Slovenija

Poudarki

  • ZSSS se zdi podaljšanje odmernega obdobja za pokojninsko osnovo na 34 let neprimerno.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 18 glasov Ocenite to novico!
ZSSS
Po mnenju ZSSS-ja mora biti glavni cilj pokojninske reforme dostojne pokojnine in šele nato finančna vzdržnost javne pokojninske blagajne. Foto: BoBo
VIDEO
ZSSS nasprotuje dvigu upo...

Dodaj v

ZSSS: Ciljna upokojitvena starost 67 let je previsoka

Sindikati vladi poslali pripombe na belo knjigo o pokojninah
10. januar 2017 ob 16:12
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Konferenca Zveze svobodnih sindikatov Slovenije je vladi poslala svoja stališča do bele knjige o pokojninah. Podpirajo zvišanje prenizkih denarnih nadomestil za socialno varnost delovnih invalidov, zavračajo pa ciljno upokojitveno starost 67 let.

Po mnenju sindikatov bi morale biti izhodiščni cilj pokojninske reforme dostojne pokojnine in šele nato finančna vzdržnost pokojninske blagajne. "Država se mora organizirati tako, da bo zagotavljala ta cilj, in ne, da namesto tega pokojninske pravice z reformo prilagaja zmožnostim proračuna," so prepričani pri ZSSS-ju. Menijo tudi, da je bela knjiga o pokojninah le še en vladni dokument za večanje pravic bogatih na račun pravic revnih.

Pri ZSSS-ju sicer podpirajo izenačenje prispevnih stopenj delavcev in delodajalcev ter zajamčeno starostno pokojnino za 40 let pokojninske dobe. Po njihovem mnenju mora sicer 40 let delovne dobe zadostovati za dostojno starostno pokojnino, ki naj omogoča pokrivanje življenjskih stroškov in je višja od denarne socialne pomoči. Naklonjeni so tudi demografskemu skladu s trajnimi viri za privarčevanje rezerv za pokojnine po letu 2030 v višini 400 milijonov evrov letno.

Naklonjeni reviziji tveganih delovnih mest
Obenem podpirajo tudi oblikovanje pravičnih meril za revizijo seznama delovnih mest z obveznim poklicnim zavarovanjem na podlagi zdravstvenih zahtev za opravljanje teh poklicev. Prispevna stopnja pa mora biti določena v zadostni višini, da ne bo onemogočena poklicna upokojitev zaradi nezadostnih sredstev. Zavzemajo se tudi za zmanjševanje vrzeli med pokojninami moških in žensk ter za usklajevanje pokojnin z rastjo plač.

So tudi za zvišanje prenizkih denarnih nadomestil za socialno varnost delovnih invalidov in nekatere druge možnosti za ohranitev zaposlitve s poklicno rehabilitacijo in prilagoditvijo delovnega mesta ter za diferencirano prispevno stopnjo kot ekonomsko spodbudo delodajalcu za vlaganje v varnost in zdravje pri delu.

ZSSS: 67 let je preveč

Zavračajo pa avtomatično prilagajanje polne upokojitvene starosti daljšanju povprečnega trajanja življenja ter ciljno upokojitveno starost 67 let, ki je po njihovem mnenju zaradi zdravstvenih razlogov previsok upokojitveni pogoj. Prav tako zavračajo avtomatično nižanje višine pokojninske osnove glede na daljšanje trajanja življenja ter odmero prve pokojnine na podlagi točkovnega sistema, po katerem bi bilo določanje višine točke odvisno od proračunskega varčevanja na račun socialne varnosti upokojencev.

Neprimerno se jim zdi tudi podaljšanje odmernega obdobja za pokojninsko osnovo na 34 let, nasprotujejo socialni kapici in posegom v pravice do vdovske pokojnine ter letnega dodatka. Prav tako nasprotujejo znižanju števila članov sveta Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.

