Operativna zmogljivost celotne čete naj bi bila zagotovljena do junija 2010. Foto: MMC RTV SLO
Operativna zmogljivost celotne čete naj bi bila zagotovljena do junija 2010. Foto: MMC RTV SLO

V 74. motoriziranem bataljonu so vozila prejeli julija letos in takoj začeli usposabljanje. Konec septembra so javnosti že predstavili konec usposabljanja voznikov in namerilcev, oktobra pa so bila vozila uvedena v operativno uporabo.

"Naše nadaljnje aktivnosti so povezane s kolektivnimi usposabljanji, zato se ta teden intenzivno pripravljamo za štiritedensko taborjenje na poligonu Poček pri Postojni. Tam bomo prvič dosegli usposobljenost celotne posadke z uporabo vozila in izkrcnega dela posadke, ki ga bomo končali z bojnim streljanjem enote," je pojasnil poveljnik bataljona Igor Cebek.

Priprave bodo končali v tujini
Spomladi bodo nato raven usposobljenosti dvignili na vod, kar pomeni štiri oddelke skupaj, to pa je po Cebkovih besedah tudi največ, kar lahko v Sloveniji počnejo. Za zadnjo fazo priprav enote maja prihodnje leto bodo namreč morali oditi v tujino, najverjetneje na Madžarsko ali v Nemčijo.

"Tam bo naša naloga razviti 13 svarunov v bojni razpored in bojno delovati ter oborožiti 140 ljudi, kar pa je v Sloveniji nemogoče, saj nimamo ustreznih strelišč. Na ta način bomo dosegli končno operativno zmogljivost čete konec junija prihodnje leto," je še dejal poveljnik bataljona s sedežem v mariborski vojašnici generala Maistra.

Oklepnik upravlja 11 vojakov
Ekipo, ki obvladuje enega svaruna, sestavlja 11 članov, v kateri sta dva stalna, voznik in namerilec, ter devet izkrcnih članov posadke, med katerimi so poveljnik in dve skupini s po štirimi strelci. Vozilo ima natančen oborožitveni sistem, saj je namenjeno dejavni podpori bojnega oddelka.