Slovenija

Poudarki

  • Za zdaj napovedanih 50 avtobusov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,9 od 18 glasov Ocenite to novico!
demonstracije
Po ocenah ŠOS-a bodo stroški protesta znašali približno 50.000 evrov. ŠOS, DOS in študentski klubi so iz večjih slovenskih mest organizirali avtobusne prevoze, trenutno pa imajo napovedanih 50 avtobusov. Foto: EPA
Ivan Svetlik
Odhodki štipendijskega sklada za letos bodo predvidoma znašali 19 miljonov evrov, je napovedal minister Svetlik. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
DOS in ŠOS pred demonstra...

Dodaj v

Študenti in dijaki za demonstracije 50.000 evrov

Združeni v protest proti malemu delu
13. maj 2010 ob 13:06,
zadnji poseg: 13. maj 2010 ob 18:35
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Študentom se bodo na protestu proti malemu delu 19. maja na Prešernovem trgu pridružili tudi dijaki. Pravijo, da bodo namreč tudi oni kmalu postali študenti.

Predsednica Študentske organizacije Slovenije (ŠOS) Katja Šoba pravi, da ŠOS že šest mesecev opozarja vlado, da je socialni položaj študentov in dijakov težak in zato vlada študentom ne more vzeti socialnega korektiva, s katerim si krijejo stroške.

Želijo si, da se jih obravnava ločeno od upokojencev in brezposelnih. "Študentje si želimo fleksibilno delo ter da vstopamo in izstopamo na trg dela prilagojeno študiju," je povedala. Po njenih besedah morajo študenti imeti možnost, da pridobijo denar za pokrivanje stroškov ter si privoščijo študij in s tem odskočno desko za zaposlitev.

"Premalo štipendij in študentskih postelj"
Dotaknila se je tudi ureditve štipendij in pomanjkanja postelj v študentskih domovih. "Samo 16,4 odstotka študentov spi v študentskih posteljah, imamo 110.000 študentov, 30 odstotkov študentov pa plačuje najemnino. Najprej je treba urediti socialni položaj študentov, šele nato se lahko pogovarjamo o omejitvah," še pravi Šobova.

Prav o štipendijah je govoril tudi minister za delo Ivan Svetlik, saj je vlada potrdila poslovni in finančni načrt Javnega sklada RS za razvoj kadrov in štipendije za letos. Predvideni odhodki sklada, ki med drugim skrbi za dodeljevanje kadrovskih in Zoisovih štipendij ter zagotavlja posojila za študij doma in na tujem, znašajo 19 milijonov evrov. Načrtovanih prihodkov je nekoliko manj, a nekaj rezervnih sredstev pride še od koncesijskih dajatev iz študentskega dela.

"Uredite malice učencev, a ne na račun dijakov"
Podobno težave pa po besedah predsednika Dijaške organizacije Slovenije (DOS) Aleksandra Sprema težijo tudi dijake. S predlogom zakona o šolski prehrani se ukinja brezplačna malica vsem dijakom, zato ne morejo privoliti v ukinitev pravice do 100-odstotno subvencionirane dijaške prehrane. Poudaril je, da dijaki ne nasprotujejo ureditvi šolske prehrane v osnovnih šolah, vendar ne na račun dijakov. Po izračunih DOS-a bi država potrebovala dodatnih 12 milijonov evrov za zagotavljanje brezplačne malice osnovnošolcem in dijakom.

Prav tako se Spremo ne strinja z ukinitvijo državne štipendije za mladoletne dijake in ukinitvijo otroškega dodatka za polnoletne osebe. "Za državno štipendijo je v prejšnjem šolskem letu zaprosilo slabih 40.000 dijakov, odobrenih pa je bilo le 23.000 štipendij", zato Spremo ocenjuje, da je potreba po državnih štipendijah velika.

A. M., E. S.
Prijavi napako
Komentarji
pikam_dopust
# 14.05.2010 ob 10:15
Pa še o nekih bučah, kako bodo študente izrinili brezposelni in upokojenci:
a) naj se študenti zavedajo, da je status študenta omejen samo na nekaj let - in da ima življenje študenta podobno omejen rok trajanja kot to velja za kakšne bolj "lahkotno-nočne" poklice. Če jim ni ravno vseeno, kako bodo živeli naslednjih 40 let svojega življenja, potem naj razmišljajo izven "študentske" ograde, ker to življenje itak traja samo nekaj let.
b) rad bi videl 65 let staro upokojenko, kako bo izrinila študenta pri selitvah pohištva ali vnosa podatkov v računalnik. Res bi to rad videl...
pikam_dopust
# 14.05.2010 ob 10:10
Študenti se borijo za to, da bodo po zaključku študija lahko brezposelni, ker jih bo izrivala nova generacija študentov.

Seveda govorim o tistih "hobi" študentih. Ostali - ki študirajo nekaj resnega, pa zato nimajo časa delati kot tajnice ali blagajničarke - bodo seveda dobili delo. Ampak ti tudi ne protesitrajo - ker jim je za sistem študentskih napotnic itak vseeno.

