Slovenija
Slovenija brez pokrajin nima dograjenega sistema države, s čimer je manj stabilna in izpušča razvojne priložnosti, so prepričani v združenjih slovenskih občin. Foto: BoBo
So na koalicijskih pogajanjih premalo pozornosti posvečali problematiki lokalne samouprave? Foto: BoBo
V občinah opozarjajo na neustrezno financirane za izvajanje zakonsko določenih nalog ter pristojnosti. Foto: Pixabay
Sredstva, ki jih občina dobi na prebivalca oz. t. i. povprečnina, bi morala znašati 630,70 evra, zdajšnjih 558 evrov je premalo, opozarjajo. Foto: Radio Koper/web

Dodaj v

Občine: V koalicijskih pogajanjih premalo mislili na lokalno samoupravo

Denarja za občine manjka
12. avgust 2018 ob 10:58
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Združenja slovenskih občin ocenjujejo, da je bilo v dosedanjih koalicijskih pogajanjih za sestavo nove vlade premalo pozornosti posvečene lokalni samoupravi.

V Skupnosti občin Slovenije (SOS) pravijo, da so po njim znanih informacijah iz pogajanj o prihodnji vladi, ki jih vodi prvak LMŠ-ja Marjan Šarec, v predlogu koalicijske pogodbe vsebine, ki se nanašajo na to področje, precej okrnjene. Tudi v Združenju občin Slovenije (ZOS) opozarjajo, da iz medijskega poročanja ni ravno zaslediti, da bi se sestavljavci koalicije posebej ukvarjali s področjem lokalne samouprave.

Po zadnjih informacijah, s katerimi razpolagajo v SOS-u, naj bi se Šarčeva koalicija zavzemala za preseganje razvojnih razlik med slovenskimi regijami s sistemsko prenovo njihovega financiranja, prav tako naj bi zagotovila mehanizme podpore lokalnim skupnostim pri pripravi projektov s ciljem učinkovitejšega črpanja evropskega denarja. Zavzemali naj bi se tudi za večji vpliv državljanov na proračun lokalne skupnosti prek instituta participatornega proračuna.

Če bo vse to dejansko zapisano v koalicijski pogodbi, bi se ta torej v bistvenih točkah skladala s pozivom predsednikov vseh treh reprezentativnih asociacij, ki so ga ti konec junija naslovili na politične stranke, vendar v SOS-u opozarjajo, da bo od realizacije zavez odvisno, v katero smer se bo slovenska lokalna samouprava razvijala.

Denarja je premalo
Predstavniki občin tudi opozarjajo, da so te neustrezno financirane z zakonsko določenim obsegom sredstev za izvajanje svojih nalog ter pristojnosti. Povprečnina v vrednosti 558 evrov za leto 2019 po njihovih opozorilih ni ustrezna, saj bi po njihovih izračunih morala znašati 630,70 evra. Ob tem pa občine potrebujejo še razvojna sredstva za odpravljanje razvojnih zaostankov v različnih delih države.

Med ključnimi izzivi za mestne občine pa je predvsem spoštovanje njihovega posebnega ustavnega položaja, ki jim daje dodatne izvirne pristojnosti in s katerimi so te v drugačnem položaju kot druge občine.

Slab sistem financiranja
Ob tem v Združenju mestnih občin Slovenije (ZMOS) vztrajajo pri stališču, da trenutni sistem financiranja občin ne ustreza realnemu stanju, saj v Sloveniji obstaja 212 občin, ki se med seboj močno razlikujejo. Tako se po njihovih navedbah ne upoštevajo višji stroški vzdrževanja javne infrastrukture v urbanih okoljih, veliko število začasnih prebivalcev ali učinek dnevnih migrantov.

Prav tako na ZMOS-u poudarjajo, da se bo v tem mandatu zaključila trenutna in začela prihodnja finančna perspektiva črpanja sredstev EU-ja, zato je za mestne občine "izrazito pomembno ustrezno načrtovanje sredstev za urbani razvoj oziroma za trajnostni razvoj mest".

Teritorialne naložbe
Kot zagotavljajo, mestne občine trenutno odlično sodelujejo pri izvedbi mehanizma celostnih teritorialnih naložb (CTN), ki obsega približno 139 milijonov evrov, zdaj pa je po njihovem mnenju ključno, da se omenjeni mehanizem in ustrezna raven evropskega denarja ohrani tudi v naslednji finančni perspektivi.

