Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,7 od 35 glasov Ocenite to novico!
Aleš Hojs
Proslava ni bila državna, temveč regijska - sodelovalo je 19 prekmurskih občin. Foto: MMC RTV SLO
Prekmurje
Slovensko, od avgusta 1919. Foto: BoBo
Proslava v Prekmurju
Nastopili so pretežno domači izvajalci. Foto: MMC RTV SLO
Proslava v Prekmurju
Predstavniki države. Foto: MMC RTV SLO
Proslava v Prekmurju
Praznik praznujemo sedmo leto. Foto: MMC RTV SLO
       Ljubljanski dopisni urad poroča z dne 12. t m. ob 12. uri 45 minut iz uradnega vira: Na podlagi odločitve v Parizu nam je bilo priznano Prekmurje in dobili smo oficielen nalog, da ga zasedemo.       
 Časnik Slovenec, 13. avgust 1919
Prekmurje
Lendavske gorice. Foto: BoBo
       Pozdravljamo vas, vrli Prekmurci.       
 Ptujski list, avgust 1919
VIDEO
Proslava priključitve Pre...
VIDEO
Prekmurci praznujejo zdru...

Dodaj v

Prekmurje praznovalo v Veliki Polani

Obletnica priključitve Prekmurja matični domovini
17. avgust 2012 ob 08:51,
zadnji poseg: 17. avgust 2012 ob 21:22
Velika Polana - MMC RTV SLO/STA

V Veliki Polani je bila proslava ob dnevu združitve Prekmurcev z matičnim narodom. "Morda je vedenje o tem pomembnem delu slovenske državotvorne zgodovine prešibko," je izpostavil minister Hojs.

Čast glavnega govorca na prireditvi je pripadla ministru za obrambo Alešu Hojsu. V svojem obseženem, skoraj četrt ure trajajočem govoru je obelodanil zgodovinske dogodke, ki so pripeljali do priključitve Prekmurja. »Verjemite mi, da se je za nekoga, ki ne prihaja iz vaših krajev, ob taki priložnosti težko spomniti vseh, ki so prispevali svoj delež k združitvi Prekmurcev z matičnim narodom in ovrednotiti njihov prispevek. Morda je tudi vedenje tudi vseh nas o tem pomembnem delu slovenske državotvorne zgodovine prešibko. Naša naloga je, da ga izboljšamo,« je povedal Hojs.

Zgodovinske dogodke po koncu prve svetovne vojne je prenesel tudi v naš čas in opozoril, da bodo morali biti naši sedanji pogajalci enako zagnani kot tisti na Pariški mirovni konferenci.

»Njihova sposobnost in strokovnost sta lahko zgled našim sedanjim pogajalcem, ki bodo na zahodu Slovenije morali izbojevati to, kar nam je obljubila politika, izhod na odprto morje. Z enako zagnanostjo in strokovnostjo bodo morali sedanji pogajalci braniti pravično mejo na reki Muri v predelu Hotize,« je dejal Hojs in požel aplavz občinstva.

Obrambni minister je poudaril tudi zasluge in dosežke prve in druge Janševe vlade za Prekmurje. »Vlada se je že v mandatu od 2004 do 2008 prizadevala za sodobno prometno povezavo Prekmurja z ostalo Slovenijo, kar je ključni dejavnik za razvoj regije. Rezultat tega je bil, da nam je uspelo kar nekaj let pred rokom zgraditi avtocesto, ki bi bila po nacionalnem programu o izgradnji avtocest končana šele 2013,« je še povedal Hojs in dodal, da tudi ta vlada Prekmurju namenja ustrezno pozornost, saj je bil nenazadnje prvi vladni obisk namenjen tej regiji.

Čestitka predsednika vlade
Ob dnevu priključitve Prekmurja matični domovini je tamkajšnjim prebivalcem poslal čestitko tudi predsednik vlade Janez Janša. »Današnji vroč poletni dan se ne razlikuje veliko od ostalih letošnjih poletnih dni. Žgoče sonce brazda izsušeno in utrujeno zemljo in riše skrb na obraze ljudi. A danes so skrbi drugačne, kot so bile pred 93. leti, ko se je na množičnem zborovanju v Beltincih zbralo več kot 20.000 ljudi, ki so podprli priključitev Prekmurja k matici in tako dočakali dan, ko so postali del skupne domovine,« je v uvodu svoje čestitke zapisal Janša.

Dodal je, da smo šele pred šestimi leti, ko je bil ta dan določen za državni praznik, temu dogodku simbolno namenili pravo težo in vsaj nekoliko ublažili moralni dolg, ki ga moramo čutiti do Prekmurja, ki je bilo tudi zaradi zgodovinskih okoliščin, potisnjeno ob stran.

»Čeprav ste marsikdaj začutili krivice, ki se vam godijo, predvsem ob zamudah z infrastrukturnimi projekti, zaostanki na gospodarskem področju, zamudah pri prometnih povezavah, … ste vendarle ostali ljudje, ki znate pokazati pravo človeško toplino, ki navkljub udarcem usode, zmorete iskreno besedo in prijazen nasmeh,« je prebivalcem najbolj severovzhodnega konca Slovenije sporočil predsednik vlade.

Veliko političnih predstavnikov
Čeprav država ni sodelovala pri organizaciji proslave, so se slovesnosti udeležili tudi predsednik republike Danilo Türk ter evropski poslanec in predsedniški kandidat Milan Zver in nekdanji premier ter predsedniški kandidat Borut Pahor. Navzočih je bilo več članov vlade.

Maša za domovino
Pred proslavo je v Veliki Polani potekala tudi maša za domovino, ki jo je vodil murskosoboški škof Peter Štumpf. »V naši pokrajini se od Goričkega do Lendave razprostirajo vinogradi. Včasih šmarnica in klinton, danes pa žlahtne vrste grozdja zorijo za izvrstno kapljico, ki na Martinovo dozori v ponos vinogradnikov in veselje obiskovalcev kleti,« je vernike nagovoril Štumpf, ki si je vino in vinograde izposodil kot prispodobo Prekmurja.

»Ali ne bi mogli našega Prekmurja primerjati z vinogradom, ki nam ga je Bog zaupal že pred več kot tisoč leti v obdelovanje? Z vero, s pisano in govorjeno besedo, so naši predniki okopavali naše slovenstvo, ga gojili, sezidali hrame za Božjo službo in kulturno dogajanje. Iz svojih vrst so trebili razdor, revščino in nevednost. Trte dednih časti so zrasle v žlahtno grozdje. Narodni voditelji, med njimi duhovniki Franc Ivanocy, Jožef Klekl st. Ivan Baša, Ivan Jerič, Jožef Godina in drugi so bili dobri kletarji, ki so slovenstvo dozorevali v dobro vino samostojnosti,« je še povedal Štumpf.


