Formula 1
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 67 glasov Ocenite to novico!
Miran Ališič, dolgoletni komentator dirk formule ena, meni, da bo tudi letošnjo sezono krojil Mercedes. Foto: MMC RTV SLO
       Nekega revolucionarnega pretresa letos ne bo. Vsaj do konca obdobja teh motorjev, torej do leta 2020, bo Mercedes igral prevladujočo vlogo.       
Dirkalniki bodo imeli v novi sezoni varnostni sistem halo. Foto: Reuters
       Po eni strani je treba spoštovati željo po varnosti, po drugi strani pa se s tem spremeni košček DNK-ja formule ena. Predvsem mlajši dirkači so proti. Javno tega sicer nihče noče na glas povedati.       
 O varnostnem sistemu halo
Lewis Hamilton je prvi favorit za naslov prvaka v letu 2018, najnevarnejši konkurent naj bi bil Sebastian Vettel. Foto: Reuters
       Popolna neumnost. To je bil sestavni del motošporta, povsem neškodljiv. Vsi so v tem uživali in ni bilo razloga za ukinitev. To so stvari, ki ne pripomorejo k reševanju težav v formuli ena.       
 O ukinitvi prisotnosti lepih deklet v formuli ena
Lepotice, ki so spremljale formulo ena ("grid girls"), so preteklost ... Foto: EPA
       Od leta 2000 čutim, da je ta družba zapadla v neko popolno apatijo, v resigniranost. Ravno pred dnevi sem bil zgrožen ... Neki Bojan Petan, ki se je pred preiskovalno komisijo obnašal arogantno kot tajkun in ki mu nihče nič ne more, bi v Švici sedel v globokem zaporu. Če je to elita te družbe, je ta družba obsojena na propad.       

Dodaj v

"Formula mora biti glasna, umazana in nekorektna"

MMC-jev intervju z Miranom Ališičem
20. marec 2018 ob 06:48
Ljubljana - MMC RTV SLO

Razmerje moči se letos v formuli ne bo bistveno spremenilo, meni Miran Ališič, ki ne podpira nekaterih novosti, vključno z "ukinitvijo lepih deklet".

V nedeljo se bo v Melbournu začela nova sezona formule ena. Naslov bo branil Lewis Hamilton, med moštvi pa Mercedes, ki je zadnja štiri leta nepremagljiv tako med dirkači kot med moštvi. Največji Hamiltonov tekmec v boju za naslov naj bi bil Sebastian Vettel. O tem, kaj lahko pričakujemo v letošnji sezoni, smo se pogovarjali z dolgoletnim komentatorjem dirk Miranom Ališičem.



Sezona formule ena se spet začenja v Melbournu. Boste uvodno dirko tudi letos spremljali kar na prizorišču?
Bom. Tam imam prijatelje, Slovence. Vprašanje, kako dolgo bodo še tam, zato velja izkoristiti. Stanujejo blizu letališča, moj strošek je le letalska vozovnica. Prijetna dirka je v Melbournu, super dogodek.

Dobite najboljšo akreditacijo? Ste blizu dogajanja?
Sem. Na običajno tribuno po tridesetih letih spremljanja tega športa niti ne bi šel. No, morda v drugačnem kontekstu, na primer z družino.

Kaj so pokazala testiranja v Barceloni? Razmerje moči se očitno kaj dosti ni spremenilo ...
Zdi se mi, da je v zadnjih letih vedno ista zgodba. Mercedes je spredaj, nato Red Bull in Ferrari.

Mercedes naj bi bil še hitrejši kot lani ...
Spet so odpeljali tudi največ krogov, kar jim pomaga, da imajo že na začetku sezone vzdržljiv dirkalnik. Ob trenutnih pravilih bo Mercedes težko dohiteti. Je pa sezona dolga in stvari se lahko še obrnejo. Morda sem vendarle opazil trend, da bi bila moštva letos lahko bolj izenačena in da ne bo šlo le za boj treh ekip.

