Slovenija
Miha Kordiš
Miha Kordiš je Erjavcu očital, da se je nakupa lotil v trenutku, ko vlada sprejema zakon o izvrševanju proračuna. Foto: DZ/Barbara Žejavac
VIDEO
Kadrovska stiska in druge...
VIDEO
Na odboru DZ-ja o oklepnikih
VIDEO
Levica edina nasprotuje n...

Dodaj v

Parlamentarni odbor za obrambo ni podprl poziva k odstopu od nakupa oklepnikov

Do nakupa kritični le poslanci Levice
30. november 2018 ob 15:05
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V razpravi o nakupu 38 oklepnikov 4x4 oshkosh sta bila na seji parlamentarnega odbora za obrambo do nakupa omenjenih vozil kritična le poslanca Levice. Poudarila sta, da Slovenija ni vojaško ogrožena in da bi lahko ta denar namenili za socialne transferje. Drugi poslanci pa so opozorili na skrb vzbujajoče varnostne razmere po svetu in na potrebo po nakupu.

Po besedah Mihe Kordiša (Levica) se je obrambni minister Karl Erjavec omenjene oklepnike, ki bodo del srednje bataljonske bojne skupine in bodo stali 15,5 milijona evrov, odločil kupiti v trenutku, ko vlada sprejema zakon o izvrševanju proračuna za prihodnje leto, s katerim bo zamrznila usklajevanje transferjev z rastjo cen življenjskih potrebščin, in sicer v podobnem znesku. Poudaril je, da je ob rezih v socialno politiko kupovanje oklepnikov nesprejemljivo, in dodal, da gre pri oblikovanju bataljonskih bojnih skupin za enote, ki bistveno ne povečujejo obrambne sposobnosti države, ampak so namenjene predvsem za uporabo v Natovih operacijah, in sicer za ofenzivno delovanje.

Obrambni minister Karl Erjavec pa je opozoril, da ta vozila ne morejo biti ofenzivna in da z njimi nadomeščajo dosedanja dotrajana vozila. Po njegovih besedah bodo oklepniki stali 15,6 milijona evrov brez DDV-ja, kar pa še ne pomeni dokončnega nakupa, saj jih čaka še nakup opreme vozil, oborožitvenih postaj z mitraljezi, ki bodo stali 11,3 milijona evrov.

Erjavec: Nakup je pregleden in usklajen
Načelnica Generalštaba Slovenske vojske (SV) Alenka Ermenc je ob tem pojasnila, da so slovenski vojaki v zadnjih 15 letih pri izvajanju nalog v operacijah kriznega odzivanja v veliki meri izvajali taktične naloge z lahkimi kolesniki. Kakovostna zaščita takega tipa vozil, njihova ognjena moč ter mobilnost so pripomogli k izvedbi njihovih nalog in uresničevanju poslanstva vojske, je poudarila.

Erjavec je obenem dodal, da na ministrstvu poskušajo kupiti čim več opreme, ki je v dvojni funkciji, in sicer za večjo varnost pripadnikov SV in za korist širše družbe, denimo za namene nujne medicinske pomoči in iskanje pogrešanih. Odzval se je tudi na Kordiševe očitke o spornem postopku podpisa nakupne pogodbe. Poudaril je, da je nakup usklajen z odločitvami DZ-ja in vlade ter da je tudi pregleden, saj gre pri dogovoru z ZDA za nakup v postopku država državi.

"Vojakov ne moremo pošiljati na skirojih"
Glede navedb, da Slovenija ni niti malo vojaško ogrožena in da zato kupovanje opreme ni potrebno, je Erjavec dejal, da tisti, ki spremljajo razmere v svetu, vedo, da ni tako. Ob tem je spomnil na napetosti na nekaterih območjih v svetu. "Bilo bi zelo neodgovorno, da ne bi vlagali v naš varnostni sistem," je dejal.

