Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 19 glasov Ocenite to novico!
Država ima neposredno v lasti 51 odstotkov Luke Koper, prek Kada in Soda pa še nekaj več kot 15 odstotkov, torej približno dve tretjini. Foto: MMC RTV SLO/Matej Pušnik
Nekateri zgodovinski mejniki Luke Koper: 1957 ustanovitev Pristanišča Koper 1958 na prvem vezu privežejo prvo čezoceansko ladjo Gorica 1967 je vzpostavljena železniška povezava Kopra z zaledjem 1974 je vzpostavljena prva redna kontejnerska linija za Sredozemlje 1979 je zgrajen kontejnerski terminal 1984 je zgrajen terminal za razsute tovore 1996 je zgrajen terminal za avtomobile privatizacija in preoblikovanje podjetja v Luko Koper, d. d. 2001 intenzivna gradnja na II. pomolu 2003 letni ladijski pretovor preseže 11 milijonov ton blaga 2005 v pristanišču sprejmejo prvo potniško ladjo 2009 severnojadranska pristanišča Koper, Trst, Benetke in Ravenna podpišejo sporazum o ustanovitvi združenje NAPA (North Adriatic Port Association) 2013 letni ladijski pretovor doseže 18 milijonov ton, na kontejnerskem terminalu pa prvič v zgodovini pristanišča presežejo 600.000 TEU kontejnerskih enot.
Obstoječi tir bo zdržal prevoze do 20 milijonov ton, potem pa se bo treba zavesti, da ne moremo več sprejemati tovora. Ta bo nato še upadel, saj bodo ladjarji iskali pristanišča in prometne povezave, ki bodo lahko sprejele večji tovor.
 Bruno Korelič o nujnosti zgradnje drugega tira
Glede možnosti financiranja projekta gradnje drugega tira Koper-Divača s prodajo dela državne naložbe v Luki Koper je premier Miro Cerar v izjavi ob robu seje DZ-ja dejal, da se bo vprašanje kakršne koli prodaje deležev v družbi reševalo v okviru strategije upravljanja državnih naložb.

Dodaj v

Nezgradnja drugega tira je tudi posledica omahljivosti prejšnjih vlad

Unicredit je za 20-letno koncesijo ponujal 1,2 milijarde evra
19. februar 2015 ob 13:53,
zadnji poseg: 19. februar 2015 ob 17:59
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vlada se je odločila, da realizira projekt gradnje drugega tira do koprskega pristanišča, težava pa ostaja njegovo financiranje. Del denarja naj bi prispevala, del pa bi ga lahko pridobili na račun prodaje državnega deleža v Luki Koper.

Nekaj dni zatem, ko je koprsko pristanišče doseglo nov rekord, saj je vanj priplula doslej največja kontejnerska ladja, 367 metrov dolga kontejnerska velikanka Gerda Maersk, je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič v oddaji Studio ob 17-ih Radia Slovenije glasno razmišljal, da morda ne bi bilo napačno, da država proda del Luke Koper strateškemu partnerju, tako da bi država ohranila 25 odstotkov in eno delnico. “Luka je že zdaj tretjinsko v zasebni lasti. Če to še malo povečamo, ne bo nobene škode,” je dejal minister Gašperšič.

Trenutna slika delniške strukture v Luki Koper kaže, da ima država neposredno v lasti 51 odstotkov, prek Kada in Soda pa še nekaj več kot 15 odstotkov, torej približno dve tretjini. Drugi največji delničar je koprska občina s 3,34-odstotnim deležem. Fizične osebe pa imajo v lasti nekaj več kot 15 odstotkov delnic Luke Koper.

Kako priti do milijardnih sredstev?
Ministrove izjave o prodaji dela državnega deleža v Luki Koper sovpadajo z iskanjem rešitev, kako poleg načrtovanih evropskih sredstev pridobiti dodatna sredstva za gradnjo drugega tira. Vlada se je, vsaj za zdaj, odločila, da ne bo namenila državnih sredstev za gradnjo drugega tira, temveč jih bo skušala pridobiti iz t. i. javno-zasebnega partnerstva.

