Slovenija

Poudarki

  • Med predlaganimi ukrepi ŠOS-a je dvig študentske olajšave in vezanje zdravstvenega zavarovanja na status študenta.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 49 glasov Ocenite to novico!
Aleksandar Spremo
Predsednik ŠOS-a Aleksandar Spremo poudarja, da bodo pri ŠOS-u, čeprav je njihov predlog že v zakonodajnem postopku, nadaljevali predvidene aktivnosti v podporo zakonu. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Milan Brglez
Pri ŠOS-u so zaradi usklajevanja zakona zamudili rok za zbiranje podpisov podpore še pred parlamentarnimi počitnicami, a jim je naproti stopil predsednik državnega zbora in njihov predlog sam vložil v zakonodajni postopek. Foto: BoBo

Dodaj v

ŠOS na spletu zbira podpise podpore za odpravo "varčevanja pri mladih"

ŠOS-ov predlog zakona je v parlamentarni postopek že vložil Milan Brglez
12. junij 2017 ob 12:56
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Krize ni več in varčevanje pri mladih ni več potrebno. Določene pravice so se našim staršem že vrnile, čas je, da se preneha tudi varčevanje pri mladih," poudarja predsednik študentske organizacije Slovenije (ŠOS) Aleksandar Spremo ob predstavitvi predloga Zakona o urejanju položaju študentov (ZUPŠ).

Ta je po dolgotrajnem usklajevanju le pristal v zakonodajnem postopku. Pri ŠOS-u so zakon sprva nameravali vložiti v zakonodajni postopek s podpisi 5.000 volivk in volivcev, a se je zaradi usklajevanja tehničnih podrobnosti z zakonodajno pravno službo državnega zbora priprava zakona zavlekla do točke, ko zbiranje podpisov pred parlamentarnimi počitnicami ni bilo več mogoče. "Ker bi se zaradi parlamentarnih počitnic zbiranje zakona zavleklo do jeseni, smo se s predsednikom državnega zbora Milanom Brglezom dogovorili, da bo on vložil predlog v zakonodajni postopek kot prvi med enakimi," poudarja Spremo.

Sedaj bodo na študentski organizaciji v podporo svojemu predlogu poskušali prepričati še parlamentarne stranke in resorne ministre. "Mi jim v prvi vrsti želimo predstaviti vse predloge in seveda si želimo, da bi nas vsi podprli." Na vprašanje, kolikšno podporo si obetajo glede na do sedaj opravljene pogovore s tega področja, pa Spremo odgovori le, da "zaenkrat kaže dobro".

Poseg v šest zakonov
Sicer pa predlagani ZUPŠ posega v šesterico drugih zakonov, podobno kot je v času krize v več zakonov posegel Zakon o uravnoteženju javnih financ (ZUJF). S sprejetjem ZUPŠ-a bi se tako v prvi vrsti spremenil zakon o dohodnini, tako da bi se študentska olajšava dvignila z zdajšnjih 2.477,03 evra na 3.302,70 evra, s čimer bi se študentom z davčno razbremenitvijo izboljšal socialni položaj.

Druga predlagana sprememba se nanaša na subvencioniranje študentske prehrane, v katero je posegel prav ZUJF. Pri ŠOS-u tako predlagajo subvencioniranje obrokov do 22. ure in tudi v poletnih mesecih, obenem pa predlagajo dvig višine subvencije z 2,63 evra na 2,78 evra.

Zavarovani tudi po 26. letu?
ZUPŠ predvideva tudi poseg v zakon o zdravstvenem varstvu, in sicer tako, da bi se pravica do zavarovanja vezala na status dijaka oziroma študenta in ne bi bila več starostno omejena s 26. letom. Pri ŠOS-u so namreč prepričani, da je zdajšnja ureditev za mlade diskriminatorna.

Na vprašanje, ali je taka sprememba ob napovedani zdravstveni reformi, ki predlaga ukinitev dodatnega zavarovanja, sploh smiselna, pa Spremo odgovarja, da njihov predlog lahko stopi v veljavo že septembra, medtem ko je dejansko sprejetje zdravstvene reforme še vedno v zraku, volitve pa se približujejo. "Mi smo v okviru pogovorov bili tudi na ministrstvu za zdravje, kjer pa nad našimi predlogi niso bili navdušeni," še dodaja Spremo.

