Vesolje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 21 glasov Ocenite to novico!
Sila se prebuja
Vojna zvezd ima napovedani (najmanj) dve nadaljevanji. Foto: 2i Film

Dodaj v

ZF-film ima več kot stoletno zgodovino

Gost podkasta Simon Popek
7. januar 2016 ob 06:03,
zadnji poseg: 7. januar 2016 ob 07:49
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vojna zvezd se dogaja v galaksiji daleč, daleč proč, v naši - natančneje na Zemlji - je bilo posnetih še precej ZF-filmov, ki se dogajajo v vesolju.

Konec lanskega leta je v kinematografe prišla že sedma epizode najbolj priljubljene znanstvenofantastične sage. Vojna zvezd: Sila se prebuja ruši rekorde, saj je prinesla že poldrugo milijardo dolarjev.


Ob tem smo na podkastu Številke v središču postavili ravno ZF-filme, ki se dogajajo v vesolju. Gost petkovega pogovora bo Simon Popek, programski direktor Ljubljanskega filmskega festivala. V spodnji infografiki ste vabljeni k ogledu nekaterih mejnikov v zgodovini tega (pod)žanra.

Slavko Jerič, <a href="https://twitter.com/stevilkeMMC">@stevilkeMMC</a>
Prijavi napako
Komentarji
CypressHill
# 07.01.2016 ob 07:16
Vedno več se jih hodi v kino samo nažirat. In potem cmokanje z vseh strani...
GORILA
# 07.01.2016 ob 09:46
Znanstveno fantastični filmi se čez nekaj let velikokrat uresničijo v realnem življenju... romantične komedije pa nikoli!
frgo
# 07.01.2016 ob 08:40
Vojna zvezd je bolj mladinski film kot znanstvena fantastika. Mogoče mladinska fantastika? :)

Solaris in Stalker od Tarkovsega sta precej dobra predstavnika žanra
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 08:42
obožujem znanstveno fantastiko, vse glede vesolja, recimo; klasika št. 1 je Space Odissey 2001.
Voly
# 07.01.2016 ob 10:00
Sem velik ljubitelj tega žanra, rad pa gledam vse kar se posname, od fantazijskih, do znanstveno fantastičnih filmov. Ko gledaš te filme, si nikoli ne smeš misliti," to je pa nemogoče, to se pa v realnem življenju ne more zgoditi". Mi o vesolju, ter o življenju in smrti ne vemo praktično nič, zato je vse mogoče, prepustiti se je treba domišljiji...
shemish
# 07.01.2016 ob 12:04
Metropolis pa je avtor kar izpustil.

Sicer pa zanimiv a zelo skop članek.
Zadeva je kompleksna in vredna še
dodatne, bolj globlje analize.

Se pa strinjam, Tarkovsky je bil za moje pojme
poleg sevega Orwell-a in Kubricka eden največjih
režiserjev tega žanra.

Kubrick pa ... ne vem, njegova inteligenca, ki se odseva
v njegovih filmih je naravnost zastrašujoča. Njegova
sposobnost sublimarnosti in simbolike je enostavno tema
za nasljednjih nekaj generacij.

Je še tukaj za predebatirat :)
JM39
# 07.01.2016 ob 09:10
Nikjer niso omenjene Zvezdne steze (Star trek).
Meni so tudi Ok, čeprav če je preveč "zemeljske akcije" mi spet ni všeč. ZF v vesolju morajo biti kot James Bondi na začetku - usmerjeni v nove tehnologije ki bodo še prišle, zato pa jim rečemo ZF filmi.
Spuzva
# 07.01.2016 ob 08:57
Kakšen bi bil naš svet brez ZF in domišljije?
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 08:44
malibumbar

točno, Odiseja 2001 je odličen film !! Malo več sem pričakovala od filma Gravitacija....Sicer pa Interstelar niti ni tako slab...
hepimen
# 07.01.2016 ob 10:16
V besedni zvezi preveč pomena dajete sciencu.

Kaj je Science fiction.

Science fiction is a genre of speculative fiction dealing with imaginative concepts such as futuristic settings, futuristic science and technology, space travel, time travel, faster than light travel, parallel universes and extraterrestrial life.

