Kolesarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 11 glasov Ocenite to novico!
Tony Martin
Tony Martin je še tretjič zapored osvojil naslov svetovnega prvaka v vožnji na čas. V Firencah je na kronometru vozil s povprečno hitrostjo 52,9 km/h. Foto: EPA
       Menim, da je bil to eden najboljših kronometrov, kar sem jih kdaj odpeljal. Tako moje dirkanje kot psihična priprava sta bila občutno boljša kot na lanskem svetovnem prvenstvu. Skoraj celotno dirko sem lahko oddelal na 100 odstotkih in to se je poznalo pri času.       
 Tony Martin
VIDEO
SP: Martin in Wiggins po...
VIDEO
Izjemen kronometer Martin...

Dodaj v

Martin tretjič zapored svetovni prvak v vožnji na čas

Kristjan Koren osvojil 50. mesto
25. september 2013 ob 16:28,
zadnji poseg: 25. september 2013 ob 18:08
Firence - MMC RTV SLO

Nemec Tony Martin je še tretjič zapored dobil kronometer na svetovnem kolesarskem prvenstvu. Na odru za zmagovalce sta se mu pridružila še Britanec Bradley Wiggins in Švicar Fabian Cancellara.

Martin, ki je odpeljal najhitrejši kronometer v zgodovini prvenstev (povprečna hitrost: 52,9 km/h), je vozil izjemno, bil je razred zase, v cilj je prispel z nekaj več kot 46 sekundami prednosti pred drugouvrščenim Wigginsom, ki je dolgo topil prednost Cancellare in ga na koncu ugnal za dobri dve sekundi. Skoraj minuto in pol je na 4. mestu zaostal Belorus Vasil Kiryenka (1:26,01), peti je bil Američan Taylor Phinney (+2:08,00).

Martinu uspel eden najboljših kronometrov
Martin, ki je s tremi naslovi svetovnega prvaka v kronometru izenačil rekord avstralskega kolesarja Michaela Rogersa, je s sredino zmago osvojil še drugi naslov na tem prvenstvu. Predtem je z moštvom Omega Pharma-Quick Step osvojil tudi ekipni kronometer. "Menim, da je bil to eden najboljših kronometrov, kar sem jih kdaj odpeljal," je dejal presrečni Martin, potem ko se je povsem izčrpan v cilju ulegel na tla in z dvignjenimi rokami proslavljal naslov prvaka. "Tako moje dirkanje kot psihična priprava sta bila občutno boljša kot na lanskem svetovnem prvenstvu. Skoraj celotno dirko sem lahko oddelal na 100 odstotkih in to se je poznalo pri času," je še dodal Nemec.

Koren osvojil 50. mesto
Edini slovenski predstavnik Kristjan Koren je na koncu osvojil 50. mesto med 77 kolesarji, za Martinom je zaostal slabih šest minut in pol (+6:25,55). 26-letni Primorec, ki je na lanskem SP-ju v vožnji na čas sicer osvojil 17. mesto, je po kronometru povedal: "Dal sem maksimalno od sebe. Prišel sem na kronometer po vseh ostalih dirkah in praktično nisem imel nobenih možnosti. Mogoče sem marsikoga razočaral, a najpomembneje je, da nisem razočaral samega sebe, tako da tu ni nobenega strahu. Imam dva dneva časa za počitek, nato pa me čaka še cestna dirka."

SP v kolesarstvu, Firence

Kronometer, člani (56,8 km):
 1. T. MARTIN        NEM    1:05:36,65
 2. B. WIGGINS       VB         +46,09
 3. F. CANCELLARA    ŠVI         48,43
 4. V. KIRJENKA      BLR       1:26,01
 5. T. PHINNEY       ZDA       2:08,00
 6. R.-C. QUAADE     DAN       2:36,33
 7. M. PINOTTI       ITA       2:41,92
 8. A. MALORI        ITA       2:51,07
 9. G. LARSSON       ŠVE       2:58,47
10. K. SJUCOV        BLR       3:59,54
...                                   
50. K. KOREN         SLO       6:25,55
                                      
M. L., <a href="https://twitter.com/lisjakm">@lisjakm</a>
Prijavi napako
Komentarji
zuco
# 25.09.2013 ob 16:47
Najprej moram povedati da je neumen prenos kronometra če ne kažete hitrosti. A je res tako težko kazati hitrost tistega ki je na kameri? no sedaj pa malce moje analize, sem izjemno podrobno spremljal kronometer.

