Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 55 glasov Ocenite to novico!
Ernest Petrič
Petrič je zagotovil, da na njihovo delo ni nihče vplival. Foto: BoBo
Ustavno sodišče je danes pripravilo slovesnost ob dnevu ustavnosti v počastitev 23. decembra 1991, ko je bila sprejeta in razglašena ustava republike Slovenije.
VIDEO
Predsednik US-ja Petrič s...

Dodaj v

Petrič: Na ustavno sodišče ne vpliva nihče

Verjame, da se Slovenija lahko izvije iz krize
20. december 2012 ob 15:13,
zadnji poseg: 20. december 2012 ob 20:25
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Predsednik ustavnega sodišča Ernest Petrič je zagotovil, da je ustavno sodišče samostojno in nanj ne vpliva nihče, takšno pa bo ostalo tudi naprej.

Da ustavno sodišče uživa ugled, se zdi Petriču še posebej pomembno v zadnjem času, ko na različne načine prejema kritična in včasih tudi žaljiva sporočila. Z odločitvami ustavnega sodišča se po njegovih besedah nikoli ne bodo vsi strinjali, zato še posebej ceni odziv pobudnikov referenduma o zakonu o slabi banki, ki so v odzivu na odločitev ustavnih sodnikov dejali, da se z njo ne strinjajo, jo pa spoštujejo.

Ne razume pa pavšalnih ocen o delu sodišča. "Te nekaj povedo o njihovih avtorjih," je dejal. Znova je opozoril na kronično preobremenjenost, s katero se srečujejo, in si zaželel, da bi DZ sprejel spremembe, ki bi jih razbremenile.

Ali zmagamo vsi ali bomo poraženi vsi
Opozoril je, da tudi ustavno sodišče nosi posledice krize. Tako so skrčili izdatke za plače, materialne stroške, potovanj ipd., dodatni program odpravljanja sodnih zaostankov pa opravljajo brezplačno, čeprav so se ustavnim sodnikom plače znižale za 29 odstotkov, predsedniku sodišča pa še za več, je dejal.

Kljub temu Petrič meni, da imamo kot družba možnost, da uspešno izidemo iz krize, vendar le, če delujemo skupaj, pri čemer ne gre za to, kdo bo zmagovalec in kdo poraženec. "Zmagovalci bomo vsi ali pa bomo vsi poraženci," je dejal in dodal, da nam ob razdvojenosti preti zastoj.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Obsidijan
# 20.12.2012 ob 15:21
Petrič: Na ustavno sodišče ne vpliva nihče

Se pravi, da je samo po sebi tako butasto?

Pri zadnji odločitvi je posebej problematično, da je sodišče preprosto reklo:
"Ustavno sodišče nima razumnih razlogov, ki bi vzbujali dvom o oceni Državnega zbora."

V glavnem, DZju je verjelo na besedo, da bi nastale protiustavne posledice. Samo o tem ni presojalo. Ni pa recimo na besedo verjelo KPK, ki meni, da zakon vsebuje velika korupcijska tveganja ipd.

V bistvu je še bolj kot
odklonilno ločeno mnenje ene sodnice (ki ga razumem in se z njim v celoti strinjam) vredno prebrati in se čuditi
pritrdilnemu ločenemu mnenju predsednika US:

Najprej naj poudarim, da v zadevah U-II-1/12 in U-II-2/12 seveda ne gre za presojo Ustavnega sodišča o tem ... ali sta uveljavljena ukrepa ... res najprimernejši rešitvi. Presoja o tem bi bila presoja primernosti teh zakonskih rešitev, kar pa ni predmet presoje Ustavnega sodišča.
...


US celo ve:
Vprašanje o kvaliteti oziroma primernosti teh dveh reformnih ukrepov je ostalo sporno med predlagatelji in delom stroke na eni ter opozicijo in delom stroke na drugi strani.
In doda (!!!):
Ustavno sodišče pa ni tisti, ki naj bi o tem arbitriral.

Tukaj skočim v zrak: Potem pa dopustite, da o tem presodi ljudstvo, ki ima v tej državi bojda oblast - TRETJI člen ustave!

