Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 39 glasov Ocenite to novico!
Stadion za Bežigradom
Bežigrajski stadion je Plečnikova arhitekturna dediščina, zato o njegovi obnovi ne bi smelo biti pomislekov. Foto: RTV SLO
VIDEO
V Ljubljani kar dva stadiona
Predvajaj RealPlayer WindowsMedia

Dodaj v

Prestolnica z dvema stadionoma

Janković: Občina brez finančnih posledic
2. oktober 2007 ob 09:17,
zadnji poseg: 2. oktober 2007 ob 14:33
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Ljubljanski župan Janković zagotavlja, da MOL pri 25 milijonov evrov težkem projektu dveh stadionov ne bo imel neposrednih finančnih posledic.

Ljubljanski župan Zoran Janković je na predstavitvi obeh projektov omenil tudi obljubljeno finančno pomoč države in evropskih skladov, ki naj bi znašala 50 odstotkov vrednosti projekta. Na drugi strani je ministrstvo za šolstvo in šport že že demantiralo kakršno koli obljubo, rekoč, da je država pripravljena sodelovati pri izgradnji nogometnega objekta, da pa nikoli ni bilo govora o 50-odstotnem kritju.

Ljubljanski mestni svetniki so sicer v ponedeljek potrdili predlog akta o javno-zasebnem partnerstvu za stadion v Stožicah. Poleg tega je bil potrjen tudi sklep o ustanovitvi družbe Bežigrajski športni park, športni marketing za obnovo Plečnikovega stadiona. Glede gradnje stadiona v Stožicah in obnove Plečnikovega stadiona so predstavniki mestne opozicije opozorili, da je gradnja oziroma obnova obeh objektov naenkrat vprašljiva zaradi sočasnosti. Dolgoročno težavo pa vidijo tudi zaradi stroškov vzdrževanja obeh objektov. Janković na to odgovarja, da oba projekta sodita v njegov predvoliloni program, ki ga misli izpeljati do konca.

Jazbinšek: Nakup v Stožicah napačen
Glede nakupa zemljišča v Stožicah je samostojni svetnik na listi Zeleni Slovenije Miha Jazbinšek dejal, da je bil napačen, ker prej ni bila sprejeta strategija uporabe tamkajšnjega stadiona. V njej bi bilo namreč razvidno, ali sta stadiona v Stožicah in Bežigradu enakovredna oziroma ali je eden vrhunski in drugi osnovni, je razložil Jazbinšek.

Plečnikov stadion bodo obnavljali Mestna občina Ljubljana, Olimpijski komite Slovenije in podjetje GSA, poslovno svetovanje, v lasti Jožeta Pečečnika, ki je tudi predsednik nogometnega kluba Interblock. Ali bo pri poslu, povezanem s stadionom v Stožicah, sodeloval tudi Jankovićev sin, še ni znano. Župan je zatrdil le, da bo MOL za partnerja izbral tistega, ki bo na javnem razpisu ponudil največ.

