Tudi to sezono si boste lahko dirke formule ena ekskluzivno ogledali na TVS in na MMC-ju. Komentator bo Miran Ališič. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Tudi to sezono si boste lahko dirke formule ena ekskluzivno ogledali na TVS in na MMC-ju. Komentator bo Miran Ališič. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Na neki način ljudje mislijo, da se dirkališča tepejo in stojijo v vrsti, da bi plačevala desetine milijonov evrov za organizacije dirk. Pa ni tako. Celo Carigrad se je na koncu odpovedal zares ugodni ceni za dirko. Očitno so se v Turčiji odločili, da jim je pomembnejša promocija oziroma priprave za kandidaturo za olimpijske igre.

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel je lani tretjič zapored osvojil naslov svetovnega prvaka, ki si ga je zagotovil šele na zadnji dirki v Braziliji. Foto: Reuters

Lani je bil Ferrari približno sekundo ali sekundo in pol za najboljšimi, letos so pri vrhu od vsega začetka. Optimistično zrejo na prvo dirko, napovedujejo vsaj stopničke, morda celo boj za zmago.

Fernando Alonso
Fernando Alonso se je lani za naslov svetovnega prvaka boril vse do konca. Letos je Ferrari še močnejši. Foto: Reuters

Kdor spremlja zimska testiranja podrobno, ugotavlja, da se je dirkalnik, ki pride na stezo in je v vseh pogojih takoj zelo hiter, vedno izkazal za odličnega med sezono. Mercedesu je vsaj na uvodnih testiranjih uspelo takoj začeti dirkati hitro, ves čas, na različnih dirkališčih, v vseh pogojih, tudi v dežju je bil Hamilton najhitrejši.

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton je zamenjal moštvo, od letošnje sezone je član Mercedesa, kjer se bo za točke boril skupaj z Nicom Rosbergom. Foto: EPA

Ko stvari v strukturi ekipe niso povsem urejene, potem je tudi zelo težko računati na trajne uspehe in razvoj avtomobila za prihodnje leto, kar pa je zelo pomembno zaradi novih pravil, tako pri izdelavi šasiji, predvsem pa pri novih 1,6-litrskih motorjih s turbino.

Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen je z Lotusom na testiranjih prikazal dobro formo. Foto: EPA

Williams je uganka, pozno so predstavili svoj avto. Ukvarjajo se ves čas z menjavo strukture, tako v komercialnem kot tudi v tehničnem delu ekipe. Vse starejši je tudi Frank Williams, ki ne more več voditi ekipe, Patrick Head se je povsem umaknil. Prav škoda je, da se Williamsu ne uspe izviti iz teh težav.

Melbourne je prizorišče uvodne dirke letošnje sezone. Foto: EPA

Le še nekaj dni nas loči od začetka nove sezone formule ena. Ta konec tedna se bodo dirkači za prve točke pomerili na uvodni dirki za VN Avstralije v Melbournu. Pred samim začetkom sezone se je s komentatorjem RTV Slovenija in velikim poznavalcem tega športa Miranom Ališičem pogovarjal novinar Vala 202 Igor Tominec.

Ališič je spregovoril o komercialni plati formule ena, o težavah, s katerimi se spopada ta šport, in o tehnični plati. Hkrati je ocenil trenutno stanje najboljših ekip po testiranjih dirkalnikov in se dotaknil tudi obetov za novo sezono. Več v spodnjem intervjuju:


Kaj osebno najbolj pričakujete pred prvo dirko? Katera vprašanja, tehnične ali dirkaške narave, so ta hip v ospredju, ko čakamo prvo preizkušnjo?
Po mojem je odprtih kar nekaj tem. Na eni strani je komercialna tema zelo pomembna. Letos je bilo veliko težav pri sestavljanju koledarja. Na neki način ljudje mislijo, da se dirkališča tepejo in stojijo v vrsti, da bi plačevala desetine milijonov evrov za organizacije dirk. Pa ni tako. Celo Carigrad se je na koncu odpovedal zares ugodni ceni za dirko. Očitno so se v Turčiji odločili, da jim je pomembnejša promocija oziroma priprave za kandidaturo za olimpijske igre. Kljub temu da je na koledarju 20 dirk, enega prizorišča še ni. V ozadju se že govori, da te dirke ne bo, čeprav je še vedno uradno na koledarju. V vsakem primeru tudi polovica moštev komaj krpa konec s koncem, eno moštvo je lani oziroma pozimi celo zaprlo svoja vrata oziroma bankrotiralo. To zaostreno gospodarsko okolje je zagotovo ena izmed tem, ki tli pod površjem. Druga tema je seveda tehnična, ki letos ni tako zelo izpostavljena. Pravila ostajajo enaka, gre le za 'kozmetični pokrov' te stopnice (na sprednjem delu dirkalnika), za katerega so se odločili vsi, razen Mercedesa in Lotusa. Večjih razlik ni, največje bodo morda pri gumah, ki so letos še mehkejše in bodo še hitreje prisiljevale dirkače v bokse. Pravzaprav je največ površinske pozornosti letos ostalo pri tem, kdo od dirkačev bo najhitrejši in najbolje pripravljen. To so zdaj ta zanimniva ugibanja.

