Formula 1

Poudarki

  • Finski dirkač o priljubljenosti formule ena
Kimi Räikkönen slovi po tem, da medijev nima pretirano rad. Foto: Reuters
Finec je prepričan, da medijska natolcevanja škodujejo formuli ena. Foto: Reuters
Räikkönen bo v naslednjih dveh sezonah dirkal za Sauber. Foto: Reuters
Räikkönen se je po rojstvu svojih otrok nekoliko omehčal. Foto: Reuters

Dodaj v

Kimi: Natolcevanja medijev škodujejo formuli ena

39-letnik želi več časa preživeti z otroki
1. november 2018 ob 09:50
Maranello - MMC RTV SLO

"Ljudje si izmišljujejo neumnosti in to je dejansko začelo škodovati temu športu," je o težavah formule ena dejal zimzeleni dirkač Kimi Räikkönen.

Čeprav Räikkönen šteje že 39 pomladi, ga bomo lahko po koncu letošnje sezone še dve leti spremljali v formuli ena. Svetovni prvak iz leta 2007 bo naslednji dve sezoni dirkal v sauberju.

O njegovi prihodnosti so mediji ugibali dlje časa. Številni so bili prepričani, da se mu čas pri Ferrariju izteka, nemalo ga je poslalo v dirkaški pokoj.

Na koncu se je izkazalo, da bo ledenohladni Finec kariero nadaljeval tam, kjer jo je začel – pri Sauberju, s katerim je leta 2001 prodrl v kraljico motošporta in navdušil na uvodni dirki sezone v Melbournu, ki jo je končal na odličnem 6. mestu.

Neumnosti so začele škodovati športu
Prav ugibanja in rumeno pisanje pa po njegovem mnenju škodita elitnemu razredu motošporta, ki se že dlje časa ubada s padcem priljubljenosti. V zadnjem času je Liberty media, lastnik formule ena, na različnih spletnih platformah dvignil nekaj zanimanja za ta šport pri mlajših generacijah, a do želenega rezultata ga čaka še veliko dela. "Ljudje se vedno pritožujejo, da formula ena ni več vznemirljiva. Sprašujejo se, zakaj ni bolj zanimiva. Če sem iskren, se mi zdi, da v medijih kroži veliko sr.nja, ugibanj, natolcevanj in neresničnih zgodb. Če ne bi bilo toliko tega, bi se formuli ena bolje pisalo," je prepričan Räikkönen, ki je znan po tem, da medijev ne mara preveč. "Ljudje si izmišljujejo neumnosti in to je dejansko začelo škodovati temu športu," je še dodal.

Sovraži politične igrice
Räikkönen je že pred časom dejal, da ga zanima zgolj dirkanje in da sovraži politične igrice v formuli ena. "Seveda bi bilo vse bolje, če ne bi bilo teh igric. Ampak mislim, da je v vsakem športu tako, kjer se vrti veliko denarja. Te stvari enostavno niso dobre za šport, a tako pač je, saj imajo ljudje radi igrice," je povedal 39-letnik, ki je proti koncu kariere vendarle postal nekoliko bolj dostopen in je tudi začel deliti svoje zasebno življenje z javnostjo.

Več časa želi preživeti z otroki
Dirkača Ferrarija se je večji del kariere držal sloves plejboja, a dirkač iz Espaa se je povsem zresnil, ko je začel prijateljevati z bodočo ženo Minna-Mari (Minttu) Virtanen, s katero ima tudi dva otroka. Prav zato je tudi vesel, da bo kariero nadaljeval pri Sauberju, saj je sedež moštva nedaleč stran od njegovega bivališča v švicarskem Baaru. "Nikoli nisem maral potovanja, to je ena izmed stvari, ki jih pri formuli ena ne maram. Sin se me doma ves čas drži in grozno je, ko mu moram povedati, da grem in da se vrnem čez 14 dni. Tudi hčerka prihaja zdaj v obdobje, ko bo zelo navezana name," je še povedal Räikkönen, ki se bo na sedež novega starega moštva v Hinwil vsak dan vozil dobro uro.

Räikkönen je pred desetimi dnevi zmagal na dirki za VN ZDA v Austinu, s čimer je po številu zmag postal najuspešnejši finski dirkač v formuli ena.