Ob tem v ZSSS-ju opozarjajo še, da pokojninska reforma ne bo uspešna, če mladim in ostalim iskalcem zaposlitve ne bodo dostopna kakovostna delovna mesta z dostojnim plačilom ter če ne bo delo prilagojeno delovnim zmožnostim starejših.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
fah-q
# 10.01.2017 ob 16:23
glede na izrazito raznolikost poklicev je 67 let lahko od čisto logične, do še znosne in nazadnje do popolnoma nerealne dobe. za kakega profesorja na faksu 67 let ni problem, za povprečnega človeka je lahko še znosna, za kakega fizičnega delavca (ki itak začne delat že pr kakih 17 letih) je pa to občutno preveč.
zozozo
# 10.01.2017 ob 16:38
Razen tega, da imamo ravno v času, ko imamo zgodovinsko največji delež populacije v aktivni dobi (tj. 20-60 let), težave s polnjenjem pokojninske blagajne, je v celi zgodbi še nekaj zelo nenavadnega: Kje so vsa ta delovna mesta za ljudi, stare nad 60 let?
smarjan
# 10.01.2017 ob 17:04
Vse gre v smer: pokojni bo do pogreba ležal na delovnem mestu..
Elita sebi dosmrtno zagotavlja ne samo dobre plače, tudi dobre pokojnine.
Adi H.
# 10.01.2017 ob 17:27
Res je, nikakor ne bi smeli vseh zmetati v en koš. Nekateri so že pri 50-ih zgarani, nekateri pa pri 70-ih čili in čvrsti, kot moj tast na primer. Model je star 76 in še vedno smuča in jadra, marsikateri mladenič bi se težko primerjal z njim. Zato je starost do neke mere zelo relativna. Nekoga, ki je fizično delal, ne morejo dati v isti koš s tistimi, ki so imeli fizično manj naporne službe.
jales
# 10.01.2017 ob 17:57
Ne gre se zato, da bi delali dlje, ampak, da bi kasneje dobili pokojnino;)
sirus
# 10.01.2017 ob 17:35
Naj se zgledujejo Semoliču, tip ima 69 let in vztraja...
k500
# 10.01.2017 ob 17:34
ciljna upokojitev pri 67 letih je utter nonsence, za ljudi nad 55 let že ni več nobenih delovnih mest če se hoče zaposliti ( prestar), tako da to pomeni samo razbremenitev pokojninske blagajne, manj ljudi v penziji, ter več socialnih problemov, za katere pa tko al tko nam je čisto vseeno. ker nekdo kateri je brez službe star 55 let, se bo moral nekako prebiti 12 let brez dohodkov, da pride v penzijo, ali pa se dati sušiti.
esspero
# 10.01.2017 ob 18:04
Če je po 50 letu delavec zaradi starosti odveč ne vidim razloga da dela do 65 leta kaj šele do 67-ga. Zadnjih 10 let pred upokojitvijo je večina na sociali in to nima nobenega smisla. Tudi živimo v povprečju 5 let manj kot skandinavci ,nemci ali nizozemci. Grki in južni Italijani pa živijo še manj še posebej moška populacija ki kasneje gre v pokoj a prej umre. Sistem obrnjen na glavo pač.
Celt
# 10.01.2017 ob 17:45
Ne predstavljam si pisanja prošenj za zaposlitev pri 65 letih...!?!
... kaj bo kadrovik, po možnosti kakšna šmrkljica direktno iz faksa, naredil s takšno prošnjo?
oziris.va
# 10.01.2017 ob 17:33
zozozo
# 10.01.2017 ob 16:38

Razen tega, da imamo ravno v času, ko imamo zgodovinsko največji delež populacije v aktivni dobi (tj. 20-60 let), težave s polnjenjem pokojninske blagajne, je v celi zgodbi še nekaj zelo nenavadnega: Kje so vsa ta delovna mesta za ljudi, stare nad 60 let?


V javnem sektorju?
Sicer pa ja, odlično vprašanje, saj je vse to samo filozofiranje. Delovnih mest ne bo več, ampak vedno manj. Razen, če se ne bo kaj zgodilo.
F.C.B.
# 10.01.2017 ob 17:39
Najboljše, da naštimajo kar na delovnih mestih krste pa ko bo enega pobralo ga samo naložijo v krsto.
sab
# 10.01.2017 ob 19:49
Imam predlog. Če delavec v visoki starosti umre na delovnem mestu, pogreb in vse stroške plača delodajalec s tem, da svojcem plača tudi odpravnino katera bi delavcu pripadala kot da bi šel normalno v pokoj. Boste videli kako bodo predstavniki delodajalcev in delodajalci proti. Očitno je da hočejo par generacij delavcev izčrpati do konca, da bodo imeli pohlepni kapitalisti čim večji profit. In to je generacija 60-tih in naprej. Hvala za tako državo katero vodijo skorompirani levi in desni politiki, njim ne bo treba delati tako dolgo.
Seesaw
# 10.01.2017 ob 17:36
Če imam prave informacije, je v npr. Avstraliji že zdaj 70 let, sem pa drugje bral govorice, da v tudi v nekaterih drugih državah razmišljajo, da bi določili to mejo ali celo še dvignili.