Mislim, da so v Vojni zvezd imaginarni koncepti, kot so futuristična scena, futuristična tehnologija, svetlobna hitrost in nezemeljsko življenje, lahko pa da se motim, ker si fraze sci-fi in njene točne definicije nisem izmislil jaz. Morda si jo je pa malibumbar, pa lahko pove kaj več o tem :)
ID
# 07.01.2016 ob 09:28
Ja komentatorka, npr. Solaris je bolj čistokrvna filmska umetnost (tako kot skoraj vse, pod kar se podpisuje Tarkovsky :)), medtem ko so kakšne vojne zvezd bolj zabavne narave namenjene širši publiki..
7up
# 07.01.2016 ob 13:31
Mene je Interstelar tudi zelo pozitivno presenetil.
shemish
# 07.01.2016 ob 12:08
Aja, pa dajmo razlikovat Solaris:

- Tarkovsky > SOLYARIS
- Soderbergh > SOLARIS

bo lažje.
zlobniCO2
# 07.01.2016 ob 10:16
škoda je da ta žanr ni bolj izkoriščen omogoča neskončne možnosti,vse je odvisno od domišljije te pa resnično manjka. Po ZF filmu ti možgani delajo na polno popolnoma neverjeten občutek ko pogledaš tak film.
podatnik
# 07.01.2016 ob 13:31
DUNE definitivno
Vongobongo
# 07.01.2016 ob 10:56
komentatorka ena
Obozujem stari Dune ;)
Vongobongo
# 07.01.2016 ob 10:17
komentatorka ena
Kako se pa ti zdi film DUNE?
zlobniCO2
# 07.01.2016 ob 09:56
jaa Solaris je izjemen film, vrhunec ZF.
angryjoe
# 07.01.2016 ob 09:19
Tocno tako. Govoriti o znanstveni fantastiki, ne da bo omenili zvezdne steze, verjetno najbolj reprezentativno franšizo tega žanra, je grešno početje. Vojna zvezd je Sci-Fantasy, ne pa Sci-Fiction.
amauri08
# 07.01.2016 ob 06:42
Vsem toplo priporočam nakup velikih kokic, trenutno so v akciji.
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 10:23
hepimen

Interstelar je odličen, ker so tam pokazali koncept glede črne luknje ( točke singularnosti v zvezdi, ki se sesede sama vse, implodirana zvezda)....Ni slab Interstelar, res..
Vongobongo
# 07.01.2016 ob 10:02
Kekec99

"Na Zemlji - je bilo posnetih še precej ZF-filmov, ki se dogajajo v vesolju. Med drugimi tudi pristanek na luni.
Stanley Kubrick - intervju"

Hm drugic mal preveri kaj limas, to ni Kubric na posnetku dragi kolega ;p
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 08:52
obožujem ZF filme, ampak meni Vojna zvezd žal ni ok....bolj globoki filmi na to tematiko so Solaris, Odiseja 2001....
Galaxy
# 08.01.2016 ob 00:08
Meni je bil tudi všeč Evropa Report poleg ostali k ste jih že omenili :-)

povzetek
# 07.01.2016 ob 14:21
Ne pozabiti na Idiocracy(2006).
mattyy
# 07.01.2016 ob 14:09
Kaj pa te je Vojna zvezd, kot znanstveno fantastika? Drama posneta po resnični zgodbi?! Eni hočete bit pametni pa izpadete smešni.
inverzija
# 07.01.2016 ob 13:57
Od klasičnih ZF filmov, ki se dogajajo v vesolju meni osebno 2001: A Space Odyssey (1968) od Stanleya Kubricka in Interstellar (2014) od Nolana. Od ZF trilerjev/grozljivk/akcij v vesolju pa definitivno Alien (1979) od Ridleya Scotta in nadaljevanje Aliens (1986) od Jamesa Camerona.
angryjoe
# 07.01.2016 ob 11:42
Hepimen... V tvoji definiciji Piše, da gre za špekulativno fikcijo... Kar pomeni, da morajo navedeni primeri imeti vsaj špekulativno osnovo v znanosti.... V zgornji lestvici MMC ni skoraj noben tak film. Vojna Zvezd v veliki večini temelji na čisti fantaziji brez znanstvene osnove (sila, midikloridi, hyperspace... So vse čista domišljija)... Jaz osebno ne bi nobenega izmed sledečih filmov v sci-fi: star wars (vsi filmi in serije) in guardians of the galaxy (navaden stripovski film, ki ima pač nekaj vesoljskih bitk)... Tudi dan neodvisnosti in novi star trek filmi komaj komaj vredni žanra sci-fi.
hepimen
# 07.01.2016 ob 11:12
komentatorka ena
Interstelar je odličen, ker so tam pokazali koncept glede črne luknje ( točke singularnosti v zvezdi, ki se sesede sama vse, implodirana zvezda)....Ni slab Interstelar, res..

