Poseben izziv je predstavljajo košarkarsko igrišče na stadionu, ki je bilo postavljeno šele tik pred prvenstvom. Foto: www.alesfevzer.com
Poseben izziv je predstavljajo košarkarsko igrišče na stadionu, ki je bilo postavljeno šele tik pred prvenstvom. Foto: www.alesfevzer.com
Frenkie
Zadrga je ustvarila tudi maskoto Frenkieja, ki predstavlja ognjeno žogo. Pri Zadrgi so tudi avtorji Lipka, ki je bil dejavnejši od svojega naslednika in je bila za njim tudi bolj dodelana zgodba, saj se je velik del komunikacijske zgodbe v Sloveniji vrtel okoli Lipka. Foto: EPA

Komunikacijska agencija iz Maribora je pripravila, kot je preprosto dejal direktor Dejan Vlaisavljević, vse, kar se vidi, celotno znamčenje, logotip, maskoto, promocijski material in podobo v dvoranah. Po evropskem prvenstvu leta 2013, ki ga je gostila Slovenija, je to za Zadrgo že drugi veliki košarkarski projekt.

Boljši od italijanske in angleške agencije
Z uspešnim delom na prvenstvu v Sloveniji so tudi prišli v stik s Fibo. Košarkarska zveza Slovenije je Zadrgo povabila k sodelovanju pri organizaciji prvenstva. Agencija je pripravila material za predstavitev kandidature, nato pa je sodelovala tudi pri izpeljavi projekta. Dva iz agencije sta tudi bila navzoča v slovenskem organizacijskem odboru, kjer sta bila vodja promocije in znamčenja za evropsko prvenstvo. Zadrga je vzporedno delala tako z ekipo EP-ja kot s KZS-jem, kar zadeva reprezentančno promocijo, kot na primer zgodba o junakih.

Tako so tudi začeli sodelovati s Fibo, ko so zanje pripravili različne publikacije. Ko pa je bilo jasno, da prvenstva v letu 2015 ne bo organizirala Ukrajina in da ga bodo gostile štiri države, pa je Fiba morala hitro najti tudi rešitev glede celostne podobe. K sodelovanju je povabila tri agencije, Zadrga pa je bila na natečaju v konkurenci italijanske in angleške agencije najboljša. Za organizacijo prvenstva je bilo časa le eno leto, obenem pa Fiba tudi ni vedela, kako pristopiti k znamčenju, saj so bile stvari, kot sta logotip in maskota, vedno v domeni lokalnih organizatorjev, Mednarodna košarkarska zveza pa je to le potrjevala. "Mogoče za nas niti to ni tako fascinantno, ker smo majhna in zelo fleksibilna agencija. Za Fibo pa je to bilo. Dobro leto je za njih zelo kratko obdobje in so bili zaradi tega zelo skeptični. Niso vedeli, ali se bo to razvilo, kot bi se moralo. Kot kaže, so zelo zadovoljni in vse poteka, kot mora," je povedal Vlaisavljević.

Velik izziv igrišče na stadionu
Letošnje prvenstvo je zaradi štirih držav posebno velik zalogaj: "Največji izziv je bil združiti štiri različne države v podobo, v kateri je bila nacionalna nota. Na koncu pa je bilo treba vse nacionalne enote združiti še v eno skupno zgodbo, ki je predstavljena v finalnem delu." Zadrga je pripravila vse celostne podobe in osnutke, da so lahko lokalni organizatorji s svojimi agencijami razvijali zgodbe za naprej. S francoske in hrvaške košarkarske zveze pa so se neodvisno od Fibe neposredno obrnile na njih, da so prevzeli tudi koordinacijo z njihovimi produkcijskimi hišami, tiskarji in montažerji, ki so postavili stvari.

Nekajkrat so obiskali gostiteljice in fotografirali vsak kotiček v dvorani. Tako je na primer na dvorano predtekmovanja prišlo okoli 3.000 fotografij, za vsako pa so naredili vizualizacijo, kaj konkretno bo na njej. Zatem so izdali navodila za produkcijske hiše, ki so montirale. Poseben izziv je bil stadion: "Trikrat smo bili v Lillu in si ogledali okolico, a ni bilo košarkarskega igrišča, ki je zaradi televizijskega prenosa najpomembnejše. Naredili smo ga izključno po načrtih, ki smo jih dobili od produkcijskih hiš, ki so na primer montirale tribune, medijske tribune in skrbele za razsvetljavo. Stadion je bil pripravljen šele 4. septembra."

Le za Lille več datotek kot za celotno prvenstvo 2013
"V Sloveniji smo za celotno prvenstvo v produkcijo poslali 2.100 datotek, letos pa le za stadion v Lillu, ki je zares ogromen, 2.400. Ta projekt je bil zelo zahteven. V Sloveniji smo imeli tudi dva svoja predstavnika v organizacijskem odboru in komunikacija je potekala zelo hitro. Vsi smo vedeli, kaj in kako. Tu so bili štirje organizacijski odbori, med njimi majhni in povsem brez izkušenj, nekateri pa veliki in z velikim neznanjem angleščine. Z vidika komunikacije je bil ta projekt neprimerljivo težji,"
je dodal Vlaisavjević. Zadrga je vse naredila v Mariboru, nato pa so v vseh državah sodelovali s tamkajšnjimi tiskarji, če bi šlo kaj narobe in bi bile potrebne poprave.

"Glede na to, da bo Fiba skoraj zagotovo obdržala sistem tekmovanja in bo še naprej več držav gostiteljic, upam, da bomo nadaljevali to zgodbo. S tem namenom smo tudi šli v ta projekt. Za zdaj so zadovoljni in ne vidim razloga, da ne bi sodelovali še naprej. Se že pogovarjamo tudi za naprej," je o nadaljnjem sodelovanju s Fiba Europe dodal Vlaisavljević in dodal, da zdaj sodelujejo s Fibo le na medijskem oddelku, upajo pa, da kmalu tudi na marketinškem. Tam ima Fiba za zdaj svoje agencije, morda pa uspe v ta krog priti tudi Zadrgi, kar bi pomenilo, da bi sodelovala tudi pri znamčenju svetovnega prvenstva. Kitajska, kjer bo prvenstvo leta 2019, navsezadnje predstavlja še dodaten izziv.

Iz Lilla