Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.4 od 20 glasov Ocenite to novico!
Železniški tiri
Bo drugi tir med Koprom in Divačo kdaj postal resničnost? Foto: BoBo

Za ministra Gašperšiča 1,4 milijarde za drugi tir realna cena

Največja naložba po Tešu 6
26. februar 2015 ob 19:50,
zadnji poseg: 27. februar 2015 ob 07:29
Ljubljana - MMC RTV SLO

Gostje Tarče so bili večinoma skeptični do tega, da bo tej vladi uspelo zagnati projekt drugega tira, in so poudarjali, da je cena previsoka.

Rok Svetek, direktor podjetja Adria kombi, in koprski župan Boris Popovič sta uvodoma izrazila dvom, da bo tej vladi uspelo izpeljati projekt, saj izkušnje kažejo drugače. Tovor bo prišel, če bomo ponudili ustrezno infrastrukturo, je bil ob tem prepričan Svetek. Popovič je tudi poudaril, da se je na Kitajskem pogovarjal z vlagatelji, ki bi lahko dvotirno povezavo naredili za okoli 500 milijonov evrov.

Infrastrukturni minister Peter Gašperšič pa je pojasnil, da ne gre več za drugi tir, ampak za povsem novo progo, ki pa bo enotirna. Razložil je, da zdaj iščejo vlagatelje, ki bodo zagotovili, da se bo ta drugi tir tudi napolnil oz. ki bo omogočil razvoj Luke koper.

Glede financiranja pa je pojasnil, da se s projektom niso prijavili na nacionalno ovojnico, ki ima denar rezerviran prav za posamezno državo, saj bi bilo nespametno tvegati ves denar za naložbo v drugi tir, s čimer pa bi ogrozili vse druge naložbe na tem koridorju. Sam sicer verjame, da je cena 1,4 milijarde evrov realna, in poudaril, da Avstrija gradi 30 km dolg predor Semmering za tri milijarde evrov.

Ekonomist Jože P. Damijan pa je bil bolj skeptičen in poudaril, da če ne bo drugega tira, tudi drugi deli niso tako pomembni, ker tovora ne bo. Po besedah direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa pa bo pravo ceno pokazal razpis, ki ga je treba narediti konkurenčnega, tako da se bodo lahko prijavila tuja gradbena podjetja. "Verjamem, da bo konkurenca močna, saj dela tudi drugod po Evropi ni toliko," je dejal.

Bogdan Zgonc s fakultete za pomorstvo prav tako meni, da je 1,4 milijarde evrov previsoka cena. Rezerve vidi v standardih, saj po njegovem mnenju pretiravamo pri varnostnih standardih. Navedel je tudi primer proge med Frankfurtom in Kölnom, ki je dvotirna, najsodobnejša in omogoča hitrost 300 km/h ter je stala 42 milijonov evrov na km, po prav tako zahtevnem terenu.

VIDEO
Na slepem tiru
A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
frutek01
# 26.02.2015 ob 20:00
To bo spet enga lapanja v prazno... Juhej
weylakuc
# 26.02.2015 ob 20:36
1.4 milijarde evrov, pa a boste zlate tračnice polagal? Resno vprašanje, od kje tako nenormalno enormne cene?
cairns
# 26.02.2015 ob 20:47
Popovič je tudi izpostavil, da se je na Kitajskem pogovarjal z vlagatelji, ki da bi lahko dvotirno povezavo naredili za okoli 500 milijonov evrov.

To bi bila približno realna cena. Vse ostalo do 1,4 milijarde pa so provizije, podkupnine in prilaščanje kar tako.
Lluka
# 26.02.2015 ob 21:05
50 mio za nadzor.............. he he. odgovarja pa nihče. Poznamo Onkološki, pa pediatrijo.......... NIHČE ne odgovarja, pa miljoni za nadzor...........
Fritz.si
# 26.02.2015 ob 20:08
Drugi TEŠ, pardon, drugi tir.

