Anketa: 11. september 2010 ob 23:14

Ali naj Memi Bečirovič vodi slovensko košarkarsko reprezentanco tudi prihodnje leto na evropskem prvenstvu v Litvi?

Da
Ne
Arhiv
MMC v Turčiji

Poudarki

  • V ZDA poudarek na sistemu zvezdnikov
  • Navdušen nad evropskimi navijači in Dragičem
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,7 od 45 glasov Ocenite to novico!
Nick Gibson
Nick Gibson je zaključni del turnirja komentiral za radio BBC. Foto: MMC RTV SLO/Slavko Jerič
Nick Gibson
V zadnjem času ne zamudi nobenega večjega turnirja v Evropi. Na zaključnem turnirju Evrolige v Parizu se je takole slikal pred navijači Olympiacosa. Foto: Osebni arhiv Nicka Gibsona
Miha Zupan, Primož Brezec in Ömer Asik
Gibson: 'Ljudje radi pogledajo sezname igralcev, preštejejo zvezdnike v eni in drugi ekipi, na podlagi tega pa potem napovedo zmagovalca. Potem pa vidiš, denimo, Miho Zupana, ki je daleč od prototipa zvezdnika, ni najhitrejši, niti najmočnejši, a je sposoben zadeti nekaj pomembnih metov in prižgati iskrico ... Nato vidiš, da niso pomembni zvezdniki, ampak ekipna igra.' Foto: EPA
Košarkarji ZDA
Gibson o odpovedi igranja v reprezentančnem dresu: 'Verjamem, da so nekateri igralci res utrujeni, a nekateri imajo enostavno prevelik ego. Po drugi strani pa so odpovedi dobra priložnost za mlajše igralce, poglejte le vašega Vidmarja. Sam zagovarjam tezo, da bi morali prav vsi Američani iz Turčije nastopiti na OI-ju 2012, a bolj realno je, da bo priložnost dobila kvečejmu polovica turške zasedbe. Vsi naši največji zvezdniki James, Wade, Bryant in Durant igrajo na podobnih položajih. Kako razdeliti minutažo?' Foto: EPA
Goran Dragič
Goran Dragič sodi med najbolj priljubljene košarkarje Phoenixa. Foto: MMC RTV SLO/Slavko Jerič

Dodaj v

Iz zadnje vrste: Američan, zaljubljen v evropsko košarko in Olimpijo

Nick Gibson v pogovoru za MMC
15. september 2010 ob 09:30
Carigrad - MMC RTV SLO

Liga NBA naj bi bila krona košarkarske igre. Tako razmišlja velika večina ameriških športnih navdušencev, med redke izjeme pa sodi Nick Gibson, ki je v evropsko košarko naravnost zaljubljen.

"Pri nas glavnino pozornosti dobijo ameriški nogomet, košarka in baseball," je športno hierarhijo razložil študent zadnjega letnika univerze Syracuse.

Vse se je začelo s Childressem
Kako je potem sploh spoznal evropsko košarko? "Prihajam iz Atlante, zato seveda tudi navijam za Hawkse. Ko je Josh Childress leta 2008 prestopil iz Atlante v Olympiacos, sem bil sila presenečen in jezen. Le zakaj bi kdo želel zapustiti Ligo NBA? Ali sploh še obstaja dobra košarka zunaj naše države?" se s smehom spominja 21-letnik.

Spremlja skoraj 30 evropskih lig
Iskrica je takoj preskočila. S svojim cimrom je ustanovil spletno stran Euroleague Adventures, kjer se ukvarja z evropsko košarko. Podrobno spremlja dogajanje v skoraj 30 evropskih ligah, glavnina zanimanja pa seveda pripada Evroligi. Če je mogoče, si v posnetku ogleda skoraj vse tekme najmočnejše košarkarske lige na stari celini.

