Šport
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.4 od 14 glasov Ocenite to novico!
Tragična nesreča se je zgodila v Lake Louisu, tradicionalni postaji svetovnega pokala. Foto: Reuters

Dodaj v

Nemški najstnik umrl na treningu smuka

Pripravljal se je za tekmo serije Nor-AM
7. december 2017 ob 10:51
Lake Louise - MMC RTV SLO

Manj kot mesec po usodni nesreči Davida Poissona na treningu smuka je alpsko smučanje pretresla nova tragedija.

Na treningu smuka v kanadskem Lake Louisu se je smrtno ponesrečil 17-letni Max Burkhart. Novico so potrdili tudi v nemški smučarski zvezi.

Burkhart, sicer član kluba iz Garmisch-Partenkirchna, se je pripravljal za tekmo serije Nor-AM, v kateri je tekmoval za ekipo Sugar Bowl Academy. Pri padcu je sicer pristal v zaščitni mreži. Zaradi hudih poškodb so ga s helikopterjem odpeljali v bolnišnico v Calgaryju, kjer pa ga niso mogli rešiti.

13. novembra je v 130 kilometrov oddaljeni Nakiski na treningu umrl 35-letni francoski smučar David Poisson, potem ko se je zaletel v drevo.

Smrtne nesreče v alpskem smučanju:
1959: Toni Mark (Avt), Wallberg (Nem);
1959: John Semmelinck (Kan), Garmisch (Nem);
1964: Ross Milne (Avs), Innsbruck (Avt);
1964: Walter Mussner (Ita), Cervinia (Ita);
1969: Silvia Suter (Švi) Sportinia (Ita)
1970: Michel Bozon (Fra), Megeve (Fra);
1972: David Novelle (ZDA), Winter Park (ZDA);
1975: Markku Vuopala (Fin) Lienz (Avt)
1975: Michel Dujon (Fra), Tignes (Fra);
1979 (umrl leta 1985): Leonardo David (Ita), Lake Placid (ZDA);
1991: Gernot Reinstadler (Avt), Wengen (Švi);
1994: Ulrike Maier (Avt), Garmisch (Nem);
2001: Regine Cavagnoud (Fra), Pitztal (Avt);
2002: Werner Elmer (Švi) Verbier (Švi);
2017: David Poisson (Fra), Nakiska (Kan);
2017: Max Burkhart (Nem) Lake Louise (Kan).

R. K.
Prijavi napako
Komentarji
Heisenberg
# 07.12.2017 ob 11:07
Samo potrditev, kako nevaren šport je smučanje, sploh hitre discipline. Vseskozi je treba biti 100% skoncentriran, pa včasih še to ni dovolj. Naj počiva v miru.
mojstermiha
# 07.12.2017 ob 11:41
Caree sej ne, da se ne strinjam s tabo ampak tebe je pa odnesl daleč daleč stran od teme. Kaj majo veze alkohol, avtomobil, in nedolžni s to temo?? Bi dal kazen za trening smuka? Tale fant je od vsega najraje drvel po belih strminah in zgodilo se mu je najhuje kar si lahko zamislimo. Naj počiva v miru!
Ti pa raje komentiraj novice o prometnih nesrečah.
tomson84
# 07.12.2017 ob 11:21
Naj pociva v miru!!

Ob tako tragicnih dogodkih se kot samo postavlja vprasanje smiselnosti nastopanja tako mladih in neizkusenih tekmovalcev na tako zahtevnih progah..tu se izkaze modrost funkcionarjev(trenerjev in strokovnega staba) pri vecini reprezentanc v smucarskih skokih,ko najmlajse cim dlje drzijo stran od letalnic ali obicajno nevarnih in nepredvidljivih lokacij (primer Zajc letos v Ruki).Treba bo pri FIS zaceti razmisljat v to smer
Kris
# 07.12.2017 ob 12:11
Günther Hujara, nekdanji šef moškega svetovnega pokala je po nesreči Silvana Beltramettija leta 2001 v Val d'Iseru izjavil: ''V našem športu absolutne, maksimalne varnosti ni mogoče zagotoviti.'' In to je preprosta, a kruta resnica. Nesreče na smučišču so se in se bodo dogajale, podobno kot na cesti. Varnost se lahko še 100x izboljša, a vedno bo človeški faktor - napaka in splet nesrečnih okoliščin. Regine Cavagnoud se je po prelomnici sredi skoka iz oči v oči znašla z nemškim trenerjem, ki je preslišal opozorilo, da je ena smučarka še na progi. Trk je bil zanjo usoden. Silvana Beltramettija je vsled težav potegnilo na repe smuči, dvignilo in je z nezmanjšano hitrostjo poletel proti najnovejšim in najboljšim zaščitnim mrežam, kar jih je bilo takrat mogoče dobiti na trgu. Mladi Švicar je imel to smolo, da je zadel zaščitne mreže s smučmi in kot britev ostri robniki so le-te zlahka prerezali, končal je med drevesi, kar ga je za vedno prikovalo na invalidski voziček. Dolgo ni bilo žrtev do Poissonove nesreče v tekmovalnem smučanju, celih 15 let, in vsi se lahko strinjamo, da je bilo na področju varnosti marsikaj narejenega. Žal pa se je moralo slej ko prej spet zgoditi. Celo dvakrat.
jaz jaz
# 07.12.2017 ob 13:13
pri takšnih tragedijah nima smisla biti pameten. smuk se vozi pri hitrostih konkretno nad 100 km/h. težko si amaterski ali rekreativni smučar zamisli kakšen je sploh lahko nadzor nad dvema dilcama, ki jih imaš pod nogama. to so hitrosti, ki jih večina občuti samo v avtomobilu. nesreče na smučiščih so se in se bodo dogajale, žal je ni varnosti, ki bi jih preprečila. fant naj počiva v miru.
jaz jaz
# 07.12.2017 ob 20:59
@CaEdMoN

