Formula 1

Poudarki

  • Odmevi po dirki F1 za VN ZDA
  • Räikkönen slavil po 2.044 dneh
  • Verstappen užival ob prebijanju v ospredje
  • Hamilton od ameriškega konca tedna pričakoval več
  • Alonso besen na mlade "amaterske" dirkače v formuli ena
Kimi Räikkönen je v Austinu po številu zmag postal najuspešnejši finski dirkač v zgodovini formule ena. Foto: AP
       Vesel sem, saj smo tu izključno zato, da zmagamo. Od ostalih dirk je tokrat razlika le v tem, da me danes ljudje gledajo drugače.       
 Kimi Räikkönen
Takole je Räikkönen prečkal ciljno črto v Austinu in dosegel jubilejno 10. zmago v ferrariju in prvo po VN Belgije 2009. Foto: AP
       Zelo zabavno je, ko se moraš v ospredje prebijati iz ozadja. Dirkaš z nasprotno taktiko od vodilnih in sproti ugotavljaš, kako se bo vse skupaj končalo. To je najzabavnejši del vsega.       
 Max Verstappen
Max Verstappen je dirko začel z 18. mesta, na koncu je zaostal le za Räikkönenom. Foto: AP
       Seveda sem mislil, da nam bo tu uspel boljši izid, a to je največ, kar smo lahko danes dosegli.       
 Lewis Hamilton
Lewis Hamilton je bil na dobri poti do morebitne zmage. Taktika dveh postankov bi se mu posrečila, če ga pred zadnjim postankom ekipa ne bi toliko časa zadrž(ev)ala na stezi. Namreč, v tem času je izgubil veliko dragocenih sekund, ki so ga stale boljše uvrstitve. Foto: AP
Sebastian Vettel ima še teoretične možnosti, da osvoji naslov svetovnega prvaka, a v letošnji sezoni je resnici na ljubo za kaj takega storil odločno preveč napak. Foto: AP
V skupnem seštevku za svetovno prvenstvo v formuli ena ima Hamilton 70 točk naskoka pred edinim tekmecem Vettlom. Do konca sezone so še tri dirke, kar pomeni, da bi Lewisu - v primeru Vettlove zmage - prihodnji konec tedna v Mehiki za novi naslov prvaka zadostovalo že 7. mesto.
Fernando Alonso se je takole pripeljal na dirko v Austinu ... in jo končal že po 600 metrih, ko je vanj trčil Lance Stroll s svojim williamsom. Foto: AP
VIDEO
Slavje Hamiltona preložen...

Dodaj v

Kimijevo prvo zmagoslavje po 2.044 dneh

Alonso: Pridem v ZDA in dirkam 600 m
22. oktober 2018 ob 09:23
Austin - MMC RTV SLO

"Vesel sem, danes sem marsikomu zaprl usta," je po zmagi na nedeljski dirki formule ena za VN Združenih držav Amerike v Austinu dejal Ferrarijev dirkač Kimi Räikkönen.

Kar 113 dirk so dirkači formule ena odpeljali od prejšnje Räikkönenove zmage v kraljici motošporta. 17. marca 2013 je ledeno-hladni Finec, ki je kvalifikacije za uvodno dirko sezone 2013 v Melbournu z lotusom sklenil šele na 7. mestu, stopil na najvišjo stopničko. Kdo bi si mislil, da bo moral na novo zmagoslavje čakati več kot pet let in pol?

A zmaga v nedeljo v Združenih državah Amerike zato ni bila nič manj sladka. Dirkač iz Espaa, ki je prejšnjo sredo praznoval 39. rojstni dan, je letos že večkrat dokazal, da je izjemno hiter in da lahko na nedeljskih preizkušnjah prvi prečka ciljno črto. Vsakič so se mu načrti zaradi različnih razlogov podrli, tokrat pa se je vse poklopilo.

