SP v alpskem smučanju 2017
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 18 glasov Ocenite to novico!
Luka Ärni
Luka Ärni je še en presenetljiv svetovni prvak. V svetovnem pokalu še nikoli ni bil na stopničkah za zmagovalce. Uspel mi je izjemen slalom, hitrejši je bil celo od Marcela Hirscherja (za 32 stotink), na roko mu je šlo tudi to, da so bile razmere na mehki progi vedno slabše. Foto: Reuters
VIDEO
Hirscher zmago zapravil v...
VIDEO
Ärni iz ozadja do zlate m...

Dodaj v

Smukači nemočni na vedno bolj razriti progi

Čater zelo zadovoljen s smukom
13. februar 2017 ob 15:28
St. Moritz - MMC RTV SLO

Medtem ko je bil Marcel Hirscher malce jezen, ker mu je zlata medalja ušla za stotinko, novi svetovni prvak v kombinaciji Luca Ärni ni mogel verjeti, kaj mu je uspelo.

Do zlate medalje se je prebil z najboljšim časom slaloma, potem ko je bil po smuku le 30. "Neverjetno. Jaz svetovni prvak? Tega občutka ne znam opisati. V slalomu mi je uspela brezhibna vožnja, vendar sem menil, da imajo tekmovalci, ki so bili spredaj, preveč prednosti," je bil presrečen Ärni, ki ga je v cilju čakalo nekaj infarktnih trenutkov, preden se je lahko veselil zlate medalje: "V cilju še nikoli nisem bil tako nervozen." Bilo je zelo tesno, Hirscher je zaostal le stotinko, rojak Mauro Caviezel šest stotink.

Gisinova posodila ščitnike za hrbet
To je že tretja zlata medalja na letošnjem prvenstvu za gostitelje Švicarje, poleg tega imajo tudi eno srebrno in dve bronasti. S šestimi medaljami so za zdaj zanesljivo najuspešnejša država v St. Moritzu. Ärniju je ščitnik za hrbet (želvo), ki je nujna oprema smukačev, posodila Michelle Gisin, srebrna na ženski kombinaciji. "Moji ščitniki bodo šli v muzej. Danes je z njimi smučal Ärni, želel je še nekaj dodatne hitrosti. Delovalo je," je na Twitterju zapisala Gisinova.

Hirscher to zimo nima sreče s stotinkami
Marcel Hirscher, ki je na SP-ju pred dvema letoma naredil to, kar je danes uspelo Ärniju - po 30. mestu v smuku je postal prvak - se je moral zadovoljiti s srebrno medaljo. Stotinka, ki ga je ločila od zlata, ga je bolela, čeprav je tik pred prvenstvom zatrjeval, da bo zadovoljen že z eno medaljo. "Ni slabo, saj sem dva dneva ležal v postelji (želodčne težave), ampak - te stotinke mi letos povzročajo že sive lase."

Proga, ki ni vredna svetovnega prvenstva
Na mehki slalomski progi so bile razmere vedno slabše, smukači, ki so dopoldne dobro opravili svoje delo, so bili nekako kaznovani. Najbolj je nergal Romed Baumann, vodilni po smuku: "Grozno je bilo smučati, bil sem popolnoma nemočen. Po navadi bi morala moja prednost zadostovati." Tudi Martin Čater, ki je šel na slalomsko progo 27., več od 13. mesta ni mogel izvleči: "Mislim, da sem tudi slalom dobro odpeljal glede na te pogoje, sem bil pa v cilju razočaran nad izidom." Po mnenju trenerja slovenskih smukačev Petra Pena je bila proga nevredna svetovnega pokala, kaj šele svetovnega prvenstva.

Čater zelo zadovoljen s smukom
Čater je z odličnim smukom, ko je imel tretji čas, sicer prijetno presenetil: "S smukom sem bil res zelo zadovoljen, uspela mi je zelo dobra vožnja. Pogoji so bili fantastični, od prvega do zadnjega. Na slalomu je bila pozna ura (13.00), sonce je pripekalo in načelo progo. Naredile so se luknje." Prvenstvo se bo v torek nadaljevalo z moštveno tekmo. Začela se bo ob 12. uri, prenos bo na TV SLO 2 in na MMC-ju. Tekmec Slovenije v osmini finala bo Švedska, ob zmagi pa bo naslednja ovira verjetno Avstrija.