Ne le zvezdniki - ampak vseh 12 igralcev
Kako vidi največjo razliko med ameriško in evropsko košarko? "Ta se skriva v filozofiji, v samem dojemanju igre. V Ligi NBA je vse usmerjeno v napad, igralci skušajo čim hitreje zaključiti akcijo, v Evropi pa dejanjsko pride do igre. Tu je igra veliko bolj ekipna - 12 igralcev proti 12 igralcem, ne le trije zvezdniki proti trem. V Ligi NBA je vse preveč poudarka na statistiki in dosežkih posameznih igralcev. V Evropi z veseljem opazujem košarko, saj gre popolnoma za drugačen slog igre in hitrost," razlaga Gibson, ki zaradi časovne razlike s sorodnimi evropskimi stranmi ne more tekmovati v hitrosti podajanja novic, ampak daje raje poudarek na vsebino in analizo evropske košarke.

V ZDA poudarek na sistemu zvezdnikov
Velika razlika je tudi v statusu nosilcev ekip: "V ZDA so košarkarji prave zvezde. V ozadju stoji celoten marketing, ki skrbi za promocijo zvezdnikov. Ko gre tam gledalec na tekmo, ne gre navijat za Cleveland ali LA Lakerse, temveč (vsaj še lani) občudovat LeBrona Jamesa ali Kobeja Bryanta. Ko pa prideš na tekmo Barcelone, je glavni razlog, da podpiraš svojo ekipo, zanjo navijaš, poudarek ni na pričakovanju, kaj bo naredil Ricky Rubio." Ob tem pa Gibson poudari: "To mi je sicer zelo všeč, vseeno pa mislim, da bi morali v Evropi vsaj malo bolj poudariti zvezdnike. Po eni strani si to zaslužijo, po drugi strani pa bi bilo to le dobro za promocijo evropske košarke, ki bi s tem lahko uspešneje tekmovala z nogometom."

Preveč pozornosti večjim tržiščem
A kaj potem meni o LeBronu Jamesu, ki je z nekaterimi potezami (enourna oddaja na ESPN-u) šel morda predaleč? "To je druga skrajnost, ki prav gotovo ni pravilna. Košarkar ne sme imeti toliko moči ali pozornosti, da bi bil večji od same igre. Imamo dve skrajnosti - prva je omenjeni LeBron, drugega pa predstavlja navijač Barcelone, ki niti v Blau Grani ne more kupiti dres Rickyja Rubia. Prava pot je najbrž nekje v sredini," pravi sogovornik in opozori, da je tudi Liga NBA daleč od "demokratične" delitve pozornosti: "V NBA-ju imajo prednost velika tržišča, kot je, denimo, Los Angeles. V povzetkih dneva imajo tako skoraj vedno prednost Lakersi in Kobe, pa čeprav je bila nekje na drugi strani države odigrana veliko boljša tekma, v kateri pa so igrala manj zveneča imena."

Salary cap prinaša vsaj upanje
Najslabši del evropske košarke zanj predstavlja neenakopravnost moštev na trgu, kjer imajo velikani, kot so Panathinaikos, Barcelona in CSKA, vedno prednost pred majhnimi klubi: "Žalostno je opazovati, kako Olimpija ali Partizan izgubljata svoje najboljše igralce. Žal je treba gledati skozi prizmo ekonomije, ekipe morajo pač preživeti, zato prodajajo svoje največje talente. V Evropi košarka predstavlja le tek na kratke proge, a to je denar. V Evropi ne bo nikoli salary capa, saj gre za dva povsem druga svetova. A v Ameriki ima navijač vsaj upanje, noro je, ko vidiš, da se tvoja ekipa dviga in raste."

Navdušen nad evropskimi navijači
Razlika obstaja seveda tudi med navijači. "V Ameriki je ogled tekme bolj družinski dogodek, na čelu s kokicami in pijačo. V Evropi s tribun donijo bobni in pihala, navijači prepevajo glasne pesmi. Očitno je, da na tekmo ne greš (zgolj) zaradi statustnega simbola, ampak zaradi želje, da podpiraš svojo ekipo. Opažam pa, da ponekod v Evropi počnejo ravno to - lep primer je Maccabi, kjer novačijo pomembneže, a zame se bistvo še vedno skriva v navijanju," čustveno pripoveduje.

