Slovenija

Poudarki

  • Kritični tudi sindikati
  • "Megalomanski projekti nazadnje, ko je Avstro-Ogrska gradila železnico"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 33 glasov Ocenite to novico!
Peter Gašperšič
Peter Gašperšič, doktor gradbeništva, je kandidat iz kvote Stranke Mira Cerarja. Bil je državni sekretar na ministrstvu za okolje in prostor v času Roka Žarnića. Foto: BoBo
Železnica
Mes je spomnil, da na železniški infrastrukturi do zdaj ni bilo nobenih megalomanskih projektov. "Nazadnje so bili, ko je še Avstro-Ogrska gradila železniško infrastrukturo," opozarja. Foto: BoBo

Dodaj v

Pozivi k zamenjavi Petra Gašperšiča zaradi izjav o drugem tiru

Dušan Mes in sindikati kritični do izjav kandidata za ministra
17. september 2014 ob 15:57,
zadnji poseg: 17. september 2014 ob 17:13
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Kandidat za infrastrukturnega ministra Peter Gašperšič je na zaslišanju v DZ-ju z izjavo, da drugega tira Divača-Koper ne potrebujemo še nekaj desetletij, dvignil toliko prahu, da na Mira Cerarja že letijo zahteve, naj ga zamenja.

Na izjavo so se negativno odzvali logistične in transportne družbe, pa tudi veliki tuji ladjarji. Po neuradnih podatkih naj bi od mandatarja Mira Cerarja že zahtevali, da Gašperšiča umakne s seznama ministrov in nadomesti z nekom drugim. Na te pozive se Cerar za zdaj še ni odzval, je poročala novinarka Erna Strniša.

Je pa ta izjava po poročanju STA-ja sprožila buren odziv direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa. Ker je z Gašperšičevimi idejami trenutno seznanjen le iz medijev, zato bo počakal, da zasede položaj, nato pa ga bodo seznanili z vsemi dejstvi.

A če bi s projektom res čakali tako dolgo, bi to za SŽ pomenilo stagnacijo, je prepričan: "Železniška infrastruktura v Sloveniji je že tako bistveno podhranjena glede na potrebe, ki jih ima. Vemo, da je imel prioriteto v zadnjih 20 letih avtocestni križ." Ob tem je poudaril, da bo morala Slovenija hočeš nočeš vlagati v železniško infrastrukturo, če želi razvijati logistiko in če želi biti država, ki jo bodo prečkali železniški koridorji. "Ima pa država vedno možnost, da ne vlaga. Tudi to je lahko odločitev," je povedal.

"Megalomanski projekti nazadnje, ko je Avstro-Ogrska gradila železnico"
Gašperšič je dejal tudi, da je prišel čas za manjše projekte, ki jih je mogoče izvesti, a je Mes ob tem spomnil, da na železniški infrastrukturi do zdaj ni bilo nobenih megalomanskih projektov. "Nazadnje so bili, ko je še Avstro-Ogrska gradila železniško infrastrukturo. Od takrat projektov na železniški infrastrukturi praktično ni. Se pa strinjam, da so boljši mali projekti, kot pa da jih sploh ni," je povedal.

Kandidat za ministra sicer načrtuje, da bi vzdrževanje in obnovo železniške infrastrukture financirali z delom trošarin na pogonska goriva. Mes je glede tega dejal, da je vprašanje financiranja vsaka država v Evropi rešila na svoj način. Večina držav je za investicije izdala obveznice, za redno vzdrževanje pa je poiskala vire, podobno kot za ceste, torej v trošarinah ali nadomestilu za uporabo cest, je pojasnil. "Obstaja več modelov za reševanje tega problema in enega od teh je treba preslikati na Slovenijo. Prav je, da se to financiranje enkrat uredi. Trenutno je neurejeno," je pojasnil Mes. Železniška infrastruktura je namreč v lasti države, in ne Slovenskih železnic.

Mes je pojasnil, da so Slovenske železnice že ločile upravljanje infrastrukture in zagotavljanje storitev prevoza, kar zahteva EU, in da je njihova organizacija skladna z evropskimi direktivami. Sodba sodišča EU-ja se nanaša le še na določene popravke v povezavi s statusom upravljavca, na katerega je treba prenesti določene funkcije, ki jih trenutno nima. Na tem področju tako ni ostalo več veliko dela, je pojasnil Mes.