Praznujemo od leta 2006
Dan združitve prekmurskih Slovencev z matičnim narodom kot državni praznik praznujemo od leta 2006, a ni dela prost dan. Ta praznik, poleg dneva Rudolfa Maistra ter dneva vrnitve Primorske k matični domovini, se sicer po sklepu vlade od leta 2009 s statusom državne proslave organizira le še ob okroglih obletnicah, torej vsakih pet let.

Prekmurje, ki je bilo 900 let zunaj matičnega slovenskega ozemlja v okviru Avstro-Ogrske, je po njenem razpadu po odločitvi Pariške mirovne konference pripadlo Kraljevini Srbov, Hrvatov in Slovencev. Del Prekmurcev, Porabski Slovenci, pa je ostal pod Madžarsko, saj je bila za mejo določena razvodnica med Muro in Rabo. Pokrajino so jugoslovanske čete brez boja zasedle 12. avgusta 1919. Pri odločanju, kateri datum naj postane praznik, ki se ga v Sloveniji kot državnega praznika spominjamo od leta 2006, je prevladal dan, ko je oblast od vojaških oblasti prevzel civilni upravitelj. To se je zgodilo v Beltincih 17. avgusta 1919 na množičnem ljudskem zborovanju.

SLOVENSKO ČASOPISJE JE SREDI AVGUSTA 1919 PISALO ...


"Ves čas po polomu avstro-ogrske monarhije je vladala v Prekmurju velika vznemirjenost. Slovenci so upali, da se bodo mogli takoj priklopiti združeni Sloveniji."
Slovenec, 13. avgusta 1919


"Na državnih poslopjih v Ljubljani vihrajo zastave. Naše hrabre čete osvobodile so naše slovanske brate v Prekmurju iz tisočletnega robstva. Pri nas v Ptuju zastave niso razobešene, pač pa je temvečje veselje v našem srcu. V Prekmurju prebiva isti rod, kakor ob bregovih Drave, Prekmurci govore isto narečje, kakor naše ljudstvo po lepih Slovenskih Goricah tja proti Radgoni v Ljutomeru."
Ptujski list, 17. avgust 1919


"V nedeljo, dne 17. avgusta, torej prvo nedeljo po osvoboditvi Prekmurja po naših hrabrih četah, se je vršil v Beltincih prvi slov. ljudski tabor, kakoršnjega še naše slovensko Prekmurje ni videlo in kakor si sijajnejega in veličastnejega niti bujna domišljija predstavljati ne more. Nad 20.000 naših vrlih Prekmurcev se je zbralo iz celega Prekmurja v naših Beltincih, da izrazi svoje nepopisno veselje in globoko hvaležnost, ker je rešeno iz tisočletnega narodnega suženjstva."

Slovenski gospodar, 21. avgusta 1919

vir: DLIB


Izrezke izvirnih člankov si lahko ogledate v spodnji galeriji (klik za povečavo).

L. D., G. C.
Prijavi napako
Komentarji
porabje
# 25.11.2012 ob 20:03
Dragi uporabniki! V Prekmurju so do neke mere hoteli avtonomijo tisti ljudje, ki so obenem zahtevali priključitev cele Slovenske krajine (torej priključitev Porabja in ne le Prekmurja!) k Sloveniji. Bila je ena predstava o občni prekmursko-medžimurski avtonomni pokrajini. Ker veliko ljubljanskih politikov je nikoli ni slišalo o ogrskih Slovencih, najmanj hoteli to priključitev. To je resnica. Po vojni so zahtevali če drugo ne, samo minimalno jezikovno avtonomijo v pokrajini. Kasneje je uradna politična propaganda poskusila osramotiti to gibanje za prekmursko avtonomijo. Zato se ne čudite, če slišate to: Prekmurje republika.
help
# 18.08.2012 ob 18:16
Srbe smo Slovenci lepo potolkli 1991
pa lahko zdaj govoriš da niso imeli interesa,da niso hoteli..in še ne vem kaj
bi že imel Milošević in kompanija tudi Slovenijo,če bi mi bili tiho in ponižni
in če niso hiteli imet nič severno od Kolpe,zakaj so pa potem šli s tanki nad Slovenijo ?


Kolikor se jaz spomnim je del teh tankov ŽE bil v Sloveniji, ostali pa naj bi jih kao šli reševat iz obkolitve. In ta ukaz je podpisal "četniški vojvoda" Ante Marković LOL. Sicer pa je ta spopad samo še en dokaz moje prvotne trditve. Eno je mitologija in poenostavljene trditve, drugo pa dokumenti.
V tej Jugoslaviji je bil VEDNO temeljni spopad Srbi-Hrvati (+ vsi njihovi derivati). Tu je bila politična politična, potem pa tudi dejanska krvava borba. Slovenci so so se na Jugolsavijo prišlepali iz strahu pred razkosanjem s strani srednjeevropske braće.
cairns
# 18.08.2012 ob 14:49
Maša za domovino

Kako se paraziti takoj priflikajo zraven. Ali je tudi pobirko namenil domovini ali je pokasiral kar sam ?
cairns
# 18.08.2012 ob 14:47
Prekmurci so si sami plačali proslavo !!! Zaradi tega niti približno ne bi dovolil nikomur iz vlade da bi bil častni govorec.
Vsi politiki iz vladne koalicije, ki bi hoteli na proslavo, pa bi plačali vstopnino za vstop na prireditveni prostor.
zabiče
# 18.08.2012 ob 14:28
Na Srbske si pa kr malo pozabil.

srbski so ruski
MIRNČAN
# 18.08.2012 ob 14:26
samo dokler bomo imeli,kot pravi Whisperer, ljudi,ki radi vidijo da jih nekdo jezdi(austro ogersko vatikanski in ruski jezdeci) na bo nič
in to so izdajalci slovenskega naroda


Na Srbske si pa kr malo pozabil.
MIRNČAN
# 18.08.2012 ob 14:22
Sej se bom kmal v lastni državi počutil manjšina. Kmal bo tudi njihov predsednik vlade, nismo daleč od starega stanja. Kučan bo vesel, taki kot si ti pa tudi.
zabiče
# 18.08.2012 ob 14:22
veritatern@
se pa popolnoma strinja s tem
samo dokler bomo imeli,kot pravi Whisperer, ljudi,ki radi vidijo da jih nekdo jezdi(austro ogersko vatikanski in ruski jezdeci) na bo nič
in to so izdajalci slovenskega naroda
in zato je stanje tako,kot je
veritatem
# 18.08.2012 ob 14:19
MIRNČAN
Ne bo treba iti v Srbijo.Brez skrbi.
Zdaj imate IV.rajh.Očitno uživate v njegovem blagostanju in napredku.
MIRNČAN
# 18.08.2012 ob 14:15
Hja,očitno se ponavlja otroška bolezen pri vseh zaslepljencih.Ko se omeni juga-dobite alergijo.
Saj niste sami krivi.
Odprite oči in spreglejte že enkrat.
Očitno nočete in vam paše to kar počnejo z vami.