M. L.
Prijavi napako
Komentarji
ata
# 01.11.2018 ob 10:20
Formuli 1 najbolj škodi formula 1 sama:
- butaste omejitve pri tehniki
- vse bolj letala, vse manj avtomobili
- butasta pravila
- kazen za vsako malenkost
- prepoved grid girls
itd.
Mihsss
# 01.11.2018 ob 10:40
Največ o športu vedo tisti, ki ga ne spremljajo, samo preletite komentarje na MMC-ju. Tako je pri vseh stvareh.
SpicyWeiner
# 01.11.2018 ob 10:31
Nič niso mediji krivi, krivi so lastniki, ki so iz nekoč atraktivnega in zanimivega dirkanja napravili neko čudno dolgočasno poligonsko vožnjo..
Lublanski
# 01.11.2018 ob 10:22
še pred smrtjo Senne, je šel ta šport zaradi vse več računalniških pomagal samo navzdol. Z vzponom Šumija so bili piloti samo še za upravljanje volana, vse ostalo je prihajalo iz boksa. In danes je nezanimanje za ta šport posledica tega. Pa da ne pozabimo še raznorazna spuščanja predse moštvenih kolegov, ki je verjetno zabilo zadnji žebelj v krsto.
Balaž
# 01.11.2018 ob 11:08
Dirkači in šefi moštev so posledično ugrabljeni od sponzorjev oz. so njihove lutke, morajo biti politično korektni, z robotskimi odgovori. To je posledica konservativnega Ecclestonovega vodenja in zdajšnjega pretiranega entertaiment delovanja ameriških lastnikov.
fafaron
# 01.11.2018 ob 11:02
Preden sploh preberem, komentiram naslov.

Natolcevanja medijev škodujejo - vsemu stvarstvu!
AM
# 01.11.2018 ob 10:44
Kimi, vso srečo še naprej !
Debely
# 01.11.2018 ob 11:30
Formuli 1 škodi marsikaj. Predvsem je bil največji škodljivec Bernie E.
ata
# 01.11.2018 ob 12:46
@Mike1825:
Omejitve:
- predpisan število valjev, kot med valji in najvišji vrtljaji motorja
- enotna elektronika
- en dobavitelj pnevmatik
Vse z namenom varčevanja. Vendar varčevanja ni, ker se ves denar prelije v razvoj aerodinamike. CFD teče 24/7 na superračunalnikih - posledično praktično ni prehitevanja iz zavetrja
Avtomobili so zelo malo odvisni od moči motorja, še manj od mehanskega oprijema, vse je odvisno od 137 zavihkov na spoilerjih.
Kje je sedaj prenos tehnologije iz F1 v vsakdanja vozila? Včasih je tega bilo kar nekaj...
Moj predlog: omejitev prostornine, brez turbin, prepoved prekinjanja vžiga (svečka mora vedno dati iskro); predpis minimalne prostornine posode za gorivo, krilca iz neprekinjene površine, ki se lahko ukrivijo po največ dveh oseh in seveda jeklena zavore - podaljšanje zavorne poti = več prehitevanj.
Brez omejitev pri številu vrtljajev, brez omejitev pri regeneraciji energije; neposredna povezava stopalke za zavoro s servoojačevalnikom in zavornimi čeljustmi...
Leta 2008 je šlo že vse v franže - takrat je bila aerodinamika že zdavnaj odločilna.

Glede butastih pravih: prepoved testiranj med sezono, predpisana menjava pnevmatik, preveč kazni (ki so zelo arbitrarne). Edina komunikacija med moštvom in voznikom naj bodo table; moštvo lahko spremlja vso telemetrijo.

Ground efekt seveda ostane (je neizbežen), ostala aerodinamika dela šport negledljiv. In če že imajo DRS - naj ga dirkači poljubno uporabljajo (spredaj in zadaj), vendar "na roke" - torej, da se ne sproža samodejno.
Nikec3
# 01.11.2018 ob 12:20
Z vzponom Šumija so bili piloti samo še za upravljanje volana, vse ostalo je prihajalo iz boksa.

