Slovenija

Poudarki

  • V Sloveniji je po podatkih ministrstva na minimalni plači okoli 42.300 ljudi, od tega skoraj 7600 v javnem sektorju, 34.700 pa v zasebnem.
Delavci naj bi čez dobro leto dni prejeli 700 evrov neto. Foto: BoBo
       Je teptanje mednarodnih dogovorov o socialnem dialogu, k čemur so se predstavniki vlade zavezali na prvi seji Ekonomsko-socialnega sveta pred dobrim tednom.       
 GZS
VIDEO
Dvig minimalne plače razb...
VIDEO
Dvig minimalne plače brez...
VIDEO
Povišanje minimalne plače...

Dodaj v

Vložen predlog sprememb minimalne plače. GZS: Teptanje dogovorov o socialnem dialogu.

Leta 2020 bo znašala 700 evrov neto.
7. november 2018 ob 07:41,
zadnji poseg: 7. november 2018 ob 16:53
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Levica je vložila predlog zakona o minimalni plači, v skladu s katerim bo ta prihodnje leto znašala 667 evrov neto, leta 2020 pa se bo dvignila na 700 evrov neto. Zakon, s katerim bodo iz minimalne plače izločeni tudi vsi dodatki, ima podporo vseh koalicijskih strank.

Koordinator Levice Mesec je ob tem poudaril, da lahko okoli 70.000 zaposlenih čez dober mesec pričakuje dvig plače. S predlogom zakona, ki ga namerava Levica danes po rednem postopku vložiti v parlamentarni postopek, se namreč minimalna plača s 1. januarjem evrov zvišuje na 667 evrov neto.

Z letom 2020 se bo minimalna plača povečala na 700 evrov neto, z letom 2021 pa se bo začela uporabljati formula, po kateri bo morala biti minimalna plača vsaj 20 odstotkov višja od minimalnih življenjskih stroškov, kar po trenutnem izračunu pomeni 736 evrov, je strnil Mesec.

Izključevanje dodatkov je še predmet pogajanj
V predlogu zakona je Levica še zapisala, da se iz minimalne plače z letom 2019 izključujejo vsi dodatki, ki so opredeljeni v zakonodaji in kolektivnih pogodbah, a se o tem delu po Mesečevih besedah še pogovarjajo. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti namreč predlaga, da se dodatki izključijo z letom 2020.

"Dodatki bodo izključeni, to je dejstvo. Vprašanje, ki ostaja, je zgolj najprimernejši datum," je poudaril. Predlog podpirajo vse koalicijske stranke, so pa v SMC-ju v torek izrazili pomislek glede predloga Levice, da se z letom 2021 pri določitvi minimalne plače začne uporabljati formula. "Očitno niso usklajeni z lastnim ministrstvom, ki je v svojem strokovnem mnenju formulo podprlo," je dejal Mesec.

Formula po njegovih besedah zagotavlja, "da nihče, ki dela osem ur na dan, ne bo več životaril na pragu tveganja revščine, kot je bilo to z dosedanjo ureditvijo". Ministrstvo se s formulo po Mesečevih besedah strinja, saj je v strokovnem mnenju zapisalo, da taka ureditev vzpostavlja smiselno razmerje med dohodki delovno aktivnih in neaktivnih oseb z navezavo na minimalne življenjske stroške.

"Zakon ima legitimnost volivcev"
V SMC-ju so v torek opozorili še na pomanjkanje socialnega dialoga pri sprejemanju zakona o minimalni plači, Mesec pa je danes pojasnil, da bo predlog v skladu z dogovorom s koalicijo obravnaval tudi ekonomsko-socialni svet. S premierjem so dogovorjeni, da bo zakon vlada vložila še v razpravo na ekonomsko-socialni svet, s čimer v Levici po besedah Mesca nimajo težav. "Sicer pa je to poslanski zakon, ki ima legitimnost volivcev," je poudaril Mesec. Kot je pojasnil, je 52 izvoljenih poslancev na neposrednih volitvah prepoznalo dvig minimalne plače kot del svojih prizadevanj. Glede učinkov zakona na proračun je Mesec dejal, da je "proračunsko praktično nevtralen, ker se bo zaradi povišanja plač v javnem in zasebnem sektorju nekoliko več tudi steklo v proračun iz naslova davkov in prispevkov".