Sej ti pravm da pejt v Srbijo živet pa mej tam svojo jugo. Imamo svoje napake vendar nikakor ni tako hudo kot hočete jugo nostalgiki pokazat.
veritatem
# 18.08.2012 ob 14:10
zabiče
1.Takoj zagnati diplomatsko ofenzivo naj Vatikan poplača dolg MB škofije-kar so zafučkali.
2.Zmanjšati št.občin na 65.(ogromen birokratski aparat).
3.Zmanjšati št.poslancev na 40.
4.Pozapreti vse tajkune in mafijo okoli njih.Premoženje zapleniti in razdeliti narodu.
To je za začetek.
Morda pa bi malo bolje zadihali.
zabiče
# 18.08.2012 ob 14:03
veritatern@
in kaj je po tvoje sedaj treba narediti v Sloveniji ?
kar je bilo je bilo
treba je gledat naprej
torej kaj predlagaš ?
Whisperer
# 18.08.2012 ob 14:03
SLOVENCI smo čuden narod! Eni želijo,da jih jahajo Avstroogrsko-vatikanska jahači ,drugi imajo raje jahače iz Ruskih deželic ! Jaz ! Jaz imam rad svojo majhno zemljico in mir !
Drage Slovenke in Slovenci ; Ne dovolite ,da vam pamet solijo politični mešetarji !
veritatem
# 18.08.2012 ob 14:01
MIRNČAN
Hja,očitno se ponavlja otroška bolezen pri vseh zaslepljencih.Ko se omeni juga-dobite alergijo.
Saj niste sami krivi.
Odprite oči in spreglejte že enkrat.
Očitno nočete in vam paše to kar počnejo z vami.
zabiče
# 18.08.2012 ob 13:51
Hej zabiče,Slovenija ne more sama preživeti.Dokler je bila v jugi je še šlo.Zdaj je pa razprodana tujcem.To ni samostojnost.To je razprodaja.Od Slovenije ni ostal niti S.

to je zato,ker imamo v svojemu narodu izdajalce in ker se vsem politikom in gospodarstvenikom jebe za Slovenijo

ampak ne glede na vse to
slovenski narod bo obstal in država Slovenija tudi
ali pa nas ne bo več !!!
MIRNČAN
# 18.08.2012 ob 13:49
veritatem lol kaj bluzite jugo nostalgiki. Kaj smo prodali? kaj nam manjka?
veritatem
# 18.08.2012 ob 13:41
Hej zabiče,Slovenija ne more sama preživeti.Dokler je bila v jugi je še šlo.Zdaj je pa razprodana tujcem.To ni samostojnost.To je razprodaja.Od Slovenije ni ostal niti S.
zabiče
# 18.08.2012 ob 13:37
zabiče
Eh, jeb..ga.Ne da se ti čisto nič dopovedati.Slovenci,Slovenci pa Slovenci...nabijaš.


ja kaj pa bom ?
Srbi,Nemci,Italijani...

pa sej smo ja SLOVENCI !!!
zabiče
# 18.08.2012 ob 13:36
ma kakšno državo smo imeli do 1991
to je bila Jugoslavija
od 1991 pa imamo svojo državo SLOVENIJO !!!

in če bi si vi že enkrat izbili iz glavo to Jugoslavijo in vse svoje moči usmerili v
našo državo Slovenijo bi bilo veliko boljše
in enako velja za tiste,ki se pa klanjajo Nemčiji
pfc
# 18.08.2012 ob 13:31
zabiče
Eh, jeb..ga.Ne da se ti čisto nič dopovedati.Slovenci,Slovenci pa Slovenci...nabijaš.
Ma kakšno državo imamo!?Mi smo državo imeli do l.1991!Po tem letu smo se komplet prodali za pest DM in USD.Danes o Sloveniji ni ne duha in sluha.Tudi ti si prodan pa še ne veš da si.
zabiče
# 18.08.2012 ob 13:25
zabiče
Ne poznaš dejstev in zgodovine.
Srbija ni imela in NIMA ozemeljskih pretenzij do Slovenije.Pika.
Srbija bo v prihodnosti dobila samo tisto kar ji pripada.


ja kaj pa potem govoriš da je v Beli krajini večina Srbov
sej ravno koncept Velike Srbije je "vsi Srbi pod eno streho"
se pravi bi radi imeli tudi slovensko ozemlje
zabiče
# 18.08.2012 ob 13:23
ma mi imamo svojo državo
in to je najpomembnejše

da pa je stanje tako,kot je sem pa že v enem prejšnjem postu napisal

sam pa imamo dosti sovražnikov naše države SLOVENIJE
tako od zunaj,kot od znotraj

samo slovenski narod se ne bo predal
pfc
# 18.08.2012 ob 13:23
zabiče
Ne poznaš dejstev in zgodovine.
Srbija ni imela in NIMA ozemeljskih pretenzij do Slovenije.Pika.
Srbija bo v prihodnosti dobila samo tisto kar ji pripada.
pfc
# 18.08.2012 ob 13:20
zabiče
Tanki so bili že v Sloveniji.
TO pod komando današnjih tajkunov Janše in Bavčarja ter z blagoslovom Vatikana in orgazmično pomočjo Nemcev in Avstrijcev je napadla kasarne legalne vojske v državi.
Nasilna osamosvojitev.Z glavo skozi zid so šli.Zdaj jih ali pa vas glava boli.Dobro so vas zaje..li.
zabiče
# 18.08.2012 ob 13:18
zabiče
Bela krajina na JV Slovenije--tam so v polovici občin večinski prebivalci Srbi.Že od nekdaj.Ali pa vsaj od 1450 leta naprej.


ja pa kaj še
a zdej bi si pa še Belo krajino radi prisvojili k Srbiji

no sicer pa zdej kažete na to da ste imeli željo po ozemlju tudi severno od Kolpe
ker Help pravi da ni bilo tako
pfc
# 18.08.2012 ob 13:14
zabiče
Bela krajina na JV Slovenije--tam so v polovici občin večinski prebivalci Srbi.Že od nekdaj.Ali pa vsaj od 1450 leta naprej.
zabiče
# 18.08.2012 ob 13:07
zabiče
Napisal si :"Vsi Slovenci pod eno streho in pika!"
Če velja to za Slovence,zakaj ne velja še za druge?????????????????
Torej :"Vsi Srbi pod eno streho in pika!"
To je pa Jugoslavija.
Ali vsaj od reke Korane in Kolpe pa južno-Srbija.
Kaj pa zdaj zabiče?