To sploh ni res. Malo poglej kakšno dirko danes. Formula je danes najhitrejša v zgodovini, elektronskih pomagala tipa "sistem proti zdrsu koles" so prepovedana. Dirkalniki skozi ovinke drsijo kot še nikoli.
CimeBine
# 01.11.2018 ob 11:11
F1 nikoli ni bil šport in nikoli ne bo,z avtom vozit po nekih pistah v krogu...jaka muda.
Mike1825
# 01.11.2018 ob 10:56
ata
- Omejitve so vedno bile in vedno bodo, večina jih ni butastih ampak so tam z namenom.
- Poglej si malo 70ta-80ta in ground effect. Če pa pogledamo nekoliko bližje pa poglej dirkalnike iz leta 2008 in primerjaj krilce z današnjimi...
- Butasta pravila, bolj splošno pa res težko napišeš.
- Tu bi se verjetno lahko strinjala, mene sicer bolj moti nekonsistentnost, enkrat nekaj kaznujejo z neko kaznijo drugič podobna zadeva dobi drugačno kazen.
- Verjetno neki velik vpliv to nima, se pa strinjam da je bedarija.
mattyy
# 01.11.2018 ob 15:58
Kaj Hill še vozi?
darkwader
# 01.11.2018 ob 11:25
Najprej se rabijo dirkači z osebnostjo, ne pa neke generične lutke, edini tu izstopa Raikkonen, mogoče še Alonso, ampak on zelo negativno, ostali so pa, vsaj zame neprepoznavni. Potem je tu vloga avtomobilskih koncernov, ki imajo prevelik vpliv, ter dajejo športu zelo puščobno sliko. Mediji?? No ja tu pa vsi vemo kje Kimi stoji, tako iz njegove strani je ta odgovor pričakovan, nisem pa prepričan, da je tudi upravičen.
josio13
# 04.11.2018 ob 11:13
Na tem portali se med dvema dirkama ocitno nic ne dogaja,da ni novih novic....
Sss
# 01.11.2018 ob 22:18
lo
prim00z
# 01.11.2018 ob 14:57
a kdo še sploh spremlja ta obskurni šport v katerem tekmuje 22 tekmovalcev?
Olorin
# 01.11.2018 ob 12:08
@CimeBine
Kje je potem sele Nascar, ali pa Indy...
veza
# 01.11.2018 ob 11:52
prebral sem dvakrat, še sedaj ne vem, kaj je hotel povedat ali pa ga niso naši pravilno povzeli, skratka, nič...
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Brazilije, Sao Paulo

Končni vrstni red (po 71 krogih):    
 1. L. HAMILTON    Mercedes 1:27:09,0
 2. M. VERSTAPPEN  Red Bull      +1,4
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari        4,7
 4. D. RICCIARDO   Red Bull       5,1
 5. V. BOTTAS      Mercedes      22,9
 6. S. VETTEL      Ferrari       26,9
 7. C. LECLERC     Sauber        44,1
 8. R. GROSJEAN    Haas          51,2
 9. K. MAGNUSSEN   Haas          52,8
10. S. PEREZ       Racing Point  1 kr
11. P. GASLY       Toro Rosso    1 kr
12. B. HARTLEY     Toro Rosso    1 kr
13. C. SAINZ       Renault       1 kr
14. S. VANDOORNE   McLaren       1 kr
15. E. OCON        Racing Point  1 kr

Odstop: Hülkenberg.                  
 
Skupni vrstni red, dirkači:        
                                                                   
 1. L. HAMILTON    Mercedes        383
 2. S. VETTEL      Ferrari         302
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari         251
 4. V. BOTTAS      Mercedes        237
 5. M. VERSTAPPEN  Red Bull        234
 6. D. RICCIARDO   Red Bull        158
 7. N. HÜLKENBERG  Renault          69
 8. S. PEREZ       Racing Point     58
 9. K. MAGNUSSEN   Haas             55
10. F. ALONSO      McLaren          50
                                      
Moštva:                               
 1. MERCEDES   620  5. HAAS FERRARI 90
 2. FERRARI    553  6. McLAREN      62
 3. RED BULL   392  7. RACING POINT 48
 4. RENAULT    114  8. SAUBER       42