Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 27 glasov Ocenite to novico!
false
V Sloveniji imata najvišji količnik samomora Koroška in Savinjska. Foto: Pixabay
       Glede na umrljivost zaradi samomora je Slovenija namreč še vedno nad evropskim povprečjem, kjer pa je v zadnjih nekaj letih, podobno kot v Sloveniji, opaziti precejšen upad umrljivosti zaradi samomora.       
 Saša Roškar (NIJZ)
false
Dekleta večkrat pomislijo na samomorilno vedenje kot fantje. Foto: Pixabay
false
Število samomorov pri moških je skoraj štirikrat večje kot pri ženskah. Foto: Pixabay

Dodaj v

Število samomorov v Sloveniji, tako kot v številnih razvitih državah, upada

Svetovni dan preprečevanja samomora
8. september 2017 ob 16:39
Ljubljana - MMC RTV SLO

Leto 2016 je bilo spodbudno tudi na področju preprečevanja samomorov. Po podatkih inštituta za varovanje zdravja so lani zaznali najnižji količnik samomorov (število umrlih zaradi samomora na 100.000 prebivalcev) v zadnjih desetletjih.

"Zaradi samomora vsako leto umre več kot 300 oseb, približno 25-krat toliko pa jih samomor poskuša narediti. Za takšno statistiko se skrivajo zgodbe posameznikov, ki so zaradi različnih razlogov podvomili o vrednosti oziroma smislu lastnega življenja. Življenje je dragoceno in včasih negotovo, tudi težko. Če si vzamemo trenutek časa in svojo pozornost namenimo tistemu, ki jo potrebuje – popoln tujec, družinski član ali prijatelj – mu s tem lahko spremenimo življenje," so ob svetovnem dnevu samomora, oznamovali ga bodo v nedeljo 10. septembra, zapisali v Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ).

Po podatkih NIJZ-ja je bilo lani najmanj samomorov v zadnjih nekaj desetletjih. Leta 2016 je tako samomorilni količnik (število umrlih zaradi samomora na 100.000 prebivalcev) v Sloveniji znašal 17,97 (28,71 za moške in 7,40 za ženske). To pomeni, da je za posledicami samomora umrlo 371 ljudi (294 moških in 77 žensk). Razmerje med moškimi in ženskimi samomori je znašalo 3,8:1.

"Samomorilni količnik, ki smo ga zabeležili v letu 2016, je najnižji v zadnjih nekaj desetletjih in precej pod dolgoletnim povprečjem. Zato lahko rečemo, da trend upada samomorilnega količnika v Sloveniji vzdržujemo. Razlogi za upad samomorilnega količnika so lahko večplastni. V zadnjih nekaj letih so se okrepile preventivne dejavnosti (ozaveščanje splošne javnosti, aktivnosti destigmatizacije, delo za krepitev veščin in kompetenc za prepoznavanje in obravnavo samomorilno ogroženih pri različnih ciljnih skupinah – splošna javnost, različni profili strokovnjakov …), povečala pa se je tudi dostopnost pomoči, predvsem v nevladnem sektorju," so še zapisali na NIJZ-ju.

Manj samomorov tudi v drugih državah
Podobno, padajoče gibanje števila samomorov so opazili tudi v drugih vzhodnoevropskih državah. Marsikatera od njih je v preteklosti po količniku samomorilnosti sodila v sam svetovni vrh. "Vzrokov je verjetno več. Imamo več programov ozaveščanja, imamo boljše načine obravnave depresije, ljudje si tudi prej poiščejo pomoč," pravi Vita Poštuvan iz Slovenskega centra za raziskovanje samomora Inštituta Andrej Marušič Univerze na Primorskem, ki je tudi predstavnica Slovenije pri Mednarodni zvezi za preprečevanje samomora

"Ne smemo zanemariti, da je življenje danes drugačno, da je kvaliteta življenja malo boljša," pravi. Svoj prispevek je po njenem mnenju dal tudi internet: "Ljudje, ki so osamljeni, se lahko povežejo z drugimi osamljenimi ljudmi, četudi so na drugem koncu sveta. Družba omogoča neke druge priložnosti. Za del upada so zaslužni preventivni programi. Vendar se tudi globalno življenje malo spreminja."

Medtem ko število samomorov v razvitih državah upada, je v porastu v državah v razvoju. Poštuvanova pravi, da je vzrokov za to več. Med drugim se spreminja tudi sama družba, na drugi strani pa so v teh državah tudi natančnejše statistike. V številnih državah je lahko samomor družbeni tabu in so podatke nekako prirejali, zato niso bili relevantni.

