Prometni minister napoveduje spremembo cestninjenja, a bo za to treba precej priprav, saj je treba vzpostaviti sistem, ki bo omogočal gradnjo avtocest, torej dovolj denarja. Foto: MMC RTV SLO
Prometni minister napoveduje spremembo cestninjenja, a bo za to treba precej priprav, saj je treba vzpostaviti sistem, ki bo omogočal gradnjo avtocest, torej dovolj denarja. Foto: MMC RTV SLO

Če bi pri vinjetah nekaj na hitro spremenili, ne bi s tem pravzaprav nič dosegli.

Prometni minister Patrick Vlačič
Pogovor s Patrickom Vlačičem

Ob tem je v pogovoru za Odmeve dejal, da so odgovornost za vladanje prejeli pred nekaj dnevi, zato bi bilo absolutno nemogoče do prvega decembra spremeniti zakon. Prav tako ni bilo mogoče tako hitro pripraviti konkretnih izračunov, brez njih pa se cene vinjet ne morejo kar tako dvigovati, je še opozoril Patrick Vlačič.

Kot je povedal, pa si obenem tudi ne smejo privoščiti, da bi z vinjetami zbrali več denarja kot s tovornim prometom, saj bi dolg Darsa tako postal dolg države, upoštevati pa je treba tudi vzdržnost avtocestnega programa. "Hitra rešitev ne bi ničesar prinesla," je bil jasen minister.

Ni denarja niti za kredite
Še vedno ostaja veliko vprašanje zadolženosti za gradnjo avtocest, obenem pa se potrebuje tudi denar za gradnjo novih, zato Vlačič napoveduje spremembo cestninskega sistema. "Trenutno sredstva iz cestnin ne zadoščajo niti za pokrivanje kreditov, za naslednje leto pa imamo 500 milijonov novih obveznosti, brez pravih virov," je razložil prometni minister.

Več možnosti za spremembo sistema
Ker se mu zdi sistem vinjet nepravičen tudi za tiste slovenske državljane, ki redko uporabljajo avtoceste, je treba vzpostaviti sistem, ki bo vzdržen, pravičen in racionalen ter bo omogočal gradnjo avtocest še naprej, torej bo zagotavljal dovolj finančnih sredstev. Tukaj pa ni edina možnost satelitsko cestninjenje, temveč obstaja še možnost cestninjenja z mikrovalovi.

"Cestnine na Hrvaškem zelo visoke"
Vlačič je odgovoril tudi na podatek, da je Hrvaška zelo hitro zgradila dolge kilometre avtocest, tudi s koncesijami. "Kot mi je znano, so cene cestnin tam zelo visoke," je dejal, vsakodnevna vožnja med dvema velikima mestoma pa se mu zdi veliko večja obremenitev za uporabnike, kakor je v Sloveniji.

"Vinjete so slovenska notranja zadeva"
Hrvaško razočaranje nad včerajšnjo odločitvijo, da se vinjet za krajših čas še ne uvaja, ni kaj dosti komentiral, dejal je le, da je to slovenska notranja zadeva.

Za intenzivnejše pogovore z EU-jem
Prometni minister je še napovedal intenzivnejše pogovore z EU-jem, saj je bilo po njegovem mnenju teh do zdaj premalo. Vlačič načrtuje sestanek z evropskim komisarjem za promet Tajanijem, da si predstavita stališča in argumente. Tako bi lahko dobili evropski denar, obenem pa bi se sprostila sredstva, ki jih je EU zaradi vinjet zamrznil.

Z denarjem, ki bi ga dobili za gradnjo avtocest, Vlačič napoveduje pazljivo ravnanje, saj se hitro zgodi, da tu pa tam malo odteče, je opozoril.

S. Z.

Če bi pri vinjetah nekaj na hitro spremenili, ne bi s tem pravzaprav nič dosegli.

Prometni minister Patrick Vlačič
Pogovor s Patrickom Vlačičem