Pri ŠOS-u predlagajo tudi spremembe zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, in sicer tako, da bi bilo omogočeno prejemanje štipendije tudi tujim državljanom, ki bivajo v Sloveniji. S spremembo zakona o štipendiranju pa bi štipendisti, ki med študijem izpolnjujejo pogoje za pridobitev dodatka za bivanje, tega tudi prejeli.

Ureditev posebnih statusov
Zadnji zakon, v katerega pa bi ZUPŠ posegel, je zakon o visokem šolstvu. V prvi vrsti predlagajo ureditev statusa študentov s posebnimi potrebami in študente s posebnim statusom, kot so športniki, umetniki ali študentje starši. Sprememba bi tako ministrstvu naložila ureditev njihovega položaja s posebnim pravilnikom. Druga sprememba pa se nanaša na podaljšanje trajanja statusa študenta do izteka študijskega leta tudi na drugi stopnji. "Da ne bi prihajalo več do situacij, da bi vsi ljudje na zagovor magistrskega dela čakali na septembra, kar vodi v preobremenitev fakultet."

Tudi zakon o visokem šolstvu naj bi sicer v kratkem dočakal prenovo, kot je že napovedala vlada, a Spremo tudi tu vidi možnost za uveljavitev sprememb že z naslednjim študijskim letom, kar pa seveda ne izključuje nadaljnjih sprememb ureditve na področju visokega šolstva.

Ne glede na to, da je predlog ŠOS-a že vložen v zakonodajni postopek, pa so se pri ŠOS-u kljub temu odločili za zbiranje podpisov podpore. Podpise zbirajo na spletni strani kajpami.si in upajo, da jim bo z zadostno podporo tudi po tej poti uspelo prepričati poslanske skupine, da "je treba zaključiti varčevanje pri mladih", sklene Spremo.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
Gams
# 12.06.2017 ob 13:38
Študentski funkcionarji in servisi bi si spet polnili žepe. A ni sramota, da lahko s študentsko napotnico delaš 8ur celo v javni upravi? Študentsko delo je za med počitnicami ali pa dve tri ure na dan za kakšen priboljšek ob študiju. Saj so poceni študentski domovi, hrana, dela se lahko. Pa vpisnih mest je preveč in vsaka vas ima neko fakulteto kjer se vpisujejo zaradi statusov.
Kaj bi vi radi do 35 leta, da se dela na napotnice? Dajte ljudem delo, mladi sploh niso problem, problem so tisti po študiju, nad 30 let, tam če ne najdeš dela si gotov, saj ti odžirajo delo tisti ki redno delajo prek napotnic in vse državne subvencije so za mlade pod 30 leti.
izo
# 12.06.2017 ob 13:34
pa 5,10k plače za študentska predsedstva po raznih šouih ipd..
izo
# 12.06.2017 ob 13:33
ŠOS na spletu zbira podpise podpore za odpravo "varčevanja pri mladih"

aha, torej ukinjajo študentske servise, ki so se razpasli kot edina ponudba dela v sloveniji, da bodo diplomanti dejansko imeli kakšno možnost šihta preko uradne redne ali začasne zapolstive, kjer bodo imeli zavarovnje, delovno dobo ipd?

ne, ne, sej se hecam, vi kr pičite dalje napotnice..
SpicyWeiner
# 12.06.2017 ob 13:43
Seveda, z višjo študentsko olajšavo bodo lahko študentje več delali preko napotnic, od katerih določene procente dobijo ravno študentske organizacije. Če kdo danes še resno verjame, da te študentske organizacije delujejo v korist študentov, potrebuje eno petardo v ušesih, da se zbudi ven iz te pravljice.
vnk
# 12.06.2017 ob 14:06
Pri ŠOS-u predlagajo tudi spremembe zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, in sicer tako, da bi bilo omogočeno prejemanje štipendije tudi tujim državljanom, ki bivajo v Sloveniji.

Kako prosim?
vnk
# 12.06.2017 ob 14:29
Odgovornimladez, bos financiral? Jaz tujih studentov ne mislim. Pa tudi ne futranja po restavracijah poleti.
Lovec
# 12.06.2017 ob 14:01
Mislim, da bo predsednik parlamenta, kar poskočil od aktivnosti. Namreč nekaj zahteva njegova volilna baza in tukaj se je potrebno izkazati.