Jerca Korče (LMŠ) se je sicer strinjala, da je vsak evro, porabljen za orožje, slaba izbira, a tako kot ona so tudi drugi poslanci iz vrst koalicije in opozicije poudarili pomen primerne opremljenosti SV. "Ne moremo pošiljati ljudi okrog na skirojih," je bila slikovita Janja Sluga (SMC).

Kordiš se je strinjal, da si vojaki zaslužijo, da jih zaščitimo, a ob tem vprašal, zakaj jih pošiljamo v Afganistan, ne pa pustimo doma, da ščitijo domovino, kjer bo zanje tudi manj tvegano. Vztrajal je pri vprašanju, kdo nas vojaško ogroža, in poudaril, da so pri nas ljudje ogroženi socialno in zdravstveno. Predrag Baković (SD) je dejal, da Slovenije trenutno morda res nihče ne ogroža, da pa se je treba odzivati na dogodke okrog nas.

"Tudi če smo majhni, smo odgovorni za globalno varnost"
Matej Tonin
(NSi) pa je prepričan, da gre pri vprašanju, kdo nas ogroža, za naivnost, saj Slovenija ne živi v izoliranem svetu, ampak je del povezanega sveta. "Tudi če smo majhni, smo odgovorni za globalno varnost in mir," je dejal. Poslanec DeSUS-a Franc Jurša je poudaril, da je za varnost kot največjo dobrino treba kaj žrtvovati. Po njegovih besedah smo v Nato vstopili, ker smo menili, da bo tako varnost večja in da bodo stroški nekoliko nižji, ob tem pa ne moremo pobrati samo prednosti Nata, temveč moramo tudi sami kaj prispevati, je poudaril.

Boris Doblekar (SDS) je ob tem izrazil prepričanje, da bi se državljani na referendumu danes znova odločili za vstop v Nato. Matej T. Vatovec (Levica) pa glede izida vnovičnega referenduma o Natu meni nasprotno. Ravno vključenost v Nato je lahko potencialno varnostno tveganje, saj so intervencije Nata v tujih državah povzročile teroristične napade ponekod v Evropi, meni.

Predlagani sklepi Levice zavrnjeni
Člani odbora so zavrnili vse predlagane sklepe Levice, s katerimi bi denimo odbor ministrstva za obrambo vlado pozval k odstopu od pogodbe za nakup oklepnikov, obrambnega ministra pa, da se do nadaljnjega posvetuje z odborom za obrambo o vseh večjih nakupih oborožitvenih sistemov in vojaške opreme. Robert Pavšič (LMŠ) je pri tem dejal, da bi bilo vmešavanje politike v strokovne odločitve nedopustno.

