Referendum 2018
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 6 glasov Ocenite to novico!
Septembrskega referenduma se je udeležilo le 20 odstotkov volilnih upravičencev. Foto: BoBo
VIDEO
Opolnoči se začenja volil...

Dodaj v

Zaključuje se referendumska kampanja o zakonu o drugem tiru

Opolnoči nastopi volilni molk
11. maj 2018 ob 07:48
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Zagovorniki in nasprotniki zakona o zgraditvi drugega tira ter upravljanju in gospodarjenju z njim imajo še danes čas, da nagovorijo volivke in volivce, saj bo opolnoči začel veljati volilni molk pred nedeljskim ponovljenim referendumom.

Referendumska kampanja je drugič pričakovano potekala precej manj burno. Nasprotniki in zagovorniki zakona o drugem tiru pa so se, tako pred septembrskim referendumom kot tudi pred tokratnim, strinjali le v eni točki, in sicer da Slovenija drugi tir potrebuje.

Pobudnik referenduma Vili Kovačič in drugi nasprotniki zakona so tudi tokrat opozarjali na neekonomičnost projekta in na vlogo Madžarov. Zagovorniki zakona, s SMC-jem in Mirom Cerarjem na čelu, pa so jim odgovarjali, da je finančni načrt projekta, ki znaša 961 milijonov evrov, pregleden in z vstopom investitorja razbremenjuje davkoplačevalce. V Madžarski tako vidijo pomembnega partnerja, ki bo v Luko Koper pripeljal promet.

Druga kampanja manj glasna
Omenjena stališča obeh strani smo v tokratni kampanji slišali manj glasno in manj pogosto kot v prvi. Zagotovo je razlog mogoče poiskati v dejstvu, da so se politične stranke morale ukvarjati s kandidatnimi listami za parlamentarne volitve. Referendumsko kampanjo za drugi tir, kot ugotavlja direktorica Mediane Janja Božič Marolt, je le malokdo izkoristil kot kampanjo za državnozborske volitve: "Doslej se nič nikjer ne kaže, da bi se ali eni ali drugi, torej pobudniki oziroma nasprotniki referenduma, pojavljali z intenzivno komunikacijo, na osnovi katere bi se volivci tudi kasneje na parlamentarnih volitvah opredeljevali."

Še nižja udeležba?
Prav tako ni pričakovati, da bi v nedeljo prav veliko volivk in volivcev odšlo na volišča, že prvič jih je prišlo le 20 odstotkov, večina njih je zakon o drugem tiru podprla. "Dejstvo je, da je bil že prvi referendum o drugem tiru izjemno nizko obiskan in ta hip se ne pričakuje višja udeležba, kvečjemu nižja," dodaja Božič Maroltova.

Pobudnik referenduma Vili Kovačič nenehno poudarja, da bo naredil vse, da zakon o drugem tiru ne bo uveljavljen, pričakuje tudi, da bo nova oblast po parlamentarnih volitvah projekt zastavila drugače.

Nataša Mulec, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
K_ris
# 11.05.2018 ob 08:21
Bo to referendum z najnižjo udeležbo?
maja kibira
# 11.05.2018 ob 09:09
Pobudnike referenduma so polna usta varcevanja in pomoci socijalno ogrozenim, tukaj pa brezvestno zapravljajo denar za stvari o katerih smo se ljudje ze izrekli..res plemenito dejanje
Homer.
# 11.05.2018 ob 09:04
@Rockos
Referenduma nikoli ne bi smelo biti. To ni nekaj o čemur se odloča na referendumih, ker gre za strokovno, tehnično, gospodarsko, finančno in strateško vprašanje.
99,99% ljudi teh znanj nima!