Je pa zanimivo vprašanje : Ali tukaj ne gre za nagajanje ?

Odgovor: Seveda da ne, gre za usklajeno predvolilno akcijo tistih ki to lahko.
Hudournik
# 12.06.2017 ob 14:17
Zanimivo, da vrednost subvencije ni vezana na inflacijo, saj je že 6 let 2,63 evra...Je pa dokaz, da danes študent dobi manj, kot pred šestimi leti.
heristalski166
# 12.06.2017 ob 15:23
ta predlog študentov je res beden, kajti največje jebene stranke zujfa (tj tisti ki kot omenjeno so množično delali zastonj), tj tisti ki so končali študij v času zujfa tj leta 12, 13 so danes stari okrog 30 in se jih sploh ne kvalificira za mlade nikjer, ta predlog bi pa samo postlal še bolj študentom ki jim ni bilo nikoli slabega, da se podaljša status na doktorski študij "ker je tako boljša zaposljivost" je pa še največji debilizem, kvečjemu poslabša se zaposljivost, se pa podaljša žurka študentskega življenja, ki jo je vsekakor smotrno racionalno čim bolj podaljšat ker je zatem vsestranska beda
angryjoe
# 12.06.2017 ob 16:04
Rad bi videl analizo trga študentskega dela. Koliko študentov dela zato, da se preživljajo in kakšni so njihovi uspehi, smeri študija in možnosti zaposlitve. Nadalje je potrebno doreči čemu služi študentsko delo, ali takšnim študentom ali vsem. Potem se lahko pogovarjamo o rešitvah situacije; ali takšnim študentom omogočiti večje subvencije, da se jih razbremeni dela (in ukine študentsko delo), ali pa študentsko delo omejiti in ga omogočiti le študentom, ki denar potrebujejo za preživljanje.
Zakaj je potrebno podaljševati zavarovanje po 26. letu? Večina programov traja 3 leta, drugostopenjski 2 leti, magistrski 5 ali 6 let. Če si nekdo vzame po 2 ali več let absolventa/pavzira, je to njemu v škodo. Doštudiraš lahko že pri 21 letih. Na neki točki se od človeka pričakuje, da vzame življenje v svoje roke.
Strinjam se z dvigom subvencije za prehrano, ker so cene prehrane zelo poskočile, gostinci, ki ponujajo tako prehrano pa to pridom izkoriščajo...
SpicyWeiner
# 12.06.2017 ob 15:03
Prebral, se pozanimal,... Strvar je dobra, končno nekaj za splošno dobro študenta.
Presenečen, bravo ŠOS!

Ljudje, vsega ni potrebno kritizirati, če so strvari dobre


splošno dobro za študenta in šos sta dva popolnoma nasprotna pojma ;-)
generusus
# 12.06.2017 ob 21:11
Za študente je pri nas že sedaj izjemno dobro poskrbljeno, in tujci, ki študirajo pri nas, ne morejo verjeti kakšnih ugodnosti so deležni študenti. Takšne razmere vodijo k pretiranemu vpisu srednješolcev na univerze, a vsaj četrtina do tretjina teh ni sposobna uspešno končati študija. Posledica pretiranega vpisa je padec kakovosti študija in inflacija nezaposljivih kadrov, predvsem družboslovcev.
kolibri123
# 12.06.2017 ob 18:51
Matura pri 18, diploma 1 pri 21, bolonjski magisterij 24, če rabiš doktorat, ker si v akademski karieri, ga naredi, ko boš imel že nekaj delovnih izkušenj in to ob delu. Maksimalno status do 26, pa še to je preveč! Sami kraljevski sinovi, ali kaj
Aslan
# 12.06.2017 ob 16:11
Edine dejanske težave pa se očitno ne bodo dotaknili - izkoriščanja študentov za redno delo. Če menite, da ima Slovenija zakone dobro urejene, potem naj inšpekcije opravijo svoje delo. Začnejo lahko v Europarku, BTC-ju, City Centru itd. Se bo državna blagajna takoj napolnila.
Optimist99
# 12.06.2017 ob 15:56
Kot nekdo ki je molzel sistem 7 let. Diplomo bi ze spravil skupaj, samo potem bi izgubil studentski dom, zavarovanje, prehrano, delat ne bi mogel...

Porihtajte zaposlovanje, delovna mesta.

