Femke Van den Driessche, lanska evropska prvakinja v ciklokrosu, je bila 30. januarja na svetovnem prvenstvu v Zolderju ena izmed favoritinj dirke v kategoriji do 23 let, ki pa jo je morala v dežju in vetru predčasno končati po treh od štirih krogov, domnevno zaradi okvare verige. Na splošno ji na dirki ni šlo po načrtih, saj ni bila med vodilnimi, ampak zunaj najboljše deseterice. Preiskovalci so že ob pregledu kolesa na štartu posumili, da si poskuša pomagati na nedovoljen način. Foto: EPA
Femke Van den Driessche, lanska evropska prvakinja v ciklokrosu, je bila 30. januarja na svetovnem prvenstvu v Zolderju ena izmed favoritinj dirke v kategoriji do 23 let, ki pa jo je morala v dežju in vetru predčasno končati po treh od štirih krogov, domnevno zaradi okvare verige. Na splošno ji na dirki ni šlo po načrtih, saj ni bila med vodilnimi, ampak zunaj najboljše deseterice. Preiskovalci so že ob pregledu kolesa na štartu posumili, da si poskuša pomagati na nedovoljen način. Foto: EPA
Zadnji "hit" prevarantov: motorčki na kolesih

To je bil prvi odkriti primer t. i. mehanskega dopinga v kolesarstvu. "Kolo smo preiskali z novim testom z magnetno resonanco, ki smo ga uvedli letos. Elektromotor smo odkrili, ko je bilo kolo v boksu," so pri UCI-ju zapisali v sporočilu za javnost.

V kolesu 19-letne Belgijke je bil v sedežni cevi motor Vivax z baterijo, nadzirala pa ga je prek Bluetootha na krmilu.

Že prej končala kariero
Van den Driesscheva je sprva zanikala, da bi konec januarja v Zolderju namerno uporabljala kolo s skritim motorjem, rekoč, da je enako kot njeno kolo, a da pripada prijatelju in da ji ga je reprezentančni mehanik napačno izročil pred dirko. Pozneje se je odločila, da se ne bo branila oziroma pritožila in je končala kariero.
UCI je izbrisal vse njene dosežke od oktobra 2015, vrniti pa bo morala tudi medalje in denarne nagrade, ki jih je prejela v tem obdobju.
Testiranje naj bi predstavili prihodnji teden
"Verjamemo, da je test z magnetno resonanco najboljša tehnologija, ki jo imamo za boj proti tovrstnim prekrškom. Omogoča nam zelo hitro testiranje velikega števila koles. Letos smo na različnih dirkah na ta način testirali že več kot dva tisoč koles," je za Reuters povedal predsednik UCI-ja Brian Cookson. Tehnologijo naj bi podrobneje predstavili na novinarski konferenci prihodnji teden.
UCI je januarja lani sprejel poseben pravilnik, ki obravnava tovrstne kršitve, minimalna predvidena kazen pa je šestmesečna prepoved tekmovanja.

Zadnji "hit" prevarantov: motorčki na kolesih