-

Še posebej pa je "presenetljivo", da je US lani soglasno dopustilo referendum o penzijah, včeraj je pa z 8:1 sprejelo diametralno nasprotno odločitev.
Če bi bilo lani 5:4 (ali magari 6:3) za referendum, letos pa 5:4 proti, bi človek to še razumel.
Tako pa včerajšnja odločitev zdi preprosto nezaslišana.

-

US ne ve, kakšne bodo ekonomske posledice teh dveh zakonov niti ne ve, kakšne bi bile ekonomske posledice, če teh dveh zakonov ne bi bilo - to priznava, prizava celo, da ga to ne zanima - vseeno pa ve, da bi neuveljavitev teh zakonov pokopala Slovenijo.
Kako??

-

US: "Ustavno sodišče nima razumnih razlogov, ki bi vzbujali dvom o oceni Državnega zbora."

US tudi nima razumnih razlogov, ki bi vzbujali dvom v oceno o teh dveh zakonih, ki sta jo podala Komisija za preprečavanje korupcije in Računsko sodišče. Kaj pa zdaj?
komsomolec
# 20.12.2012 ob 15:26
Na ustavno sodišče ne vpliva nihče

Hahahaha! Saj ni danes 1.april!
Jethros
# 20.12.2012 ob 15:31
G. Petrič bi lahko kratko in jedrnato tudi povedal, zakaj se iz istih razlogov ni onemogočilo referendum za pokojninsko reformo in reformo trga dela, če se gre za stabilnost države. A en holding bo državo bolj stabiliziral od reform? Slaba banka tudi? Pa ko govorite o človekovih pravicah in pravicah socialne varnosti, a družinski zakon je bilo potem potrebno ogroziti iz tega naslova, ko je jasno, da določen del prebivalstva NE uživa enakih pravic?
G. Petrič, zelo lepo bi bilo, če ta dvojna merila razblinite s tehtnimi in enostavnimi argumenti, ker, ko je govora o pravicah ljudi, so le te dokaj jasne.
lopard
# 20.12.2012 ob 15:25
jaz močno upam in si želim, da Janša tudi tokrat NE BO spoštoval odločitev Ustavnega sodišča.
trocki
# 20.12.2012 ob 15:18
Ne razume pa pavšalnih ocen o delu sodišča. "Te nekaj povedo o njihovih avtorjih," je dejal.

Aha, potem še ne ve, kaj je France Bučar rekel o tej konkretni odločbi.
Obsidijan
# 20.12.2012 ob 15:50
Matevž Krivic:

Če včerajšnjo modro, a v zapletene pravniške formule zavito odločitev Ustavnega sodišča "prevedemo" v tudi nepravnikom bližji jezik, se je glasila približno takole: "Saj ne trdimo, da je pot, po kateri vlada skuša rešiti državo, ustavno dopustna – o tem nismo odločali. Morda še kdaj bomo, če nas bo to kdo vprašal. Ta trenutek pa nimamo razloga, da vladi ne bi verjeli (ne da bi to preverjali), da je ta dva referenduma treba preprečiti, drugače bo vse narobe – to bi bilo pa prav gotovo protiustavno!" Ko začne ustavno sodišče ustavo razlagati tako, pa človek pomisli, da se morda bolj kot konec sveta bliža konec ustavnega prava – ali vsaj zaupanja v Ustavno sodišče kot nepristranskega varuha Ustave.
zozozo
# 20.12.2012 ob 15:36
Spoštovan g. Petrič. Vsa ta leta pred prijatelji in znanci branim slovenski sodni sistem, vključno z ustavnim sodiščem, ker pač v državi mora biti red, in nespoštovanje sodišč vodi v razpad družbe.