Red Bull na testiranjih ni najbolj blestel in nekako je podobno kot v prejšnjih sezonah ...
... predvsem v lanski sezoni. Pred dvema letoma je Red Bull nakazoval odlično formo, lani pa je bilo podobno kot letos. Navijači formule ena se lahko nadejajo, da bo tudi med sezono tako. Niso mogli priti hitro do rešitev, ki bi omogočala hitro dirkanje dirkalnika in vse to je pozornejšim opazovalcem napovedovalo, da se pri Red Bullu nakazujejo podobne težave kot lani in da ne gre za kakršno koli skrivanje, pač pa, da je vrsta zelo tesno skupaj in da Red Bull zagotovo ni na prvem mestu med njimi.

Ali letos ne bomo gledali tako nebogljenega Ferrarija, ki ga je le Fernando Alonso lani držal pokonci?
Lani je bil Ferrari približno sekundo ali sekundo in pol za najboljšimi, letos so pri vrhu od vsega začetka. Optimistično zrejo na prvo dirko, napovedujejo vsaj stopničke, morda celo boj za zmago. Glede na to, da tudi Ferrari sodi med ekipe, ki med sezono dobro, hitro in uspešno lahko razvijajo svoj dirkalnik, to zagotovo pri Alonsu, ki je zdaj že nekaj let pri Ferrariju in pozna formulo ena zelo dobro, vliva upanje, da bo letos Ferrari resen kandidat za najvišja mesta že od vsega začetka. Ali se je že poznalo kakšno pogostejše prihajanje Roryja Byrna v Maranello, še ne vemo. Vemo pa, da so ga pri Ferrariju aktivirali iz pokoja za pomoč pri izdelavi dirkalnika za prihodnjo leto, ko se bodo pravila res radikalno spremenila. Moramo pa vedeti, da je bil Ferrari v drugem delu sezone dobro pripravljen že lani. Mnogo stvari se je postavilo na svoje mesto in upravičeno je prejšnji teden v Ženevi na avtomobilskem salonu predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo rekel, da "letos ni nikakršnih opravičil, pač pa zahtevamo boj, resen boj in naslov svetovnega prvaka."

Ob Jensonu Buttonu bo v letošnji sezoni mladi Mehičan Sergio Perez. Kakšni so vaši obeti za to moštvo?
Pri McLarnu niso tam, kjer želijo. To se kaže na njihovi hitrosti, ki ni takšna, kot si želijo, to se odraža tudi na njihovi krhkosti, ki je bila takšna, da niso mogli odpeljati programa. Jenson Button je nedvomno dober dirkač. Ima dober avto, vozi solidno, vendar pa mu manjka nekaj te potrebne, odločilne eksplozivnosti, ko bi v trenutkih, ko je to potrebno, moštvo z nekim svojim izjemnim dosežkom ali izjemnimi dirkami ponesel s seboj. To je zagotovo na trenutke imel Lewis Hamilton, to ima Fernando Alonso, tudi Sebastian Vettel. To vsekakor Buttonu manjka. Ob sebi ima lani zelo dobrega Sergia Pereza, vendar tekmovati pri Sauberju, ko si na stopničkah in te potem teden dni nosijo po rokah, je nekaj drugega kot pri McLarnu, ko osvojiš drugo mesto in te samo hladno pogledajo pa rečejo: "Prihodnji teden želimo prvo mesto!"

Lewis Hamilton je zapustil moštvo, kjer je bil kot doma. Odpravil se je iskat nove izzive pri Mercedesu. Ali bo lahko napravil to, česar Michael Schumacher ni napravil?
Zanimivo si pustil na koncu Mercedes, ki je največja uganka tudi za vse druge. Odlični časi! Kdor spremlja zimska testiranja podrobno, ugotavlja, da se je dirkalnik, ki pride na stezo in je v vseh pogojih takoj zelo hiter, vedno izkazal za odličnega med sezono. Mercedesu je vsaj na uvodnih testiranjih uspelo takoj začeti dirkati hitro, ves čas, na različnih dirkališčih, v vseh pogojih, tudi v dežju je bil Hamilton najhitrejši.

