Referendum 2018
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 37 glasov Ocenite to novico!
Luka Koper, pristanišče
Stranka SMC je po Lebnovih besedah za projekt naredila več kot katera koli stranka prej. Foto: BoBo

Dodaj v

Leben: Vsa nagajanja glede drugega tira škodujejo Sloveniji in Luki Koper

Cerar poziva volivce, naj zakonu znova prižgejo zeleno luč
11. maj 2018 ob 15:21,
zadnji poseg: 11. maj 2018 ob 16:18
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ob zaključku referendumske kampanje je član izvršnega odbora SMC-ja Jure Leben poudaril, da lahko začnemo pripravljalna dela za drugi tir, zaradi ustavljanja projekta pa Slovenija izgublja kredibilnost pred evropskimi institucijami.

Stranka SMC je po Lebnovih besedah za projekt naredila več kot katera koli stranka v 20 letih prej. "Mi smo zdaj na točki, da lahko začnemo s pripravljalnimi deli, in ravno to je kamen spotike za Kovačiča in neposredno SDS, ki je pomagal zbirati podpise, in se na vse kriplje trudijo, da s projektom ne začnemo," je bil kritičen.

Leben napovedi pobudnika referenduma Vilija Kovačiča, da bo spet razveljavil referendum, če bo to treba, ocenjuje kot zelo škodljive. "Vemo, da nam je komisija že zamrznila 109 milijonov evrov. V SMC-ju računamo, da bo v nedeljo rezultat referenduma pozitiven, da bomo lahko šli s projektom naprej in naslednji teden nadaljevali pogovore v Bruslju," je pojasnil.

Leben: Podjetje 2TDK ni pralnica denarja
Zavrnil je tudi očitke nasprotnikov zakona, ki v podjetju 2TDK vidijo pralnico denarja. Poudaril je, da so bili na t. i. blending razpisu, na katerem je Slovenija za drugi tir pridobila omenjenih 109 milijonov evrov, najbolje ocenjeni projekti, ki so jih na razpis prijavila projektna podjetja.

"Gre za nov pristop financiranja, ki ga uveljavlja Evropa, da lahko z mešanjem finančnih virov razbremenimo državni proračun," je pojasnil. Nova vlada lahko po njegovih besedah obremeni proračun, ampak takrat bomo morali zmanjšati vlaganja v preostale infrastrukturne in tudi druge projekte, je dodal.

Cerar: Drugi tir je nujen
Predsednik stranke Miro Cerar je ponovil, da je zakon pomemben, ker drugi tir nujno potrebujemo. "Potrebuje ga Luka Koper, potrebujejo ga Slovenske železnice, potrebuje ga slovensko gospodarstvo," je izpostavil ob obisku Zdravstvenega doma Adolfa Drolca v Mariboru.

Prvak največje parlamentarne stranke je poudaril, da bomo z drugim tirom več tovora premaknili s cest na vlake, kar bo okoljevarstveno bolje in bomo "imeli še bolj zeleno Slovenijo". Cerar je opozoril, da nas bodo transportni tokovi zaobšli, če ne bomo začeli graditi, kar bi po njegovih besedah pomenilo zaton Luke Koper. "To ni tisto, kar bi si smeli želeti za prihodnje generacije," je dodal.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
TIGR
# 11.05.2018 ob 15:55
Leben: Podjetje 2TDK ni pralnica denarja

Kako naj ti verjamem, če je tam večni prisklednik Metod Dragonja?
TIGR
# 11.05.2018 ob 16:07
Za vse zavedene ovčice...

Zakaj se 2TDK oklepa svojega plana kot pijanec plota? Omenjena trasa namreč zajema XXXXL število predorov in viaduktov, alternativa pa precej manj takih objektov. Kilometer tira se ve koliko cca stane, za gradnjo predorov in viaduktov pa lahko nabiješ neskončno dodatnih del in ostalih stroškov in tukaj je bistvo vsega.

TEŠ 7...žal!
TIGR
# 11.05.2018 ob 16:04
Odločno ZA drugi tir, vendar brez Madžarov, zakulisnih igric in raznoraznih Metodov...
janšar
# 11.05.2018 ob 16:06
Koga vi farbate ,da to ni pralnica denarja?
Rasta75
# 11.05.2018 ob 16:23
Leben napovedi pobudnika referenduma Vilija Kovačiča, da bo spet razveljavil referendum, če bo to treba, ocenjuje kot zelo škodljive. "Vemo, da nam je komisija že zamrznila 109 milijonov evrov. V SMC-ju računamo, da bo v nedeljo rezultat referenduma pozitiven, da bomo lahko šli s projektom naprej in naslednji teden nadaljevali pogovore v Bruslju," je pojasnil.