Kot drugo, če bi dejansko šlo zgolj za rušenje zakona, bi ga še morda podprl. ker pa gre tu dejansko za rušenje celotnega projekta s poskusom vpeljave nekih novih rešitev potegnjenih iz lufta (Kovačič & Duhovnik), to pomeni zamik v gradnji vsaj za 10-20 let (ponovno vsa soglasja, umestitev prostor in končni "žegen").
Tega časa pa nimamo, ker se bo tovor enostavno preselil v druge luke, ki bodo bolj konkurenčne

Zato pričakujem in zahtevam od nove vlade, da zakon o 2.tiru sama spremeni ali razveljavi in najde boljše rešitve brez Madžarov, Dragonje in podobnega.
To vprašanje pa bi moralo biti ključno pri volitvah........
nanook
# 11.05.2018 ob 12:34
Najbolj se namuzam, ko mi "smer glasovanja" narekujejo polpismeni spletni lažNJivi referendumski agitatorji.
SamoRes
# 11.05.2018 ob 08:11
Ne grem na referendum, naj pade zaradi nizke udeležbe, svoj glas smo že oddali, zaradi norčij pa se gradnja oddaljuje in prehiteli nas bodo Hrvati in Avstrijci.
K_ris
# 11.05.2018 ob 08:44
@sv

Menim, da je zelo malo ljudi, ki bi bili proti drugem tiru, če bi se zadeve izvajale transparentno in racionalno. Ker pa vemo kako stvari v Sloveniji potekajo, smo proti vsem projektom. Ker ti v večji meri služijo bogatenju posameznikov.

Super razmišljanje. To pomeni, da se noben projekt ne more izpeljati. Ujeti v času, čez 30 let pa nas bodo hodili gledat kot muzej na prostem (tako kot zdaj Kubo).
Homer.
# 11.05.2018 ob 08:13
Kot kaže bo vikend lep....
Želim vam kak prijeten izlet v naravo!
Homer.
# 11.05.2018 ob 12:53
@Jaka1
Razpisa še ni bilo in tudi nobene ponudbe ne.
Tudi Kitajska varianta je bila izrečena kar tako ob dobro založeni mizi.......
Tako, da vse te številke ki se navajajo nimajo nobene osnove in so zgolj ocene med najbolj pesimistično in optimistično varianto......
stewie
# 11.05.2018 ob 09:15
A Vili nič ne bo pozival k množični udeležbi na referendumu?
Verjetno že pripravlja pritožbo na ta referendum in panično išče, s kakšnimi razlogi neki bo lahko izsilil novega. Ali pa mu je šef Janez naročil, naj to ihto prihrani za obdobje po koncu volitev.
sv
# 11.05.2018 ob 08:32
Menim, da je zelo malo ljudi, ki bi bili proti drugem tiru, če bi se zadeve izvajale transparentno in racionalno. Ker pa vemo kako stvari v Sloveniji potekajo, smo proti vsem projektom. Ker ti v večji meri služijo bogatenju posameznikov.
GUESS
# 11.05.2018 ob 09:52
Komedija zmešnjav.
Najbolj smešno pa je, da določeni posamezniki iz "Proti" koalicije trdijo, da bodo takoj začeli z gradnjo DVOTIRNE dodatne proge, najkasneje v 6 mesecih?! Po nižji ceni in krajšo varianto, pa malo bolj strmo.
Torej, zelo preprost recept.
Skoraj tako, kot pečenje palačink.
Ko jih vprašaš, zakaj takšno nasprotovanje (Kovačiča kar razganja od sovraštva), govoričijo o korupciji in bogatenju (imajo vzor v prejšnjih vladah? prejšnjih TEŠih?), glavni dokaz pa je - neplačana - maketa.
garmond
# 11.05.2018 ob 14:57
Že po majhnem številu komentarjev in slabem všečkanju ali nevščečkanju na njih, se vidi, da ljudje niso zaintereseni za ta referendum, oziroma nočejo odločati o nečem, kar zahteva strokovne odločitve, ne pa da o tem odloča laična javnost. V bistvu pa so se o tej stvari že izjasnili na prvem referendumu, zakaj je zdaj potrebno izsiljevati še z drugim. Vili in njegovi esdeesovski pokrovitelji tako samo zapravljajo davkoplačevalski denar, ki bi ga lahko namenili za kaj bolj koristnega in potrebnega. Recimo za otroško srčno kirurgijo v Ljubljani.
veza
# 11.05.2018 ob 14:14
Najbolj tragikomično pri tem projektu je dejstvo, da se žerjavist iz Luke sprašuje, koliko bo drugi tir stal luko Koper, direktorja pa to sploh ne zanima.
Pa smešen je tudi predstavnik Črnega kala, ki je rekel, naj se že enkrat začne graditi, potem bo, kar bo, koliko bo stalo, kdaj bo zgrajeno, koga to zanima.
Pa smešen je Jazbinšek, ki ne zmore z miktrofonom v roki kakrkoli skomunicirat in smešen je Cerar, ki govori o dveh tirih, ima pa gradbeno dovoljenje in izračun stroškov samo za enojni tir.
Pokvarjena pa je A. Bratušek, ki kritizira vladni zakon, hkrati pa podpira člana svoje stranke Dragonjo in njegov 2TDK, ker ve, da se bo dalo tam lepo kasirati, tudi kakšno službico ji bo zrihtal. če ne pride v parlament.
Rockos
# 11.05.2018 ob 13:36
homer: Tudi Kitajska varianta je bila izrečena kar tako ob dobro založeni mizi.......