Ferrari že od leta 2007 (Kimi Räikkönen) čaka na naslov prvaka. Kakšne možnosti ima letos?
Le ugibamo lahko. Nekateri na testiranjih še niso pokazali vsega, a iz izjav sodeč, so vsi uvideli, da bo Mercedes vsaj na začetku sezone najboljši. Se pa lahko kaj še spremeni. Razvoj gre med sezono naprej, a nekega revolucionarnega pretresa ne bo. Vsaj do konca obdobja teh motorjev, torej do leta 2020, bo Mercedes igral prevladujočo vlogo. Vprašanje je le, koliko se bodo drugi približali.

Kako komentirate uvedbo varnostnega sistema halo?
Po eni strani je treba spoštovati željo po varnosti, po drugi strani pa se s tem spremeni košček DNK-ja formule ena. Predvsem mlajši dirkači so proti. Javno tega sicer nihče noče na glas povedati. Formula ena je šport, v katerem je nevarnost del igre. To je testna sezona, bomo videli, ali se bo sistem obdržal. Morda se bo iz tega sistema razvila tudi kakšna druga vrsta zaščite. Dirkači težko zlezejo v bolid, kar je moteče. Bral sem intervju s Felipejem Masso. Verjetno bodo na ta način preprečili kakšno nesrečo, vendar – če se spomnimo Massove nesreče s tistim vijakom, ki mu je leta 2009 na Hungaroringu priletel v čelado – še vedno bi ga to lahko ubilo tudi ob tem varnostnem sistemu.

Popolne varnosti ni.
Seveda. Osnovni koncept tega športa je, da je nevaren, in vsi morajo to vzeti v zakup. To privlači tudi gledalce, je pa svet takšen, da je to težko na glas izreči.

Dirke se ne bodo več začenjale ob 14. uri, ampak uro pozneje oziroma 10 minut čez uro ...

Meni se zdi to nepotrebno, ampak – to niso ključne stvari. V Monaku je bila dirka nekoč tudi ob 15.30, pa smo to že pozabili. Bernie Ecclestone je v formuli ustvaril avro, postavil je koledar v smislu: mi smo pomembni, naj se drugi prilagajajo. Bil je nefleksibilen, na ta način je dajal športu še dodatno težo. V motošportu vse mednarodne serije čakajo, kaj bo s koledarjem formule, samo Le Mans se nikoli ni prilagajal. Odkar ni več Bernieja, so se novi lastniki formule ena tudi dogovarjali z Le Mansom, da se koledarja ne bi križala.

Je po slovesu Bernieja Ecclestona formula ena manj v krizi?
Premalo časa je minilo. Formula je v težavah. Zdaj vlada še ta histerija okrog elektromobilnosti. To prenašati v motošport je, tako vsaj mislim, zgrešeno. Da ne bo pomote: povsem v redu je za neko občinstvo, da obstaja e-formula, ampak, to nenehno trdim, formula ena mora biti glasna, umazana in nekorektna.

Po letu 2020 naj bi bili dirkalniki spet glasni!
Bojim se, da ne. Živimo v takšnem svetu ... Poglejte vendar vse sorte neumnosti, kampanje #metoo in podobno ...

Tudi lepa dekleta oz. grid girls so ukinili!
Popolna neumnost. To je bil sestavni del motošporta, povsem neškodljiv. Vsi so v tem uživali in ni bilo razloga za ukinitev. To so stvari, ki ne pripomorejo k reševanju težav v formuli ena.

Se vam zdi, da MotoGP ogroža formulo ena?
Ne, sploh ne. To ni povezano. Le del občinstva je enak. Poznam ogromno ljudi, ki spremljajo eno, drugo ali oboje. Tretjina samo eno, tretjina drugo, tretjina oboje.