Dragič ima svetlo prihodnost
Visoko mnenje ima tudi o Sloveniji in slovenski košarki. V Ligi NBA izjemno občuduje Gorana Dragiča: "Vsi ga želijo videti, ima prave poteze, v zadnjem letu je napredoval bolj kot kateri koli drug košarkar v Ligi NBA. Je izjemno priljubljen, navijači v videoigricah hočejo igrati z njegovim likom. Dvomim, da bo dosegel raven Steva Nasha, ki je navsezadnje osvojil dva naslova MVP-ja, a pred seboj ima res svetlo prihodnost."

Želi proučevati Union Olimpijo
Nick Gibson bo morda prihodnje leto preživel v Sloveniji, saj želi v Ljubljani dokončati svoj študij. Ena izmed glavnih nalog naj bi bila analiza vzpona in padca Uniona Olimpije. Gradiva bo imel vsekakor dovolj ...

Slavko Jerič
Prijavi napako
Komentarji
mamblita
# 22.09.2010 ob 11:46
Kolikor jaz vem, je salary cap samo vsota denarja, ki jo klub lahko porabi na sezono za pogodbe igralcev (starih in novih), ne pa "čistilk in hišnikov", ki bi jim dali navidezno visoko plačo, da bi lahko goljufali.
mušica
# 15.09.2010 ob 22:48
Fizična igra Amerikancev ni dostopna nobeni Evropski ekipi ,pa čeprav gre tu za C ekipo.Dokaz se je zaključil v nedeljo zvečer.
rokec
# 15.09.2010 ob 16:20
@Anze73; hahahaha...dej ne se smešit...da bi evropejci premagali ameriško naj zasedbo za +50.
kdo od evropejcev lahko zaustavi kobeja? pa smo vidli kdo lahko zaustavi letos duranta...le sam sebe lahko zaustavi:) pa veliko bi bilo odvisno tudi od tega po katerih pravilih bi se igralo.
jales
# 15.09.2010 ob 14:42
Preselili so tudi NHL klube iz Kanade(Quebec) v ZDA.
Če bi preselili recimo Rangerse nekam v Anglijo, potem bi Anglija gorela še nadaljnih 10 let.
luxmundi
# 15.09.2010 ob 14:31
@ Rokec

Vem, da je dvorana v OKC polna in da gre za sijajno marketinško potezo, želel sem samo primerjati klubsko situacijo v ZDA in Evropi. Če bi kdo kupil in preselil kak evropski klub, recimo nogometni, da bo mera polna, bi navijači ponoreli in mislim, da ne pretiravam, če rečem, da bi ustvarili neko "vojno stanje" hehe.
Anze73
# 15.09.2010 ob 14:29
Se strinjam s Ulikses_om ... smešni ste, vsi toliko pametni. V Ameriki je vse popolnoma drugače. Imajo kolidže, kjer imajo alias "državno ligo" (kot v evropi), iz česar se črpa kvaliteten material za NBA klube. Vsi klubi ki igrajo v NBA so razporejeni po celi ZDA (kar pomeni Združene države Amerike) ne pa da je vseh 24 klubov iz Texasa .... Primerjiva z NBA je v Evropi Evro liga, kjer nastopajo kao najboljši Evropski klubi. ... kot je rekel Ulikses_ ... če v Evropi zberemo top igralce, sesujemo črne, bele, rumene, roza, .... Američane +50!
Ulikses_
# 15.09.2010 ob 13:43
jaz še vendo verjamem, da če bi naredili evropski dream team, bi bil ta povsem konkurenčen ameriškemu!!! moramo vseeno upoštevat, da pri nas so reprezentance, ki ne zajemajo iz 300mio ppulacije, ampak kvečjemu 50mio...če bi vzeli 12 top igralcev Evrope in Balkana, bi razturili verjetno vse tiste ameriške zvezdnike!!! glih zaradi timskega duha!!!
petersnice
# 15.09.2010 ob 13:20
rokec,
bi pač plačevali sosedo, kupili hišo, plačevali potne stroške... Saj smo balkanci oziroma mediteraneosi mojstri v tem, ne? Ali niso bili Messijevi starši zaposleni pri Barceloni, ko je bil mulc premlad za profi pogodbo?
rokec
# 15.09.2010 ob 13:11
@petersnice
15. september 2010 ob 13:05