Točno tako. Pa tudi če bi na koncu vzdržala ta cena še na razpisu, mora biti zadoščeno tudi vsem ostalim kriterijem - kar pa pri kitajcih ni običajno, zato pa jih ne vidimo kaj veliko graditi po EU. Jaz lahko gladko zgradim km proge za samo 1 mio, samo kakšna bo... Najbrž ne bi šlo na razpisu skozi po nobenih standardih. :)
sonicvet
# 11.05.2018 ob 09:42
čas da glasujemo proti preden nam ves denar pokradejo
SamoRes
# 11.05.2018 ob 08:58
@pobrisan

Ves ta cirkus zavlačevanja zato, ker nekateri čakajo, da bi prišli h koritu po volitvah. Zato bomo tudi na volitvah glasovali proti sds.

Vili Kovačič je h kandidaturi za predsednika države pozval Janeza Janšo. "Kot velikega podpornika aktivnosti za zbiranje podpisov za referendum vas bomo DavkoPlacevalciSeNeDamo podprli," je na spletni strani kampanje obljubil Janši. 
božo1
# 11.05.2018 ob 16:00
Rockos
V osnovi je stvar zastavljena povsem napačno in nedemokratično. Vlada je tista, ki "naj bi" imela podporo državljanov ......

Težko razumem ta pravo demokratičnost na ta način, da najprej s "podporo državljanov"(seveda relativno) na volitvah izvoliš vlado, ki "bi naj delala" z danimi pooblastili, potem pa zahtevaš, da ji to "delo ali vladanje" potrjuješ na referendumu, da "narod" odloči in ne vlada. Če je tako, potem ne rabiš izvoljene vlade, ampak državni administrativni aparat, ki nekaj pripravlja, kar ljudstvo na referendumu sprejme ali pa ne.

So pa seveda stvari, ko presegajo domeno izvoljenih in moraš vprašati vse, tudi tiste, ki izvoljenih niso volili.
Sandalovina
# 11.05.2018 ob 12:29
Pa še to. Kaj naj si mislimo o državi, ki ni sposobna zbrati lastna sredstva za izgradnjo 27 km proge, za NATO pa je pripravljena dati 1,2 milijarde? Noro!
provni
# 11.05.2018 ob 11:39
Tudi jaz ne grem na referendum, kar pa bo zaradi nizke udeležbe isto kot da bi volil ZA.
ivy51
# 11.05.2018 ob 10:18
Vladna ocena investicije 27 km enojnega tira(!), od tega 21 km po tveganem kraškem podzemlju, ki naj bi bil zgrajen do 2026, je po javnih kritikah padala od okoli 1,7 mrd evrov proti 0,9 mrd (brez davka?!), kar kaže, da vlada sploh ni sposobna ovrednotiti projekta, ki ga bo vodilo, po zakonu ZIUGDT, podjetje 2TDK v državni lasti. Poleg generalnega direktorja M. Dragonje ima to podjetje že, koliko direktorjev oz. svetovalcev?