Seveda zakon o malem delu ni idealen. Ampak trenutni sistem študentskih napotnic je dober izključno in samo za dva segmenta družbe - študentske organizacije (servise) in podjetja. Študenti pa - za pivo, sendvič in nekaj drobnih penezev - svojo dušo prodajo hudiču, saj se bodo čez dve, tri leta lahko točno tem napotnicam zahvalili, da bodo stacionirani na zavodu za brezposlene (BREZ vsakega dela - tudi brez malega), saj do študentskih napotnic (brez goljufije in podkupovanja nekoga tretjega) ne bodo mogli, podjetja pa tudi ne vidijo razloga, zakaj bi zaposlila nekoga, da bi mu makar nekaj mesecev tekla delovna doba, če pa lahko za isti čas zaposli študenta (kjer teh prispevkov ni treba plačevat).
bozz
# 14.05.2010 ob 07:52
@smoke4fun, verjetno (in tudi upam, da) ne študiraš slovenščine, kaj?
smoke4fun
# 14.05.2010 ob 01:41
@gusto: Sej napake študentkega dela in študentskih organizacij ni teško najdet. Sam k si boš enkat dejansko prebral predlog ZMD in pomislu kaj pomeni to za vse, študente, starše, brezposlene in ostalo delovno ljudstvo boš vidu, da je dost bl škodljiv. Sm pustu komentar na tistmu linku pa si tm preber...
WD-40
# 14.05.2010 ob 00:01
Ljudje! Pozitivno sem presenečen, ker široko razmišljate. Večina jih gre tja protestirati, da izpadejo konformni. Kot pravite, ovce.

Neglede na to kakšno ureditev imamo... Malo delo ali kaj drugega je dejstvo, da s tolikšno vsoto, kot jo lahko dobiš, s temi postavkami in omejitvijo, je dovolj, da preživiš.

Sam sem študent, kadilec, ne živim v domu, ampak pri zasebniku in preživim s slabimi 300 evri. Nekaj dajo starši, nekaj pa tudi sam. Preživim brez problema. Lačen nisem, nikotina tudi ne primanjkuje. Ok, avta nimam, ampak a študent tako nujno rabi avto? Včasih je bil pravi kult se voziti z vlakom. Kaj pa zdaj?

Vsem študentom, ki se gredo tja napiti pa... Če nimate za hrano, tudi za alkohol nimate!

No, nekaj je res. Prispevki morajo biti. Vprašanje pa je naslednje... Koliko? 1000 evrov na mesec? Ne, preveč. To delo dajte diplomirancem.

Meni je recimo cilj diplomirati v čimnkrajšem možnem času. Me prav zanima koliko je povprečna starost tam... Koliko je starih 22 let in so v 3. letniku. Ok, zdaj malo pretiravam. Ampak dejstvo je, da je veliko na tem.

Skratka... Delo že, že... Kakšno pa? Takšno, kot zdaj že ne.
Neo_
# 13.05.2010 ob 21:36
Emlyn
13. maj 2010 ob 15:01
Prijavi neprimerno vsebino
Drugače si pa lahko te proteste nekam vtaknete....Če ne mislite razbit pol mesta, zažgat parlamenta in se udarit s policijo, vas ne bo nihče resno jemal. Žalostno, a resnično.

To, da boste tam stali s transparenti 50m od vlade stran in vpili parole, je isto kot če bi namesto vas rasla drevesa, v krošnje pa bi vel veter. Isto velja za katerekoli druge proteste, sploh delavske.

Žal popolnoma resnično !
gusto
# 13.05.2010 ob 19:20
Sem študent in sem za ukinitev študentskega dela. Ko vidim na televiziji Katjo Šoba, mi postane slabo. Sprašujem se, če vse te študentske ovčke, ki hitijo na demonstracije, sploh vedo zakaj demonstrirajo. Poglejte na spodnjo povezavo, je en drug študent lepo napisal svoje mnenje, jaz pa se strinjam z njim.

študentsko (malo) delo po moje
Binder Dandet
# 13.05.2010 ob 17:41
So me kolegi študenti malce poučili o razmerah, tako da se strinjam, da ne gre jemati povsem takšne slike, ko jo slikajo mediji.

Ampak, dragi študentje, kot prvo pri ljudeh ne boste imeli podpore, dokler boste podpirali vodstva in sistem, ki tako brezskrbno zapravlja ta denar. Kot drugo pa je jasno, da študentsko delo v obstoječi obliki, s tem imam v mislih neplačevanje prispevkov, nobenih pravic, nelojalno konkurenco itd., ne more več obstajati. Profite vlečejo delodajalci in servisi, država (to smo mi vsi) in tisti, ki opravljajo delo na napotnice, pa s tem le izgubljajo.
levanda
# 13.05.2010 ob 16:50
Smoke4fun se podpišem pod to kar si napisal. Mislim, da je kar nekaj takšnih ki sploh situacije ne poznajo, pa velik pametujejo. Tudi jaz mislim, da predlagani zakon ni najboljša rešitev in da bi se trenutno situacijo dalo rešiti na drugačen način. Samo problem je tukaj minister Svetlik in dokler bo on na vladi problem ne bom rešen. Lahko pa se marsikaj spremeni na ulicah 19.maja. Me zanima če bo Svetlik tudi drugi teden tako pameten???
smoke4fun
# 13.05.2010 ob 16:34
Matr je tle vlik pametnih komentarjov. Kot da bi bili sami poznavalci in pravni strokovnjaki, v resnici pa ste vi ovce, ki jeste samo tisto kar vam dajo na krožnik. Mediji na veliko bobnajo o tisočih evrih ki jih ŠOU-i in ŠOS zapravijo, če pa ga. Kresalova da par miliončkov za stavbo, ki se je ne rabi, pa sploh ni take panike ane? Dejte se mal pozanimat kakšn proračun ima ŠOS in za kaj vse gre ta denar, pol pa komentirajte!

Pa da ne bo kdo narobe vzeu. Ne zagovrjam teh traparij od ŠOU-a ko kupujejo nepremičnine, to je sigurno bedarija in verjemite, da ko bo in če bo zakon o malem delu padel, se bo demonstriralo tudi znotraj ŠOS-a, ker je očitno treba nekaj stvari spremenit.