T. O.
Prijavi napako
Komentarji
Trocki
# 13.02.2017 ob 15:55
Res je! Švicarji so se mi prav zamerili!
Kot kaže lahko delajo kar hočejo in jim nihče nič ne more!
cricka
# 13.02.2017 ob 15:52
Sramota, koliko goljufije v Švici. No, smo pa mi vsaj druga Švica, kar smo si seveda vedno zeleli.
Soni
# 13.02.2017 ob 16:45
No, @veza, saj ni bilo kaj študirati. Ker so imeli svojega dobrega slalomista prvega na štartu, enostavno niso niti "povohali" več proge, celo tekmo ni niti eden šel na progo, da bi jo kaj popravil, ostalo je pa naredilo toplo vreme. In, ker jim gre na tem prvenstvu vse kot po maslu, je uspelo tudi tole.
Pri ženski tekmi so pa skrajšali smuk in takoj so njihove slalomistke imele veliko prednost. Enostavno, ne?
g1n3k
# 13.02.2017 ob 16:53
Verjetno niso namerno (zaradi njihovega smučarja) tako slabo progo šli delat, jih je pa lahko vseeno sram.
Najbogatejša država, center smučanja, blabla, potem pa za svetovno prvenstvo naredijo trikrat slabšo progo kot jo naredijo amaterji prostovoljci za neko regionalno mladilnsko prvenstvo na soriški planini. Vsaj upam, da jim je kdo tam blizu to odkrito povedal.
LasitusXVI
# 13.02.2017 ob 16:46
Smukači na kombinaciji niso bili prvič oškodovani. Če jim ravno ne skrajšajo smuka, dobijo pa slalomsko progo, ki spominja na kupček smetane.
jaz jaz
# 13.02.2017 ob 15:59
dobro so si pripravili tole švicarji. ne vem pa kaj Ärni hlini presenečenje... na tej njivi 2,5 s za smukača napram slalomistu več kot očitno ni blo dost
Nobel
# 13.02.2017 ob 16:48
Mah kombinacija je bila in bo kar nekaj. Samo dve kombinaciji sta nekaj vredni in sicer Wengen in Kitzbuhl. Zakaj? Kar si tisti slalomist, ki preživi tako ekstremen smuk z normalnim zaostankom za najboljšimi smukači, zasluži zmagati, če je v slalomu pač hitrejši.
Ti kombinacijski smuki pa so manj naporni, ekstremni in krajši, kar tehtnico povsem nagne na stran tehnicarjev.
To pomeni tekmo petih tekmovalcev in to je brez veze
migaj
# 13.02.2017 ob 18:09
to nista bili Alpski, pač pa Švajcarski kombinaciji
jaz jaz
# 13.02.2017 ob 16:16
kaj če bi novinarji organizatorje poiskali pa jim zastavili kakšno vprašanje?
KiNgKoNg
# 13.02.2017 ob 16:04
Glede na to da imamo en travnik novinarjev na prizorišču, bi lahko pobrali kakšno izjavo več.
granadir
# 13.02.2017 ob 15:57
Problem, je v tem, da že tako neegzakten šport, ki je dostikrat krivičen zaradi "naravnih", dejavnikov, naredijo še bolj krivičnega.... In biti komentator ob takem dogotku in ne zavpiti na ves glas ob takem scenariju, je milorečeno, biti nevretenčar... To je tudi glavni razlog zakaj jaz naše brezhrbtenične komentatorje komaj, komaj prenašam...
granadir
# 13.02.2017 ob 16:15
Hja, Lombardo.... To je tako, kot ukinit skupni seštevek v svetovnem pokalu... No glede na to, da je različno število tekem v različnih panogah in so že v štartu neenaki pogoji, dobro ukinit tudi veliki globus...
3rac
# 13.02.2017 ob 17:54
V Kranjski gori potrebujemo enga Zetorja z dvobrazdnim plugom, v Mariboru pa enga Hofer Schranza z malim plugom, da bo germanskega porekla in ko naši pridejo v cilj naj vrežeta pravokotno na progo ene dve-tri brazde... evo vam šport na prostem!
Sramota na kubik!
TCF
# 13.02.2017 ob 17:40
@rdečinavijač
"Dajte novinarji mal pokritizirati tole. Vedno ste tako kritični, tole pa zahteva eno resno grajo."