Na predlog koalicijskih poslancev pa so člani odbora sprejeli sklepa, da se je odbor seznanil s postopkom sklenitve pogodbe za nakup oklepnikov in da predlaga ministrstvu, da ga s sklenjenimi pogodbami o nabavi najpomembnejše vojaške opreme in oborožitve redno seznanja.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
Miša
# 30.11.2018 ob 16:07
Miha Kordiša bi morali obtožiti za sovražen govor, kaj vse je govoril v preteklosti v parlamentu. Levičarji želijo razorožiti SV!, na splošno pa delajo permanentno škodo Sloveniji.
m72
# 30.11.2018 ob 16:16
Znova vidim, da je Levica res edina stranka, ki deluje v interesu državljanov Slovenije.
Vongobongo
# 30.11.2018 ob 15:53
Kokr se ne strinjam z njim , ima prav :( Zakaj nase vojake posiljamo v Afganistan , namesto na naso mejo ?
čak mal noris
# 30.11.2018 ob 16:34
Poleg obvezne nabave štirikolesnikov, bi pod OBVEZNO na služenje vojnega roka poslal Kordiša in "njegove". In to nekam dol proti Gevgeliji, da malo izkusi "real life"!
Koga imamo mi v parlamentu.....obup.
Wasabi
# 30.11.2018 ob 15:55
Samo še čakam, da bomo kupili letalonosilko. Ampak kaj je drugega za pričakovati od vojnih profiterov, ki sanjajo kri?
skera
# 30.11.2018 ob 15:48
Kje se je ta rovka našla, da pametuje?
jurlin
# 30.11.2018 ob 17:42
"Vojakov ne moremo pošiljati na skirojih"
----------------------
Sploh jih ni treba pošiljati v zločinske vojne za interese Pentagona. Dol mi visi za to US-NATO topovsko hrano, ki jih pošiljate terorizirati ljudstva, ki nam niso storila nič žalega.
SpookyDonk
# 30.11.2018 ob 16:24
Vlaganje v bodoče staro železo, je popolnoma nesmiselno.
samo.jug
# 30.11.2018 ob 17:12
Oshkosh je zastarela zadeva, kolikor sem jaz informiran. Prosim, eksperti za sodobno vojaško oborožitev me popravite, če se motim. Baje so jih Hrvati dobili po mnogo ugodnejši ceni, kot jih bomo mi. Zakaj? Naslednje, četudi Slovenija kupi 2000 oshkoshov, ki bodo posodbljeni in prenovljeni, si nima z njimi kaj začeti, ker nimamo kadra, ki bi s tem delal. Namesto da smo v Natu in mečemo keš za bedarije, ki bi itak bolj malo pomagale, če se nas neka velesila odloči poteptati, rajši pojdimo na varianto nevtralnosti. Razlike ne bi bilo, edino naši vojaki ne bi plesali po notah imperialistov in na naše stroške klali nedolžnih ljudi po svetu. Tistih, ki jih ne pobijejo, pa potem itak pridejo (po novem) peš ali s čolni do nas. Hočete, nočete - Levica ima prav, pa če si želimo priznati dejstva, kot so. Vi bi vojsko, pozabljate pa, da smo palčki v vojaškem smislu, ničeta, nula, zero, nada. Pa še vprašanje za Erjavca - katera vojna žarišča nas neposredno ogrožajo ta hip??? Bila je vojna v bližnji Hrvaški in Bosni, pa smo 10 let mirno živeli zraven in gledali, kako se folk kolje. Nam je kaj bilo? Smo takrat kupovali oshkoshe??? Niet, Erjavec spet zavaja, da upraviči metanje keša v ameriški orožarski lobi.
ni maitre
# 30.11.2018 ob 17:12
"Tudi če smo majhni, smo odgovorni za globalno varnost in mir,"
Pa še nekaj, nehajte se pretvarjat in prodajat vašo lažno katoliško moralo, ker s temi vašimi nato misijami prevzemate vso odgovornost, tudi za begunce!
amigo
# 30.11.2018 ob 16:35
Ali je res v interesu Slovenije, da se naši vojaki vozijo po Afganistanu in tam ščitijo Slovenijo. Če je res, da smo ogroženi, potem je obrambna sposobnost Slovenije katastrofa. Nimamo praktično nobene protiletalske in protioklepne obrambe. Smo dosti slabši kot smo bili leta 1991. Sedaj imamo 2500 vojakov. Ne moreš aktivirati niti rezerve, saj niso služili vojaščine.
kinimod
# 30.11.2018 ob 15:54
Karel. Daj delavcu. In ne trži mu od ust.
ateistek
# 30.11.2018 ob 16:39
Nahraniti ultra bogate posameznike, ki tičijo za Natom, je večja prioriteta, kot nahraniti lastne ljudi....lep je ta svet NATO elite, saj ni nobenih sprememb na vidiku.
Zlobni škrat
# 30.11.2018 ob 15:08
Miha Nacionale Kordiš
el CARTEL
# 30.11.2018 ob 18:32
"Ne moremo pošiljati ljudi okrog na skirojih," je bila slikovita Janja Sluga (SMC).

rešitev je da jih pač ne pošiljamo okrog.