Čez tri leta bo povezava nezadostna
V Luki Koper so medtem za Radio Slovenija opozorili, da enotirna povezava okoli leta 2018 ne bo več zadoščala. Rast kontejnerskega pretovora je v zadnjih letih v največjem obsegu, je dejal predsednik uprave pristanišča Dragan Matič.

Da železniška povezava Trst-Koper, ki jo je Gašperšič tudi omenjal, ni ustrezna alternativa, pa meni Robert Sever, direktor Združenja za promet pri GZS-ju: "Če želimo graditi pomembnost Luke Koper, pomembnost lastne logistike, moramo imeti lastno povezavo z zaledjem, ki jo tako propagiramo na komercialnih predstavitvah slovenske logistike."

Nekdanji minister za promet Marko Pavliha pa meni, da bi moral mandatar Miro Cerar o Gašperšičevi kandidaturi znova premisliti. "Kajti na tako pomembno funkcijo se človek ne more pripraviti čez noč kot na neki izpit, ampak potrebujemo človeka, ki bo zlasti strokovnjak za celoten promet," je dejal.

Kritični tudi sindikati
Do Gašperšičevega nastopa se je na današnji novinarski konferenci kritično opredelilo tudi Zavezništvo sindikatov energetske, železniške, pristaniške in cestne dejavnosti Slovenije. Navedbe, da drugega tira Divača-Koper ne potrebujemo še 30 let, so po njihovem mnenju "škodljive in nesprejemljive".

"Da ne doživimo prometnega infarkta na slovenskih avtocestah, bi bilo treba o drugem tiru razmišljati danes in še izkoristiti enkratno priložnost, da ta projekt na primeren način umestimo znotraj finančnega okvirja EU-ja za 2014-2020. Glede na pasivnost izjav kandidata za infrastrukturnega ministra bo ta evropski denar, ki bi ga bilo treba načrtovati še letos, izgubljen," so napovedali.

V zavezništvu, kjer nasprotujejo tudi nekaterim drugim Gašperšičevim izjavam, pričakujejo, da se bo ministrski kandidat ogradil od "spornih in škodljivih razmišljanj" in da se bo do teh stališč opredelil tudi predsednik vlade oz. koalicija.

T. K. B., A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
betko007
# 17.09.2014 ob 16:54
Edino pravilno, zamenjajte ga še preden sede in ne, ko se bo že ukoreninil kot pravi Cerar. Takoj zdaj zamenjat dokler se še da!! In na njegovo mesto postaviti nekoga, ki ima vizijo z investicijami in je strokoven človek. Peter Gašperšič si bi moral edino urediti zahodno obvoznico do Idrije, drugo ni potrebe, da ga briga.
Joe Malkovich
# 17.09.2014 ob 16:56
Res butasta izjava za enega ministra.
sharkyslo
# 17.09.2014 ob 16:58
Cerar bo res sestavil "Dream team". Adijo pamet!
slomoron
# 17.09.2014 ob 17:01
Zanimivo da ob tej izjavi včeraj ni trznil niti en novinar...
Mindmaster
# 17.09.2014 ob 17:00
Slovenija ima geostrateško lego transportne države, kaj bi kandidat za ministra naredil? Ustavil vlaganje v prometno infrastrukturo.