Regionalizacija in pokrajine
V ZOS-u pa so ob skupnih stališčih z drugima dvema združenjema spomnili tudi na večno temo regionalizacije, za katero se jim zdi, da se je državna politika ves čas otepa. Njihovo stališče je, da Slovenija brez pokrajin nima dograjenega sistema države, s čimer je manj stabilna in izpušča razvojne priložnosti.

Prvi mož omenjenega združenja Robert Smrdelj predlaga, da se v pokrajine organizirajo kar obstoječe razvojne regije, ki so se že uveljavile predvsem na področju evropske kohezijske politike, s čimer bi dokončno presekali polemiko glede pokrajin.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Tao3
# 12.08.2018 ob 11:28
Občine: V koalicijskih pogajanjih premalo mislili na lokalno samoupravo

Ma kakšna lokalna samouprava? Tujci, ko jim povemo da imamo 212 občin v 2 milijonski državi crkujejo od smeha. Najprej 150 občin ukinit, potem pa se lahko pogovarjamo o pokrajinah pa neki lokalni samoupravi. Trenutno je komedija, da ima lahko 3000 ljudi župana in občinsko upravo. 212 skorumpirancev je dosti težje nadzirati kot 50, razlike pa tako ali tako nebi bilo nobene. Skratka OBČIN JE PREVEČ.
gerder433
# 12.08.2018 ob 11:38
skupnost obcin slovenije, zdruzenje obcin slovenije... pa dobro kaj vam je?
Bivši uporabnik
# 12.08.2018 ob 11:39
Te SOS in ZOS je nujno potrebno ukiniti ker so ustanovljene zato da se prepreči ukinjanje občin ki imajo 300 občanov.
firtoh
# 12.08.2018 ob 11:33
Tao3
Se popolnoma strinjam. Če bi kriminalisti začeli preiskovati rabote občinskih uprav, imajo za 100 let dela.
malikan
# 12.08.2018 ob 11:39
ZOS, SOS, ZMOS??? Pa koliko združenj občin rabimo? A je vsaka občina v svojem združenju? Ni čudno, da je vedno premalo denarja, ko pa se ustvarja takele nesmiselne klube in plačuje njihove funkcionarje.
gre888
# 12.08.2018 ob 11:39
Se strinjam, da so premalo mislili na lokalno samoupravo. V pogodbi bi moralo pisati, da bodo število občin zmanjšali minimalno za polovico.
bunta
# 12.08.2018 ob 12:14
Pri nas na morju nas je ze 14 sedaj, ko je teta kupila sosednjo prikolico. Mislim da potrebujemo obcino in zupana.
joc 2504
# 12.08.2018 ob 11:51
še vedno prehud problem s številom občin v sloveniji,
najbrž bodo kmal ugotovl, da so zelo hudi maneverski prostori,
glede racionalizacije tega.
monte
# 12.08.2018 ob 12:54
Denarja je premalo... pravijo obcinarji.
Pa dodajmo se resnico: OBCIN JE PREVEC in te se obnasajo neracionalno. Vsaka ima seveda svoje prostore, zupana, tajnico, svetnike, racunovodjo, cistilko, fikus, kafe avtomat, sporhet, itd... Ves obcinski aparat in infrastruktura pa ni poceni!
Koliko stroskov, preden lahko sploh kaj konkretnega naredijo...
Ko bo povprecnina 630 evrov, bodo vpili isto, da je premalo.
212 obcin... kar ste zeleli, to imate. Bi se kako selo svojo obcino???
m72
# 12.08.2018 ob 14:34
"Pri nas na morju nas je ze 14 sedaj, ko je teta kupila sosednjo prikolico. Mislim da potrebujemo obcino in zupana."

Če si nabavite še en traktor in pet kokoši, jo boste sigurno dobili :-) Pa še "kohezijska sredstva za razvoj podeželja" zraven :-)
johann
# 12.08.2018 ob 14:19
Dokler bodo občine delale take stvari, da bodo za tri stopnice odštele 13000€, naj bodo samo tiho.
P1X3L
# 12.08.2018 ob 12:54
2 slovenca 14 občin
Lukos
# 12.08.2018 ob 12:40
New York ima preko 8 mil prebivalcev in enega župana mi 2 mil narod pa rabimo 212 županov.
Seveda je po takem vedno premalo denarja, če že vsaka vas je občina. Kaj me najbolj moti, da v koaliciji niso nič rekli glede zmanjševanja občin za začetek polovico se jih mora ukinit.....