Kako brezsramno lažejo!
Pridobitev EU sredstev za izgradnjo 2. tira niso pogojena z oz. odvisna od sprejetja zakona o katerem se bo odločalo na referendumu. In če pravijo, da 2TDK ni pralnica denarja, nam lažnjivci s tem priznavajo, da je točno to!
Na referendum PROTI uzakonjanju kraje našega denarja!
ajša55555
# 11.05.2018 ob 16:22
Še enkrat ni sporen drugi tir, oz. bolje gradnja nove železniške infrastrukture ! SPORNA je firma TDK d.o.o. in ZAPOSLENI v njej !!!!! In seveda ZAKON po katerem so ustanovili to firmo 2TDK d.o.o. , saj se bojo pujski spet redili......z dnarjem..........Pa MADŽAROV tud ne rabmo zraven !!!!!
ajdna
# 11.05.2018 ob 17:56
Referendumsko vprašanje je narobe zastavljeno. Pravilno bi bilo : Ali ste za zakon o drugem tiru ali ne? Dajte volivcem obrazložiti zakaj se pri tem referendumu sploh v resnici gre. Vsi mislijo, da če obkrožiš proti si proti gradnji drugega tira. To ne drži, si samo proti zakonu o drugem tiru. S pomočjo te druzbe 2TDK se je že na začetku kradlo, kaj bo šele v nadaljevanju. Saj se lahko drugi tir zgradi tudi brez tega zakona, brez te družbe in tudi brez pomoči Madžarske. Če pa mora Madžarska nujno biti zraven, pa naj povedo kaj bo v zameno za denar dobila. Sem odločno PROTI.
xerces8
# 11.05.2018 ob 16:40
"Leben: Vsa nagajanja glede drugega tira škodujejo Sloveniji in Luki Koper"

Kdor ne kima, nagaja!

Kimavci vseh dežel, združite se!
Ki-mam, ki-mam!
Funky_funky
# 11.05.2018 ob 16:39
Drugače redko glasujem- tukaj pa odločno proti
janezi
# 11.05.2018 ob 18:01
škoda ker referendum ne bo uspel-slovenci so apatični vedoč da se jih ožema ,krade se povsod.
sramotko
# 11.05.2018 ob 20:26
Tocno ste eni napisali. LAŽEJO da se kar kadi. Sedaj izpada, da če obkrožiš proti, si proti 2tiru, kar je VELIKA LAŽ.
Je pa res, da so tko delč prgnal svoje trmasto vztrajanje pri neprimernem zakonu in “želji/potrebi po kraji”, da je to skoraj že res.
Sem PROTI Zakonu in načinu financiranja (pa 2tdk, dragonji, lebnu,...) in sem ZA 2tir!!!
Klankon
# 11.05.2018 ob 19:28
"Leben: Vsa nagajanja glede drugega tira škodujejo Sloveniji in Luki Koper" - Kranje davkoplačevalskega denarja tudi škodi Sloveniji in Luki Koper, pa tega ne poveste.
pejtevennazrak
# 11.05.2018 ob 17:06
Predsednik stranke Miro Cerar je ponovil, da je zakon pomemben, ker drugi tir nujno potrebujemo. "Potrebuje ga Luka Koper,..