Še najbolje bi bilo, da se ministrske kandidate izbira z javnim razpisom, da bo imel mandatar čim manj takšnih kadrovskih potez.
frozen pingvin 2
# 17.09.2014 ob 17:12
drugi tir bi morali imeti že nekaj desetletij.
mariy
# 17.09.2014 ob 17:04
Tale vlada bo res podirala rekorde v politični satiri. In vse gre po starem naprej. Molzi, molzi dokler je kaj.
daryankoff
# 17.09.2014 ob 17:39
Smola, da Avstro-Ogrska ni zgradila tudi tega drugega tira.
slomoron
# 17.09.2014 ob 17:02
Smo pa že navajeni, da se iz parlamenta poroča samo tako kot je usklajeno na uredniskem drustvu slovenije.
matori
# 17.09.2014 ob 17:09
Saj ne sestavlja ekipe,ki bi Slovenijo potegnila iz ddreka - sestavlja ekipo,ki bo brezpogojno izvrevala navodila Bruslja
SpookyDonk
# 17.09.2014 ob 17:27
O tem ali ga potrebujemo ali ne, je potrebna široka javna razprava. Tudi TEŠ 6 smo nujno potrebovali, sedaj pa vidimo kam nas je to pripeljalo. Sam bi raje videl, da najprej posodobimo tisto kar imamo. Ne trdim da ne potrebujemo drugega tira, vendar če ne znamo niti obstoječe infrastrukture obnovit (ceste, mostove, železnice, ...) nam ni treba sanjariti. Da bi v štirih letih kaj pri nas na novo zgradili je znanstvena fantastika. Je pa možno naredit neke nastavke za prihodnost. Raje vidim, da se začnemo pogovarjat o drugem bloku JEK, kakor o drugem tiru. Mislim, da bo to pomembnejše za našo prihodnost.
yoda
# 17.09.2014 ob 18:48
Sam eni ste pa res heckoti. Model je povedal tko kot je. Drugi tir politiki nikoli ni bil prioriteta, dokaz za to je da ga še vedno nimamo, čeprav je bilo veliko govora o tem.. Sam folk vedno pada na leporečenje. Logično, da pol zmagajo na volitvah tisti, ki znajo lepše govoriti oz. bolje lagati. Pregovor pa pravi: kdor laže, tudi krade... In za to smo tam kjer smo.
Hik
# 17.09.2014 ob 17:40
obvezno zamenjajte čudaka, ki noče obljubiti nečesa, za kar je 1000% prepričan, da ne bo uspel realizirati, z enim normalnim kandidatom, ki bo obljubil vse živo in prav tako naredil nič.
mato333
# 17.09.2014 ob 17:22
Tle se vidi da večina ljudi sploh ne ve kaj respotrebujemo..drugega tira naša zeleznica v resnici res ne potrebje, potrebujemo samo vlečni tir in je to to..vprašajte vsakega strojnika pa vam bo povedal da je temu tako..malo je treba prej prebrati...gospod kandidat pa kolikor vem je za postavitev vlečnega tira..
hefe
# 17.09.2014 ob 18:14
Glede na to, kako je včeraj gospod kandidat argumentiral zadeve, mi je čudno, da ni bil res ogenj v strehi že takoj včeraj. Glede drugega tira je imel argumentacijo v stilu, itak bo vse pocrkalo, zakaj bi se sekirali. Glede AC je imel argumentacijo, j.be se mi za narod ob meji in pa tujce, ki hodjo futrat sosede, jaz bi raje videl, da se 5 minut prej zjutraj lahko na šiht pripeljem.

Glede potnih stroškov bi kar ukinil vse in dal samo tistim, ki uporabljajo javni promet. Kot, da ima Slovenija vsaj približno učinkovite javne prometne povezave. V resnici je pa že iz Kamnika v Ljubljano problem pridit v času, ki bi ga zmogel s konjsko vprego.

Pa še kaj bi se našlo. Tudi, če ima pri kaki od idej prav, so bili argumenti popolnoma zgrešeni in skoraj žaljivi, večinoma pa na ravni misic na lepotnem tekmovanju. Če je že začel tako, kaj šele bo. A moramo res biti v situaciji, ko bomo upali, da so ministrove funkcionalne sposobnosti diametralno nasprotje njegovim retoričnim?
janroz
# 17.09.2014 ob 18:12
In potem bi radi, da se tovorni promet seli na železnice? Že tako je primorska avtocesta prenatrpana s tovornim prometom. Cesto je treba neprestano vzdrževati kajti tovorni promet pusti posledice, da o vplivu na okolje ne govorimo in potem ta izjava. Ne vem če ga je kdo vprašal kako je z drugo cevjo karavanškega predora ... Po tem, kar je kandidat predstavil imam občutek, da bomo ostali majhna zaprta vas tam nekje in bomo počasi izginili s prometnega zemljevida Evrope.
foxhunt
# 17.09.2014 ob 18:10
odkar so JJ zaprli, mediji sploh več nimate pompoznih člankov, še manj naslovov. neki smrdi. tole je pa še en dokaz več, da predvidevam, če bi moj pes imel politično podporo, bi prestal tole kvazi zasližanje pred odborom v DZ-ju.
quaxy
# 17.09.2014 ob 20:19
On bi v ljubljani javnim uslužbencem, ki so potopili slovenijo gradil še eno obvoznico?
xes
# 17.09.2014 ob 18:32
Gaspersic pravi da ne potrebujemo drugega tira, ne potrebjemo tretje razvojne osi, ne potrebujemo investicij v infrastrukturo ... ljudstvo pravi ne potrebujemo Gaspersica.
raven_
# 17.09.2014 ob 17:27
vsi podsistemi mafije se pritožujejo.
sagoza
# 17.09.2014 ob 20:14
kot kaže bo gospodarki resor ozko grlo Cerarjeve mavrice. Ni lahko v slo najti čisto ime iz gospodarstva, potem pa takšni not prihajajo ki nimajo tri čiste. Od kje boš jemal denar če ne od velikih projektov, a boš s.p.je obiral in polnil proračun??