kaj mene briga za Srbe
zaradi mene so lahko vsi pod eno streho
in zaradi mene lahko kar hočejo delajo
dejstvo je da na našem ozemlju ni nič njihovega
in zame je samo to pomembno !!!
zabiče
# 18.08.2012 ob 12:59
Ne piši no neumnosti.

kakšne neumnosti ?
kdo je poslal tanke na Slovenijo in vojsko in letala
kdo je bombardiral in metal granate na Slovenijo ?
pfc
# 18.08.2012 ob 12:58
zabiče
Napisal si :"Vsi Slovenci pod eno streho in pika!"
Če velja to za Slovence,zakaj ne velja še za druge?????????????????
Torej :"Vsi Srbi pod eno streho in pika!"
To je pa Jugoslavija.
Ali vsaj od reke Korane in Kolpe pa južno-Srbija.
Kaj pa zdaj zabiče?
pfc
# 18.08.2012 ob 12:51
zabiče
"Srbe smo lepo Slovenci potolkli 1991......."
A si premlad in še v vrtcu ali pa poneumljen,tako kot so bili ostali l.88-91.
Ne piši no neumnosti.
zabiče
# 18.08.2012 ob 11:43
zabiče, malo preveč poveličuješ slovence in slovenstvo. verjetno ti to daje občutek pomembnosti, realno stanje je zelo ubogo in smešno.

samo resnico govorim,ker je tako tudi bilo

da pa je realno stanje ubogo in smešno je pa stvar v tem ,ker so na našo lokomotivo poskakakli
premnogi iz vagonov in od drugod iz sveta
in pa da so se na naši lokomotivi iz raznoraznih kotov na plano priplazili izdajalci slovenskega naroda !!!
yyyeb
# 18.08.2012 ob 11:15
zabiče, malo preveč poveličuješ slovence in slovenstvo. verjetno ti to daje občutek pomembnosti, realno stanje je zelo ubogo in smešno.
zabiče
# 18.08.2012 ob 09:14
@help. Točno tako. Jugoslavija se ima zahvaliti Titu in njegovi močni roki, da je postala tako razpoznavna, gospodarsko in politično močna. Takoj, ko je predsednik Tito preminil, pa so ljudje pokazali pravi obraz.

zraven tega pa dodaj še slovensko inteligenco in pamet,ter pridno roko,ker smo mi Slovenci bili dobesedno LOKOMOTIVA,ki je ta jugoslovanski vlak peljala naprej,ker ko smo se "odklopili" se je videlo kaj se je zgodilo z "vagoni" za nami
zabiče
# 18.08.2012 ob 09:10
help@
Srbe smo Slovenci lepo potolkli 1991
pa lahko zdaj govoriš da niso imeli interesa,da niso hoteli..in še ne vem kaj
bi že imel Milošević in kompanija tudi Slovenijo,če bi mi bili tiho in ponižni
in če niso hiteli imet nič severno od Kolpe,zakaj so pa potem šli s tanki nad Slovenijo ?

sicer pa smo se Slovenci sami uprli tako leta 1918 AO nemškutarjem,kot leta 1941 fašistom in nacistom in v obeh primerih brez Srbov
leta 1990 pa so se slovenski komunisti uprli še Miloševiću

tako je bilo in taka je resnica !!!
zabiče
# 18.08.2012 ob 08:58
vsi Slovenci pod eno streho in pika !!!
od Simona Gregorčiča do Miška Kranjca,od Frana Saleškega Finžgarja do Janeza Trdine
na čelu naroda pa Ivan Cankar,France Prešeren in Srečko Kosovel
stražo pa držijo Rudolf Maister in Franc Rozman Stane

ker narod si bo pisal sodbo sam,ne frak mu je ne bo in ne talar !!!
divjejabolko
# 18.08.2012 ob 08:28
@help. Točno tako. Jugoslavija se ima zahvaliti Titu in njegovi močni roki, da je postala tako razpoznavna, gospodarsko in politično močna. Takoj, ko je predsednik Tito preminil, pa so ljudje pokazali pravi obraz.
help
# 18.08.2012 ob 01:40
Ja slovenski ramboti so potlkli vse nasprotnike in potem so prišli srbski poveljniki in jim ukradli zasluge LOOOL. A vi dejasnko verjamete v te stvari. Srbija ni v nobenem, absolutnem nobenem državnem programu imela v planu ničesar S od Kolpe. Jugoslavija je bila na hitro spacana tvorba, predvsem od strani Francozov, ki so hoteli večjo državo proti nemškemu svetu in ki so poslali srbske vojake in poveljnike na meje, da bi ji zagotovili večjo legitimnost.
Kouvran
# 17.08.2012 ob 23:52
Pa što je pravo ka moremo s tejmi günci vküp živeti.
janez krsnik
# 17.08.2012 ob 23:47
Pohvalno,...pred proslavo je bila sv. maša, zelo lepo...Tako se plemeni narod!
Hermas
# 17.08.2012 ob 23:42
Mirnčan
Brezvezen argument. BI raje živel na Hrvaškem ali v Srbiji, če bi že moral izbirati. Baje smo Prekmurci itak po defaultu mahnjeni na njihovo glasbo, se pravi, za nas bi to bilo v bistvu iti na domače kot trdi Jerofšek.

Jerofšek
Jemljem svoje komplimente nazaj - zapisane v kakršni koli obliki. Zlato se hvali samo po sebi. Samohvalisanje pač ni sexy. In kljub tvojemu argumentu, se ne strinjam s tvojo teorijo o slovanskosti besede tisoč. Je bila sposojena očitno v zelo zgodnji fazi medjezikovnih stikov med alpskimi Slovani in Germani, zato je seveda doživela svojevrsten razvoj v obeh jezikih, ampak to ne spremeni dejstva, da je slovenski in hrvaški TISOČ sposojen iz nemščine. Če bi tvoja teorija držala, bi Prekmurci definitivno imeli tudi besedo TISOČ. Zakaj? Ker v bistvu prekmurščina ohranja dosti bolj arhaično stanje pri števnikih, medtem ko zborna slovenščina šteje od dvajsetic naprej po nemškem sistemu: stavite enice pred desetice. Tega v stari prekmurščini ni najti, se je pa razširilo pod vplivom slovenščine v zadnjem stoletju.... Glede klasifikacije besede "gezero" pa si imel prav - res je števnik v prvi vrsti, čeprav stvar rabi daljšo razpravo... Ajde čao
yyyeb
# 17.08.2012 ob 22:44
lykke, madžarsko nočeš znati,ker imaš občutek večvrednosti. jaz pravim,več znaš, več veljaš. sicer pa je prekmurščina mešanca madžarščine, nemščine, hrvaščine in seveda slovenščine. dokaz: črke ö, ü, é, vankiš, uborka, bauta (bonta), baček (figurica), laboška, bajusi , bakanči , beteg, birka, dödöli, gustoš in še veliko drugih. nekatere besede so se skozi stoletja rahlo spreminjala.

