Lahko javni servis, za katerega plačuje vsako gospodinjstvo mesečni RTV-prispevek, kakovostno deloval tudi brez prihodkov iz oglaševanja? To bo eno izmed vprašanj, ki jih bo v oddaji z gosti skušala razvozlati varuhinja Miša Molk. Foto: MMC RTV SLO/Stane Sršen
Lahko javni servis, za katerega plačuje vsako gospodinjstvo mesečni RTV-prispevek, kakovostno deloval tudi brez prihodkov iz oglaševanja? To bo eno izmed vprašanj, ki jih bo v oddaji z gosti skušala razvozlati varuhinja Miša Molk. Foto: MMC RTV SLO/Stane Sršen

V nekaterih državah, na primer v Veliki Britaniji, Španiji, na Danskem in Švedskem, so oglasi na javni televiziji zakonsko prepovedani, vendar pa je v teh državah vir prihodkov iz prispevkov ali davkov veliko večji, tudi zaradi večjega števila gospodinjstev.

Največ pripomb gledalcev in poslušalcev Radiotelevizije Slovenija gre na račun oglasnih oddaj in TV-prodaje, ki po mnenju številnih ne spadajo na javno radiotelevizijo. Po drugi strani pa je TV-prodaja uspešen poslovni model, saj je prav z njo uspel najbogatejši Slovenec Sandi Češko. Del gledalcev torej spremlja TV-prodajo in kupuje ponujene izdelke.

Oddajo Je res? lahko spremljate ob 21. uri na TV Slovenija in prek MMC-jevega predvajalnika.

Gledalci in poslušalci opozarjajo tudi na vsebinsko, jezikovno in glasovno neprimernost oglasov. Kaj lahko RTV SLO stori, da zaščiti svoje gledalce pred vsiljivimi in vsebinsko neprimernimi oglasi? Kam se lahko gledalci in poslušalci pritožijo, kadar menijo, da kateri oglas krši oglaševalski kodeks? Kateri so najbolj priljubljeni oglasi in kako nastane dober oglas, bosta vedela povedati večkrat nagrajena ustvarjalca oglasov: Janez Rakušček in Aljoša Bagola.

Miša Molk, varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija