Kolesarstvo
Letos se je Giro končal v Rimu. Foto: Reuters
Letos je zmagal Chris Froome, ki je tako slavil na vseh treh tritedenskih dirkah. Foto: Reuters

Dodaj v

Giro s številnimi vzponi in tremi kronometri eden najtežjih zadnjih let

Končna odločitev na 15,6 km dolgem kronometru
31. oktober 2018 ob 18:27
Milano - MMC RTV SLO, STA

Prireditelji prve tritedenske kolesarske dirke v sezoni, Dirke po Italiji, so predstavili podrobnosti trase naslednje izvedbe. Giro se bo začel 11. maja v Bologni, cilj pa bo 2. junija v Veroni.

Za razliko od prejšnjih let bo dirka skoraj ves čas potekala po italijanskih tleh, mejo bo prečkala le v San Marinu. Trasa bo ena najtežjih v zadnjih letih. Mesto Romea in Julije bo dalo končnega zmagovalca, saj v Veroni, kot se sicer pogosto zgodi, ne bo sprinterske etape oziroma parade šampionov, temveč posamična vožnja na čas, ena od treh na 102. Giru. Preostala dva bosta prvi dan v Bologni in vmes v San Marinu.

Prireditelji so pripravili sedem etap, ki se bodo končale s ciljnim vzponom. Najvišja točka dirke bo prelaz Gavia 2.618 metrov nad morjem. Kolesarji bodo zavili še na znamenita prelaza Mortirolo in Manghen. Že uvodne etape ne bodo posebej lahke, pravo hribolazenje pa se bo začelo 13. dan, ki se bo končal ob jezeru Serru na 2.247 metrih nadmorske višine. 15. etapa bo šla čez vzpone slovite enodnevne klasike po Lombardiji, do konca dirke sledijo etape s prelazi Gavia, Mortirolo ter številni vzponi v gorah severne Italije.

Končna odločitev na 15,6 km dolgem kronometru
20. etapa, ki bo zadnja gorska, bo spektakularna. Start bo v malo znanem kraju Cima Campo, od tam bo kolesarje pot peljala 18,9 kilometra navkreber na prelaz Manghen. Sledil bo dolg spust, vožnja po dolini Fiemme in za konec 13,5 kilometra dolg vzpon na Croce d'Aune. Zmagovalec Gira bo znan v Veroni po 15,6 kilometra dolgem posamičnem kronometru, ki bo razgiban, vmes bo vzpon v dolžini 4,5 kilometra in s povprečnim naklonom petih odstotkov. Zmagovalca bodo okronali v znamenitem amfiteatru.

V 21 dneh bo karavana prevozila 2.518,5 kilometra s 46.500 višinskimi metri, s čimer bo dirka ena najtežjih v zadnjih letih.

T. J.
Prijavi napako
Komentarji
Pija_Olimp
# 31.10.2018 ob 19:18
Ne se prehitro veseliti: Gira ne bo v Furlanijo, pride le na vzhodno mejo Benečije.

Mojster avtor, popravi Trbiž (Tarvisio) v Treviso (zanj ni slovenskega imena)!

Predstavitev je bila luštna, veliko bolj intimna od Toura. Izpostavljena gosta sta bila Froome in Viviani. In ko so prikazovali vožnjo na Montirolo, je Elia stisnil ustnice in pozelenel, Froomey pa se je nasmehnil in učki so mu zažareli. :-)
muzejčanka
# 31.10.2018 ob 22:03
Čeprav bo Tour 2019 zelo zanimiv pa ga bo v trasi zopet zasenčil Giro. Takšen pa že dolgo ni bil. Res bo svinj..o težek. Že prve etape bodo zelo zanimive kljub temu, da so označene za ravninske. Malo kruha bo za šprinterje. Ne bo jih veliko na Giru. Pravi ravninski sta edino 10 in 11 etapa. Devet (!!!) etap je daljših od 200 km! Tudi 16. etapa z štirimi prelazi (tudi z Gavio in Mortorolo) je dolga 226km! Primož bejž mi na Giro! Tu bodo legendarne bitke. Samo forma mora biti prava (tudi nekaj sreče) in ne more ti ujiti vsaj oder. Seveda upam tudi na pravo podporo ekipe. Z debelo si bom na stenskem koledarju označila 11. Maj 2019!
CaEdMoN
# 31.10.2018 ob 19:17
Tako Giro kot Tour bosta zelo zelo zanimiva.
Rogliča pričakujem na Giru.
rokers
# 01.11.2018 ob 16:05
No končno trasa gira, nekaj predvidevanj, ki so krožile po spletu se ni uresničilo, predvsem sem upal, da bodo izpeljali 13 etapo na vrh planote z makadamom ( al nekaj takega se je obetalo). Trasa po mojem vseeno skupno ni najtežja, je precej zelo dolgih etap, veliko več kot v prejšnjih edicijah (al kot na TdFju, da o Vuelti ne govorim). Je pa etapa z Gavio in Mortirolom verjetno ena najtežjih gorskih etap, kar pomnim - še posebno če vreme ne bo idealno, bo prav brutalna. Malce razočaran z Dolomitskimi etapami in sem upal na kak resen klanec več v začetku gira. A nasplošno manj težko traso rešijo trije kronometri, ki so kar zahtevni in dve super težki etapi: 14 do Coumayerja in že omenjena čez Mortirolo. Pa še kratka analiza:
1.etapa: krono kot narisan za Rogliča, če gre ga že takoj vidim v roza, kar bi lahko bil velik izziv za našega. Začetek raven, potem zaključek kot na Giro d Emilia - tudi do 16%. Kdor bo tu osvojil roza jo lahko zadrži skoraj dva tedna, če bo seveda imel kdo interes
2.etapa:razgibana etapa, na gazzetti pravijo, da ne bo za šprint, a jaz mislim, da kak močen šprinter in močna ekipa bodo zadržali malce razredčen peloton (kak Viviani bi znal zdržat, ali Trentin)
3.etapa: začetek razgiban, a potem ravnina- šprint
4.tudi ta razgibana, a z zelo zanimivim zaključkom: Yates vs Rogla:) no lahko kak bolj hiter ala Sagan
5.etapa: začetek razgiban, a bi morale šprinterske ekipe polovit ubežnike v ravninskem zaključku
6.etapa:zelo dolga razgibana etapa z daljšim vzponom pred koncem, potem malo gor dol - če bodo šli na polno, jih skupaj ne pride več kot 70, a kakih razlik ne bo
7.etapa: še bolj razgibana etapa, na koncu bo lahko kdo izgubil nekaj sekund - spet prilika za kakega Yatesa
8.etapa: ponovno zelo dolga etapa, ravna na začetku, potem razgibana a se bo končalo s šprintom, če bojo močne ekipe šprinterjev ble sposobne držat skupaj
9.etapa: krono, kjer bo prišlo kar do velikih razlik, a tudi kak Nibali, Yates in podobni lahko zaradi klanca celo ne izgubijo preveč - favorit Rogla
10.etapa: najlažja brez metra klanca
11.etapa: malce manj lahka
12.etapa: tolko opevana etapa v spomin na Coppijev čudež bo precej precej lažja, a vseeno se lahko kaj zgodi. Prvi resen vzpon na giru ne bo naredil razlik, a jih bo en kratek strm klanec pred ciljem
13.etapa: prva res gorska etapa z neznanim zaključkom, težka a bolj uvod v še težje etape. Dva prelaza bosta razredčila grupo, konec pa naj bi šel po neki ozki stari cesti (verjetno ni makadama, kot se je napovedovalo)
14.etapa: štirje prelazi, zadnji dolg in zahteven in potem še spust in vzponček v Courmayer - zelo težka še posebno po taki etapi, ki je bla en dan prej..A vseeno ne pričakujem usodnih razlik
15.etapa: zelo dolga etapa, začetek raven zaključek kot na Lombardiji (no brez Mura di Sormano), a vseeno se zna kaj zgodit, saj bodo imeli v nogah dve težki gorski etapi.
16.etapa: kraljevska z naskokom, kot da ni dovolj Gavia in Mortirolo, ki sta sama po sebi težka, še pred tem dva prelazka prej in končni vzpon na Ponte di Legno - ne samo vzponi, tudi spusti znajo naredit razliko. Mislim, da je to ena najtežjih etap (seveda če je bodo izpeljali zaradi vremena): višina, dolžina, strmi vzponi (tudi Gavia ima kak del nad 10%) in divji spusti - za bit pred TV (čeprav bi rad proval Mortirolo in Gavio - kar je prevelik zalogaj za MTB trakotor). No to pa je etapa za Nibalija ali Frooma (tu zna imeti Rogla probleme, Yates pa še več, tu npr kak Valverde nima šans)
17.etapa:kao gorska, a sama po sebi ne preveč zahtevna, ker pa sledi po tako težki etapi zna tudi imet žrtve - verjetno prilika za ubežnike
18etapa: začne se z vzpončkom, kar lahko da priliko ubežnikom - šprinterske ekipe bodo razredčene in bodo težko polovile ubežnike (na začetku gira bi to bil zagotovo šprint glavnine, tako
19.etapa:nič posebnega, so vzponi, a nikakor taki da bodo žrtve - bo pa ambient prekrasen - zame San Martino di Castrozza en najlepših krajev v Dolomitih (in ker bo ta najbližje nam, bosta ta in 20 najprimernejši za ogled)
20etapa: začetek težji od konca, ker bo po 3 tednih bo zahtevna, noben vzpon ni preveč strm, a bo vseeno kar nekaj šans za preobrat. Zaključek ni prav poznan, kdor bi rad kaj naredil bo moral napast že zgodaj
21 etapa: kot da ni bllo dovolj še resen krono z lepim ciljem v areni. A ni ravninski kot sem pričakoval, a je vmes kar dolg klanc, ki bo scuzal še zadnje atome moči kolesarjem. Če bodo majhne razlike med prvimi (v kar dvomim) lahko zna kdo preobrnit giro v svojo korist (Rogla npr)