Vlagatelju v drugi tir bi med drugim ponudili, da si lahko zgradi tretji pomol, minister Gašperšič pa je tudi razlagal, da bo Luka Koper stežka zagotavljala sredstva za njen razvoj v prihodnjem desetletju, saj bi bilo v pristanišče treba vložiti milijardo evrov, zato bi morala poiskati strateškega partnerja. Ideja o prodaji državnega deleža v Luki Koper ni nekaj novega, saj so se v preteklosti pojavljali namigi, da naj bi v lastniško strukturo Luke spustili nemške železnice, kar je naletelo na precejšen odpor v javnosti. Podobno gre najbrž pričakovati tudi ob morebitnem novem poskusu prodaje državnega deleža.

Drugi tir bi bil lahko že zgrajen
Medtem ko v javnosti bolje podučeni opozarjajo, da bo vlagatelja za javno zasebno partnerstvo težko pridobiti, pa je nekdanji dolgoletni direktor Luke Koper Bruno Korelič nedavno v pismu, objavljenem v Dnevniku, opozoril, da je nezgradnja drugega tira bolj kot ne posledica omahljivosti prejšnjih slovenskih vlad.

"Pridobili smo tudi tuje zainteresirane partnerje za financiranje in zgradnjo proge. Med zainteresiranimi je bil tudi nemški Siemens, ki je takratni vladi predlagal koncesijske ali partnerske oblike financiranja. Pozneje so bile takratni slovenski vladi ponujene možne oblike financiranje zgradnje od avstrijskega finančnega ministrstva, Evropske razvojne banke in v poznejšem obdobju italijanske UniCredit banke. Tudi nemške železnice in kanclerka Angela Merkel so se spogledovale z Luko in SŽ-jem. Nobena slovenska oblast se takrat za ponudbe ni odločila, čeprav bi zdaj lahko imeli ne le dvotirno progo, temveč tudi že izplačano naložbo," je zapisal Korelič, ki je tudi pojasnil, da so bila tudi pri gradnji sedanje enotirne železniške povezave Prešnica–Koper leta 1967 podobna nestrinjanja takratnih oblasti in je Luka Koper morala zgraditi železnico kot industrijski tir.

"Konkretnejših informacij, kot se pojavljajo v medijih, nimam. Izjave ministra se od njegove kandidature za ministra do danes bistveno razlikujejo, in nisem prepričan, da ima na voljo vse verodostojne informacije, kaj pomeni imeti pristanišče, izhod na morje in prometno pozicijo v evropskem pomenu, še manj pa, kaj to pomeni za nacionalno gospodarstvo. Če bi to vedel, ne bi sprejemal takšnih zaključkov oz. predlagal, da se železniška infrastruktura gradi s prodajo najbolj donosnih podjetij in dejavnosti, ki so, če so dobro vodena, izjemno dobičkonosna in multiplikativno vplivajo na razvoj vrste drugih dejavnosti. Vsak milijon tovora v Luki namreč pomeni 450 novih delovnih mest v Sloveniji. Vsak milijon ton tovora v pristanišču pomeni 17,7 milijona dodane vrednosti v celotni transportni verigi. Samo ta dva podatka dovolj zgovorno govorita o tem, kaj pomeni pristanišče za nacionalno gospodarstvo, če je povezano s primerno infrastrukturo," je za MMC povedal Korelič.

Nekdanji dolgoletni direktor Luke Koper, koprsko pristanišče je vodil od leta 1977, izmenjujoč se z Rudijem Dujcem, do leta 2005, ko so ga odstavili v času prve Janševe vlade, glede prodaje morebitnega manjšinskega državnega deleža v Luki meni, da nihče ne bo kupil takšnega podjetja, če ne bo imel večinskega vpliva na poslovanja. "Za manj kot 75 odstotkov se najbrž nihče ne bi odločil," pravi.

Unicredit ponudil 1,2 milijarde
Na drugi strani pa se nobena vlada ni odločila za koncesijski način zgradnje drugega tira in tudi tretjega pomola, čeprav so bile nekatere konkretne ponudbe. Banka Unicredit je bila bo Koreličevih besedah pripravljena vložiti v drugi tir in tretji pomol 1,2 milijarde evrov. V zameno pa je zahtevala 20-letno koncesijo nad njima.

"Konkretne ponudbe so bile, in to je lahko ena od rešitev. Vendar takšen projekt ne nastane čez noč in potrebna bodo leta pogajanj in iskanja obojestranskih interesov vlagateljev in države," še opozarja in dodaja, da bi bilo morda najboljše zgraditi omenjeni projekt s sredstvi EU-ja in mednarodnih bank, ki dajo dolgoročna posojila. Projekt pa bi se nekje v dvajsetih letih lahko že izplačal.

Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
cairns
# 19.02.2015 ob 14:16
Kako priti do milijardnih sredstev?

To sploh ni potrebno, ker 27 km proge ne moremo plačati 1,4 milijarde. Vsak pošten gradbinec, brez podkupnin, brez aneksov in brez provizij bi naredil progo za polovico cene. Pa še takrat bi meter proge stal 27 do 28.000 €.
Guliarth
# 19.02.2015 ob 14:13
VSE je posledica omahljivosti prejšnih vlad!!! Odgovornost....eh, ni važno, ko so ofce tiho in s čipsom v fotelju.
marialorca
# 19.02.2015 ob 14:18
V dveh tednih pa je predračun poskočil z milijarde na 1,35 milijarde € za 30 km železnice .... TEŠ 6 nas ni nič naučil.
Breathe
# 19.02.2015 ob 14:17
Hehe, še malo, pa bomo prišli do globokega bistva zadeve.

Ne prejšnje, prejšnje desne vlade so krive. Kot za vse...

Saj bi za konec napisal hehe pa ni več smešno...
joezzz
# 19.02.2015 ob 14:28
namesto, da ste se zadolževali, da ste lahko pokrili plače v javnem sektorju bi se zadolževali za izgradnjo infrastrukture. Ta infrastruktura pa omogoča višji BDP in posledično za plače v javnem sektorju.
sportivko
# 19.02.2015 ob 14:24
....in čez 3 leta bo kriva prejšnja vlada, čet 5 let spet druga vlada .... a te vi mal blesavi?
daryankoff
# 19.02.2015 ob 14:20
Ja, omahljivosti vse vodstev od Avstro-Ogrske naprej. V železnice se nikol ni vlagalo, še več, tiri so se odstranjevali. Sedaj ko pa vsi naokrog nas modernizirajo in nas počasi izolirajo, pa teče voda v grlo.
ksmith
# 19.02.2015 ob 16:19
Ma res mi ne gre v nos ta cifra, 1,4 miljarde za 20km železnice, vrednost luke Koper je pa 300 miljonov na borzi.

Dejmo raje kupit Pristanišče v Trstu za 1,4 miljarde!
Lupo
# 19.02.2015 ob 14:17
Država naj proda prvi tir in z denarjem naj zgradi drugega!
ponosnikmet
# 19.02.2015 ob 14:17
Neizgradnja drugega tira je tudi posledica omahljivosti prejšnih vlad

Ja saj to da smo prižiganje ognja izumili 10.000 let nazaj je tudi posledica tistih prej,ki bi se ga lahko naučili netiti... Vlada,začnite delat...
ksmith
# 19.02.2015 ob 14:51
@cairns: Meni tudi ni jasno, kako lahko kilometer železniške proge stane 70 miljonov evrov. Še najdražji del avtoceste (vsi štirje pasi po viaduktu in skozi tunele) je stal 48 miljonov na kilometer, pe že to je ogromna cifra.

Sicer sem totalno za modernizacijo celotne železniške infrastrukture pri nas, je pa malo smešno neko stališče, ki se je izoblikovalo, da drugi tir moramo zgraditi za Luko Koper. Namreč, investirali bomo 1,4 miljarde za podjetje, ki dela 8 miljonov evrov dobička letno.

V 100 letih bodo naredili malo več kot za 10km železnice :)
qwerty99
# 19.02.2015 ob 14:45
Naj Kitajci zgradijo novo dvotirno hitro železnico Divača-Koper (potem lahko staro traso opustimo oz. uporabimo za druge namene). Bo hitreje in ceneje v primerjavi z enotirnim drugim tirom v organizaciji naših korupcijskih veleumov.
dimmukomun
# 19.02.2015 ob 14:40
To bi kr vse prodajal,saj so hujši ,kot narkomani.
DE(j)MOKRA(s)T
# 19.02.2015 ob 14:23
Bodite veseli da nismo gradili, ker bi bil drugi TEŠ.
marialorca
# 19.02.2015 ob 14:21
Ne me narobe razumeti .... jaz verjamem v koristnost TEŠ 6 in Drugega tira, verjamem pa tudi v NATEG****** nas, preprostih, davkoplačevalcev.
zozozo
# 19.02.2015 ob 17:27
China’s high speed rail with a maximum speed of 350 km/h has a typical infrastructure unit cost of about US$ 17-21m per km, with a high ratio of viaducts and tunnels, as compared with US$25-39 m per km in Europe and as high as US$ 56m per km currently estimated in California. (vir)

Torej je v Evropi normalna cena za visokohitrostno progo (do 350 km/h!!!) maksimalno 35 milijonov evrov na kilometer. Naši so pa izračunali okoli 60 milijonov na kilometer za progo nižjega razreda.

