Referendum 2018
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 8 glasov Ocenite to novico!
Andrej Magajna, Novi socialdemokrati
Andrej Magajna, Novi socialdemokrati Foto: Osebni arhiv

Dodaj v

Referendum o 2. tiru: Stališča predstavlja stranka Novi Socialdemokrati (NS)

MMC-jevi intervjuji v okviru referendumske kampanje o drugem tiru
10. maj 2018 ob 09:06
Ljubljana - MMC RTV SLO

Svoja stališča v okviru vnovičnega glasovanja na referendumu o drugem tiru predstavlja stranka stranka Novi socialdemokrati. Zanjo je odgovarjal glavni tajnik Andrej Magajna.

Na MMC-ju smo v okviru referendumske kampanje o vnovičnem odločanju o zakonu o drugem tiru pripravili pisne intervjuje z organizatorji kampanj, ki so se prijavili za sodelovanje. Vsi so odgovarjali na istih pet vprašanj.

Intervjuji, ki jih objavljamo, niso lektorirani, prav tako so objavljeni brez kakršnih koli vsebinskih posegov. Za vsebino odgovarjajo organizatorji.


Predstavite vaše stališče do drugega tira. Ga potrebujemo in zakaj?
Sodobna železniška proga, ki bi povezovala Luko z zaledjem je zelo pomembna za naše gospodarstvo. Slovenija je redka evropska država, ki ima take tranzitne možnosti - luko, ki pomeni izjemno logistično prednost pred drugimi državami. Ustrezno sodobno povezavo bi morali začeti graditi že pred leti, ne pa snovati ideje šele sredi mandata sedanje koalicije.

Kako bi ga morali projektirati oziroma kako bi morala potekati trasa in zakaj?
To je izrazito strokovno vprašanje. Lahko govorimo o napačnem pristopu, ki ni onemogočil optimalne strokovne rešitve. Dve leti te koalicije se ni nič dogajalo, potem pa se je zakon sprejel po hitrem postopku. Tak način ni omogočil presojo vseh strokovnih alternativ.

Kakšna mora biti finančna konstrukcija gradnje 2. tira, koliko bi lahko največ stal?
Menimo, da bi za to ceno lahko zgradili dvojni tir, ki bo kmalu neobhodno potreben in ne le drugi tir.

Kakšno je vaše stališče do sodelovanja tujega partnerja pri tem projektu?
Zaradi pomanjkanja investicijskega kapitala so tuji finančni vlagatelji dobrodošli. A ne kot bodoči solastniki in soodločevalci, ampak kot finančni investitorji, ki bi jim prihodek Luke omogočil ustrezne dividende glede na višino vloženega kapitala.

Naštejte tri največje pomanjkljivosti ali pa dobre rešitve obstoječega projekta 2. tir?
Drugi tir, kot rečeno bi moral biti dvojni tir. Kot drugo: Družba 2TDK je nepotrebna in pomeni, zaradi oteženega nadzora, korupcijsko tveganje. Primer: če ne bi slučajno odkrili "napako" pri izračunu makete, bi jo dva-krat preplačali. Lahko si predstavljamo koliko takšnih napak se bo še zgodilo v okviru firme 2TDK in morda nikoli ne bodo odkrite. Zelo verjetno pa bomo imeli že kmalu parlamentarne preiskovalne komisije. Tako kot ne potrebujemo firmo 2TDK tudi ne potrebujemo zakona kot takega. Bodoča vlada bi lahko gradila brez te posebne družbe in brez posebnega zakona.

Odgovarjal je: Andrej Magajna, glavni tajnik stranke Novi socialdemokrati

A. K. K.
Prijavi napako
Komentarji
Izakos
# 10.05.2018 ob 09:37
Zato pa bom jaz na tokratnem referendumu PROTI, seveda potrebujemo 2.tir, ampak ne želim si še enega projekta, pri katerem bo spet čudežno izginilo en kup davkoplačevalskega denarja.
Bolek
# 10.05.2018 ob 10:06
Zakon o 2.Tiru je še en velik nateg prebivalcev Slovenije!
Zakona o 2.Tiru ne potrebujemo, potrebujemo pa novo dvotirno progo Divača - Koper.
zakocena_je
# 10.05.2018 ob 11:38
Najbolj žalostno je, da nekatere stranke pojma nimajo na kaj odgovarjajo, nimajo izoblikovanih stališč in kar nekaj lapajo v tri krasne.
Še enkrat...zakona o 2.tiru ne potrebujemo! Zakon je namenjen samo legalizaciji vstopa Madžarov v lastništvo naše infrastrukture za 45 let in nič drugega. A je to jasno dragi državljani? In vsak pameten državljan, ki mu ni vseeno za njegovo prihodnost ter prihodnost njegovih potomcev bo odšel na referendum in obkrožil PROTI!
Ta referendum je ena zmešnjava, ker hoče Kovačič vsiliti Duhovnikovo varianto z zajlami, ukiniti potniški promet na relaciji Koper-Divača in držati največjo hitrost 70-80 km/h. Če pogledamo hitrost razvoja infrastrukture po svetu, bi nas rad ta Duhovnik pahnil nazaj v leto 1965. Najbolj optimalna hitrost je 160 km/h in predstavljajte si, da bo to čez 20 let minimalna hitrost.
Duhovnik naj raje pove kaj je v 90-ih počel z Litostorjem...
Enih par penzionistov nam pa že ne bo uničilo prihodnosti no.
Deep_G
# 10.05.2018 ob 10:48
Referedum je samo prelaganje odgovornosti. Tisti ki so plačani za te zadeve dobijo plače za NIČ dela. Na koncu, ko bodo pa spet izginili milijoni, bodo pa rekli: "Volilci so tako odločili."
nelon
# 10.05.2018 ob 09:48
ce bo volilna udeležba 10% bo zelo veliko
Orli
# 11.05.2018 ob 08:52
Drugi tir ja za drugo je odgovorno tozilstvo in pravosodje.Za t6 sodbe bodo ce ne se vidimo na ulicah in imejte pripravljene potne liste da nebodo samo mladi zapuscalo Slovenijo vi jo boste morali pod prisilo in si boste nasli zaposlitev v svetu ker ste tako sposobni.
Bolek
# 10.05.2018 ob 13:13
Kaj tu spet nabijate levo/desno, a ste vsi ponoreli?