Pred dvema letoma, ko formule ni bilo več na nobeni od slovenskih TV-postaj, ste bili zelo kritični in ste v pogovoru za MMC rekli, da se Slovenija vse bolj seli na obrobje dogajanja. Še menite tako?
Ko pogledaš države srednje in zahodne Evrope, imajo vse prenos formule ena na pomembnih TV-kanalih. Nemčija, Avstrija, Švica, Belgija ... V to območje bi morala po mojem mnenju spadati tudi Slovenija, ampak se zdi, kot da se umešča drugam. To pogosto govorijo tudi gospodarstveniki in predsednik države, češ da smo bolj na vzhodu in jugovzhodu Evrope.

Ena od manjših slovenskih TV-postaj bo letos prenašala formulo ena. So vas vabili k sodelovanju?
Ne. To bo nizkoproračunski projekt, takšni pa mene niso zanimali že pred 20 leti in me danes toliko manj. Če nekaj delam, hočem to delati zares. Če nekdo nima v torbi ideje, koncepta in denarja za resen projekt, me niti ne pokličejo.

Je možno na majhnem slovenskem trgu iztržiti formulo, imeti torej dobiček ob prenosih?
Težko. S tem konceptom težko. Obstajajo pa novi koncepti. Letos bo formula ena ponujala lasten "stream" cele sezone. Kupil boš paket in lahko gledal vse dirke, za začetek sicer le z angleškim komentarjem. Najprej so želeli to pripraviti za leto 2019, a bo na voljo že letos. 40 držav je vključenih, tudi Slovenija. Mislim, da je to prihodnost večine športov. Da bodo lastniki sami prodajali "streame", s čimer bodo tv-postaje izpadle iz igre.

Še živite v Zürichu?
Še in vedno bolj bi rad. Če bi imel sto raznih stvari z različnih področij, ki vplivajo na naše vsakdanje življenje, sem prepričan, da bi za deset lahko rekel, da so boljše v Sloveniji, za 90 pa, da so boljše v Švici. Stvari, ki oblikujejo naše življenje in tudi našo miselnost. So pa vse to dolgotrajni procesi. Kdor bere Vesno Godino, bo razumel, da so oblikovanje človekove zavesti in navad dolgotrajni procesi. Tega ne spremeniš z danes na jutri, ampak potrebuješ dolga desetletja, da se ti vzorci vsidrajo. Dvojna smola pa je, da zadnjih 20 let v večini primerov prodajamo napačne vzorce in smo še dobre vzorce uničili. Od leta 2000 čutim, da je ta družba zapadla v neko popolno apatijo, v resigniranost. Mali krog politikov se gre neko svojo igro, po malem pleni, kar se pleniti sploh še da ... Ravno pred dnevi sem bil zgrožen ... Neki Bojan Petan, ki se je pred preiskovalno komisijo obnašal arogantno kot tajkun in ki mu nihče nič ne more, bi v Švici sedel v globokem zaporu. Če je to elita te družbe, je ta družba obsojena na propad.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
mpslo
# 20.03.2018 ob 06:57
"Poglejte vendar vse sorte neumnosti, kampanje #metoo in podobno ...

Tudi lepa dekleta oz. grid girls so ukinili!
Popolna neumnost. To je bil sestavni del motošporta, povsem neškodljiv. Vsi so v tem uživali in ni bilo razloga za ukinitev."

