Predor je do konca tedna znova zaprt. Po zadnjih izračunih je 5,5 kilometra dolg odsek ceste stal 244 milijonov evrov, predor pa 136 milijonov evrov. Foto: MMC RTV SLO
Predor je do konca tedna znova zaprt. Po zadnjih izračunih je 5,5 kilometra dolg odsek ceste stal 244 milijonov evrov, predor pa 136 milijonov evrov. Foto: MMC RTV SLO

Moram reči, da sem zelo zelo zelo razočaran nad izvajalcem, da se je zgodila takšna napaka, pravzaprav šlamparija.

Radovan Žerjav
Miha Jazbinšek
Težave šentviškega predora

Stroški predora so se v času gradnje povečali skoraj trikrat od načrtovanih, končna cena še vedno ni znana, saj so nekateri priključki še v delu. Nekaj ur po slavnostnem odprtju so se pojavile prve težave, ki so privedle do tega, da sever Ljubljane še vedno ni razbremenjen, saj bo SCT, izvajalec del v predoru, ki so ga spet zaprli za promet, do konca tedna odstranjeval protipožarni omet, ki je začel odpadati.

Žerjav: Stroške krije izvajalec


SCT odgovornost za zaplete vali na podizvajalca iz Anglije, ki je požarno zaščito nameščal. Dars zahteva, da stroške, ki so nastali, pokrije izvajalec, SCT pa se konkretnemu odgovoru izmika. Iskanje krivca in plačnika je prekinil jezen minister za promet Radovan Žerjav, ki je dejal, da bo stroške moral poravnati izvajalec.

Jasno je povedal, da se o stroških ne misli pogovarjati. "Mene zdaj tu popolnoma nič ne zanima, ali je kriva železnica, ali je kriva vlaga ali železo, skratka te zadeve mene ne zanimajo, v prvi vrsti me zanima varnost," je dodal.

Robert Kuzman iz SCT-ja pa se je tudi v Odmevih izmikal odgovoru na vprašanje, ali bodo na SCT-ju res prevzeli vse stroške, ki so nastali zaradi odpadanja ometa. Po njegovih besedah komisija, ki je zdaj pregledala razmere v predoru, ni govorila o denarju, nihče se trenutno ne sprašuje o stroških. "Imamo pogodbo, podpisano z naročnikom, v skladu z njo in z izsledki analize bomo speljali stvari," je skušal pojasniti.

Odprtje se je zgodilo brez ustreznega dovoljenja
Še eno dejstvo, ki se je razkrilo v dnevih po odprtju, je to, da je predor kar tri dni deloval na črno, brez poskusnega obratovalnega dovoljenja. Minister Žerjav je že napovedal ustrezno ukrepanje, tudi kadrovske zamenjave, če bo potrebno. Razburjen je povedal: "Vsi se bomo morali usesti, ne samo mi na ministrstvu za promet, tudi za okolje in prostor, Dars, da naredimo načrt. To ne more biti rako, to je noro!"

Vprašanje je torej, kdo bo za nezakonito obratovanje predora odgovarjal, čeprav je Boštjan Rigler iz Darsa ministrove besede v Odmevih skušal interpretirati drugače: "Sam sem ministrove besede razumel v smislu, da se je treba usesti in pogovoriti, kako stvari peljati naprej, da se podobne zadeve ne bodo več dogajale pri drugih projektih."

Pojasnil je tudi, kako so potekal stvari pred odprtjem predora. 19. junija so po njegovih besedah izvedli tehnični pregled, ki je ugotovil, da so takrat obstajale določene nepravilnosti, a so jih izvajalci odpravili do odprtja predora. 27. junija si je predor ogledala tudi komisija, ki preverja varnost, in ugotovila, da je predor varen za promet. Na podlagi tega se je Dars odločil za odprtje, je dodal Rigler. Povedal je še, da kar nekaj odsekov v Sloveniji nima uporabnih dovoljenj, večkrat zaradi banalnih razlogov, kot na primer to, da kakšen košček zemlje še nima rešenega lastništva.

Do dogajanja v predoru je bil v Odmevih oster tudi arhitekt Miha Jazbinšek: "Predor je bil odprt brez dovoljenja in izvajalec gospod Zidar se je nesorazmerno ponosno izražal o tem, da je končan. Predmet tehničnega prevzema sploh ni bila ta stara galerija, kjer se je zdaj porušil omet. Iz poskusnega gradbenega dovoljenja pa je tudi jasno razvidno, da pomanjkljivosti niso odpravljene, zato ta akt ocenjujem kot pravni konstrukt s strani ministrstva za okolje in prostor."

Predor bodo še zapirali
Predor je torej trenutno zaprt. Na SCT-ju do konca tedna načrtujejo, da bodo odstranili omet z vseh morebitno nevarnih mest. Ko bodo odkriti vzroki in narejen projekt, pa bodo po besedah Kuzmana postavili načrt nadaljnjega zapiranja predora v prometno manj obremenjenih mesecih.

Moram reči, da sem zelo zelo zelo razočaran nad izvajalcem, da se je zgodila takšna napaka, pravzaprav šlamparija.

Radovan Žerjav
Težave šentviškega predora