Združenje delodajalcev zmotila odsotnost dialoga
Združenju delodajalcev Slovenije opozarjajo, da mora biti določanje minimalne plače predmet posvetovanj in usklajevanj med socialnimi partnerji. Ob tem so izpostavili, da predlog zakona, ki ga bo danes vložila Levica, ni bil predstavljen ekonomsko-socialnemu svetu. V združenju opozarjajo, da mora biti določanje minimalne plače predmet posvetovanj in usklajevanj med socialnimi partnerji, njegova obravnava pa ni bila niti še predstavljena ekonomsko-socialnemu svetu. "Podjetja, delodajalci tako sredi novembra še ne vedo, kakšni stroški dela in kakšna ureditev jih čaka v naslednjem letu," so izpostavili.

V Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) so medtem zapisali, da se obrtniki in podjetniki ne zavzemajo zgolj za dvig minimalnih plač, ampak za to, da bi delavci imeli dostojne plače. Ob tem pa opozarjajo, da bi morala država razbremeniti stroške dela, s čimer bi delavcem omogočila višje neto plače. "Naša država bi morala razbremeniti stroške dela, da bi delavcem ostalo več. Razlika med bruto in neto plačo je prevelika. Od dviga plač bo največ dobila država prek prispevkov," predsednika OZS-ja Branka Meha povzemajo v zbornici.

GZS: To je teptanje dogovorov
V Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) so predlog Levice o dvigu minimalne plače označili za teptanje mednarodnih dogovorov o socialnem dialogu, k čemur so se pred dobrim tednom na prvi seji ESS-ja zavezali predstavniki vlade. Prav tako so "šokirani nad odzivom koalicijskih strank, ki naj bi podprle tako nerazumen predlog Levice".

Predlog Levice o dvigu minimalne plače v letih 2019 in 2020 ni nov, a je po navedbah GZS-ja enako nevaren, kot je bil pred letom dni. "Je teptanje mednarodnih dogovorov o socialnem dialogu, k čemur so se predstavniki vlade zavezali na prvi seji Ekonomsko-socialnega sveta pred dobrim tednom," so izpostavili.

Šokirani so nad odzivom koalicije, ki je prispevala podpise k predlogu zakona Levice, saj so še pred dobrim tednom dni "s strani predsednika vlade prejeli jasno zagotovilo, da bodo spremembe pri minimalni plači usklajene s socialnimi partnerji".

Čeprav večina podjetij ne bo čutila dviga minimalne plače, bo to po oceni GZS-ja velik problem za podjetja, kjer je ustvarjena dodana vrednost na zaposlenega pod 20.000 evrov in kjer dela 70.000 zaposlenih.

Kot v GZS-ju povzemajo svojo generalno direktorico Sonjo Šmuc, "se je očitno Levica s podporo koalicijskih strank odločila, da določenih poklicev, služb in podjetij v Sloveniji ne potrebujemo".

V GZS-ju so izpostavili še, da delež prejemnikov minimalne plače vztrajno pada, politika pa kljub temu, da imamo eno najvišjih minimalnih palač v Evropi, nenehno posega v ta segment. "Tako vsak dvig minimalne plače ustvari več zaposlenih, ki prejemajo minimalno plačo, saj vključi tudi tiste, ki so bili do tedaj nad njo," so zapisali.

Povprečna bruto plača se je od leta 2010 do danes povišala za 11 odstotkov, minimalna plača pa za 41 odstotkov. V GZS-ju opozarjajo, da bi se morali v Sloveniji ukvarjati predvsem z vprašanjem, kako dvigovati produktivnost in s tem povprečne plače.