Upokojitvena starost v Avstraliji je 65 let, se bo pa do leta 2023 dvignila na 67 let, leta 2035 pa na 70 let.
garmond
# 10.01.2017 ob 20:10
Telo se stara in s tem se tudi zmanjšujejo človekove psihofizične zmožnosti. Zato delodajalci ne bodo nikdar preveč navdušeni nad zaposlovanjem starejših. Neskončno nategovanje upokojitvene starosti ne bo rešilo problemov, kvečjemu bo problemov še več.
Serpente
# 10.01.2017 ob 20:27
Imam sosedo, brihtno in agilno, staro 59 let. Ze 5 let intenzivno isce sluzbo, vendar jo nikjer ne sprejmejo. Dela kot prekar za usivih 250 ojrou, do penzije ima pa se 5 let.
Kako si drzava zamislja le dvigovanje upokojitvenih let, za sluzbe starostnikov pa ne poskrbi?
zozozo
# 10.01.2017 ob 17:40
@Jakob Mali -

Leta 1990 smo imeli stotine tisočev več mladoletnikov, ki jih je bilo treba ravno tako vzdrževati, kot jih imamo danes, pa ni bilo nobenega problema.

In zanimivo, da v svojem seznamu rešitev izpuščaš najbolj očitno rešitev - za pokojnine moramo prispevati več denarja. In dejansko je financiranje pokojnin postalo problem po letu 1997, ko je naša pametna vlada ZNIŽALA pokojninske prispevke delodajalcev, kljub temu, da smo vsi vedeli, da se prebivalstvo stara. Če bi prispevne stopnje bile še vedno enake, kot so bile pred letom 1997, se o tem sploh ne bi pogovarjali.
Adi H.
# 10.01.2017 ob 19:39
Tako pa je zato, ker so iz pokojninske blagajne začeli krati vsi, takoj ko smo se "osamosvojili". Naj vrnejo milijarde, ki so šle v davčne oaze, pa bi se lahko upokojevali pri 55-ih, najnižja pokojnina bi bila pa 1000 eurov.
gorenc007
# 10.01.2017 ob 19:32
šolaš se do 26 leta, do 35 leta ne dobiš službe in dodaš še 40 let dela je po kmečki logiki zadn delovni dan pri 75 letih mi treba bit dr. ekonomije................
Jakob Mali
# 10.01.2017 ob 17:46
In zanimivo, da v svojem seznamu rešitev izpuščaš najbolj očitno rešitev - za pokojnine moramo prispevati več denarja. In dejansko je financiranje pokojnin postalo problem po letu 1997, ko je naša pametna vlada ZNIŽALA pokojninske prispevke delodajalcev, kljub temu, da smo vsi vedeli, da se prebivalstvo stara

Res je. Tudi to je možnost. Vendar smo po prispevni stopi že sedaj med prvimi v EU. Lahko torej dvignemo, ampak to je nerealna možnost. Pa ne zaradi naše vlade, ampak, ker se je svet v 20 letih močno spremenil. Torej lahko dvignemo prispevne stopnje in se ti bo zgodilo, da ti bo nekaj podjetij pobegnilo čez mejo, tista, ki bodo ostala, bodo dala ljudi na espe.
oziris.va
# 10.01.2017 ob 17:29
Če imam prave informacije, je v npr. Avstraliji že zdaj 70 let, sem pa drugje bral govorice, da v tudi v nekaterih drugih državah razmišljajo, da bi določili to mejo ali celo še dvignili.
MisiM
# 10.01.2017 ob 20:28
Iz prve roke v Aus je upokojitvena doba 67 let, le da imajo tam vsi enake pokojnine, potem pa se jim lahko izplačuje znesek od osebnega varčevanja, to pa je odvisno od tega, koliko si šparam v življenju. Če imaš nepremičnine precej večje od potrebnih (55 kvadratov na dve starejši osebi), nisi upravičen do državne pokojnine.