Pozablja se tudi da je od tege denarja odvisno tudi več kot 50 študentskih klubov po vsej sloveniji, ki so največje avtonomne in neodvisne organizacije, kar se tiče kulturnega, športnega in izobraževalnega področja. Tem klubom se bo proračun zmanjšal za 70%-85% in to pomeni konec večine od njih.

Kar se pa za same študente tiče, ki so tako pametno ZA malo delo. Dela ne bodo več dobili. Tudi poletnega ne, če že med letom preveč pridno študirajo. Zakaj? Ker je, kot pravite v sloveniji 100.000študentov (najbrž je to cifra skupaj z dijaki, ne vem), poleg tega je še 100.000 brezposelnih in še zajeten kupček upokojencev in tujcev, ki bodo vsi konkurirali za malo delo. To pomeni, da bodo neto plače na minimalni ravni (3€/h), če boš sploh laho dobil delo.

Štipendije? Le od kje? Sedaj se štipendije financirajo iz dajatev pri študentskem delu. Potem se bodo pri dajatvah iz malega dela, ki ga bo opravil ŠTUDENT. In glede na prejšnji odstavek, bo tega denarja izdatno manj in to pomeni manj štipendij!!!

Zdravstveno zavarovanje? Tisti študent, ki bo delal, ga bo moral plačevati, tisti, ki pa mu zaradi zadostnega blagostanja staršev ne bo treba delat, ba ga bo imel zastonj!?!

In pa za konec.. ta denar, ki ga po ZMD ne bo dobila ŠOU bo šel preko razpisev na različna "mladinska združenja". In tu si veselo manejo roke politični podmladki, sploh vladajočih strank, ki vse kar nardijo (za mlade?) je kšn golaž pred volitvami...aja pa Jankoviču kšno igrco prnesejo. Hvala lepa.

Kdo je zdej ovca?
enycriptx
# 13.05.2010 ob 16:25
Sem študent, ter sem za ukinitev študentskega dela v takšni obliki kot ga poznamo sedaj.
Razlogi so sledeči:
1.- Sam redno študiram, sem na vseh predavanjih, vajah itd, v letniku nas je 100, na predavanjih pa okoli 7-10. Ostali delajo.
2.- Vsako leto sam delam preko študenta 3 mesece, ker pridno študiram in vse izpite naredim prej. Tako da cele počitnice delam.
3.- Jaz sem živi dokaz, da tisti ki pridno študira, ne more delati več kot 728 ur na leto, kot je predlog vlade. Pa ne bi sedaj tukaj o "težkih" ekonomskih faksih, pa FDV-jih pa tako naprej.
4.- Študentska organizacija je BANDA, legalna mafija, okoriščajo se na moj račun, ko delam med počitnicami.
5.- Poleg ŠO so mafija tudi Študentski servisi, kdo jih rabi? Naj zavod za zaposlovanje objavlja prosta dela še za študente? Kakšen je problem, napisat nov informacijski sitem, ki to omogoča? -> to je dela 1 teden, ter 1 teden izobraževanja zaposlenih.

Ne strinjam pa se z obdavčitvijo iz sedanjih 16% na novih 29%, tako ti res bore malo ostane, je pa nekaj.

LP
filozof
# 13.05.2010 ob 16:22
aja, pa plakati so zavajujoči, jaz preživim prav mirno s svojimi 180e na mesec, kolikor mi jih da država... pol pa pišejo kao da rabimo študenti na mesec 500 e... komu na čast? Da bachus služi? ne vem, samo če si v študentu in imaš štipendijo, pole ne strdadaš. Drugače pač delam čez počitnice, luksuza ravno ni, a ni mi potrbno ravno krasti bakra, kakor bi nekateri radi prikazali. Pač nimam avtomobila, na faks hodim peš, se ne oblačim po modi, pa živim. Aja pa starše stanem toliko kolikor stane da si operem doma cunje in pojem dve mamini kosili na teden.
Tjunin
# 13.05.2010 ob 16:20
Naslednji naslov, ki sem ga pravkar prebral, najbolj pove zakaj in komu gre "Malo delo" najbolj v nos: Študentski revolucionarji z jadrnico osvajajo Jadran...
Brusnica
# 13.05.2010 ob 16:10
Naj drzava raje da studentom ugoden kredit za cas studija. Ce dostudirat pravocasno, ti ni treba nic vrniti, ce dostudiras kasneje, vrnes dolocen del. Ce ne dostudiras, imas 10let da dolg odplacas.
Milena
# 13.05.2010 ob 15:53
Upam, da bo močno deževalo in čim več Policije.
ksenak2
# 13.05.2010 ob 15:39
Pa kaj mislite, da študente verjamejo tem svojim biznismenkim voluharjem?
Poglejte na primer ljubljansko študentsko organizacijo, s kom in kako posluje,
pa koprsko, kjer imajo tistega sleparja od večnega študenta... zdaj SD predsednika,
sram jih bodi.
Ljudje nimajo za jest, oni bi pa na račun študentov živeli kot lordi.
ksenak2
# 13.05.2010 ob 15:36
Najprej dajte nazaj študentom tiste milijone, s katerimi upravljate in jih zapravljate, in ko se boste borili za študentske pravice brez plačila, brez 50 000 EUR!!! za organizacijo take zadeve, ki smo jih študetje organizirali v svojem času ZASTONJ, potem pa govorite. Dokler predstavljajo študente takile biznismenski fičfiriči, nimate prav nobenih simpatij delovnega ljudstva.

