Slovenija

Poudarki

  • Še 300 delavcev toži LPP zaradi neplačanega poklicnega zavarovanja, medtem ko se za podobno tožbo odločajo tudi vozniki drugih podjetij
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 25 glasov Ocenite to novico!
LPP
Po presoji sodišča je merilo 60 tisoč prevoženih kilometrov na leto popolnoma nerealno, prav tako pa je po mnenju sodišča pri določanju kriterija, da mora voznik na delovnem mestu preživeti 80 odstotkov delovnega časa, treba upoštevati tudi postanke ter pripravo in skrb za tehnično brezhibnost avtobusov. Foto: BoBo
LPP
Pri LPP-ju menijo, da sodišče ni presojalo, ali vozniki izpolnjujejo pogoje za poklicno zavarovanje, zato se bodo na odločitev sodišča pritožili. Foto: BoBo

Dodaj v

Sodišče: LPP mora plačati poklicno zavarovanje voznikom. Tožbe napovedujejo tudi vozniki pri drugih prevoznikih

Delovno sodišče je presodilo, da je bila odločitev LPP-ja, ki je leta 2013 prenehal plačevati poklicno zavarovanje voznikom, pravno neutemeljena.
1. junij 2018 ob 06:19
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ljubljansko delovno sodišče je pritrdilo 53 voznikom avtobusov in presodilo, da jim mora LPP plačati dodatno poklicno zavarovanje od leta 2013, ko so ga prenehali izplačevati. Za tožbo se je odločilo še več voznikov LPP-ja, sodba sodišča pa je zanimiva tudi za druge voznike avtobusov, ki se prav tako pripravljajo na tožbo za povrnitev poklicnega zavarovanja. Pri LPP-ju se bodo na sodbo pritožili.

Kot smo že poročali, so v družbi Ljubljanski potniški promet (LPP) voznikom avtobusov prenehali plačevati dodatno poklicno zavarovanje s 1. januarjem 2013, potem ko so se posvetovali s sekcijo za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije. Aprila 2013 je posebna komisija Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (ZPIZ) presodila, da vozniki avtobusov pri LPP-ju ne izpolnjujejo pogojev za poklicno zavarovanje.

Komisija ZPIZ-a je tako presodila, da bi morali vozniki avtobusov za upravičenost do poklicnega zavarovanja preživeti najmanj 80 odstotkov delovnega časa na delovnem mestu oziroma na leto prevoziti 60 tisoč kilometrov. Pri tem se je komisija sklicevala na družbeni dogovor iz Socialistične republike Slovenije, ki ga je takrat sklenil predhodnik ZPIZ-a z Gospodarsko zbornico in Republiškim svetom zveze sindikatov, objavljen pa je bil v Uradnem listu Socialistične republike Slovenije julija 1974.

LPP: Vozila so klimatizirana, sedeži boljši ...
Dodatno so pri LPP-ju poudarjali, da poklic voznika avtobusa danes ni več primerljiv z obdobjem iz leta 1981, ko so vozila bila neklimatizirana, sedeži za voznike pa so bistveno bolje vzmeteni, kot so bili v preteklosti. S prstom so tudi pokazali na odgovornost države, saj bi morala oblikovati komisijo v okviru ministrstva, ki bi določila pogoje za poklicno zavarovanje.

A sodišče tem argumentom ni pritrdilo. Sodišče je namreč uvodoma poudarilo, da odločitev komisije ZPIZ-a ni pravno relevantna, ker za njeno pristojnost o tovrstnem odločanju ni pravne podlage, obenem pa se na odločitev komisije ni mogoče pritožiti. Prav tako je sodišče po zaslišanju delavcev ugotovilo, da je kriterij 60 tisoč prevoženih kilometrov popolnoma nerealen, saj delavci povprečno prevozijo le polovico te razdalje na leto, čeprav se jim število prevoženih kilometrov iz leta v leto povečuje. Prav tako je po mnenju sodišča pravna podlaga v družbenem dogovoru iz leta 1974 neustrezna, saj se je nanašala na tedanjo družbo Kompas in je vsebovala le orientacijska merila.