SDS zahteva sklic nujne seje državnega zbora
Poslanska skupina SDS je na temo minimalne plače vložila zahtevo za sklic nujne seje odbora DZ za delo, družino, socialne zadeve in invalide. Ocenjujejo, da je sistem zagotavljanja minimalne plače, izhodiščne plače in urejanje s kolektivnimi pogodbami zasnovan nepregledno, med rešitvami pa vidijo uvedbo minimalnega plačila po urni postavki.

Pravičnejši sistem, ki zagotavlja minimalno plačilo, bi bil lahko po mnenju SDS sistem minimalnega plačila po urni postavki, pri čemer bi se z zakonom določilo minimalno urno postavko za plačilo delavca in upoštevalo različne delovne pogoje pri določitvi tega zneska ter sprejelo dodatne varovalke ob upoštevanju letnih uskladitev urnih postavk. V opozicijski stranki so ob tem izpostavili, da se za uvedbo minimalnega plačila na podlagi urne postavke odloča vse več držav, nazadnje je takšen sistem uvedla Nemčija (8,84 evra na uro).

L. L., Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
navigator007
# 07.11.2018 ob 07:59
Trenutna minimalna plača 640 EUR predstavlja za delodajalca 1.057,39 EUR. Kaj ko bi začeli še malo bolj intenzivno razmišljati o teh vmesnih 417,39 EUR, ki poniknejo v brezno brez dna.
Geres*
# 07.11.2018 ob 07:49
Sicer se strinjam, da se mora minimalna placa zvisat. Samo kmalu ne bo pomembne razlike med minimalno on povprecno placo, ker k visini minimalne place delodajalce zaveze drzava, ostale place so pac v celoti v domeni delodajalca. Recimo v Zgornjem Posocju imajo inzinirji placo cca 1.000 eur. Pac regija je zaprta, kam bos pa sel. Jaz bi na njihovem mestu razmislila, ce ne bi sla za navadnega delavca. Zakaj se bom za 300 eur gonla in sprejemala visoko odgovornost? Meh, ne hvala.

Znizati bi morali davke in prispevke na place, da bi vsi imeli kaj vec.
brunod
# 07.11.2018 ob 08:06
Če niso sposobni delodajalci plačevat svoje delavce da lahko normalno preživijo naj zaprejo firmo.Se bo našel kdo drug ki jih bo
kanta
# 07.11.2018 ob 08:24
Naj raje uvedejo, da v minimalno plačo ne spadajo nadure in podobne stvari. Minimalna plača naj bo za osnovno delo, vse ostalo pa je lahko samo še dodatno k tej plači.
mattyy
# 07.11.2018 ob 08:36
Levica naj poskrbi za tisti njihov pompozni rek"poslance na minimalce". Aja, zdaj so tudi oni poslanci. Nič ne bo.
Robin Lood
# 07.11.2018 ob 08:45
Tista podjetja, ki si ne morejo privoščitu dviga minimalne plače so gnila in naj končno zaprejo svoja vrata. Tako se bodo odprla vrata bolj zdravim podjetjem.
pina1
# 07.11.2018 ob 08:08
Dajmo še najnižjo pokojnino za polno delovno dobo dvignit na 700 eu. Mislim, da si vsak, ki je delal 40 let , to zasluži. Očitno je denarja dovolj v naši državi .Pa sedaj se bo v pokojninski blagajni nabiralo več denarja.
Skippy
# 07.11.2018 ob 08:22
Če niso sposobni delodajalci plačevat svoje delavce da lahko normalno preživijo naj zaprejo firmo.Se bo našel kdo drug ki jih bo