Se strinjam.
LosAlamos
# 07.01.2016 ob 11:01
Statistika ogledov filmov v Sloveniji zanimivo sovpada z odprtjem novih kinematografov v tistih letih, kjer smo lahko prvič gledali filme s 3D surround al ka je že bilo. Verjetno je tudi Avatar kot eden prvih 3D filmov dosegel tako gledanost prav zaradi nove tehnologije.
fuckwad
# 07.01.2016 ob 10:53
Pogrešam Osmega potnika, Stvora, ...
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 09:38
nekateri filmi, ki so zdaj zunaj so žalitev za resnični žanr znanstvena fantastika
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 09:37
ID

Solaris je eden od naj filmov. Soundtrack od filma je fenomenalen. Sicer pa Odiseja 2001, mesto št. 1
tulumba
# 07.01.2016 ob 14:05
Aja ravno na današnji dan...brez Tesle ne bi bilo komuniciranja v vesolju...2001
tulumba
# 07.01.2016 ob 14:03
Odiseja 2001, je absolutni zmagovalec. Beljenje glave okoli specialnih efektov pred petdesetimi leti je danes v procesorjih in terabajtih, takrat pa v izjemni viziji in ročnih spretnosti mojstrov iluzij.
Ne pozabimo, da bi brez izjemnega mozga Hermana Potočnika in njegovega Problema vožnje po vesolju, tudi Clarke ostal dokaj nemočen.
O glasbi ne izgubljam besed. klasika.
hepimen
# 07.01.2016 ob 13:17
angryjoe
Hepimen... V tvoji definiciji Piše, da gre za špekulativno fikcijo... Kar pomeni, da morajo navedeni primeri imeti vsaj špekulativno osnovo v znanosti....

Je prostrano vesolje in njegov živelj nekje v prihodnosti dovolj za špekulativno osnovo?
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 10:27
Vongobongo

super je, a nista dva posneta, eden iz 80-ih, ne vem kateri je vam boljši?
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 10:01
zlobniC02

se strinjam!
malibumbar
# 07.01.2016 ob 08:34
Sicer odličen prispevek, ampak od kdaj je Vojna zvezd znastvena fantastika? To bi še razumel, da se serijo teh filmov kategorizira pod npr. fantastiko, ampak znanstveno? Huh ...

Znanstvena fantastika? Poglejmo ... prej spada v to kategorijo kakšen film iz Planet opic (čeprav je to spet nekje na meji) kot Vojna zvezd.

Nato imamo razne filma tipa Jaz, robot (I, Robot); Blade Runner, v članku omenjeni film Odiseja 2001 in nadaljevanje v 2010, vsekakor sovjetski Solaris (tudi novejša ameriška varianta s Clooney-jem v glavni vlogi), Luna (Moon), Sončna svetloba (Sunshine), A.I. (umetna inteligenca), Posebno poročilo (Minority Report), da novejše filme kot so Medzvezdje, Marsovec, Inception (Izvor) itn. sploh ne omenim.

Celo Event Horizon (čeprav naj bi bila grozljivka) bi prej padel sem, kot Vojna zvezd. Ali pa Timeline (po knjigi avtorja Jurskega Parka), Časovni stroj (Time Machine iz leta 1960 in pozneje 2002), Trgovci s časom (In time), Screamers serija (mislim, da sta dva filma), Robocop filmi, Terminator serija itn.

Ampak spet, ti slednji filmi so nekje na meji in so bolj kot ne pustolovščine, akcijade, kriminalke/trilerji, (primer za In time) ipd. z ZF-elementi. Torej smo spet na začetku.