slovenska vojska nima kaj iskat zunaj meja slovenije
el CARTEL
# 30.11.2018 ob 18:31
se strinjam na eni strani režejo socialno na drugi pa zapravijo 15 mi € za NATO vojsko

ne hvala, dokle rimamo revne doma pač ne moremo sodelovati v vojnih ekspedicijah v baltiku
henodarling
# 30.11.2018 ob 18:05
Ne norčujete se iz Kordiša, zavzema se za lačne v SLO, medtem, ko se ostali ne zavedajo, koliko takih je pri nas.
Vsak evro za orožje je odveč in je dobesedno odtrgan od ust slehernega Slovenca.
Vsako orožje je namenjeno samo in edino ubijanju človeka.
Kaj s tem orožjem, vojaki in patrijami, da se bomo branili? Pred kom? Z vsem tem arzenalom se ne ubranimo norosti naših politikov in oprostite, tudi naše lastne zamejenosti...
Ubranimo se lahko le z močnim, zdravim in domoljubnim, neodvisnim in solidno živečim narodom, ki pa trenutno bolj malo lahko verjame v svojo moč in vpliv na svoje življenje.
ketner
# 30.11.2018 ob 18:00
Se popolnoma strinjam z Levico. Stran metanje denarja za USA in NATO teroriste, bi dodal.
ni maitre
# 30.11.2018 ob 17:39
Res ne vem kakšna je to vojska, da ti med transportom neznanci spraznijo kamion municije. Podobne zgode so tudi naše misije.
sv
# 30.11.2018 ob 17:07
Bog pomagaj državi s takšno Levico.
garmond
# 30.11.2018 ob 15:52
Danes smo se na dveh različnih odborih naposlušali Kordiša in Grimsa.
Res ju je mučno poslušati. Vsak je v svoji smeri ekstremen.
stari maček
# 30.11.2018 ob 17:29
Pa dajte že enkrat mir,nekdo ali dvakrat reče kaj neprimernega in naj kar gre,Grims,Tanko,Černač,Logar, pa že 25 let žalijo vse počez a ti so.pa naši tem je dovoljeno.
ni maitre
# 30.11.2018 ob 17:07
Ne pozabite v te vaše vrhunske osemkolesnike napeljat mobilne telefonije, da v primeru, ko jih bo zopet naša izurjena vojska parkirala v jarek, lahko pokličejo okoliške kmete, ki jih bodo s traktorji potegnil ven.
nonparel
# 30.11.2018 ob 16:35
Vsepovsod se zgovarjajo na fiskalno pravilo, tako opozicijska desnica kot vladajoča koalicija, le pri dajanju denarja za orožarski šrot se na to pravilo požvižgajo.
grenadir
# 30.11.2018 ob 18:50
38 oklepnikov 4x4 oshkosh, bo vsekakor povečalo varnost v Sloveniji.....hahaha.... V kakšni burleski od države jaz živim....
rtvjevc_ki_ni_40
# 30.11.2018 ob 16:53
V RTV komentarjih bi 95% volilo proti Natu, v Sloveniji pa 70% za.
Bralci RTV-ja pazite na komentarje in njihov propagandni vpliv.
SpicyWeiner
# 30.11.2018 ob 16:40
SpookyDonk
Vlaganje v bodoče staro železo, je popolnoma nesmiselno.


Ja najbolje da kupimo sulice in meče
twofours44
# 30.11.2018 ob 18:24
Miha Kordiš ima popolnoma prav!
Zdejkapopi
# 30.11.2018 ob 20:25
Cak mal noris

Dejmo narest referendum pa bo pravi surprise. Jaz ne zelim placevati ameriskih misij. Ti pa kar prostovoljno.
Zdejkapopi
# 30.11.2018 ob 19:46
Vprasajte se za koga kupujemo. Za sebe ze ne. Za NATO pa ja
nightwing
# 30.11.2018 ob 18:09
Oklepniki bodo stran vržen denar. Potrebujemo helikopterje.
neskafe
# 30.11.2018 ob 17:07
Luka Kordis... je tipicni osebek cloveka ki v noralni druzbi do politike ne bi nikoli prisel
Pri nas se pa normalni nocejo blamirat
RJSlo
# 30.11.2018 ob 16:55
Erjavec: Nakup je pregleden in usklajen
----------------------------------------------------------
No ja. Karlo "najbolj transparentna pogodba v zgodovini samostojne Slovenije" Erjavec. Patria! Bum, Karlo pa spet minister. Ajajaj