Miran pove kot je.
Altknight
# 20.03.2018 ob 07:04
Grid girs so ostale brez sluzbe. Zdaj bojo lahko doma za stedilnikom vzgajale otroke. Hvala feministke.
don_draper
# 20.03.2018 ob 07:01
Za mnoge tako osovraženi Miran, ampak tip ve zakaj se gre. ve kako se iti posel, kako stvari stojijo in v katero smer gre družba.
Spet brez dlake na jeziku, korektno in za moje pojme pravilno!
Rad bi spet tiste čase z Miranom na čelu prenosov in vso dramo, ki jo je znal še malo stopnjevati.
Enostavno car!
peglezn
# 20.03.2018 ob 07:08
Če so grid girls zloraba žensk... Zakaj grid kids niso zloraba otrok?
Nikoli
# 20.03.2018 ob 07:23
Najbolje je povedall ba koncu
Lesinar
# 20.03.2018 ob 07:02
Dž.....dž....uuuuuuuuuuuuuu
lordslayer
# 20.03.2018 ob 07:59
ah Miranček, še vedno ni pripravljen komentirati iz studia in še vedno se mu kolca po izletih, ki mu jih je podaril POPTV ...
Banban
# 20.03.2018 ob 07:11
Crnobradec, tv3
Awesomeness
# 20.03.2018 ob 06:54
Ulalala, gori, gori štartno-ciljna vrsta!
ST11
# 20.03.2018 ob 08:00
Mirana v zivo ne morem poslusati in me je odgnal gledat F1 na druge TV postaje, toda njegove novinarske zapise in tudi pricujoci intevju sem prebral z velikim uzitkom ... in se precej strinjam z njim.
roj193
# 20.03.2018 ob 08:39
Velikokrat mi je šel Ališič na živce in sem raje gledal tuje kanale... Tokrat pa čista desetka za komentiranje situacije v Sloveniji:

"Ravno pred dnevi sem bil zgrožen ... Neki Bojan Petan, ki se je pred preiskovalno komisijo obnašal arogantno kot tajkun in ki mu nihče nič ne more, bi v Švici sedel v globokem zaporu. Če je to elita te družbe, je ta družba obsojena na propad."
proteus
# 20.03.2018 ob 07:59
haha. prepotenten pa je
sodeluje le pri velikih projektih, veliki alešič
libar
# 20.03.2018 ob 07:02
Ališič legenda, stara šola. Pogrešam ga kot komentatorja F1.
Nikec3
# 20.03.2018 ob 08:56
On je v bostvu vrhunski novinar, ki svojega potenciala ne izkorišča. Spomnim se, kako je kot novonar deloval na enem svetovnem prvenstvu v smučanju in tekmovalcem postavljal res vrhunska vprašanja in jih ni spraševal o občutkih.
nevem
# 20.03.2018 ob 08:16
Ps.: Z zadnjima dvema stavkoma pa pove tudi VSE o stanju v Sloveniji. Kratko, jedrnato in natančno.
jakosol
# 20.03.2018 ob 08:21
Če bo šlo z varnostjo v F1 tako naprej, bodo dirkalniki čez nekaj let iz stiroporja, hitrost bo omejena na 80 km/h, na asfaltu pa bodo položene tračnice.
hepan
# 20.03.2018 ob 08:00
Lahko bi rekli da je Mirsad tipicen Svajcar :)
jakosol
# 20.03.2018 ob 08:34
Miran je zaznamoval prenose F1. Morda nima dovolj tehničnega znanja, je pa zato izvrsten pri pridobivanju informacij. Pred mikrofon je zlahka dobil vse najpomembnejše ljudi iz motošporta in drugih sfer. Prenosi v navezi z Jerančičem so bili zagotovo vrhunec in ta model imajo vse resne tv postaje, ki prenašajo F1. Pri nas večje tv postaje denar raje vlagajo v butaste tv šove in še bolj butaste nadaljevanke, ki so se v zadnjih letih štrlijo že iz vsake luknje. In potem se čudimo, da je med mladimi premalo zanimanja za tehnične poklice in se znanost potiska na stranski tir. Mediji pa poročajo o estradnih tvitih in selfijih.
rdečinavijač
# 20.03.2018 ob 09:13
A je grid girls pa kdo vprašal. Verjeme da je vsako bilo fajn da dobro zasluži in se pojavi na TV. Sicer se nebi prijavile in tam pozirale. Torej ste fenimistke zatrle lastni spol s svojimi frustracijemi.
bolfenk92
# 20.03.2018 ob 07:27
Miran je car...za vse, ki pa govorite da je govoril preveč rumenega tiska...dirka traja cca 2uri (cel prenos), normalno da nebo 2 uri govoril tehnične stvari in dogajanje na stezi. Pod formulo spadajo tudi "rumene stvari" že od nekdaj (Senna, Stevart, Lauda, Hunt, Hamilton...)
meblo
# 20.03.2018 ob 08:52
Jaz imam še vedno travme od tiste sezone ko je komentiral žensko smučanje. To je pa bil dizaster.