Samo vemo, da nebodo imajo svoje ljudi, da ko pridejo volitve potem župani pumpajo svoje ljudi koga volit.
KLIPAN
# 12.08.2018 ob 11:59
Vemo kdo je v Sloveniji kriv za to, da imamo v Sloveniji 212 občin, z vsemi zaposlenimi, ki jih ena občina mora imeti.
Ja, točno tisti, ki se baje zavzemajo za zmanjšanje javnega sektorja.
Pa razumi, če lahko.
KLIPAN
# 12.08.2018 ob 15:03
@Fllagelum Dei
"Občin je občutno preveč. In delno bi lahko tole izničili in ukinili z digitalizacijo birokratskih zadev. Namesto da čakamo pri 18 različnih okeencih na podpis in plačujemo ljudi da to talajo, bi to storili z par kliki.
A levica je proti vsi vewmo zakaj."

Proti čemu je Levica??????
Ko še Levice sploh bilo ni, so ravno tvoji desni idoli izsilili 212 občin.
Pa predlagaj SDS-u zmanjšano število občin.
Drugi dan boš letel iz stranke.
garmond
# 12.08.2018 ob 14:59
V tej državi se pa res na veliko krade. Zdaj mi je še nekdo ukradel mojo slikco avatarja.
Česa vse ne kradejo...
Občin pa itak za dve tretjini preveč.
stari maček
# 12.08.2018 ob 14:58
Desnica je hotela imeti več občin,ker ima na podeželju svojo volilno bazo.Male občine težko krijejo stroške,če so velike vremenske ujme,zato financira država z davkoplačevalskim denarjem,vsi finančno pokrivamo mini občine.
Bivši uporabnik
# 12.08.2018 ob 13:54
Občinam bi morala vlada prepovedati jemati kredite, potem pa bi bilo treba ukiniti občine ki ne morejo normalno delovati.
Churchill W.
# 12.08.2018 ob 13:46
Se 100% strinjam!
Za začetek bi se morali rešiti težave zakaj potrebujemo 212 občin in koliko od teh je dejansko sposobnih finančno izpeljati tiste projekte, ki so na njihovih plečih. Večina nima dovolj financ niti za 10m asfaltiranja občinskih cest!
Bivši uporabnik
# 12.08.2018 ob 13:02
Najbolj zadolžene /prebivalca so "mikro občine": Solčava, Komenda, Gornji Petrovci, ......
Seveda so in to zato ker so občanom pred ustanovitvijo občine obljubili marsikaj, zdaj pa je potrebno vsaj nekaj realizirati. DENARJA PA NI
oliva
# 12.08.2018 ob 11:41
Zanimivo, ravno prej sem razmišljala o občinah (da je tudi to problem), pa čez 1h tale prispevek.

Mislim da je to naš velik problem, po 2. strani pa razumem jezo nekaterih občin oz. očitke o 'centralizmu', 'samo svojih, mestnih riti' itd.

Samo saj naj se tud sami mal angažirajo, naj pridejo s predlogi, bi jih prej podali, če so hotli da se jih upošteva, pa to lahko storijo še zdaj.
nepokorni
# 12.08.2018 ob 14:23
SOS in ZOS, zakaj morajo večje občine s ti. izravnavo dajati svoj denar manjšim občinam?

Absurd je tudi to, da prebivalci malih občin pretežni del svojih potreb uresničujejo v večjih občinah (šport, kultura, delovna mesta, izobraževanje, infrastruktura ...)! Denar pa od velikih odteka k majhnim.