Tudi priprava avtobusa in postanki so del dela voznikov
Za sodišče je bilo tako bistveno vprašanje, ali delavci opravljajo delo kot vozniki avtobusa najmanj 80 odstotkov dejanskega delovnega časa. Tudi tu ni pritrdilo stališču LPP-ja, da to pomeni zgolj vožnjo, temveč je presodilo, da so priprava in posprava avtobusa ter postanki in skrb za tehnično brezhibnost avtobusa tako neločljivo povezani s samim delom voznika, da bi bilo upoštevanje zgolj časa vožnje preozko gledanje na zadevo.

S sodbo v družbi LPP niso zadovoljni in navajajo, da sodišče ni "izvedlo dokaznega postopka, v katerem bi ugotavljalo, kateri tožniki izpolnjujejo kriterij 80 % delovnega časa vožnje avtobusa, kar pomeni 60.000 prevoženih kilometrov. Sodišče odločitve, da vsi tožniki izpolnjujejo pogoj za plačilo prispevkov za poklicno zavarovanje, ni podrobneje pojasnilo." Po odločitvi sodišča mora LPP tako 53 delavcem plačati dobrih 200 tisoč evrov neplačanega poklicnega zavarovanja.

LPP čaka še 300 novih tožb
A ta znesek je lahko le uvod v siceršnji naval tožb vseh zaposlenih voznikov avtobusov. Sindikata v podjetju LPP sta namreč že organizirala novo tožbo, v katero je vključenih nekaj manj kot 300 delavcev. Če bodo morali pri LPP-ju poravnati neplačano poklicno zavarovanje vsem 600 voznikom, bo ta znesek znašal okoli 1,2 milijona evrov za vsako leto. Pri LPP-ju so sicer na naša vprašanja odgovorili, da bodo, ko bo zadeva končana na vseh "instancah, končno pravnomočno odločitev sodišča upošteval pri vseh zaposlenih".

Predsednik Samostojnega sindikata JP LPP Radoslav Balažić pa je ob tem poudaril, da od LPP-ja za zdaj niso prejeli nobene ponudbe za sklenitev dogovora, tako da so se odločili za sodno pot. Za tožbo so se odločili tudi zaradi bližajočega se zastaralnega roka za prvo leto ukinjenega plačevanja poklicnega zavarovanja. Balažić pa ob tem meni, da je škoda, da se zadeva mora reševati po sodni poti, saj tako nastajajo sodni stroški, ne glede na to, koga bremenijo, in bi po njegovem mnenju ta denar lahko koristneje porabili. Obenem Balažić pogreša tudi ukrepanje države v primeru nepravilno ukinjenega poklicnega zavarovanja, saj ga mora zdaj vsak delavec sam iskati po sodni poti.

Na tožbo se pripravljajo tudi vozniki Arriva Slovenije
Prvostopenjsko sodbo pa so z zanimanjem sprejeli tudi drugi vozniki avtobusov, saj je pogoj, da se pri upravičenosti do poklicnega zavarovanja upošteva, da delavec 80 odstotkov delovnega časa opravlja svoje naloge, v kar so vključeni tako postanki kot skrb za brezhibnost avtobusa, kriterij, ki ga izpolnjujejo tudi številni vozniki avtobusov na medkrajevnih relacijah, pri čemer so tudi ta podjetja ukinila plačevanje dodatnega zavarovanja.