MIRNČAN, ne vidim povezave v tvojem zadnjem postu.
Kouvran
# 17.08.2012 ob 22:29
Matična država nima časa za nas.
Si bomo vzeli to,kar nam pripada.
MIRNČAN
# 17.08.2012 ob 22:07
Hermas izvoli, preseli se na Madžarsko pa tam plačuj davke če ti je tako hudo. Res te ne razumem.
Roky89
# 17.08.2012 ob 22:07
Jerofšek, levo ali desno od tebe mora biti stena. Je, ane? No, vzdigni se iz stola pojd po zalet in se z glavo zabi vanjo. Mogoče se ti bo pol kej pokloplo.
Jerofšek
# 17.08.2012 ob 21:55
BLACKFOOXY - tvoje predniki ne bi nika razmili što pomejni tvoj nadimek Blackfooxy, mislili bi ka ge to vesoljec z Marsa, rejsan se vidi ka si ti ponosen na svoj jezik...
BLACKFOOXY
# 17.08.2012 ob 21:47
Jez san fejst ponosen ka san Prekmurec, pa nej mi je žmetno pijsate v prekmurščine. Tak kak so inda naše prednike gučale, je zdaj na mladon rode ka ohranimo naš jezik. Živeli Prekmurci in Prekmurke, živelo Prekmurje!
mihat
# 17.08.2012 ob 21:40
To je praznik vseh nas Slovencev predvsem pa Prekmurcev, katerim ob današnji priložnosti čestitam. Proslave gor proslave dol, mi praznujemo v srcih, tega nam ne bo vzela nobena vlada in nobena kriza. Živeli
Jerofšek
# 17.08.2012 ob 21:36
pa še to spoštovani učeni Hermas, beseda 'gezera' nikoli ni in nikoli ne bo samostalnik, ampak je to pridevniška beseda oz števnik,
nekje si pa le bil blizu dejstva in to tukaj 'Jerofšek je imel celo prav v nekem čudnem pogledu'

Jerofšek ima vedno na koncu prav, čeprav 90% ljudi tega nikoli ne opazi.
Jerofšek
# 17.08.2012 ob 21:26
bravo Hermas svaka ti čast za tvoje izjemno poznavanje jezikoslovja,

beseda tisoč, tisič, tysyachi, tysiac etc imamo vsi slovani enak koren besede,
a so si Rusi, Čehi, Sibirci, Belorusi, Poljaki, Slovenci, Slovaki, Ukrajinci vsi sposodili besedo tisoč iz nemške besede tausend?

tukaj si pa kar precej mimo usekal, vsepovsod kjer sem potoval oz živel v slovanskih deželah je bilo tisoč - tisoč, le pri južnih Slovanih ni tako...

konec koncev vsi evropski jeziki izhajajo iz indoevropske skupine jezikov, določene besede so tako ostale podobne, npr. mama
Kunguruj
# 17.08.2012 ob 21:25
Meni je prekmurščina najlepše narečje v Sloveniji. Nekaj stvari sem se tudi sam naučil v zadnjih letih. Tudi jaz sem skušal preštevati, EN GEZERO, DVA GEZERA .... in so se že vsi prekmurci smejali. Čudovita pokrajina, odlična hrana. Žal se vidi, da so zelo odmaknjeni od centra slovenskega finančnega zapravljanja zato je med ljudmi malo preveč apatije, alkoholizma in žalostnih zgodb. malo več optimizma med ljudmi za začetek pa bo bolje, naj pridejo preko Mure večkrat na Štajersko pa bo.

Mi je prekmurka rekla "GEJ". Si jaz mislim sam pri sebi, čuj jaz imam rad ženske, potem pa vidim da mi je rekla naj JEM.
lykke
# 17.08.2012 ob 21:09
trebse80@ jaz sem doma 15 km stran od madžarske pa niti besede nevem madžarsko, pa niti ne bi rad vedel.. sicer pa je prekmurščina mešanca nemščine, hrvaščine in seveda slovenščine :D
Hermas
# 17.08.2012 ob 21:08
Moram se oglasiti, ker me zabavajo ti nacionalistični izpadi in čestitke, ki me spravljajo v smeh. Mislim, a ste vi normalni? Kakšne čestitke pa so potrebne, ker smo spet končali v eni državi? Davke je bilo treba plačevati Madžarom, pa Srbom, pa mislite, da je v Prekmurju danes kaj bolje? Meni se zdi, da je ta praznik preprosto ustvarjanje sodobne slovenske nacionalistične ideologije. Nekdo je tukaj spustil komentar, da so očitno edino Gorenjci bili ves čas pravi Slovenci. Ta praznik in te čestitke mi prav hodijo v to smer: Prekmurci moramo biti hvaležni in srečni, da smo sedaj "Slovenci", ker imamo priliko postati še bolj pravi Slovenci. Pa dajte malo se streznite vi tam na zahodni Prekmurci! Če niste opazili, je že samo ime za Prekmurje žaljivo, saj se jasno kaže z njim, da je center v zahodni Sloveniji. In ja, Jerofšek je imel celo prav v nekem čudnem pogledu, ampak kar je pozabil dodati je to, da ko se mi PREKMURCI vozimo po Gorenjski dobimo klavstrofobijo in se na vaških asfaltiranih kolovozih sprašujemo, ali se bi morda jaz moral obrniti ali pa šofer v tovorjaku, ko se ti pripelje nasproti. Nimaš se umakniti ne levo in ne desno, le komu v kuhinjo parkiraš lahko ali pa vzvratno pelješ na začetek gorenjskega sela in počakaš, da se tovornjak odpelje. In še posebej za Jerofška, da ti bo jasno: resda uporabljamo Prekmurci JEZERO oz. GEZERO (in ne gezera, samostalnik je srednjega spola), ki izvira iz madžarščine, ampak če bi ti poznal svoj jezik, bi lahko vedel, da TISOČ je germanizem (pride iz TAUSEND) kakor je v srbskem jeziku HILJADU sposojeno iz HILION iz grščine. Južnoslovanski jeziki pač niso imeli svoje besede za tisoč zato so si jo vsi sposodili od nekod. Mi smo si jo pač od naših kolegov Madžarov in ne vem, kaj je s tem narobe.
Lep pozdrav od Slovena iz Slovenske Okrogline!
KLIPAN
# 17.08.2012 ob 20:59
Vej pa to nika ne gej, tou samo ceca.
snjaper
# 17.08.2012 ob 20:49
@Jerofšek