Model financiranja občin je potrebno spremeniti in z njim stimulirati združevanje občin, ne pa njihovo drobljenje. To bi moralo biti v koalicijski, sam potem bi SOS in ZOS znoreli.
Jacky
# 12.08.2018 ob 12:53
@bunta
Pa ne pozabte na ustanovitev regije okol prikolic. Potem boste lahko še gumjaste bazene postavljal :)
Homer.
# 12.08.2018 ob 12:33
@intelekt
Veliko število vaških občin je v interesu predvsem SDS in NSi.
Zato kakšnega soglasja glede tega ne bo.
Se pa strinjam, da bi število občin morali najmanj prepoloviti, a kaj ko je povečevanju števila pripomoglo tudi US
Najbolj zadolžene /prebivalca so "mikro občine": Solčava, Komenda, Gornji Petrovci, ......
patriot44x2
# 12.08.2018 ob 11:54
Občin je občutno preveč. In delno bi lahko tole izničili in ukinili z digitalizacijo birokratskih zadev. Namesto da čakamo pri 18 različnih okeencih na podpis in plačujemo ljudi da to talajo, bi to storili z par kliki.
A levica je proti vsi vewmo zakaj.
Homer.
# 12.08.2018 ob 15:08
Če bi preskočil Reporterjevo nakladanje in pogledal realno sliko, je Kamnik s 110€ na prebivalca med manj zadolženimi občinami.
Po zadolženosti glede na prihodek občine pa je z 12.2% še bolj zadaj.
In če je to "neuspeh" Šarčevega županovanja, potem si moramo želeti še takih "neuspešnih" občin

Morda bi raje pogledali svoje, ki najemajo mafijske kredite v Bosni .......
oliva
# 12.08.2018 ob 13:17
Saj 'še začeli niso', kot je nekdo napisal, a krivi so pa že? :o)
intelekt
# 12.08.2018 ob 12:13
Tao3 - Torej imajo občine prav. Jaz se strinjam s tem kar praviš kot potrebno spremembo, ampak koalicijska pogodba se problematike lokalne samouprave sploh ne dotika, torej sprememb ne bo, vključno z zmanjšanjem števila občin.
runcajz
# 12.08.2018 ob 18:24
" Povprečnina v vrednosti 558 evrov za leto 2019 po njihovih opozorilih ni ustrezna, saj bi po njihovih izračunih morala znašati 630,70 evra. Ob tem pa občine potrebujejo še razvojna sredstva za odpravljanje razvojnih zaostankov v različnih delih države."

No, ekonomski modreci , ki stalno kritizirate levico, da zahteva zvišanje davkov, sedaj pa povejte tem županom od kod bo "država" vzela denar za dvig povprečnine za vse te silne občine, ki jih je kar 212 v Sloveniji ? Bodo šli k Merklci in prosili za manjkajoče milijone?= Bomo sami natisnili potrebne milijone ? Ali pa bodo po Cerarjevo izračunali potrebe in potem, glej ga zlomka, kot bi rekel razgledani Gorenak, dvignili davke na profit ! Brez denarja ni muzike, z malo denarja pa malo muzike.

Pa ne pozabit, da župani niso ravno člani Levice, prej desnice, pa vendar hočejo denar !
stari maček
# 12.08.2018 ob 15:05
Saj hočemo tudi šole z 5 otroki,banko,pošto itd,ko pride 10 ljudi na dan,to vse stane,potem pa kar naprej poslušamo kradejo,za svoje žepe in r....
oliva
# 12.08.2018 ob 13:03
Ene občine so se pa super samoorganizirale in spedenale in ful dobro funkcionirajo, eni pa tipično čakajo, da bo država dala, jih spešl vabila, jim ponujala nekaj itd. al kaj?
Odvisno kaj se počne z denarjem - al si do bajt asfalt tlakujejo, al pa da za občane oz. za skupno bivanje uredijo zadeve. Voda, smeti itd.
firtoh
# 12.08.2018 ob 12:35
Jaz bi uvedel sistem,ki je bil pred samostojno državo,ko je celjska občina obsegala območje od Slovenj Gradca do Rogatca, Krškega,Trojan..
foxhunt
# 12.08.2018 ob 16:13
@stari macek Podeželje ogromno dobi,kaj dobimo v mestu NIČ,pa me ne narobe razumet,izviram iz kmetov in vem...