Torej raje vidiš 200.000 brezposelnih in toliko več ljudi na socialni? Če bi to bilo tako enostavno, potem tudi teh 100.000 trenutno brezposelnih ne bi bilo, a ne?
Skippy
# 07.11.2018 ob 08:23
Koliko brezposelnih hoče levica ustvariti? Še zdaj nismo na ravneh zaposlenosti izpred 10 let. Res pa je, da so to njihovi volivci, katere s temi fintami držijo v začaranem krogu upanja, namesto da bi sami naredili kaj zase.
frlekin
# 07.11.2018 ob 08:05
Naj še nadzor naredijo. Upam, da se država zaveda, da so šihti, kjer do minimalca prilezeš šele z malco in prevozom skupaj.
esspero
# 07.11.2018 ob 08:39
Kakor je sitnež Štrukelj balzam zagovornik za javni sektor ,je Luka Mesec in Levica enako za tiste ,ki so na robu preživetja. Ugotavljam da je prav Levica tisti pobudnik za zvišanje socialne (in jim je uspelo) kot tudi za dvig minimalne plače. Nikdar si ne bi mislil da bom celo simpatiziral s to stranko , a glejte ,so edini , ki prinašajo konkretne rezultate pri svojih zahtevah.
ElTorro
# 07.11.2018 ob 08:35
Če kdaj, je pravi čas za dviganje minimalne plače zdaj, ko je brezposelnost skoraj na ničli.

Moti me le ta nesrečni dodatek na delovno dobo. Zakaj si že nekdo s 30 leti delovne dobe za isto delo zasluži 15% višjo plačo od mladega delavca (ob enaki produktivnosti, seveda)?
ajvard1
# 07.11.2018 ob 08:27
tako bo tistim s povprecno placi se tezje dobiti stanovanjsko posojilo, saj mora po obroku ostati minimalec.
Skippy
# 07.11.2018 ob 08:42
kjer je predsednik vlade med drugim dejal, da koalicijska pogodba vendarle ni nad socialnim dialogom, je minil le dober teden dni.

Kaj pa pričakujejo? Levica je vedno povezana z izključevanjem.

Javno finančno nas bodo sesuli. Denar si še vedno sposojamo, oni pa dvigujejo socialne, plače, priboljške v javnem sektorju itd. Na koncu pa bodo krivi Janša in zahodne banke pa še kapitalizem.
IndyBob
# 07.11.2018 ob 07:53
Najbolj ogorčeni bi morali biti nezaposleni. Nato zaposleni s plačo malo nad 700 eurov, ki bodo zopet pristali na minimalcu. Pa delodajalci in sp-ji, nato še vsi ostali z višjimi plačami, ki bodo imeli manj motivacije in za odtenek manjša zvišanja plač v prihodnosti.
Na koncu koncev pa bi morali biti ogorčeni vsi državljani, saj se bo še upočasnila akumulacija kapitala, ki edina zagotavlja zviševanje produktivnosti in s tem bogatenje naroda.
frgo
# 07.11.2018 ob 08:57
Razni s.p.ji, ki komaj živijo (takih je baje večina) bojo res navdušeni, ko bojo zaradi dviga minimalca plačevali višje prispevke in bojo še težje živeli.

Sploh pa bodo šle itak vse cene gor in bomo vsi plačali.

Sliši se pa lepo, to se pa strinjam.
felipesko
# 07.11.2018 ob 08:50
Žalostno,da morajo za najnižje plačilo dela sploh obstajati predpisi....
Zanima me,kje bi se ustavila lakomnost delodajalcev,če teh predpisov ne bi bilo....
Očitno družba ne zna drugače funkcionirati....Na nekaterih področjih smo prebili meje galaksije,na drugih vsakdanjih pa capljamo skupaj z Inki.....
Skippy
# 07.11.2018 ob 08:46
To je populizem, ki počasi ekonomsko razjeda Slovenijo. Mislimo, da imamo produktivnost kot Nemci, v resnici pa kot Madžari. Ostalo razliko živimo na kredit.
Troyan
# 07.11.2018 ob 08:41
Bravo! Edino prav. Ne pa, da kapitalisti samo višajo in kopičijo dobičke.

Res je dodatek na delovno dobo nesrečen in nelogičen, saj gre za enako opravljeno delo.

Prav tako je nelogičnost pri potnih stroških. Prevozi bi se morali plačevati le za službene poti.
ElTorro
# 07.11.2018 ob 12:02
Mogoče ne bi bilo slabo določit minimalno plačo glede na stopnjo izobrazbe, drugače bomo kmalu vsi na minimalcu.