R. B./C. R.

Prijavi napako
Komentarji
mikic007
# 04.10.2007 ob 10:09
Zgradite si že enkrat ta štadion in bodite potem tiho. Vsepovsod se gradijo štadioni, pa ne gobcajo v 3 dni in namesto tega raje tiho delajo. Ima pa Kralj na Betajnovi povsem proste roke, saj ima veliko večino povsod. Tako da če kdo zavira gradnjo je to on in zakoni, s tem da se na slednje on požvižga ...
bujaka
# 03.10.2007 ob 21:14
jankovič je nor, ljubljana ne rabi dva stadiona
chappy
# 03.10.2007 ob 21:03
odkar je drzavni stadion v celju slovenski nogomet propada in reprezentancne tekme se morjo igrat v ljubljnani. v mariboru mate pa reeeeeeees ful bolši nogomet ja ....
padalino
# 03.10.2007 ob 19:25
kdo bo pa hodu gledat to žalost:D
Fresh_Prince
# 03.10.2007 ob 13:16
Tut Jankovic sam kokr je sposoben ni zadosti da zgradi stadion, sicer tistega za bezigradom bi res lahko prenovil,
mislim da je to veliko manjsa investicija v primerjavi z stozicami, potrebno je pac veliko financno zaledje, nazalost pa v sloveniji z denarjem upravlja politika, tisti pravi poslovnezi pa itak niso tok neumni da bi vlagal v nekaj kjer spet politika dela svoje in si lasti vse po vrsti... tok mutne razmere so se samo v drzavah 3. sveta.
Od takrat, danes, pa se jutri, pa se nekaj casa ne bo niti stadiona niti iger, se za kruh je komaj..nazalost.
lukc19
# 02.10.2007 ob 20:21
lahko bi že kej nardil ne pa da sam oblubjajo!! jankovič je reku da bo do 2008 že stadion-pa kokr kaže ga NEBO!!! pa tud že en sam bi zastoval! lp
NinoZ
# 02.10.2007 ob 17:53
uau
Ze spet jest!
# 02.10.2007 ob 17:49
Zaradi bebcev tipa Jazbinšek traja gradnja že celo večnost. To pa samo zato, ker bi vsak rad samo pobral zasluge češ, JAZ sem tisti, ki je "zrihtal" stadion. Jazbinšek ti si na Magistratu od osamosvojitve dalje, če se ne motim in v tem času si naredil:
-nič,
-nič-nič,
-nič,nič,nič in še
-nič.

Sedaj, ko je prišel na Magistrat sposoben manager namesto vas butastih politikov, ki znate samo goflje vrteti pa ste se vsi podelali: "Joj saj bo vse zasluge za naše večletno "garanje" pobral čisto sam!"...

Utihnite nesposobneži in se skrijte nazajv vaše luknje in pustite sposobnim, da dokažejo, kaj se da narediti, če se le hoče. In nehajte drek mešat in to na račun nas Ljubljančanov.
NinoZ
# 02.10.2007 ob 17:09
tibhar, stari kje si najdu cifro 11000:) Zlo lepo okrogla:) sicer pa se strinjam..stadion za 20 000 pa projektanti prosim vas pomislte na nas gledalce pa nam dajte STREHO!!!, dvorano pa neki tazga kot Palamalaguti.
vrtickar
# 02.10.2007 ob 17:05
EURA je lahko edino leta 2056 al pa 2060.
spf 18
# 02.10.2007 ob 16:19
S temi stadioni je tako, da bosta čez 50 let Bežigrad in Šiška kandidirali za skupno izvedbo eura 2058.
tibhar