Pri njih je tudi razlika, da služb za nedoločen čas, kot jih poznamo mi, nimajo, ampak lahko kdorkoli, kadarkoli menja službo oz. ga lahko odpustijo. Tudi 55 let staremu človeku tam ni težko najti dela, pri nas je pa skorajda nemogoče (že za mlade je).

Jaz podpiram tak sistem, delo skoraj do groba, ampak ne moreš delat enakih stvari, kot pri 30 ... delo mora biti prilagojeno starosti, ker si namreč ne predstavljam 67 let starega fasaderja ... Za razliko od vojaka, ki si ga predstavljam (v naši vojski), starega tudi 80 ... ne pa da hodijo s 50 v penzijo (čemu?).
Seesaw
# 10.01.2017 ob 18:30
Tudi živimo v povprečju 5 let manj kot skandinavci ,nemci ali nizozemci. Grki in južni Italijani pa živijo še manj še posebej moška populacija ki kasneje gre v pokoj a prej umre.

Ne, razlike v povprečni življenski dobi niso tako velike.

Denmark: 80.6
Norway: 81.8
Sweden: 82.4
Germany: 81.0
Netherlands: 81.9
Slovenia: 80.8
Greece: 81.0
Italy: 82.7
+hellbastard+
# 10.01.2017 ob 18:17
sej neveš ali bi jokal ali smejal
heron
# 10.01.2017 ob 19:38
Leta 1990' smo imeli 350 tisoč upokojencev, lani jih je bilo 610 tisoč.

Sedaj imamo pa naslednje možnosti:
- podaljšati delovno dobo,
- znižati pokojnine,
- obdržati sedanje stanje, mogoče še dvigniti pokojnine, to financirati z zadolževanjem in čez 10 let bankrotirati.

...kakšne druge realne možnosti ni.


narediti red in skrbeti za Slovence in bo dovolj za nas,brez skrbi. Tolk kot se je pokradlo in se še in tolko kot gre denarja stran, je sploh dobro da še živimo.
SP 2006
# 10.01.2017 ob 19:32
@Seesaw:
Ne, razlike v povprečni življenski dobi niso tako velike.

Denmark: 80.6
Norway: 81.8
Sweden: 82.4
Germany: 81.0
Netherlands: 81.9
Slovenia: 80.8
Greece: 81.0
Italy: 82.7


hvala za podatek! jaz ko bom 80.7 se preselim v italijo
pepar
# 10.01.2017 ob 19:21
Ljudje bomo začeli razmišljat,da bi delali dlje (prostovoljno),KO BODO NAŠA DELOVNA MESTA OČIŠČENA REPRESIJE,NENORMALNIH DELOVNIH OBREMENITEV IN IZGORELOSTI ZAPOSLENIH.
Najprej poskrbite da bodo delavci hodili v službo brez strahu in odpora,če že ne radi,potem pa podaljšujte delovno dobo.
thymiann
# 10.01.2017 ob 18:41
Itak, vsi čim prej v penzijo. Demografski sklad se tudi sliši kot izjemna ideja. Mladi bomo pa z veseljem gledali, kako se naša upokojitvena starost viša, pokojninska osnova pa niža. Od plače mi pa tudi odškrtnite še kak procent za vse možne sklade in prispevke, neto je itak previsok.
fah-q
# 10.01.2017 ob 18:12
@jakob mali

Sedaj imamo pa naslednje možnosti:
- podaljšati delovno dobo,
- znižati pokojnine,
- obdržati sedanje stanje, mogoče še dvigniti pokojnine, to financirati z zadolževanjem in čez 10 let bankrotirati.

...kakšne druge realne možnosti ni.


