Referendum 2018
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.7 od 11 glasov Ocenite to novico!
Drugi tir
Volivci bomo vnovič odločali o zakonu o drugem tiru. Foto: BoBo

Dodaj v

Vnovično odločanje o zakonu o drugem tiru: Organizatorji kampanj pojasnjujejo stališča

Intervjuji z organizatorji referendumskih kampanj o drugem tiru
3. maj 2018 ob 09:00
Ljubljana - MMC RTV SLO

Organizatorji referendumskih kampanj ponovljenega glasovanja na zakonodajnem referendumu o Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper pojasnjujejo svoja stališča.

V okviru referendumske kampanje na MMC-ju objavljamo intervjuje z organizatorji kampanj, ki so se prijavili za sodelovanje. Vsi so odgovarjali na pet enakih vprašanj, intervjuje objavljamo glede na vrstni red prijav na DVK-ju.

Prijavljeni za sodelovanje na MMC-ju v okviru referendumske kampanje:

Miha Jazbinšek

Glas za otroke in družine

Naprej Slovenija

Stranka enakopravnih dežel

Stranka Alenke Bratušek

Socialni demokrati (SD)

Stranka modernega centra (SMC)

Slovenska nacionalna stranka (SNS)

Vili Kovačič

Nova Slovenija (NSi)

Politična stranka Andrej Čuš in Zeleni Slovenije

Krajevna skupnost Črni Kal

Levica (Politična stranka)

Piratska stranka Slovenije

Društvo za usposabljanje državljanov Sloga

Gibanje Zedinjena Slovenija

Civilna iniciativa Resnična resničnost

Politična stranka Novi socialdemokrati (NS)

Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Luka Koper

Mestna občina Koper

Stranka Sloga

Slovenska demokratska stranka (SDS)

A. K. K.
Prijavi napako
Komentarji
unitrode
# 04.05.2018 ob 09:07
Problem drugega tira je da ga vsi obravnavajo kot dvoboj vlada : SDS (zaradi Kovačiča). v resnici pa gre za slab zastarel projekt na katerega večina inženirjev gleda s skepso, kdor pa še ni bil prepričan da je to slab projekt ga pa je prepričala limoda z maketo ( kontejner z malo gipsa in nekaj ledicami za ceno stanovanja ali hiše, pa "napaka " v excelu: moraš res biti topolko da se spomniš na tako bedasti zagovor). Najbolj žalostno pa je to, da pravniki in ekonomisti (res ne vsi) razlagajo kako dober projekt je to. Zato je najbolj racionalno da se sedanji projekt ustavim podjetje TDK2 razpusti in se naredi temeljita revizija projekta, kjer se bo upoštevala tudi dejanska pretočnost SŽ (42 km/h) ne pa da se za ta konček proge projektira hitrost 160 km/h, pri tem da tovorni vlak lahko dože največ 70 km/h (teh pa je na tej progi preko 90 %.
Bolek
# 04.05.2018 ob 17:10
Jože P. Damjan je na svojem blogu napisal sledeče:
Naj gospod Dragonja, prosim, končno razloži, kaj vlado ovira pri tem, da ne začne graditi drugega tira? Kaj oziroma kdo jo pri tem ovira? (Razen seveda njenega naumnega in nepostrebnega zakona, s katerim se je sama ustrelila v koleno) In naj, prosim, ne stresa neumnosti, da proračunska situacija tega ne dopušča. Če si ob tem, da je Evropska komisija uradno potrdila, da Slovenija ni več v postopku presežnih makroekonomskih neravnotežij, in če ob 500-milijonskem presežku v proračunu letos (1.2% BDP presežka!) vlada ne more zagotoviti 20 mio evrov letno za plačilo obroka plačila kredita (ali obveznice) na 30 let za financiranje gradnje drugega tira, gospod Dragonja upa še enkrat javno povedati, da proračunska situacija in zaveze do Evropske komisije ne dopuščajo dodatnega javnega zadolževanja, ga bomo prisiljeni javno poimenovati z izrazom, ki pritiče osebam, ki govorijo nasprotje od resnice.

https://damijan.org/2018/03/14/padel-referendum-o-zakonu-o-drugem-tiru-zivel-drugi-tir/

Se splača prebrati.
semaino
# 03.05.2018 ob 17:23
Ta refendum je dokaz, da si Slovenec in Slovenka ne zasluzita vecje place od 600€ in pokojnine od 400€.