V Sindikatu voznikov avtobusov Slovenije (SVAS) se zato že pospešeno pripravljajo na vlaganje podobnih tožb in trenutno zbirajo vso potrebno dokumentacijo delavcev, zaposlenih v skupini Arriva Slovenija. Po navedbah Damjana Volfa iz SVAS-a predstavlja ta sodba prvi korak k popravi vseh krivic, ki so se v preteklih letih dogajale voznikom avtobusov. Volf ugotavlja, da je v skupini Arriva Slovenija več kot 75 odstotkov voznikov takih, ki izpolnjujejo kriterij 80 odstotkov delovnega časa, zato pričakuje, da se bo ta odločitev upoštevala tudi pri drugih prevoznikih. Prav tako pa pogreša vlogo države, ki bi morala sama urediti problematiko neupravičeno neplačanega poklicnega zavarovanja, ne pa vsakega delavca posebej prepustiti iskanju pravice po sodni poti.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
zapravico
# 01.06.2018 ob 06:22
Včasih so bili šoferji nekaj vredni,danes jih tretirajo kot da so tretjerazredni delavci
opat
# 01.06.2018 ob 06:37
Transparenten primer podjetja, ki mu je mar le za zaslužek. Delavci so pa vosek. Podjetje bi moralo izplačati delavce brez robantenja. Enako velja za Arrivo.
viljam_s
# 01.06.2018 ob 06:34
Pa ne no. Če so pa Zoki, Milan in kompanija delavcem tako naklonjeni levičarji. Delu čast in oblast! Pa to, dee!
dr Strangelove
# 01.06.2018 ob 08:42
Itak da je Zoki kriv. Kam pa gre ves plus, ki ga prinesejo določene službe v lasti MOL?

LPP je vedno v minusu, kot je v minusu javni promet po celem svetu. Samo ta minus se mora pokrivati prek drugih stvari. V Ljubljani dela Lekarna Ljubljana plus, prav tako Snaga, kakšna parkirišča, pobrane dajatve od najemnin lokalov itd.
Samo Zoki to smatra, da se ta dobiček lahko pobere za nagrado, ker dobro dela. Storitve, ki so v minusu npr LPP, pa naj se znajdejo same. Namesto da bi za ta denar, ki se nabere konec leta in ostane mestu, znižale kakšne položnice za vrtec, odvoz smeti...

Važno, da Zoki dela in da ima raja tlakovane ulice po centru mesta...
Lovec
# 01.06.2018 ob 07:55
Da se take stvari dogajajo v Veliki družini, kjer je Boss prvi govornik za praznik dela? Kaj takega?

No, saj mu lahko oprostimo, ker je pa toliko naredil za Ljubljano.
theone
# 01.06.2018 ob 06:58
Torej podjetje v lasti Mol ne placuje poklicno zavarovanje medtem pa se zoran ki je sef mol-a za prvi maj dere in vpije o delavstvu in njegovih pravicah, njegov sin pa trosi milijone javnega pokradenega denarja...
Mozno le v sloveniji, oziroma kdaj boste volilci spregledali da vam levi govorijo kar radi slisite (defacto populizem) samo zato da ostanejo na oblasti da lahko mirno jemljejo javni denar v svoje zepe
Tomazzzinho
# 01.06.2018 ob 06:34
Zdaj bo pa v svojem slogu moć pokakazal Janković in bo za 100% podražil mestni promet. Pa da vidimo kje je meja državljanske potrpežljivosti.
gospod iskreni
# 01.06.2018 ob 10:11
Wta delavci so prva stvar na katero mora mislit direktor
Mr.Mr.
# 01.06.2018 ob 06:58
Smo zelo radodaren narod, vsi bi vsem dali vse, samo zvišane cene storitev pa nihče ne prenese. :)
gospod iskreni
# 01.06.2018 ob 06:28
Kakšni delodajalci so to, sramota. Onj bi morali bit veseli, da poskrbijo za svoje ljudi
Bivši uporabnik
# 01.06.2018 ob 10:13
Sodišče. LPP in druga prevozniška podjetja morajo plačati zavarovanje voznikom. Saj niso samozaposleni. Bo samozaposleno tole sodišče kdaj kaj zaščitilo? Ko se dviga minimalno plačo, se samozaposlenim plačo znižuje. Sodišče pa nič. Vsaj UTD bi jim lahko vsem dodelilo, če že EDINI sploh delajo za pogodbe tako, da kaj dobijo šele doooilgo potem, ko zadevo izvršijo.
Lešnik
# 01.06.2018 ob 09:52
Danes bodo vodilni LPP-ja na službenih poteh, dopustih in bolniškah ali pa le nedosegljivi za podajanje izjav. Vsi s cmokom v grlu.