Študentske servise ukinit, naj gre študetsko delo normalno na zavode za zaposlovanje.

Študentskim organizacijam dat denar izključno preko projektnih razpisov, tako kot vsem nevladnim organizacijam.

Študentom ŠTUDENTSKA POSOJILA, ki naj jih vrnejo z obrestmi tisti, ki ne bodo doštudirali, ostalim pa bodo deloma odpisana, glede na čas študija in uspeh.
pedalski
# 13.05.2010 ob 15:35
ja pikam_dopust, sam GEA college, to so privatni študiji in stanejo uko iz glave, tako da se lih ne splača, da samo status dobiš, vseeno se da dobit kako delo brez statusa, kjer je plačilo večje, kot razlika: zaslužen denar - šolnina, pri tem imaš še stroške prevoza in nastanitve, pri tem pa vseeno moraš neki delat za šolo, da narediš, tudi na GEA college moraš pogledat v knjigo, da kaj narediš.
model
# 13.05.2010 ob 15:31
ma naj nehajo že prat glave vodilni iz šou.naj oni povejo koliko zaslužijo in koliko sploh delajo za dobrobit.oni pumpajo študente in si bašejo denar v žep.diplomiral sem pred 6-imi leti.nikol nisem ponavljal niki pavziral, medtem ko tile študenstki veljaki delajo le kontra.me zanima kolk časa oni porabijo za študij in izžemajo študente.potrebne so nujne spremembe, kajti študenstki servisi ne delajo za dobrobit študentov. poleg tega študenstko delo totalno izkoriščajo delodajalci.vse lepo in prav da je veliko študenstkega dela.ko pa diplomiraš in iščeš službo je pa to pravi bumerang.kdo bo vzel diplomiranca v redno razmerje, če ima na voljo cel kup študentov.naj se mal zamislijo študentje. sedaj jim je lepo, ko bo iskali zaposlitev bodo pa zaradi tega tenko piskali.poleg tega sploh nimajo časa na faks hodit, ker delajo.razumem, da se nekateri preživljajo.ampak treba je ukint izkoriščanje študenstkega dela s strani delodajalcev.mnogi bodo šli na demostracije zaradi tega ker bo žur in se ga bodo napil.to je pa itak največji debilizem.
pikam_dopust
# 13.05.2010 ob 15:25
@pedalski - tako da se vpišeš na kakšno res ultra lahek študij (recimo kakšen GEA ali kaj podobnega - FDV namreč vseeno zahteva kar nekaj dela - poglej si samo "profesorski" kader na FDV in na GEA, pa ti bo vse jasno), potem se pa z zaključno nalogo na nivoju neke seminarske nalogice vpišeš še na podiplomca in imaš status po tamalem najmanj 10 let. Ko pa en dodiplomski študij končaš (vseeno kateri in vseeno na kateri vaški fakulteti), imaš pa v tej državi itak spet možnost vpisa na dodiplomski študij (z vsemi statusi vred).

@nekoga zgoraj - v tej državi že zelo dolgo ni samo UNI LJ in UNI MB. Imamo še razne Škofje Loke, pa Celje, pa Novo mesto, pa ..... Skratka možnosti za vpis v študij je kolikor hočeš. Lahko tudi izredni (plačaš bagatelo v primerjavi s tistimi ugodnostmi, ki jih kasiraš potem kot študent).

Slovenija - dežela, kjer se tudi upokojenci preživljajo s študentskim delom.
pikam_dopust
# 13.05.2010 ob 15:19
Urediti sodialni položaj študentov?
Katerih študentov?
Tisti študenti, ki delajo, itak niso študenti - če delaš, namreč ne moreš nič resnega študirati.
tisti, ki študirajo, pa nimajo časa delati.

Koga že rešujejo študentske napotnice razen študentskih organizacij in delodajalcev, ki imajo nadvse radi študente zato, ker jih lahko jutri brez vsakih stroškov zabrišeš na cesto?
pedalski
# 13.05.2010 ob 15:18
@Kardinal
obrtniških poklicev je malo, ker:
1) so premalo plačani
2) šole imajo več stroškov, dosti ceneje je naredit program, kjer pride profesor in lapa o neki teoriji, ki se izkaže neuporabna v praksi

Kako pa boš do 30ega leta izkoriščal status? Status imaš lahko samo št. let študija + ponavljanje/prepis + absolvent. Tako da ti pride na koncu pri npr. 4-letnem študiju največ 6 let statusa. Seveda pa absolventa ni lahko doseči, saj za le-tega se moraš potruditi in sploh priti v zadnji letnik (ko imaš pogoje 1 ali 2 neopravljena izpita ni tako lahko), tako da za zabušavanje si omejen na dve leti, kar pa ni ravno veliko. Sicer si lahko star 30 let s statusom, to pa pod dvemi pogoji:
1) si vpisan na podiplomski študij, to pa pomeni, da si resen študent, ki diplomo že ima, tako da težko rečemo, da si v breme družbi
2) medtem si pavziral, kar pomeni bil brez statusa, tako da ga nisi izkoriščal za razne ugodnosti
webman
# 13.05.2010 ob 15:14
Karkoli bodo dosegli študenti, karkoli bodo dosegli delavci, vedno bodo delodajalci in študentske organizacije našle način na katerega se da pravno formalno izrabljat luknje in na izkoriščat ljudi.
Žal...
verena19
# 13.05.2010 ob 15:13
Podpiram demonstracije in sem proti malemu delu, ker se mi zdi da se je vlada lotila problema narobe in na repu. Potrebno bi bilo najprej urediti naš razpadel in star šolski sitem, socialni položaj študentov šele nato urediti trg dela za študente v času študija. Dejstvo je da je zelo veliko študentov, ki v času študija potrebujejo dodatna sredstva in prav je da delajo. Če bi obstoječi sistem malce bolj uredili, da bi bil transparenten in nadzorovan, bi bilo vse lepo in prav. Upokojencem in brezposelnim pa naj uredijo zakon in stvar je rešena. Samo očitno na vladi sedijo nesposobni ljudje...zato vsi na ulice 19.maja, da se temu zakonu reče NE!
mkv
# 13.05.2010 ob 15:09
in potem svizec zavije čokolado
Emlyn
# 13.05.2010 ob 15:01
Drugače si pa lahko te proteste nekam vtaknete....Če ne mislite razbit pol mesta, zažgat parlamenta in se udarit s policijo, vas ne bo nihče resno jemal. Žalostno, a resnično.

