Slovenija

Poudarki

  • Seja zaprta za javnost
  • Pahor za mirno pot
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 61 glasov Ocenite to novico!
Vojaki
Razprava o pripravljenosti Slovenske vojske bo predvidoma potekala za zaprtimi vrati. Foto: BoBo
Žiga Mahnič
Mahnič je nad Cerarjevim pozivom osupel. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
       V interesu obeh držav je, da se vzdržita vsakršnih izjav ali ravnanj, ki bi lahko prispevala k poslabšanju odnosov. Prepričan je, da je le tako mogoče sporazumno uveljaviti arbitražno razsodbo o določitvi meje.       
 Borut Pahor, predsednik države

Dodaj v

Mahnič za razpravo o pripravljenosti vojske na konflikte, Cerar ga poziva k preklicu seje

Odbor DZ-ja za obrambo in vlada
11. september 2017 ob 20:29,
zadnji poseg: 11. september 2017 ob 20:48
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Premier Miro Cerar je predsednika parlamentarnega odbora za obrambo Žana Mahniča pozval, naj umakne predlog za sejo, na kateri bi govorili o pripravljenosti slovenske vojske na mogoče konflikte ob uveljavljanju arbitražnega sporazuma.

Kot je v pozivu Žanu Mahniču (SDS) zapisal predsednik vlade, je Slovenija odločena udejanjiti odločitev arbitražnega sodišča, a je implementacijo treba zagotoviti po politični poti, pri čemer vlada izhaja iz vladavine prava in članstva v evroatlantskih integracijah.

Cerar je še ocenil, da je sklic parlamentarnega odbora za obrambo na temo pripravljenosti slovenske vojske na mogoče konflikte ob uveljavljanju arbitražnega sporazuma zato povsem neprimeren. "Delovanje Slovenije v mednarodnem prostoru namreč izhaja iz politike miru in nenasilja," je v pozivu zapisal premier.

Izrazil je tudi pričakovanje, da bo jasno stališče v tem primeru zavzel tudi predsednik republike Borut Pahor, ki je vrhovni poveljnik slovenske vojske.

Pahor za mirno pot
Urad predsednika Pahorja je mnenje podal na poizvedbo Slovenske tiskovne agencije. Predsednik republike poudarja, da je odločitev o sklicu seje, določitvi dnevnega reda in vsebini posameznih točk v izključni pristojnosti odbora oz. državnega zbora kot samostojne veje oblasti. Predsednik Pahor to v celoti spoštuje, so poudarili v njegovem uradu.

Vendarle pa so dodali, da je predsednik Pahor večkrat poudaril, "da je bil sporazum o načinu določitve meje dosežen po mirni poti in da mora biti po mirni poti tudi uveljavljen". "V interesu obeh držav je, da se vzdržita vsakršnih izjav ali ravnanj, ki bi lahko prispevala k poslabšanju odnosov. Prepričan je, da je le tako mogoče sporazumno uveljaviti arbitražno razsodbo o določitvi meje," so še sporočili iz Pahorjevega urada.

Mahnič nad pozivom šokiran
Mahnič se je prek Twitterja že odzval na Cerarjev poziv in zapisal, da je nad pozivom predsednika vlade šokiran. 55. nujna seja parlamentarnega odbora za obrambo, ki bo zaprta za javnost, je sklicana za četrtek ob 16. uri. Mahnič je poleg članov odbora na nujno sejo med drugim povabil ministrico za obrambo Andrejo Katič, načelnika generalštaba generalmajorja Andreja Ostermana ter predstavnike slovenske obveščevalno-varnostne agencije in obveščevalno-varnostne službe ministrstva za obrambo.

Arbitražno sodišče je 29. junija določilo mejo med Slovenijo in Hrvaško na kopnem in na morju. Slovenija je sporočila, da bo razsodbo implementirala, Hrvaška pa še vedno vztraja, da zanjo ni zavezujoča, saj da je izstopila iz postopka arbitraže.