Zanimivo, da v luki koper niso čisto nič navdušeni nad tem zakonom.
aless70
# 11.05.2018 ob 17:50
Zanimivo stališče predstavnika vladajoče, najbolj moralne in etične, stranke v zgodovini države pod vodstvom "uglednega" ustavnega pravnika...
...zahtevanje spoštovanja zakonodaje RS je po njihovem torej "nagajanje".
.
Dobro da vemo.
forhand
# 11.05.2018 ob 16:37
Odločno ZA drugi tir. Nqajprej je potrebno povedati, da morata biti dva nova tira. Predvidena trasa , ki je speljana po varianti Janševe vlade je katastrofalna za vodne vire in obstoječi viadukt Črni Kal.Sicer pa smo vsi za drugi (dva tira) Tir a ne na tak način, ko je trikrat dražji in predviden konscesionar Madžarska. Glasovali bomo o zakonu o drugem tiru in ne o drugem tira.Že izdelava kontejnerja je bila dvakrat dražja in Cerar je obljubil kazen za tiste ki so to izvedli.??????
Seveda o kazni nič in le puhljica. Sicer pa je prisklednikov in velikost korupcije ve kot pa pri Teš 6.Res žalostno in še en velik nateg za davkoplačevalce.
ElTorro
# 11.05.2018 ob 21:28
Mene še nihče niti ni prepričal v to, da drugi tir dejansko potrebujemo....kaj šele, da bi ga morali graditi na tako nedorečen in tako očitno za davkoplačevalce škodljiv način.
sramotko
# 11.05.2018 ob 20:35
In ne bo mi noben lagal, da nimamo sami denarja za to!!! Gre za 5 letno gradnjo- povprecno torej 200mio/leto. Ce za pol vzamemo kredit....
Za banke smo v 4-ih letih dal 5mlrd... pa nosmi nobene pijabke odstranil, nobenga zakona spremenil, nobenga terjal za povračilo- eeeejjjjj!!!
DrMatilda
# 11.05.2018 ob 21:57
Neumnost, daleč največja in edina grožnja edinem preostalem industrijskem pristanišču je hrvaška okupacija Pirana, s katero so nas praktično odrezali od preostanka sveta, saj so nam zaprli edina vrata. Za Slovenijo, to pomeni konec morske plovbe, ves promet se bo počasi razdelil med hrvate in italijane, kar je verjetno v interesu tudi nemškim hlapcem, zato skrivaj lobirajo vse razvojne projekte ter puntajo delavčke proti vodstvu luke.
Za začetek, bi lahko preverili slehernega zaposlenega v Luki in takoj izločili hrvaško navezo, ki itak ne bo delala drugo kot probleme in dolgoročno minirala projekte. Tudi, če so slovenci po državljantsvu, iz svoje kože zgleda ne morejo oziroma proti svojim nočejo delat, take pa ne rabimo..
Klankon
# 11.05.2018 ob 20:20
@fiston A lahko vprašam kje ti živiš? Ker v vseh mojih letih še jaz nisem videl da bi dobili kak nakraden € nazaj v Sloveniji. Opažam da eni tretirate to kod da nekdo 5€ ukrade, ne pa par miljonov.
veza
# 11.05.2018 ob 22:12
Leben ne bo gradil nič, niti makete ni znal sestavit!
los-t
# 11.05.2018 ob 19:39
Nimam pojma kaj hoče od mene referendumski listek....ker je takih najbrž kar večina in če zraven prištejete še apatične lenuhe in državljane ki se jim j... za svojo novo domovino, bo udeležba prebedna da bi o čemerkoli odločali...
ren
# 12.05.2018 ob 00:57
Sicer sem mislil, da velja predvolilni molk ...

Zadnjo ima, tudi po nastopu volilnega molka, Leben: "Kaj vse se bo zgodilo, če mu ne potrdimo projekta!" NIČ!!! Le našega denarja si ne bodo delili po vnaprej začrtani shemi, rokomavhi. Začelo se je prešerno, s postavitvijo kioska, pred katerim se je slikalo pol vlade in za ceno katerega bi zgradili novo stanovanjsko hišo. Ne bodite naivni: nista se ušteli dve žrtveni uslužbenki. Cena je bila vnaprej natančno dogovorjena. Takih "spodrsljajev" ni. Tudi projekt se vodi tako, da se naredi popis in vrednotenje del, se izpogaja vsaka postavka, potem pa sklene pogodba z izvajalcem, oz. ponudnikom. Tako, kot tu, da se enostavno določi na palec cena kar 50 milijonov na km proge, delajo bodisi diletantje, ali pa kriminalci.

Sem proti!
jureimacure
# 11.05.2018 ob 20:35
Vsa nagajanja glede drugega tira škodujejo Sloveniji in Luki Koper
Drugi so krivi, samo ti ne.
realist65
# 11.05.2018 ob 16:21
Finta je samo ta, da bi delala tir naslednja vlada, katera že bo !!! Kovačič je samo inicialana kapica, paše pa vsem v vrhu politike. Drugače tega referenduma ne bi bilo. Tudi za odprtje trgovin je referendum padel, Janković je prvi, ki ga ni jemal resno.
firtoh
# 11.05.2018 ob 23:24
Meh..Kitajci bi ga nam že zdavnaj zgradili,sam so v Bruslju takrat rekli ne,Pahor je kitajske delavčke videl kot grožnjo slovenski varnosti...
No,Hrvatom bodo Kitajci zgradili most na Pelješac,Srbom progo do Budimpešte in v Črno Goro....
Klankon
# 11.05.2018 ob 21:34
@ElTorro Saj ga ne potrebujemo, kaj potrebujemo je posodobitev trenutnih tirov, pa mogoče še kakega zraven, vendar ob obstoječi trasi in na neki xy lokaciji.
fiston
# 11.05.2018 ob 19:52
Zanimivo, ti ki najbolj tulijo brez Madžarov, ravno sedaj v Celju rajajo z Orbanom.
Alchemist
# 12.05.2018 ob 11:06
Leben: Vsa nagajanja glede drugega tira škodujejo Sloveniji in Luki Koper