"Takšen primer je bila recimo Portugalska. V statistikah je bila navedena tudi kategorija 'nedoločena smrt'. Tako je upadlo število samomorov, povečalo pa se je število nedoločenih smrti. Če bi obe kategoriji sešteli, bi lahko ugotovili, da število samomorov ni upadlo, le prekategorizirali so jih. Če prihaja do nihanj, je potrebno pogledati celostno, kaj se dogaja v neki državi," pravi in poudarja, da v Sloveniji za zdaj ni bilo drugačnih kategorizacij, zato temu ne moremo pripisati vloge pri upadu števila samomorov.

Trend pri mladih ostaja nespremenjen
Medtem ko na splošno upada število samomorov, pa v statistikah ne opažajo bistvenih sprememb pri samomorih med mladimi. "Okoli 20 mladostnikov letno umre zaradi samomora. To je trend, ki je prisoten že kar nekaj časa. Slovenija pri tem ni nadpovprečna v statistikah v primerjavi z EU-jem, za razliko od odrasle in še posebej starejše populacije, kjer smo glede samomorilnosti visoko nad evropskih povprečjem," pojasnjuje Poštuvanova.

Med mladimi je, kot pravi, veliko več t. i. samopoškodb, saj mladi večkrat svojo stisko izražajo tako, da se porežejo ali si kako drugače škodujejo. "Mogoče nimajo primernih orodij, kako izraziti svoja čustva," dodaja. Velike razlike so tudi med spoloma. Tako dekleta večkrat pomislijo na samomorilno vedenje. Samih smrti, ki so posledica samomora, pa je bistveno več pri fantih. Podobno kot pri odraslih.

Če čutiš hudo duševno stisko ali imaš samomorilne misli, poišči strokovno pomoč v organizacijah, ki nudijo neposredno pomoč. Lahko se obrneš na svojega osebnega zdravnika ali na:


• 112 – Center za obveščanje (za takojšnjo nujno pomoč)


• 116 123 – Zaupni telefon Samarijan in Sopotnik (24h/dan)


• 116 111 – TOM – telefon za otroke in mladostnike (vsak dan med 12. in 20. uro) • 01 520 99 00 – Klic v duševni stiski (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj)


• 031 233 211 – Ženska svetovalnica – krizni center (24h/dan)


www.tosemjaz.net – pomoč za mlade


www.zivziv.si – spletna postaja za razumevanje samomora

Za odrasle so v zdravstvenih domovih brezplačno na voljo delavnice Podpora pri spoprijemanju z depresijo. Prav tako so na voljo brezplačna svetovanja v svetovalnicah Posvet:


• 031 704 707, info@posvet.org – Psihološke svetovalnice Posvet v naslednjih krajih: Ljubljana, Kranj, Postojna, Nova Gorica, Murska Sobota, Slovenj Gradec, Sevnica in Koper (za naročanje pokličite od ponedeljka do petka med 12. in 19. uro)


• 031 778 772, svetovalnica@nijz.si – Psihološki svetovalnici Posvet v Celju in Laškem (za naročanje pokličite od ponedeljka do petka med 8. in 15. uro)

Kolikšno vlogo pa imajo na trende samomorilnosti in samopoškodovanja družbeni mediji, ki postajajo marsikdaj orodje za medsebojno obračunavanje med mladimi? "Ustrahovanje, šikaniranje je obstajalo že pred družbenimi mediji, ki sicer to tragedijo bolj eksplicitno pokažejo. Tisto, kar se je prej dogajalo v razredu, se je preselilo na neki socialni medij in se tam nadaljuje. Neke študije, ki bi primerjala stanje pred in po socialnih medijih, pa ne poznam. Socialni mediji so prevzeli neko novo vlogo v našem življenju in je to težko primerjati s situacijami pred tem," pravi in poudarja, da ima splet sicer lahko negativno, pa tudi prej pozitivno vlogo, saj obvešča, kako ravnati v stiski, in tako pripomore pri preprečevanju samodestruktivnega vedenja.

Neodgovorno poročanje o samomorih ima lahko posledice
Poštuvanova ob tem opozarja, da se mladi učijo s posnemanjem oz. s t. i. modelnim učenjem: "Če se o samomoru več govori, še posebej na neodgovoren senzacionalističen način, pride do tega, da mladi prevzamejo te vzorce. Na neki način jim s tem damo idejo, kako si lahko v tej stiski pomagajo. Vendar to večkrat ni prava rešitev. Podobno kot je bilo pri izdaji Goethejevega romana Trpljenje mladega Wertherja, ko se je število samomorov povečalo. Enako je z mediji, saj zaradi neodgovornega poročanja lahko število samomorov naraste."

