Izraelsko letalo so najprej ulovili švicarski lovci F/A 18 in ga pospremili do Natovega zračnega prostora, kjer so ga
Izraelsko letalo so najprej ulovili švicarski lovci F/A 18 in ga pospremili do Natovega zračnega prostora, kjer so ga "prevzela" Natova letala. Foto: Reuters
Polet
Polet Boeinga 747 izraelske družbe El Al na poti iz New Yorka v Tel Aviv (polet številka LY002). Foto: flightradar24.com
Letalo El Al
Letalo je bilo na poti iz New Yorka v Tel Aviv. Foto: Reuters
Dolenjce prestrašila Natova letala

Tiskovni predstavnik ministrstva za obrambo nam je potrdil, da sta dva lovca res prebila zvočni zid nad Dolenjsko. Posredovala so letala Nata na zahtevo, ki jo je sprožilo Natovo poveljstvo v Nemčiji, so nam pojasnili v slovenski vojski. Lovca sta skozi slovenski zračni prostor pospremila potniško letalo.

Anonimna grožnja z bombo na izraelskem letalu
Šlo je za letalo Boeing 747 izraelske družbe El Al na poti iz New Yorka v Tel Aviv (polet številka LY002), ki so ga vojaška letala zaradi anonimne grožnje z bombo spremljala že od Švice. S tamkajšnjega vojaškega letališča Schaffhausen so lovci vzleteli ob 8.30 in letali pospremili do Natovega zračnega prostora, kjer so ga "prevzela" italijanska letala, še poroča nemška tiskovna agencija DPA.

Letalo je medtem že pristalo v drugem največjem izraelskem mestu, poroča tamkajšnji časnik Haaretz na svoji spletni strani, Reuters pa dodaja, da na letalu niso našli nobene eksplozivne naprave. Tiskovni predstavnik izraelske letalske družbe po poročanju Reutersa ni želel pojasnjevati, za kakšno grožnjo je šlo, in zakaj se niso odločili za zasilni pristanek. Tiskovna agencija ob tem dodaja, da gre za letalsko družbo, pri kateri veljajo najstrožji varnostni ukrepi.

"Civilno plovilo Boeing 747 izraelske registracije, za katerega je obstajal sum, da bi lahko v Sloveniji povzročil varnostni incident, se je ob vstopu v slovenski zračni prostor javilo civilni kontroli in letelo skladno z načrtom leta," so sporočili z ministrstva za obrambo.

"Zaradi potrebe po zavarovanju Slovenije je bil skladno s predpisi potreben takojšen odziv, zato je bilo zavezniškima lovcema dovoljeno letenje z nadzvočno hitrostjo, pri čemer sta prebila zvočni zid. Spremljano letalo je bilo v slovenskem zračnem prostoru deset minut. Letalo je slovenski zračni prostor zapustilo na območju Dobove in nadaljevalo polet v zračnem prostoru Hrvaške. Po končani nalogi spremljanja sumljivega letala sta se lovca s podzvočno hitrostjo vrnila v matično bazo v Italiji," so še zapisali.


Nad Slovenijo patruljirajo italijanska in madžarska letala
Slovenija, kot je znano, letal, ki bi lahko letela z nadzvočno hitrostjo, nima, a nadzor nad zračnim prostorom opravlja v okviru Nata, kar pomeni, da slovenski zračni prostor nadzorujejo italijanska in madžarska letala.

Slovenija je bila z vstopom v Nato vključena v skupni integrirani sistem zračne obrambe (NATINADS), ki ga izvajajo države s svojimi zmogljivostmi, praviloma v svojem državnem zračnem prostoru. Za tiste, ki podobno kot Slovenija nimajo ustreznih zmogljivosti, jih namesto njih izvaja Nato z zmogljivostmi, ki jih prostovoljno prispevajo druge članice zavezništva. Od leta 2004 so za slovenski zračni prostor skrbela italijanska lovska letala, z novim letom 2014 pa so njihovo delo prevzela madžarska s svojimi večnamenskimi lovskimi letali Saab JAS 39 Gripen.

Dolenjce prestrašila Natova letala