Novinarji, veliko sreče pri lovljenju odgovornih in pridobivanju izjav.
QUENDI
# 01.06.2018 ob 09:23
.....tako Držva preko javnih podjetij skrbi za Državljane......samo da ostane za nedostojno in neprimerno ter nezasluženo ekstremno visoke plače vodilnih......sedaj je potrebna še njihova odškodninska odgovornost....se bo Država zganila.......
dStroj
# 01.06.2018 ob 08:23
Zaslepljenci krivijo desne pa kapitalizem, pri nas pa so največji, nemoralni krišitelji osnovnih delavskih pravic javna podjetja, s kaviar-levičarskimi nastavljenimi direktorji... kdaj bo slovenec spoznal, da je državna srebrnina samo podaljšana roka zavoda za zaposlovanje, za priviligirane seveda... ne za vaše otroke!
wta
# 01.06.2018 ob 07:28
@gospod iskreni

Rad bi tebe videl na mestu direktorja če bi tudi tako veselo razmetaval z denarjem in plačeval zavarovanja. Iz domačega fotelja si glasen če bi bil pa ti eden tistih pri koritu bi trikrat obrnil vsak evro, ki gre za zaposlenega.
Bivši uporabnik
# 01.06.2018 ob 07:01
Morali so izbrati ali delavcem ali jurcku. Denar so raje delai jurcku nje, zoran se pa smeji ker ve da ce pade on pade vsa leva oligarhija ki sloveniji vlada (na zeljo naroda) 75 let
Ampak zgleda narod to hoce, obeta se nam koalicija smc, sd in lms, torej nic novega: vse bo nase, nemoze nam niko nista mi smo sudbina
kotzi
# 02.06.2018 ob 09:27
to se dogaja v delvskem mmestu..kjer je zupan najvecji levicar...no...clovek ki nikoli ne vrne sposojen denar
Ljubiljančan
# 02.06.2018 ob 06:34
Hvalabogu. Zato, da bralci vidijo, kako tudi v poljavnih in javnih podjetjih vodstva sistematično kršijo zakone.
V nekaterih javnih podjetjih se vodstva ne držijo niti 142. člena Zakona o delovnih razmerjih. Greš iz Kopra v Maribor opravljat neko 6-urno delo. Za pripravljanje na delo in pospravljanje porabiš uro na začetku in uro na koncu. Potni nalog ti izstavijo korektno (odhod ob 6.30, vrnitev ob 20.30). Obračunajo pa ti samo 8 ur.
Pa sploh ne gre za nadure. Te se v javnem sektorju ne izplačujejo. Gre samo za to, da v mrtvi sezoni višek ur lahko porabiš. Ampak ne. Šefi zgolj siknejo: "Pojdi pa v privatno firmo, tam ti še malice ne plačajo."
Nejc2k9
# 01.06.2018 ob 11:45
"Vozila so klimatizirana".

Jz nevem a se vodilni na LPP-ju še nikoli niso poleti vozili, vsaj na polovici avtobusov ne dela klima.
jekleni
# 01.06.2018 ob 11:12
Samozaposleni so pravne osebe in si plačo nižajo sami.
Druga plat zgodbe je, da so nekateri v tak status prisiljeni. Ampak tega ne moreš reševati tako, da ta status izboljšuješ (ker s tem problem večaš, ne blažiš).
Mirko Tipka
# 01.06.2018 ob 09:15
S prstom so tudi pokazali na odgovornost države, saj bi morala oblikovati komisijo v okviru ministrstva, ki bi določila pogoje za poklicno zavarovanje

Ko nimaš več izgovorov pokažeš s prstom na državo
Robiland
# 01.06.2018 ob 08:21
Nasvet sotrpinom v RS, vplacujte si zavarovanje za primer odvetniskih storitev, v nasi drzavi si to svojo prepocasno pravico lahko zagotovis le preko sodisca.
wta
# 01.06.2018 ob 07:29
@opat

Zaslužek? A si na glavo padel? LPP je že leta v minusu..
Robiland
# 01.06.2018 ob 08:19
A zdaj je Jankovic odgovoren za poklicno zavarovanje voznikov?

Morda pa ni niti slisal za to do zdaj, ker je....ZUPAN, ne pa direktor LPPja
Kazalo