A tokrat je res dovolj. Odstopite takoj, da vas ne bo odstopalo ljudstvo.
Mindmaster
# 20.12.2012 ob 15:46
"Ker strokovno ni sporno, da imata tako slaba banka kot državni holding alternative in da izbor med njimi ni družbeno nevtralen, je ustavno sodišče s tem ljudem odvzelo pravico do alternative, torej možnosti, da se odločajo med alternativami"

To je čisto res. Mislim, da je Aleksander Kešeljević v današnjem Dnevniku povedal, da se čudi, zakaj ustavno sodišče ni sledilo nemškemu zgledu, kjer so v podobni situaciji nemški ustavni sodniki prav tako prepovedali referendum, hkrati pa vladi naročili, naj sprejme boljše rešitve. V Sloveniji pa smo državljani prikrajšani vsakršnih alternativ in moramo sprejeti ta dva zakona ne glede na to, kako zanič sta.
Mindmaster
# 20.12.2012 ob 15:39
Petrič: Na ustavno sodišče ne vpliva nihče

To je še bolj grozljivo, kot da bi bilo res politično motivirano. To pomeni, da so ustavni sodniki nedosledni in svoje odločitve sprejemajo na podlagi bonitetnih agencij, kot so povedali v obrazložitvi. Torej sodna in zakonodajna veja oblasti delujeta v korist nekih tujih zasebnih institucij in ne v korist državljanov. Suverenost je torej zamenjala korporativnost.
JanezH
# 20.12.2012 ob 16:53
Tale Petrič je eno največjih razočaranj zame v zadnjem času
jast123
# 20.12.2012 ob 15:42
Glede na to, da j ePetrić danes potrdil, da je predvsem politik SDSa, je čas da odstopi, kar ne bi bilo za njega preveč hudo, ker je verjetno za to odločitev že dobil mesto kakšnega veleposlanika.
Obsidijan
# 20.12.2012 ob 15:48
Ustavno sodišče, ki reče:
"Ustavno sodišče nima razumnih razlogov, ki bi vzbujali dvom o oceni Državnega zbora"
pravzaprav pravi, da je US odveč.

Kaj nam bo US, če pa imamo nezmotljiv Državni zbor!
mrki2
# 20.12.2012 ob 15:43
FY Petrič!
Ti je že GOSPOD (namenoma pišem z veliko) Miro v Radiu Ga-Ga povedal svoje!
Svojat zahojena!
pynch
# 20.12.2012 ob 15:32
temu se reče dobro načrtovana razprodaja slovenije pod geslom "uporabi vse razen pameti!"
Jethros
# 20.12.2012 ob 16:21
kralj matjaž:
Važno, da to vedo tvoji, ki so v prvi vladi ustvarili izbrisane...
A so v proračunu všteli odškodnine, ki jih moramo plačati v letu 2013?
Ti, ki toooliko veš :)
lojal
# 20.12.2012 ob 16:04
Petrič, ti to bluzi komur želiš, meni ne, ker nisem pokorni vernik. Je pa res, da si zelo dobro plačan, da bi delal kot bi moral. Eden od zelo uglednih bivših ustavnih sodnikov (cenjen na levi in na desni) je dejal, da bi tejle trenutni sodniki morali prebrat ustavo. Pa nisem za referendume, da ne bo pomote.
Buldog
# 20.12.2012 ob 16:03
Petrič, ljudje nismo pozabili, kaj so povedali pravniki o teh dveh referendumih. Vsem, še celo privržencu SDS, Rajku Pirnatu, se je zdelo nemogoče, da bi US preprečilo referenduma, še posebej tega o holdingu.

Očitno ste imeli interes, da padejo Pahorjeve reforme in da pride na oblast JJ, katerega "reforme" brezpogojno podpirate, sicer bi za svojo odločitev uporabili enake kriterije kot pri Pahorjevih reformah.
Rasta75
# 20.12.2012 ob 15:28
Kako na US ne vpliva nihče? Saj so financirani iz proračuna, kako le bi lahko nasprotovali roki, ki jih hrani...
pirančan
# 20.12.2012 ob 16:54
Petrič in co so včeraj povozili Ustavo. Z vplivanjem ali brez. S tem se je odprl lov v Sloveniji, država gre definitivno v maloro. In on se tega, arogantno, noče niti zavedati! Sram jih bodi!
21.12.2012
# 20.12.2012 ob 16:54
Dajte no modreci, ne kvasit dalje bedarij.

Presojali ste, ali lazje zivite z vedenjem, da ste ljudem odvzeli pravico do referenduma in s tem, da bi lahko v prihodnosti na vas kazali zaradi razmer v RS (ocitek, da ni bolje oz. da je slabse).