Saj sta Laurenčič in Vrhovnik večkrat med tekmo to omenila (in povedala tudi to, da so vsem prepovedali testirati maže v St. Moritzu, čeprav se je prejšnja leta to normalno počelo), pa tudi prej je bilo že večkrat omenjeno kako so Švicarji ogoljufali Američane kar se tiče treninga, in še pa še. Verjetno bodo tudi v kakšni od večernih oddaj (Od St. Moritza do Hochfilzna) še kakšno rekli na to temo (v eni so npr. vprašali ameriškega trenerja o tem, od Švicarjev pa seveda nihče ni hotel pred mikrofon).
Tako da se ti ni treba preveč oglašati, če nisi gledal tekme in ne spremljaš dogajanja.
rdečinavijač
# 13.02.2017 ob 16:27
Dajte novinarji mal pokritizirati tole. Vedno ste tako kritični, tole pa zahteva eno resno grajo.
Buterfly_007
# 14.02.2017 ob 00:54
Meni je najbolj žal Parisa in Kildeja, ob regularnih razmerah bi vsaj eden izmed njiju osvojil medaljo.

Vse pove dejstvo da niti Hirscher, ki je realno v slalomu sekundo ali dve hitrejši od Ärnija ni mogel nič.
pisoJ zorbotit
# 13.02.2017 ob 18:02
Fuzbal je tudi šport na prostem, tale švicarska snežna njiva, brez delavcev ob progi, je ekvivalent temu, da se pri fuzbalu švicarjem gol poveča vsaj za dva metra in v njihovem 5 meterskem prostoru se skoplje 30 x 30 cm velike luknje, da bo golmam lastne gležnje driblal.
bobbek
# 13.02.2017 ob 18:58
Ce bi mi osvojili medaljo danes,bi tudi pjluvali,resno vprasam?
Cyril
# 13.02.2017 ob 16:34
@KiNgKoNg ah sej veš , da je itak treba se naslajat ob temu, da Avstrijco niso svetovni prvaki. To da pa un francoz ni končal dirke to pa ni vredno omembe. Pa, ko je Schmidofer presenetljivo postala svetona prvakinja tudi ni bilo nobene posebi novice. Gremo stavit, da če bi bila pa recimo to npr. Čehinja bi pa takoj kej pisal o tem
clarus
# 13.02.2017 ob 19:18
ha, ha, švicarski kombinaciji :-)))), ne pa alpski, dobro si to napisal :-)
zmagoslav
# 13.02.2017 ob 23:39
Danes popoldal so zahtevali sestanek trenerji in protestirali zaradi nemogoče proge in tudi zato, da po prvem tekmovalcu Švicarju sploh niso čistili proge! Zahtevali so ali naj organizatorji delajo pošteno ali pa naj nehjo s prvenstvom!!
Že pri ženski kombinaciji so skuhali našo Ilko. Skrajšali so smuk brez vsake potrebe. Fantje so v času ženskega smuka normalno trenirali iz vrha moškega smuka, ki je nad ženskim smukom, ženskam pa so skrajšali smuk zato, da so lahko na škodo smukačic zmagali dve Švicarki slalomistki! Bolje da nehajo s temi prvenstvi. Zvemo, da Švicarji niso pustili testiranje maž za smuči niti smuiči! Pa kaj se gredo!!?
janko luzar
# 13.02.2017 ob 22:20
Čudno, da Hrobat ni dobil priložnosti v kombinaciji. Na smuku je s št. 34 končal med petnajsterico, prav tako pa zna dobro odpeljati tudi slalom!?
slovenka333
# 13.02.2017 ob 21:21
Sam tale alpska kombinacija je pa res kar nekaj. 30. po smuku pride na koncu do zlate medalje. Brezveze. Saj ni čudno, da ta disciplina nima velike veljave v smučarskih krogih.
veza
# 13.02.2017 ob 16:27
Švicarji so res sila, oni so naštudirali, da bo tale trideseti po smuku in da bo potem štartal prvi in za stotinko premagal Hiršerja, ja, saj se reče, točen kot Švicarska ura!
veza
# 13.02.2017 ob 16:25
granadir
# 13.02.2017 ob 16:20

veza --- Ne trobezljaj neumnosti...

luna je res huda, če nisi doumel sarkazma...
granadir
# 13.02.2017 ob 16:20
veza --- Ne trobezljaj neumnosti.... Če so vsi nafilani, pomeni, da imajo vsi enake pogoje že v štartu.... Kar pa v smučanju na žalost ni primer...
TCF
# 13.02.2017 ob 22:55
@janko luzar

Se strinjam. Ne vem zakaj ga niso dali noter namesto Debelaka, ki ni pokazal ničesar. To tudi ni edina čudna odločitev naših. Zakaj niso dali Čatra na specialni smuk namesto Kosija ali Perka (ok, Perko je bil na enem od treningov deveti, tako da to še nekako razumem, ampak Kosi je pa žal celo sezono slab)? Na tem svetovnem prvenstvu imajo res bizarne odločitve.