ŠOS, ŠOU pa sta znana samo po pranju denarja in korupciji. Zakaj se je še šlo v Študentski kampus pri Tivoliju? Za študente, a ne? Pa jadrnice. za študente.

Čakam samo, da se še Dominik S. Črnjak z neke luknje prileže. Ko menda privlečemo nove-stare obraze vsake volitve. Pa ša absolventske izlete bo lahko prodajal poslancem.
aristotel
# 12.06.2017 ob 14:34
Naj dostudirajo v petih letih in gredo delat. Res udobno je molsti denar iz druzbe in od starsev. Druzba naj jim pa zagotovi delo.
kolibri123
# 12.06.2017 ob 18:53
Doktorate pa skrivajo, ko se prijavljajo za picopeke tu po primorskih picerijah!
r5
# 12.06.2017 ob 18:00
Podpreti študente, ki redno študirajo, spodbuditi, da gredo na izmenjavo in študij tudi v tujino, doma pa jim, vsaj najboljšim, omogočiti prakse, pripravništva ter korektne delovne pogoje in socialne pravice pri zaposlitvi.

En kup funkcionarjev ŠOS-a, razni pavzerji in bluzerji, študentski servisi in še kakšna anomalija pa niso del te zgodbe.
vnk
# 12.06.2017 ob 16:55
Štipendije za tujce bi morale bit urejene, tudi slovenski študentje v državah EU dobivajo štipendije. Tu gre le za upoštevanje EU zakonodaje. To bi morala uredit že država sama!

Ja, seveda. Dolžni smo izšolat cel tretji svet?
full_house
# 12.06.2017 ob 13:56
SpicyWeiner

od katerih določene procente dobijo ravno študentske organizacije

Če ukineš študentsko delo, se slovenski privatni sektor sesuje na prafaktorje.

Slovenski privatniki imajo sicer polne gobce o visokih davkih v Sloveniji, zanimivo pa je, da se nihče izmed njih ne upa preseliti v sosednjo Avstrijo, ki nam jo prodajajo kot zgled (to leti tudi na bogove slovenskega privatnega sektorja, Akrapoviča in Boscarola). Le zakaj?
utegurovic
# 12.06.2017 ob 20:41
ŠOS treba ukinit ASAP. Ko bodo kej prispeval, dobo lahko lajal...
Bendit
# 12.06.2017 ob 18:12
In s cim so si mladi to zasluzili?
vnk
# 12.06.2017 ob 16:55
Tak kot je v celo Sloveniji faušija se to izkaže tudi tu pod komentarjih... Veste kaj naredi Slovenec ko sosedu krava crkne? Še svoje štihne, da nebi prek po mleko hodil! <- Bravo vi keri samo kritizirat znate, niste pa toliko da bi bili s čim zadovoljni ali pa podprli tiste keri se znajo it...

Si študent? Pišeš že tako.
najdise
# 12.06.2017 ob 15:07
Mene samo nekaj zanima.
Študent ki je polnoleten, ki lahko pride do dodatnega zaslužka ima subvencionirano prehrano, npr. četrtošolček osnovne šole pa tega nima, kje je osnovna logika.
heristalski166
# 12.06.2017 ob 14:42
kako bi se pa lotili "odprave varčevanja", v javnih zavodih in šolah je na "lagerji" tok mladih ki so delali zastonj oz še delajo zastonj, da bi bil to res totaln zlom za javne finance vse to zaposlit
miki_miska
# 12.06.2017 ob 14:36
@aristotel

Druzba naj jim pa zagotovi delo.

E vidiš, tukaj nastane problem iz katere izhaja podaljševanja statusa, študentsko delo itd...verjamem, da bi vsak mlad z veseljem odšel na delo, če bi ga čakalo tako kot večino 30-40 let nazaj. Sicer pa določeni študiji preprosto trajajo dlje kot 5 let...medicina npr.
xes
# 12.06.2017 ob 19:43
xerces8: takrat, ko bo ljudstvo na volitvah zacelo voliti tiste politike, ki davke nizajo namesto tistih, ki jih visajo.
xerces8
# 12.06.2017 ob 19:33
Kdaj pa se bo ukinil začasen dvig DDV?
Saj krize je konec, a ne?
manrose.
# 12.06.2017 ob 18:07
odgovornimladez

# 12.06.2017 ob 14:12
Prijavi neprimerno vsebino Prebral, se pozanimal,... Strvar je dobra, končno nekaj za splošno dobro študenta.
Presenečen, bravo ŠOS!