Se spomnim ko je enkrat Anna Fajt padla in je pripomnil: "Na srečo je pristala na zadku" :)
Blackbaerd
# 20.03.2018 ob 07:09
Ena od manjših slovenskih TV-postaj bo letos prenašala formulo ena.

katera, če se sme povedat?
leond
# 20.03.2018 ob 09:00
"Neki Bojan Petan, ki se je pred preiskovalno komisijo obnašal arogantno kot tajkun in ki mu nihče nič ne more, bi v Švici sedel v globokem zaporu. Če je to elita te družbe, je ta družba obsojena na propad."
Bravo za ta komentar. Z eno razliko. Tudi naš narod nikoli ne bo kot Švicarji. Mi pač uživamo v našem balkanizmu.
Springbok
# 20.03.2018 ob 08:44
Vrnite nam grid girls in štart ob 14.00!
jakosol
# 20.03.2018 ob 09:02
Sistem HALO je pa ena večjih bedarij. Ta sistem zna dejansko povzročiti kakšno tragedijo, saj bo dirkač zdaj potreboval precej več časa, da zleze iz bolida. Kaj če se dirkalnik vname?
pika_č
# 20.03.2018 ob 08:37
V Švici je zato, ker je lahko. Njegov oče je tam živel.
Da pa je Miran polbrat od Slavice (bivše Ecclestone), pa nihče ne omeni. Tako se pa da prilesti kam višje v formuli 1. Ni čudno, da ga manjši projekti ne zanimajo.
obsesionn
# 20.03.2018 ob 07:03
Svaka čast eden redkih komentatorjev, ki je vreden posluha---
Pes
# 20.03.2018 ob 08:24
Sam, da ukinijajo lepotice je pa res nonsense do plafona, naj potem ukinejo se vse manekenke (sploh spodnjega perila), pa hostese raznih sejmov po svetu itd.

Stavim, da so tudi same punce proti temu (odpade zasluzek, sicer po vsej verjetnosti skromen, a pak nekaj je, da ne govorim o dejanski samopromociji, da se dekle opazi se za njene ostale "dream" projekte). Vse pak nimajo fakultet :).
Fleaa
# 20.03.2018 ob 07:56
kam si ti Mirsad? Kam si se to skrio? Ni te videt sploh!
to kaj si na kraju povedo, dobr si rekao!
bistri08
# 20.03.2018 ob 09:43
Kot komentator F1 popolnoma nesprejemljiv za gledalce z osnovnim bontnom, a ta intervju ga pokaže v popolnoma drugi luči. Zelo dobri odgovori s katerim delim svoje mnenje.
rdečinavijač
# 20.03.2018 ob 09:11
Leta 96 se je čez širne planjave Hungaroringa slišalo F1 motor na km daleč do šotora.
Primer takratnega zvoka 12-vajlnika
don_draper
# 20.03.2018 ob 07:13
Banban

verjetno si eden tistih, ki zadevo spremlja zelo ozkogledo. Takim je Ališič šel vedno na živce...
hypatos
# 20.03.2018 ob 09:17
Glede na to kam gremo, me ne bi presenetilo, da bodo drugo leto uvedli namesto grid girls, grid boyse...

Sicer pa Ališić na nivoju Obreza...

Kar je povedal na koncu se pa strinjam.
Sheppard22
# 20.03.2018 ob 09:40
F1 kot je sedaj ze dolgo ne gledam vec vcasih sem pa zgodaj zjutraj vstajal sploh ce je bila v avstraliji tekma xd z veseljem pogledal tudi na tujih kanalih pa ne zaradi mirana ampak zaradi tega ker niso imeli glupih pravil in ostalih norih novosti kot danes. Danes zaspis zraven xd
KiNgKoNg
# 20.03.2018 ob 13:58
Bojim se, da ne. Živimo v takšnem svetu ... Poglejte vendar vse sorte neumnosti, kampanje #metoo in podobno ...