Ti pravicnezi s strici iz ozzadja tako kradejo (maketa je lep dokaz kako to pocnejo na najvisjih nivojih) pa narod ne gre na referendum in zaustavi te mafije.
nevem
# 04.05.2018 ob 08:39
Končno je nekdo (pa čeprav Jazbinšek) dokaj natančno pojasnil zakaj gre. Škoda je le, da bodo režimski mediji v predreferendumske debate na stran nasprotnikov takšne gradnje, zavestno vključevali vseh sort čudakov in mešalcev megle, s čemer hočejo problem popolnoma zbanalizirati.
(Že videno). In to se je pravkar pričelo.
Parcele so informirani mogotci znanih barv že pokupili... in bodo popolnoma neuporabne če do predlagane gradnje ne pride... sicer pa enormni dobički od prodaje državi.
unitrode
# 04.05.2018 ob 07:48
Projekt je slab, zastarel: a bi kdo gradil hišo po dvajset let starih načrtih? Rzen tega je prisotno zvajanje, da bo s tem (enojnim drugim) tirom rešeni problemi na kraškem robu: stari tir bo verjetno ostal. Tudi trasa je sporna: namesto na kraškem robu bo šla ob dolini Glinščice, ki jo bo uničila. Najbolj pa je sporna cena investicije: 1 MLR za 27 km industrijskega tira (glede na to da ga bo 20 km v tunelih) je absolutno previsoka saj je sedanji (manj industrijski) tir stal dvajsetkrat manj. Sicer pa vsak ki se spozna na vleko, ve da je glavni problem sedanje proge premajhno število napajalnih postaj (proga je razdeljena na sekcije, ki so posamično napajane od moči napajalnih je odvisno število kompozicij na progi); poenostavljeno povedano: z nekaj dodatnimi napajalnimi postajami bi omogočili dovoljšen promet za luko za nekaj let naprej.
semaino
# 03.05.2018 ob 17:27
@Bolek ti zadeve ne poznas in ne bos glasoval.

Kdo je tebi dal dokuemtne, da lahko svobodno zivis in se maticni pa rojstni list?


Pa si kaj preberi in razmisli, da das 1 miljardo za 25 km enojnega tira! A rabis se kaj vedeti!?

Kitajci so ponudili, da vse zgradijo za 200-400 mio€! In ti se vedno ne ves dovolj?

Pa daj se skupaj vzemi malo in bodi odgovoren drzavljan, informiraj se.
redrose*
# 03.05.2018 ob 12:46
Proti zakonu in za drugi tir. Vlada z zakonom vsiljuje 20 let star projekt enega samega tira na lokaciji, ki je ekološko sporen.
koruptivnež
# 04.05.2018 ob 19:22
Ocenjeni znesek je previsok.
PROTI.
pejtevennazrak
# 05.05.2018 ob 19:34
Dragi LetherHosen!

Politika v Sloveniji je enostavno preresna stvar, da bi jo lahko prepustili politikom.
Narobe, politike imamo zato, da se s politiko ukvarjajo (in ja, sem sodi tudi razprava o ZIUGDT).

Drugače, čutim moralno dolžnost do sebe in do države, da sam preberem zakon in uredbo ter da si sam razčistim v glavi.
Mislim, da boš eden redkih. Večina nas nima ne volje in ne kompetenc za "razčiščevanje".
pejtevennazrak
# 05.05.2018 ob 16:58
Dragi LetherHosen!

Glej, ni naša dolžnost, da bi brali komplicirane zakone in jih študirali en mesec, zato da bi na refernedumu odločili pravilno. Imamo dovolj svojega dela. Zakaj bi opravljali še tuje delo?