Norost je, kadar venomer delamo enako in pričakujemo, da bo rezultat drugačen. Od TEŠ-a 6 se ni nič bistvenega spremenilo. Zatorej 'Drugi tir' ne more biti nič drugega kot nov spomenik korupciji.
sonce12
# 26.02.2015 ob 20:29
Nekaj moraš vložit, da lahko potem začneš počasi delati dobiček. Naši se bodo še toliko časa prerekali, da bodo vso infrastrukturo izgradili že v Italiji in na Hrvaškem, tako da bodo naši izgubili vse in bomo imeli samo še romunske šleparje v tranzitu, pa nič drugega več.
luka ki muka
# 26.02.2015 ob 20:23
Sicer naj bi na račun TEŠ 6 dobili ne vem koliko novih zaposlitev.
Ali pa sem narobe prebral davno nazaj, ker se trenutno napovedujejo odpuščanja.
Jasno da snažilk in podobnega. Direktorji in individualci so zabetonirani v same temelje betonske grobnice.
ronzi
# 26.02.2015 ob 21:16
Minister je pozabo da avstrija gradi dvotirni 30km predor za hitrosti do 250km\h.......
Od tu pol 4miljarde....on pa misli,da je 1.4miljarde za potovalno hitrost 80km\h realna cena

Se en dokaz vec,da slovenija nujno potrebuje tehnicno vlado in ne pajacov izvoljenih od pajacov....
Anar Hija
# 26.02.2015 ob 20:04
Itak so vsi na popteveju in gledajo jazbeca...

Oddaja Tarča je dobro štartala, potem pa se je začel senzacionalizem in je šlo samo še navzdol.
Alchemist
# 26.02.2015 ob 20:58
Poslušajte Damjana, edini še očitno pri pameti.
fah-q
# 27.02.2015 ob 01:00
cena en BMW serije 5 za vsak meter proge je realna cena??? Se vi zavedate kaj je skopan (magari v kamen!!) kup, nasip, dve kovinski šini, nekaj lesa in električna napeljava ter emigrantskimi delavci plačanimi malo nad minimalca, ki delajo s starimi gradbenimi stroji napram najnovejši tehnologiji, roboti, večji količini materjala in elektronike skupaj z dizajnom ter odlično plačanimi inžnirji in delavci, marketingom ter poprodanimi storitvami v Nemčiji?

Očitno po TEŠ6 rabijo še en tak priliv za vse...

Pa tile res mislijo, da so v supermrketu kjer njim ni treba nič plačat!!
alcatraz
# 26.02.2015 ob 21:20
To bo spet enga lapanja v prazno... Juhej

in točno tako je bilo. :)
Bobr
# 26.02.2015 ob 21:48
Raje vidim 1x večji pretovor slovenske robe znotraj obstoječih železnic kot pa 4x nemške, kitajske al pa ameriške robe