Ste pa naredilo sedaj to, da ne bo vec nobenega dialoga. Kaj se bo Janezek odlocil, tako bo in ne bo vec nobenega vprasal, kaj si o tem misli.

Jaz bi kar ukinil US RS! Bi prisparali. Neumnosti so drugje ceneje.
Bo pa zanimivo pri naslednji pobudi, kako se bo US izvleklo iz svojega smorna.
Jethros
# 20.12.2012 ob 16:08
ciracara:
Ne želi si referenduma o prepovedi delovanja RKC na slovenskih tleh...
r5
# 20.12.2012 ob 16:06
Naše Ustavno sodišče je postalo politično sodišče in na Pravni fakulteti z letom 2013 uvajajo nov predmet - Politika Ustavnega sodišča RS. Kot kaže bo predmet postal eden najtežjih, saj konsistentnosti politike ni. Eden pomembnejših dejavnikov, ki vpliva na odločanje Ustavnega sodišča, je smer in jakost vetra na višini približno 1500m.
sbt3
# 20.12.2012 ob 17:19
Petrič, te bo JJ tožil, ker ga enačiš z nihčetom.
Guliarth
# 20.12.2012 ob 16:10
Seos Petrič, državljan tukaj, ta, ki vidi telesno komunikacijo med tabo in Janšo, ta, ki je plačnik vaših laži, podkupovanja, oderuštva, uničevanja ter poceni gledališke igre. Plačeval bom še dalje, kot ostali plačniki, dokler ne bomo lačni in vam bomo ceste z našimi telesi zaprli, da se ne boste mogli niti k ženam na večerjo vrniti kaj šele na kaviar v Italijo. Torej, skrbite še dalje, da smo siti, ker tako nas imate na vrvici.
Mr.Mr.
# 20.12.2012 ob 15:50
Lažejo.
Gotovi so.
qayxc
# 20.12.2012 ob 15:47
Laže sam sebi, še pred enim letom je bil drugačnega mnenja ali pa se je tako zafilozofiral, da ne najde več bistva njegove filozofije.
jast123
# 20.12.2012 ob 15:18
Petrič: Na ustavno sodišče ne vpliva nihče
Nihče, razen presvitli Janša-
nepokorni
# 20.12.2012 ob 19:16
Na Ustavno sodišče ne vpliva nihče, razen slaboumja.
polarni123
# 20.12.2012 ob 16:59
Jozefina: Jaz sem ga včeraj poslušala na oni info tv in oram reči,da je bil odličen.Popolnoma nepristranski ,tak,kot ustavni sodnik mora biti.Prav so odločili in tudi za naprej naj odločijo tako,da se bodo odločitve sprejemale v državnem zboru.Povejte mi nergači se vsi spoznate na bančništvo in holding ? Jaz spadam med ono večino,ki o teh stvareh nima pojma,a vem ,da te zadeve niso loterija in da ni vseeno kaj obkrožiš,če že pride do referenduma.

Pojma nimam o holdingu in bančništvu.
Od kje pa ga imajo ustavni sodniki katere naj bi zanimalo pravo pa tudi ne vem. Sploh taki US ki se spoznajo tudi na zgodovino, človekove pravice manjšine, ...
Pa da smo si na jasnem tudi sam sem proti tem referndumom, moti pa me neskončan lahkotnost spreminjanja odločitve glede na referendum lansko leto ko smo bili v enaki situaciji.
In zato jaz na tako ustavno sodišče ne dam nič. Da bi vsaj v odločbi napisali kje je razlika od lanskega stanja ko so dovilili referendum o pokoininski reformi.
V svoj iošabnosti so šli tak odaleč da se ji mcelo tega n ibilo vredno podrobneje obrazložiti.
zaratustra
# 20.12.2012 ob 16:58
sram me je, da živim v državi v kateri ustavno sodišče dopusti referendum o človekovih pravicah in prepove referendum, kateri bi preprečil slabo banko in s tem plačilo tajkunskih kreditov in ceh mariborske nadškofije s strani davkoplačevalcev.
ni druge kakor z demonstracijami prit do konca in potrajbat to bando lopovsko
GOTOVI STE, levi in desni
severna zvezda
# 20.12.2012 ob 16:44
Petrič: Na ustavno sodišče ne vpliva nihče