Ljudje, vsega ni potrebno kritizirati, če so strvari dobre


Hehe, insajderski komentar z avtsajdersko podobo.
aktivist
# 12.06.2017 ob 19:17
Status bi podaljševali zato, da lahko delajo preko študenta čimdlje, zaposlijo se pa nikoli. Saj spremembe so koristne. Se strinjam, da se mora popravit krivica študentom, ampak ŠOS deluje s tem predlogom v lastno korist.
IndyBob
# 12.06.2017 ob 15:14
Slovenska socialna politika je spodbujanje razvajenosti, ker se deli neke socialne podpore in ugodnosti ljudem, ki jih v resnici ne potrebujejo.
Grešnica
# 12.06.2017 ob 22:10
Poklici, po katerih ni večjih potreb bi za začetek morali biti plačjivi, razlika pa naj gre v korist deficitnim smerem.
Študentska napotnica bi morala imeti med šol. letom omejitve na 21 ur/ tedensko.
nikhrast
# 12.06.2017 ob 18:45
Ne moreš verjeti kakšne privilegije dobijo študenti v Sloveniji-
Poglej Severna Amerika, študij in izpiti se končajo konec aprila, potem pa skoraj vsi za štiri mesece na poletno delo, septembra pa spet na predavanje. Ej, pa še delat se naučimo.
sistemc.
# 12.06.2017 ob 17:06
"Določene pravice so se našim staršem že vrnile, čas je, da se preneha tudi varčevanje pri mladih"

"a jim je naproti stopil predsednik državnega zbora in njihov predlog sam vložil v zakonodajni postopek."

Aha, Brglez podpise dvakrat obdavčenih migrantov vrže v koš, za študente pa naredi izjemo.
politik kritik
# 12.06.2017 ob 14:32
Štipendije za izmenjave v tujino zvišat! Da bojo naši otroc še kaj drugega vidl kot domače luknje, in predvsem kaj dobrega prenesli nazaj v Slovenijo.
sokolje oko
# 12.06.2017 ob 19:05
se strinjam, da je marsikaj za spremeniti, vendar ni pa vse zlato, kar se sveti...
glede prehrane... podaljšanje na 22uro se zdi smiselno (včasih obveznosti pač trajajo dlje), ne pa tudi podaljšanje na poletne mesece...
podaljšanje statusa... mogoče bi bilo ustreznejše starostno omejiti posamezno raven šolanja... da ne moreš dijaškega statusa podaljševati do 27ega leta, oz. kot so že nekateri omenil doktorata tlačiti v 2 leti pri rednem študiju...
študentsko delo... "rak-rana" sistema... v poletnem času neomejeno, v času študija omejiti na določeno število ur (povprečna oseba težko oz. nemogoče dela celoten delavnik poleg povprečnega faksa)...
štipendije za tujce... iskreno nimam poznavanja in ne morem komentirati :)
pero-perica
# 13.06.2017 ob 12:11
to delo prek študenta je totalno brez veze.ne moreš delat pa šudirat pa na predavanja hodt ,ker dan nima 48 ur.nekaj časa se da zdržat potem pregoriš.
izo
# 13.06.2017 ob 10:36
Ko smo mi študirali ni bilo nobenih bonov za subvencionirano prehrano. Menza v študentu ali kuhanje v lastni režiji.....

to je pa mroalo biti že kr nekaj časa nazaj. jst samo vem, da so se radi tudi žabarji nažirali preko bonov, če smo že ravno pri tem, kdo iskorišča bonitete ipd. doma pri mami, ne rabi dajat za stovanje in stroške,pa kakšen bon za kosilo (v dobrih starih časih si celo kakšen pir baje dobil za bon, lol) in tko smo spet lepo subvencinirali verjetno đžže tako najbolj bogart sloj populacije. in ta popolacije zdej zeha po državnem zboru iin pametuje, kako maldina samo državo naokol prnaša ipd.

za skozlat..
izo
# 13.06.2017 ob 10:29
Za študente je pri nas že sedaj izjemno dobro poskrbljeno, in tujci, ki študirajo pri nas, ne morejo verjeti kakšnih ugodnosti so deležni študenti. Takšne razmere vodijo k pretiranemu vpisu srednješolcev na univerze, a vsaj četrtina do tretjina teh ni sposobna uspešno končati študija. Posledica pretiranega vpisa je padec kakovosti študija in inflacija nezaposljivih kadrov, predvsem družboslovcev.