Za pretvor SLO robe Luke sploh potrebujemo ne...Slovenija ima z Luko tisto kar nima pod zemljo - naravnih bogastev. Ali bomo ugodno strateško pozicijo izkoristili ali na je pa vse na nas. Američani so vložili milijarde za prekop par tisoč kilometrov daleč od USA, mi pa imam včasih občutek da ne da nam ne leži razvoj, ampak bi šli najraje kar nazaj v preteklost. Z vsemi ugodnostmi razvoja seveda...cena pa je seveda prenapihnjena...
marijači
# 26.02.2015 ob 21:33
Popovič najboljši od vseh. Luko Koper vrniti občini koper in dvojni drugi tir bo zgrajen za 500 miljonov €, računajoč 100 miljonov za provizije v Ljubljano.
qwerty99
# 26.02.2015 ob 21:41
Pa ta Gašperšič nima za burek. Edino, kar zna, je lapanje, da moramo dobiti milijardo (ker bo 300 do 400 mio itak kapnilo od EU). Če so praktično vsi drugi mnenja, da je to preveč, ga to čisto nič ne gane. Očitno so ga tako naučili, mu dopovedali, da druge rešitve ni. V Sloveniji vse po starem ...
ZeK
# 26.02.2015 ob 21:34
luka je edino kar je mednarodno vrednega pri nas. naša lega torej.
kdor tega ne razume, je tako, kot bi ne razumel, zakaj obstaja panamski prekop.
BAČO
# 26.02.2015 ob 21:32
Ne maram Popoviča toda v oddaji se je dobro odrezal. Cena je 500 mil in Kitajci to naredijo s levo roko brez problema. A kaj se tiče naših investicij to se ve . V začetku 90 so nastali tajkuni pri gradnji slovenskega AC programa. Tu so se obogateli tajkuni iz SCT, Primorja ipd. Vse se je delkalo po sistemu kot je danec TE Šoštanj krize ni bilo a trase so bile speljane na najbolj nemogočih mestih. Samo, da so se TAJKUNI kot je Zidar and co. obogateli. Uf uf nismo se še nič naučili iz preteklosti. Pa ta Cerkovnik je tudi bil v SCT-u in zdej pametuje. Torej če je cena 500 mil ne more bit 1,4 mil. To je vsakomu jasno. Kaj se bo iz vsega tega zgodilo. Živi bili pa vidjeli?
Anar Hija
# 26.02.2015 ob 21:18
Ampak res: meni se tudi zdi, da Peter Gašperšič govori neumnosti in, da, podobno, kot celotna vlada, ni dorasel nalogam.
Damjan praktično ves čas eden tistih, ki kaj razume, pa ga nobena vlada noče. Dokaz, da vladajo neumni ljudje in se pametnih izogibajo :D
mežnar
# 26.02.2015 ob 22:02
Po mojem je minister Gašperšič nedorasel za to funkcijo.
madaja
# 26.02.2015 ob 21:27
Kje dobijo take ministre
BAČO
# 26.02.2015 ob 21:20
Ogledalo Slovenije - ministar Gašperšič. To kar ta govori je res katastrofa. Nima pojma.A nažalost ni to edini minister v vladi M.Cerarja. Najbolj nestrokovna vlada v zgodovini Slovenije. Kaj drugega pričakovati. Poglejte Mramorja.Pa to so veliki bleferji!!!
luka ki muka
# 26.02.2015 ob 20:20
Zakaj bi dali milijardo štiristo tisoč evrov?
Za okrog 500 zaposlitev, ki naj bi jih bilo konec?
Za oskrbo podjetja, ki je majhno celo za slovenske razmere in ima tri ali štiri milijone dobička?
Koliko davka sploh plača firma letno? 5, 10, 20 mio?
Malce daleč predolgo investicijsko obdobje, se vam ne zdi.
Popolnoma drugače je seveda iz prikoritnega vidika. Tako tistih okrog luke, kot tudi tistih okrog državnega korita.
antimason
# 26.02.2015 ob 20:51
za 1.4 miljarde bi lohk nlpje kupli
ntbul
# 27.02.2015 ob 07:32
če je 1,4 milijarde realna cena za ministra, potem je lahko vsem jasno, da je skorumpiran.