Namesto, da bi imeli dobro plačano, dobro opremljeno in odlično strenirano, profesionalno vojsko, imamo odlično plačane parazite na MORS in čudno vojsko. Malo bi, malo ne bi.

Vsak sektor države vam je uspelo zasrati.
Sandalovina
# 30.11.2018 ob 23:03
"Matej T. Vatovec (Levica) pa glede izida vnovičnega referenduma o Natu meni nasprotno. Ravno vključenost v Nato je lahko potencialno varnostno tveganje, saj so intervencije Nata v tujih državah povzročile teroristične napade ponekod v Evropi, meni."

Levica ima prav. Rišemo si tarčo na hrbet, govorimo pa o "varnosti". Odgovornost je na vseh strankah, ki so danes glasovale proti predlogu Levice. Ko se bodo naši vojaki vračali v trugah in bo počilo tudi pri nas, bo prepozno. Železo ali maslo? Za mene dileme ni. Maslo.
Zdejkapopi
# 30.11.2018 ob 20:26
Mi financiramo NATO. Koristi od njih pa nobene.
mradenko
# 30.11.2018 ob 19:35
Bravo Miha. Vojska potrebuje oklepnike, da brani Ukrajinu od Rusije!!!
arbajter
# 30.11.2018 ob 18:15
Čak mal noris
u]Sicer pa....delavec dela in ZASLUŽI. Denar za oklepnike nikomur ne bi "vzeli od plače".
Pa ti brihta potem povej od kod pride ta denar? Ga da sv. Peter? Prav gotovo. Daš ga ti, pa jaz pa vsi preostali. Javni sektor je izvzet. Oni so porabniki, kot Korl. Od kje? Od plače. JASNO? Eni res niti pet sekund vnaprej ne pomislite preden enter stisnete.
čak mal noris
# 30.11.2018 ob 17:42
@stari maček

Vidim, da te pri tvoji "opciji" sposobnost štetja zapusti pri 2, pri recimo Logarju pa ti štetje povsem odpove in se ti avtomatsko "ustavi" pri številki 25. Po tvoji "logiki", je bil Logar poslanec pri ene 17-ih letih?
Sedi. 1.
aktivist
# 30.11.2018 ob 22:38
Kordiš ima zelo pametne predloge, samo ker jih desničarji spluvajo še preden jih začne govoriti. NATO si desničarji prostovoljno financirajte. Po možnosti izven Slovenije.
Epafrodit
# 30.11.2018 ob 20:33
...in da z njimi nadomeščajo dosedanja dotrajana vozila.

In zakaj so dotrajana - povej še to!? Že za dosedanji vozni park SV nima niti približno dovolj vzdrževalcev in voznikov. Zato je stanje tega voznega parka v povprečju katastrofalno. So morda nova vozila samovzdrževana?
godzila
# 30.11.2018 ob 19:16
Erjavec se je vrnil na kraj zločina, spet bo nekdo drug odgovarjal za njegove najbolj transparentne in popolnoma nepotrebne posle.
QUENDI
# 30.11.2018 ob 16:45
...ti kolesniki so primerni le za ukrajinske ravnice.....in naprej.....ne pa za dolince.......
Epafrodit
# 30.11.2018 ob 19:57
Parlamentarni odbor za obrambo ni podprl poziva k odstopu od nakupa osemkolesnikov

