Nadzore bodo policisti izvajali na cestnih odsekih, ki jih motoristi najpogosteje uporabljajo. Ob tem bodo tudi pregledovali ceste in na morebitne nepravilnosti opozorili vzdrževalce cest, so dodali na agenciji. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo/Borut Živulovič
Nadzore bodo policisti izvajali na cestnih odsekih, ki jih motoristi najpogosteje uporabljajo. Ob tem bodo tudi pregledovali ceste in na morebitne nepravilnosti opozorili vzdrževalce cest, so dodali na agenciji. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo/Borut Živulovič

Sončni dnevi in visoke temperature so na ceste v preteklih tednih že privabili večje število motoristov, a kot opozarja stroka s področja prometne varnosti, to ne pomeni, da so na novo motoristično sezono vsi ustrezno pripravljeni.

Z današnjim dnem se zato začenja nacionalna preventivna akcija za večjo varnost voznikov enoslednih motornih vozil, ki bo trajala do 21. aprila. Policisti bodo v času akcije izvajali poostrene nadzore, pozorni bodo predvsem na umirjanje hitrosti, nepravilno prehitevanje, izsiljevanje prednosti in psihofizično stanje voznikov, so napovedali na Agenciji za varnost prometa.

Nadzore bodo policisti izvajali na cestnih odsekih, ki jih motoristi najpogosteje uporabljajo. Ob tem bodo tudi pregledovali ceste in na morebitne nepravilnosti opozorili vzdrževalce cest, so dodali na agenciji.

V letu 2023 se je na slovenskih cestah zgodilo 1220 prometnih nesreč z udeležbo motoristov in mopedistov. V teh prometnih nesrečah je umrlo 11 voznikov, kar pomeni zmanjšanje za 21 odstotkov glede na leto 2021, so na agenciji v sporočilu za javnost navedli direktorico Simono Felser.

To je najnižje število umrlih motoristov od uvedbe elektronske podatkovne baze prometnih nesreč v letu 1994, toda vsaka smrtna žrtev je tragična, saj bi bilo večino tovrstnih nesreč mogoče preprečiti, je prepričana Felser.

Asfaltna površina je še vedno hladna, na cestah veliko peska in udarnih jam

Vodja sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Ivan Kapun pa je poudaril, da sta najpogostejša vzroka nesreč motoristov neprilagojena hitrost in nepravilna stran in smer vožnje. "V nesrečah, v katerih motoristi niso povzročitelji, pa izstopa izsiljevanje prednosti voznikov ostalih motornih vozil in nepravilna stran in smer vožnje," je dejal.

Ob tem Kapun svetuje: "Motoristi naj bodo izjemno previdni, hitrost vožnje naj prilagodijo svojemu znanju in razmeram na cesti. To je ključnega pomena spomladi, na začetku motoristične sezone, ko je asfaltna površina še vedno hladna in ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik. Tudi sicer je zaradi zime na cesti še veliko udarnih jam in peska od posipa."

"Eden bistvenih elementov varnosti je zavedanje, da sposobnosti motorista za vožnjo na začetku sezone še niso optimalne in na enaki ravni kot po določenem številu prevoženih kilometrov, ko motorist pridobi prepotreben občutek za vožnjo. Na varnost motoristov pa vplivajo tudi vozniki drugih motornih vozil, ki morajo biti še posebej pozorni, da motoristov ne spregledajo in jim ne odvzamejo prednosti," je še dodal Kapun.

Pomen priprave motornega kolesa in zaščitne opreme

Nujna je tudi ustrezna priprava motornega kolesa, od pnevmatik, čelade, zaščitnih oblačil, luči, zavornega in krmilnega mehanizma. Vozniki naj imajo med vožnjo prižgano luč na motorju, barve zaščitnih čelad in zaščitnih oblačil pa naj bodo take, da jih bodo drugi vozniki hitreje opazili.

Lani je 82 odstotkov nesreč, v katerih je motorist umrl, povzročil ravno voznik motorja. To je največ v zadnjem petletnem obdobju, so opozorili na agenciji. Značilnost motorističnih nesreč je, da se pripetijo v času motoristične sezone, torej med aprilom in oktobrom, največkrat konec tedna, med petkom in nedeljo, so dodali.

Poostren nadzor motoristov