to kar si navedel v zadnjem delu glede salary capa se da komot odpravit. napišeš, da družinski član igralca ne more biti tam zaposlen pa je:) edina opcija bi bila, če bi recimo bil profesionalni košarkaš/nogometaš, karkoli...potem je lahko v klubu, drugače pa ne. pa verjemi, da bi se močno obrnila razmerja...tako v nogometu, kot v košarki in bi mali klubi, ki imajo svojo šolo lahko premagovali velike klube!
petersnice
# 15.09.2010 ob 13:05
All-star tekma med ZDA in Evropo (ali pa turnirček ZDA - Evropa - preostanek Amerike - preostanek sveta) bi bila lahko zanimiva, a le če bi imela določeno težo, kakor jo ima recimo Ryder Cup v golfu. Če bi bila tekma le revialna, bi bila brez veze - evropski igralci bi igrali manj zavzeto za neko imaginarno reprezentanco kot za svojo, ameriški bi pa itak bolj kot ne šminkirali.

Ni pa nemogoče, da se bo v parih letih zgodilo, kar je pred časom napovedal Wenger - da bodo največji nogometni klubi ustanovili svojo ligo. Denar je, kot dobro vemo, sveta vladar, in razni Reali ali Manchestri bi raje igrali (in prodajali) več velikih tekem, Bolton ali Getafe pač ne potegneta ne gledalcev, ne sponzorjev. V primeru take zaprte lige bi bil mogoč tudi salary cap.

Sploh pa, wtf is salary cap anyway? Smo mojstri pisanja podjetij na ženo, brata, taščo, sina. Je težko recimo Ronaldu znižati plačo, pa zaposliti ženo kot hosteso za 15 milijonov evrov letno? Cela Grčija je imela salary cap - mislite, da so se sekirali?
melanholik
# 15.09.2010 ob 13:04
Sicer pa ne primerjat Francosko košarko s Ameriško NBA po tradiciji svetlobna leta naprej ,ima pa tudi neprimerljivo večjo selekcijo.

No, pa si si že odgovoril ...
Elemental
# 15.09.2010 ob 12:53
Preučeval bo Olimpijo... upam, da ne njeno finančno poslovanje...ker sicer bi to zgledalo, kot če bi preučeval finančno poslovanje Siciljanske mafije.
mušica
# 15.09.2010 ob 12:41
melanholik ,ja tud med belimi ovcami se najdejo črne ovce.Sicer pa ne primerjat Francosko košarko s Ameriško NBA po tradiciji svetlobna leta naprej ,ima pa tudi neprimerljivo večjo selekcijo.
Pa o kakšni spornosti glede na sklicevanja na barvo bluziš.Dejstvo je ,da so črnci fizično močnejši ,hitrejši itd in zarad tega belec v tej smeri nikdar ne bo konkurenčen.Ja a ni bila prav taka igra letos dokaz premoči Amerikancev.Ne vem no ali nisi gledal finala. So najbrž tudi redke izjeme kar se tiče belih igralcev ,da me ne boš spet lovil na detajle.
melanholik
# 15.09.2010 ob 12:23
mušica
15. september 2010 ob 11:26
Prijavi neprimerno vsebino
dcare ,ja itak.In zakaj je tako? Zato ker belci nikdar ne bodo črnci in ne bodo skakali pol metra višje in nikdar ne bodo hitrejši in v tej smeri nikdar ne bodo konkurenčni..Za evropo je potem posledično povdarek na taktiki itd.