Slovenski center za raziskovanje samomora v naslednjih mesecih pripravlja obsežne intervencije za preprečevanje samomora med mladimi. S pomočjo mednarodne raziskave pa so ugotovili, da so najbolj učinkovite neposredne delavnice z mladostniki, saj lahko pomembno znižajo število samomorilnega vedenja.

Mlade bodo tako skušali naučili izražanja čustev, reagiranja ob dilemah in pomoči prijatelju v stiski, odrasle pa predvsem ozavestili, kako prepoznati in ukrepati v primeru samomorilnega vedenja. Sicer pa Poštuvanova pravi, da so pri mladih ugotovili, da večina svoje stiske ne zaupa več staršem, temveč enemu od svojih prijateljev. Večkrat pod pogojem, da tega ne bodo povedali nikomur naprej. Vendar bi jih morali ozavestiti, da prelomijo svojo obljubo, ker bi s tem lahko tudi rešili življenje vrstniku.

Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
FBR
# 08.09.2017 ob 17:10
Mislim, da je zelo močna (ali pa celo najmočnejša) korelacija s številom samomorov tudi ekonomska stabilnost.
Hitri pogled na statistiko po letih ter regijah to potrdi.
vojnaslo91
# 08.09.2017 ob 16:50
Število samomorov v Sloveniji, tako kot številnih v razvitih državah, upada
---------------------------
Še eno pozitivna novica. Super.
TheSpicyOne
# 08.09.2017 ob 16:48
Samomor je najhuje kar lahko narediš svojim bližnjim. Ne vzmeš le svojega življenja ampak ga uničiš staršem, družini in prijateljem. Še posebej vrstnikom, ki si od šoka nekako opomorejo po strašno dolgo časa.
hospitalit
# 08.09.2017 ob 17:25
kaj pa prikriti samomori, ki izglrdajo kot prometne?za samomor zavarovalnica ne izplaca odskodnine. to se vstejte zraven in ponovno izracunajte kolicnike.
matej pirnat
# 08.09.2017 ob 17:12
še vedno smo TOP 3 v EU
SF0100
# 08.09.2017 ob 16:43
A se lahko malo pohecamo?! Z namenom, da morda odvrnem nekoga, ki ta trenutek o tem razmišlja.

Ples
# 08.09.2017 ob 17:41
@hospitalit
kaj pa prikriti samomori, ki izglrdajo kot prometne?

Ja, ti 'prometni' samomori, pa 'overdose' samomori, mogoče še kakšni ... Verjetno je nemogoče res identificirati vse samomore in so številke v resnici večje, pa ne samo pri nas :(
ap72
# 08.09.2017 ob 19:05
mene je presenetil podatek, kako veliko samomorov je po osemdesetem letu. je bistven podatek, da se velika večina samomorov zgodi očitno med upokojenci.

in vemo, kako so finančno pritisnjeni ob zid, verjetno je veilka večina trdo delala, zdaj pa nimajo niti za oskrbo v domu...

zelo zelo zelo žalostno. kako to nobenega ne skrbi? kako se o tem nič ne govori? tu ponujajo telefone, ki so seveda dobrodošli za mlade, ki so v čustvenih stiskah, ampak več kot očitno je da se večino samomorov zgodi zaradi socialnih stisk.

in v vrhu evrope!

sramota tudi za raziskovalce, za zdravtvene in socialne institucije, državo nasploh!
presenečen
# 08.09.2017 ob 17:52
@ffffff
Še en pokazatelj razlike med spoloma. Kako so ženske bolj močne na besedah in kako moški pri dejanjih.

Ne poznaš osnov antropologije, danes je moški pred težko nalogo, ne počuti se več koristnega, zlasti v zahodni kulturi. Moški je bil narejen za lovit mamute in nahranit družino. Kaj pa imamo danes? Roboti, socialna podpora. Dekadentna družba brez presežnega, nas ubija.
stepovsek
# 08.09.2017 ob 19:25
371 Ljudi na leto v tako mali državi je še vedno BRUTALNA cifra. To je 1 samomor na dan. Wtf.
kvisko75
# 08.09.2017 ob 17:14
Glede na to, kakšno je stanje na psihiatriji, pri nas ne bo dolgo tako.
Ples
# 08.09.2017 ob 19:46
@ap72
ampak več kot očitno je da se večino samomorov zgodi zaradi socialnih stisk.
... sramota tudi za raziskovalce, za zdravtvene in socialne institucije, državo nasploh!