Na politikih je, da se med sabo zmenijo kako in kaj, saj jih zato tudi plačujemo. Če drvijo popolnoma neusklajeno v nek projekt, se pomoje niso dovolj pogovarjali med sabo. Jap, demokracija ni lahka stvar:)
lili2018
# 09.05.2018 ob 12:20
Ni potrebno da si ekstra bister, da ugotoviš, da je drugi tir na kilometer proge ekstra drag. Zato je potrebno dati glas PROTI, in pustiti, da nova vlada reši nastalo situacijo.
Gre za naš denar in ne pustimo, da nas ima vlada za norce
eMZe
# 03.05.2018 ob 15:21
Kdo od solilcev pameti si je ogledal trenutno traso proge?
Kdo je pogledal traso za drugi tir v naravi?
martuljek
# 11.05.2018 ob 20:16
Zagovorniki zakona o drugem tiru preveč skrivajo, lažejo in žalijo volivce. Vsakdo, ki je vsaj malo korektno informiran je jasno, da gre za grobo manipulacijo. Vladi in zagovornikom ne zaupa več niti gnil krompir. Zato odločno NE na referendumu.
kawboy
# 07.05.2018 ob 09:43
Drugi tir naj plačajo vsi tisti kateri ga uporabljajo in imajo koristi od tega ne pa davkoplačevalci. Vlada želi in sili na vsak način, da se zgradi drugi tir tudi če bi ga preplačali za več milijonov evrov kot že mnogokrat do sedaj pri takšnih in podobnih projektih. Na koncu bomo plačali davkoplačevalci, ker vlada ne dela gospodarno in odgovorno z državnimi investicijami oziroma denarjem.
hizli tren
# 05.05.2018 ob 22:03
drugi tir je nateg. sploh ga ne bi smeli graditi"!! tukaj bo poniklilo toliko denarja kot pri NLB
potpodnoge
# 03.05.2018 ob 12:16
Evo,papir za vnovicno glasovanje o drugem tiru je ze doma.a jim je res treba takle neodgovorno trosit denar.res imajo narod za butalce.
vihraviuporabnik
# 11.05.2018 ob 22:44
Samo proti,Proti,PROTI, IN nič drugega kot 700 000 x PROTI !!!!!!
Bivši uporabnik
# 11.05.2018 ob 11:02
Ubogcena država, kjer mora za to, da se resnice ne vrze skozi okno, skrbeti en sivolasi upokojenec ...
kolibri123
# 10.05.2018 ob 17:18
Kako se je gradila stara proga: a bi kdo znal prevalorizirat stroške iz leta 1960 na današnje cene?
...
Po zahtevnih razpravah so se odločili za povezavo pri Prešnici, ki je stala 4,8 milijard din po cenah leta 1960. Rentabilnost proga naj bi dosegli pri 1,5 milijona ton, kar so predvidevali za leto 1971. Poleg stroškov proge je bilo treba vložiti še enkrat toliko sredstev za postajo, luške naprave, varnostne in telekomunikacijske naprave ter elektrifikacijo. Ko je promet luke leta 1964, dosegel 700.000 ton, je prevladovalo mnenje, da nadaljnji razvoj luke brez železniške proge ni možen. Ključni problem je bil denar in tudi nenaklonjenost zveznih oblasti. Da bi pospešila izgradnjo, je investitorstvo nad projektom prevzela Luka Koper. Proga je bila v prvi fazi grajena kot industrijski tir
Po precejšnjih težavah so progo začeli graditi leta 1964, toda do 1966 so dela potekala neredno, ker niso bila zagotovljena sredstva.

Konec leta 1966 so bila v glavnem zaključena dela na spodnjem ustroju, zato so že januarja 1967 začeli polagati prve tire, ki so jih v celoti povezali do 5. oktobra. Gradnjo proge so ovirali tudi plazovi zlasti pri Podpeči in Rižani. Slovesna otvoritev je potekala 2. decembra 1967 v navzočnosti predsednika države Tita.

Železniška proga je dolga 31,4 kilometrov.Začetna točka je na 496 metrov nad morjem. Proga poteka skozi dva predora, eden dolžine 200 metrov ( Zanigrad) in drugi 600 metrov dolžine.