To, da boste tam stali s transparenti 50m od vlade stran in vpili parole, je isto kot če bi namesto vas rasla drevesa, v krošnje pa bi vel veter. Isto velja za katerekoli druge proteste, sploh delavske.
levanda
# 13.05.2010 ob 14:55
Spremenilo se z uvedbo ZMD ne bo dosti. Vsi ti pametnjakoviči ki zdej mislite da bo pa s sprejetjem tega zakona na trgu dela raj, se zelo motite. Nekaj več služ v okviru ZMDja se bo našlo (se pravi ni regresa, bolniške, ni dopusta),po drugi strani pa bo toliko več študentov, ki ne bodo morali študirati in bodo prisiljeni se prijaviti na zavod in bodo spet vaša konkurenca. In spet ne bo služb??? Dokler se ne uredi šolski sistem (vpisi na fakultete, podaljševanje statusov, prepisovanje iz in na fakultete) nismo naredili čisto nič. In vsakemu posebej bi se moralo dati rok za dokončanje študija. In če se ga ne drži, je z njegovim študijem konec. In tisti najbolj ogroženi naj dobijo štipendije samo v primeru da dokončajo študij v roku, drugače denar vrniti, za vse ostale pa naj bo urejeno in kontrolirano študentsko delo in je stvar rešena. Za brezposelne in upokojence pa naj se uredi zakon o malem delu in pika! Zaradi vsega tega vsi na ulice 19.maja, da se končno vladi reče NE!
Kardinal
# 13.05.2010 ob 14:52
Sposobna mladina naj doštudira v rokih, ostali naj gredo pa delati. V Sloveniji so številni obrtniški poklici kadrovsko podhranjeni. Ni vsakdo za študij. Ko potrebuješ mojstra, teh ni nikjer...
Zaradi ljudi, ki do 30 leta izkoriščajo statuse je cela država na slabšem. Ti niti ne delajo niti študirajo samo zažirajo denar in delajo posredno škodo poštenim ljudem, ki pridno študirajo in delavcem, ki plačujejo davke. To je treba sistemsko urediti in te lenuhe nagnati na zavod, kjer naj jim odgovorni najdejo delo.
Emlyn
# 13.05.2010 ob 14:52
pa tle govorite eni kot da bodo starejši prisiljeni v delo..... kva vam je? če se bo starejši (s tem ne mislijo ljudi starih 90+, ampak 60-70) odločil delat, bo lahko dobil delo. To bo predvsem njegova ŽELJA. Če ne bo hotel delat oziroma ne bo mogel, pa pač ne bo.

To je velik napredek, saj zdaj starejši nima možnosti dela. Za lažje delo (1x-2x na teden) bi se pa odločali ljudje, ki mislijo oziroma imajo prenizke pokojnine. Delo pa spet ne bi bilo na gradbišču, ampak predvsem lažje narave.

Ajej folk, vas se da pa res zmanipulirat v nulo.
zogg
# 13.05.2010 ob 14:49
In mimogrede, vprašajte se, kdo sploh gre demonstrirat. Večina ki gredo demonstrirat jih še sploh ni pogledala in si sama prebrala predloga zakona o malem delu, samo verjameju temu kaj so jim dejali pri raznih študentskih organizacijah. Največ jih pa gre itak zatom ker se bo zastonj jedlo in predvsem pilo (govorim vsaj iz mojih izkušenj)
tyrus
# 13.05.2010 ob 14:49
uboga mladina. ne ve, da podpirajo s tem podpirajo ŠOU in za njih ne bo nič pozitivnega iz tega.

sicer se jih gre pa 95% tja napit in poseksat (no to ne vsi ;) )

5% jih bo pa res mogoče malo prizadelo ker ne bodo mogli delat...ampak obstajajo druge možnosti.
alternativa
# 13.05.2010 ob 14:49
Ne malo delo, ne študentsko delo - manj dela!
Datum: 19. maj 2010
Čas: 12:00 - 23:00
Kraj: Park za Filofaksom (zraven Rimske ceste)

Študenti, brezposelni, prekerni, migranti - prekerci sveta se združujemo v boj proti malemu delu in študentskemu delu - za manj dela in univerzalni dohodek ter štipendije za vse!

Kot izkoriščanim v modulacijah režima izkoriščanja, ki mu pravijo trg dela, nakurčenim, ker nam vsak dan kradejo naše moči, brezmejno in brezmerno kreativnim, ki skupaj iščemo strategije izhoda iz usrane družbe dela, se nam zdi vsako zavzemanje za ohranitev ali vzpostavitev starih ali novih režimov izkoriščanja absurdno.