Res je to. Ostareli ljudje v tem norem neoliberalizmu nimajo nobene vrednosti. Kakšna nora zabloda človeštva "razvitega" svata!
Stari ljudje so vez med preteklostjo in prihodnostjo, so zaklad izkušenj in modrosti, do dragocenost na veliko področjih - razen seveda na tem najbolj protežiranem, neoliberalističnim .... Ampak ta je zgolj trenuten, ne more to tako it v nedogled, ni mogoče.

Tako da ja, sramota za državo na sploh. Tudi za Cerarja aka Etika ...

Veriga je močna toliko, kot njen najšibkejši člen.
Vsi izgubljamo s temi samomori, vsi. In to ogromno. Ni denar, rast Bdp ipd edino merilo vrednostni življenja, niti približno. Je kvečjemu le en majceni delček.
stepovsek
# 08.09.2017 ob 19:29
@Nikec3

Tu se strinjam s tabo. Pa še to dodam. Kje je ves ta folk, ki oh in sploh tako trpi, ko nekdo naredi samomor, ko je samomorilec še živ?
Gaius Julius
# 08.09.2017 ob 21:35
@Ples

Ni tu point ženske moški, no!!!

Povej to dežurni feministki, ki pod vsako možno novico pride svoj evangelij prodajat in debato pelje na svoj mlin (torej ženske/moški).

Itak da ne gre za vprašanje spola, ampak splošne kvalitete življenja. To je jasno osnovnošolcem. Glede na to, da je samomor že od nekdaj prisoten pri človeku in marsikaterih drugih živalih ter da je trend že dalj časa v upadanju, gremo po moje kot družba vsaj približno v pravo smer.
firtoh
# 08.09.2017 ob 20:12
Skoraj 400-tim uspe, več kot 6000-im pa ne oz. je krik na pomoč.Ogromne cifre za tako maloštevilen narod
fah-q
# 08.09.2017 ob 21:21
Velike razlike so tudi med spoloma. Tako dekleta večkrat pomislijo na samomorilno vedenje. Samih smrti, ki so posledica samomora pa je bistveno več pri fantih. Podobno kot pri odraslih.

mogoče pa zato, ker je fizično zlorabo lažje prenašat kot psihično....seveda po mnenju nekaterih to sploh ni možno da bi bil problem...

drugi problem pa je, da današnji način življenja krepko bližje zgodovinskemu in evolucijskemu načinu življenju ženske, kot moškega. tako je potreba po prilagajanju svoje narave družbi pri moških krepko večja in zato tudi pritisk je večji.

sploh pa številke govorijo kdo je bolj ogrožen...

je pa smešno brat mentalne vratolomne akrobacije dežurne feministke kako enkrat jemlje relativne, drugič spet absolutne podatke-samo da ji pašejo v kontekst. povedano drugače-znan je cilj (razlaga), vse podatke, naj govorijo kar hočejo, pa se prilagodi in razloži, da služijo narativu...
Gaius Julius
# 08.09.2017 ob 21:09
@Snežinkica

Da ženske večkrat pomislijo in tudi poskusijo s samomorom je pa še en dokaz več, da so pritiski in obremenitve zanje, v še vedno pretežno šovinistično naravnani družbi, večji.

Prvič, originalni del odstavka govori o dekletih in njihovih mislih o samomoru. Ti pa si iz tega izpeljala, da to velja kar za vse ženske in da je misel o samomoru že kar poskus.

Drugič, kot verjetno veš že dobro poznam tvoje "ideje" ampak vsake toliko me uspeš presenetit. Tokrat imaš čisto dejstvo, črno na belem, na vsak samomor ženske so skoraj 4 moški. Tvoj zaključek? Uboge ženske, očitno je, da bolj trpijo v tej patriarhalni tiraniji.

Ne samo, da nisi za malo zgrešila tarče. Niti je nisi konkretno zgrešila. Še huje, pištolo si narobe obrnila.
zapravico
# 08.09.2017 ob 20:23
Samomori so odraz države do svojih ljudi
blue_house
# 08.09.2017 ob 19:47
Nikec3
Živiš zase in ne za druge.

Razen, če imaš otroke, za katere si dolžan skrbeti, in v primeru samomora skrb zanje prevališ na druge. Ali pa hipoteko na hišo in odvisne družinske člane. Ali pa si dolžan nekomu veliko vsoto denarja, ki je zaradi tvojega samomora ne bo dobil. Ali pa, če ti samomor ne uspe in postaneš rastlina.