Fabian Cancellara: Kronometer je bil zanj izrazito predolg. Na koncu je izgubil ogromno, več kot 20 sekund. Ima prenizek položaj na kolesu. Pomaknjen je izrazito naprej kar daje aerodinamično držo, vendar predvsem zaradi ramenskega obroča zelo zelo težko obvladljiv položaj. Tudi hitrost je težko zadrževati dlje časa, je pa seveda pospeševanje bistveno lažje. Na nogi trpijo samo stegenske mišice. Razdalja med sedežem in balanco je prevelika. Zelo hitro je imel težave na kolesu, na polovici je opletal in se boril za položaj. To je bilo jasno videti na kameri. Kolo ima izrazito uravnotežen predvsem na prečniki, to daje malce težjo vodljivost vendar večjo hitrost v dolino.
Bradley Wiggins: Precej visok položaj, dodatno višino so mu dali podstavki na ročkah. Razdalja med sedežem in balancu precej manjša kot pri Fabianu. To daje tudi manjše obremenitve na ramenski obroč in precej večje na komolce. Posledično praktično ne spreminja položaja. Če ste opazili je imel Fabian ročke precej bolj naravnost od Wiggins. Pridobival je proti koncu, predvsem zato ker Švicar ni zdržal. Ima položaj za oval to tudi vsi vemo. Obtežitev kolesa je precej bolj na sedežu kot na prečniku kot je to pri Švicarju. To tudi daje občutek lažjega pedaliranja, je pa tudi res da izgublja na spustih in dolini. Danes je začel prepočasi, sposoben je hitrejše vožnje. Malce težave na ovinkih, mišice se hitreje zakislijo če imaš lažji prenos. Z lažjim prenosom težko zmagaš tak kronometer.
Tony Martin: Popoln kronometrist. Malce nižji položaj kot pri Britancu. Še vedno višji kot pri Švicarju. V celi progi je dvakrat šel na položaj stran od ročk. Prenos ni ne težak ne lahek, preprosto ga prilagaja pedaliranju. Ima fantastičen občutek za pedaliranje. Bi bila zanimiva primerjava količina pedaliranja na 10 kilometrov pri vseh. Za razliko od Britanca on obremenitev porazdeli med komolci in ramenskim obročem, še vedno pa je precej bolj osredotočen na sedež. Švicar je stalno težil k položaju naprej in zadnji del sedeža puščal prazno. To je hiter položaj vendar ga ne moreš dolgo držati. Martin pa je precej pomaknjen nazaj na sedež. Zaviral praktično ni, človek ima občutek da je stroj. Najbrž popolno odpeljan kronometer. Kapo dol pred njim.

Jani bi tole lahko vzel kot trening, res mi ni jasno zakaj je odpovedal. OD Korena pa sem tudi pričakoval malce več. Očitno je utrujen od dolge sezone pa vendar.
zuco
# 25.09.2013 ob 17:02
mislim da bi moral it zuco pelat, zmaga ne uide...

Podal sem samo moje videnje ob pozornem ogledu kronometra. Nekaj let sem treniral kolesarstvo. Ne vem zakaj tak komentar, ker nisem hotel nič slabega.
conse39
# 25.09.2013 ob 18:54
ne Zuco, žal ne...
ti očitno ne razumeš, da je tehnika krono vožnje predvsem posledica individualnih sposobnosti posameznika in ne obratno. zato imajo različno tehniko, stil, kadenco, položaj ker so testiranja pokazala da tako dosežejo najboljši iskoristek moči in ostalih faktorjev, ki so pomembni pri 50km ravninskem kronometru.
če bi bilo tako lahko kot ti bi si vsi imeli isti stil vožnje a temu še zdaleč ni tako...poglej samo primer stila vožnje npr. Sergeja Gončarja, Miguela Induraina ali pa Armstronga; vsi tako zelo različni v tehniki a vsi izjemni kronometristi...
conse39
# 25.09.2013 ob 18:36
Zuco...
upam, da se zavedaš da vsi trije veliki, ki jih omenjaš so dali skozi že aerodinamična testiranja v vetrovniku in ogromno individualnih testiranj glede pozicije za krono...vsak ima svojim karakteristikam prilagojen optimalen položaj na biciklu in ko ti omenjaš, da ima Fabian prenizek, Bradley pa previsok položaj na kolesu je to posledica njunih lastnosti in poleg aerodinamike so pomembni tudi izkoristek moči, udobje in nešteto majhnih individualnih faktorjev...preveč si se osredotočil samo na aerodinamični položaj, vsi so dejansko na optimumu svojih lastnosti.
mr. pp
# 25.09.2013 ob 18:26
zuco, brez zafrkancije, a mi lahko poveš, kako je možno, da kolesarji top klase izgubljajo zaradi tehnike... A ne bi Cancellara po vseh teh letih ugotovil, kakšna tehnika je zanj najboljša? Malo čudno se mi zdi, da bi na svetovnem prvenstvu glavni favoriti izgubljali zaradi položaja na kolesu.
JoshauBoy
# 25.09.2013 ob 18:25
Martin je progo odpeljal 1 sekundo in 30 stotink hitreje, kot ekipa Astane v nedeljo.
zuco
# 25.09.2013 ob 18:22
Tadej Valjavec.
zuco
# 25.09.2013 ob 17:58
Švicarju ustrezajo tehnični kronometri zato ker je izjemen v pospeševanju.
topko86
# 25.09.2013 ob 17:55
@zuco...
Tehnike so si različne vendar se vidi katera je najboljša ne. Po rezultatu.