Upam, da jih novinarji malo povprašajo o tem, ker bi res rada slišala razlago in njihove "zanimive" kriterije za uvrstitev na tekmo. Mislim, da nisem edina z željo po razlagi.
jaz jaz
# 13.02.2017 ob 19:13
@bobbek

ja bi. po vsej verjetnosti malo manj, ampak če nekaj ni fer, potem ni fer. in tale slalomski del definitivno ni bil.
MiD
# 14.02.2017 ob 07:56
Jaz absolutno podpiram to, da bi morali biti smučarji vsestranski in bi naslov svetovnega prvaka v kombinaciji pomenil nekaj takega kot pri gimnastiki naslov v mnogoboju! Kombinacijsko prvenstvo bi moralo zajeti vse štiri discipline v štirih ali vsaj v dneh! Dolžina prog in čas vožnje pa bi morala biti prilagojena povprečni hitrosti smučarjev, saju je logično, da so pri manjših hitrostih časovne razlike večje kot pri visokih. Potem bi lahko dobili prave šampione in bi videli, ali je npr. Pintaurox boljši od Jansruda ali ne, ali je Hirscher slabši od Svindala ali ne.
Šele v taki kombinaciji bi se pokazala vsestranskost Shifrinove, Vonnove. Veitove, Štuhčeve....
Bubi-Schumi
# 13.02.2017 ob 23:03
In takrat v Kitzu 2014 niso avstrijskih smukačev umikali za njega. Štartal je 33ti, pred njim je bilo uvrščenih 7 Avstrijcev, ki so štartali tudi v slalomu. Pa je npr. potreboval točke v boju za VKG. V glavnem, kar nekaj na pamet trobiš. In pišeš "da je že bil VEČKRAT izven 30erice po smuku". Večkrat? Edina kombinacija, kjer je vozil smuk + slalom, je bila ta danes in v Vailu 2015. In na SP je pravilo, da če kdo znotraj 30erice odpove nastop v slalomu, tisti za njim NE pridobijo mesto. V vsakem primeru štartajo slalom po najboljši 30erici. Danes se je Jansrud odpovedal slalomu, pa 31ti po smuku kljub temu ni štartal slalom kot prvi ampak takoj za Baumannom.
Bubi-Schumi
# 13.02.2017 ob 22:50
Če umakneš lastne smukače, ne pridobiš mesta. Na SP tega ni. Na SP v Vailu 2015 je smuk končal 30ti, ker je bil Bank diskvalificiran, ko se je ob padcu zaletel v vratca. In ni pridobil mesta zaradi tega, ker je Bank odpovedal nastop. To je velika razlika! Aja, nisi spremljal kombinacije to sezono v Santa Caterini? Marcel je bil po prvem delu na drugem mestu! Aja, pred tremi leti je bil po prvi rundi v Kitzu 33ti, pa je kombinacijo na razriti progi s štartno številko 33 kljub temu končal tretji.
Brisko
# 13.02.2017 ob 21:43
Uf, ko ste se že ravno pogovarjali s Penom, sem že mislil, da bo padlo vprašanje, zakaj Čatra ni bilo na štartu specialnega smuka.
Potem sem se spomnil, da je domet naših novinarjev spraševanje o občutkih in o stanju proge.
bobbek
# 13.02.2017 ob 19:51
veza,na to se pa ne bo noben obrnl,da so al pa bodo nam zrihtal MKG v smuku Svicarji,cudni komentatorji tu,samo zarote proti Slovencem vidijo,kaksni ljudje so to,bi res rad videl,res cuden narod to postal,na zalost,ne vem zakaj.
atal
# 14.02.2017 ob 11:05
SZS ga orng biksa s postavitvijo tekmovalcev na tekme. Hrobat, Čater, Debelak na relaciji smuk. kombinacija. Popolnoma nerazumljivo, predvsem pa neproduktivno.
Nikolaj
# 13.02.2017 ob 20:34
Tekma je bila neregularna.
clarus
# 13.02.2017 ob 19:23
Danes je veliko pokazal Paris, v slalomu je šel preko sebe.
milkra
# 13.02.2017 ob 18:33
Kombinacija je res brez veze disciplina. Pa tale ekipna tekma, oboje pač eno mašilo.
Ukinit. Smuk, veleslalom, slalom pa naj jim bo še superG i basta.
veza
# 13.02.2017 ob 16:18
granadir
# 13.02.2017 ob 16:15

najbolje, da ukinejo ves vrhunski šport, itak so vsi nafilani z nečim, pa še sodniki so skorumpirani in funkcionarji tudi, ups, naš ni tak!
veza
# 13.02.2017 ob 16:15
Moji ščitniki bodo šli v muzej. Danes je z njimi smučal Ärni, želel je še nekaj dodatne hitrosti. Delovalo je," je na Twitterju zapisala Gisinova.