Vlada, ki legitimne kritike dojema kot "nagajanja" je že s to jasno izjavo dokazala svojo nesposobnost. Naj spakira kufre čim prej.

ZA drugi tir!

....in ravno zato:

PROTI zakonu za drugi tir!

Enostavno, mar ne?
Klankon
# 11.05.2018 ob 21:36
*in ne na neki xy lokaciji
xerces8
# 11.05.2018 ob 18:45
@ajdna:
Referendumsko vprašanje je narobe zastavljeno. Pravilno bi bilo : Ali ste za zakon o drugem tiru ali ne?

Kaj, a ne piše tako? Kaj pa piše? (lista nimam zdaj pri roki, da bi sam pogledal)
Homer.
# 12.05.2018 ob 14:37
@Tomazzzinho
Ni res kar trdiš!
Odločitev sodišča je bila v zvezi s financiranjem kampanje, češ da bi morali voditi kampanjo za in proti (kdo jih razume, kako si to zamišljajo)
Sedaj, ko vlada ne financira kampanjo pa ni zadržkov!
Kontrabant1
# 12.05.2018 ob 09:15
Pri tem projektu bodo denar kar z vagoni odvažali.
TIGR
# 12.05.2018 ob 06:27
valuk3
Dr. dr. Metod in Petrič te ima rada...

Zanimivo, da je prejšnja uprava Luke letela ravno zaradi ne strinjanja z izvedbo & traso...to je bil dejanski razlog za odstavitev, IPS-i zgolj beden izgovor.

Čisto slučajno imam verjetno boljši insajdrski vir okrog tega kot dr. dr. dr. gradbeništva Valuk3...
galoper
# 11.05.2018 ob 22:26
Kdo je kriv? Ali kdo želi čim dalj časa pristavljati lonček za svoj zaslužek?
pejtevennazrak
# 11.05.2018 ob 19:05
@f50.
Daj ,ne teži z reklamo. Lahko jo še jaz dam eno proti zakonu:
nekaj branja o trasi in financiranju
Virunum
# 11.05.2018 ob 19:01
Kdaj se bo ta fant vrnil v Pivko?
xerces8
# 14.05.2018 ob 18:34

Homer. je napisal(-a)

Če bi bili za izgradnjo 2.tira, bi referendumsko vprašanje bilo drugačno....
Npr, kdo je za to da se ukine 2,tdk, kdo je za to, da se proga financira z lastnimi sredstvi brez Madžarov , ......

Ne moreš si kar tako izmišljevati referendumska vprašanja.

Razen tega so jasno povedali, da nasprotujejo načinu izvedbe s tem zakonom in točno to tudi piše v vprašanje referenduma.
galoper
# 12.05.2018 ob 19:23
Demagoški naslov prispevka
Homer.
# 12.05.2018 ob 14:33
@Alchemist
Se strinjam, ampak žal ni tako....
Rušenje zakona je je zgolj izgovor za to da dosežejo drugačne rešitve namesto drugega tira in pokasirali za popolnoma novi drugačen projekt..... ki bo morda izveden čez desetletja.

Če bi bili za izgradnjo 2.tira, bi referendumsko vprašanje bilo drugačno....
Npr, kdo je za to da se ukine 2,tdk, kdo je za to, da se proga financira z lastnimi sredstvi brez Madžarov , ......
Tomazzzinho
# 12.05.2018 ob 10:47
“Vsa nagajanja....” a ta človek ne razume kaj je sodišče odločilo: vlada mora objektivno povedati laj so plusi in kaj so minusi? Tip s skupaj Cerarjem pa samo o plusih svoje strani in nagajanju (minusov niti ne našteva) druge. Mislim, da sta najmanj ta dva globoko podkupljena ali pa imata svoje privatne (plačane) interese.
xerces8
# 11.05.2018 ob 22:01

ajdna je napisal(-a)

Referendumsko vprašanje je narobe zastavljeno. Pravilno bi bilo : Ali ste za zakon o drugem tiru ali ne?