In zakaj bi imel magister kulturologije na blagajni v Mercatorju večjo plačo od nekoga s trgovsko šolo?
goli
# 07.11.2018 ob 09:03
@ElTorro - Zakaj 30%. Zato, ker so tisti, ki delajo že 30 let že nekaj doprinesli k tej družbi. Pravtako se mladi delavec lahko od nekoga, ki ima 30-letne izkušnje lahko marsikaj nauči.
ElTorro
# 07.11.2018 ob 08:46
Prav tako je nelogičnost pri potnih stroških. Prevozi bi se morali plačevati le za službene poti.

Potni stroški so potrebni za obstoj "periferije". Če se jih ukine, bomo dobili še večji pritisk na mesta, podeželje pa bo še bolj propadalo.

Je pa res, da je meni bolj všeč avstrijski sistem, kjer so potni stroški v bistvu dohodninska olajšava. Bolj logično je, da za razvoj podeželja na tak način skrbi država, kot pa da je to obešeno na posamezne delodajalce.
mattyy
# 07.11.2018 ob 09:29
Pa od kod so se vzeli ti populisti na levi?! Jaz res ne vem kaj ljudje pri nam so res tako nerazgledani?! Kaj jaz, če grem jutri kandidirat in se derem "poslance na minimalce" in "minimalna plača najmanj jurja", da bodo to ljudje res zgrabili in verjeli takšni propagandi?! Ne morem verjet. Očitno pri nam res politiki razmišljajo namesto naroda.
nepokorni
# 07.11.2018 ob 09:17
Levica je umorila socialni dialog! Obenem je prekršila vrsto mednarodnih konvencij, ki urejajo razmerja med delodajalci in delojemalci. S tem bo še kakšno podjetje raje šlo v tujino in vsi bomo srečni, a revni.
zapravico
# 07.11.2018 ob 08:37
Vsi smo na minimalcu delavci in penzionisti
MZ
# 07.11.2018 ob 09:34
Poviševanje minimalne plače brez nekega temelja pomeni samo škodo. Delodajalci bodo zaposlovali še manj in odpuščali še več, kupna moč pa se bo povišala, z njo pa tudi cene.
Saj vemo, da je bila 80 000 SIT (po zadnjem preračunu dobrih 330 €) včasih zelo solidna plača. Danes je minimalna plača skoraj dvakrat višja, pa je začuda jamranja bistveno več - ker so se cene pač dvignile precej več, kot pa minimalna plača. Zakon ponudbe in cene pač še vedno velja...
ElTorro
# 07.11.2018 ob 10:55
Fajn, spet višji prispevki za samostojne podjetnike, ko jih veliko že zdaj niti za minimalca ne zasluži. Po novem bo torej minimalno 400 evrov fiksnih stroškov. Nadaljujemo z ustvarjanjem nadvse spodbudnega okolja za razvoj podjetništva."

Moje osebno mnenje (pa sem tudi sam s.p.):
Če s podjetništvom nisi sposoben ustvariti niti minimalne plače, potem pač nisi za to, in je bolje, da se nekje zaposliš.
el CARTEL
# 07.11.2018 ob 09:46

Robin Lood
# 07.11.2018 ob 08:45
Prijavi neprimerno vsebino
Tista podjetja, ki si ne morejo privoščitu dviga minimalne plače so gnila in naj končno zaprejo svoja vrata. Tako se bodo odprla vrata bolj zdravim podjetjem.


točno tako.

očitno so delodajalci ali preveč nesposobni da plačajo dostojno plačo, ali preveč pohlepni.

v obeh primerih bodo morali se prilagoditi razmeram.
DvignSredinec
# 07.11.2018 ob 16:08
Oj ta opevani francosko-nemški vlak... Minimalna plača:

Nemčija: 1,498 € za 40 urni tedenski delovnik (minimalna urna postavka 8,84 €)
Francija: 1.498 € za 35 urni tedenski delovnik (minimalna urna postavka 9.43 €)
Slovenija: 842 € vključno z nadurami, nočnimi itd.