Logika Ayn Rand se sicer sliši super hip, dokler ne trči v zid imenovan 'resnično življenje'.
gtaman
# 08.09.2017 ob 19:31
@stepovsek
Nekoč sem od enega psihiatra slišal, da bi zaradi družbe in načina življenja morali imeti vsak svojega osebnega psihiatra...
bleeeee
# 08.09.2017 ob 18:34
Ne poznaš osnov antropologije, danes je moški pred težko nalogo, ne počuti se več koristnega, zlasti v zahodni kulturi. Moški je bil narejen za lovit mamute in nahranit družino. Kaj pa imamo danes? Roboti, socialna podpora. Dekadentna družba brez presežnega, nas ubija.

A to pomeni, da smo Slovenci danes manj dekadentni kot pred 15 leti? Samomorov imamo namreč manj.
Ples
# 09.09.2017 ob 01:10
Resno, ljudje se ubijajo .... tu pa je izpadlo, kot da je najpomebneje, kaj kdo misli o nekem komentatorju?

To s samomori je stvar strukturalizma tega sveta. Potrošniški svet te poriva v neko navidezno izbiranje - tudi če tega ne rabiš, tudi če veš, da je to brez veze.
Eni obupajo.

In ne samo eni, cel kup je takih! :((((

Kakšna skupnost smo zares, kaj je to, da je toliko ljudi izgubljenih?

Nikakor ne pristajam na tezo, da je ta grozljiva statistika le rezultat nekih posamičnih težav. Stvar je sistemska!
boro007
# 09.09.2017 ob 00:57
@Snežinkica

Ženske so imele vedno težje življenje od moških in ga imajo še danes, zato tudi večkrat pomislijo in poskusijo s samomorom, ampak vsa pozornost se pa vedno vrti okoli ubogih moških, ki da so bili ustvarjeni za absolutne patriarhe, sedaj, ko postajamo egalitarnejša družba, pa ne vidijo drugega kot izhod v smrt. Kot je povedal že Darwin, bistvo evolucije so spremebe in prilagajanje nanje, kdor je danes depresiven ker ne more več hoditi na lov mamutov nekako ne spada v naš čas.

Ah zdaj pa že pretiravaš ljuba snežinkica... Je težje nabirat borovnice ali it v jamo na rjavega medveda?

Večina samomorov je povezanih z osamljenostjo in tem da te nekako nič ne veže na ta svet... S tem imamo moški precej večje težave, ker je še vedno tako da se moramo mi vam dokazovat da smo vredni vaše pozornosti in je zavrnitev preceeej več... Mogoče je razlog v tem da smo moški vsaj v tem pogledu pod večjim pritiskom?

So ženske ki imajo težko življenje in so moški ki imajo težko življenje, prav prizanešeno pa ni nikomur...
Gaius Julius
# 08.09.2017 ob 22:24
@Ples

Tudi jaz sem se že parkrat strinjal z njo, sicer resda zelo redko, a ni mi bil problem izraziti podporo, če sem se strinjal z vsebino. Kljub temu pa se zavedam, da gre za osebo, ki ne išče dialoga in rešitev, ampak dobesedno seje sovraštvo med spoloma s svojo retoriko, ki je podobna retoriki brkatega možica slabih 100 let nazaj v Nemčiji. Ne glede na to, kaj je njen motiv, to vsekakor ni način za doseganje ciljev. Posledica je, da četudi kdaj izpostavi resničen problem, je nihče več ne jemlje resno.
Nikec3
# 08.09.2017 ob 19:27
Samomor je najhuje kar lahko narediš svojim bližnjim. Ne vzmeš le svojega življenja ampak ga uničiš staršem, družini in prijateljem. Še posebej vrstnikom, ki si od šoka nekako opomorejo po strašno dolgo časa.

