Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5,0 od 2 glasov Ocenite to novico!
Zimske gume
Zakonsko določen najmanj 3-milimetrski profil na snegu ne bo zagotavljal veliko oprijem v snegu. Foto: M. Kr.

Dodaj v

Obvezna zimska oprema na cestah

Dars sporoča, da je na zimo pripravljen
15. november 2012 ob 09:16
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Zimska oprema bo obvezna od danes pa do 15. marca. V opremo spadajo tudi zimske pnevmatike, ki morajo imeti najmanj tri milimetre profila. Kazni se gibljejo med 40 in 1000 evri.

Voznik lahko uporablja tudi poletne pnevmatike, a le če ima v vozilu ustrezne snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredne pripomočke. Zakonodaja sicer določa, da morajo vozniki predpisani zimsko opremo uporabljati tudi zunaj tega obdobja, če so na cesti zimske razmere, torej ko se sneg oprijema vozišča ali pa je vozišče zasneženo ali zaledenelo.

Vozniki morajo v zimskih razmerah med drugim poskrbeti za ustrezno opremo vozil, preveriti stanje in prevoznost cest ter vožnjo prilagoditi razmeram.

Kazni
Za neustrezno opremo vozila in druge prekrške so zagrožene kazni. Kdor ne bo imel ustrezne zimske opreme, bo kaznovan z globo 40 evrov, če pa bo zaradi tega oviral promet, bo znašala kazen 500 evrov in 5 kazenskih točk. Pravno osebo ali samostojnega podjetnika bo kršitev stala še več, in sicer 1000 evrov (odgovorna oseba bo kaznovana s 120 evrov globe), če bo vozilo brez ustrezne opreme ali bo zaradi pomanjkljive opreme oviralo promet.

200 evrov kazni boste plačali, če vozilo ne bo očiščeno. Na njem ne sme biti snega, ledu, vode ali drugih snovi, ki bi se lahko raztresali ali razlivale z njega. Kot poudarja policija, morajo biti stekla in vzvratna ogledala čista, da vozniku omogočajo normalno vidljivost.

Na Darsu so pred dnevi sicer zagotovili, da so na zimo pripravljeni. V zimsko vzdrževanje avtocestnega sistema bo to zimo vključenih približno 460 delavcev Darsa, so sporočili.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
eos
# 15.11.2012 ob 09:45
Boli dejstvo, da si zaradi krize marsikdo ne more privoščit novih gum. Ko gledam malo po avtih, kaj vse imajo obuto, se kar zgrozim. 10 let stare letne gume, zimske gume neznanih proizvajalcev (Kitajska), vsi pa se zgovarjajo samo na višino profila.
Drugo dejstvo pa je, da ima 3/4 ljudi zimske gume zaradi zakona in policajev. Lastne varnosti se sploh ne zavedajo.
Surrounded
# 15.11.2012 ob 09:52
boomslang in jogador - to v zakonom z letnikmi gumami in verigami ni niti malo neumnost, ampak je to zapisano zaradi primorcev, kateri živijo pod Kozino in ne rabijo zimske opreme, ker tam snezi 1x na 4 leta. In enostavno nima smisla da menjuješ gume, če se ne voziš vsakodnevno proti vzhodu. Da pa greš 2x na leto v ljubljano s takim avtom, pa se mi zdi pametno da imaš to opcijo - dovolj da imaš s sabo verige. Da ljudje na celini to izkoriščajo pa je drug problem.
Binder Dandet
# 15.11.2012 ob 10:27
Tale test od volan.si si poglejte za primerjavo novih in obrabljenih pnevmatik.

Tale test pa za primerjavo zimskih in letnih pnevmatik.

Ko tole vidiš, je jasno, da čim boljša kvaliteta, čim novejše, čim manj obrabljene, pozimi vedno zimske, poleti vedno letne.
boomslang
# 15.11.2012 ob 09:58
Zimske gume se kupuje predvsem zaradi temperature.... Vsebujejo silico, kar bistveno izboljsa oprijem pri nizkih temperaturah...Hvala bogu, da po podatkih tudi čedalje več primorcev kupuje zimske gume... Konec koncev, koliko pa prišparaš, če se skozi voziš z letnimi ali se mogoče letne pozimi ne obrabljajo...
Binder Dandet
# 15.11.2012 ob 14:41
Moram podpret boomslanga, ker sem istega mnenja. Nenazadnje pa 2 videa to potrjujeta. Mi je pa kolega tudi pravil, da je bral o temu, da je razlika zgolj na snegu. Pa mu bom zdajle še ta drugi video poslal.:D
boomslang
# 15.11.2012 ob 14:22
Nikjer nobenega snega
Wasabi
# 15.11.2012 ob 10:52
....ali verigam enakovredne pripomočke.

Hm, kaj pa bi lahko bili verigam podobni pripomočki? Čisto tako, ker za kakšnega je lahko verigi podoben pripomoček tud kaj čisto bolanega, npr. okovi:)
Eventus
# 15.11.2012 ob 10:48
Ja, to sta dva najbolj reprezentativna in neodvisna testa, ever: "Nasvet z GOODYEAROM". Ja, kaj pa bo svetovala gumarska industrija?!

