Notranji minister vztrajno zanika, da bi bil deležen privilegijev pri nakupu poceni vozovnic Adrie Airways. Foto: BoBo
Notranji minister vztrajno zanika, da bi bil deležen privilegijev pri nakupu poceni vozovnic Adrie Airways. Foto: BoBo
Virant o letalskih kartah: Zarota!

Letalske vozovnice, s katerimi je Gregor Virant letel v Frankfurt in Skopje, so iz prodajnega razreda "R" in so namenjene zaposlenim v Adrii Airways za polete v poslovnem razredu, in to izključno v službene namene, kar nesporno dokazuje, da je bil pri nakupih vozovnic deležen zelo velikih popustov, piše Dnevnik.
Sporna poleta v Frankfurt in Skopje
Minister za notranje zadeve je leta 2010 v Frankfurt in Skopje letel v poslovnem razredu z vozovnicami, ki jih Adria Airways po močno znižani ceni namenja svojim zaposlenim, njihovim družinskim članom in poslovnim partnerjem.

Izpiski razkrili resnico
To dokazujejo izpiski elektronskih vozovnic. Te je Virant uredništvu Dnevnika poslal po tem, ko so razkrili, da je bil med prejemniki cenejših letalskih vozovnic. Z njimi je želel dokazati, da za posamezno vozovnico ni odštel manj kot 150 evrov, a njihova analiza - tako Dnevnik - dejansko razkriva, da je bil pri nakupih vsaj v dveh primerih iz nepojasnjenih razlogov deležen zelo velikih popustov.

Virant je v odzivu na pisanje Dnevnika dejal, da o razredu R ne ve nič. Kot je dejal, ne ve, po kakšnem postopku je družba prišla do cen vozovnic. "Nikoli nisem vplival na te cene," je poudaril.

Pri Adrii je naročil ponudbo, jo dobil in plačal račun, kakršen je bil, je dejal. Dodal je, da nikoli ni poizvedoval, kako je Adria prišla do teh cen, in ni vedel, da se te cene razlikujejo od tržnih. Spet je poudaril, da za vozovnico ni plačal manj kot 150 evrov.

Dejal je, da je bil od leta 2009 do 2011 profesor na fakulteti in ni imel nobenega vpliva na Adrio. Na vprašanje, ali je ugodnost razreda R veljala le zanj ali za vso družino, je Virant odgovoril, da se konkretno poleta v Frankfurt ne spomni. "Račun sem predložil, pokazal sem, da je bila cena za polet 150 evrov," je dejal.

Dodal je, da se "vsak dan pojavi neka nova teorija in nova zgodba". "Najprej sem potoval za 40 evrov, pa sem dokazal, da je bilo 150 evrov za vse polete, razen za Pariz, za kar še čakam račun. Potem je bila teorija, da sem potoval na račun nekega soimenjaka, kar se mi zdi bizarno. Zdaj je teorija, da sem potoval kot zaposlen v Adrii. Lepo vas prosim, no," je dejal Virant.

Komu je namenjen razred R?
Iz izpiskov je sicer razvidno, da je skupaj z ženo in sinovoma oktobra leta 2010 na progi Ljubljana-Skopje in Ljubljana-Frankfurt letel v kategoriji R, kar je označba za prodajni razred, namenjen za sedeže v poslovnem razredu letal. "Prodajni razred R je namenjen brezplačnim vozovnicam ter vozovnicam po internem pravilniku in resolucijah Mednarodnega združenja za letalski promet," so sporočili iz Adrie.
Privilegij in ugodnosti v času Tadeja Tufka
Časopis ugotavlja, da gre za do zdaj največji dokaz, da je Adria, takrat ko jo je vodil Tadej Tufek, Virantu omogočila privilegije in ugodnosti, kar je minister konec aprila javno zanikal.
Tako je Virant za polet do Skopja odštel 150 evrov, kar je dvakrat ceneje od trenutne najnižje cene za ekonomski razred, povratni polet družine Virant do Frankfurta pa je skupno stal le 800 evrov. V redni prodaji bi za polet morali odšteti skupno 3.000 evrov.

Virant čaka na kopije računov
Virant je Adrio Airways medtem zaprosil za izdajo kopij računov za letalske vozovnice, izdane na njegovo ime ali ime njegovih ožjih družinskih članov. Na ministrstvu za notranje zadeve in javno upravo so pojasnili, da je Adria "za zdaj poslala samo seznam poletov, kopije računov pa bo posredovala v prihodnjih dneh". Takoj, ko jih bo prejel, bo minister medijem omogočil vpogled v račune, obljubljajo na ministrstvu.

Virant o letalskih kartah: Zarota!