No, ja. Potem pa mi pojasni, zakaj so v Evropi vsaj Grki, Španci in Srbi, pa še kaki drugi (z našimi vred) kar občutno boljši od recimo Francozov. Pa majo Francozi popolnoma črno ekipo. In ne pozabimo, da so Francozi svoje največje košarkarske uspehe dosegli, ko so bili nosilci njihove igre še Rigaudeau, Gadouja in Foirest. Sklicevanje na barvo kože je precej sporno.
rokec
# 15.09.2010 ob 12:19
@luxmundi
15. september 2010 ob 10:31


in a je lastnik OKC naredil kako napako? dvorana OKC je polna! imajo mlado talentirano ekipo...dvorana bo tudi v prihodnje polna....to je zagotovljeno!
rokec
# 15.09.2010 ob 12:15
@glosos
15. september 2010 ob 10:23


ni res, da se ga ne bi dalo uvesti. lahko naredijo tako: recimo za basket: ekipa, ki igra v EL lahko zapravi za pogodbe nek določen znesek. ne smejo pa ti zneski biti ločeni od tistih iz recimo domače lige. ni velik problem. in isto lahko naredijo za LP. sam mal bi mogli pomislt, kako bi se kej nardilo in bi brez problema uvedli salary cap.
rokec
# 15.09.2010 ob 12:13
@Partyboy; verjemi, da bi bilo isto v evropi, če bi imele ekipe toliko tekem. tu v evropi pač odloča lahko vsaka tekma, tam pa tiste tekme rednega dela ne odločajo dosti. in pravo košarko začnejo igrati ekipe takoj po all-star vikendu, ko se začne resno debatirati in kalkulirati kdo bo prišel v končnico, kdo ne, kdo bo igral proti komu itd itd. PO je pa drugi svet...vseeno je tam kar nekaj tekem...ekipa lahko ima v PO največ 28 tekem, najmanj pa 16, kar pa dvomim, da je možno, da bi kaka ekipa odigrala v PO vse tekme brez enega samega poraza, razen če so tako superiorni, kar pa ni nobena ekipa.
jaakaa
# 15.09.2010 ob 12:05
samo tele z amerisko kvaliteto v evropi je pa res ornk mimo usekana :D
sk7744
# 15.09.2010 ob 12:00
Te primerjave so vedno nehvaležne, ker dveh tazličnih stilov ne moreš nikoli primerjati. Amerika je show, v Evropi pa je igra preudarna in igrajo večinoma z glavo, zato napadi v povprečju trajajo dlje in je posledično tudi manj točk na tekmo.

Tudi salary cap za Evropo je utopija, predvsem zaradi različnih stopenj gospodarskega razvoja regij in držav, pa tudi če bi se uvedel, bi, kot je že pred mano napisal petersnice, takoj kdo našel luknjo v sistemu oz. še bolj verjetno bi bilo ustanavljanje zasebnih lig in prvenstev.

Najbolj pa me zmoti izjava, da belci nikoli ne bodo črnci. Res je, da imajo temnopolti boljše telesne predispozicije od belopoltih, ampak poglejte si Francijo, kjer je reprezentanca tudi popolnoma temnopolta, ampak so popolnoma pogoreli, tako da verjetno ni vse v tem, ampak je tudi v treningih, kjer v Ameriki dajejo poudarek na fizično moč in hitrost, namesto na taktiko, kot je to v navadi v Evropi.