Ti v mestu ne rabis NIC. Na podezelju zato dobijo, da taksni kot si ti ne bi uslii v mesto in tarnali,da bi tudi oni v mestu nekaj imeli. namesto da bi ostali na vasi. stekas.
misterij
# 12.08.2018 ob 14:49
Šarec,ko je bil še župan je pred tremi dnevi še sedel na 9 miljonskem pufu občine Kamnik.Danes se je rešil pufa in ga prepustil svojemu nasledniku.Džava s 34 miljardami pufa bo pa tudi z lahkoto rešil,ko bo odstopil po enem mesecu nevladanja.
alcatraz
# 12.08.2018 ob 14:05
zmanjšanje števila občin na max.6
oliva
# 12.08.2018 ob 13:15
Al pa pri 3 bajtah 'krožno križišče' (okolica Vodic) itd.
Pa svoje žlahte itd. nastavijo, najprej se za to poskrbi, pol pa za vse zmanjka.
V bistvu tipično: najprej na lokalnem nivoju in potem na državnem. Je enako.
In kot je že nekdo napisal: en NY pa ima ENEGA župana. :o)
oliva
# 12.08.2018 ob 13:01
*ad 11:52 - in najbrž seveda še sls (kadri).
whitwice
# 12.08.2018 ob 12:15
Koalicija komediantov in oportunistov. Skupaj z levico pa se populistov.
Nic dobrega se ne pise Sloveniji.
oliva
# 12.08.2018 ob 12:09
Ja saj niso od včeraj: vsaka vlada oz. tisti ki so pri koritu.
Saj 'politika' je tudi lokalna. Zakaj pa se občine same mal ne zangažirajo - nekatere se in so zelo uspešne???
Homer.
# 13.08.2018 ob 08:36
@foxhunt
Ti v mestu ne rabis NIC.
------------------
Ne vem kam bi to tvojo trditev dal: med laži ali v nevednost.......

Podeželje ima večinoma infrastrukturo iz 60_ih let, ki je bila medtem tudi posodobljena.
Mesta ponekod visijo na infrastrukturi "Franca Jožefa" ali "Vittoria Emanuela III". In tako se še danes mečejo ven svinčene vodovodne cevi, lesene kanalizacijske, .........

In jaz, čeprav v mestu imam še vedno dovod vode skozi salonitno cev, električna napeljava pa veselo bignglja na drogovih, ki so bili pred desetletjem "posodoibljeni" iz lesenih za betonske. Zadnji leseni drog pa je bil "posodobljen" lani, pa še to ne bi bil, če ga ne bi nevihta podrla.
Meteorne in fekalne vode so lepo združene. Za razrešitev tega so sier pred leti dobili nek EU denar, s katerim so ločili kakih 100m kanalizacije, potem pa se spet združi skupaj.

Tako da, ne mi o tem, da v mestih teče samo "med in mleko"
Homer.
# 13.08.2018 ob 08:11
@AM
Upamo samo, da država ne bo ponovno trmarila in ga pisala na vrednost nepremičnin.
----------------------
Pravzaprav bi davek na vrednost nepremičnine bil še kar OK.
Bojim pa se, da se bo nadaljevalo v smeri tržne vrednosti nepremičnine, kjer 90% ali več cene določa lokacija.
Večino pa nas tržna vrednost ne zanima, saj smo si hiše gradili za bivanje in ne za prodajo. V primeru prodaje pa si lahko država zaračuna tudi svoj davek.......
In tako si bo država na mojo 50 let staro hišo, zaračunala kot da je zlata, samo zato ker je lokacija tržno zanimiva, takrat ko je bila zgrajena pa je bila nezanimiva vukojebina. Da je katastrofa še večja, vse kar vlagaš v hišo, za dacarje pomeni povečanje vrednosti nepremičnine, ti pa ne moreš uveljavljati davčne olajšave.....
Homer.
# 13.08.2018 ob 07:45
@hombre
Levoljubci ste res biseri... kaj boste z ukinitvijo občin zradirali tudi šole, vrtce, komunalo, vodovod in najboljše kar... občane?
------------------------
Vročina, sončarca, .........?!
JPKJ
# 12.08.2018 ob 14:57
Kar srce mi zaigra, ko na TV vidim Židana, Počivalška,Erjavca, Cerarja in Meseca v družbi.
zdravidudek
# 12.08.2018 ob 14:14
Veliko število vaških občin je v interesu predvsem SDS in NSi. Seveda in glavni raboti SLS.
Zato kakšnega soglasja glede tega ne bo. Če bi kriminalisti začeli preiskovati rabote občinskih uprav, POSEBNO ŽUPANOV , imajo za 400 let dela. Problem so naši organi pregona in krivosodje. Kako si večina županov razbohoti v premoženju, in prekupčevanju zemljišč soglasji in 15% privozi. Župani in svetniki bi morali biti , ČASNI,POŠTENI in delo opravljati brez plačno. Župana in svetnike bi se moralo dati PREDČASNO RAZREŠIT, če ne opravljajo DOBRO svojega dela ali so v kazenskem postopku. Mandat župana in svetnika,naj traja največ DVA mandata v njihovem življenju v 50 občinah po NOVEM.
runcajz
# 13.08.2018 ob 14:47
@hombre