V sobotnih kvalifikacijah je sicer za pičlih 7 stotink sekunde zaostal za najhitrejšim Hamiltonom, ki pa je moral v nedeljo, tudi zaradi prehitre obrabe gum in drugega postanka v boksih, priznati premoč. To je bila za Räikkönena 21. zmaga v karieri, s čimer je prehitel legendarnega Miko Häkkinena in postal najuspešnejši finski dirkač v zgodovini elitnega razreda motošporta.

Če zmagam, zmagam. Če ne, ne.
Post, ki je trajal 113 dirk, je zdaj končno prekinjen. "To mi nikoli ni bilo pomembno. Mislim, da je bil ta post zanimiv predvsem drugim. Če zmagam, zmagam. Če ne, ne. Moje življenje se zaradi tega ne bo prav nič spremenilo," je v svojem slogu po svoji deseti zmagi za Ferrari dejal Räikkönen in dodal: "Vesel sem, saj smo tu izključno zato, da zmagamo. Od drugih dirk je tokrat razlika le v tem, da me danes ljudje gledajo drugače. Vesel sem, danes sem marsikomu zaprl usta."

Svoje je pri Ferrariju oddelal
Räikkönen, ki je v Austinu desetič letos stopil na oder za zmagovalce, bo po koncu sezone zapustil Ferrari, saj so se v moštvu iz Maranella odločili, da ga bodo zamenjali z mladim Charlesom Leclercom. Kariero bo nadaljeval tam, kjer jo je začel – pri Sauberju. "Ljudje ne razumejo, da sem dejansko vesel selitve k Sauberju. Svoje sem opravil pri Ferrariju, z njim sem postal svetovni prvak, zmagal sem kar nekaj dirk," je še povedal Finec in pojasnil: "Kot dirkač stremim k različnim ciljem. Želim si drugačne stvari. Nad odločitvijo Ferrarija nisem niti najmanj razočaran. Želel sem le vedeti, kaj se bo zgodilo. V formuli ena sem že dovolj dolgo in dobro razumem, da ni pomembno, ali imaš pogodbo ali ne. Stvari se zgodijo iz različnih razlogov."

Verstappen užival kot že dolgo ne
Zelo zadovoljen je bil po dirki tudi drugouvrščeni Max Verstappen, ki je po spodletelih sobotnih kvalifikacijah ameriško preizkušnjo začel šele z 18. mesta. V zaključku dirke se je moral s precej obrabljenimi gumami pošteno potruditi, da je za seboj zadržal Hamiltona, a komaj 21-letni Nizozemec je še enkrat pokazal, iz kakšnega testa je. "Zelo zabavno je, ko se moraš v ospredje prebijati iz ozadja. Dirkaš z nasprotno taktiko od vodilnih in sproti ugotavljaš, kako se bo vse skupaj končalo. To je najzabavnejši del vsega," je povedal Verstappen, zmagovalec letošnje dirke za VN Avstrije v Spielbergu. Užival je tudi v napetem dvoboju s Hamiltonom v zaključku dirke. "Vedno je lepo tekmovati s svetovnimi prvaki. Boj za drugo mesto je minil v športnem duhu. Seveda je Lewis ves čas razmišljal le o osvojitvi naslova svetovnega prvaka, a za to mi je bilo vseeno," je še dodal.

Njegov moštveni kolega Daniel Ricciardo, ki bo po koncu sezone zapustil Red Bull in kariero nadaljeval pri Renaultu, je imel znova veliko smole, tokrat mu jo je zakuhal agregat. Za Avstralca, ki je letos dobil dve dirki (VN Kitajske in VN Monaka), je bil to že sedmi odstop.