-zadnjih 10 let uvest polovičen delovni čas in polovico izplačil dat iz pokojnine
-prenest vse socialne izdatke (recimo invalidske pokojnine, izredne/zaslužne pokojnine, razne dodatke itd) iz SPIZa na proračun za socialo (tja tudi sodijo)
-povišat prispevke za pokojnino in zmanjšat kake druge prispevke (racionalizacija zdravstva recimo)
-racionalizirat javno porabo (manj $ v razne TEŠ6 in AC križ, drugi tir, na cesto poslat fikuse ipd) in namenit več denarja za pokojnine
-priznat upokojencem, da so gradili od vodovodov, el. omrežja, cest itd (vse to je iz njihovih davkov, prispevkov, dela itd) in jim iz teh naslovov priznat rente
-ohranit pokojnine kot so in jim zmanjšat stroške

če bi razmišljal še 15 minut bi našel ziher še kakih 5 opcij. možnosti je malo morje...
esspero
# 10.01.2017 ob 18:12
jakob mali@ Praviš da ni druge možnosti , a ti pravim da ni res.Ta sistem je navadna prevara , zakaj ne pustijo upokojencem normalno delati kateri hočejo? Praviš da je zdaj 600 t upokojencev , ja torej so ti plačevali in je sedaj v blagajni toliko več denarja. Jaz bi pokojnine ukinil na ta način in jih izplačeval na podlagi BDP-ja. Če bi bilo to res (kolikor si dal toliko dobiš) potem na Poljskem in bivšem vzhodnem bloku ne bi imeli pokojnin. Kajti med leti 1960 -1990 so v povprečju zaslužili 25-30 nemških mark in dajali 4 marke na mesec v sklad. Torej kako potem danes prejemajo150-200 evrov pokojnine.? Na podlagi česa.? To jim omogoča le plačilo iz BDP-ja oz od vsega ustvarjenega.
prasecpolitik
# 10.01.2017 ob 17:50
dejstvo je takšno če si ne zatiskamo oči da so hitro po osamosvojitvi SLO izropali pokojninsko blagajno da so vrnili pufe, kot drugi problem pa je dodeljevanje pokojnin "zaslužnim " in to ne majhne 1500EUR je ta majhna in teh zaslužnih ni malo pa še množijo se ter tudi v pokojninsko blagajno niso prispevali niti počenega groša, ko bodo to prekinilo pa ne bo več potrebno zviševat
starostne meje aja pa še problem so naredili z predčasnim upokojevanjem dostikrat tudi z pomočjo modre kuverte.
Mindmaster
# 10.01.2017 ob 17:40
Zakaj sploh ciljna upokojitvena starost? 40 let delovne dobe bi moral biti edini pogoj.

Sicer pa je povsem brez veze zapenjati se v detajle slovenskega pokojninskega natega. To piramido je treba v celoti resetirati.
HULK008
# 11.01.2017 ob 11:42
Je pa zanimivo da vsi brez premisleka plačujemo v najvejčjo ponzijevo shemo na svetu, kar je pokojninski sistem.
Jon Sneg
# 11.01.2017 ob 11:32
Iz lastnih izkušenj vem, da je velik problem pri obrtnikih in malih podjetnikih ter zaposlenih pri takih nosilcih dejavnosti. Dokaj hitro po osamosvojitvi se je z razvojem privatnega sektorja in malega podjetništva pričelo dogajati, da so podjetniki sami sebi, kakor tudi svojim zaposlenim pričeli izplačevati "minimalce", ostanek pa skozi potne naloge ali pa tudi tako "na roko" (dostikrat v smislu izogiba plačevanja davkov). Tako se je v pokojninsko blagajno pri teh ljudeh nabralo veliko manj sredstev kot če bi bile izplačane plače (in obračunani ter odvedeni prispevki in davki) kot bi morale biti. In tako danes nekdo, ki odhaja v pokoj ugotavlja, da ima zelo nizko pokojninsko osnovo- denar, ki ga je prejel preko potnih nalogov ali pod roko pa itak ni namenil v osebne pokojninske sheme.

Pokojninska reforma je nujno potrebna,... Predvsem se bo sistem moral nastaviti na neko kombinacijo državne pokojnine in osebnih pokojninskih računov (ali celo UTD + osebna pokojninska shema). Predvidevam pa, da je najtrši oreh kako rešiti problem bodočih pokojnin tistih, ki s(m)o nekje na polovici svoje delovne sobe (in preko te polovice).
nazgul
# 10.01.2017 ob 18:28
Po mnenju sindikatov bi morale biti izhodiščni cilj pokojninske reforme dostojne pokojnine in šele nato finančna vzdržnost pokojninske blagajne.

Brez besed. Izhodiščni cilj bi moral biti konec ropanja mojih trdo prigaranih prihodkov.
viper81
# 10.01.2017 ob 18:09
@zozozo, pokojninski sistem že sedaj ni vzdržen, sredstva se nenamensko in nepregledno od investicij namenjajo k pokojninam, socialisti bi ga pa ga radi še prej porinili proti prepadu.