Enotirna proga je nadalje spremljala razvoj luke z dograditvami ter ojačitvami in danes komaj zmore obstoječi promet, saj po njej poteka kar okrog 40 odstotkov vsega tovora, ki ga prepeljejo Slovenske železnice ter okrog dve tretjine vsega tovora, ki se v Luki Koper naloži oz. razloži iz ladij.
BrackoSpeli
# 08.05.2018 ob 09:47
Levičarjem se že smeji, skoraj zagotovo ne bo dovolj ljudi šlo glasovat za dosego kvoruma, na ta način pa bodo preko podizvajalcev pokradli vsaj 800 milijonov €. Tako kot so za maketo že 100.000 €. Zakon jim je popolno uspel. Nastradali bomo pa spet davkoplačevalci.
INAZ
# 07.05.2018 ob 09:28
Ni potrebe biti preveč pameten da ugotoviš, da je kilometer proge daleč predrag in ni treba biti preveč pameten, da ugotoviš zakaj je predrag.
Spomnimo samo na gradnjo avtocest, TEŠ 6, NLB .......
Zakon je potrebno zavrniti in počakati na novo vlado, ki naj naredi revizijo projekta.
Trenutno je stanje tako, da ni za zaupati, da bo davkoplačevalski denar porabljen po načelu dobrega gospodarjenje. To je zame dovolj, da obkrožim proti.
LetherHosen
# 05.05.2018 ob 18:22
Dragi Pejtevennazrak,

Ravno v tem je bistvo. Drugače se pustiš voditi mlatilcem prazne slame in izpadeš kot ovčka.
Skoraj nihče od politikov in komentatorjev ni prebral dokumentov. Večina volilnega telesa niti ne bo vedela o čem bo odloča na referendomu.

Edini, ki ni imel moralne dolžnosti prebrati zakona in uredbe ter ga celo razumeti je g. Vili Kovačič - predlagatelj referenduma. Upam, da g. Vili Kovačič tega slučajno ne bo storil do 13.5., ker bi ga lahko nova ugotovljena dejstva zbegala in ogrozila ponovno izvedbo ponobljenega referenduma.

Drugače, čutim moralno dolžnost do sebe in do države, da sam preberem zakon in uredbo ter da si sam razčistim v glavi.

Politika v Sloveniji je enostavno preresna stvar, da bi jo lahko prepustili politikom.
Mirko Tipka
# 10.05.2018 ob 07:45
Še vedno ene in iste zgodbe, kaj smo res butalci?

koruptivnež
Ocenjeni znesek je previsok.


in koliko je zate pravi znesek? in kaj boš za ta znesek dobil?
Bojan18
# 04.05.2018 ob 23:10
Naravnost smešno je, da o tako strokovnem vprašanju odločajo Janezi. Morda je Primorcem še nekaj malega jasno okoli tega vprašanja, morda, ostali so pa o tem zgolj slišali kako besedo. Večini pa itak dol visi ... kar je normalna reakcija po 20 letih nakladanja.
Monopattern
# 04.05.2018 ob 19:37
Naj dajo 3 opcije: proti izgradnji 2. tira, za 2. tir v trenutni izvedbi in za 2. tir, a ne v trenutni izvedbi. Osebno želim, da se projekt posodobi, a kaj naj obkrožim?
LetherHosen
# 05.05.2018 ob 17:35
Dragi Pejtevennazrak,
adad
# 07.05.2018 ob 19:57
Naj že nehajo rušit projekt, ki bi moral že zdavnaj stati. V vsakem primeru bodo "sumljiva javna naročila" ali kakorkoli se že temu reče. V času trajanja projekta se bosta zamenjali najmanj dve vladi, za vse bo dovolj.
Potrebno je gledati zgolj na strateški vpliv projekta, o katerem pa seveda ne rabimo izgubljati besed. Ekonomski učinek bo viden šele čez 15 let.
LetherHosen
# 05.05.2018 ob 18:40
Unitrode, preberi prosim investicijko dokumentacijo za drugi tir in ti bo jasno zakaj vlada potrebuje 2TDK. Če ga preprosto ukineš 2TDK, boš boš presegel prag dopustnega zadolževanja za državo ter vrnil spozoma še nekaj 10 mio EUR nazaj v EU.