Če omenimo stran vržen davkoplačevalski denar za diletantsko maketo in njeno propagiranje, okoli 170 tisoč evrov, smo lahko resnično zaskrbljeni s kakšnimi strokovnimi kadri je delovala sedanja vladna struktura s Cerarjem na čelu.

treba je iti na referendum in glasovati PROTI !
tedy123
# 11.05.2018 ob 18:08
Ne moreš verjet, da spodnje dobiva minuse, ali je folk dejansko zaveden, nima pojma...pa kaj vam ni jasno... seveda proti zakonu, ki ga ne potrebujemo in lopovski združbi, ki je že nastavila žepe...

V nedeljo bom PROTI! Ampak proti zakonu o 2TDK in ne proti izgradnji drugega tira. Davkoplačevalci ne dopustimo, da se bo nekdo okoristil z našim denarjem! Že to, da je bila maketa preplačana in se je potem izkazalo, da jo je Cerar izrabil za financiranje svoje volilne kampanje pove zadosti!
Sandalovina
# 11.05.2018 ob 15:47
garmond

"Že po majhnem številu komentarjev in slabem všečkanju ali nevščečkanju na njih, se vidi, da ljudje niso zaintereseni za ta referendum, oziroma nočejo odločati o nečem, kar zahteva strokovne odločitve, ne pa da o tem odloča laična javnost."

Ni res. Ne gre za odločanje laične javnosti o strokovnih vprašanjih. Gre za netransparentnost projekta in izogibanje Cerarjeve vlade, da odgovori na bistvena vprašanja glede finančne konstrukcije in vloge Maddžarske. Zgodilo se bo to, kar smo že videli pri TEŠ6: skrivali bodo pomembne podatke toliko časa, da bo za ukrepanje prepozno. Imamo že izkušnje s takšnim "vodenjem" projektov in skepsa je popolnoma upravičena.
vihraviuporabnik
# 11.05.2018 ob 15:21
Strah vas je NARODA strah vas je, da vam narod vzame privilegije, ker ste nesposobni speljat posel za maketo, ki je delovala eno popoldne, da ste se fotografirali ob njej, kje je tisti FOTO finiš. Plačali ste jo pa cena krat 3 . To je prikaz vaše sposobnosti in poštenja !!!

P R O T I !!!

Sramota kakšnega pravnika z doktoratom imamo, ala Senička saj je zanj mnogo delal, je tako ?Cerar je res sramota za pravo in državo ! PROTI !!!!! je edina rešitev in adijo Cerarjeva levica, smetišče vas čaka !!!!!
forhand
# 11.05.2018 ob 13:45
Drugi tir(enojni ali dvojni) bo še večja korupcija kot Teš 6.
Rockos
# 11.05.2018 ob 12:25
INAZ: Ampak če greš o tem debatirat z naključnimi ljudmi v nek lokal ali tule po forumih, pa vidiš da to razume morda 20-30% ljudi? Pa tudi med njimi je kup povsem resegniranih.
vihraviuporabnik
# 11.05.2018 ob 08:21
Obvezno glasujemo PROTI, da nam zakonit lopovski načrt ne bo več kradel iz vseh virov kot pri avtocestah in povsod kjer se mastijo lopovi in lažnjivci .
vihraviuporabnik
# 11.05.2018 ob 19:41
Edino PROTI je rešitev za več kot milijon revežev v SLO .