Saj je: Ali ste za to, da se uveljavi Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper (ZIUGDT), ki ga je sprejel Državni zbor na seji dne 8. maja 2017?

Kaj tu ne štima?
kapljač
# 11.05.2018 ob 21:24
Leben: Vsa nagajanja glede drugega tira škodujejo Sloveniji in Luki Koper
--------------------
Zakaj se takšna nagajanja ne preprečijo? "Sabotažo družbe", je treba uzakoniti kot hudo kaznivo dejanje, pa bo mir.
valuk3
# 11.05.2018 ob 23:11
TIGR

Za vse zavedene ovčice...

Zakaj se 2TDK oklepa svojega plana kot pijanec plota? Omenjena trasa namreč zajema XXXXL število predorov in viaduktov, alternativa pa precej manj takih objektov. Kilometer tira se ve koliko cca stane, za gradnjo predorov in viaduktov pa lahko nabiješ neskončno dodatnih del in ostalih stroškov in tukaj je bistvo vsega.

TEŠ 7...žal!


Očitno lahko vsi gradbeniki vrnemo svoje diplome. Dr. dr. gradbeništva TIGR ima rešitev za vse.
f50.
# 11.05.2018 ob 18:59
Kdor pravi, da drugi tir da, vendar ne za to ceno, ne na tej trasi in ne z Madžari:
1) cena ni določena, ceno določi trg. Cena 800 milijonov ali koliko je že, je le ocena. Če bo nekdo želel dvakrat nižjo ceno, drugega tira preprosto ne bo v tej obliki pa najbrž tudi ne v kakršnikoli drugi. Nekdo je na enem izmed soočenj omenjal, da Kitajci gradijo nekajkrat ceneje .. ja, poleg tega, da imajo bistveno cenejšo delavno silo, je potrebno povedati, da najbrž ne gradijo v kraškem svetu. Teren na tej trasi je en najtežjih sploh.
2) trasa je bila zasnovana v času desne vlade, vmes je bilo precej vlad in nihče je ni spreminjal. Sedaj je to glavni argument za previsoko oceno stroškov. V 15 letih ni bilo bistveno boljše alternative + potrebno je vedeti, da omejitev predstavlja tudi Natura 2000 - če google ne laže, potem mimo Nature 2000 praktično ne gre, in trenutna trasa glede tega preprosto ne more biti sporna, če želimo imeti obalo povezano s preostankom Slovenije. Po drugi strani je recimo trasa trenutnega tira precej zastarela, z vzponom in nato spustom, kar povzroča nepotrebne stroške.
3) Madžarska .. o Madžarski ne piše v zakonu nič, še manj o lastništvu v Luki, Slovenskih železnicah ali čem podobnem. Dejstvo, da sodeluje več deležnikov in da se pridobijo evropska sredstva kvečjemu nižajo možnosti za korupcijo tipa TEŠ6, ker je v igri tudi njihov denar. Madžarska trenutno zelo malo prepelje čez Slovenijo. Če bo imela koncesijo za 40 let na tem odseku, potem si lahko kvečjemu obetamo več pretovora, kar po moji presoji lahko pomeni samo plus za Luko Koper in za SŽ.

Ljudstvo je o tem že odločalo in mislim, da v zadnjih mesecih nismo dobili niti ene dodatne informacije, da bi to spremenili. Dejstvo je, da je desnica priključila Kovačiču zaradi političnih igric in temo politizirala do skrajnosti.
lp
Celine
# 11.05.2018 ob 22:20
Predlagam, da se odpovemo drugemu tiru in Luki Koper in na tem mestu zgradimo mavzolej v spomin Viliju Kovačiču in Ivanu Janezu Janši. Seveda, ob spremljavi Alenke Gotar in ansambla Victory.
fiston
# 11.05.2018 ob 20:06
No lahko se gleda tudi v stilu teh, ki so proti zakonu. Če bi NLB prej prodali, pa tudi če bi jo zastonj....
No če bi drugi tir prej naredili, pa tudi, če bi ga preplačali... Verjetno bi do sedaj tudi kar bi preplačali že dobili nazaj, enako je sedaj, če ga preplačamo, bi morali to dobiti nazaj več, kot pa če še 20 let ni nič in ga potem zgradimo ceneje.
Franc Jožef I.
# 11.05.2018 ob 15:58
Odločno ZA drugi tir!
GoodFella
# 11.05.2018 ob 16:08
Na referendumu ZA!
Kazalo