# 02.10.2007 ob 15:26
tentacle.......štadion za 40.000 ljudi je po mojem mnjenju preveč.....kot prvo......niti niamo kluba v ligi prvakov, da bi se lahk pol tud slučajn zgodilo bi blo kdaj finale v ljubljano.....upam da se čez kakšno desetletje to spremeni.......kot drugo....dobička na prodane vstopnice tk ne bi bilo....če bi naprimer na nogometna ligaška tekmovanja prihajak okoli 2 ali pa 3 000 ljudi.....bi se že tu mogo ogromen spremenit.........js sm načeloma za štadion okoli 20 000 ljudi.....pa za dvorano, ki bi imela približno 11-13 000 sedežev..............konc koncev sm pa zlo vesel, da se je neki začel delat....vsaj govort o tem....
streljaj
# 02.10.2007 ob 15:25
Ja, itak - Jankovič se bo na koncu res lahko zgovarjal, da zaradi tega ni moral dokončati štadiona do roka, katerega je napovedal. Je šel denar na dve strani, bo rekel, in ni bilo mogoče uskladiti vseh projektov, določene sile so ga ovirale - ja, ja - pa se je že od začetka zavedal, da ne bo moral uresničiti tistih obljub, s katerimi je pred volitvami na svojo stran dobil plebs, ki ga je nato izvolil na volitvah. Zdaj pa imajo - denar gre zopet iz proračuna v "famiglio", tko kot pr mercatorju. Tako se godi, ko hočejo ljudje imeti le kruha in iger.
No, drugače pa se strinjam, da se plečnikov štadion obnovi, in glede na današnje razmere tudi urbanistično in funkcionalno preuredi (koncerti, slavnostne prireditve ipd...., zgradi pa se naj tudi tisti v Stožicah, imejte veselje, da vsaj imate štadion, če pa že nogomet ni bogvekaj (itak bo šel denar iz projekta tudi za funkcionarje, ki vas bodo v par letih sforsiral nazaj v 1. ligo). Področje se rabi razvit, res, pa tudi investicije bodo kapljale in še reprezentanca bo imela tistih par tisoč ljudi več na tekmi doma - saj ne, da bi štadion v Celju ne bil še prezadosten (še posebej sedaj ko je dograjen in se postavi še streha), ampak ljubljančani hodijo na tekme samo tedaj, ko jim riti ni potrebno voziti pol ure stran po avtocesti (manj kot v največji gužvi do btc-ja, ampak tja pa se že gre vsako soboto, a ne?!). Na koncu se bodo spet ponavljale zgodbe kot so bili npr. tenis center ipd. Denar se bo investiral, nekateri bodo masno zaslužili, rezultatov ne bo, sponzorji se bodo umikali, padala bo motivacija, iskali se bodo krivci, odkrivale se bodo finančne luknje in zopet se ne bo nobeden opogumil kaj popravljat.
P.S. Živim v lj. že slabo desetletje, rojen sem v celju in res ne vem, zakaj ne bi imeli v Lj. tudi dveh štadionov - mi imamo že par let tri (če seveda štejem še pomožnega V Hudinji). Je pa res, da je tudi naš nogomet in razvoj nasploh na neprimerno višji ravni kot v lj. :)
sword
# 02.10.2007 ob 15:07
kokr vas je že dost napisal... bežigrajski stadion je spomenik... je zdej praktično v centru mesta... in nikakor ni primeren za modernizacijo... to ne pomen, da ga ni treba obnovit, nasprotno: treba ga je obnovit, renovirat, modernizirat... a nikol ne bi mogl pridt do takih standardov, ki jih zahtevajo tekme lige prvakov itd...