..... star prekaljen kader iz komunizma (bolj prekaljen kot kak Kučan), ................. večen: kot Rupel, Janša, ............ nikoli nič kriv, zmeraj nedolžen ..... Petrič, TUDI TI si se vpisal na seznam grobarjev slovenske demokracije!
polarni123
# 20.12.2012 ob 16:05
Ugled je ta sestava s svojimi odločitvami izgubila že zdavnaj, najhuje pa je, da tudi institucija. Oni bodo na srečo šli v pozabo institucija bo pa še dolgo potrebovala, da si bo pridobila ugled, ki ga je nekoč imela.
Najprej pa naj glede na včerajšnjo odločitev in odločitev pred enim letom o pokojninski reformi g. Petrič jasno pove ali so se sodniki pripravljeni odpovedati plači, ker so s svojo lansko odločitvijo glede na včerajšnjo odločitev in obrazložitev podražili slovensko zadolževanje za približno 2 odstotni točki.
In ja g. Petrič z vami in vašo sestavo smo Slovenci veliki poraženci. Postal ismo talci vas 9 (vi mislite da ste modreci) zame pa ste ...... (da mi ne bo administrator brisal posta ali pa da me ne tožite, ker boste razsojali o meni sam pa ne bom imel prav nikakršne možnosti, da storim kaj proti vam) - morda nam preostane le še Strasbourg?
toldo
# 20.12.2012 ob 16:01
Dejstvo je, da se je US kompromitiralo in s tem še dodatno omajalo že itak nikakršno zaupanje v to banana državo. S svojimi argumenti zagovarjanja odločitve, se je US samo pridružil ostali eliti v tej družbi, ki na občane gleda kot na ovce.......
visioneuro
# 20.12.2012 ob 15:54
Petrič: Na ustavno sodišče ne vpliva nihče

Banda pokvarjena, kako da ne !! vsekako DA !!!! 21.12. boste videli kaj si nador misli o vas in vši neodvisnosti !!!
luciiferium
# 20.12.2012 ob 19:55
Zame so to veleizdajalci demokracije !
OMNIC
# 20.12.2012 ob 18:16
Nihče ni vplival. Pač pa so jim lahko "prašnike dal med dva cegla" ali pa "so padali po stopnicah". Razen Etelke.
zekinho
# 20.12.2012 ob 18:00
Zanimivo, da v zadnjih nekaj letih vse odločitve US glede referendumov ustrezajo JJ-ju. Pa še tista odločitev glede Titove ulice ... No, verjamem, da gre le za naključje.
gesan
# 20.12.2012 ob 17:53
Ustavno sodišče odreka ustavno pravico državljanov!

Namesto, da bi kaznovali zmikavte podpisov, ker je več kot očitno koga bolijo in kdo jih je ukradel, so se "ustavno" odločili, da bodo nagradili tistega, ki se dela norca iz slovenskih sodišč...

Bolano
sbt3
# 20.12.2012 ob 17:30
Zelo hude težave z možgani. Spomin jih je v enem letu zapustl. Najbolje, da bi bil sedež ustavnega sodiča spredsednikom petričem kar na Nevrološki kliniki. A je tudi to škoda, pametneje, da se na Kliniki ukvarjajo z ljudmi, ki jih je možno ozdraviti oz. jim pomagati.
maliking
# 20.12.2012 ob 16:57
Ernest, in koliko je to veliko več? Mislim, da s takimi besednimi bedastočami ne rabiš hodit v javnost. Važno je, da delate in kaj naredite. Čudno pa je, da je pobuda glede zujpa(ali kakorkoli se mu reče) in nesramnega odtegljaja partizanom, ostala v tvojem predalu.Zakaj pa jo ne potegneš ven in bodi frajer ter reci bobu bob. Kakorkoli boš odločil te ne bom spraševal zakaj tako ali tako, samo hočem vedeti zakaj "mutiš", daj bodi frajer in potegni zadevo v obravnavo!!
ZeK
# 20.12.2012 ob 16:49
ciracara