za to ni kriva mladina, ampak tisti, ki hočejo takšno stanje, da imaš potem polno državo kvazi študentov na napotnicah, da se izogneš dajatvam pri plačah, država kao prišpara na penzijah , prispevkih ipd (in tako jasno več ostane za javni sektor) ipd. to je nedopustno in uniči vsako svetlo prihodnost države.

kr poglejte zaposlitven oglase, to kar lahko zadnje čase (vsako tolk ošvignem spletne iskalnike zaposlitev, več ali manj zaradi zabave, žal) vidite, presega vsak višek patetike:
iščejo ljudi z doktoratom za recimo 800€ bruto, pa šoferje z znanji urbanizma, pa jasno študente z znajem vsah 5 jezikov za kao delo čiščenja in prelaganje robe, kelnarjenja ipd??
jst ne vem, kaj delajo po inšpektoratih ipd, ampak saj imaš tam vse črno na belem, skupaj z delodajalcem ipd, kaj še čakate??

tudi glede časovnice trajanja študijajst en bi tolk kr naenkrta platal obrnil. sem tudi sam bil na daljši strani, ampak več ali manj sem vmes začel delat po birojih (po smo spet tam, čeprav v glavnem nisem delal prek napotnic), pridejo ostale obveznosti ipd, pa se lahko kaj zavleče. status, bone ipd itak ne moreš vlečt v nedogeld, imaš tudi starostne omejitve in ne vem kaj še vse, sploh zdej, in jasno, delaš predvsem v svoj minus, če za zamujaš, ni č drugega.
jst bi torej mogoče malo manj kazal s prstom oz ga usmeril drugam, sicer pa sme že vsi povedali, ampak noben v vlad noče v to kislo jabolko vgriznit, kot sem rekel, očitno imajo vsi bonitete iz naslova študentskega dela.

Ukinit servise v obliki kot so sedaj, št. delo preselit na zavode za zaposlovanje v oblik obveznih praks ipd, študent naj ne bo natakar in čistilka, ampak naj opravlja prakso, za katero naj bi človek študiral in naj se mu takšno delo vpiše tudi v delovno dobe in izkušnje, ko pride na kakšen razgovor (da ne omenim, da se tako tudi dosti bolj pripravljen za štart).
vse, kar smo že stokrat povedali, ampak ne in ne, na koncu bodo lepo opalili plačljiv študij in oprali roke vsi, servisi pa še naprej štancali napotnice za dejmo so priznat, pol fiktivni študentske slovenije.
dost je blo!
pero-perica
# 12.06.2017 ob 15:09
kako po tem sistemu izobraževanja lahko doktoriraš do 26 leta.pojdimo od začtka-ing,mag,dr znanosti
nikhrast
# 12.06.2017 ob 14:57
Varčevanja je konec, lahko se uvedejo šolnine.
pobrisan
# 13.06.2017 ob 08:51
Ko smo mi študirali ni bilo nobenih bonov za subvencionirano prehrano. Menza v študentu ali kuhanje v lastni režiji.....
xerces8
# 12.06.2017 ob 19:32
Študenti dohodnino plačujejo?
Kje je tu logika?
stotrideset
# 13.06.2017 ob 18:05
Spletkarji, katerim je treba dobro pogledati pod prste - nemudoma.
In pika!
megan
# 13.06.2017 ob 14:11
Študentski servisi so anomalija na trgu dela in v resnici zelo škodljivi, razen za nekaj izbrancev, ki imajo korist in se na vse pretege trudijo, da se ne nič spremenilo.
Posredovanje dela in urejanje birokracije bi moral prevzet zavod za zaposlovanje. Študent pa bi moral imen neomejeno število ur dela samo na področju za katerega se izobražuje (gre za koristno nabiranje izkušenj). Delodajalci pa bi morali imet omejitev, koliko ur lahko delo pri njih opravljajo študenti, glede na število ur, ki jih opravijo redno zaposleni. Tako bi bili prisiljeni tudi redno zaposlit, ne pa samo izkoriščat prednosti prekarnega dela. Nestrokovna dela (delo na blagajni, v bifeju, za tekočim trakom, čiščenje, dostava hrane ipd. ) bi moralo bit dovoljeno samo ob vikendih in počitnicah.
megan
# 13.06.2017 ob 11:09
Glede zdravstvenega zavarovanja po 26. letu: nujno bi morali imet možnost bit zdravstveno zavarovani, vsi, ki se redno redno šolajo.
Primer: Študij medicine ima 6 letnikov. Če se enkrat zgodi, da študent ponavlja ni to nič neobičajnega ali "bluzerskega" ne na tej pa ne na mnogih drugih fakultetah, kjer so izpiti težki, pogoj za napredovanje v višji letnik pa opravljeni prav vsi izpiti. (Zdaj večinoma ni več tega, da bi lahko napredoval, tudi če ti manjka pol izpitov). Potem sledi še absolventki staž, kar nanese skupaj 8 let. Tisti, ki je rojen ob začetku koledarsekga leta bo ob zaključku študija imel 27,5 leta, ne da bi bil nek hud bluzač. 1,5 leta bo moral delat preko napotnice že zato, da si bo plačeval zdravstveno zavarovanje, ali pa mu ga bodo morali starši. Kriminal, glede na to, da je samoumevno, da imajo zdravstveno zavarovanje prav vsi brezposelni, vsi zaporniki itd, samo študent ne. (Tistim, ki so na zavodu, zavod krije zavarovanje, ampak študent se tja ne sme vpisat, ker bo s tem izgubil možnost rednega šolanja)
Drug primer: Nekdo se odloči, da gre po srednji šoli pri 19 letih v službo. Dela nekaj let, nato se mu prebudi želje po študiju in se vpiše npr. pri 23 letih. Vso pravico ima, celo zaželeno je da naredi tako. Če bo šlo vse gladko, bo končal pri 27 ali 28 letih (odvisno od študija). Ne glede na to, da je najprej že 4 leta plačeval vse prispevke, bo na koncu moral 2 leti sam krit zdravstveno zavarovanje. Zopet kriminal in diskriminacija.
pobrisan
# 13.06.2017 ob 08:26
miki_miska