zato je potrebn nov stadion, na obrobju mesta, ki naj bo, ko bo zgrajen, res kvaliteten, zgrajen po najnovejših standardih... pa seveda- dvorana je tud zelo pomembna...

@marjan_1 ... vsaka zelenica še ne šteje za stadion... na tistmu se še ligaških tekm ne igra. Je pa primeren za treninge in podobne zadeve.
NinoZ
# 02.10.2007 ob 14:08
Eden bi bil res dost samo problem je v tem, da je Bežigrad kot spomeniško zaščiten objekt treba obnovit, velikost bo vrjetno ostala ista, kar pa je za centralni stadion premalo. Drugi problem z Bežigradom pa je, okolica prometno slabo urejena, za parkiranje ni dost prostora tko da tud s tem mutijo. Stožice bodo na obrobju-sred nikjer, kar pomen da bo dost prostora za parkiranje pa še nova dvorana bo stala zraven, kar naj bi zmanjšalo stroške ker se bo kao vse gradil naenkrat. Bežgrad bo vrjetno kot tradicionalno prizorišče uporabljala Olimpija...stožice bojo pa za Evropske tekme okolških klubov pa za kšne koncerte. A kdo ve, a bodo Stožice mele atletsko stezo???
kralj matjaž
# 02.10.2007 ob 13:49
Pa kejkr js vem bo v stožicah zrasto športni center ne samo štadion
vrtickar
# 02.10.2007 ob 13:45
Baje se je spet pojavil v igri za financiranja novega stadiona
židovski "biznismen" Schollmajer, ki je spravil NK Olimpijo
na smetišče nogometa, državi ostal dolžan miljarde tolarjev,
svoja podjetja pa vsakič spretno s pomojčo očkata in politike
spravil v stečaj.
Takemu lopovu bi moral doživljensko prepovedat vstop v Ljubljano z okolico!
martian
# 02.10.2007 ob 13:11
bežigrajskega stadiona se ob spoštovanju načel spomeniškega varstva ne da obnoviti tako, da bi zadostil sodobnim kriterijem prirejanja tekem (in nekaterih drugih dogodkov).
ne vidim razloga, zakaj ljubljana ne bi zmogla prenesti dveh stadionov. malo več organizacij dogodkov, malo več aktivnosti, malo manj polen pod nogami pa bomo vsi veseli. ;)
marjan_1
# 02.10.2007 ob 13:04
Ne samo dva, Ljubljana bo imela celo tri stadione. Eden je Centralni stadion Bežigrad, drugi je ŽAK in tretji bo v Stožicah.
kuzma05
# 02.10.2007 ob 12:50
gradnja takih in podobnih objektov,ni samo neko golo vlaganje,kot je to bilo v preteklosti,temveč čisti biznis,ki prinaša dobiček in s tega zornega kota je na stvar tudi treba gledati. Seveda,da poleg tega prinaša projekt še ostale prednosti,ki jih kot navijač,končno želim imeti!!!
tentacle
# 02.10.2007 ob 12:47
aja pa dvorana... seveda to je tud zelo pomembno.
tentacle
# 02.10.2007 ob 12:46
eden bi mogu bit za 40.000 tko da bi lahk ligo prvakov finale pa uefa pokal mel gor, pa da bi hkrati bil vseslovenski nacionaln stadion. pol pa se eno malo kisto za bezigradom. tko k ma usaka normalna nacija podobne velikosti k mi (severna irska, wales...).
izzy123
# 02.10.2007 ob 12:44
Glede na to da bo Olimpija kmalu spet nazaj v prvi ligi (ravno takrat, ko bo zgrajen stadion) in tudi Interblock ima prihodnost, glede na to da ga vodi bogat človek, ki ima res rad nogomet, se spodobi da bi igrala na vsak svojem novem stadionu. Glede stadiona pa bo v Stožicah še dvorana, ki jo nujno potrebuje Union Olimpija, ker euroliga zahteva večjo dvorano, kot je Hala Tivoli ali ledena dvorana. Glede reprezentance-reprezentanca mora igrati tekme v Ljubljani (dobro vzdušje in nikomur se ni treba voziti več kot dve uri na tekmo).
kuzma05
# 02.10.2007 ob 12:41
kaj misli opozicija,da smo res taki bebci??? Saj se bodo stroški obratovanja porazdelili med vlagatelje,oz. lastnike teh objektov,tako da se bo tu ustvarjal bruto dobiček,od katerega bo vsak odštel en del za obratovanje.Mestna občina bo s tem lahko samo polnila proračun,saj župan ni politik ,temveč gospodarstvenik in je stvari zastavil kot manager kakega podjetja in bo mesto samo v plusu ne pa v minusu, kot želijo prikazati nekateri. Ni se pa bati ,da bodo slabo poslovali,saj Janković s svojimi izkušnjami že ve kako se vodi taka zadeva.In rezultat tega bo,da ga bomo na naslednjih volitvah ponovno volili,on sam pa nam bo z rezultati ,ne samo gradnje temveč tudi poslovanja ,pokazal da je pravi človek na pravem mestu in nekateri se ravno tega bojijo,ker postane za njih nevaren ne samo v Ljubljani ,temveč tudi na republiški ravni in tukaj so začeli lajat že takoj na začetku,ker bi za njih kasneje bila katastrofa,ampak kolesja ni več mogoče zaustaviti!!!!
liberalc
# 02.10.2007 ob 12:28
Hja, saj sta tista v Celju ali pa Mariboru popolnoma ustrezna za reprezentančne tekme. Kar rabi Slovenija je, glede na uspehe naših atletinj in atletov, definitivno en lep stadion z atletsko stezo. No glede na to, da je Ljubljana naša prestolnica ga lahko tudi tam postavimo. Kar se ligaškega nogometa tiče... no no Ljubljančani, sej bo že boljše ;)
jorgan
# 02.10.2007 ob 12:20
Kaj dva cela prva liga bi morala met lepe objekte in klubi bi mel svoje lastnike zasebne pol bi blo tud gledalcev več
bolj bi se igral tudi derbiji bi bili vse .ZA konec pa še kakšno finaleUEFA v Stožicah.
Bodimo optimisti ne sam stroške gledat samo začet je treba če ne bodo pa kaki tujci se najdli.
LP
dr.DD
# 02.10.2007 ob 12:10
Če bi bila štadiona namenjena samo za nogomet potem se strinjam, da je še en najbrž preveč...