kaj je s temi ščitniki, prvič berem, da kaj takega uporabljajo, če kdo ve kaj več, naj prosim lepo, to pojasni, hvala...
veza
# 14.02.2017 ob 22:31
zmagoslav
# 13.02.2017 ob 23:39

Danes popoldal so zahtevali sestanek trenerji in protestirali zaradi nemogoče proge in tudi zato, da po prvem tekmovalcu Švicarju sploh niso čistili proge! Zahtevali so ali naj organizatorji delajo pošteno ali pa naj nehjo s prvenstvom!!

kaj so pa čakali, torej, hotel sem samo opozoriti na to, da vsega le niso mogli Švicarji predvideti, nekaj je bilo tudi sreče!
S skrajšanjem kombinacijskega smuka gotovo niso pomagali Lari Gut, ki se je sicer poškodovala, a je bila vsekakor hendikepirana...
veza
# 14.02.2017 ob 22:26
Fs
# 13.02.2017 ob 20:10

evo, zato je pa Švica najbogatejša država na svetu

Upam, da samo trollaš...


no, če si sebičen in pokvarjen in zraven še sposoben, potem imaš vse možnosti, da druge opetnajstiš, to Švicarjem dejansko uspeva!
jackm8
# 13.02.2017 ob 20:11
Katastrofa od proge. Samo najbolj smešno je, da so Avstrijci prvi pri pritoževanju. Ko, je pa Hiršer zmagoval, ko so debelo goljufali, da so mu priskrbeli slalomske številke, ki si jih ni prislužil v smuku, pa je bilo vse dobro.
vrtnar_1
# 13.02.2017 ob 19:53
Kombinacijski smuk za ženske je bil sigurno sumljiv, nič bolj ni bila megla kot včeraj ko so moški začeli smuk ali pa še bolj tisti zadnjih trening moških. Je pa verjetno res, da o vseh spremembah ki se dogajajo ne odloča organizator, mogoče le delno vpliva. Razen sprotno rahlo popravljanje proge je pa delo Švicarjev, to je pa res. To sploh v slalomih vedno počnejo. Sam sicer nisem gledal današnje tekme a če je bila res slaba in brez malih popravkov potem je to čudno.
sssitrap
# 13.02.2017 ob 16:04
granadir, se podpišem po to. Komentatorjema se je največji škandal danes zdel to da Hiršer ni bil prvi. Pa kakšne besede je uporabil Hudomalj pred začetom slaloma "Martin Čater, ki v slalomu sploh ni tako slab, je po smuku tretji."

Groza od novinarjev.
jackm8
# 13.02.2017 ob 22:13
@bubi
Slab spomin, nepoznavanje, ali samo neumnost? Hiršer je bil že večkrat izven trideseterice po smuku, pa so Avstrijci lepo umaknili nekaj lastnih smukačev in je imel dobre številke. Še pravila je bilo treba spreminjati prav zaradi njega.
Bubi-Schumi
# 13.02.2017 ob 20:58
Ni si jih prislužil v smuku? Ti pa si na hece, @jackm8 :DDDD
Fs
# 13.02.2017 ob 20:10
evo, zato je pa Švica najbogatejša država na svetu

Upam, da samo trollaš...
Shyni
# 13.02.2017 ob 18:52
A bo slovenska reprezentanca jutri smučala na ekipni tekmi...če ja v kakšni postavi???
kotzi
# 14.02.2017 ob 07:40
kaj bi blo ce bi nas as prisel do medalje....mislim da ne bi nic stokal...kr naenkrat juhuhu..proga je bla ok
veza
# 13.02.2017 ob 19:40
Edino poškodba Lare Gut, to pa ne vem, ali so tudi to sprogramirali, naši Ilki so s tem omogočili mirno osvojitev malega globusa v smuku!
Svetovno prvenstvo v alpskem s ...
link
Hiter tempo življenja hitro menja tudi športne junake
44
17. marec 2017 ob 10:29 Življenje piše številne zgodbe, žalostne, pestre, polne padcev in obratov. Ko na karieri Tine Maze in Ilke Štuhec pogledamo skozi prizmo številk, dobimo zelo podobni zgodbi.
Več novic ...
Kazalo