Zato bo po mojem mnenju Evropa težko dosegla Ameriko, ker ko bi združena EU reprezentanca naletela na selekcijo ZDA, jo bo le-ta ustavila predvsem s fizično močjo, ker pri nas igralci (razen seveda parih izjem) ne morejo preskočiti niti ameriških branilcev. Na našo žalost, ampak resnica je pač takšna po mojem mnenju... Bi pa bila zelo zanimiva tekma med All-Star postavo ZDA (ali pa trenutno postavo s svetovnega prvenstva) in preostalega sveta.
repina
# 15.09.2010 ob 11:56
V NBA je poudarek predvsem na dopingu!!:D
Jazprimo
# 15.09.2010 ob 11:50
Welcome Niick Gibson!
Seto
# 15.09.2010 ob 11:48
Sistem športa v Ameriki je precej drugačen kot v Evropi in jaz si takega, kot je v Ameriki, niti ne želim. Tam imajo te določeni klubi, ki so v igri nek monopol in so oni ubistvu nekakšni zagarantirani člani lige ter si jo s tem nekako tut lastijo. Kot, da imaš ti 10 klubov, ki se med sabo zmeni in naredi reklamo, s prihodki pokupi najboljše igralce in špila v nedogled. Vse, kar je ostalo ni niti druga liga ampak je nekaj, kar se s tem sploh ne primerja. Oni imajo tam svoja pravila, v katera se ne mora vtikat nobena višja organizacija, nacionalna prvenstva in igranje teh klubov z drugimi klubi izven te lige jih ne zanima, skratka imajo svoj svet in ta svet nekaj sto ljudi ima mastne plače za dol past, ostali pa lahko samo opazujejo.
V Evropi imamo npr. pri nogometu na stotine klubov, in na tisočine igralcev, ki so vsi del te velike globalne igre, ki se ji reče nogomet. Lahko vodiš klub iz 4. lige in ob tem sanjaš, da boš nekoč prva liga ali prišel v ligo prvakov. Od tega se preživlja ogromno ljudi, med katere je razporejen denar. Res je, da imajo večji klubi mnogo več denarja, a tudi manjši klubi v bednih ligah, kot je slovenska ali 3. nemška liga, se lepo furajo in so del nekega tekmovanja, ki je za njih pomemben in je le nekaj stopničk pod nivojem nogometa, ki ga igrajo veliki.
mušica
# 15.09.2010 ob 11:26
dcare ,ja itak.In zakaj je tako? Zato ker belci nikdar ne bodo črnci in ne bodo skakali pol metra višje in nikdar ne bodo hitrejši in v tej smeri nikdar ne bodo konkurenčni..Za evropo je potem posledično povdarek na taktiki itd.
stepovsek
# 15.09.2010 ob 11:22
Freaknick(Nick Gibson) je legenda!!!:):)Ma tut svojo stran (euroleauge advetures).Pa še repat zna :)
http://www.youtube.com/watch?v=iRNf9rxaK
f4 (parodija na fajt med Grčijo in Srbijo9
prodlgy
# 15.09.2010 ob 11:18
dcare zate nimam drugih besed kot paradni konj, kaj res nimaš nič logike. Kaj tipkaš če tipkaš brezveze. haha lepe poteze, smo videli letos ja potezo. In zakaj bi naj košarka v evropi dosegla ameriško kvaliteto?
dcare
# 15.09.2010 ob 11:15
Salary cap je utopija v Evropi, ne mislim ponavljati za predhodniki, tako da o drugi stvari.. ameriški igri.

Če američani v peking peljejo 3-4 igralce iz Turčije (Durant, Gay, Odom, Iguadala); in dodajo zvezdnike; na centru na playu imajo tako ali tako tako izbiro, da glava boli, itd. Potem menim da lahko vsako ekipo zmeljejo na +50.
Ker če pogledamo da so samo Durant, Iguadala in Odom povečini zmagali vse tekme. Brez pravega centra, Chandler je bolj tako kot pri nas Jagodnik (boljše da ne stopi na parket).

In zakaj je NBA tako priljubljena. Ker tam se igra na show, v Evropi je preveč pomembna taktika. Tako kot evropski in južnoameriški nogomet. Tam so v ospredju lepe poteze, tukaj taktična postavitev.

Evropa nikoli ne bo dosegla kvalitete ameriške košarke, razen če se njim sesuje gospodarstvo, ampak res totalno sesuje.
tomi25
# 15.09.2010 ob 10:55
salary cap v evropi ni in ne bo možen :
1) evropske ekipe igrajo v večih ligah ( državno prvestvo, liga prvakov , pokalno tekmovanje)
2) neenakomerno razvite regije in neenakomerno vlaganje v različne športe
itd itd.......

u glavnem moglo bi se veliko spremeniti kar pa ne bi bilo všeč velikim in bogatim klubom oz nacionalnim zvezam
lp lep dan
prodlgy
# 15.09.2010 ob 10:53
Ti emental , ne razumeš Amerike ha. Jaz ne vem kako nekateri ne razumete, da Amerike ne moremo primerjati z nobeno državo v evropi(in drugod po svetu). Lahko pa jo primerjamo samo z Evropo. Pri njih je recimo košarka kot pri nas nogomet. Vsi najboljši igralci sveta pridejo igrat v evropske klube, zdaj pa si predstavljajte, da bi vsi skupaj igrali pod eno zvezno državo, Evropo. Enako pri košarki pa ni nujno, da nimamo NBA bi kot Evropa z vsemi najboljšimi igralci komot premagovali Ameriko.