Mormo jim dat jasen signal laži in kraje je konec !
tedy123
# 11.05.2018 ob 18:12
...in ko prebiraš vse si zgrožen... tukaj gor invazija neke bagre, ki tala minuse ob razkrivanju lopovov... !???
memento_mori
# 11.05.2018 ob 13:16
Vsi, ki boste glasovali za, ga prosim financirajte iz lastnega žepa. Sam namreč ne mislim nameniti niti evra za provizijo nekemu vladnemu posredniku, ki bo na račun projekta obogatel.
Jaka1
# 11.05.2018 ob 12:34
zanima me zakaj je tak problem izgradnje dvotirne proge, če bi jo Kitajci zgradili za 15 mio po km...to je 405 mio za 27 km. zakaj predračun od 900 mio do 1.4 milijarde evrov..pa verjetno je rok izgradnje veliko hitrejši ....ali ni tukaj nekaj zelo narobe...lahko kdo kaj nato odgovori....
Roky89
# 11.05.2018 ob 12:25
Kampanija? Kje? Kdaj?
INAZ
# 11.05.2018 ob 11:15
Ja, moramo zaupati, ker nam do sedaj še niso nič pokradli, ker nam niso nikoli lagali in nikoli okrog prenašali s svojim pleteničenjem o transparentnosti.
V svetu gradijo 1 km železniške proge za 5-7 mio eur, slovenski drugi tir pa za 25 mio, halo!
Ne zaupam Cerarju, Lebnu, Petriču in kompaniji. Glasovati je potrebno proti in omogočiti naslednji vladi da naredi revizijo projekta. Dost mam. Ne potrebujemo posebnega podjetja in več deset požiralcev davkoplačevalskega denarja na čelu s kompromitiranim Dragonjo. PROTI.
lili2018
# 11.05.2018 ob 09:40
V nedeljo absolutno glasuje PROTI. Kar pomeni proti korupciji, kraji stoletja in filanju žepov določenih.
Vsekakor sem za drugi tir, vendar sem proti vladnemu zakonu. Na referendumu pa odločamo o zakonu.
Ne vem zakaj povsod strašijo, da to pomeni, da drugega tira ne bo, kar je absolutno največje zavajanje. Ne bo mafijske kraje to pa drži.
Cena kilometra tira je dražja kot kjerkoli na svetu in na to ne smemo pristati, saj gre za naš denar.
Za izgradnjo drugega tira pa vsekakor tudi ne potrebujemo tega zakona
zokizaver666
# 11.05.2018 ob 08:38
SamoRes - upam, da si že nakazal prostovoljni prispevek za izdelavo makete ...
Ni vse črno-belo in preberi, prosim, komentar sv-ja. Kratko in jedrnato.
vihraviuporabnik
# 11.05.2018 ob 19:46
Pojdite volit in naredite nekaj za sebe obkrožite P R O T I !!!!!!!
Kontrabant1
# 11.05.2018 ob 13:59
Koruptivna vlada v odstopu nima moralne pravice zagovarjati projekt drugi tir in zakon. Ekonomist
Vili je dr. pravnika Cerarja peljal žejnega čez vodo.Cerarjeva vlada naj poravna stroške referenduma iz lastnega žepa,ker ni hotela da se referendum izvede skupaj z parlamentarnimi volitvami.
AB se je znova pokazala v luči
prebrisanega politika,ki menja ploščo iz koristoljubja.Njena lepota in leporečje so samo vaba za naivne volilcev.
Mešalcu megle pa predlagam nepovratno karto v Srbijo in naj tam piska in sestavlja Vučićeve
kompozicije
Sandalovina
# 11.05.2018 ob 12:26
Vsi smo za izgradnjo 2.tira, ne strinjamo se pa glede zakona, ki je po mojem mnenju netranspareneten. Vlada namreč ni odgovorila na bistvena vprašanja glede finansiranja, vlogi Madžarske in kaj bo Madžarska dejansko dobila za vloženih 200 milijonov. Ne mislit, da bodo denar vložili iz čistega altruizma. Ravno zaradi netransparentnosti je velika možnost, da se nam ponovi TEŠ6. Zato, ne, hvala, glasovala bom proti. Ne gre za nikakršno ljubosumje ali nagajanje, gre za transparentnost in čiste račune.
Rockos
# 11.05.2018 ob 09:26
@homer:
99,99% ljudi teh znanj nima!