Na splošno bo letos manj zelo strmih klancev, prvi teden na sploh ne bo kakega resnega vzpona, seveda pa ne dolgočasen in šprinterski. Do 11 etape bosta kronota naredila največ razlik (med najboljšimi lahko tudi nad 3min), potem pa 4 etape, vsaka s svojo specifiko in klanci bodo naredili razlike. Potem po drugem dnevu premora pa sledi etapa z Gavio in Mortirilom, ki zna tudi že odločit giro. Potem sledijo etape, ki same po sebi niso tako težke, a bo utrujenost in pomoč ekip znalo kaj preobrnit. Če sem iskren sem pričakoval več, kak bolj strm klanec, kak makadamski vzpon, predvsem kak klanec v prvem tednu. Mislim, da ni trasa kaj težja od TdFja 2019, katerega trasa me je pozitivno presenetila, glavna razlika je v 3 resnih kronometrih in res nori etapi na Gavio.. Če gre Rogla bo zagotovo med favoriti, ima 3 kronometre, ki mu bodo dali prednost pred ostalimi (še posebno če ne bo Dumoulina in Frooma), na začetku je tudi nekaj klančkov kjer je boljši od Nibalija, Lande, Lopeza in podobnih, lahko mu bo kaj zmanjkalo prav na tistih najtežjih etapah (ki so tudi zelo dolge, kar za sedaj Rogli ni najbolj ustrezalo).. Če bo prišel Dumoulin bi ga videl kot glavnega favorita, tako vidim Nibalija in Roglo, Bernal po mojem bo preveč zaostal na kronotih, za Yatesa pa je nekaj etap preveč težkih (to ni vuelta)
bostbart
# 31.10.2018 ob 19:30
Gremo na GIRO Rogla! Tour itak praviš da pride 2020 na vrsto...
1001
# 02.11.2018 ob 18:02
Rokers, če bi ti delal grand toure...bi se tekmovalcim zmanjšala povprečna doba življenja za 10 let:))
interakt
# 31.10.2018 ob 18:50
Super, da bo kar nekaj vzponov v Dolomitih.
rokers
# 03.11.2018 ob 08:29
1001: ne ah kje pa. mene me ja samo zmotil napis, da bo ta giro en najtežjih in kar se je govorilo pred objavo traso: ko se je omenjalo en ciljni vzpon v prvem tednu in precej težja etapa v spomin na Coppija (cilj v Pinerolu) in naslednja etapa, ki naj bi se zaključila na makadamskem vzponu.
Lanski giro je bil zagotovo bolj zahteven: res ni bilo etape kot je letošnja z Gavio in Mortirolom in 3 kronotov, so ble pa že v prvih 9 dneh tri gorske etape, kjer je prišlo že do nekih razlik in v zadnjem tednu etape z Zoncolanom, Finestrami in 20 na Cervinio.
Traso za drugo leto bi jaz celo olajšal: veliko etap je predolgih (brez pomena) nad 200km (ok tista z Gavio in ciljem v Comu), manj kronota (zadnji ne vem če bo kaj odločal), bi pa dal kak ciljni vzpon v prvem tednu, kak strm klanček več v Apeninskih etapah (kot lani) in tisti etapo do San Martina di Castroze bi dal kak prelaz več..Kak makadamski odsek pa bi vedno popestril dirko,
grega7
# 31.10.2018 ob 20:38
Lepa trasa, škoda da ne pride bližje Sloveniji, ampak eno etapo bo gotovo treba it gledat in odpeljat kak vzpon, še najraje Mortirolo, ki je brutalen, ampak morda je boljše gledat tisto etapo po TV in se odpravit na clij 19. etape, seveda do vznožja hriba z avtom in na clij s kolesom tistih 11km s 6% je za rekreativce čisto dovolj za zabavno spremljanje dirke. :)
pjandura
# 31.10.2018 ob 20:25
Moram zdaj Roglo na telefon dobiti.
1001
# 03.11.2018 ob 18:23
Hec...:) Fajn te je brat! lp
vle
# 02.11.2018 ob 16:34
Mortirolo: https://www.cyclinglocations.com/mortiro
lo-pass-mazzo/
grega7
# 01.11.2018 ob 12:16
Pisec članka, nekje je zmanjkalo 1000 km? "V 21 dneh bo karavana prevozila 2.518,5 kilometra s 46.500 višinskimi metri, s čimer bo dirka ena najtežjih v zadnjih letih."
Gorske etape bodo prava poslastica, sicer bo Sky gotovo močen - kapetan verjetno G ali Bernal, verjetno bo Nibali spet probal zmagat Giro, Yates ima neporavnane račune, od Movistarja verjetno Landa itd. Rogla lahko s formo iz Toura konkurira za stopničke, 3 kronometri mu pridejo prav, če ne bo Domoulina, ki pa naj bi vse stavil na Tour, upam da res in da končno premaga Sky. Ampak Giro nikoli ni predvidljiv kakor Tour, prav to je čar te dirke. Upajmo tudi na lepo vreme, da se bo šlo v 16. etapi čez vse prelaze, kajti Gavia z več kot 2600 m nv ni nujno da bo, recimo Mortirolo je bil leta 1990 prav nadomestek za Gavio, ki je bil zaprt. Mortirolo ni bil planiran v trasi, vendar so organizatorji iskali nadomestilo in od takrat se pojavlja ta epski prelaz na Giru. Včeraj so spraševali Frooma, če pozna Mortirolo, pa je rekel, da je malce treniral tam okoli, ni hotel povedati, ali ga je poskušal vozit na polno in ni hotel primerjati z Anglirujem, za oba klanca so govorili, da naj bi bila najtežja v Evropi, a so Italijani malo pozabili na Zoncolan? :) V glavnem obeta se spektakel, upam, da tudi ostali "contenderji" pridejo malce k sebi, recimo Aru, Quintana itd. da bo sezona še bolj zanimiva, seveda glede GT-jev.
Kazalo