Mogoče rešitve so naslednje:
-hiranje na dolgi rok (čemur smo priča že nekaj časa),
-sprememba celotnega pokojninskega sistema po vzoru kakšne razvitejše države (ni verjetno, vsaj pri nas ne),
-dvig prispevnih stopenj, kar sam zagovarjaš (ni priporočljivo - pravzaprav bi bilo treba sprejeti obratno pot - socialno kapico, saj so delodajalci pri nas s socialnimi prispevki med najbolj obremenjenimi in bi slednje imelo za posledico še hitrejši odhod uspešnih v tujino in še hitrejše hiranje države),
-zniževanje pokojnin, ter zmanjšanje števila pokojnin, ki ne temeljijo na plačanih prispevkih (država je ubrala obratno pot),
-ostaneta še zviševanje upokojitvene starosti, ter populizem, ter sprenevedanje nekaterih.

Sam ne zagovarjam zmanjševanja pokojnin oz. povečevanja revščine, a če ne želimo dodatno zmanjševati privlačnosti poslovnega okolja, kaj drugega kot zviševanje upokojitvene starosti ne preostane.
Oz. da boš razumel tudi ti: kupiš lahko to, kar si lahko privoščiš; bolje kot nakup novega avta, je, da ste doma siti in da kupiš rabljen avto, ali se voziš z javnim prevozom.
zozozo
# 10.01.2017 ob 17:42
@viper81 -
Kjer ni, še vojska ne more vzet. Starci ne morejo pridelati dovolj, da bi preživeli. Zato pa jih vse družbe, od najbolj primitivnih do najbolj naprednih, na nek način vzdržujejo.

Lahko predelamo na gospodinjsko logiko, če ti bo tako lažje. Ti (oz. ljudje s tvojo miselnostjo) imaš doma otroke in ostarele starše, pa bi si rad kupil novi avto, in se zato odločiš, da bojo otroci in stari starši pač morali manj jesti.
pero-perica
# 11.01.2017 ob 12:07
včasih so hodil nekateri z 45 leti starosti v penzijo,za ene so sprejel da z 50 pa skoraj brez delovne dobe.koliko slovencev je pa starih nad 87 let
atara
# 11.01.2017 ob 11:43
a se še zmeraj slepimo?
Nemčija je ugotovila, da tak pokojninski sistem ni vzdržan in ga sedaj počasi ukinja, zato da s hitro ukinitvijo ne izzove socialnih nemirov. Mi pa veselo sledimo.
Upam da bo prehod čim bolj korekten za vmesne generacije, bi pa bilo vsekakor najprimerneje, da v teh časih gremo na sistem, kot ga je opisal MisiM, vsekakor pa nikakor ne smemo odstopiti od socialnega vidika pokojnin. V mislih imam, da bi se nekdo spomnil in popolnoma ukinil državno pokojnino in bi bili odvisni samo od svojih prihrankov.
janez-pokoncni
# 11.01.2017 ob 09:17
Imamo goro upokojencev, ki so se upokojevali z 20-30 let dd. A se da dobiti podatek o obstoječih upokojencih, s koliko leti dd in pri kakšni starosti (povprečje jasno) se je upokojevala trenutna populacija upokojencev?
HULK008
# 11.01.2017 ob 06:02
Zakaj bi bla drzava dolzna poskrbeti za pokojnine. Ustvari naj raje pogoje da bo vsak zaposleni dobil tako placo kot se gre. Brez da se ze takoj pobere prispevke se preden je placa izplacana. Potem pa je od vsakega posameznika odvisno kaj naredi s tem viskom denarja. Ali ga zapravi ali pa nalaga za pokojnino.
juventina10
# 10.01.2017 ob 20:35
67 in delo s strankami, se grem raje fentat.
fah-q
# 10.01.2017 ob 20:32
@kralj Matjaž
V svobodni družbi se upokojiš ko tako želiš.
V socializmu se upokojiš, ko ti socialisti to dovolijo. Seveda se oni upokojijo prej in z lepo penzijo.