Politiki, ki so o tem odločali, pa imajo? In 100% niso kontaminirani z interesi nekaterih podjetij? Čeprav oba vnaprej veva, da bo npr. Kolektor gradil vse, kar bo želel, da bodo dela, makete, svetovalci in vse ostalo bajno preplačani (ne slepim se, da če bi bil tir 12 metrov levo ali desno, da pa ne bi bili).

Kot drugo, če bi dejansko šlo zgolj za rušenje zakona, bi ga še morda podprl. ker pa gre tu dejansko za rušenje celotnega projekta

Uveljavitev zakona zato, da boš par kilometrov železniške progre zgradil je hud svetovni unikum. Torej v tem pogledu res ne more it prav za nič drugega, kot za uveljavitev zakona. Predvsem pa gre za rušenja zakona, "kot takega". To je vsa poanta, ostalo pa se sprenevedaš. Če bi bil zakon drugačen, ga ne bi nihče rušil. Enako sprenevedanje je bilo pri uveljavitvi pravic za istospolne partnerje. Tule je bil 1000 in en komentar proti Primcu in sloganu "za otroke gre"; na koncu, je šel ne dolgo po padcu na referendumu zakon mirno skozi, nihče ga ni rušil ali mu nasprotoval, povsem enak, vendar brez posvojitve otrok. Je šel skozi? Je šlo za rušenje zakona ali po tvoje vsega okoli? Se je kdo opravičil Primcu?

to pomeni zamik v gradnji vsaj za 10-20 let (ponovno vsa soglasja, umestitev prostor in končni "žegen"). Tega časa pa nimamo, ker se bo tovor enostavno preselil v druge luke, ki bodo bolj konkurenčne


In ti daš roko v ogenj za to, da če ga zgradimo, bo pa ves tovor šel prek nas? Bo ta tir res prinesel nazaj vse vloženo in še več? Je res bolj smiselen, kot npr. hitrejši čez 5 let ali nakup (za to ceno) npr. 15.000 avtonomnih električnih tovornjakov, ki bi tovor pripeljali kar do vrat, itd, itd... In če je poanta 10 zamujenih let, koliko smo jih pa že do sedaj zamudili? Zakaj po tej logiki ne zgradimo še treh stez na Brniku in se gremo konkurenco Dunaju in ostalim letališčem? Kaj pa če bi ta denar investirali v terme, smučišča, itd... a tam pa ni izgubljenega časa? Veš kaj bi milijardo stimulacij pomenilo za delovna mesta npr. v kmetijstvu, turizmu, itd... Pa da se razumeva - nisem proti drugemu tiru in v osnovi razmišljam enako, ampak...! Ta ampak je pač zelo velik.

Zato pričakujem in zahtevam od nove vlade, da zakon o 2.tiru sama spremeni ali razveljavi in najde boljše rešitve brez Madžarov, Dragonje in podobnega. To vprašanje pa bi moralo biti ključno pri volitvah........

No, pa si zadel bistvo. Te možnost preprosto nimaš! Dobimo jo lahko samo in zgolj tako, da zakon takšen kot je pade in se napiše novega (če ga sploh potrebujemo) in se izloči vse elemente, ki lahko posledično vodijo do korupcije (čeprav jih zagotovo ne moremo), predvsem pa se v osnovi prične graditi dvotirno novo progo in ne drugi tir, ki se ga bo za stotine milijonov kasneje dograjevalo v dvotirno progo.
a.vehar
# 11.05.2018 ob 09:20
V nedeljo bom PROTI! Ampak proti zakonu o 2TDK in ne proti izgradnji drugega tira. Davkoplačevalci ne dopustimo, da se bo nekdo okoristil z našim denarjem! Že to, da je bila maketa preplačana in se je potem izkazalo, da jo je Cerar izrabil za financiranje svoje volilne kampanje pove zadosti!
pobrisan
# 11.05.2018 ob 09:26
Včerajšnja razprava pred nedeljskim referendumom o spornem zakonu o drugem tiru na prvem programu TV Slovenija je lepo dokazala, praktično, črno na belem, kako deluje politična korupcija ali kako deluje sistem politične korupcije. Alenka Bratušek, predsednica Stranke Alenke Bratušek, že plačuje (ceno) za poslanski podpis, potreben za vložitev kandidatne liste njene stranke za parlamentarne volitve 3. junija, ki ga je prispevala Cerarjeva stranka SMC, v obliki podpisa poslanke SMC Vlaste Počkaj (vir). Bratuškova med televizijsko oddajo ni samo pohlevno sedela zraven Mira Cerarja, ampak tudi brez vsakršnega sramu zamenjala "svoje stališče" do zakona o drugem tiru. Če je bila še pred časom proti, je zdaj, po novem, za