Mi smo kvečjemu hlevski vagon v nemško-francoski kompoziciji.
goli
# 07.11.2018 ob 09:48
@ElTorro - 60-letna blagajničarka lahko 20-letno začetnico nauči kako se dela na blagajni.
el CARTEL
# 07.11.2018 ob 09:44
Če niso sposobni delodajalci plačevat svoje delavce da lahko normalno preživijo naj zaprejo firmo.Se bo našel kdo drug ki jih bo
-----
Skippy @ Torej raje vidiš 200.000 brezposelnih in toliko več ljudi na socialni? Če bi to bilo tako enostavno, potem tudi teh 100.000 trenutno brezposelnih ne bi bilo, a ne?


aja zato delodajalci odpirajo podjetja, ker se jim gre za altruizem in nočejo imeti brezposelnih v sloveniji.

le vprašanje je zakaj potem tako množično izplačujejo minimalno plačo (plačo ki je skoraj pod pragom revščine)

ne bluzi.
delodajalca izključno trg prisili v novo zaposlitev, ne pa njegova dobra volja. in zaposlitev je za delodajalca zadnja (ekstremna) opcija.

in ja, če je pač nesposoben ustvariti na trgu dovolj,d a plača delavca dostojenga plačila, potem pač naj se ne pretvarja, da je delodajalec in naj se pridruži delovni sili.
saj je tako lepo in priviligirano biti delavec, mar ne. čudno da več delodajalcev ne gre v to
pobrisan
# 07.11.2018 ob 08:19
In potem bo kmalu iz Evropske komisije priletelo opozorilo..... Tole ne bo šlo skozi.
obelix complicus
# 07.11.2018 ob 18:02
En kratek medklic ... vedno in povsod sem proti državnim regulacijam na vseh nivojih ... ampak ... podjetnik, ki svojemu zaposlenemu ne more zagotoviti 700 neto ... naj zapre štacuno, saj ni vreden imena podjetnik.
KLIPAN
# 07.11.2018 ob 12:17
Ko se dvigne sociala-desni proti.
Ko se dvigne minimalec-desni proti.
Ko je potrebno zmanjšati davke miljonarjem--desni za.
sm0ve
# 07.11.2018 ob 10:53
Če je Levici toliko za malega človeka, zakaj so potem nasprotovali znižanju DDV nazaj na 20% oz. 8,5%?
m72
# 07.11.2018 ob 10:13
"Koliko brezposelnih hoče levica ustvariti? Še zdaj nismo na ravneh zaposlenosti izpred 10 let. Res pa je, da so to njihovi volivci, katere s temi fintami držijo v začaranem krogu upanja, namesto da bi sami naredili kaj zase."

"Kaj pa pričakujejo? Levica je vedno povezana z izključevanjem.

Javno finančno nas bodo sesuli. Denar si še vedno sposojamo, oni pa dvigujejo socialne, plače, priboljške v javnem sektorju itd. Na koncu pa bodo krivi Janša in zahodne banke pa še kapitalizem."


Ja, seveda. Levica bo kriva za bankrot, kajne? Nikakor pa ne silna prizadevanja nekega janeza za dobro vseh ljudi iz njegove tolpe, ki so zadolžila vse nas domorodce "samostojne" in "neodvisne" banana republike za 25 milijard €, a ne?
AM
# 07.11.2018 ob 08:35
BRAVO !

Podpiram.

Bistvo vsega bo predstavljena formula, ki bo verjetno spremenila splošno olajšavo na način, da podjetniki ne bodo izplačali bistveno večjega bruto-bruta.

Kako bo razlika prišla v proračun: Davek na nepremičnine.
Hrk hrk
# 07.11.2018 ob 18:19
Podjetnik,ki ni sposoben svojega sodelavca pošteno plačati,naj gre delat nazaj v garažo.
balrog
# 07.11.2018 ob 16:50
Končno. To je sramotno, da minimalna plača ne dosega osnovnih življenjskih stroškov. Nekaj je narobe s takšno državo. Dosti je bilo tega slovenskega podjetniškega eldorada, ko se je razsipavalo na račun dela in delavcev. V Sloveniji fevdalizma in tlačanstva ni že kakih 300 let.
KovacevaKobila
# 07.11.2018 ob 14:54
Znizati bi morali davke in prispevke na place, da bi vsi imeli kaj vec.