kje že je ta "svobodna družba" ki nimam pogojev za upokojitev? najbrž maš v mislih saudsko arabijo za širše člane družine saud....tam tako deluje...
heron
# 10.01.2017 ob 19:36
če bi vsi v svoji delovni dobi morali pošteno in trdo delat in če bi zato dobili dostojno plačilo,ki bi ravno tako omogočalo tudi dostojno pokojnino,ne bi nihče razmišljal o taki upokojitveni starosti. Kdor razmišlja da se bo treba upokojit pri teh letih je navaden be**k, ki nikoli v življenju ni delal in daje potuho lopovom in lenuhom. Upokojitveno starost dvigujejo,mladi odhajajo ali nimajo služb,obenem pa uvažajo ogromno neperspektivne in dvomljive delovne sile,obenem pa odprto podpirajo delo na črno in razmetavajo državni denar na vse konce,brez da bi dejansko preverili kdo je upravičen.
SP 2006
# 10.01.2017 ob 19:30
ni panike. pri 67 se bom jaz šele dobro ogrel
GLaDOS
# 10.01.2017 ob 18:39
Zanimivo...delovna doba se daljsa, pritiski, psihicna, fizicna utrujenost pa narasca...go figure

Govorim za delavni razred...

Direktorji so itak pol kur*a sposobni...organizacije ni nikjer vsi bi nekaj pocez...delavec pa svira kur*u...

Se ponavljam...edino pravilno bi bilo, da bi bil delavec najvisje placan, direktor pa bi delal za minimalca/konec leta si izplaca nagrado v kolikor je podjetje uspesno delovalo.

V zdravstvu bi jim tud place nizal (razni zdravniki) ze samo zaradi tega, ker ob napakah ne odgovarja noben...jaz na drugi strani reklamacijo placam iz svoje place....go figure part 2.
samogledam
# 10.01.2017 ob 18:24
Človek mora delati vse življenje, karkoli samo da je aktiven, toliko časa bo njegova samozavest in okolica imela spoštovanje..sam pa financno zadoscenje.Vsak starostnik ima možnost da dela po štiri ali šest ur, če ne zmore osem ur na dan.Pod pogojem da se kretenizmi ukinejo in postavijo v gospodarsko rast državljanov!
Nesprejemljivo da ima Slovenija obremenitve delavca in občana tako nesramno pozresne. Čas je da se preoblikuje zakonodaja po sistemu kot ga ima Nemčija oz.Avstrija (bruto-neto) ne pride več v poštev, ravno tako je davek na delavca za podjetje višek kretenizma.Da ne omenjamo nesramno krajo vsega z 22% DDV in na vse dajatve se dohodnino. Kdo vam vse to dovoli? To so slabši pogoji za življenje kot v času diktature! Da ne omenjam kraje v vsakem litru bencina ki jo imenujete trošarina. Vsak človek ima pravico do samoodločbe v kaj bo vlagal in komu za svojo starost. Univerzalna pokojnina za vse enaka, ostalo naj bo odločitev posameznika.Enako zdravstvo in šolstvo.Nadstandard naj vsak sam placa.
Valentin57
# 10.01.2017 ob 18:06
@jales
in jo dobivali krajši čas.
Jasno, drugih možnosti ni. Sindikati so itak vsemu proti, kot so bili pred leti proti vpeljavi še enega stebra in pokojninskim računom, četudi navideznim. Hrvati imajo dodatni steber in zato lahko kupujejo naše firme.
viper81
# 10.01.2017 ob 17:40
Evo sindikalno-socialistično logiko:
Po mnenju sindikatov bi morale biti izhodiščni cilj pokojninske reforme dostojne pokojnine in šele nato finančna vzdržnost pokojninske blagajne.

Torej povprečen sindikalist ob nakupu v trgovini, če kaj zmanjka, preprosto gre mimo blagajne, ker je bolj važno, da je sit, kot da si lahko kupljeno privošči.
nikhrast
# 10.01.2017 ob 16:46
Pa zakaj toliko problemov s pokojnino v Sloveniji, kje so sposobni menedžerji in aktuarji???
Pokojnina pride iz investicij, pa zadeva rešena, sklad more biti dobro upravljan.
No, Slovenija pa ne razlikuje med pokojnino in socialo, to je problem.
Adi H.
# 10.01.2017 ob 20:31
Mojca_Striker ... Prazniki so mimo, boste morali besedilo posodobit :) ... Jao
Kazalo