Skratka bili bi velesila v vseh športih, saj taka nacija mora imeti rezultat.

Slovenijo tako lahko recimo primmerjamo z zvezno državo Alabamo. S tem da je ameriški nacionalizem težko pojasniti in res tam hodijo gledat posamezne igralce in ne navijat za klub
petersnice
# 15.09.2010 ob 10:46
Salary cap je v Evropi neizvedljiv, ker gre za različne države in različna tekmovanja. Mislite, da obstaja inštitucija, ki bi lahko Kokalisu, Perezu ali Berlusconiju predpisala, koliko lahko porabijo za nakupe? Še v ZDA imajo težave (Kovaljčuk), zviti mediteranci bi že pred malico našli miljon lukenj...

Poenotenje pravil bi bilo gotovo smiselno, a zato bi morali FIBA in NBA ustanoviti neko skupno telo in pri usklajevanju vsak malo popuščati, za kar pa so najbrž oboji preponosni.
luxmundi
# 15.09.2010 ob 10:31
Elemental, da, ampak zmagali so predvsem zato, ker so tiste prave odločilne tekme vzeli zares in vendarle pokazali tudi moštveni duh. Mislim, da je bilo vseeno tokrat manj induvidualnih akcij (sploh, če to ekipo ZDA primerjam s tisto na prejšnjih SPjih od leta 94 dalje, tu opazim bistveno razliko). Naslov so si prislužili tako z solidno igro v napadu, še bolj pa z odlično igro v obrambi, ki je na prejšnjih SPjih ni bilo veliko. Res pa je, da brez izjemnega Kevina Duranta kljub vsemu težko osvojili naslov. Razlika vendarle ni tako velika, sam mislim, da je pokazatelj realne razlike še vedno finale OI v Pekingu, ko so tako pri ZDA kot pri evropskih ekipah igrali vsi najboljši.

Kar se tiče primerjave NBA in evropske košarke, kot prvo upam, da dokončno poenotijo pravila igre (trojka, koraki, etc), kar pa se evrolige tiče mislim, da salary cap ni slaba ideja, ampak vsaj zaenkrat najbrž nerealna. Drugače pa dobra analiza evropske košarke, v evropi so klubi daleč pomembnejši od posameznih igralcev. Si predstavljate, da bii nekdo "kupil" Barco in jo preselil v recimo London ali Berlin, tako kot so recimo preselili klub iz Seattla v Oklahoma City?
metza3
# 15.09.2010 ob 10:27
Je izjemno priljubljen, navijači v videoigricah hočejo igrati z njegovim likom.

To pa res, par sekund do konca sam ima odprt met le slab meter od koša za zmago, pa šutne air ball. Res ga je super špilat v videoigricah. No boljše že od našega drugega frajerja, ki sliši na ime Beno.
Replicirajte, če se vam da:)
glosos
# 15.09.2010 ob 10:23
salary cap je že vredu, ampak v enropi o tem ne moremo niti razmišljat. tržišče je tu preveč razčlenjeno. kot prvo, v ZDA je trg enoten , liga in klubi pa zasebni, udeleženci v ligi pa stalni. poleg tega je NBA edino polje na katerem nastopajo. Uvedi salary cap v Champions League, pa bojo angleški udeleženci v domači ligi v podrejenem položaju.

Isto je z novačenjem igralcev. V ZDA imaš college šport, ki je vsaj toliko priljubljen kot profesionalni, kjer igralci igrajo štiri leta, potem pa jih na naboru izbere ena ekipa... kako si to predstavljaš v Evropi?