Izjave [dirkačev] pa nobene posebej prepotentne.
Ne, to je zimski čas. Toliko vsi v formuli ena že vedo, da so se mnogi že opekli v zgodovini s prepotentnimi izjavami. Predvsem je treba poslušati konkurenco kot lastno moštvo o sebi. Konkurenca je ves čas videla tihega favorita v Mercedesu. Zanimivo je tudi, da je bil praktično ves čas enako hiter ali celo hitrejši Nico Rosberg. To je zdaj ključno vprašanje, ki se pojavlja v povezavi z Michaelom Schumacherjem. Če bo Nico Rosberg uspel voziti enako hitro ali celo hitreje od Hamiltona, potem bo svojo pravo vrednost dobilo tudi Schumacherjevo dirkanje, ki je bil na neki način lani na vsaj enaki ravni, če ne celo boljše od Rosbergovega. Mercedes se ukvarja s popolno rekonstrukcijo svojega dirkalnega moštva, potem ko so prisilno upokojili Norberta Hauga in potem ko so v ekipo povabili Nikija Lauda in Tota Wolffa. Mnogi poznavalci pravijo, da sta Wolff in Lauda napačni osebi, ki bi pripeljali na pot slave. Ross Brawn se očitno ni strinjal s kadrovskimi zamenjavami in je prav tako na odstrelu. Pravijo, da prihaja novi tehnični šef Paddy Lowe. Če bo letošnji dirkalnik zelo uspešen, kot se že kaže, potem bo odsloviti Rossa Brawna težko. Ko stvari v strukturi ekipe niso povsem urejene, potem je tudi zelo težko računati na trajne uspehe in razvoj avtomobila za prihodnje leto, kar pa je zelo pomembno zaradi novih pravil, tako pri izdelavi šasiji, predvsem pa pri novih 1,6-litrskih motorjih s turbino.

Preostalih moštev nisva omenjala, pa vendarle: koga misliš, da po krivici nisva omenila?
Zagotovo Lotusa, ki je že na testiranjih znova pokazal dobro formo. Morda je tihi favorit Sauber z zelo revolucionarnim dizajnom avtomobila - brez stranic tako rekoč, pokrov motorja se kar spušča k tlom. Tudi Adrian Newey je dejal, da ga je v pozitivnem smislu najbolj presenetil glede dizajna, nove ideje in nove rešitve prav Sauber. Meni se vedno zdi, da Sauberju za preboj v najvišji razred vedno manjka kakšen dirkač. Williams je uganka, pozno so predstavili svoj avto. Ukvarjajo se ves čas z menjavo strukture, tako v komercialnem kot tudi v tehničnem delu ekipe. Vse starejši je tudi Frank Williams, ki ne more več voditi ekipe, Patrick Head se je povsem umaknil. Prav škoda je, da se Williamsu ne uspe izviti iz teh težav. Drugi pa so kot po navadi neke vrste sopotniki formule ena. Dvomim, da lahko Force India, ki se ubada s finančnimi težavami obeh lastnikov, poseže v vrh. Toro Rosso je ekipa, ki ni v formuli ena, kot pravi njen šef Franz Tost, da bi zmagovala, pač pa, da bi počela to, kar od nje želi veliki brat Red Bull. Potem pa preideva h Caterhamu in Marussie, ki pa sta tam, kot pravi Bernie Ecclestone, zato da je videti štartna vrsta nekoliko bolj polna.

Na neki način ljudje mislijo, da se dirkališča tepejo in stojijo v vrsti, da bi plačevala desetine milijonov evrov za organizacije dirk. Pa ni tako. Celo Carigrad se je na koncu odpovedal zares ugodni ceni za dirko. Očitno so se v Turčiji odločili, da jim je pomembnejša promocija oziroma priprave za kandidaturo za olimpijske igre.

Lani je bil Ferrari približno sekundo ali sekundo in pol za najboljšimi, letos so pri vrhu od vsega začetka. Optimistično zrejo na prvo dirko, napovedujejo vsaj stopničke, morda celo boj za zmago.

Kdor spremlja zimska testiranja podrobno, ugotavlja, da se je dirkalnik, ki pride na stezo in je v vseh pogojih takoj zelo hiter, vedno izkazal za odličnega med sezono. Mercedesu je vsaj na uvodnih testiranjih uspelo takoj začeti dirkati hitro, ves čas, na različnih dirkališčih, v vseh pogojih, tudi v dežju je bil Hamilton najhitrejši.

Ko stvari v strukturi ekipe niso povsem urejene, potem je tudi zelo težko računati na trajne uspehe in razvoj avtomobila za prihodnje leto, kar pa je zelo pomembno zaradi novih pravil, tako pri izdelavi šasiji, predvsem pa pri novih 1,6-litrskih motorjih s turbino.

Williams je uganka, pozno so predstavili svoj avto. Ukvarjajo se ves čas z menjavo strukture, tako v komercialnem kot tudi v tehničnem delu ekipe. Vse starejši je tudi Frank Williams, ki ne more več voditi ekipe, Patrick Head se je povsem umaknil. Prav škoda je, da se Williamsu ne uspe izviti iz teh težav.