Ti ne razumeš Prekmurcev jaz pa tebe ne, do zdaj sem mislil da hočeš samo rekord v minusih postavit.
trebse80
# 17.08.2012 ob 20:44
Kaki prekmurci to so madžari saj še po naše ne znajo šprehat
yyyeb
# 17.08.2012 ob 20:42
Jerofšek, videl sem celo slovenijo že 100x. prijetnejših ljudi kot v prekmurju ne najdeš nikjer. spakedrafščino pa gučij ostala slovenia, nej prekmurje.
AM
# 17.08.2012 ob 17:28
jazbar
# 17.08.2012 ob 09:54

Kaj pa Avstrijska Koroška s Celovcem in Velikovcem?
dule5
# 17.08.2012 ob 16:58
to je državni praznik ne prekmurski.
hombre
# 17.08.2012 ob 16:21
Kateremu delu Slovenije dela ta Jerofšek sramoto?
cocoon
# 17.08.2012 ob 16:04
Jerovšek,
očitno si dober poznavalec prekmurja, tako iz gospodarskega kot kulturnega vidika, verjetno se tudi rad zapelješ do sončeve dežele po kak liter bučnega olja ter domačih kolin, vmes pa seveda mal pojamraš kako zaostali je ta madžarski svet in kako se lahko ljudje v tej deželi še vedno zabavajo ob zvokih zečiča ter blue planet-a, na poti nazaj proti ljubljani ti pa seveda ni jasno kako to da nisi porabil gezero kaj šele đurđa - ampak seveda se ti že mudi nazaj na koncert danijele.
Ni kaj, god bless Slovenia!
freelander1
# 17.08.2012 ob 15:41
Čestitam prekmurcem.
Ne vem kaj delajo tam politiki, ker ni državne proslave. Menim, da nimajo pravice nastopati kot ministri oz. predsedniki ali kiandidati za predsednike. Proslava je pač proslava prekmurcev. Lahko se je udeležijo anonimno brez medijskega pompa, če čutijo svojo narodno zavest in na svoj račun spijejo špricer in poskusijo prekmurske specialitete. Prisklednikov take proslave ne potrebujejo, zato naj mediji takim ne posvečajo niti vrstice ali pa sekunde na programih.
Enako naj bo na obletnici priključitve primorske.
Vsem prekmurcem pošiljam ob prazniku povezavo na pesem:
http://www.youtube.com/watch?v=SPeV23ASO
NA
http://www.youtube.com/watch?v=agVaFXih8
Vk
polzaliva
# 17.08.2012 ob 15:41
Živela slovenska Francija, živela slovenska Danska, živela slovenska Južna Amerika. Bratje, vse je naše, za prihodnost se nam ni bati. Ker smo doma vse po efdevejali in popartizanili bomo šli pač v našo Nemčijo delat.

München republika.
Whisperer
# 17.08.2012 ob 14:38
...ukinjanje praznikov ,ki so obeleženi s trpljenjem in žrtvami za narodni obstoj Slovenije bodo zamenjali prazniki RKC ; praznik veselega papeža ,dan nun radodajk ,praznik malih ritk......in kakšni manjši faroški prazniki ob pijanih dnevih .
Roky89
# 17.08.2012 ob 13:34
@sam sebi

Mislo sem ČISTI Slovenec, da mi ne bo kdo glavo trgo, ko znate tuki bit izjemno pikolovski.
Roky89
# 17.08.2012 ob 13:29
@hervard

A Maister je pa bil Slovenc? Daj no. Ni važn kako in kdo. Važno je, da se je priklučila in pika. Koroško, Istro in Trst pa probite prebolet. Ne bomo jih več vidl, razen v skupni evropski državi.

Živela Slovenija! Živela Evropa!
Jerofšek
# 17.08.2012 ob 13:19
Jaz Prekomurcev nič ne razumem, sem pa slišal, da jih zelo dobro razumejo v Hrvaškem Međimurju, tako da bi jih leta 1919 verjetno lahko priključila tudi Hrvaška. Jaz jih nebi nič pogrešal.

V Prekmurju se posluša samo hrvaška glasba, tam so razni Zečići in Gibonniji pravi carji, edini njihov ansambel Blue Planet pa najraje igra hrvaške šlagerje, da ne omenjam gospodarske situacije v 'deželi tam čez', ko se pelješ skozi tipično prekmursko vas, misliš da si nekje sredi Madžarske,
Prekomurci imajo v svojem besednjaku ogromno madžarizmov, npr. za tisoč uporabljajo besedo gezera in podobne spakedravščine...
Neli
# 17.08.2012 ob 13:05
Hvala vsem za čestitke in lepe besede o nas in naši pokrajini. Pozdravljamo vas, vrli Prekmurci ;)
Vodin
# 17.08.2012 ob 13:00
Srbi so bili potolčeni v 1.SV do konca in so jih Francozi spravili na Krf, da niso bili vsi srbski vojaki pobiti do konca. Potem ko je bilo vsega konec in ko je general Maister, Nemce porazil na Koroškem so prišli delat zdraho.
veritatem
# 17.08.2012 ob 12:53
Nekdo prej je omenil Srbskega generala,ki je imel komando pri osvoboditvi Prekmurja.
Ja res je,Srbska vojska je osvobodila še ta del Slovenske grude.Seveda,tudi Slovenci so se priključili osvoboditeljem Srbom v dokončni zmagi nad AO.
davide
# 17.08.2012 ob 12:48
brez zamere, ampak se mi zdi da proslave organizirat za dogodke izpred 100 let je malo brezvezno, tisti ki so takrat živeli so itak večinoma pomrli, ostali pa verjetno ne čutijo neke potrebe po tej proslavi....dosti je če se na dogodek spomni po radiu in v učbenikih...
hedonist
# 17.08.2012 ob 11:57
Prekmurje je ena redkih svetlih točk v Sloveniji vsaj kar se glede ljudi tiče.
zabiče
# 17.08.2012 ob 11:55
Mavrica pravilno pravi
Cankar je umrl 11 decembra 1918 in bil leta 1913 dejansko zaprt
bil je član social demkratske stranke,po prepričanju pa socialist
zaradi izčrpanosti je padel po stopnicah kar je kasneje botrovalo njegovi smrti
zavzemal se je za ločitev slovenskega jezika in kulture od drugih narodov
ampak se je pa zavzemal za skupno državo s Hrvati in Srbi v Jugoslaviji