zgodilo se bo enako, kot pri TEŠ 6.
pri TEŠ6 so nas nategnili na celi črti.
investicija je bila višja za 800mio EUR
cena premoga(odkupa) bo višja
cena prodane energije bo nižja
izguba, izguba, . . . kakšna je sedaj korist od TEŠ6
Sebastjan01
# 26.02.2015 ob 23:15
tudi če tir res stane 500M bo drzavavljane stal 5x več.
Ko ti pa v štaru pove 1,4miljarde za teh par deset kilometrov, hallo.
stojan-lencek
# 26.02.2015 ob 21:33
Ne vem kam to pelje. Že itak, kadar se vlada pogovarja o ceni in drugih podobnih stvareh, se govori o MILJONIH EVROV, na Tarči pa minister Gašperšič še samo o MILJARDI EVROV in več. Seveda, ko pa gre velik del denarja za podkupnine in koruptivna dejanja.
Guliarth
# 27.02.2015 ob 06:54
Ne za 500, ne morejo nič žepov napolniti, raje za 1400 bodo vsi nekaj dobili.
BAČO
# 26.02.2015 ob 21:26
A na začetku oddaje je govoril veleum g.Cerkovnik.To je še "strokovnjak". Sam ga poznam in lahko povem spet isto blefer in prodavač megle.
Ceriš
# 26.02.2015 ob 21:16
Gradnja drugega tira bi se bila pričela
že vsaj pred 15 leti, vendar je bil cestni
lobi s podkupovanjem vseh relevantnih
čimbenikov v stalni konfrontaciji s tem
tirom, seveda tudi z ministriranjem slovenskih
železnic, kjer takorekoč ni več stroke, ki bi
se na železnico spoznala.
Tudi če bi danes bil drugi tir v prometu,
zapufane slovenske železnice nimajo ne
voznih sredstev in ne ljudi, ki bi bili
sposobni za upravljanje sistema.
SŽ so že od Jugoslavije v stalni reorganizaciji
in sanaciji, pri čemer se ni dogajalo in se
tudi še ne dogaja ničesar drugega,
kot zmanjševanje števila zaposlenih,
saj je od 22000 zaposlenih leta 1980,
menda zaposlenih še samo cca 7000.
Ministru za promet se niti ne sanja,
da bi npr. pri samo 10 odstotnem povečanju
tovora nastali zastoji v prometu, toda tega
mu ni sposoben razkriti sam direktor Mes.
Opevani strokovnjak prof. Zgonc je dočakal
upokojitev na železnici, kjer je ves čas iskal
vzroke, kako nečesa ni mogoče storiti,
zato je v veliki meri tudi njegova zasluga,
da so SŽ tam kjer danes so.
bojanvasiljevic
# 26.02.2015 ob 21:06
Drugi tir – vladni blef ali resna namera?

Oddaja je tako postavljena, kot da je 2. tir od boga dana ponudba. Nujna za vsako ceno za dobrobit Slovenije. Za to ceno nikoli.

Zato me pa čudi da Damijan govori o dobrobiti 2.tira za državo z vračilom v dobi v 20 let ali celo do 100 let. Pa ljudje božji, mi smo že zapufani in moramo celo z razprodajo vračati dolgove. Ne vem, kako se še iti dodatnih precenjenih gradbenih investicij.

Ker potem bo drugi krog razprodaje državnega premoženja zadnji spisek slovenskega premoženja, ker potem ne bomo imeli več kaj prodati,ker bomo praktično tuji.

Pa še komentar o 4x tovoru do leta 2050. Ja čigavega? Za čigavo gospodarstvo? Samo za nemško ali kitajsko, ker ob tako povečanem tovoru nemških avtomobilov ali kitajske "škart" robe Slovenija in slovenci nimamo prostora za svojo proizvodnjo.

Mencinger je lepo rekel, da Zadonjaki bi radi predvsem biznisirali s kitajci, Vzhodno evropo pa gospodarsko uničliti in poceni pokupili.
amigo
# 27.02.2015 ob 08:09
Pri čisto vsaki javni investiciji v Sloveniji se na veliko krade. Dvajset kilometrov predorov, saj nismo za Luno. Koliko bi samo stalo vzdrževanje teh predorov?
mostnica
# 27.02.2015 ob 06:53
Ta minister pa ni med najbolj brihtnimi, vsekakor pa ni človek,ki bi mu lahko zaupali, da odloča o milijardi in pol. Verjetno zna bolje skrbeti za svoj, družinski proračun.
antimason
# 26.02.2015 ob 23:07
kam bo šel ta denar ve le Bog Vsemogočni
Fr Ro St
# 26.02.2015 ob 22:48
1. Drugi tir mora biti!

2. In to dvojni!

3. Resno je treba povabiti k projektu Kitajce. Z njimi je potrebno iskati sinergije. Tudi pri cenah. In gradnji nadaljnega omrežja!

4. Začeti je potrebno takoj!

Če tega ne razume Cmerar in njegova ministrska klapa, naj spoka kufre!