Slovenija in Hrvaška sta v skladu z arbitražnim sporazumom dolžni v času šestih mesecev od razsodbe izvesti vse priprave za uresničenje razsodbe.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
RJSlo
# 11.09.2017 ob 20:37
No ja. Enim se pa dobro fuzla. Za tisto bano slane vode bi se šli vojaške igrice?
Homer.
# 11.09.2017 ob 20:37
Nič novega, saj SDS nenehno spodkopava Arbitražni sporazum......
Ramus
# 11.09.2017 ob 20:44
Aja SDS,... je treba še kakšen komentar,...
Ljudstvo
# 11.09.2017 ob 20:55
Kar malo strah me rata, ko pogledam sliko tega Mahniča.
firtoh
# 11.09.2017 ob 21:06
Grims pri varnosti,Mahnič pri obrambi...
Mislim,da me mora počasi ratat strah
Ramus
# 11.09.2017 ob 20:43
"Žana Mahniča pozval, naj umakne predlog za sejo, na kateri bi govorili o pripravljenosti slovenske vojske na mogoče konflikte ob uveljavljanju arbitražnega sporazuma."

Vi bi govorili v parlamentu o vojaškem spopadu s sosednjo državo, ki je članica NATA in EU? Res smo zgroženi,...
K_ris
# 11.09.2017 ob 21:07
Če ni izrednih razmer, se v SDS ne znajdejo najbolje. In če se ne zgodijo same od sebe, jih zato samu ustvarjajo.
Fritz.si
# 11.09.2017 ob 20:39
Vojska je gola in bosa, tile pa bi se pogovarjali o pripravljenosti na spopad s sosednjo državo, so-članico v EU in zvezi NATO.

Mahnič, kaj če bi raje poskrbel, da Katičina skrpucala predlogov Zakona o obrambi in Zakona o službi v SV nikoli ne bi bila potrjena v DZ?
Ivan Ivanovič
# 11.09.2017 ob 21:08
A ni SDS na sestanku razgrajala čez Erjavca, da izsiljuje z OECD in preveč zaostruje razmere? Tele Mahničeve blodnjave pa veljajo za kaj?
RJSlo
# 11.09.2017 ob 20:48
PodrepnikPolde
# 11.09.2017 ob 20:43
---------------------------------
No ja. Ne gre se za diktaturo, gre se za brezvezno stopnjevanje napetosti. Hrvaška ima šest mesecev časa. Cerar diktator? :))))))))) hahahahahhaha vic stoletja!
madgerald
# 11.09.2017 ob 21:03
Mahnič pripravljen na konflikt?
zniranc
# 11.09.2017 ob 21:39
Mahnic, moje sporocilo tebi:
1.) Odsluzi vojascino
2.) Ko bo zaropotalo, bos upam v prvih vrstah, pa ne v kleti Cankarjevega doma
3.) Preberi se enkrat obe zgornji tocki
Mitcho_Buchannon
# 11.09.2017 ob 21:41
Lepo vas prosim, naj se ga odstrani in obsodi njegove izjave, preden res povzroči kakšno sranje. Pa to ne moreš verjet, kaj se gre.
KLIPAN
# 11.09.2017 ob 21:47
@Sklonjen
"Bravo SDS! Če bomo čakali naše leve super etične birokrate na vladi, bomo v roku petih let v Sloveniji govorili hrvaško!"

Kdo je že hotel na Thompsonov koncert po svojem kongresu v Mariboru?
Kdo je imel pripombe, da je ta koncert bil odpovedan?
Kateri parlamentarci so bili na Thompsonovem koncertu v Kninu?
Kdo se je s Sanaderjem dogovarjal o incidentih v zalivu, kdo je najbolj nasprotoval arbitraži?
Kdo si je najbolj prizadeval za prodajo Mercatorja, ki je naposled končal v Hrvaških rokah?
Kateri Janšev prijatelj sedaj noče v zapor, ker je zapravil celoten Istrabenz in dovolil, da je hrvaško podjetje kupilo lep del slovenske prehrambene industrije?
Eni pa ste res na hece, včasih ni dobro biti preveč sklonjen.
Korošec
# 11.09.2017 ob 21:39
Kje se je pa tale dumbo našel, ne rabiš nobene seje, da veš da nas hrvati pregazijo po dolgem in po čez v take stanju kot je vojska danes, bo že treba na drugačne predvsem pa bolj miruljubne in za gospodarstvo manj škodljive načine zmagat na tem bojišču, tega malinovca pa nazaj v vrtec poslat ker je očitno preskočil nekaj stopnic v življenju.
Raff69
# 11.09.2017 ob 21:35
Pa kam bi nekateri poslali tega mlečnega? V življenju ni od blizu videl orožja,a rožlja po nareku od zgoraj.Pojma nima kaj lahko zakuha.Ob prvem strelu bi bil v tujini.
TIGR
# 11.09.2017 ob 21:54
Ko je v državi osebek ala Mahnič predsednik odbora za obrambo, veš da smo pošteno v .. (vstavi poljubno besedo).
KovacevaKobila
# 11.09.2017 ob 22:21
predlog za sejo, na kateri bi govorili o pripravljenosti slovenske vojske na mogoče konflikte ob uveljavljanju arbitražnega sporazuma

Kakšno sporočilo pošiljaš Hrvatom s takšnimi predlogi? To je dobesedno iskanje eskalacije in vojaškega konflikta.