Vojna zvezd je film s ščepcem drame, akcije, ljubezenska zgodbe, komičnih elementov, mistike in primesi fantastike. Vesoljka opera? Da. Mogoče na malenkost višjem nivoju kot telenovele na PopTV-ju, ampak to je vse. Je čisto gledaljiva pravljica za male in velike otroke. Tako kot Avatar.
shemish
# 08.01.2016 ob 08:49
@Vongobongo
Nisi razumel vprasanja.
Dune, uredu ... poznam ga dozadnjega kadra. Omenjal si stari Dune.
Kaj je stari Dune po tvoje?
SsDrag
# 08.01.2016 ob 00:33
avatar, film, ki je pobral največ keša, ampak nima nobene fan base.
malibumbar
# 07.01.2016 ob 18:56
Če smo že pri distopični ali postapokaliptični prihodnosti: Vodni svet (Waterworld), Poštar (The Postman), Mad Max serija, Babylon A.D., Snowpiercer, 1984, Brazil, The Truman Show, Temačno zrcalo (A Scanner Darkly), Peti element itn. ... spet, zadeve so nekje na meji.
malibumbar
# 07.01.2016 ob 18:51
@Vongobongo: Odlično vprašanje. Malo me spominja na Terry Gilliamov Brazil (vsaj po pikri satiri), mogoče ščepec Spaceballs, sicer pa je podton dokaj temačen (če mislimo na izvirnik iz leta 1986) ... čudna distopična zadeva, s socialno kritiko, podobno kot Iztrebljevalec. Vsekakor vreden ogleda (večkratnega).

Aja, obstaja tudi en animiran film izpred nekaj let. Je pa slednji malo spremenjen, da je res primeren za mladino.

Zdaj sem se spomnil še enega filma: Mesto teme (Dark City).
Vongobongo
# 07.01.2016 ob 18:36
malibumbar

Kaj pa menis o filmu "Kin dza dza" je zf ali ni?
Vongobongo
# 07.01.2016 ob 18:33
shemish

David Lynch - Dune ( 1984 )

Nekateri, med njimi tudi David trdijo da je to zelo slab film. Meni osebno pa eden boljsih ;)
malibumbar
# 07.01.2016 ob 18:14
Recimo Diznijeva Črna luknja (Black hole) mi je še nekako najbližje čistokrvnim ZF filmom.

Ali pa Kontakt z Džodijem Fosterjem v glavni vlogi.

Kaj pa E.T., Bližnja srečanja četrte vrste, Vojna svetov, Atlas oblakov, 13th Floor, Supernova, Prometej oz. Alien serija, Moon 44 itn.? Hmm ...

En zelo dober nemško-angleški film z ZF elementi: Pandorum. Ali pa eno novejša "varianta": INFINI (2015)

No, gremo še bolj nazaj v času: Metropolis (1927). Je ali ni?

malibumbar
# 07.01.2016 ob 17:52
Če že omenjate Dune ... meni sta obe mini-seriji (sploh Children of Dune) čisto okej in jako gledljivi.

A veste, da je Lucas določene dele Vojne zvezd povzel ravno po Herbertovem romanu?
Aja, Dune po moje ponovno ne spada v kategorijo ZF. Da, vsebuje elemente ZF, ampak je bolj kot ne mešanica različnih zvrsti. Isto velja za npr. Flash Gordon ali pa kakšen Marster of the universe.

Skratka, vsi ti so bolj v sorodstvu z recimo aktualnimi stripovskimi filmi kot pa z Odisejo 2001. Je Matrica (Matrix) ZF ali ne? Ali pa kakšen TRON? Hmmm ...

Zvezdne steze pa nisem omenil, ker je serija v zadnjih dveh delih postala čista akcijada.
shemish
# 07.01.2016 ob 14:44
@komentatorka ena, @Vongobongo

Stari Dune? Je govora o noveli ali propadlemu projektu Jodorowsky? Sem slučajno zgrešil kakšen mock-up tega filma?
shemish
# 07.01.2016 ob 14:13
@tulumba
Vpliv Hermana Potočnika je pravzaprav fascinanten. Ne samo da je bil povod za Odisejo 2001 ampak tudi rešitve ponujene v njegovi knjigi.
komentatorka ena
# 07.01.2016 ob 10:41
popravek iz mojega komentarja ob 10:23 : ....o zvezdi, ki se sesede sama vase
Kazalo