Če jaz zberem 40.000 podpisov državljanov, ali lahko potem izvedem referendum o ukinitvi vseh socialističnih strank?


poskusi najprej z branjem ustave in zakonodaje, če še vedno ne boš našel odgovora, pa se le vrni in vprašaj znova.
kok
# 20.12.2012 ob 16:45
Če na njih ne vpliva nihče je pa v njem očitno 8 pravnih analfabetov
mrki2
# 20.12.2012 ob 16:12
Demokracija in z njo povezano delovanje pravne države pač ni stihijsko in brezglavo pretestiranje na ulici, pač pa je spoštovanje dogovorjenih pravil oziroma obstoječih pravnih aktov, med katere sodijo tudi odločbe Ustavnega sodišča; prav tako ni spoštovanje pravne države podcenjevanje in celo zaničevanje odločb sodnih organov, kar si določeni očitno predstavljajo.

A tule se navezuješ na spoštovanje odločbe ustavnega sodišča s strani 1. Majerjeve vlade?
toldo
# 20.12.2012 ob 16:03
Najkrajše povedano, US ni več na strani ljudstva ampak je stopil na drugo stran......
svabo
# 20.12.2012 ob 16:01
isky
Kako lepo je bilo tole prebrati. Bi te pa vprašal zelo konkretno. Kje pa se nahaj ta lepa državica v kateri:
Demokracija in z njo povezano delovanje pravne države pač ni stihijsko in brezglavo pretestiranje na ulici, pač pa je spoštovanje dogovorjenih pravil oziroma obstoječih pravnih aktov, med katere sodijo tudi odločbe Ustavnega sodišča;
Namreč definitivno tole podpišem, če bi naša mala skupnost funkcionirala na zgoraj napisan način. Ko pa se demokracija interpretira na način branja stare albanske ustave, ki v drugem členu pravi, da če se ne strinjaš z velikim vodjem, potem ponovni preberi prvi člen v katerem je navedeno, da ima Veliki Vodja vedno in edino prav; potem lahko tole tvoje pisanje razumem, kot da ne vidiš sveta okoli sebe ali pa si čisto navaden provokator?
Jethros
# 20.12.2012 ob 15:52
Obsidijan
# 20.12.2012 ob 15:21

Zelo dobro argumentiran komentar, se strinjam!
Epafrodit
# 20.12.2012 ob 19:30
Na ustavno sodišče ne vpliva nihče

Sploh ne! Sami sledijo interesom pravih elit.
generacija56
# 20.12.2012 ob 19:09
Verjamem človeku na besedo.
Na Ustavno sodišče ne more nihče vplivati. Mi sami smo dovolj butasti, da poskušamo ljudstvo prepričati, da smo v obeh presojah ravnali objektivno ( pahorjevi in janševi referendumi ), čeprav diametralno nasprotno. Ko se skisa ustavnim sodnikom, je konec. Adijo pamet!
Vsi, z vlado RS ste sramota tega ljudstva, a sploh niste izvoljeni. Ste le sestava, ki je posledica kupčevanj med strankarskimi voditelji.
gesan
# 20.12.2012 ob 17:55
Pa nam potem ustavni modreci povejte kako se bo vrnilo ukradeno premoženje nazaj v skupno blagajno in kdaj in kako ukrepati, da lopovi vsedejo na zatožne klopi...
Abndbn
# 20.12.2012 ob 17:47
Mene je strah. Ko vidiš, da niti Ustavno sodišče ni več razumno in nepristransko, potem res veš, da je vse šlo v 3pm in da nam očitno ni več rešitve.
Proti tej odločbi ustavnega sodišča pa bi bilo treba vložiti ustavno pritožbo zaradi kršitve ustavnega načela pravne varnosti, saj je v dveh v bistvenih točkah enakih primerih odločilo diametralno nasprotno. Ampak je problem, ker tega nimaš kam vložiti, ker bi ravno ustavno sodišče naj bilo varuh ustave. Pri nas pa jo krši... TO JE GROZNO! Petrič, gotof si.
Kazalo