meni je ratalo v smuk preži doseči hitrost okrog 70 km/h (sm sicer ženska) pa proga sploh ni bila pretirano strma (na strmih progah se bojim ravno tega, da ni kontrole pri višjih hitrostih), tko da občutki pri višji hitrosti so mi tuji. se mi pa zdi, da bi moral rekreativec res obvladat aerodinamični položaj na smučeh, da bi dosegel tako hitrost, le velja kvadratni zakon upora. se pa popolnoma strinjam z zadnjim delom tvojega zapisa.
CaEdMoN
# 07.12.2017 ob 20:16
@jaz jaz
Da ne boš mislil, tudi rekreativni smučar kaj hitro lahko doseže hitrost 100km/h ali preko. Če se povprečen moški spusti na povprečni strmini stoje naravnost doseže 80km/h. Če se spusti v smuk prežo je 100 ali čez zelo hitro. Daljši "karving" zavoji rekreativnega smučarja dosegajo po 60km/h.
Tudi rekreativni smučarji vozimo z "nepredstavljivimi" hitrostmi avtomobilov na regionalni cesti. Ampak nas zaradi beline, širine itd. ta občutek vara. Je pa seveda za rekreativnega smučarja nepredstavljivo smučanje 140km/h na čistem ledu brez konkretnega oprijema. Vsi skupaj pa to občutimo šele ko pride do izgube nadzora in padca.
Avokado
# 07.12.2017 ob 16:52
El kondor prevc
Problem je, da proge na treningih niso 100% zaščitene, kot na tekmah. Vprašanje, če so na treningih trojne zaščitne mreže.

Pri Poissonu je bila trojna zascita
x67
# 07.12.2017 ob 11:53
el kondor prevc

proga je bila popolnoma zascitena!!!!!
Gautama
# 08.12.2017 ob 09:29
CaEdMoN
Rekreativni smučarji lahko dosežemo v smuk preži na strmini hitrosti več kot 100 km/h, ampak tega raje večinoma ne počnemo.

- Ker nimamo pravih smuči za to (večinoma imamo prekratke za take hitrosti).
- Ker nimamo podatkov o ravnosti terena, grbinah, navadne smučarske proge pač niso mišljene za take hitrosti.
- Ker vemo, da s tem ogrožamo tudi druge, ne samo sebe.

Prosil bi te, če tudi ti tega ne počneš več.
aaa
# 07.12.2017 ob 13:07
Ob tako tragicnih dogodkih se kot samo postavlja vprasanje smiselnosti nastopanja tako mladih in neizkusenih tekmovalcev na tako zahtevnih progah.

Potem lahko postaviš pod vprašaj smisel hitrih disciplin nasploh. Sem prepričan, da ja opravil že ohoho treningov na bistveno težjih in bistveno manj varovanih progah. In to bistveno mlajši, kot je sedaj.
kolesar112
# 07.12.2017 ob 12:44
Caree

Zagotovo je Smuk mnogo bolj nevaren. Je pa tudi res, da ga ne vozi vsak laik, kot avtomobil.
caree
# 07.12.2017 ob 11:35
veliko bolj nevaren "šport" je prehitra vožnja avtomobila ali pod vplivom alkohola, kjer nastradajo tudi nedolžni
aaa
# 08.12.2017 ob 11:32
@CaEdMoN
Sicer ne vem koliko je natančna iSkiTracker aplikacija, ampak meni na orng speglani široki prazni progi s pršičem, pri daljših karving zavojih redno kaže preko 90. Tudi preko 100 sem že šel. In to brez nekega namena doseganja histrostnih rekordov. Samo prepustiš se uživanciji. In vseeno vidiš na progi še koga hitrejšega. Po moje je problem tekmovalnega smučanja, da so tam proge vse prej kot to. Ponavadi zelo neravne in ledene. Tam pa vprašanje če bi se upal polovico te hitrosti spustiti.
el kondor prevc
# 07.12.2017 ob 11:15
Problem je, da proge na treningih niso 100% zaščitene, kot na tekmah. Vprašanje, če so na treningih trojne zaščitne mreže.
Kazalo