Hamilton upal na boljši izid
Tretjeuvrščeni Lewis Hamilton bi lahko že v Austinu petič v karieri osvojil naslov svetovnega prvaka, a bo moral na morebitno izenačitev dosežka legendarnega Juana Manuela Fangia počakati še vsaj teden dni. Britancu je sicer kazalo odlično, v sobotnih kvalifikacijah je bil najhitrejši, tudi napad na zmago bi se mu na nedeljski dirki s taktiko dveh postankov najverjetneje posrečil, če bi zadnji postanek opravil vsaj tri, štiri kroge prej. Tako pa je izgubil kar nekaj dragocenih sekund, ki bi mu prišle v zaključku ameriške preizkušnje še kako prav. "Čestitke Kimiju. Danes je svoje delo opravil brezhibno, uspel mu je odličen štart, vse je storil pravilno. Tudi Max je bil odličen. V zaključku dirke je imel malce manj obrabljene gume od mojih, boj za drugo mesto je bil napet in dober. Seveda sem mislil, da nam bo tu uspel boljši izid, a to je največ, kar smo lahko danes dosegli," je povedal Hamilton.

Vettel: Lahko bi zmagal
Precej manj zadovoljen je bil Sebastian Vettel, ki je znova storil veliko napako, zaradi katere si je uničil dirko, morda celo razblinil upe na zmago. V boju z Ricciardom mu je še na drugi zaporedni dirki zavrtelo dirkalnik, s 4. je ekspresno padel na 15. mesto. Na koncu mu je sicer uspelo prehiteti Valtterija Bottasa in se uvrstiti tik pod oder za zmagovalce, a Nemec se dobro zaveda, da bi lahko v Teksasu stal tudi na najvišji stopnički. "Če bi po prvem krogu ostal na četrtem ali petem mestu, bi bil zelo blizu zmage. V tistem trenutku ne veš, kakšno taktiko so izbrali tvoji tekmeci, a imel sem dovolj hiter dirkalnik za zmago," je bil po dirki razočaran Heppenheimčan, ki je letos na dirkah storil odločno preveč napak za naslov prvaka.

Alonso: Pridem v ZDA in dirkam 600 m
Še najmanj zadovoljen pa je bil Fernando Alonso. Španec, ki se po koncu sezone poslavlja od formule ena, je dirko končal že v uvodnem krogu, ko je vanj trčil Lance Stroll. "Nisem slabe volje, le razočaran sem. V ZDA sem devet dni, da nastopim na dirki, ki pa se konča že po 600 metrih. Tako pač je. To je velika težava Mednarodne avtomobilistične zveze (Fia), če bo še naprej dopuščala takšno dirkanje. Dirkam tudi v drugem razredu motošporta (WEC - World Endurance Championship, op. a.), kjer nastopajo amaterji, in tam nikoli ni nobenih težav. V formuli ena je več amaterjev kot tam," je dejal dvakratni svetovni prvak in dodal: "Morda bo Fia ukrepala, ko se bo zgodila kakšna huda nesreča. Do takrat bomo poskušali uživati v drugih razredih motošporta, kjer bomo dirkali s 34 drugimi amaterskimi dirkači, 60-letniki, in kjer se takšne stvari ne bodo dogajale. Najbolje bi bilo, da bi v formuli ena najeli gokarte, da bi lahko vseskozi trkali drug v drugega."

Sezona formule ena se nadaljuje že ta konec tedna v Ciudadu de Mexicu, kjer je v nedeljo na sporedu dirka za VN Mehike.

Mitja Lisjak
Prijavi napako
Komentarji
zmajmun
# 22.10.2018 ob 10:18
pa kaj je zdej s temi zvezdicami??.. prejšnji sistem je boljši ko vidiš število plusov in minusov, ne pa samo razliko

admin poprav
Radoveden
# 22.10.2018 ob 11:31
"pa kaj je zdej s temi zvezdicami??.. prejšnji sistem je boljši ko vidiš število plusov in minusov, ne pa samo razliko"

Ma kaki razliko. Vidiš samo pluse! Ta sistem je blesav, ker se legitimira neumne izjave posameznikov, in se jim šteje samo pluse.
1591
# 22.10.2018 ob 09:31
Meni je pa Alonsova izjava všeč. Ima kar prav, tisti, ki zakrivijo nesreče, premalo odgovarjajo.
dunbar
# 22.10.2018 ob 09:41
Alonso se bo vpisal v zgodovino kot ena velika jokica, obnaša se kot užaljena primadona. Nesreče na startu se bodo vedno dogajale, tako pač je...

