Analiza je pokazala, da prenekateri motorist ne spoštuje hitrostnih omejitev. V agenciji pozivajo vlado in policijo, naj prekinejo stavko, saj je nadzor nujen pri zagotavljanju varnosti cestnega prometa. Foto: BoBo
Analiza je pokazala, da prenekateri motorist ne spoštuje hitrostnih omejitev. V agenciji pozivajo vlado in policijo, naj prekinejo stavko, saj je nadzor nujen pri zagotavljanju varnosti cestnega prometa. Foto: BoBo

Motoristična sezona se še niti ni dobro začela, a kljub opozarjanju na previdnost in varno vožnjo motoristov v nacionalni preventivni akciji je umrlo že šest voznikov motorjev.

Od januarja do konca preteklega tedna so umrli kar trije motoristi več kot preteklo leto, število umrlih motoristov letos pa je tako najvišje v zadnjih desetih letih, so zapisali na Javni agenciji RS za varnost prometa.

Število prometnih nesreč v istem primerjalnem obdobju je sicer za štiri odstotke nižje kot lani, manj je bilo tudi huje in lažje telesno poškodovanih udeležencev cestnega prometa.

Umrli niso bili neizkušeni
Letos do konca preteklega tedna je na slovenskih cestah umrlo 34 smrtnih žrtev oz. deset več kot lani. Umrli vozniki enoslednih vozil predstavljajo kar 18 odstotkov vseh smrtnih žrtev, prav vsi pa so bili motoristi.

Pri tem se ne gre sklicevati na objestnost ali neizkušenost mladih motoristov, saj sta bila kar dva umrla motorista v starostni skupini med 45 in 54 leti, trije med njimi pa so imeli vozniški staž 25 ali več let, so dodali.

Analiza prometnih nesreč, v katerih so bili vpleteni motoristi, je pokazala, da prenekateri motorist ne spoštuje hitrostnih omejitev in tudi drugih prometnih pravil, ne glede na starostno skupino ali vozniški staž. V veliki večini so bili povzročitelji prometnih nesreč, v katerih so umrli, prav motoristi, v kar štirih primerih pa je bil motorist sam udeležen v nesreči s smrtnim izidom.

Brez nadzora pri hitrosti ne gre
Na Agenciji za varnost prometa so prav v preteklih dveh tednih izvajali nacionalno akcijo ozaveščanja glede varnosti motoristov. Ob tem poudarjajo, da se akciji prvič ni pridružila policija, saj zaradi stavke, ki traja že nekaj mesecev, ne izvaja povečanega nadzora.

"A prav problem hitrosti je tisti, kjer je brez nadzora težko urediti razmere in kjer je bistvenega pomena, da pristojne organizacije sodelujemo in aktivno prispevamo k zmanjšanju števila prometnih nesreč kot tudi njihovih posledic," dodajajo na agenciji.

Vlado in oba policijska sindikata zato pozivajo, naj v dobro državljanov ter vseh uporabnikov slovenskih cest vendarle najdejo skupno besedo in prekinejo stavko, saj je nadzor, kot ugotavljajo, nujno potreben pri zagotavljanju varnosti cestnega prometa.