SDS je lokalni ekvivalent Trumpa, HDZ pa Kim Jong-una. Ali obratno. Nenehno tolčenje po prsih in dokazovanje, kdo ima večjega. Ko pa bodo s tem moronskim nabiranjem političnih točk dovolj razvneli strasti, da bodo zakuhali drek, bodo nastradali nedolžni.

Dvomim namreč, da bo Žan-Claude van Mahnič, ki zavrača premalo fina stanovanja na stroške davkoplačevalcev, v primeru spopada v prvih bojnih vrstah.
gesan
# 11.09.2017 ob 21:18
Sklonjen
# 11.09.2017 ob 20:36
Bravo SDS! Če bomo čakali naše leve super etične birokrate na vladi, bomo v roku petih let v Sloveniji govorili hrvaško!
...................................
In to pravi nekdo, ki se mu očitno kolca po nemščlini iz leta 41?!
nonparel
# 11.09.2017 ob 21:17
Ta je hodil na večerni tečaj h Grimsu, kaj vas potem to tako preseneča, da je takšen kot je. Nekaj pa je tudi naravnega talenta zraven. Res si ga ne znam zamisliti v kakšni drugi stranki kot v SDS-u. Kot da bi bil rojen za to stranko. Iščejo in ustvarjajo konflikte in zdrahe kjer je le mogoče.
To zdaj me spominja na tiste nekdanje esdeesove umetno ustvarjene konflikte v Piranskem zalivu, ko je bil njihov kolega Sanader predsednik hrvaške vlade.
Emmure
# 11.09.2017 ob 21:57
"Niso krivi politiki,krivi so volilci,ki voljio politike."....
svabo
# 11.09.2017 ob 21:50
Ali je zdrav razum res zapustil to naso ubogo drzavico.. ce predsednik parlamenta ne bo posegel in zahteval odpoklic poslanca ki poziva k oborozenemu konfliktu potem je lahko ugled parlamenta samo se preteklost. Hkrati pa ta zelja po skodovanju lastni drzavici kaze na veleizdajo.
Emmure
# 11.09.2017 ob 21:54
sploh ne vem kaj se toliko ukvarjamo s tako neresno drzavo kot je Hrvatija.In s tako bedno stranko(SDS) z njenim se bolj bednim predsednikom(Jansa).Oni bi kr z vojsko,jao jao kam smo prisli
makoshark
# 11.09.2017 ob 21:47
brehme
Dejstvo je, da Slovenija pod Cerarjem pokjlekne pred Hrvaško v parih dneh, če priode do resnega konflikta. Tisti, ki se tule norčujete iz Mahniča, ste pripravljeni braniti meje. Garmond, Follow me, ljudstvo, kdo od vas?

Ne!
Zaradi nekaj metrov naj bi se kar pobili s Hrvati. Nisi resen.

Zakaj bi sploh prišlo do oboroženega konflikta s sosedi? Če bodo taki kot Mahnič vlekli vojaške poteze, potem že mogoče. Ampak naj se kar sami stepejo s palicami in kamenjem, da bo manj škode. Ostale pa naj pustijo na miru.
gesan
# 11.09.2017 ob 21:21
firtoh
# 11.09.2017 ob 21:06
Grims pri varnosti,Mahnič pri obrambi...
Mislim,da me mora počasi ratat strah
.......................................
Res je!
Še buthalci se nam lahko smejijo!
GeorgeB
# 11.09.2017 ob 22:08
Če ni izrednih razmer, se v SDS ne znajdejo najbolje. In če se ne zgodijo same od sebe, jih zato samu ustvarjajo.

