Referendum 2018
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 9 glasov Ocenite to novico!
Slovenija
Zapletom za borih 27 km železniške proge ni videti konca. Foto: BoBo
Podpis pogodbe
Podpis pogodbe med DRSI-jem, Kolektor CPG-jem, Euroasfaltom in 2TDK-jem o pripravljalnih delih za drugi tir. Foto: BoBo/Borut Živulović

Dodaj v

Večina strank na okrogli mizi: Podjetje 2TDK za gradnjo drugega tira ni potrebno

Okrogla miza o drugem tiru
8. maj 2018 ob 12:43
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Drugi tir je nujno potreben, toda za gradnjo ni potrebna družba 2TDK, se je strinjala večina strank na predreferendumski okrogli mizi.

Na okrogli mizi v Cankarjevem domu v organizaciji Zavezništva sindikatov energetske, železniške, pristaniške in cestne dejavnosti so predstavniki političnih strank SD, DeSUS, SDS in Levica ter zunajparlamentarni LMŠ predstavili stališča o drugem tiru. Ta ostajajo nespremenjena.

Vse gradnjo novega tira med Koprom in Divačo podpirajo, imajo pa različne poglede na to, ali je projekt, kot ga je zastavila aktualna vlada, sprejemljiv. Vlada je izvedbo naložbe sicer zastavila z zakonom, o katerem bodo volivci v nedeljo znova odločali na referendumu.

SD: Vse vlade do zdaj po tej trasi
Matjaž Han (SD) je dejal, da z referendumom izgubljamo le čas in energijo. Pojasnil je, da so vse vlade od leta 2005 naprej drugi tir razvijale po predvideni trasi, zato je "ta moment brez zveze in ni pomembno, da se pogovarjamo o drugih trasah, saj v tem primeru drugega tira še nekaj časa ne bomo imeli". Drugi tir bo sicer po Hanovih besedah za SD tudi v prihodnjem mandatu prioriteta.

Alternative drugemu tiru ni, je poudaril Uroš Prikl (DeSUS). "Če se bomo tega lotili čez 20 let z vsemi temi referendumi in podobno, bo prepozno". Prikl je pojasnil, da DeSUS v referendumski kampanji proaktivno ne sodeluje, bodo pa šli na referendum in glasovali za. "Alternative ne vidimo, hitro bo šel kakšen ovinek mimo Slovenije in bomo ostali zunaj," je dejal.

SDS: Koncesionarja ne potrebujemo
Ljubo Žnidar
(SDS) je izpostavil, da sta drugi tir in zakon o drugem tiru dve različni stvari. Zakonu v SDS-u nasprotujejo, ker je po besedah poslanca negospodaren in uvaja neracionalen pristop k vodenju investicije. Zakon prinaša novega koncesionarja 2TDK, ki ga ne potrebujemo, je poudaril Žnidar in dodal, da bi lahko investicijo vodili denimo SŽ ali direkcija za infrastrukturo. "Če bi ta projekt vodila stroka, ne pa politika, ne bi bilo nobenega referenduma," je sicer prepričan Žnidar.

Da 2TDK, kot kaže, ni sposoben voditi projekta, je menil tudi Han. Podobno kot Žnidar je dejal, da bi lahko naložbo vodila SŽ ali direkcija. Pri SMC-ju so nam povedali, da je bil 2TDK ustanovljen za pridobitev evropskih sredstev, pa se je izkazalo, da te stvari tečejo tudi brez zakona.

Levica: Zakon je nesprejemljiv
Matej T. Vatovec (Levica) je bil kritičen do dvomov koalicijskih partneric o potrebi zakona in spomnil, da je imel SMC pri sprejemanju zakona ves čas podporo koalicijskih partnerjev. Dejal je, da je zakon nesprejemljiv, bi pa bil, če bi poslanci podprli dopolnila Levice.

V Levici nasprotujejo predvsem vključitvi tujega kapitala. "Mi smo ves čas opozarjali, da se lahko s takšnim načinom naredi nekakšna privatizacija ali sprememba načina upravljanja luke," je dejal. Sporen je po njegovih besedah tudi civilni nadzor nad projektom, saj bo civilne nadzornike imenoval minister, kar je nesprejemljivo, je dejal. V Levici so se po Vatovčevih besedah zavezali, da bodo takoj, ko bo zakon stopil v veljavo, predlagali njegovo novelo.