Ni vse v tehniki. Wiggins je lansko leto pometel z Martinom in Cancellaro. Letos na Vuelti pa Cancellara tudi ugnal Martina. Mislim vseeno da je trenutna forma bolj pomembna. Cancellari tudiustrezajo tehnicni kronometri. Ce bi tale danes imel samo 2 km kaksnega rahlega vzpoma ali kak ovinek vec, Tony ne bi bil prvak
topko86
# 25.09.2013 ob 17:00
Kje je Froome??? Na TDF je na tistem prvem ravninskem kronometru zaostal le nekaj sekund za Martinom
hockeymaster
# 25.09.2013 ob 17:14
Podal sem samo moje videnje ob pozornem ogledu kronometra. Nekaj let sem treniral kolesarstvo. Ne vem zakaj tak komentar, ker nisem hotel nič slabega.

Skoraj prepričan, da je vsak od teh, ki si jih omenjal, svojo tehniko v vseh teh letih kar se tiče kronometra prignal do skrajnosti. Pač kolikor je vsak sposoben, in tako se je danes razpletlo, že jutri bi se lahko drugače.
Cyril
# 25.09.2013 ob 16:39
Zanimivo, da pa včiraj niste nič napisali o ženskah. Naši dve sta bili na 40. in 41. mestu od 45 tekmovalk
conse39
# 25.09.2013 ob 19:22
"Noge so prave, forma je prava, a ta disciplina je specifična. Če se bodo noge obračale, kot bi se morale, potem bi lahko bil blizu mestu, ki sem ga osvojil lani, « je dejal Kristjan Koren pred štartom
"Dal sem maksimalno od sebe. Prišel sem na kronometer po vseh ostalih dirkah in praktično nisem imel nobenih možnosti. Mogoče sem marsikoga razočaral, a najpomembneje je, da nisem razočaral samega sebe," je dejal Kristjan Koren po prihodu v cilj

...vem da krono ni Korenova specialiteta in da nihče ni pričakoval vrhunske uvrstitve od njega in čeprav je selektor Hvastija rekel, da je prav Koren trenutno edini slovenec, ki lahko odpelje vrhunski ravninski kronometer, mene ni razočaral in ga tudi zdaj ne mislim kritizirati...
ampak: pred štartom pričakuje dobro uvrstitev, ker pravi da noge so dobre in forma je prava...po cilju pa pove da itak se je zavedal, da ni imel možnosti za kaj več...nevem no...
zuco
# 25.09.2013 ob 19:17
Jani je tudi izgubil na kilogramih, zato ne zmore več tako voziti kot včasih.
zuco
# 25.09.2013 ob 19:02
Zuco, ti preveč samo o aerodinamiki govoriš, to hočem povedat.