Niti ena politična opcija ne bo kršila fiskalnega pravila ter presegla prag javnega dolga. 2TDK bo odtal tudi pod SDS.

Glede projektiranje proge ter hitrodti 160 km/h si pa prosim preberi uredbo o interoperabilnosti. Premagati Kraški rob ni lahka zadeva za železnico.
friks
# 04.05.2018 ob 08:57
Niti na misel mi ne pride, da bi si še enkrat vzel svoj čas in šel na ta referendum.

Že prvič se mi je zdelo neumno, da se na volilce prenaša odgovornost za tako strokovna in težko preverljiva vprašanja.

Da bodo potem eni ali drugi govorili, da so zadeve tako speljali, ker se je narod tako odločil. Bolje bi bilo, da bi jih jasno zavezali za odgovorno vodenje projekta, jih podrobno spremljali in preganjali za morebitne zlorabe in škodljiva delovanja.

V vsakem primeru se že zdaj, ko ne delamo še nič na tem, dela velika škoda. Železnica nam razpada, mi bi se pa pogovarjali še 10 let.
Bolek
# 03.05.2018 ob 16:48
eMZe, # 03.05.2018 ob 15:21
Kdo od solilcev pameti si je ogledal trenutno traso proge?
Kdo je pogledal traso za drugi tir v naravi?
----------
Ljudje bodo glasovali po političnem prepričanju, pa jih veliko niti ne ve, kje bo ta proda.
Jaz ne bom glasoval, ker zadevo premalo poznam in nočem soodločati o neki stvari, katere na poznam.
božo1
# 05.05.2018 ob 05:16
Najbolj pametna kampanija bi bila "kampanija proti udeležbi na referendumu". Gre preprosto zato, da ljudstvo ne more odločati na osnovi politikantskih manipulacij zainteresiranih lovcev na ozke profite.
LetherHosen
# 05.05.2018 ob 16:14
Bolj zanimivo vprašanje bi bilo za desne stranke, koga boste postavili za direktorja 2TDK, če boste zmagali na volitvah.

Škoda, ker novinar ni postavil tudi tega vprašanja.

Mislim, da ima SDS v rokavu izredno dobro rešitev ...
LetherHosen
# 04.05.2018 ob 14:15
Dragi bodoči komentatorji!

Prosim, da pred komentiranjem preberete zakon - ZIUGDT ter Direktivo Sveta 96/48/ES o interoperabilnosti železnic v EU.

Razumem, da g. Vili Kovačič nima potrebe, da bi prebral zakon in direktivo. Mislim, da bi bilo za ostale komentatorje zadeva nujna, ker gre drugače za mlatenje prazne slame.

Zadeva je preprosta:
- zakon govori o izgradnji, upravljanju ter uporabi 2. tire in NE o trasi ter tehničnih rešitvah
- vsaka sprememba trase, naklonov, krivin, nosilnosti ali načina vožnje [vlečna vrv] po trasi zahteva recertifikacijo interoperabilnosti

Razne "genialne" ideje imajo veljavo zgolj na papirju. Tvorci "genialnih" idej naj predložijo potrdilo o interoperabilnosti svoje ideje, trase, naklona, nosilnosti, načina vožnje ... vse druge je "baba čula, baba rekla ....".

Tudi predlog g. Vilija Kovačiča je v osnovi zelo preprost in je v preprostem jeziku naslednji: ne uveljavitev zakona ZIUGDT pomeni približno dodatnih 300 Mio EUR obremenitev proračuna Republike Slovenije.

Vse ostalo je samo mlatenje prazne slame.

Če bi po spletu okoliščin zmagala slučajno SDS in desna opcija, bodo 2. tir zgradili - verjetno za cca 300 Mio dražje, vendar ga bodo zgradili, ker nimajo "jajc", da bi rekli ne izgradnji Baltsko-Ionskega koridorja ...
Kazalo