LMŠ se ne opredeljuje
V LMŠ-ju se po besedah Braneta Goluboviča do referenduma ne opredeljujejo, ker gre za stvar aktualne vlade in parlamentarnih strank. Opozoril pa je, da Italija in Avstrija pospešeno gradita železnico in Sloveniji kmalu ne bo ostalo drugega, kot da naredi le še povezavo med Koprom in Trstom. Drugi tir zato po Golubovičevi oceni nujno potrebujemo, ne potrebujemo pa 2TDK. "Če bomo prišli v parlament in bomo del vlade, bomo predlagali, da se zakon ukine," je dejal.

Na okrogli mizi bi morala sicer sodelovati tudi državna sekretarja na infrastrukturnem ministrstvu in člana SMC-ja Klemen Potisek in Jure Leben, a se pogovora nista udeležila.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Rasta75
# 08.05.2018 ob 12:54
No dragi volivci. Še politiki sami pravijo, da 2TDK in zakon o gradnji drugega tira, za samo izgradnjo drugega tira nista potrebna. 2TDK in zakon o gradnji 2. tira potrebujejo zgolj tisti, ki bi si radi preko teh dveh inštumentov prikradli nezanemarljive količine našega denarja. Zatorej je potrebno iti na referendum in glasovati proti škodljivemu zakonu, kajti glas proti ne bo glas proti izgradni 2. tira, temveč glas proti še enemu poskusu kraje našega denarja.
smartass2011
# 08.05.2018 ob 12:47
Dragonji je treba podeliti nagrado za doslej opravljeno delo v 2TDK in mu dati odpravnino, kakšen milijonček bi bila primerna zahvala.
stoychi
# 08.05.2018 ob 13:38
kdor je dal pobudo za ta zakon si zasluži 45 letno zaporno kazen.
Ta zakon uveljavlja prihvatizacijo železnice in luke Koper
in milijardnega odtoka € na privat račune deležnikov.
2TDK po tem zakonu za ničesar ne odgovarja,
vse breme pa naj bi padlo na nas davkoplačevalce.
Kdor bo glasoval Za je za pogreb Slovenije
in za obubožanje večine prebivalstva.
henrik.r
# 08.05.2018 ob 13:09
Me prav zanima, kake pogodbe imajo zaposleni in kaj dobijo v primeru ukinitve podjeta.
Seveda pa spet ne bo nihče odgovarjal za vsebino pogodbe, kakršnakoli že je.
barbar2
# 08.05.2018 ob 14:10
Han je pravi trgovec. Včeraj je SD podprla zakon, danes Han pravi, da ni dober. In ljudje vse kupijo. Samo naj se ne čudijo zakaj je njihova denarnica vedno bolj prazna.
fiston
# 08.05.2018 ob 15:47
To da 2TDK ni potreben jaz že stalno pravim. Gre itak za par kilometrov železnice, pa to bi morale Slovenske železnice infrastruktura izpeljati, kot vse ostalo.
Saj bomo morali vse posodobiti do Maribora in avstrijske meje, pa če bi za vsak odsek morali svojo firmo, ki bo to delala ustanavaljat...
Pa ne rabimo tudi Madžarov. Glede na to da vlada načrtuje presežek v proračunu in na napovedano gospodarsko rast in da se bo železnica delala 9 let, pa da smo 200 milijonov dali že v 2TDK in da bo nekaj evropskih sredstev potem tam recimo 100 milijonov ali manj letno ne bi smel predstavljati nobenega problema glede financiranja.
Teh 100 milijonov damo lahko vsako leto brez problema, samo da zdravniki prdnejo, ko začne cel javni sektor prdeti, pa lahko damo še več.
semaino
# 08.05.2018 ob 22:55
LMŠ se ne opredeljuje!

Hahah strici ze delajo.

Se prve volitve niso za nami pa LMS ne upa povzdigniti glas proti korupciji.