19. maja gremo v boj proti zakonu o malem delu, a ne zato, ker želimo ohraniti obstoječi status quo, obstoječi režim izkoriščanja študentskega dela in mezdnega dela nasploh, ampak zato, ker želimo na osnovi našega besa in želja, zavračanja in domišljije, zgraditi nezaustavljivo in nepodredljivo moč vseh izkoriščanih, ki lahko zažene proces radikalne transformacije družbe in sveta.

Naš cilj je vzpostaviti solidarnost med vsemi skupinami izkoriščanih, ki jih razmejujejo in združujejo režimi izkoriščanja.

Proti nadzoru - za solidarnost!
Za avtonomno organiziranje - proti predstavništvu!
Proti izkoriščanju - univerzalni dohodek in štipendije za vse!
webman
# 13.05.2010 ob 14:48
Študentsko delo ukinit!
Pogodbe za določen čas ukinit!

...

aja, pa vlado bi tud lahko dol vrgli.
Emlyn
# 13.05.2010 ob 14:47
MA dej no dej.... najbolj se razburjajo falirani študenti, ki namesto da bi študirali raje delajo v nočnih lokalih ipd.

Vsi vidijo samo preteklost in sedanjost, noben pa prihodnosti. A to, da se delo šteje v delovno dobo, tudi ni v redu al kaj?

Sam sem študent in mi grejo na k**** te razne organizacije, ki pozivajo h demonstracijam in privabljajo ovce, ki ne znajo misliti s svojo glavo in vidijo samo en podatek "omejevanje dela". Koliko denarja pa študentske organizacije spušijo za razne prireditve in za svoje stvari, se pa nihče ne vpraša......tja gre na desettisoče evrov.....ampak NE, važno, da se gre na ulice in protestira proti nečemu, česar se ne razume.

Seveda so najbolj proti temu zakonu predvsem študentski servisi, ki so mastno služili s tem, da niso počeli ničesar.

Vladi dam čist prav, da jih je začela j*bat, študenti pa tudi ne bomo izgubili veliko. Izgubili bodo samo pohlepneži, ki hočejo zaslužiti čimveč in študij žrtvujejo zato, da bodo imeli 1000€+ plače na mesec. Itak jih pa polovica potem prek študentskih servisov dela na črno, ker nimajo statusa več.

Bravo vlada!!!
pedalski
# 13.05.2010 ob 14:47
Jah, lahko bi uvedli neke bone za dijake za minimalno ceno na obrok, kot za študente, le da bi ti bili namenjeni le šolski jedilnici.
janezjanez81
# 13.05.2010 ob 14:41
Eno leto čaka študent na svojo prvo redno zaposlitev!! Velik vzrok lahko pripišemo prav nelojalni konkurenci študentskega dela.

Z dobičkom se pa gradi hotele in druge bedarije...

Dijaki pa samo ne serite, ker baje se polovico zastonjske hrane zmeče stran. Vsaj simbolično ceno bi lahko plačevali!
MatejP
# 13.05.2010 ob 14:41
Očitno bodo, glede na stroške, spet talali golaž in vino, tako da je dobra udeležba zagotovljena :-))
cement007
# 13.05.2010 ob 14:36
Pridem, da protestiram ZA novi zakon!!!! :) Itak se jih bo pol napilo potem pa se bodo malo tepli s policiaji, že poznam scenarij.....
levanda
# 13.05.2010 ob 14:33
Bravo Svetlik, Bravo Pahor...
Starejši, bolani, skoraj onemogli naj delajo, mladi, izobraženi in polni energije, ki bi radi delali pa naj ležijo doma in živijo od socialne podpore in nadomestil...
Kam to pelje našo državo, kam... Urediti najprej šolski sistem in socialni položaj študentov, šele potem spreminjajte trg dela.
Kolk eni fakultet in visokih šol že mamo, služb ni, naše gospodarstvo pa tone in tone.
Ne 19.maja nas bo kr nekaj na ulicah, ker je tud delavcem prekipelo, da se jih takole zajebava že ne vem kolk časa...pa bomo 19.maja videli, če se bo Pahor še tako režau, kot se te dni...
dok
# 13.05.2010 ob 14:28
Sam sem študent in ne podpiram sistema kakršnega imamo.
Ukinit študentsko delo! Alternativa delo po pogodbi....rešeno!
Ukinit študentske servise,klube itd ...
pedalski
# 13.05.2010 ob 14:18
Ja Milena, 200 štipendij. Za koliko časa? En mesec, več ne. Tako da ne pametuj. 50000 € ni nič za štipendije. S tem denarjem si kvečjemu lahko kupiš malo boljši avto.
wolfy
# 13.05.2010 ob 14:18
vsi preveč pametni ... Jao.
valcek2010
# 13.05.2010 ob 14:07
poglejte s tem bodo izbubile denar studentske organizacije ŠOU, ki pa se valjajo v denarju, če tega ne vidiite se prepričajte koliko kdo v teh organizacijah dobi, sem delal pa vem da se je denar delil, pa sem pobral stara 2.000.0000 tolarjev za prazen nic :)

delo ne ostalo, se boste z delodajalcem dogovorili da boste delali vec in nvam bo to nakazal na roko je to problem.

problem je za podjetja ki so švinglal preko študentskih servisov z namonom da si zmanjsajo dobicek in po dobijo denar nazaj, raje nekoga navidezno zaposlit in plačat kot pa plačat davek 20%

razmislite, gre se za vas ali da bo vaša študentsk organizacija dobila več denarja

če ste intelektualci potem naredite prav če niste in hočete pomagat soumu in studentskim organizacijam ki imajo toliko denraj da lahko kupijo en grski otok pa še ostane jim za hotel
MatejP
# 13.05.2010 ob 14:03
Ma dajte no lepo vas prosim. Na dan študentske tržnice sem se iz službe peljal domov čez Tivoli in gledal kako se študentje veselo veselo parkirajo svoje BMV-je in Audije in se odpravljajo na žurko.