E vidiš, tukaj nastane problem iz katere izhaja podaljševanja statusa, študentsko delo itd...verjamem, da bi vsak mlad z veseljem odšel na delo, če bi ga čakalo tako kot večino 30-40 let nazaj.
-------------------

V tistih časih je bil odstotek mularije, ki je po SŠ šla študirat precej nižji. Sedaj pa gre študirat skoraj vsak. Teh družboslovcev se naštepa za tri Slovenije. Važno da imajo profesorji službe in lepe plače.
miki_miska
# 12.06.2017 ob 17:07
Lahko si preberet raziskavo Euroštudenta. Točno je analizirano po aktualnih podatkih koliko študent potrebuje na mesec (brez luksuza, samo osnova), koliko dobi od starsèv, drzave in koliko si mora priskrbeti sam. Evo vam linke http://www.eurostudent-2013.si./
aktivist
# 12.06.2017 ob 15:12
Priseski. Poskrbeli bodo zase tisti, ki delajo v ŠOSu. Name bo imelo zanemarljivi učinek. Naj naredijo spremembo za delavne študente ne pa za večne.
megan
# 13.06.2017 ob 10:56
Mene samo nekaj zanima.
Študent ki je polnoleten, ki lahko pride do dodatnega zaslužka ima subvencionirano prehrano, npr. četrtošolček osnovne šole pa tega nima, kje je osnovna logika.


Daj nehaj. Veliko otrok v osnovni šoli ima kosilo povsem brezplačno, mnogi pa delno subvencionirano. Še tisti, ki plačujejo polno, plačajo manj kot študent s subvencijo. Poleg tega "četrtošolček" biva doma, kjer mu lahko mamica, očka, babica ... skuhajo kosilo. Študent pa ima pogosto čez cel dan obveznosti na fakulteti (urniki so včasih naravnost nemogoči, z nekimi čudnimi luknjami) in si lahko vmes vzame le kakšno urco do urco pa pol, da gre na kosilo, nikakor pa nima časa it v študnetski dom, si tam skuhat in pojest. Če gre na kosilo nekam v bližino fakultete, je to zelo drago, še s subvencijo plača v Ljubljani okoli 4 eur za obrok.
Kazalo