Prepričanje, da bodo delavci dobili več, če se delodajalce razbremeni (gre seveda za lokalno variacijo neoliberalne, 'trickle down' filozofije), je očarljivo naivno. Kaj nam zagotavlja, da se bo to res zgodilo? Bomo tiščali pesti in upali na najbolje?

Na svetu je cel kup povsem razbremenjenih podjetij, ki beležijo rekordne dobičke, pa delavci še zmeraj dobivajo le zakonsko zagotovljeni minimum. Neizpodbitno dejstvo je, da ogromno število delodajalcev vidi delavce kot strošek, ki ga je treba minimizirati.

Delavce je treba zakonsko (za)ščititi, ne pa verjeti v inherentno dobroto, poštenje in radodarnost delodajalcev ... kot da smo petletni otroci.

Mislim, da bi morale biti plače vezane na uspešnost podjetja. Če podjetje beleži višanje prihodkov, bi morale tudi plače vseh zaposlenih sorazmerno rasti. Ne pa, da smo priča trenutni situaciji, ko po letih visoke gospodarske rasti plače delavcev ostajajo na istem nivoju oz. rastejo le minimalno.

P. S. Bravo, Levica.
Mimobeznik
# 07.11.2018 ob 12:30
Plače se zvišuje z vlaganji v visoko šolstvo, infrastrukturo in z nižajem davkov, ne pa s populističnimi ukrepi, ki bodo napolnili zavod za zaposlovanje.
JohnSmith
# 07.11.2018 ob 10:31
Fajn, spet višji prispevki za samostojne podjetnike, ko jih veliko že zdaj niti za minimalca ne zasluži. Po novem bo torej minimalno 400 evrov fiksnih stroškov. Nadaljujemo z ustvarjanjem nadvse spodbudnega okolja za razvoj podjetništva.
ElTorro
# 07.11.2018 ob 08:50
Tista podjetja, ki si ne morejo privoščitu dviga minimalne plače so gnila in naj končno zaprejo svoja vrata. Tako se bodo odprla vrata bolj zdravim podjetjem.


Sicer podpiram tokratni dvig minimalne plače, ampak takšno razmišljanje pa je zgrešeno.

Vedno bo neka minimalna plača, in pri vsaki minimalni plači bo določen delež podjetij na robu obstoja.
Potem najbolje da jo dvignemo na dva jurja, pa bomo imeli samo blazno zdrava podjetja. In pol milijona brezposelnih, seveda...
DvignSredinec
# 07.11.2018 ob 16:39
Cena dela (vključeno z vsemi dodatki k plači) je v Sloveniji 63 % povprečne cene dela v EU in 57 % povprečne cene dela v državah evropske monetarne unije. Hkrati smo na slabih 80 % dodane vrednosti na zaposlenega v primerjavi z povprečjem EU, tako da obstaja realna podlaga za dvig cene dela. Tokrat ima Levica moj glas.

Bruto bruto cena ure dela za delodajalca (Evrostat 2017):