Salary cap se lepo sliši, ampak to je posebnost ameriške kulture, ki je posledica družbenih okoliščin in zgodovinskega razvoja, ki je precej drugačen kot v evropi
SheriffJoeArpaio
# 15.09.2010 ob 10:05
Se strinjam s tem Američanom, da je najslabši del evropske košarke neenakopravnost klubov zaradi velike razlike med proračuni velikih evropskih klubov in manjšimi klubi... Salary cap v NBA, NFL, NHL je ena najboljših stvari, ki so si jo tam izmislili v športu... To bi morali tudi v Evropi obvezno uvesti v košarki in tudi v nogometu v champions ligi...
petersnice
# 15.09.2010 ob 10:05
Bravo mulc - dela, kar mu je najbolj všeč, pri 21 je najbrž videl več evropske košarke kot večina komentatorjev tule.
mikyca
# 15.09.2010 ob 10:00
Tegale Nicka smo srečali v Istanbulu skupaj z nekaj njegovimi kolegi. Šli smo na pijačo in moram reč, da je fant izjemno izjemno razgledan za svoja leta...in poleg tega še prava faca! :D
go Nick! :)
Partyboy
# 15.09.2010 ob 09:59
Elemental, kljub temu ni nujno, da bi bili Američani boljši z najmočnejšo reprezentanco - bi se znalo zgodit, da bi bila ena žoga premalo....
Sicer pa je Gibson naredil lepo primerjavo med NBA-jem in Evropo. Ravno zaradi te ekipne igre in ne brezglavega tekanja gor in dol ter večjega poudarka na obrambi, je meni evropska košarka ljubša! Že res, da se v končnici lige NBA igra drugače, vendar je tisto samo mesec in pol na sezono!
JohnMichxx
# 15.09.2010 ob 09:56
A model ne ve da v Olimpiji ni plače? Mu to nihče ni povedu? :)
Elemental
# 15.09.2010 ob 09:50
Američani so ta SP pokazali, da so brez zvezdnikov in pomlajeno ekipo v povprečju 22 let še vedno za 2 razreda boljši od Evropske košarke... praktično poigraval so se z vsemi ekipami, razno malo spodcenjevali Brazilijo. Dobesedno prišli videli zmagali.
koren-prsmojen
# 15.09.2010 ob 09:43
Eden redkih Amerov , k vid še pet metrov dlje od svoje ograje.
diazepam
# 15.09.2010 ob 09:39
Way to go Nick, welcome to Slovenia !!
koš
# 15.09.2010 ob 09:35
Nick Gibson bo morda prihodnje leto preživel v Sloveniji, saj v Ljubljani želi dokončati svoj študij. Ena izmed glavnih nalog naj bi bila analiza vzpona in padca Uniona Olimpije. Gradiva bo imel vsekakor dovolj ...

Tega mu pa zagotovo ne bo zmanjkalo
Videonovice
Američani brez poraza do zlata 00:02:13, 13.09.2010
ZDA po 16 letih znova na vrhu 00:01:22, 13.09.2010
Košarkarji prileteli v domovino 00:02:57, 12.09.2010
Odmevi po tekmi Slovenija 00:01:58, 11.09.2010
Američani gladko v finale 00:01:34, 11.09.2010
Slovenci popustili v končnici 00:02:18, 11.09.2010
Američani v polfinalu z Litvo 00:01:32, 09.09.2010
Po Turčiji v boj za 5. mesto 00:02:20, 09.09.2010
Samozavestno nad Turke 00:02:13, 07.09.2010
Scola strl brazilske sosede 00:00:39, 07.09.2010
Košarkarji nabrušeni nad Turke 00:02:13, 07.09.2010
Rusi bodo izzvali Američane 00:01:27, 06.09.2010
Turki gladko odpravili Francoze 00:00:54, 06.09.2010
Košarkarji zmleli Avstralce 00:01:37, 05.09.2010
Španci ostajajo nočna mora Grkov 00:02:20, 04.09.2010
Dragič pred tekmo z Avstralci 00:01:38, 04.09.2010
Avstralci so vedno nepredvidljivi 00:01:39, 04.09.2010