Ne morejo, ker so provizije, podkupnine in druge dobrodelne povezave že dogovorjene. Izkušnje tudi nekaj štejejo. Je kar nekaj takih zraven, ki so jih pridobili že pri patrijah.
tore
# 30.11.2018 ob 18:51
https://en.wikipedia.org/wiki/Oshkosh_M-ATV
To izgleda kot en blindiran tovornjak (dolžine 6,7m), prevaža pa samo 4 + 1 vojaka. Za obrambo SLO nepotreben, saj Slovenci na svoje ne bomo streljali.
Leta 91 so naši zmagali z ročnimi raketometi in zdravo pametjo, brez oklepnikov, letal, helikopterjev ...
čak mal noris
# 30.11.2018 ob 17:14
@kinimod

KAJ Erjavec delavcu "trže od ust"? To nam prosim razloži.
Sicer pa imamo ogromno rezerve pri "hranjenju delavcev", začnemo lahko pri ILEGALNIH migrantih ( kar jih je in jih ŠE BO ), tisti denar bi moral biti za naše ljudi v stiski, ne pa razne Pakistance, Afganistance in podobne.
Sicer pa....delavec dela in ZASLUŽI. Denar za oklepnike nikomur ne bi "vzeli od plače".
Slovan65
# 01.12.2018 ob 09:00
Levica je edina stranka, ki zastopa interes državljanov Slovenije.
Vse ostale stranke zastopajo interes tujine in so vpete v tuje lobistične mreže.
Pohojen
# 01.12.2018 ob 05:39
Če nam NATO ne sme pomagati na naših mejah, zakaj
smo potem članica? Da lahko napademo še kakšno
državo zaradi nafte in pridobimo begunce? Hvala!
Oklepnike niti ne potrebujemo, če namestimo vojake na
celotno mejo ter jih oborožimo z najnovejšo osebno
opremo. Za migrante tudi ne rabimo oklepnike, dovolj
imamo že obstoječih prevoznih sredstev. Tisti pa, ki
imajo veliko premoženje, naj si sami kupijo oklepnike
in za varnostnike vzamejo vojake starejše od 45 let.
enkapitalist
# 30.11.2018 ob 18:46
Človek se resnično nareži šele na portalu javnih naročil...danes je bila izdana odločba o neki sanitarni opremi za begunce v vrednosti cca 150.000€, RTV slo bo obnavljala svoje "bunkerje" pod zemljo, razpisujejo se letalske karte, ki jih vsak smrtnik, ki ima dostop do interneta dobi za pol cene, za katere jih kupuje vlada in priskledniki....prave horror komedije! Priporočam vsakodnevno branje... ;)
Mimobeznik
# 30.11.2018 ob 18:27
Polovica levega predloga se mi zdi sprejemljiva (da se ne kupuje oklepnikov), druga pa je povsem zgrešena levičarska demagogija (socialni transferji). Za večjo blaginjo je treba vse moči usmerit v razvoj infrastrukture in nižanje davkov, socialne transferje je potrebno zmanjševat.
vnk
# 30.11.2018 ob 18:14
Boris Doblekar (SDS) je ob tem izrazil prepričanje, da bi se državljani na referendumu danes znova odločili za vstop v Nato. Matej T. Vatovec (Levica) pa glede izida vnovičnega referenduma o Natu meni nasprotno. Ravno vključenost v Nato je lahko potencialno varnostno tveganje, saj so intervencije Nata v tujih državah povzročile teroristične napade ponekod v Evropi, meni.

Lahko gospod Vatovec prosim našteje operacije, ki jih je povzročila intervencija zveze NATO? Ali gospod Vatovec težko loči NATO in članice...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NA
TO_operations

Kordiš se je strinjal, da si vojaki zaslužijo, da jih zaščitimo, a ob tem vprašal, zakaj jih pošiljamo v Afganistan, ne pa pustimo doma, da ščitijo domovino, kjer bo zanje tudi manj tvegano.

Res Kordiš? Afganistanskim ženskam privoščiš talibansko vlado? Nočem imeti nič s tako Levico...
Kazalo