In zakaj bi moral nekdo, ki se vozi dnevno iz Ajdovščine v Gorico imeti zimske pnevmatike? Zato, ker je 90 % zime temperatura nad 10 stopinj? Zato ker je 1 dan v letu 3 cm snega? Zato bi si moral kupovati nova platišča ali pa dajati 2X30 EUR letno za menjavo pnevmatik? Tako, da ta zakon je za naše kraje zelo primeren. Če so pa v notranjosti talenti z letnimi gumami, pa jim ni pomoči...

In še nekaj. A je bolje imeti 1 komplet novejših kvalitetnih letnih pnevmatik, ali 2 kompleta (letne + zimske) nizkocenovnih pnevmatik, kot mnogi počnejo, ki se zaradi manjše kilometrine manj obrabijo in ostajajo dlje na avtomobilih?
boomslang
# 15.11.2012 ob 15:47
Drugače pa vsem ljubiteljem letnih gum pozimi, toplo priporočam obisk Norveške... tam ni nobenih obveznosti in omejitev.... lahko se vozite s čimer hočete...hehehe.... p.s. Norvežani se drugače v 70 % vozijo z ježevkami... Nihče pa ti ne bo nič rekel, če boš plužil z semislick gumami...
lao wai
# 15.11.2012 ob 15:14
polovica prispevka je samo o kaznih . . . . kazen, kazen, kazen . . ta dežela se bo kmalu lahko preimenovala v Kaznilnico
Whisperer
# 15.11.2012 ob 14:52
Sedaj bo splavala na površje vsa kloaka pod policijsko uniformo ! Ustavljanje vozil pri predvidenih 10°C za soboto ,bo pomenilo,da jih motijo vozniki ,ki vozijo proti LJ na protest.
Mislite,da se motim?
skretpapir
# 15.11.2012 ob 14:21
me zanima kdo zna montirat verige na avto..mislim da ima to možnost samo milfa v petkah..
slowjazz
# 15.11.2012 ob 13:51
@Surrounded
Kaka KOzina pa? Celi primorski do Postojne in še dlje, človek, ne pride v poštev. Itak zgleda da bo snežilo vedno manj v prihodnje. Če pa pride do ekstremne situacije tudi montirat ketne ni tak bavbav.

@boomslang
To sploh ni res. Dobro veš da se v praksi razlika pozna predvsem na snegu, in še to če ga je res dosti. Ni šans
Binder Dandet
# 15.11.2012 ob 11:08
@Eventus:
Ni šlo za primerjavo goodyear z neko drugo gumo in poudarjanje kvalitete goodyear, ampak za primerjavo dveh goodyear gum. Sponzor primerjave pač. Primerjava pa je na mestu.
Wasabi
# 15.11.2012 ob 12:55
Hvala Jogador. Prvič sem slišal za to, zdaj pa ko vidim, kakšna stvari izgleda, pa mi vse skupaj izpade še bolj bogo kot verige. Zimske pozimi in letne poleti! Raje za 500 eur cenejši avto pa dobre gume, kot pa dražji avto v grabnu, ali bog ne daj, še kje drugje.
Jogador
# 15.11.2012 ob 11:50
@Wasabi:
Tu je govora o vedno bolj razširjenih t.i. Autosock-ih, pač tkana prevleka, v katero oblečeš kolesa, na principu verig, samo kao montaža je lažja pa, pa dražje so. So pa učinkovite res samo za nekaj cm snega, pa še tu je problem, ker jih večina ne bo montirala, ali jih pa sploh ne zna.

@Eventus:
Idealno je imeti 2 kompleta vsaj malo kvalitetnih gum (ne rabiš mišelink, za skoraj pol ceneje se dobi gumo, ki ne zaostaja prav veliko po kvaliteti), zaradi tega, ker letna guma pri temperaturah okrog ničle in nižje ni več dobra guma ampak slabša od najslabše zimske. Zdaj ali jih imaš na dveh kompletih feltn je stvar odločitve, ampak če je pa 2x letno problem dat 30€ za premontažo gum, potem pa ne vem...
boomslang
# 15.11.2012 ob 09:30
"Voznik lahko uporablja tudi poletne pnevmatike, a le če ima v vozilu ustrezne snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredne pripomočke. ".... Tole je ena večjih neumnosti v slovenskih zakonih....Pozimi zimske, poleti letne in to je to....
Jogador
# 15.11.2012 ob 09:44
Se strinjam, letna guma pozimi ni vredna nič (sploh, če so temperature pod nulo). Pa naj folk že neha z "sej mam ketne v avtu", ker jih 90% še odpakirat ne zna, kaj šele montirat, tisti štumfki za gume so pa tudi zgodba zase.
Poleti letne, pozimi zimske, pa ne bo kaosa (no ja, nekaj manj ga bo, še vedno so problem vozniki) ob prvem snegu.
Kazalo