Slovenija: 17 €
EU28: 27 €
EMU: 30 €

1. Danska: 42 €

Francija 36 €
Nemčija: 34 €

Avstrija: 34 €
Italija: 28 €
Hrvaška: 11 €
Madžarska: 9 €

Češka: 12 €
Slovaška: 11 €
Poljska: 9 €
shark77
# 07.11.2018 ob 10:13
ElTorro
Če je starejši delavec bolj koristen od mladega, naj ima višjo plačo na podlagi tega....ne pa da za enako delo dobi višje plačilo.
Kaj bo recimo 60-letna blagajničarka v Mercatorju tako pomembnega naučila 20-letnico, da si zasluži toliko višjo plačo?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kaj bo ena 60-letna blagajničarka naučila 20 letnico? Kot prvo, naučila jo bo kakšen je odnos je dela,resnost..., a misliš da tisti ki so v trgovinah na blagajni ali oddelku počnejo samo to?Počnejo še marsikaj drugega, kar je strankam nevidno, med drugim tudi uvajanje mladih, kateri pa se dostikrat ob kakšnih sobotah ali nedeljah sploh ne pokažejo na delovnem mestu,samo pošljejo sms z nekim smešnim izgovorom. Se pa strinjam da bi moral biti del plače na podlagi uspešnosti posameznika,in to že obstaja a kaj ko je tudi to že vključeno v minimalno plačo.
inputoutput
# 07.11.2018 ob 09:46
Jaz mislim, da morajo tudi plače visoko izobraženih narasti za 35%, saj so ti gonilo razvoja. Mislim, da bi morali uvesti tudi minimalne plače po stopnji izobrazbe in zahtevnosti dela, upoštevati tudi licence, vrsto dela. Tako bi moral imeti npr. zdravniki, ki imajo vsaj 15 let študija več od tistih, ki so na minimalcu, tudi svojo individualno minimalno plačo. Zavzemam se, da zahtevni poklici nimajo manj kot 3.500 evrov neto, saj je za tako izobrazbo in doprinos družbi najmanj, kar lahko storimo. Zavzemam se tudi za temeljito dohodninsko reformo, ki mora močno preveriti definicijo, kdo je bogat in posledično, kdaj se plačuje npr. 41 odstotna dohodnina. Bogat po dohodku je nekdo, ki ima vsaj 5.000 evrov plače. Nenavadno bi bilo trditi, da so bogati tisti, ki imajo 60.000 evrov letno. Bogati ljudje so tisti, ki si zlahka privoščijo nekaj BWM, AUdI, Ferrari v garaži, ostalo sigurno ne paše v kategorijo bogatih, zato se nacionalizacija premoženja v obliki dohodka ne bi smela dogajati tako intenzivno že pri drobižu. Bogat človek s 1.500 evri ravno natanka svojo jahto toliko, da se pelje od Portoroža do Dubrovnika. Mi pa tu neke neumnosti govorimo, da je treba reveže obdavčiti že s stopnjo 41%.
ElTorro
# 07.11.2018 ob 09:09
Zakaj 30%. Zato, ker so tisti, ki delajo že 30 let že nekaj doprinesli k tej družbi. Pravtako se mladi delavec lahko od nekoga, ki ima 30-letne izkušnje lahko marsikaj nauči.

In zakaj mora recimo Janez Novak s.p. plačevati staremu delavcu nagrado za njegov dolgoletni "doprinos družbi"?
Če je starejši delavec bolj koristen od mladega, naj ima višjo plačo na podlagi tega....ne pa da za enako delo dobi višje plačilo.
Kaj bo recimo 60-letna blagajničarka v Mercatorju tako pomembnega naučila 20-letnico, da si zasluži toliko višjo plačo?
GORILA
# 07.11.2018 ob 09:06
@Navigator
Kaj ko bi začeli še malo bolj intenzivno razmišljati o teh vmesnih 417,39 EUR, ki poniknejo v brezno brez dna.

...upokojenci so brezno brez dna???
pohorskimedved
# 07.11.2018 ob 20:14
Vsi iz raznih zbornic, ki ste proti dvigu minimalne plače se javite in predložite svoje plačilne liste.
Delate 176 ur na mesec za minimalca in dobite 18 € za 8 (obveznih) nadur v soboto?
Imate 30+ let delovne dobe, ki se všteva v minimalno plačo, prav tako pa popoldansko delo idr.

Če ne šutite in dokažite, kje vaše delo dviguje dodano vrednost o kateri tako radi govorite!
alcatraz
# 07.11.2018 ob 18:29
En kratek medklic ... vedno in povsod sem proti državnim regulacijam na vseh nivojih ... ampak ... podjetnik, ki svojemu zaposlenemu ne more zagotoviti 700 neto ... naj zapre štacuno, saj ni vreden imena podjetnik.

Točno tako.
Naslednji korak: ukinitev prekarnih zaposlitev!
Naslednji korak: ukinitev agencij za delo! (imamo zavod za te reči)
Kazalo