Očitno nas imajo za norce.
gz4468
# 19.02.2015 ob 16:49
1,4 miljarde za slabih 30km železnice, pa to ni normalno, to je več kot 50.000 € za en meter!

Aja, za sekundo sem pozabil v kateri državi živimo. To je zelo ugodna cena in mislim, da se bo vsaj še za polovico povečala, na sredini projekta pa bo vse skupaj padlo v vodo.
janroz
# 19.02.2015 ob 15:50
Ni res. Najprej smo imeli Patrio, potem TEŠ 6, evo, sedaj je prostor za drugi tir, potem morda nuklearko, tako da se bodo elite nekako enakomerno napajale. Ne moreš vsega naenkrat zlit v korito, tolk pa tudi ta praseta ne morejo požret.
mocco
# 19.02.2015 ob 15:14
Marija Terezija je Dunaj povezala s Trstom v pičlih nekaj letih....torej smo po tej logiki slovenci šele vtopili v 19. stoletje... BRAVO!!
Slovenec11
# 19.02.2015 ob 14:16
Ni važno kdo je bil na oblasti - najbolj daleč pri tem je prišla JJ vlada
Samo ke pa vedno problem opozicije ki zavlačuje - saj vsak hoče bit na oblasti - da bo lahko pristavil svoj lonček ko se bo podpisovala pogodba.
To je problem - ne pa kaj drugega
Breathe
# 19.02.2015 ob 16:02
@Isao
Hm, poznaš zadevo.
Kar se mene tiče, bi bila to idealna rešitev. Rešimo Koper in se znebimo pijavk Drugega tira...
LP
sirob
# 19.02.2015 ob 15:14
Pa kako hudiča vam ni jasno, da je projekt "drugi tir" sam sebi namen. Gre za kup poslov, ki bodo le posameznikom, dobesedno posameznikom, prinesli tak kup denarja, ki bo preskrbel še njihova prapravnuke. In seveda bo kratkoročno od projekta imela kaj tudi jugozahodna regija. Ista zgodba, kot TEŠ6. Če pa pogledamo vsaj za kak meter preko plota, vidimo politiziran projekt, ki je ekscesno škodljiv za državo, beri državljane.
Breathe
# 19.02.2015 ob 14:51
Preden se bodo naši mojstri (saj bi omenil, da so levi, ampak potem me ne boste marali, hehe) zmenili, kaj bi sploh radi, bosta Reka in Trst prevzela vse tovore.
Krivi bodo pa itak, po stari navadi, tadesni...

Saj bi za konec po stari navadi napisal hehe pa ni več smešno...
MiD
# 19.02.2015 ob 14:35
Vsak milijon tovora v Luki namreč pomeni 450 novih delovnih mest v Sloveniji. Vsak milijon ton tovora v pristanišču pomeni 17,7 milijona dodane vrednosti v celotni transportni verigi

Če bi to kar tako na pamet kvasi g. Korelič držalo, potem bi ga morali vprašati, kje so zaposleni in milijoni evrov od dosedanjih milijonov tovora!

V drugi tir se Sloveniji izplača vlagati izključno v primeru, da bi ga povsem samo gradili! Tako bi ves denar za investicijo ostal doma in bi se velik del vrnil skozi dohodnine od plač zaposlenih in njihovo potrošnjo, davkom na dodano vrednost in drugimi pozitivnimi učinki te investicije.
Tudi rešitev z oddajo koncesije za tretji pomol ter delno prodajo Luke Koper je povsem sprejemljiva. Ne nazadnje nam pristanišča nihče ne bo odnesel iz Slovenije, novim zaposlenim v Luki in na železnici (ki zagotovo ne bodo Kitajci) pa je verjetno vseeno kdo jih plačuje državno ali privatno tuje podjetje!
Se pa zavedam, da pri tako veliki investiciji marsikomu zelo diši kak promil iz tega velikega kupa evrov, ki bo za izgradnjo drugega tira potreben.!
zozozo
# 19.02.2015 ob 17:29
Ups, 50, ne 60. Še vedno nas pa imajo za norce.
Breathe
# 19.02.2015 ob 16:45
@rupurut
Hehe, in tudi za to bodo "osrednji mediji" našli pot, da obsodijo desnico...
In tudi za to se bodo našli murgelski trobentači, ki bodo tudi na teh straneh širili svojo resnico...

