Za navadna kolesa bo nošnja čelade obvezna do 18. leta, za mopede, ki ne dosežejo hitrosti več kot 25 kilometrov na uro, pa bo obvezna za vse. Fotografija je simbolična. Foto: BoBo/Žiga Živulović jr.
Za navadna kolesa bo nošnja čelade obvezna do 18. leta, za mopede, ki ne dosežejo hitrosti več kot 25 kilometrov na uro, pa bo obvezna za vse. Fotografija je simbolična. Foto: BoBo/Žiga Živulović jr.
Nova prometna zakonodaja

Področje vožnje koles z motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro, do zdaj ni bilo urejeno. Teh vozil ni bilo treba registrirati, voznikom pa ni bilo treba nositi varnostne čelade. To se s spremembama omenjenih zakonov spreminja, saj se spreminja sama definicija teh vozil, ki se jih zdaj uvršča med mopede.

Po novem bo tako treba takšna vozila registrirati, zavarovati in zanje opraviti tehnični pregled. Prav tako bo za njihovo vožnjo potrebna čelada, pri čemer bodo imeli vozniki možnost, da izbirajo med homologirano motoristično ali kolesarsko čelado.

Po kolesarskih stezah
Vozniki takšnih vozil bodo morali poleg tega od zdaj voziti po kolesarskih stezah.

Spremembe zakonodaje kot novost uvajajo tudi obveznost nošenja čelade za kolesarje do 18. leta.

Predloga je v parlamentarno proceduro vložila skupina poslancev s prvopodpisanim Igorjem Zorčičem (SMC). Po njegovih besedah sta namenjena predvsem povečanju varnosti v cestnem prometu pa tudi večji sledljivosti voznikov koles s pomožnim motorjem. Med drugim je opozoril, da so takšna vozila velikokrat predelana, saj njihovi lastniki odpravijo blokado, ki onemogoča hitrost vožnje nad 25 kilometri na uro.

Novelo zakona o pravilih cestnega prometa s podobnimi rešitvami so sprva predlagali v NSi-ju, a je državni zbor njihov predlog zavrnil, v SMC-ju pa so pripravili dva svoja predloga. A takšne rešitve, kot jo predlagajo v SMC-ju, v NSi-ju ne podpirajo. Kot je pojasnil Matej Tonin, v NSi-ju niso za registracijo teh vozil, pač pa so predlagali zgolj uvedbo registracijskih tablic.

Zato so k noveli zakona o pravilih cestnega prometa vložili dve dopolnili. S prvim so predlagali, da se črta člen, ki prinaša obveznost registracije koles s pomožnim motorjem. Z drugim pa bi zaščitno čelado predpisali le voznikom in potnikom na kolesih s pomožnim motorjem do 18. leta starosti.

Han: Zakon je bedast
Koalicijska večina je dopolnili zavrnila, opozicija pa je glasovala proti zakonoma. Da bo glasoval proti noveli zakona o motornih vozilih, ker "je bedast", je v obrazložitvi glasu napovedal tudi vodja poslanske skupine SD-ja Matjaž Han.

Nova prometna zakonodaja