aprila 1918 pa je dejal-
Temljna načela socializma in njegovi cilji so last vseh narodov
a pota,ki vodijo do teh ciljev si mora vsak narod sam začrtati in izvesti po svojih posebnostih,po svoji gospodarskih,kulturnih in političnih razmerah

to sem povzel iz zbirke ZNAMENITI SLOVENCI
izdane v založbi Partizanska knjiga,leta 1978
ob stoletnici rojstva Otona Župančiča
Acinho
# 17.08.2012 ob 11:55
Kaksni revezi se normalnihste nekateri ko ob taksnem prazniku pisete taksne bedarije. Nekateri ocitno tudi v spanju ne morejo brez "zlih" Srbov!!! Dejal bom samo to da ce takratne vojske nebi bilo da nebi imel kdo zasesti Prekmurja! Takratna Kraljevina je kot velika znagovalka prve svetovne vojne (kateri narod iz takratne kraljevine je dal najvec zivljenj je tudi jasno) uzivala ugled Na zahodu in le zaradi tega je bilo dovoljeno da vojska zasede Prekmurje. Nekdo sanja o tem da Srbi Maistru niso pustili voditi vojske kar je notorna laz! Ce so Srbi tako krivi za vse Me zanima ce veste kdo Maistru takoj po prvi svetovni vojni ni dovolil da zasede Celovca? Ljubljanska vlada in nihce drug!!! Celovec je mnogo kasneje zasedla vojska Kraljevine a je bilo takrat ze prepozno da bi to imelo kaksen ucinek. Mnogi tudi pozabljate kateri general je oteral Italjane ki so prisli skoraj Do Ljubljane, konec koncev Pa vas veliko pozablja tudi Na to Na cigavo stran so se postaviöe skorajda vse slovenske politicne stranke pred prvo avetovno vojno. skoraj vse so podpirale Dunaj v vojni proti Srbiji ob koncu pa so vse te stranke naenkrat bile Na strani Beograda in za Jugoslavijo. Prav tako je laz da je bil Cankar proti Jugi. Cankar je bil za politicno in ekonomsko povezovanje z juznimi brati a je bil proti kulturoloskemu povezovanju, predvsem v smislu zagovarjanja neke nove nacije pod imenom "Jugoslovani" saj je bila po Cankarjevem mnenju ta tvorba umetna saj so bile kulturoloske razlike med narodi prevelike. In tukej mu dam ciat prov, ni Pa res da je bil Ivan proti Jugi to je absolutna laz!!! Prav tako je laz se kopica tukaj nastetih reci a se mi neda vsega argumentirat ker nimam cel Dan casa.
Kunguruj
# 17.08.2012 ob 11:42
General Maister ni imel nikoli prave podpore od slovencev v Ljubljani. Srbi so pa seveda vodili ekspanzijsko politiko že takrat. Maistra so podpirali predvsem zavedni štajerci, tu bi izpostavil prleke in pohorce ter primorci, ki so se mu pridružili z vojaško enoto. Ljubljana je žal hitro postala hlapec srbov. V tistem času so načeloma vse stranke podpirale združitev s srbi in hrvati. Če bi takrat dali Maistro absolutno podporo že v jeseni 1918 bi morda danes imeli večjo koroško.

Prišli smo iz relativno naprednega cesarstva v absolutistično zaostalo kraljevino. Vprašanje kje so bili boljši pogoji za slovensko identiteto. Vprašanje kje bi pristali v nacizmu in kaj bi ostalo od nas? Je pa dejstvo, da so takrat po evropi bile na pohodu republike.
Mavrica
# 17.08.2012 ob 11:35
@lipa:
Cankar se je zavzemal za združitev vseh južnih Slovanov v skupno državo, nasprotoval je le kulturnemu ali jezikovnemu združevanju. Ker je zagovarjal jugoslovansko politično zvezo in to tudi povedal na predavanju v Trstu, je bil leta 1913 obsojen na sedem dni zapora. Praviš po 1. svetovni vojni? Cankar je umrl 1918. Svetujem, da se o stvareh malo pozanimaš o takih stvareh, kakšen učbenik v roke. Pa brez zamere
zabiče
# 17.08.2012 ob 11:30
Naj živi slovenski rod!!!

tako je !!!
narod-domovina
# 17.08.2012 ob 11:26
Čestitke!

#Zabiče; ob 10:57
ampak kaj ko so nekateri Slovenci ideološki zdraharji in jim ni nič ne do Slovenije,ne do slovenskega naroda
ampak v vsaki priliki iščejo neko zdraharstvo in prepir


Prav si povedal!!!
Jaz opažam, da ti Slovenci so bolj Slovenaci in ravno zaradi tega je situacija takšna!

Naj živi slovenski rod!!!
zabiče
# 17.08.2012 ob 11:23
in eden izmed najglasnejših trollov v zadnjem času je prav zabiče-

to vzamem,kot žalitev
hombre
# 17.08.2012 ob 11:20
Čestitke!
amigo
# 17.08.2012 ob 11:17
V Murski Soboti so razglasili svojo Republiko, ki je bila zatrta.

Res lepo poznamo svojo zgodovino. Vilmoš Tkalec je bil lokalni šef v madžarske boljševiške republike. Zaradi bližine avstrijske meje se je največ ukvarjal s švercom na veliko. Ko so za to njegovo početje izvedeli v Budimpešti, je v paniki razglasil Prekmursko republiko, ki je po nekaj dneh propadla, sam pa je pobegnil v Avstrijo.
da funk
# 17.08.2012 ob 11:16
ampak kaj ko so nekateri Slovenci ideološki zdraharji in jim ni nič ne do Slovenije,ne do slovenskega naroda...

in eden izmed najglasnejših trollov v zadnjem času je prav zabiče-
divjejabolko
# 17.08.2012 ob 11:13
Dosti bolje nam je šlo pod Avstro-Ogrsko monarhijo ... to je resnica.
zabiče
# 17.08.2012 ob 10:57
nikar ne politizirajmo ob tako lepem prazniku Slovenije...
...čestitke Prekmurcem ...