ma kako je to mogoče, 20 let trobimo o tem drugem tiru in zdaj ko je barka potopljena se najde pametnjakovič ki pravi da ni denarja. Spakiraj kufre in pojdi žicat dener po svetu, in dokler ga ne nabereš se ne vračaj nazaj v slovenijo, če tega nisi sposoben, odstopi takoj, ker sicer bo odstopila celotna vlada še pred koncem mandata.
vojnaslo91
# 17.09.2014 ob 19:31
Pozivi k zamenjavi Petra Gašperšiča zaradi izjav o drugem tiru
------------------------
Pravilno!
A6
# 17.09.2014 ob 18:31
tako je, če voliš nekoga brez programa in kadrov, potem pa dobiš kar dobiš.
lagun55
# 17.09.2014 ob 18:22
V sloveniji bodo vgradili zlate tire, drugi tir bo dvignjen 20 m v luftu, luko koper bodo poglobili na 100m globine in naredli 7 najnovejših pomolov, vse ceste v sloveniji bodo ogrevane, da pozimi ne bo snega na njih..............in seveda, da ni dnarja, ja kje pa naj dobimo tolko?
ntbul
# 17.09.2014 ob 18:17
mogoče je pa vse res, in res ne potrebujemo drugega tira
MIRNČAN
# 17.09.2014 ob 18:17
Argument proti drugemu tiru je bil ubistvu samo eden in skrajno debilen. Rekel je da naša podjetja niso sposobna prevzeti tega projekta, kot da ne živimo v globaliziranem svetu.. KO bo EU za tole slišala bo zastrigla z ušesi.
daresi
# 17.09.2014 ob 18:17
Zamenjati bi morali Cerarja, ne pa le kandidata za ministra. Vse bolj je jasno, da to ne bo šlo.
Podpora Cerarju ni razum, ampak velik pogum (para Pahor)
MIRNČAN
# 17.09.2014 ob 18:11
MIRNČAN
še en razlog več za ga ne metat.


DOlgoročno nas to vodi v čisti kolaps. Evropa je projekt prepoznala kot globalno pomemben zato je rezervirala sredstva v 3 proračunskih perspektivah.
toni66
# 17.09.2014 ob 17:35
TineB
res še prvi ni izkoriščen, zato v Luki čakajo kompozicije za odpremo. Prav tako v Luki čakajo na kompozicije, da bi jih obdelali. A stranke zaradi tega ozkega grla furajo s kamioni. Da ne govorimo o tem, ko en vagon izskoči ali pa zagori podrastje. No važno je, da se verjame ekspertizi TinetaB in klovnu Gašperšiču. A da ni ta žlahta ob Tonija?
Binder Dandet
# 18.09.2014 ob 11:13
@jst28:
"Zakaj?? Zaradi tega ker je nalil čistega vina!!
Če nimaš denarja ne moreš graditi in pika."