Revščina pa taka :-))
elicabelica
# 13.05.2010 ob 14:02
Zelo me zanima koliko študentov je dejansko proti zakonu o malem delu. Sama sem študentka in iz pogovora s prijatelji, ki prav tako študirajo, nisem še srečala takšnega, ki bi zakon izrecno zavračal. Vsi se strinjamo, da bi bil z nekaterimi popravki prav v redu. A se mogoče nevede gibljem v krogu študentov z bogatimi starši in ne poznam študentov, ki imajo težje socialnih razmer? Ali pa je večina študentov zakonu naklonjena in kričijo le tisti, katere bo zakon udaril po žepu za sabo pa imajo nekaj ovc, ki mislijo, da se borijo za pravo stvar?
bee
# 13.05.2010 ob 14:01
V bistvu je po moje več takih ljudi, ki so ZA malo delo. Problem je, da ima ŠOU toliko denarja in vpliva, da situacija navzven zgleda, kot da je ful ljudi proti.

Po mojih izkušnjah dijaki ne rabijo štipendij. Sošolci, ki so jo imeli, so vse zapravili za pijače in čike. Če si denar dobival od staršev, je bila poraba nekoliko bolj nadzorovana. Kar se mi zdi v tistih letih prav....
rush1
# 13.05.2010 ob 14:00
Zanimivo je tudi, da ŠOS dobi v letni proračun kar 4/5 denarja iz koncesij za štud. delo. Zdaj nam je jasno, za kaj se oni borijo. Po drugi strani pa za štipendije, ki jih tako vneto zagovarjajo, letno namenijo manj kot 2% svojega letnega proračuna. Katastrofa. In oni trdijo, da predstavljajo stališča vseh študentov, v bistvu pa gre za tistih 10% študentov, ki imajo kaj od tega. Še ena v vrsti zanimivosti je ta, da ti štud. funkcionarji še študirajo, kljub temu da jih je večina stara že po 27 let in več in so menjali že več faksov. Res mi je smešno poslušat te funkcionarje, ki se ne zavedajo da se delajo sami iz sebe norca.
huhuhaha
# 13.05.2010 ob 13:55
sem zagovornik študentskega dela, sam dejstvo je da je potrebno izboljšat nadzor tega dela. velik preveč je goljufij z napotnicami, tudi to da določeni študentje ali tak kot je nekdo pred menoj reku "večni študentje" sam vlečejo status za to da delajo po cele dneve na napotnco študij jih pa sploh ne zanima, to se mi pa ne zdi fer. tisti ki nimajo namena dokončat študija naj se raje zaposlijo ne pa da izigravajo državo. na koncu bodo naj...li tisti študentje, ki pridno študirajo in ob študiju še najdejo čas, da si nekaj denarja zaslužijo bodisi zase bodisi za stroške povezane s študijem.
ampak še vedno mislim, da bi študentsko delo moralo ostati.
rush1
# 13.05.2010 ob 13:55
Zanimivi so bili argumenti s katerimi je ŠOUM vabil na demonstracije pred mariborsko FF. Če bo sprejet Zakon o malem delu, ne bo več žurk na Štuku:) Mislim ej, kako sramoto si delajo ti študentski funkcionarji, oni si mislijo da so študentje ovce ali kaj. Me prav zanima koliko bo ljudi na demonstracijah, po možnosti treznih.
fructal
# 13.05.2010 ob 13:54
Hja, zanimivo... Toliko se bunite, kako vam država nekaj kao jemlje... hkrati pa podpirate organizacijo, ki vam pred očmi vrže na cesto 50.000 VAŠEGA denarja... hja... ne vem no. Če študenti tako razmišljate pol se pa res ne čudim, zakaj ste težje zaposljivi... Kdo bi pa hotu študenta s takšnim načinom razmišljanja... svašta.
123spizdi
# 13.05.2010 ob 13:51
PS: udeležite se protesta in rešite naše razvajene študentske predstavniške ritke, ker se nam ne da pošteno služiti denarja.
Milena
# 13.05.2010 ob 13:51
Vse te demonstrante zapret !!!!