Seveda so tudi druge stvari. Jaz samo povedal kje so razlike v aerodinamiki. Se opravičujem če sem preveč pametoval. Nič slabega nisem hotel. Lep pozdrav pa fajn navijajte v nedeljo. Mogoče se bova z ženo zapeljala ob progo.
zuco
# 25.09.2013 ob 19:00
ti očitno ne razumeš, da je tehnika krono vožnje predvsem posledica individualnih sposobnosti posameznika in ne obratno. zato imajo različno tehniko, stil, kadenco, položaj ker so testiranja pokazala da tako dosežejo najboljši iskoristek moči in ostalih faktorjev, ki so pomembni pri 50km ravninskem kronometru.
če bi bilo tako lahko kot ti bi si vsi imeli isti stil vožnje a temu še zdaleč ni tako...poglej samo primer stila vožnje npr. Sergeja Gončarja, Miguela Induraina ali pa Armstronga; vsi tako zelo različni v tehniki a vsi izjemni kronometristi...


Ja seveda da je prilagojena individualnim lastnostim. Naprimer Wigginsu višji položaj mogoča precej večjo mirnost na kolesu. Dela praktično samo s spodnjim delom telesa, ker sta sedež in balanca v podobni višini. Če bi on danes hotel konkurirati Martinu bi rabil nižji položaj, vendar vprašanje če bi zdržal pedaliranje čez celo progo. S tem položajem pa tako Cancelara kot Wiggins nista imela prav nobenih šans premagat Martina. Pri Cancelari je na trenutke ramenski obroč celo precej nad komolcema. Ampak to zdržat 1 uro in 10 minut je nemogoče. Ponavljam da tehnika je prilagojena vsakemu posamezniku.
zuco
# 25.09.2013 ob 18:46
Ker naprimer Jani je šel bistveno popravljat svoj položaj in ima zelo podoben kot Taylor Phinney. Čeprav si je sedaj ročice rahlo spustil. Phinney ima ekstremno visoke ročice. In razlika med komolci in dlanjo je tudi do 10 cm. Govorim o naklonini. Če bi hoteli Martina premagat bi moral biti kronometer vsaj 10 kilometrov krajši pa precej bolj težak. Toliko težak da bi morali iz položaja skakat.
zuco
# 25.09.2013 ob 18:44
upam, da se zavedaš da vsi trije veliki, ki jih omenjaš so dali skozi že aerodinamična testiranja v vetrovniku in ogromno individualnih testiranj glede pozicije za krono...vsak ima svojim karakteristikam prilagojen optimalen položaj na biciklu in ko ti omenjaš, da ima Fabian prenizek, Bradley pa previsok položaj na kolesu je to posledica njunih lastnosti in poleg aerodinamike so pomembni tudi izkoristek moči, udobje in nešteto majhnih individualnih faktorjev...preveč si se osredotočil samo na aerodinamični položaj, vsi so dejansko na optimumu svojih lastnosti.

Res nisi razumel o čem jaz govorim. Ja vsi imajo prilagojeno svojim karakteristikam. Vendar med sabo pa imajo take razlike samo zaradi tehnike. Ker med potisno močjo najbrž ni bistvene razlike. Jaz sem samo primerjal tehnike med sabo. Fabian s tako nizkim položajem ne more Martina zmagat na razdalji večji od 50 kilometrov. Wiggins ima še vseeno ogromno rezerv. S formo iz OI bi bil najbrž zelo zelo blizu.
conse39
# 25.09.2013 ob 18:43
Fabian je bil sposoben zmagati tudi na dolgih in ravninskih kronometrih čeprav je opazen njegov padec krono sposobnosti v zadnjih nekaj letih, ker se je osredotočil tudi na klasike in posamezne etape, zato ni naključje, da je tudi v nedeljo eden od favoritov.
zuco
# 25.09.2013 ob 18:34
Gre se za to da je ena tehnika boljša v določenih pogojih, druga tehnika pa je boljša v spet določenih pogojih. Martin pa ima tehniko ki je generalno v vseh pogojih konkurenčna. Zavrti si posnetek vožnje Fabiana pa boš videl da si zelo hitro začenja popravljat položaj na kolesu. Fabian je očitno ugotovil da mu ta tehnika več prinese, najbrž bi bil z načinom Martina slabši. Ker je pač po konstituciji drugačen. Razliko pač dela tehnika, vsaj po mojem mnenju. Ker so vsi fantastično pripravljeni.
zuco
# 25.09.2013 ob 17:57
Ob isti dolžini bi bil še vedno. Na OI pa je bil Martin slabo pripravljen zato je izgubil. Kronometer je bil tudi 12 kilometrov krajši. Tehnika dela razlike. Ker pripravljeni so vsi izjemno.
zuco
# 25.09.2013 ob 17:18
Skoraj prepričan, da je vsak od teh, ki si jih omenjal, svojo tehniko v vseh teh letih kar se tiče kronometra prignal do skrajnosti. Pač kolikor je vsak sposoben, in tako se je danes razpletlo, že jutri bi se lahko drugače.