Za 3. razvojno os je (menda) rekel, da bi z njo le spalna naselja postala vsi kraji ob njej. Meni je izjava v tem smislu slaboumna. Kandidat za ministra ne ve, da v Velenju samo v Gorenju dela 4500 ljudi, od tega se jih ogromno vozi od drug v dolino.
zemljemerec
# 18.09.2014 ob 07:30
če Dr.Gradbeništva za sindikaliste SŽ in novinarje ni kompetentna oseba za...,pejte novinarji raje posodo pomivat kot...
avatarbluejoe
# 17.09.2014 ob 23:53
Tragikomika V SLO se nadaljuje! Vsi novi ministri za čedalje več ministrstev so prestali zaslišanja in vsak izmed njih bo povečal proračun za svoj resor, celo plače ravnateljem in nagrade kulturnikom… Medtem ko Termo Trbovlje čaka na čudežnega princa iz Rusije, ki jo bo po 46 letih spet obudil od mrtvih… in medtem ko se TEŠ 6 gradi čeprav premoga ni? Medtem ko so stekli postopki prodaje Žita, medtem ko je Halog Prevent odpustil delavce in medtem, ko so zamrznjena sredstva EU za SLO v višini slabih 400 miljonov eur zaradi nepravilnosti pri razpisnih pogojih… in medtem ko so Šešoki, Lahi, Furlani veselo na Cipru!! SDS je zahteval sejo komisije za EU… Povabili so Bratušek ( ki je baje na dopustu), Erjavca, Židana in Cerarja…KPK je izdala neko mnenje… Še nedolgo nazaj je Cerarjev KLJUKEC izjavil: »Ko bom imel svojo vlado, se bom temu problemu posvetil« Danes pa na komisiji kot edini udeleženi od povabljenih pove: »Kajti v interesu naše države je, da ima evropsko komisarko…« V kakšnem interesu države je??? Kateri SLO euro komisar pa je naredil kaj za Slovenijo!?! Bratušek je Slepo črevo, ki ga boli kurac za Slovenijo…Se je pa skozi debato na komisiji pokazala lakomnost strank in njihova nenačelnost… tudi Cerarjeva!!! Od jutri bo nova vlada!!! Bo delovala hitro-ažurno, pregledno- transparentno, učinkovito- racionalno, načelno in življenjsko??? NE!!! Še preden je nastala, je izgubila kredibilnost in počasi bo tudi podporo ljudstva, ker jim še zdaj ni jasno zakaj ne preživijo več kot dve leti!!!!
vojnaslo91
# 17.09.2014 ob 20:57
tihomir # 17.09.2014 ob 20:46

Določene tvoje ideje imajo smisel....

Sploh ne bi bilo potrebno vlagati denarja v ...zahodno ljubljansko obvoznico in povezavo do Brezovice.
vojnaslo91
# 17.09.2014 ob 19:42
Kaj če bi Avstro-Ogrsko tožili, ker ni zgradila drugega tira?
ntbul
# 17.09.2014 ob 18:48
@A6: ne govor kar nekaj; kaj si pa imel od vseh strank, ki so imele vedno program pred volitvami, če se mene vpraša je edini program, ki je bil uresničen EU in NATO, pa še to bi lahko bili brez NATA
nikator
# 17.09.2014 ob 18:01
je pa dolg trajala ta vlada, še najdalj
raven_
# 17.09.2014 ob 17:58
Denarja je v EU proračun za pokritje več kot polovico vseh stroškov.

z drugimi besedami, ga ni.
krosnjar
# 17.09.2014 ob 23:37
Se ena napajalna postaja in zreduciranje potniskih vlakov na minumum pa še 100let ne rabimo drugega tira. Vlakov velikih hitrosti pri nas zaradi konfiguracije terena, kratkih razdalj in malo potnikov ni smiselno uvajati. Ze Rekarjev spomenik Pendolino vozi z max 50% svojih zmožnosti. Sicer pa se na Goriško progo vsakodnevno valijo skale in podrto drevje in postaja že smrtno nevarna. Lastnik infrastrukture pa je drzava in ne SŽ. Mi pa o drugem tiru in TGV....
Btw.zadnji veliki projekti so bili pod Ducejem (elektrifikacija prog, elektrarne ns Soči grajene prav za elektrifikacijo proge Trst - Podbrdo, kjer je bila meja) in ne AO.
vojnaslo91
# 17.09.2014 ob 23:34
the law1 # 17.09.2014 ob 23:11