Ampak, v kolikor nameravajo enemu prirediti še atletsko stezo oba pa pripraviti za različne druge športne in kulturne dejavnosti, potem se da oba dobro tržit. Samo zato, ker je bila ponudba doslej v Ljubljani prava revščina, še ne pomeni da se ne da obeh štadionov napolnit čez leto razen za 4 reprezentačne tekme... Poglejte po svetu, kaj delajo z večfunkcionalnimi štadioni - koncerti, avtomobilski in motokros spektakli,...

Ne pravim, da je potrebno Jankovića slepo podpirat pri projektih, sem pa razočaran nad opozicijo, ki očitno ne premore nobone vizije razvoja Ljubljane. In šibka opozicija bo pomenila, da bo lahko Janković tudi kakšno pizdrarijo čez spravil. Ampak po mojem je to še vedno bolje kot status quo, ki sedaj vlada v mrtvi Ljubljani.
Plevc
# 02.10.2007 ob 12:07
Mura55, ne gre za to, da Plečnikov štadion za silo ne bi bil dovolj, ampak tukaj vendarle gre za obnovo nečese, ki je že tako pod spomeniškim varstvom in ne more biti urejeno na tak način, da bi zadostil vsem modernim kriterijem, po drugi strani pa v Stožicah ne gre samo za štadion, gre za samo ureditev tistega konca, ki je totalna katastrofa in kar je najpomembnejše, gre za to, da je tam zraven predvidena tudi dvorana, ki je bistvenega pomena tako za Ljubljano, kot tudi za Slovenijo. O tem, da bi v primeru opustitve Stožic, odpadla tudi dvorana nihče ne govori.
komentar
# 02.10.2007 ob 11:27
Že sinočnji prispevek v Odmevih je nakazal kam psi tace molijo. Predvsem Peskova se je izkazala s svojim bevskanjem in tisto ženšče v vlogi novinarke, ki se je javljalo izpred Rotovža.... Da malo razjasnimo vse skupaj. Ljubljanskega župana so volili volivci Mestne občine Ljubljana. Zatorej lahko kompetentne komentarje vpisujejo v Ljubljani živeči. Ostali so seveda dobrodošli s svojimi mnenji, nikakor pa naj si ne dovolijo koga križat in odstavljat, ker ni po volji državi vladajočim psom in prašičem. Taistim, ki so nam Ljubljančanom in Ljubljančankam vzeli za popizdit enega proračunskega denarja.

T.i. novinarka, ki bi naj poročala objektivno, si ne bi smela dovoliti tako očitnega odklonilnega stališča do, v ljubljanskem mestnem svetu sprejetega akta. Tam so lajali in pljuvali po odločitvi Mesnega sveta in pokazali "objektivnost", ki meji že na norost (!). Proti sprejetju akta je bila manjšina, zelo manjšina. Porkaduš!

Rosvita Pesek... Celo upa govoriti o odličnosti prispevka, dasiravno je morda imela v mislih tehnično izvedljivost, ko ga je primerjala z neuspelim javljanjem dopisnika iz Ukrajine.

BLJAK!
ClioRS
# 02.10.2007 ob 11:18
še enega nemormo imet, oni hočejo pa kr dva
mura55
# 02.10.2007 ob 11:00
Eden bi bil zadosti, in to je Plečnikov.

-------------------------------------
WWW.MOZAIK-DRUSTVO.SI
Kazalo