Verjetno tebi ,ljubi človek, ni vse dovolj jasno! Občine niso imele nič in tudi nič jim ni bilo vzeto le tistega, kar so si naračunali niso dobili !
Občine naj bi se financirale iz lastnih prihodkov, ker pa so se namnožile, kot gobe po dežju in so vsi hoteli biti enaki , zahtevajo od države razliko do tistega, kar imajo druge občine, bolj razvite. Čeprav je Robert Smrdelj ( SLS) , župan Pivke in predsednik SOS, matematik je vse lepo izračunal ni pa navedel vira za financiranje ! To verjetno prepušča raje Levici ! Saj razumeš, kaj ne, Hombre?!?

Tisto o radiranju vrtcev, vodovodov , itd si pa lepo naštel, kot da pred tem v tistih krajih, kjer so sedaj občine - SAMOSTOJNE, prej ni bilo občin in vodovoda, vrtcev, šol, komunale ! Mi lahko našteješ nekaj takšnih občin, tako zaradi objektivnosti in moje informiranosti. Živim namreč v občini, kjer je iz te ene nastalo kar 5( beri pet ) občin, torej štiri nove , pa brez kakršnekoli ukinitve občanov .Dobili pa so 4 nove župane, pa nekaj novih tajnic, pa nekaj direktorjev komunale, pa …….. Toliko o financiranju in bluzenju okoli financiranja . Če poznaš način financiranja občin potem ne zavajaj, če ga ne, pa raje molči in se ne smeši !

Občin je odločno preveč !.
AM
# 13.08.2018 ob 09:18
Yanez
, v Nemčiji 11.298 (najmanjša občina v Nemčiji ima 10 prebivalcev)


Tu je glavni problem SLO občin, Če bi se država držala zakona, ki ga je sama napisala, to je, da MORA občina imeti VSAJ 5000 prebivalcev + .....
Bi imeli v SLO vsaj pol manj občin, ki bi bile sposobne tudi kaj narediti (recimo: obnova šole, asfaltiranje cest, kanalizacija, športni objekti,...)

Večje občine imajo praktično le v skandinavskih državah.

To pa zato, ker so Skandinavci rekli, občine se morajo same preživljati in so majhne občine postale zelo drage, in so ljudje zahtevali, da se začnejo združevati. Cca 20 let nazaj pa so v Skandinaviji imeli tudi manjše občine.

Vsekakor, po mojem mnenju nas združevanje občin še čaka...
Homer.
# 13.08.2018 ob 13:00
@bagat
Brez laži pa ne gre?
Nobene Slovenke ni bilo.
Šlo je za eritrejski "trikotnik", kjer je bil eden odveč.
alcatraz
# 13.08.2018 ob 11:48
Vsekakor, po mojem mnenju nas združevanje občin še čaka...

čimprej tem bolje, ker tole drobnjakarstvo, ki ga imamo, nas samo stane in je leglo korupcij lokalnih petelinov.
AM
# 13.08.2018 ob 08:55
Homer. # 13.08.2018 ob 08:11

Se zelo strinjam. Zato bi moral biti nov davek na nepremičnine nadgradnja NUSZ, kar so predlagale tudi občine. Po tem predlogu bi bil davek napisan na podlagi kvadrature in ne vrednosti.

Ampak so žal na Ministrstvu za Finance gluhi za vse pripombe in zopet rinejo z davkom na podlagi vrednosti in bo zopet vse propadlo ! Če je Šarec pameten, bo pisanje zakona o davku prenesel na drugo ministrstvo.
stari maček
# 12.08.2018 ob 15:09
Podeželje ogromno dobi,kaj dobimo v mestu NIČ,pa me ne narobe razumet,izviram iz kmetov in vem kaj se je nekdaj dobilo Štibra-davek po starem in nič drugega.
Kazalo