Mene nič ne briga, kaj je levo in kaj je desno. Meni je pri 2.Tiru najpomembneje, kaj je najboljše za Slovenijo in to je po moje nova dvotirna proga Divača-Koper, seveda gledano dolgoročno.
Kobilica-poet
# 10.05.2018 ob 11:47
kr neki..
zakocena_je
# 10.05.2018 ob 11:45
@nepokorni
Skoraj vse imaš prav, razen spremembe 2-tirne v 2-tirno. To je storila Pahorjeva vlada, odločitev pa je bila sprejeta 2009.
Največji problem je pa v tem, da sta pri tem družno vpletena SMC+SDS. Torej Madžarom dati lastništvo infrastrukture za 45 let. Zakon hočejo izključno zaradi tega. Legalizacija lastnikov Madžarov.

DRI:
Hojs - SDS
Veber - SDS
Kač - SMC
+Kešeljević - dirigent vsega v kabinetu vlade

Dejstvo, da se je Orban udeležil SDS-ove žurke vse pove.

Samo toliko, da boste razumeli, za kaj pravzaprav gre.
nepokorni
# 10.05.2018 ob 11:33
Utemeljevanje korupcijskih tveganj z zakonom in obstojem 2TDK je popolna neumnost in demagogija Magajne, ki sem ga imel za resnejšo osebo.

Zakon ne bo omogočil, temveč prej preprečil korupcijo, saj ima veliko več nadzornih mehanizmov, kot pa če se ta projekt pelje "prosto", po vzoru TEŠ 6. Slednjega si sicer številni želijo.

Maketo ni zagrešil 2TDK, ampak Direkcija RS za infrastrukturo. Natančnejši pregled zaposlenih, ki so postopke vodili, nas pripelje do ... ne boste verjeli - članov SDS. Že sam direktor DRSI Topolko je na Direkcijo prišel v času SDS, sedi v Nadzornem svetu DRI, od koder prihajajo "planiški veseljaki iz SDS".

Najbolj od vsega pa zabava dejstvo, da SDSovi troli (Vili še posebej) vsepovsod tulijo, da niso proti zakonu, ampak za 2. tir, ki naj bo dvotiren. Pa ravno vlada Janeza Janše je l. 2012 spremenila DPN trase 2. tira iz dvotirne v enotirno železnico.

Narediš piz***** in jo naprtiš drugim, pravi mojstri so SDSovci v tem.
zabar1000
# 10.05.2018 ob 11:16
Glasujmo PROTI!
jgjg
# 10.05.2018 ob 10:24
Namesto, da bi ta famozni drugi tir že prenavljali, se dvajset (20) let pregovarjajo, ali bi ali ne bi. Najbrž se ne da veliko pokrasti zraven, pa cincajo.
V ponovljenem referendumu ne odločamo ali drugi tir bo ali ne, ampak če se strinjamo z zakonom o drugem tiru ali ne.
Nekateri volilci najbrž mislijo, da jih sprašujejo, ali drugi tir da ali ne.
Za te milijone, ki jih bomo porabili, za oba refernduma, bi lahko že nekaj zgradili, če ne drugi tir, pa kakšno šolo ali vrtec ali ...
Chekilen
# 10.05.2018 ob 11:14
Fajn bi blo, da se ti krščanarski politiki postavjo tja kamor spadajo, na smetišče zgodovine. Ne pa, da ustanavljajo nove stranke. Dokler bo šlo tko naprej, ne bomo mel vsaj delno spodobne desnice. Res pa, da glavno krivdo za to nosi SDS, stranka, ki temelji na kultu osebnosti in predvsem travmah ljudi, ki izhajajo iz povojnega obdobja in krivic iz bivšega socialističnega režima.
Kazalo