Hehe...pa je žalostno.
dusan21
# 19.02.2015 ob 16:05
Za tako ceno - cca 1.4 mrd je ta projekt popolnoma nerealen in ekonomsko že vnaprej obsojen na propad.
To je podobna luknja brez dna - kot so naše avtoceste, banke in še kaj bi se našlo.
Če nekdo res potrebuje to progo je to Luka Koper. No potem naj pa oni najdejo strateškega partnerja in se gredo loterijo, ampak ne z mojim denarjem.
bondi
# 19.02.2015 ob 15:44
JJ je kriv za obdobje 1991 - 2991.
bojanvasiljevic
# 19.02.2015 ob 14:47
Ekonomist Damijan je lepo rekel, da se zasebna iniciativa ne splača. Zato pa vsi čakajo na državo, da se jo pokrade. Razproda. Pač tudi v tretje gre rado. Po avtocestah in Teš-u 6.
zozozo
# 19.02.2015 ob 17:32
Pa še to - zdi se mi, da so zgornje cene za dva tira, ne bom pa trdil, ker v članku jasno ne piše.
amigo
# 19.02.2015 ob 16:48
Jaz si upam vsakemu doktorju gradbeništva, ki naklada o tem, da kilometer proge stane 50 mio. Eur povedati da je lopov. Saj se ne gradi preko Skalnega gorovja.
rupurut
# 19.02.2015 ob 16:26
Sej še malo in ne bomo več imeli dostopa do odprtega morja, tako da ne bomo več potrebovali ne pristanišča in ne drugega tira. Slovenija moja dežela.
Breathe
# 19.02.2015 ob 15:57
@Rainman
Oh, kaj se sekiraš. "Osrednji mediji" bodo že uredili tako, da se bo ves gnev skanaliziral na desnico...

In očitno je v Dolini to še edino kar šteje...
Frecciarossa
# 19.02.2015 ob 14:30
nujno gradil drugi tiri, nujno nujno......

slovenska slaba vlada je veliko tat denar žep za potovanje na svetu, lopov.....
sagoza
# 19.02.2015 ob 22:27
dajte spustit kitajce noter, naj pridejo in skrampajo te predore in položijo tračnice, dajte koncesijo in bo mir 20 let. logistiko bodo itak naši upravljali, ne moremo imeti vsega, smo zajebali državo že zdavnaj mi bi pa še kar naprej imeli vse. jok brate, ne bo šlo več tako naprej, kriza se še poglablja, ne se zanašti na zavajajoče kazalce gospodarske rasti, treba bo pametne in stateške poteze postaviti, a kaj ko pamet in dolgoročna strategija ki jo potrebujemo ne gre skupaj z nesposobnimi politiki
dc9
# 19.02.2015 ob 19:58
"za izgradnjo drugega tira je treba prodati deleže v Luku Koper in Slovesnkih železnicah"

beri:

dokler sta LK in SŽ bila slovenska, so konkurenti plačevali podkupnine, da so naši zavirali razvoj 2. tira. ZDAJ, če bi državne deleže ob pragu naslednje konjunkture prodali, pa bi oni nam "dovolili" izgradnjo 2. tira - seveda za svojo korist, da bi s svojim deležem v LK dosegali boljši donos zaradi hitrejše logistike.