Živiš zase in ne za druge.
MITJA VILAR
# 09.09.2017 ob 07:29
Trikrat manjše število smrti v prometu obdeluje bataljon ljudi, ki izdajajo plačilne listke za prehitro vožnjo, pri samomorilcih pa se tega ne da in tudi ni prekršek, zato se aktivno z zmanjšanje števila ne ukvarja nihče. Rešitve, ki zmanjšajo to števil na železnicah je tudi sedanji minister za infrastrukturo, direktor dir. za žel, promet, urad predsednika vlade, ki je dobil to januarja, blokira oz,ne stori ničesar. OD maja do avgusta sicer 8 smrti na tirih, dva nepojasnjena.Nisem zasledil podatkov o samomorih oz. poskusih otrok, ki se dogajajo. Vprašanja so za slo medije bistveo manj pomembna kot to, kaj je imela Melanija oboto ob poplavah. Stanje na tem področju pojasni misel, da če ni pritožb na kvaliteto izdelave jadralnih padal to še ne pomeni, da so narejena dobro. Samomorolici ne protestirajo pred Ministrtsvom za delo ali sodiščem.
Ples
# 08.09.2017 ob 22:28
@fah-q
no, pozornost se dobi-in vsak psiholog ti lahko potrdi, da ni slabe pozornosti za take, ki jo nujno rabijo. predvsem pa očitno ni point v doseganju izboljšav za ženske ampak v najbrž v zlivanju lastne bolečine in jeze zarad kakih lastnih slabih izkušenj....lahko pa gre za plačanega al pa malo sadističnega trola.

Jaz pa Snežinkice ne vidim tako.
Point njenih komentarjev je pravi - enakost - (kar je real life, ne zakonodaja)

Razumem ta odpor do njenih komentarjev, ampak mislim, da je po večini avtomatičen (podzavesten) - in niti najmanj presenetljivo, ta odpor prihaja pretežno od moških
Ples
# 08.09.2017 ob 22:20
@Snežinkica
Oprosti, ampak resnično ne razumem kaj želiš. Tudi v članku je polno statistike in razvrščanja glede na spol, pa očitno nikogar ne moti. ....

Vem to, sem prebrala, kar lahko vidiš po mojih komentarjih.

Ti imaš pozicijo za svojo borbo - za katero se zadnje čase res sprašujem: Za kaj točno ti gre? Si res maščevalna ženska, ki bi za nadaljnjih 2000 let podredila moške? Ker ... tako izpadeš, žal.

Meni to, da naredijo moški več samomorov, ni noben žur. Problemi so globlji, razredni ...
fah-q
# 08.09.2017 ob 21:46
@snezinkica
Ne, manj so "uspešne" zato ker izbirajo drugačna sredstva. Če se naješ tablet ali se vržeš v reko je večja verjetnost, da te kdo prej najde in reši kot pa če se utreliš v glavo ali obesiš.

haha...če bi blo obratno bi sigurno bil razlog, da so moški manj učinkoviti in manj inteligentni in se še fentat ne znajo kot se zagre...
porota
# 08.09.2017 ob 21:27
@Snežinkica

Ne, razmerje med USPELIMI samomori je 3,8: 1 za moške, v poskusih samomora pa vodijo ženske.


če nadaljujem tvojo teorijo...mogoče pa zato niso uspele, ker jim je lepše in niso bile tako prepričane da jim gre slabo, ali pa se za uspehom skriva sposobnost.
Monopattern
# 08.09.2017 ob 20:17
Žalostno,da na oko nekje 4x več ljudi umre od svoje roke kot v prometu, a so še vedno vse smrti na cestah v novicah, za preprečevanje namenimo letno milijone evrov. Ne spomnim se, kdaj je nazadnje v medijih bil konkreten primer samomora. Najbrž nočejo, da bi nas zajel pesimizem, ker bi vsak dan videli nove novice o smrtih.
galoper
# 08.09.2017 ob 20:00
Tema samomorov je bila predmet programa države že v času tik pred osamosvojitvijo. Pograbili so jo karieristi in zaslužkarji, a vsebina še vedno zaostaja za pojavom.
Vzrok poraznih številk je v neprimernem strokovnem pristopu k reševanju. Preplačani 'strokovnjaki' naj opravijo delo, ali pa jih ne rabimo.
Snežinkica
# 09.09.2017 ob 19:27
@porota

Krajša življenjska doba pri moških je v določeni meri posledica genetske predispozicije, na katero nimamo vpliva, večinoma pa bolj riskantnega in manj zdravega življenskega sloga, ki si ga moški izberejo sami.
Snežinkica
# 08.09.2017 ob 22:28
Za kaj točno ti gre?