@SamRes

Ves ta cirkus zavlačevanja zato, ker nekateri čakajo, da bi prišli h koritu po volitvah. Zato bomo tudi na volitvah glasovali proti sds.

Pa kakšno zavlačevanje neki? Drugi tir se lahko gradi tudi brez tega zakona! Tudi EU sredstva smo dobili brez tega zakona (ker še ne velja).
Rockos
# 11.05.2018 ob 08:30
V osnovi je stvar zastavljena povsem napačno in nedemokratično. Vlada je tista, ki "naj bi" imela podporo državljanov in ona potrebuje za uveljavitev mobilizirat volilno telo in potrditi zakon in s tem njeno delovanje. Potemtakem ne more iti zakon skozi, ker je premalo ljudi prišlo na volišče. Mi pa se gremo Butale še naprej in mora nekdo, ki deluje proti aparatu strank, močnih ekonomskih interesov, tudi proti medijem in še čemu zbrati najprej dovolj podpisov, potem pa skrbeti še da bo izpolnjen kvorum. Narobe svet.
INAZ
# 11.05.2018 ob 11:30
Rockos

Pri na je tako ali tako vse obrnjeno na glavo. Plačaš, da dobiš delo, namesto da bi delal in dobil plačano.............ugledni pravnik Cerar izjavi, da ne vemo če je JJ kriv ali ne, ker je zadeva zastarala, čeprav je vsakemu kolikor toliko normalnemu človeku jasno da je vsak nedolžen, dokler mu krivda ni dokazana (temelj prava)................ vlado naj bi vodili novi obrazi, ki o upravljanju z javnim denarjem ne vedo nič ali malo in se bodo 4 leta učili .............mediji so strankarski, namesto pluralni in nepristranski ........
Hudo.
pobrisan
# 11.05.2018 ob 08:35
SamoRes

Ne grem na referendum, naj pade zaradi nizke udeležbe
--------------

Zanimivo, da pristaš Levice (ki je proti zakonu) podpira to krajo?

Matej Tašner Vatovec: Drugi tir da, madžarski kapital ne

Največja pomanjkljivost je predvidena udeležba tujega kapitala. To bi podražilo projekt, zato ker bi Madžarska participirala samo pri donosnih delih projekta, ne pa tudi pri subvencioniranju njegovega obratovanja.

Druga velika pomanjkljivost projekta, kot je zastavljen v zakonu, je pomanjkljiv nadzor. Po vladnem predlogu bo projekt nadzoroval finančno-projektni svet, katerega člane bo imenoval minister za infrastrukturo, kar seveda ne zagotavlja niti transparentnosti niti učinkovitosti nadzora.

Tretji problem pa je ekipa, ki projekt vodi. Minister Gašperšič in ljudje iz njegovega kroga so v začetku mandata projekt diskreditirali, zato da so potem kot rešitev predlagali javno-zasebno partnerstvo oziroma partnerstvo z Madžarsko, skratka neko obliko privatizacije. Pri tem so šli tako daleč, da so hoteli pravico do črpanja evropskih sredstev vezati na kapitalsko udeležbo Madžarske oziroma tujih držav.

Zakon je mogoče popraviti, tako da se prepove udeležbo tujega kapitala in ustanovi neodvisno nadzorno telo, ki bo odgovarjalo samo parlamentu. Vladne ekipe, ki hoče na vsak način preprečiti, da bi drugi tri ostal v naših rokah, pa ni mogoče popraviti. Treba jo je odsloviti.
Kazalo