Za tole bi vstal in mu zaploskal.
Bivši uporabnik
# 20.03.2018 ob 11:19
Cela novinarska srenja bi se lahko k njemu šla učiti te poklicne obrti. Glede kometiranja pa le to: sto ljudi, sto čudi.
Kot je že nekdo omenil - ko je bil na smučanju v vlogi novinarja, so vsi njegov kolegi s svojimi vprašanji o občutkih izpadli kot šolarčki.
Lovec
# 20.03.2018 ob 09:12
F1 v takšni obliki je pase. Moto GP jo prekaša v vseh pogledih.
AM
# 20.03.2018 ob 07:18
don_draper

"Za mnoge tako osovraženi Miran, ampak tip ve zakaj se gre. "

Tudi jaz vem, zakaj SE gre. Gre se zato, da se kam pride !
mat
# 20.03.2018 ob 13:54
Na čem je bil, ko je komentiral?
Mirko Tipka
# 20.03.2018 ob 11:11
a ne bo pomote: povsem v redu je za neko občinstvo, da obstaja e-formula, ampak, to nenehno trdim, formula ena mora biti glasna, umazana in nekorektna.

Še dobro se spomnem vsakega kiksa, ki si ga naredil pri prenosih F1. Imam zbirko teh kiksov, pa jih je več kot 100. Sedaj govoriš takole, takrat si pa drugače... resen nisi nikoli bil, tako da ne sedaj pametovati o resnosti drugih TV postaj.
JanezBlond
# 20.03.2018 ob 10:05
Kadar Miran nekaj napiše je vedno zanimivo za prebrat pa če je v vezi formule ali pa ne in če se z njim strinjaš ali pa ne pred mikrofonom kot komentator pa je bil ena sama katastofa pa naj si bo smučanje ali pa formula. Upam da se v bodoče drži tega v čemer je dober, torej ne mikrofona.
Lesinar
# 20.03.2018 ob 08:27
kam si ti Mirsad? Kam si se to skrio? Ni te videt sploh!
to kaj si na kraju povedo, dobr si rekao!


Pa u švicarskoj je čovjeće..čovjek se snašao
nevem
# 20.03.2018 ob 08:12
Miran je bil po značaju in načinu komentiranja kar... F1.
"Formula ena mora biti glasna, umazana in nekorektna".

Pa ne mislim s tem nič slabega. To spada zraven. In sem ga veliko raje poslušal kot, recimo, z vsemi tehničnimi podrobnostmi nafilanega Miheliča... ob katerem pa je človek po polurnem poslušanju, naveličano zadremal...
darksonic777
# 20.03.2018 ob 20:49
Krkol si že mislite o komentiranju gospoda Ališiča, je on eden redkih, ki pove brez dlake na jeziku, njegove kolumne, blog posti itd. so absolutno fenomenalni in užitek za branje. Meni osebno je bil eden boljših komentatorjev F1, veliko boljši od Miheliča pa Andrejke al pa Žvaba, boljši tudi od Sky sports F1 komentatorjev Brundla in Crofta, ki lezeta v rit Hamiltonu in samo Hamiltonu, da se človeku kar zagnusi.
Je pa potrebno Miranu še priznati da je vedel kako narediti dober program pred dirko, on je na Pop TV takrat postavil temelje, ki so jih prevzeli za Moto GP, ki so veliki večini ljudi zelo všeč, o Gabru in Boštjanu pa ne bom izgubljal besed, ta dva komentirata večje bedarije kot Ališič+Mihelič skupaj, sem presenečen, da ljudje, ki niso mogli prenašati Mirana brez problema prenašajo te dva...
Lukos
# 20.03.2018 ob 10:07
"Tudi lepa dekleta oz. grid girls so ukinili!
Popolna neumnost. To je bil sestavni del motošporta, povsem neškodljiv. Vsi so v tem uživali in ni bilo razloga za ukinitev. To so stvari, ki ne pripomorejo k reševanju težav v formuli ena."