Nebi se čudil, če bi se v naslednji fazi par SDSovcev preobleklo v Hrvaške vojake in napadlo naše obmejne organe...
Provokatorji, ker rabijo izredne razmere, brez katerih ne morejo obstati.
GeorgeB
# 11.09.2017 ob 22:06
Če ni izrednih razmer, se v SDS ne znajdejo najbolje. In če se ne zgodijo same od sebe, jih zato samu ustvarjajo.
K_ris
# 11.09.2017 ob 21:50
Mahnič me po obnašanju malo spominja na Brankota iz Vurberka.
abi normal
# 12.09.2017 ob 07:29
No, to je pa višek. A se jim je v SDS-u dokončno zmračilo?
forhand
# 12.09.2017 ob 00:52
Stranke SDS, Janše,Mahniča,Grimsa,Breznika in njm podpbnih nas je lahko strah.Če nam bodo ti vladali ,je demokratične in mirne Slovenije hitro konec.
Emmure
# 11.09.2017 ob 22:03
11. september 2017 ob 09:36
Če bi bile prihodnjo nedeljo volitve, bi največ anketirancev, 18,6 odstotka, podprlo SDS, ki je ta mesec povečal prednost pred zasledovalci na šest odstotnih točk.

oprostite,ampak jaz tega ne razumem.kako je možno,da smo tako slepi
kumimonster
# 11.09.2017 ob 21:41
O, vau, kaj pa temu Mahniču dogaja. Naj gre kot predsednik parlamentarnega odbora malo na teren vprašat kako je s pripravljenostjo, sem prepričan, da ni to nikjer prepovedano. Verjetno mu ne bi škodilo, baje parlamentarna menza daje subvencionirana kosila tudi za s sabo.

Drugače je pa pripravljenost slovenske vojske bolj slaba, ker iz najtransparentnejšega nakupa osemkolesnikov nismo iztržili ustrezne opremljenosti Patrij z oborožitvenimi sistemi, ampak so sedaj gor neke švoh pokalice. Za to ugotovitev niti ne rabi biti predsednik parlamentarnega odbora, ampak kar v strankarski arhiv na Trstenjakovi.

Bongelj.
Korošec
# 11.09.2017 ob 22:24
@ga_moram_imet
Malo pomisliš, a je sploh naša vojska pripravljena na kaj takega? Če se hrvatje rogajo vsemu, se bodo tudi nam. Tisti ki mislite, EU NATO, kaj pa Ciper? Pol pol, pa zid vmes, pa grdo se gledajo, včasih pa še kak rafal mimo. Ni vse samoumevno.

Gledate na to kot otroci. Kdo bi nam pomagal? EU. Junker bi rekel, dont shooot please and more teran please, doesnt mater, cro or slo. ZDA: hrvatje rabite še kako havbico mogoče rakete damo pa gratis? Predno bi sploh kaj zganilo bi lahko pokalo več dni, mrtve pa štejte vi otroci v oblaku.

Imamo okrog 1500 za boj pripravljenih vojakov in 670km z Hrvaško, se pravi okrog 2 vojaka na km meje, Hrvati imajo še zmeraj naborništvo in lahko vpokličejo okrog 300.000 vojakov, s tem, da imajo boljšo oborožitev kot mi, res ne vem kakšen smisel ima tuki neka seja in kaj spremeni na tem dejstvu, razloži ti meni? da ne bomo sami otroci v oblakih...
ivod
# 11.09.2017 ob 22:03
... "poden" je vedno na dnu ...
fridah
# 12.09.2017 ob 11:40
Strinjam se s Cerarjem, škoda je, da so hujskači sploh dobili ta odbor.
GORILA
# 12.09.2017 ob 11:00
@MZ
Današnji zavezniki imajo veliko bolj v čislih Hrvaško...

...Rusi, da imajo rajši Hrvaško? Ti pa si za hece!
klarkec
# 11.09.2017 ob 22:26
Pa kaj se gremo, preprosto Hrvaška mora sprejet arbitražo. Mi pa, ja saj seveda, namesto skupaj v prihodnost,se gremo podtikanja. A res ne razumemo, da sovraštvo med nami nikamor ne pelje. Sicer pa verjamem, da tisti, ki smo slovenijo omogočili se globoko sramujemo tega dejanja
nomensland2015
# 11.09.2017 ob 22:05
@Plavica1
"
In do danes jim ni uspelo pripraviti zakona, po katerem bi Slovenija postala država brez vojske, prava nevtralna država, ki bi ukinila vojsko, posledično bi izstopili iz NATO pakta in prišparali ogromno denarja
"