Ne bi se nič drugače izpletlo. Jaz sem samo podal primerjavo med vsemi tremi. Sigurno ima najbolj popolno tehniko Martin, največ rezerv pa ima Wiggins. Največ s tehniko tvega pa Švicar. Tehnike so si različne vendar se vidi katera je najboljša ne. Po rezultatu.
twofours44
# 27.09.2013 ob 17:14
Mohorič 6km pred ciljem - prvi, 20 sekund prednosti
zuco
# 26.09.2013 ob 00:29
INDURAIN tudi on ima izjemno visok položaj če ga primerjamo s Fabianom. Tudi bolj je na zadnjem delu sedeža.
zuco
# 26.09.2013 ob 00:26
gledal sem tale posnetek Tukaj ima precej visok položaj. Je pa res da ni take razlike med balanco in sedežem kot je to pri Wigginsu.
zuco
# 26.09.2013 ob 00:23
Vidim ja da sem se uštel. Se opravičujem in vzamem nazaj. V glavnem Wiggins ima še rezerve mislim pa da sem kar dobro zadel na prvi strani.
conse39
# 26.09.2013 ob 00:17
z ležanjem na kolesu mislim kako ima Wiggins raven hrbet, skoraj vodoraven ker ima sedlo bistveno višje kot ostali, medtem ko Armstrong take pozicije niti približno ni imel...pa sej obstaja ogromno posnetkov od enega pa drugega, kako lahko rečeš da imata isti slog? Velika razlika je že v kadenci...
zuco
# 26.09.2013 ob 00:02
Tudi Wiggins manj leži na kolesu kot Cancellara. Martin pa sploh najmanj. Wiggins in Armstrong imata podoben slog, s tem da je Armstrong bistveno bolj opletal kot Wiggins.
conse39
# 25.09.2013 ob 23:57
No, poglej kako je Armstrong bistveno manj "ležal" na kolesu od Wigginsa, zaradi bolečin v hrbtu in je bil primer ne najboljšega položaja... ali pa če pogledaš pozicijo rok Levija Leipheimerja; marsikdo bi imel težave z dihanjem zaradi stinjenega prsnega koša, a Leviju je tako najbolj ustrezalo.
zuco
# 25.09.2013 ob 23:31
Armstrong pa je imel podoben položaj kot Wiggins, s to razliko da on ni nikoli do konca stegnil nogo pri pedaliranju. To sem se pa vedno čudil kako mu uspe.
floyd landis
# 25.09.2013 ob 20:29
http://www.youtube.com/watch?v=D-a-rRlfsUg
floyd landis
# 25.09.2013 ob 20:28
blo bi zanimiv, če bi imel formo kot 2008 na olimpijskih igrah
conse39
# 25.09.2013 ob 19:09
ej Zuco, ne vzet za slabo...
želim ti povedat prav na primeru ki ga je Jani Brajkovič opisoval, kako so mu pri Discoveryju v vetrovniku izdelali najboljši aerodinamični položaj a on na cesti tega ni bil sposoben izkoristit in sledili so popravki v škodo aerodinamike in v korist njegovih fizičnih lastnosti.
conse39
# 25.09.2013 ob 18:59
Zuco, ti preveč samo o aerodinamiki govoriš, to hočem povedat.
srv
# 25.09.2013 ob 18:17
Žal ujel samo zadnjih 10 minut prenosa. Kdo je bil strokovni komentator danes ob prenosu ?
topko86
# 25.09.2013 ob 17:06
Cancellara se je preveč "pokuru na Vuelti, kjer je na začetku vsakega klanca on vleku za Hornerja.
stanka
# 25.09.2013 ob 16:59
zuco, čista desetka za tale komentar ....
hockeymaster
# 25.09.2013 ob 17:00
mislim da bi moral it zuco pelat, zmaga ne uide...
Ocelot
# 25.09.2013 ob 16:57
Zakaj ni bilo prenosa na TVS2?
Heldarion
# 25.09.2013 ob 16:33
inb4dopingiranec
Kazalo