Hvala lepa za to izsiljevanje! Zdaj pa mi tega vašega 2. tira ne rabimo, če bojo dobički iz hitrejše logistike šli k vam!
galoper
# 19.02.2015 ob 16:58
Kam je šel dobiček luke?
kralj matjaž
# 19.02.2015 ob 16:52
Potegnite tir do Trsta, tako kot je pred komunizmom že bil, pa bo stalo manj, dosegli pa bomo isto.
RJSlo
# 19.02.2015 ob 16:41
ksmith
# 19.02.2015 ob 14:51
----------------------------------
Ob tvoji cifri pa moraš vedeti, da so nam, pred začetkom gradnje AC. križa, gradbinci, politiki, koritniki, itd., "prodajali" 1 km AC po 1 milijardo SIT.
Rainman
# 19.02.2015 ob 15:50
Minister ima prav če drugi tir potem ga je treba zapolniti,zavedajte se da kont ne rastejo na morju!
Od leta 2006/7 imajo vlade na mizi ponudbo največjega ladjarja Maerska.In imajo slabe svetovalce
zato še danes nimamo nič.!Danski partner bi nam zagotovil tovor in sodoben terminal z višjimi zmogljivostmi! Zavedajmo se da v Veneciji gradijo terminal 1.4m kontejnerjev!Poleg tega je načrt železnica do J.Nemčije,avstr,Češke praktično narejen.In kam bo šel tovor??tja ne? In Koper
bo slepo črevo čez 5 let! In pol bi rad vidu tiste ki so Pahorjev načrt za Železnico zavrgl.
Breathe
# 19.02.2015 ob 15:49
@sirob
Končno en komentar, ki odstopa.
Zakaj je projekt 2 tir sam sebi namen? Pustiva ob strani dejstvo, da si bodo priskledniki omastil brke do nezavesti. Ampak, ali drug tir ni potreben? Se po zdajšnjem da sfurati vse tam do Avstrije in naprej?
Vprašam te resno.
ponosnikmet
# 19.02.2015 ob 15:45
Če misliš na družbo se lahko vprašaš kaj si storil da nismo več povezani....
ponosnikmet
# 19.02.2015 ob 15:44
sirob

Zakaj smo že boljše živeli? Ne vem ali me Alcheimer napada?
GORILA
# 19.02.2015 ob 15:00
res so zajebale prejšnje vlade!

Lepo bi vsak vlada vsako leto zgradila 1km drugega tira, pa bi ga že skoraj imeli.
Tistih 40 miljončkov vsako leto bi se pa že našlo, a ne?
generacija56
# 19.02.2015 ob 14:54
"Neizgradnja drugega tira je tudi posledica omahljivosti prejšnih vlad"

Kakšen je pa to naslov? O čem govori?
O milijardi, ki je nikoli nismo imeli in je tudi nimamo sedaj, ali o rešitelju?
Kakšno pa je to napihovanje?
A imate rešitev?
Bucika
# 19.02.2015 ob 14:34
Predlagam, da naj bo drugi tir proge, Luka Koper--- Divača.....enosmerna in bo takoj polovico cenejša.
KLIPAN
# 19.02.2015 ob 14:33
Kdo pa se bi ukvarjal z Luko, železnicami ipd., če pa je za gospodarski razvoj Slovenije bolj pomembno da imamo Patrije, Teš6 ipd., a ne?
izo
# 20.02.2015 ob 01:01
JJ je kriv za obdobje 1991 - 2991.

no, do 2991 glih ne bi trdil, je pa recimo nastavil v luko človeka, ki ga zdej šče interpol in pravtako mešetari z zemljišči, gradbenimi ipd. torej, kadre očitno že zna prav izbrat, kmalu bodo vsi počasi v zaporu, če jim se spet prej ne izprazne akumulator..
1970b
# 19.02.2015 ob 22:26
Morda pa lahko zaposleni v JS udarniško zgradimo progo.
Cena bo zanemarljiva, bolj bomo zdravi pa še "ostali" nas bodo imeli rajši.
Yeru
# 19.02.2015 ob 20:43
1,4 miljarde naj bi bila vrednost drugega tira kar pomeni da bi morali državljani preko davkov dodati miljardo!! za projekt ki ne bo nikdar povrnil vložka in nabijanje o partnerju ki naj bi sofinanciral projekt je misija nemogoče.Pri ceni po km, bi morala luka pretovoriti cca 50 miljonov ton da bi se projekt izplačal. Po optimističnih ocenah bo leta 2020 pretovorjenih 26 miljonov ton če bi dosegali 5 % rast prometa. Torej kdo za živo glavo bo šel v tak projekt z zasebnim denarjem, kjer seveda pričakuje dobiček ki ga ni in ne bo. Torej drugi tir je no go, kot pa so nekateri že omenili pa bi bilo smiselno potegniti železniško navezavo preko Italije na hitro železnico v AT preko Beljaka.
Kazalo