Ja nevtralni Avstrija in Švica sta brez vojske :-)
Obe državi imata 10x močnejšo vojsko od Slovenije. Za pravo nevtralnost rabiš precej močnejšo vojsko. Država brez vojske je neodgovorna in faktor nestabilnosti v današnjem svetu. Vse druga je utopija.
Mitja80
# 11.09.2017 ob 21:25
najbrž sem nekaj narobe napisal in svojega posta ne najdem več. Poskusimo drugače:
Kaj g. Mahnič ve, da naša vojska še za municijo za vaje nima? Naj grejo na mejo z logi in fračami?
Mirko Tipka
# 12.09.2017 ob 09:01
ker ni uspelo v parlamentu, bodo sedaj iz SDS-a podali poziv za referendum: Za otroke gre! Ali si za posredovanje vojske pri uveljavljanu arbitražnega sporazuma.... taka je politika rušiteljev
bob
# 12.09.2017 ob 07:23
Ne vem kaj misli sds, a Slovenija nima s čem rožljati. Nismo vojska za ofenzivo glede na stanje kakršno je v naši vojski, ko sam vrhovni poveljnik pove da ima vojska nezadostno oceno, njegova stranka pa je pred leti začela klestiti proračun za vojsko.
heristalski166
# 11.09.2017 ob 22:02
a če bi ugotovili da slovenija ni pripravljena bi pa pod nujno kupili ene par letalonosilk in jedrskih podmornic
ti-ne
# 12.09.2017 ob 12:57
PodrepnikPolde

# 12.09.2017 ob 12:11
Ker sem študiral na FSPN,.......

:::::::::::::::::::
Potem pa veš kakšen kader je študiral obramboslovje. ;))))))))
abi normal
# 12.09.2017 ob 07:44
Strinjam se s Cerarjem.
abi normal
# 12.09.2017 ob 07:35
Mahnič, tudi jaz sem osupel. Ampak ne nad Cerarjem.
oliva
# 11.09.2017 ob 22:20
Vsak dan po dve iniciativi (po dve celo z enakimi slogani: 'za otroke'!!! proti drugemu tiru!), vojske, odbori, ekologi, češplje, predsedniški kandidati... ni da ni... Noro.
PlanetOfTheApes
# 12.09.2017 ob 09:32
Predsednik parlamentarnega odbora za obrambo je bil 1991 v času vojne za Slovenijo star leto in pol, sedaj pa bi rožljal z orožjem. O kateri vojski govorimo? Vojska na papirju ni isto, kot vojska na terenu. Lahko imamo 1000 tankov, letal in helikopterjev in če ti niso operativni, brez rezervnih delov, goriva in streliva so lahko le muzejski razstavni eksponati. Od tistih 6844 zaposlenih je 430 civilnih oseb. Imamo več častnikov in podčastnikov kot vojakov, 5% vojske pa je trenutno v tujini. Služenje vojaškega roka smo ukinili pred 14 leti. Kako bi branili to državo ? Nismo bili sposobni zaščititi meje pred navalom migrantov, ne pa da bi se šli vojne.
mend055
# 12.09.2017 ob 08:07
Podpiramo izjavo zgoraj (skupaj z ostalim besedilom), ki pravi:
"Delovanje Slovenije v mednarodnem prostoru namreč izhaja iz politike miru in nenasilja," ...

V NATU mi sploh ne bi smeli biti!
oliva
# 12.09.2017 ob 13:47
"Fakulteto za družbene vede v Ljubljani,"

evo spet sds - DRUGIM naprej mečejo fdv, sami pa vsi od tam. :o))
xavi
# 12.09.2017 ob 08:35
Temle SDS-ovcem se je totalno frtrgalo. Namesto, da bi delovali pametno in konstruktivno hočejo zavestno uničevati vse kar se jim najde na poti. Slovenci nismo mazohističen in destruktiven narod, da bi sami sebi želeli slabo, kot se kaže pri SDS-ovskem miniranju Magne ali drugega tira ter sedaj v bistvu k pozivanju k vojni z sosedo državo Hrvaško s katero nas povezujejo mnogi skupni interesi in predvsem sobivanje enega naroda z drugim na miroljubni osnovi. Problem meje je potrebno rešiti z pogovori ob upoštevanju arbitraže in ob tem rešiti tudi neživljenske rešitve, ki jih arbitraža na določenih delih meje ni rešila v dobrobit slovenskih in hrvaških državljanov. Mislim, da bi konstruktivno reševanje tega problema bilo v korist obeh narodov. Predvsem temu mora slediti odgovorna politika na obeh straneh meje.
Kazalo