Vsi drugi so amaterji, on pa je dirkač brez napak in madežev, ja pa ja...Toti španci so vsi isti kalimeroti.
frozen pingvin 4
# 22.10.2018 ob 10:50
par Kimijevih uzjav včeraj:

Morda so navijači celo srečnejši od mene.

Očitno sem bolj srečen, kot če bi bil drugi.

Bolje to končati drugi...

Ubistvu ni bilo to nič posebnega zame, mislim, da je to pomenilo veliko več navijačem...če pride, pride, če pa ne, pa ne spremeni mojega življenja veliko.

Otroci so med dirko verjetno zaspali, toda žena je verjetno gledala.



LEGENDA :)
prim00z
# 22.10.2018 ob 09:27
kaj se jočeš alonso
proteus
# 22.10.2018 ob 14:26
te zvezdice mi gredo na živce. Bo treba 24 ur začet brat, čeprav mi gredo na živce
g1n3k
# 22.10.2018 ob 13:26
no Kimmi čestitke. zame boš povprečen dirkač, saj imaš vseskozi kar dobre avte, zmag pa je bilo bolj malo
.
Ne vem kaj si gledal pred petnajstimi leti, ampak Kimi je bil na vrhuncu kariere res top. Smola mu je preprečila par dodatnih naslovov.
Zmagal pa je z vsemi moštvi (Ferrari, McLaren in Lotus) razen v svojem prvem letu 2001, ko je vozil Sauber.
smr3k4
# 22.10.2018 ob 12:43
Radoveden je zadel žebljico na glavico.
jakosol
# 22.10.2018 ob 13:09
Kimi je za več kot 500 dni popravil rekord po najdaljšem obdobju med prvo in zadnjo zmago, ki sedaj znaša 5645 dni. Prejšnji rekord je imel M. Schumacher.
DeepBlue
# 22.10.2018 ob 10:43
@ clemente007

O Alesiju se ni govorilo kot o bogu, še manj pa, ker je vozil Ferrarija. Na začetku kariere se je z nekonkurenčnim Tyrellom zoperstavljal takratnemu 'bogu' Senni. Zato so ga želela imeti vsa moštva, podpisal je pogodbo z Williamsom, iz katere ga je odkupil Ferrari. Verjetno bi ga v Williamsu čakala lepša dirkaška prihodnost, ampak so prevladala čustva.
mb17
# 22.10.2018 ob 19:25
pozabljate, da je bil massa zelo dober.
potem pa se je zgodila tista vzmet, ki je vse končala
g1n3k
# 22.10.2018 ob 14:29
@aaa
http://www.statsf1.com/en/felipe-massa.aspx
http://www.statsf1.com/en/kimi-raikkonen.aspx
.
Kimi ima večji odstotek zmag, večji odstotek podijumov, več točk/dirko, večji odstotek okvar... je čisto po vseh parametrih boljši od Masse.
aaa
# 22.10.2018 ob 14:11
@g1n3k
Saj glih statistiko gledam. Skupaj sta bila 3 leta pri ferrariju. Vsak po 9 zmag. Če odšteješ obdobje po Budimpešti, ko Massa ni dirkal zaradi šraufa, ki ga je dobil v glavo, ima Kimi celo eno zmago manj. Kimi enkrat prvak za točko. Massa enkrat zgubil prvenstvo za točko. Zmanjkal mu je en usran krog na zadnji dirki. Če to ni podobna statistika in za dlako več sreče pri Kimiju pa tud ne vem.