Gre mi za pravico in resnico in ta je (glede samomora in vsebine tega članka) takšna kot sem jo navedla. Sedaj, če se ljudem ne dopade in žal je tako, da večina ljudi ne želi slišati resnice, pa to najbrž ni moj problem.
stepovsek
# 08.09.2017 ob 22:19
Večje število "uspešnih" samomorov med moškimi in ženskami je zaradi tega ker moški, ko delajo samomor to dejansko delajo z bolj "efektivnimi" metodami med tem, ko ženske delajo samomore z manj "efektivnimi" tablete itd. Pa še en "fun fact" 9/10 samomorov naredijo belo polti ljudje. Pritisk v naši družbi je nenormalen, še posebej med moškimi, od katerih se vedno pričakuje da so multi praktiki in perfektni.
fah-q
# 08.09.2017 ob 21:57
@ples
a se ti zdi, da lahko kaj narediš v tej smeri?

no, pozornost se dobi-in vsak psiholog ti lahko potrdi, da ni slabe pozornosti za take, ki jo nujno rabijo. predvsem pa očitno ni point v doseganju izboljšav za ženske ampak v najbrž v zlivanju lastne bolečine in jeze zarad kakih lastnih slabih izkušenj....lahko pa gre za plačanega al pa malo sadističnega trola.

ampak to so samo ugibanja...
djdj
# 08.09.2017 ob 21:45
otopik # 08.09.2017 ob 21:03

Strinjam se z: "živiš zase in ne za druge".

Verjamem, da bi marsikdo prebrodil krizo. Če bi imel otroke, družino, prijatelje, nekoga s katerim bi se lahko pogovoril in si olajšal dušo. A v temu turbo kapitalističnemu svetu, kjer večina skrbi le za svojo R_t, je zmanjklo časa za pogovor in medsebojne odnose. Tudi jaz težko srečam osebo, s katero se lahko iskreno pogovarjam. Človek je pritisnjen pred težke pritiske. Težko bi me prepričali, da ekipa Sfuzlotov(psihiatri, psihologi, socialni delavci + predpisani narkotiki) bolj pomaga osebi, kot narava in soljudje. :( Žalostno, ampak tako je.
Nekaj sem prebral, zato imam takšno mnenje o zgoraj naštetih poklicih.
Snežinkica
# 08.09.2017 ob 21:33
@porota

.mogoče pa zato niso uspele, ker jim je lepše in niso bile tako prepričane da jim gre slabo, ali pa se za uspehom skriva sposobnost.

Ne, manj so "uspešne" zato ker izbirajo drugačna sredstva. Če se naješ tablet ali se vržeš v reko je večja verjetnost, da te kdo prej najde in reši kot pa če se utreliš v glavo ali obesiš.
Snežinkica
# 08.09.2017 ob 21:28
@porota

Še vir za moje trditve:

Globally as of 2012, death by suicide occurs about 1.8 times more often among males than among females.[3][4] In the western world, males die three to four times more often by means of suicide than do females.[3] This difference is even more pronounced in those over the age of 65, with tenfold more males than females dying by suicide.[5] Suicide attempts are between two and four times more frequent among females.[6][7][8] Researchers have attributed the difference between attempted and completed suicides among the sexes to males using more lethal means to end their lives.[5][9][

Prevod: Globalno gledano umre zaradi samomora približno 1,8 krat več moških kot žensk, na Zahodu celo tri do štirikrat več, ta razlika se še stopnjuje po 65. letu, ko zaradi samomora umre 10x več moških kot žensk. Poskusi samomora pa so pogostejši pri ženskah, od 2-4 krat. Raziskovalci to razliko med poskusom in dejansko izpeljavo samomora pripisujejo dejstvu, da moški uporabljajo za samomor smrtonosnejša sredstva.
Ples
# 08.09.2017 ob 21:25
Ni tu point ženske moški, no!!!

Noben človek ni otok, povsem sam zase ...
In nikoli ne sprašuj, komu zvoni, ker ...
heristalski166
# 08.09.2017 ob 21:09
v globalu je pa število samomorov glede na leto 1950 eksplodiralo, še posebej med najstniki za nekaj 10×, pa tudi kot so rekli že pred mano, težko je razločiti samomor od (ne)želene zlorabe drog, ki jih je vedno več in ni navodil za uporabo, en se hoče orenk zadet pa umre, drugi pa dobiva samo škrt robo pa mu nikakor ne uspe umret
gregori
# 08.09.2017 ob 20:13
Ja- za razmislit
koliko več žrtev je med samomorilci ,kot na cesti(tudi tam so nekatere nesreče zaradi izvajanja samomora)pa se nobeden ne povpraša kakšen vzrok je ,da si človek sam streže po življenju.
stepovsek
# 08.09.2017 ob 19:22
Mogoče ko se spremeni družba in postanejo duševne težave in bolezni sprejemljive(v smislu, da ljudi ne bo sram spregovorit o tem ali si poiskati pomoč) se bo pa tudi število samomorov v Sloveniji znižalo. Sam mam izjemno srečo, da sem obiskoval šolo kjer smo imeli predmet nega duševnega bolnika in od takrat naprej bolj odprto gledam na ljudi z temi problemi, vem pa da si še sedaj marsikdo(beri velika večina) misli, da so ljudje z duševnimi problemi manj vredni, čudaki itd... V bistvu pa ni razlike med zlomljeno nogo ali pa kakšno kronično boleznijo in depresijo ali čem podobnim.
presenečen
# 08.09.2017 ob 17:47
Odrezali smo duhovno komponento, še malo pa bomo digitalizirali možgane.. Veliko jih trpi zaradi komolcev in samoljubja drugih.. Veliko je kriva centralizacija, kako očitno, na koroškem in savinjskem največ samomorov..
HOR
# 10.09.2017 ob 01:02
Tu pa tam kak clanek, pa nobenega zasedanja parlamenta pa dodatnih miljonov za preprecevanje skoraj 400 mrtvih letno...
Terorizem, nic mrtvih pa cela panika...
Snežinkica
# 09.09.2017 ob 11:43
@boro007