Samo zbrišite mi tale post mmc-jevci, pa se bomo drugače pogovarjali!
Slovenec11
# 26.02.2015 ob 21:58
veliko hoče ta vlada zase
70% te cene je realno - za najboljšo železniško progo na svetu
30% pa bi oni ukradli
cocker
# 26.02.2015 ob 21:32
Popovič bi svojo mamo prodal, ah ne , na njo ima vse premoženje napisano. Kolk je govoru , je tko že vse sam zrihtal. Dajte mu ta posel. On in Srbi in mal Kitajci , tko bo šlo. Ma ja. Lopovi od prvga do zadnga.
Park
# 26.02.2015 ob 20:37
Dejmo raje obstoječe železniško omrežje modernizirat. Vlak od Ljubljane do Dobove rabi 2h!! V povprečju vozi nekje 60-70km/h. Ali ste se kdaj peljali z vlakom v Nemčiji?
Frecciarossa
# 26.02.2015 ob 20:21
čimprej gradil novo progo za Divače do Kopru
marinaio
# 26.02.2015 ob 20:19
Vključili nepredvidena dela?? Sklepam, da je tudi avstrijska cena z vključenimi stroški...
Pa kaj Popota vabite, on je otrok, nima izobrazbe, nima blage veze o investicijah, ekonomiji itd.
ntbul
# 27.02.2015 ob 10:45
...60mio EUR se bo porabilo samo za nadzor projekta...WTF
kozorog1973
# 27.02.2015 ob 09:52
tega ministra je potrebno po nemudenim postopkom odstraniti.
mostnica
# 27.02.2015 ob 07:00
Ministrica za zdravje je še hujši patron. Ta ima z zdravstvom toliko povezave, da ima na hribu pod izolsko bolnišnico gradbeno parcelo. In ki jo je pridobila na ve se kakšen način. O njeni brihtnosti pa drugič.
Lupo
# 26.02.2015 ob 23:36
Že četrtič danes polnite ljudem glavo z drekom (drugim tirom)!
stojan1111111
# 26.02.2015 ob 22:13
Dajte taj drugi tir od Kopra do Ljubljane kitajski gradbeni firmi, naredili bodo za 900 000 milionov evrov? Zravan bodo naredili podzemno železnico v Ljubljani? Jast bi im dovoljil na mestu kjer je bila železnica v Ljubljani da naredio 1 000 hiš za prebivalce Slovenije (mlade družine) ki nimajo svojeg stanovanja,
1984
# 26.02.2015 ob 21:31
Neverjetno kako se na Gašperšiču vidi da laže kot pes teče.Še ovce mu ne bi zaupal na pašo.
Blazz
# 26.02.2015 ob 21:24
nehal bi morat nabijat o teh 1,4 mlrd, ker se daje samo info vsem k se bodo prjavlal na razpis okvirno ceno že vnaprej....
the law1
# 26.02.2015 ob 20:57
Nekaj glede cene

Za primerjavo poglejmo npr. Marmaray projekt in sicer to je nova linija v Istanbulu v skupni dolžini 76,3 km in od tega ima podvodni tunel pod bosporsko ožino v dolžini 13,6 km. Cena tega projekta je 4,5 milijarde USD. Smo zelo blizu

http://www.railway-technology.com/projects/marmaray/

Osebno pa se mi zdi ta projekt drugega tira čisti nesmisel. Luka Koper ustvari samo dobrih cca. 120 milijonov EUR prometa z dobičkom okrog 8 milijonov. Vložek v višini 1,4 milijarde za takšnega palčka je nesmisel. Če se pa luko proda naj si potem nov lastnik sam izgradi drugi tir.

Poleg tega pa se tukaj debatira o tej 1,4 milijarde, kar je seveda enormno denarja, o vsakoletni luknji v pokojninski blagajni v višini 1,7 milijarde pa vse tiho. Res neverjetno.
kozorog1973
# 27.02.2015 ob 18:07
ko sem gledal Tarčo, ma ni da ni ta minister res klobosa same neumnosti, še huje pa je to ker misli kako je pri tem pameten:)
ntbul
# 27.02.2015 ob 10:46
zasebni investitor...ja kera b'dala vam bo pa dala denar.
igorto
# 27.02.2015 ob 08:58
Velike besede !
Kaj pa tržaška varianta ? Vse tiho je o njej ! Bi bila prepoceni, pa ne bi mogel nihče prste omočit v piskerček.
Luka bi se lahko mirno razvijala naprej. Slovenčki pa bi lahko še sto let razpravljali 2. tir, da ali ne ! Ne bi bilo nobene škode !
Kazalo