Za 50.000€ bi imeli lahko 200 štipendij.
fructal
# 13.05.2010 ob 13:46
Ok, 50.000 za demonstracije, 80.000 za nepotrebna svetovanja, nevemkoliko za Ultro, pitaj boga, koliko pogodb še imajo... Hmmmm... A kje so interesi študentov??? KOliko je to štipendijm, novih postelj????
donkey
# 13.05.2010 ob 13:44
Največji študentski servis je imel lani 1.000.000 EUR (milijon evrov) čistega dobička ... temu bi jaz rekel dober motiv za to da se podkupi peščico študentov ki dajejo vtis da se borijo za ostale študente ...
zogg
# 13.05.2010 ob 13:43
Najbolj naj***** študenti, ki bi radi kolikor tolikor hitro dokončali študij, brez ponavljanja in vlečenja statusa v nedogled (takšni so ponavadi tudi najbolj glasni). Definitivno sem za to, da se uredijo stvari glede študentskega dela. Nisem za to, da se takšno delo ukine, tudi sam si ne bi mogel privoščit študija brez tega, dem pa za to, da se vse skupaj omeji. Eni tarnajo nad omejtvijo štrevila ur, ko bodo lahko opravljali to delo. JČe delaš teh 720 ur po 8 ur na dan, 5 dni na teden to pol nanese skupaj 4 mesece dela. Sam ponavadi čez celo študijsko leta delam približno 400-500 ur s povprečno urno postavko 3,2€ in s tem brez težav preživim skozi leto. Res da se marsičemu odpovem (dragim oblačilom, čagam 2x na teden in celo morju) za to, da lahko normalno doštudiram in že komaj čakam, da diplomiram in se enkrat spravim v redno službo, ki bo upam da primerna moji izobrazbi, v kar pa močno dvomim.
PanzerTIger
# 13.05.2010 ob 13:36
Mislim faking budale študentske....Študentske organizacije pa lahko kupujejo parcele pa tako dalje za vaš denar?....Namesto, da bi dali štipendije.....Pa morali bi biti za ukinitev študentskega dela, ne pa da se študentske organizacije hranijo s tega, ker same kao zagovarjajo stališča študentov.....Posebna oblika pogodbenega dela bi se morala uvesti, pa bi tako tekla delovna doba, prispevki se bi plačevali, skratka bili bi kot zaposleni....Ali študentsko delo v Evropi v taki obliki kot v Sloveniji kdo pozna? Nihče, zakaj zaradi zaostalih pameti ter hitre naivnosti..........
lepipot
# 13.05.2010 ob 13:29
Študentskim servisom se pišejo zadnji dnevi in prav je tako!

Na demonstracijah bomo lahko videli koliko ljudi pri 18-ih ali 20-ih razmišlja s svojo glavo in koliko jih je "cuckov" ki se bodo pustili izžemati do konca življenja!
zekinho
# 13.05.2010 ob 13:26
Samo 16,4 odstotka študentov spi v študentskih posteljah, imamo 110.000 študentov,

110.000 študentov? Po podatkih jih ima ljubljanska univerza 34.500 in je daleč največja, mariborska pa jih ima 23.500, to je skupaj 58.000. Od kod je teh še več kot 50.000 študentov kandidatov za študentske domove?
dmen
# 13.05.2010 ob 13:23
Topla malica v šoli zastonj? Da se mularija norca dela iz hrane. Edino prav da ukinejo.
pikam_dopust
# 13.05.2010 ob 13:21
@milena - ne doštudirajo nikoli. :)
Ali ni to fino?

Država vanje investira nekaj let študentskega statusa, dobi pa:
a) uradno nekvaificirano delovno silo, ki sicer neuradno nekaj zna (je vseeno napacarila nekaj izpitov), ker pa ni sproducirala diplome, jo gladko plačuješ manj;
b) ki bo večno delala za male pare (glej zgornjo točko),
c) bo večno fleksibilna, ker nikoli ne bo dobila pametnega šihta (raje vzamemo študente oz. delajte po študentsko "fleksibilnih" pogoji, ali pa šihta ni),
d) bo - če bodo do takrat sploh živeli - imeli minimalno pokojnino (izpolnjen zgolj starostni pogoj, ne pa pogoj, ki je vezan na delovno dobo). Tistih 100 EUR (če bo sreča).
frgo
# 13.05.2010 ob 13:21
Najbolj glasni so seveda tisti, ki večkrat ponavljajo letnike in nikoli ne diplomirajo, izkoriščajo pa na vse načine ugodnosti, ki jih ne nudi nobena druga država na svetu. Vem kako to zgleda, ker sem bil sam tak. Študentsko delo je samo kraja časa in denarja zaposlenih.

Čimprej uvesti plačilo šolnin in povrnitev ostalih ugodnosti za tiste, ki padejo letnik. Mogoče potem sploh ne bo treba spreminjati zakonodaje.
dmen
# 13.05.2010 ob 13:20
Država bi mogla na FDV in FF in FOV omejiti vpisna mesta na minimum in tukaj za vsakega študenta privarčevati. Kdor ni za na faks naj gre po srednji šoli delat. v sloveniji je cca 50 000 študentov preveč.
dzanki
# 13.05.2010 ob 13:19
ce studentsko delo ostane naj ga organizira zavod za zaposlovanje, ne pa lopovski studentski servisi. pa da pol vidmo kolk se bojo se zavzemal za studentsko delo vodilni pri le-teh ...
pikam_dopust
# 13.05.2010 ob 13:18
Študenti naj kar štrajkajo.

Ker:
a) delodajalci raje plačujejo manj kot pa več - raje vidijo, da imajo delovci manj socialnih privilegijev, kot pa več in raje vidijo, da delavca brez odškodnine vržeš na cesto, kot pa da moraš to plačevati
b) delo, ki se porabi, da študentu nekdo izpolni študentsko napotnico, je res treba pošteno plačat (odtrgat od študentskih zaslužkov)
c) študenti bodo dlje pacali svoje diplome - ergo kasneje konkurirali na trgu nam ostalim,
d) ker se jim študentsko delo itak ne šteje v delovno dobo, bodo do smrti delali - torej mladi, ki večno "študirajo", bodo dejansko tisti, ki bodo rešili pokojninsko blagajno, saj bodo na šihtru praktično umrli (če bodo so smrti spacarili 20 let delovne dobe, bodo lahko kar srečni).

Torej, naj živi študentski štrajk in naj živi študentsko delo, da bomo mi vsi veliko lažje živeli!
Milena
# 13.05.2010 ob 13:17
imamo 110.000 študentov,

Od tega jih doštudira 10% ?
ALLOVE
# 13.05.2010 ob 13:13
tako! gremo na cesto pa jim malo podkurimo!
Kazalo