Da ne omenjam tega, daje bil Massa pri ferrariju poleg kimija se s Šumijem in Alonsom. Jasno, da slednjima ni bil niti do gležnjev.
g1n3k
# 22.10.2018 ob 14:05
Kimi je imel na vrhuncu kariere rezultate nekje v rangu Masse v istem avtu. Torej je bil tudi Massa res top ali kako?
.
@aaa. Ta tvoj "nekje" pač ni res. Massa in Kimi sta neprimerljiva v F1, poglej si še statistike.
rdečinavijač
# 22.10.2018 ob 10:45
Kimi je rekorder po času ki je minil med prvo in zadnjo zmago.
DeepBlue
# 22.10.2018 ob 10:44
Aja, zmagal je eno samo dirko, ne dveh. Ogromno pa jih je izgubil. Večine ne po svoji krivdi.
clemente007
# 22.10.2018 ob 09:56
po tolkih dneh bi zmagal tui jaz.. isti k kot Jean Alesi pred 20 leti: govorilo se o njemo kot o bogu
( seveda ker je vozil ferrari ) zmagal dve dirke v 20 letih ...hudo...
xyz72
# 22.10.2018 ob 15:31
Dirkača (kimi ,massa) sta res primerljiva če se gleda skupno obdobje v istem bolidu(ferrari),razlika se je naredila prej v sezoni 2005, ko je kimi osvojil 7 zmag in končal drugi,za fernandom alosnom.
as_kgarnett
# 22.10.2018 ob 11:07
Za mehiko bosta red bull in predvsem ferrari v prednosti pred mercedesom, ki mu vrocina ne pase, gume se jim hitreje obrabijo kot pri ostalih
proteus
# 22.10.2018 ob 10:29
no Kimmi čestitke. zame boš povprečen dirkač, saj imaš vseskozi kar dobre avte, zmag pa je bilo bolj malo
haninngway
# 24.10.2018 ob 12:14
Še vedno sem mnenja da dirkač na 4. kolesih dozori pri 40. in je najboljši okoli 50. ampak pustimo to. Bravo KIMI!!
topgun1984
# 23.10.2018 ob 20:58
Sej je kar je!!! V takem avtu in tolko cass brez zmage???
Nesposobnes, slaba figura za vse,..
Ferarri bi komot dobil boljsega in cloveka, ki je vzor in zanimiv za ljudi in ki bi formuli kaj dal!
On da vedet, da je placan in mu je vseeno.
aaa
# 22.10.2018 ob 13:34
@g1n3k
Kimi je imel na vrhuncu kariere rezultate nekje v rangu Masse v istem avtu. Torej je bil tudi Massa res top ali kako?
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Brazilije, Sao Paulo

Končni vrstni red (po 71 krogih):    
 1. L. HAMILTON    Mercedes 1:27:09,0
 2. M. VERSTAPPEN  Red Bull      +1,4
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari        4,7
 4. D. RICCIARDO   Red Bull       5,1
 5. V. BOTTAS      Mercedes      22,9
 6. S. VETTEL      Ferrari       26,9
 7. C. LECLERC     Sauber        44,1
 8. R. GROSJEAN    Haas          51,2
 9. K. MAGNUSSEN   Haas          52,8
10. S. PEREZ       Racing Point  1 kr
11. P. GASLY       Toro Rosso    1 kr
12. B. HARTLEY     Toro Rosso    1 kr
13. C. SAINZ       Renault       1 kr
14. S. VANDOORNE   McLaren       1 kr
15. E. OCON        Racing Point  1 kr

Odstop: Hülkenberg.                  
 
Skupni vrstni red, dirkači:        
                                                                   
 1. L. HAMILTON    Mercedes        383
 2. S. VETTEL      Ferrari         302
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari         251
 4. V. BOTTAS      Mercedes        237
 5. M. VERSTAPPEN  Red Bull        234
 6. D. RICCIARDO   Red Bull        158
 7. N. HÜLKENBERG  Renault          69
 8. S. PEREZ       Racing Point     58
 9. K. MAGNUSSEN   Haas             55
10. F. ALONSO      McLaren          50
                                      
Moštva:                               
 1. MERCEDES   620  5. HAAS FERRARI 90
 2. FERRARI    553  6. McLAREN      62
 3. RED BULL   392  7. RACING POINT 48
 4. RENAULT    114  8. SAUBER       42