se popolnoma strinjam

ampak kaj ko so nekateri Slovenci ideološki zdraharji in jim ni nič ne do Slovenije,ne do slovenskega naroda
ampak v vsaki priliki iščejo neko zdraharstvo in prepir
Eska
# 17.08.2012 ob 10:55
Živeli Prekmurci!
Reka Mura je bila ovira. Brod je bil najpogostejši objekt za prečkanje vode. V Murski Soboti so razglasili svojo Republiko, ki je bila zatrta. Slovenska zastava je bila prvič izobešena v Prekmurju. To je le nekaj dejstev, ki dokazujejo vzroke ločenosti Prekmurja od matične države in hkrati trdno zavest pripadnosti Sloveniji. Čestitke!
ivod
# 17.08.2012 ob 10:53
nikar ne politizirajmo ob tako lepem prazniku Slovenije...
...čestitke Prekmurcem ...
tomquick
# 17.08.2012 ob 10:52
Prekmurje republika! :D
demetra
# 17.08.2012 ob 10:47
Prekmurci so bolj slovenci kot marsikdo drug, ki bi moral biti!
Dežela s srcem in veliko mero potrpežljivosti.
zabiče
# 17.08.2012 ob 10:47
lipa@
imam zbirko knjig Znameniti Slovenci iz leta 1978
in v njej je tudi Ivan Cankar
tam ne piše da je bil pijanček in da je umrl,kot brezdomec v Cukrarni
ampak da je bil izjemno cenjen in da je bil zadnje življenja dni v bolnišnici
in da je imel množičen in svečan pogreb

tako da to kar praviš ti je bolj laž
elan elan
# 17.08.2012 ob 10:41
lipa

Teh podatkov nisem poznal. Ja, res so nas krivično učili, da je bil navaden pijanček. Srboslavija pardon Jugoslavija je bila pač utopija brez primera.
MIRNČAN
# 17.08.2012 ob 10:40
Lepi kraji, žal pogosto pozabljeni od izvršilne oblasti. Posledice hudega centralizma se vidijo v prekmurju.
a0909
# 17.08.2012 ob 10:39
http://www.murskarepublika.com
a0909
# 17.08.2012 ob 10:39
Malo zgodovine o Murski Republiki
lipa
# 17.08.2012 ob 10:34
Naj se ob tej priliki spomnim tudi Ivana Cankarja...
Zakaj????
Bil je najvecji zagovornik samostojne Slovenije po l. svetovni vojni...
Na vseh zborovanjih je govoril proti zdruzitvi Slovenije z Jugoslavijo in za to placal visoko ceno, saj so ga srbofili napadli in po nekaj dneh je zaradi teh poskodb umrl...
O tem se seveda v Kraljevini Jugoslaviji ni smelo govoriti in prav tako ne v SFRJ, saj so vse kontrolirali Srbi, zato so nas v soli ucili, da je bil Ivan Cankar pijancek, ki je sicer napisal nekaj izredno dobrih romanov in dram vendar je na koncu koncal kot brezdomec v Cukrarni...
Ali si sploh predstavljate Slovenci kaksne lazi smo morali poslusati o svoji zgodovini in o nasih najvecjih sinovih samo zato ker smo bili kontrolirani od srbskega nacionalizma...?????!!!!
Caetano
# 17.08.2012 ob 10:33
Priključitev Prekmurja je učni primer kako nesmiselno in lažnivo je trditi, da je Slovenija nastala zaradi od partije vodenega NOB-ja, da brez tega ne bi imeli Primorske ipd ( čeprav so Angleži obljubili revizijo meje z Italijo že Simovičevi vladi ). To je toliko huje poslušati, ker so ti ljudje poprej metali v ječe, jame in taborišča ljudi od katerih so se nekateri, v času udbovske diktature, resnično zavzemali za samostojno in demokratično Slovenijo.

Prekmurje se je priključilo Sloveniji, ker so antantne sile dovolile kraljevini SHS intervencijo zoper boljševiško revolucijo na Madžarskem. Če je NOB zaslužen za osamosvojitev Slovenije, potem je tudi kraljevina SHS! Koliko pa je to logično pa lahko vsak sam presodi, na podlagi tega, da sta bila tako SFRJ, kot SHS centralistični državi, ena partijsko, druga monarhično/velikosrbsko.
genniuuss
# 17.08.2012 ob 10:28
Zgleda da smo edino Gorenci Slovenci od vekomaj,
ejga..
zabiče
# 17.08.2012 ob 10:25
a morte skozi neko politiko vmešavat in neke Srbe vlečt noter zdej tuki
to je velik praznik tako za Prekmurce,kot za vse Slovence
za vse nas,ki vemo kaj je naša mati domovina

čestitke še enkrat Prekmurcem
in pozdrav s Primorske
lipa
# 17.08.2012 ob 10:21
Pozdravljeni Prekmurci v naši skupni domovini, ki nam je pogosto bolj mačeha kot mati, pa vendar je naša in edina!

Cestitke Prekmurcem!!!
To da je nasa domovina bolj maceha kot mati smo si pa cisto sami krivi...
Danes zivimo v demokraciji in ce bi vsak volil tiste ljudi, ki delajo dobro za Slovenijo in ne za svoj zep kot so to poceli zadnjih 20 let, potem bi bila Slovenija za vse domovina dobra kot mati..

@hervard..Grenak priokus odstaja samo, ker je slovensko vojsko vodil srbski general, generalu Maistru, pač Srbi niso dovolili, da bi si pripisal zasluge za Prekmurje.

Se popolnoma strinjam s tabo in ta slab priokus imamo se danes, saj imamo se danes na oblasti potomce teh srbskih generalov, ki so se privlekli iz Srbije in hocejo vladati Sloveniji z balkanskim despotizmom in prevarami...
CtrlDelete
# 17.08.2012 ob 10:15
Prekmurci....nazdravje!
Vodin
# 17.08.2012 ob 10:05
Le kdaj bomo dočakali vrnitev celotne Istre?
sanja25
# 17.08.2012 ob 10:03
hervard
Grenak priokus temu prazniku si dodal samo ti s svojim komentarjem.

Lepo praznujte Prekmurci!
hervard
# 17.08.2012 ob 09:58
To je redek primer, da smo slovenci na podlagi mednarodnih dogovorov, z vojsko zasedli del našega ozemlja in ga priključili nazaj k domovini. Grenak priokus odstaja samo, ker je slovensko vojsko vodil srbski general, generalu Maistru, pač Srbi niso dovolili, da bi si pripisal zasluge za Prekmurje.

Pozdravljeni Prekmurci v naši skupni domovini, ki nam je pogosto bolj mačeha kot mati, pa vendar je naša in edina!
gesan
# 17.08.2012 ob 09:54
Ampak po mojem jim je vedno bolj slabo od tega.
Vedno bližje in bolj na glas slišim "Prekmurje republika"

Žal tako je,Slovenija ne potrebuje sovražnika, ker je sama sebi največji sovražnik. Vse ostalo so pa le izgovori!
jazbar
# 17.08.2012 ob 09:54
Živelo Prekmurje, živela slovenska Istra z otoki Cres, Krk, Lošinj in Unije.
zabiče
# 17.08.2012 ob 09:48
Čestitke našim prekmurskim rojakom ob prazniku priklučitve njihove rodne grude
k matični domovini Sloveniji
Kazalo