Ups... imaš prav. Vložiti 1,5 milijarde za 7 milijonov dobička cca. 130 milijonov prometa...
To je pa res malo preveč.
the law1
# 17.09.2014 ob 23:11
Samo a si je kdo sploh pogledal kakšne poslovne rezultate ima Luka Koper. Moram priznati, da sem to storil ravno sedaj in sem ostal popolnoma presenečen. Luka Koper ima samo cca. 130 milijonov prometa in cca. 7 milijonov dobička (leto 2012). V leto 2011 pa je imela celo cca. 2 milijona izgube. Tako hvalimo ampak kot zgleda ni to ravno neka stvar za katero bi morali vložiti 1,5 milijarde. Tudi, če zaradi drugega tira poveča promet za 100%, kar je nerealno pridemo na samo cca. 260 milijonov prometa. Glede na te podatke investicija niti pod razno ne pije vode.
vojnaslo91
# 17.09.2014 ob 22:28
levak # 17.09.2014 ob 22:22
...
Naj gradijo tujci s določenimi pogoji in imeli bomo drugi tir.
---------------------
K_ris je v skrbeh za tuje vlagatelje.... se lahko opečejo z investicijo, ki za državo ni ekonomično upravičena.
the law1
# 17.09.2014 ob 22:11
@K_ris

Katera slovenska gradbena firma je sposobna zgraditi 8 predorov v skupni dolžini 20 km, kolikor naj bi jih bilo na tem drugem tiru? Ker če bodo gradili tujci, imaš bolj majhne učinke na slovensko gospodarstvo ...

Jao, @K_ris ti pa o gradbeništvu res nimaš pojma in to je dejstvo. O ostalem sem pa še v dvomih :)

A ti misliš, da so na takšnem objektu npr. samo gradbena dela oz. izgradnja predorske cevi. Res je, da v Sloveniji nimamo TBM mašine, če bi se izvajalo po tej metodi in bi zato morali za ta del vzeti tujca. A misliš, da bodo npr. asfalt vozili iz Avstrije? A misliš, da bodo agregat za beton vozili npr. iz Avstrije? A misliš, pa da nimamo firme, ki je sposobna prevzet npr. izvedbo strojnih instalacij ali pa elektro instalacij? Pri izgradnji tunela pač ni samo recimo temu izvedba luknje ampak še marsikaj drugega.
brehme
# 17.09.2014 ob 20:37
Pa kaka ovce so volile Cerarja, tip nima ne programa, ne pameti.
quaxy
# 17.09.2014 ob 20:24
oliva: '"Potrebujemo le nekaj sto kilometrov ograje, da ogradimo svoj kurnik."

:D

Naredite to takoj. Ostalim državljanom se bo plača v trenutku podvojila. Vas samo plačujemo dosti več kot je v drugih državah, od vas pa dobimo samo kredite in nove davke. F*ck off.
skriti
# 17.09.2014 ob 20:20
Mislim, da se vedno bolj kaže dejstvo,da je bila blagovna znamka Cerar, na teh volitvah, en velik nateg upanja na boljše čase! Zaenkrat me je še vsaka poteza te vlade razočarala (no razen tega da so kategorično zavrnili ZaAB)...
tihomir
# 17.09.2014 ob 20:01
So vzklikali:
Rabimo stadion, mi smo športna nacija, potem bomo srečni. Naredijo Stožice. Vse narobe, vsi nesrečni.
Rabimo avtoceste, mi smo transportna nacija, potem bomo srečni. Naredijo AC. Vse narobe. 90% gradbenega sektorja propade, vsi nesrečni.
Rabimo nove elektrarne, mi smo močna elektroenergetska nacija, potem bomo srečni. Naredijo TEŠ 6. Vse narobe, vsi nesrečni.

Rabimo 2. tir vzklikajo, potem bomo srečni....
ntbul
# 17.09.2014 ob 18:47
@MIRNČAN: avtocestni križ; strukturni projekt vseh projektov
svabo
# 17.09.2014 ob 18:44
Kot sem danes že napisal. Ni problem samo Gaspersic. Problematična je celotna vladna ekipa, ki bo jutri prisegla. To je vlada brez drznosti, vizije in strategije delovanja. Klasična vlada državnih uradnikov apartčikov. Sramota. Celotno ekipo je potrebno zamenjat!
whisky
# 17.09.2014 ob 18:27
in njegova najljubša risanka je...... the flintstones
ntbul
# 17.09.2014 ob 18:18
tudi TEŠ 6 je bil nujno potreben, pa sedaj vidimo kaj bo z njim, nikoli ne bo dobičkonosen oz. vsaj še nekaj let ali desetletij ne
Kazalo