Ah zdaj pa že pretiravaš ljuba snežinkica... Je težje nabirat borovnice ali it v jamo na rjavega medveda?

Je težje biti gospodar ali suženj, subjekt ali objekt, prvo ali drugorazredni državljan? Za vsakega posameznika je njegovo lastno trpljenje največje, to je povsem razumljivo, ampak obstaja tudi objektivni pogled in ta kaže, da je skozi celotno zgodovino in še danes bilo težje biti ženska kot moški.

Večina samomorov je povezanih z osamljenostjo in tem da te nekako nič ne veže na ta svet... S tem imamo moški precej večje težave, ker je še vedno tako da se moramo mi vam dokazovat da smo vredni vaše pozornosti in je zavrnitev preceeej več... Mogoče je razlog v tem da smo moški vsaj v tem pogledu pod večjim pritiskom?

Seveda je vsak samomor tragičen, ampak obstajajo še težji razlogi zanj kot je osamljenost, denimo izjemno huda fizična ali psihična bolečina, ki je posledica bolezni, zlorab, nasilja....
Pa tudi, za vsakega osamljenega moškega se najde osamljena ženska, pravzaprav je z leti izbira čedalje večja, ker ženske dlje živijo, ampak očitno bi tudi starejši moški radi madenke in lepotice, ki bi bile po vrhu še ubogljive in ponižne, potem pa res ni čudno, da je toliko zavrnitev.
Gaius Julius
# 09.09.2017 ob 00:21
@Ples

Močno dvomim, da je resnična egalitarna družba njen cilj. Morda tako pravi, morda celo sama tako verjame, ampak njene besede govorijo drugače. Na vsak družbeni problem, tragedijo in celo spor med zvezdniki lahko pri njej najdeš eno in edino rdečo nit: ženske so žrtve. Tudi pri tej temi, kjer je število moških samomorilcev bistveno večje, se obesi na statistiko, da je več ženskih poizkusov samomora. Nje ne zanimajo vzroki za moške samomore in možnost preprečevanja, ampak avtomatsko preklopi pozornost zgolj na ženske žrtve. Sori, ampak to ni pot do enakosti in tukaj tudi ne kaže nobene želje po tem.

In glej, ni dileme, da je ženskam v določenih področjih težje. Ampak dejstvo pa je, da je tudi moškim marsikje težje kot ženskam - o tem smo tu že v stotih debatah razpravljali. Rešitev ni zgolj v fokusu na en spol, ampak v odpravljanju obstoječih razlik na splošno. Dejstvo pa je tudi, da nekatere razlike bodo ostale, ker smo si med seboj biološko različni.
Snežinkica
# 08.09.2017 ob 22:07
Priporočam pa vsem v branje:
Arto Paasilinna
Očarljivi skupinski samomor


Sem prebrala in se mi ni zdel neki presežek.
Ples
# 08.09.2017 ob 21:56
Priporočam pa vsem v branje:
Arto Paasilinna
Očarljivi skupinski samomor

NoriGoban
# 08.09.2017 ob 21:03
"Žalostno,da na oko nekje 4x več ljudi umre od svoje roke kot v prometu, a so še vedno vse smrti na cestah v novicah, za preprečevanje namenimo letno milijone evrov."

Klatis neumnosti! Samomor je izbira! Smrt v prometni nesreci pa ni izbira! Pa tudi mnogi umrejo v prometu zaradi objestnosti drugih!
Kazalo