Se je ze izdal.
tedy123
# 08.05.2018 ob 17:03
...na eni strani delavcem dobre 4€ na uro, drugje nekim svetovalcem pa za neke kvazi nasvete stotine tisoč €... pa če že, zakaj npr. ne pokličejo avstrijce, ki že gradijo nekaj podobnega, pa da jim zbistrijo obzorja !??... toda seveda ne, žepi so že odprti, raznim Dragonjam itd. že teče slina iz... !?
m72
# 08.05.2018 ob 14:46
"Večina strank na okrogli mizi: Podjetje 2TDK za gradnjo drugega tira ni potrebno"

Seveda za gradnjo ni potrebno, to je vsakemu jasno. Potrebno je za "mutenje" z milijoni.
Mlakarca
# 09.05.2018 ob 11:26
Da niso sposobni voditi projekta je jasno. Radi bi zapravili davkoplačevalski denar in si čim več pobasali v žepe. Ta referendum bi pa itak moral biti z volitvami, vsaj tako bi se lahko varčevalo!
KunteKinte
# 08.05.2018 ob 18:46
Zdaj nujno rabimo drugi tes 6.. hehe.. prodat takoj NLB.. Telekom in Luko Koper.. dokler se kak evro lahko dobimo ker trenutno je dobra gospodarska situacija v svetu.. in iz take prodaje bi dobro napolnili žepe.. ker kriza prihaja
KajKaja
# 09.05.2018 ob 11:38
Drugi tir nujno potrebujemo in tir tudi bo. Vprašanje je pa pod kakšno ceno oz. bolje rečeno V KAKŠNI SESTAVI VLADE??
Forex
# 09.05.2018 ob 07:25
2 tir nak naredi železnica sama saj ima lasten oddelek za infrastukturo. Zmorejo.
rever
# 08.05.2018 ob 17:04
Bravo Lmš, lepa kajla za gospoda Lebena in SMC..." predlagali bomo, da se zakon ukine". Se pravi matematika je znana in kdor podpira čimprejšnjo gradnjo drugega tira mora na referendumu zavrniti zakon, saj so proti LMŠ, SDS, Levica in zgleda po novem tudi SD.
_cerebro
# 08.05.2018 ob 14:45
No, končno jasno povedano, kar sem trdil od vsega začetka in bil argumentirano proti zakonu o drugem tiru. Še enkrat, drugi tir DA, ne pa na način, kot ga forsira Cerar.
felipesko
# 08.05.2018 ob 13:26
Večina strank: Podjetje 2TDK za gradnjo drugega tira ni potrebno

Po volitvah bodo 2TDK ukinili in usnovili "Novi 2TDK" z močnejšo kadrovsko zasedbo....
AMFIBIJA
# 08.05.2018 ob 13:02
Za nekoga najbolj ni ugodna,
se zato novica tale skriva,
ko spoznanje se naprej preriva,
da zadeva je bila brezplodna.

V prvem planu druge so novice,
kdo za koga je kak glas prispeval,
kdo je stara jajca kje pogreval,
s tem otepa se portal resnice.
Zalaa
# 09.05.2018 ob 10:30
Tir je potreben! Slovenija je središče transporta po Evropi. Kdo pravi, da ne rabimo novih cest, novih železniških tirov? Problem predstavlja zgolj cena. Za takšen denar se lahko naredita 2 tira.
galoper
# 08.05.2018 ob 21:12
Enotirna železnica mora biti novost. Vlaki, ki sem jih videl, so vozili po dveh tirnicah, le na Japonskem je bila posebnost.
darko56
# 08.05.2018 ob 14:04
po mojem bodo prej Hrvati, (a kdo mogoče kaj ve o velikem železniškem projektu na relaciji Zg. - Delnice - Rijeka v katerega naj bi se z enim krakom vključila tudi Slovenija preko Kočevja. sicer mi ni jasno kako, vendar naj bi ravno iz tega razloga tudi obnavljali staro železniško progo na relaciji Lj. - Kočevje), speljali svoj projekt, kot pa se bomo Slovenci odločili dokončati našega...
sintaksa
# 08.05.2018 ob 13:49
Oprostite, ampak ravno SD, DeSUS in SDS so tisti, ki niso vredni zaupanja ko se gre za krajo državne lastnine oz. cuzanje pri koritu.

In SMC je vztrajal pri zakonu ravno zato, da bi onemogočili prisesanje teh parazitov k temu projektu. Reakcija je bila pričakovana: SD in DeSUS sta obrnila hrbet svoji koalicijski partnerici in jo zasula s poleni.

Kako vam ni jasno, ljudje?! Smo res debilna vrsta, ni kej.
Kazalo