Se popolnoma strinjam, koliko deklet je tako dobilo "easy money"? Nobena ni bila prisiljena za to delo. Samo BS landwhale feministke mislijo tako.
KiNgKoNg
# 20.03.2018 ob 13:56
Kot komentator alpskega smučanja je bil porazen. Ko so ga dali za nekaj časa v ciljno areno je bil tam odličen, ravno prav tečen. Kot komentator pri formuli... Smo se ga nekako navadili. Danes bi še prav prišel, glede na to da je ta šport postal rahlo dolgočasen, bi prenose prav popestril. Polivanje z bencinom in podobno. x)

No, sam sem ga vedno bolj težko poslušal, njegove zapise pa zelo rad preberem in bi jim (skoraj) vedno dal visoko oceno.
damon27
# 20.03.2018 ob 11:41
@Voly
Absolutno se strinjam....sem veli ljubitel F1, ampak njega pa res ne morem poslusat
AtomX
# 20.03.2018 ob 10:17
Ko se je šol Ališič zares F1 so bili vsi prenosi odlični. Spomnim se še časov ko so na pop tv dejansko začeli prenos eno uro pred tekmo in pokazali vse možne tipe novic... Podobno kot zdaj delajo pr moto GP.
Ko je spet začel delat na rtv je bil precej omejen in tudi prinosi so bili slabši, tudi njegovo komentiranje se je poslabšalo. In tega sam ni dolgo prenašel in odpikal rtv.
evo9
# 20.03.2018 ob 09:10
Tudi mene zanima, s čim se ukvarja v Švici.Po mojem je dovolj napraskal, je bolj svobodni umetnik
haninngway
# 20.03.2018 ob 09:09
Sprednja krilca naj naredijo manjša, tako ne bo tolikšen handicap vožnje v zavetrju. Izletne cone nazaj oblečti v zemljo ter pesek. HALO je res halo in ne vem zakaj ne dajo raje kos pleksija. Uvesti nazaj dolivanje bencina med dirko. LED indikator številk dirkačev, da jih ne bomo vseskozi zamenjevali. Drugi zorni koti kamer, za primerjavo motoGP ima lepo grafiko ter lepo ujemajo ''riderje'', pri F1 to počnejo zelo površno in so kdaj zoom in-i takšni kot da bi navaden zemljan s telefonom malo približeval. Mislim da je bolje da kar svojo serijo formul počasi ustanovim haha
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Singapurja

 

Končni vrstni red:                     
 1. L. HAMILTON    Mercedes 1:51:11,611
 2. M. VERSTAPPEN  Red Bull      +8,961
 3. S. VETTEL      Ferrari       39,945
 4. V. BOTTAS      Mercedes      51,930
 5. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari       53,982
 6. D. RICCIARDO   Red Bull    1:02,781
 7. F. ALONSO      McLaren       1 krog
 8. C. SAINZ       Renault       1 krog
 9. C. LECLERC     Sauber        1 krog
10. N. HÜLKENBERG  Renault       1 krog

SKUPNI VRSTNI RED (15/21)             
                                      
Dirkači:                              
 1. L. HAMILTON    Mercedes        281
 2. S. VETTEL      Ferrari         241
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari         174
 4. V. BOTTAS      Mercedes        171
 6. M. VERSTAPPEN  Red Bull        148
 5. D. RICCIARDO   Red Bull        126
 7. N. HÜLKENBERG  Renault          53
 8. F. ALONSO      McLaren          50
 9. K. MAGNUSSEN   Haas             49
10. S. PEREZ       Force India      45
                                      
Moštva:                               
 1. MERCEDES   452  5. HAAS FERRARI 76
 2. FERRARI    415  6. McLAREN      58
 3. RED BULL   274  7. RACING POINT 32
 4. RENAULT     90  8. TORO ROSSO   30