Svet

Poudarki

  • 12-letnica izkrvavela
  • Poroke mladih deklic jemenski vsakdan
  • Omejitve niso podprli
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,3 od 15 glasov Ocenite to novico!
Jemen
Deklice v Jemnu se poročajo zelo mlade. Foto: EPA
Jemen
Poroke v Jemnu so pogosto množične, ženini pa za žene dobijo mladoletne deklice. Foto: EPA

Dodaj v

12-letna deklica umrla med porodom

Poroke mladoletnih v Jemnu del vsakdana
15. september 2009 ob 09:46
Aman - MMC RTV SLO

12-letna deklica iz Jemna, ki so jo pred letom dni prisilili v poroko, je med zelo bolečim porodom izkrvavela na porodniški mizi, umrl pa je tudi njen nerojeni otrok.

Človekoljubne organizacije so ogorčene in na ves glas opozarjajo na mlada dekleta, ki se morajo poročati pod prisilo. 12-letna Favzija Amodi, ki so jo starši lani prisilili, da se je poročila s 24-letnim moškim, je zaradi izkrvavitve po treh dneh muk v porodni sobi umrla.

Po njeni smrti so se takoj oglasile človekoljubne organizacije za zaščito otrok. "Čeprav je bil vzrok njene smrti pomanjkanje zdravniške oskrbe, pa gre v resnici za pomanjkanje izobrazbe v Jemnu in za to, da se prisilne poroke otrok še vedno dogajajo," je povedal predsednik organizacije za zaščito otrok Seyaj Ahmed Al Kureši.

Starši so jo poročili, da ne bi bila v breme
Favzija Amodi se je rodila v zelo revni družini v jemenskem mestu Hodeida, ki je sicer četrto največje mesto v Jemnu in pomembno pristanišče. Ker starši deklice niso mogli vzdrževati, je morala pri 11 letih zapustiti šolo in družino ter se poročiti s 24-letnim moškim, s katerim je kmalu po poroki zanosila. Nosečnost ji je povzročala precej preglavic.

Deklice v Jemnu se poročajo zelo mlade
Poroke otrok so v Jemnu, predvsem na obali Rdečega morja, kjer še veljajo plemenski običaji, zelo pogoste. Več kot polovica vseh deklic v Jemnu se poroči, preden dopolnijo 18 let, zelo pogosto s starejšimi moškimi, nekateri med njimi imajo celo več žena. Poroka pomeni, da deklice niso več finančno breme svojim staršem, poleg tega pa starši od moža po navadi izsilijo tudi zajetno doto.

Smrt male Amodi pa ni prva smrt jemenske deklice, ki je prišla v medije. Lani je svet šokirala novica o ločitvi 10-letne Nujud Ali, ki je prav tako morala končati šolanje in se poročiti z moškim, ki jo je po poroki vsak dan pretepal in posiljeval. Da bi pobegnila, je mala Nujud poklicala taksi, ki jo je odpeljal na drugo stran mesta na sodišče, kjer je zahtevala, naj ji dodelijo sodnika. Po zelo odmevnem procesu ji je sodišče odobrilo ločitev.

Brez omejitve starosti za poroko
Jemenski parlament je skušal februarja starost otrok, ki se poročajo, omejiti na 17 let, a je predlog naletel na burne odzive javnosti in politike. Številni politiki so bili prepričani, da bi tak zakon kršil šeriatsko pravo in islamske zakone, ki ne omejujejo starosti poročenih.

B. T.
Prijavi napako
Komentarji
TheNomad
# 16.09.2009 ob 13:33
Hehe, a dokaze bi rad? Saj imaš cel kup demografskih podatkov pa jih primerjaj za posemazna območja. Potem je pa treba samo še logiko uporabiti.
In če misliš, da sem zavijal na stran, s tem ko sem samo še en dodaten argument serviral za povezanost širiatskega prava in islama, potem pa sva mislim, da midva opravila. Ker nima smisla s tabo.
Pa lp...
vidim_vas
# 16.09.2009 ob 06:38
TheNomad, ne pametuj in ne zavijaj na stran. Daj neposredne dokaze za svoje trditve. Šeriatsko pravo in ta, blago rečeno, nagnusna poroka, nista v neposredni povezavi. Da se je to lahko zgodilo, je znak skrajne zaostalosti, ne le za nas, ampak tudi za muslimanski svet.
TheNomad
# 15.09.2009 ob 16:04
aha, torej če te prav razumem, vidim_vas, je tudi slučaj, da se v VB muslimanske skupnosti zavzemajo, da bi za njih tam (torej v VB!!) veljalo širiatsko pravo. čisti slučaj, kajne?

MaliPandit, agnostiki in ateisti imamo vest. In ta je čisto enakovredni tvorec morale in norm kot ena bukla, ki jo je napisalo par ljudi, da bi držali čredo v šahu.
MaliPandit
# 15.09.2009 ob 15:55
V bistvu so ateisti se najhujsi saj za njih ni nobenih, norm, dogm, morale in omejitev.
sanauna
# 15.09.2009 ob 14:43
Katastrofa,Jemen lahko kr zredirajo z zemljevida ,prekleti pedofili.
MrBlack
# 15.09.2009 ob 13:01
31. kmetozar: Ni se slučajno znašlo v takih državah. Bilo je prisiljeno v to! Ni se kar na enkrat pojavil papež in rekel, da je pravilno da sta država in religija ločena. Da je do tega prišlo je umrlo na kupe ljudi in minilo nekaj stoletij.
alyneys
# 15.09.2009 ob 12:56
gnjusno! kjri pedofili! in prav zares imam srečo da živim kjer živim
ptolomej
# 15.09.2009 ob 12:46
32. vidim_vas. Dobro si povedal.
ptolomej
# 15.09.2009 ob 12:45
To ni ravno kriv islam. Takšen način življenja je bil že pred islamom.
vidim_vas
# 15.09.2009 ob 12:44
TheNomad, še vedno ne vidim nobene neposredne povezave med slučajem in islamom. To je pač taka zaostala družba. Njihova zaostalost pa ni odvisna samo od religije.
kmetozar
# 15.09.2009 ob 12:41
@MrBlack: refleksija na kretenizem; se je krščanstvo "slučajno znašlo" v državah z "kolikor toliko urejenim pravnim redom" ali je morda drugo sledilo prvemu? ... Ignoramus.
DREADLORD
# 15.09.2009 ob 12:36
ajej Kumrovec, malo si Biblijo preberi, boš videl koliko je bila Abrahamova žena stara.
{Belen}
# 15.09.2009 ob 12:36
Krščanstvo nam je dalo precej dobrih naukov. Je pa res, da se poskočnega konja vsak drek prime. Verjetno je podobno z islamom.
{Belen}
# 15.09.2009 ob 12:33
15. Bender (15. september 2009 ob 10:59)
@Hallenbeck
Se kar strinjam z MrBlackom. Krščanstvo je skozi zgodovino že pokazalo kaj se zgodi, če so preveč močni. Upam, da se bodo religije v prihodnjih stoletjih zreducirale na raven kakšnih book clubov. Kajti niso nič več kot to... skupek fanatikov, ki verjamejo v pravljicve. Nekako tako kot Tolkienovo društvo. S tem da slednji vedo, da gre za pravljice.


Kot neke vrste agnostik se strinjam s tvojim razmišljanjem. Mimogrede, Tolkien je ql ... Me pa spreletava srh spričo trume ateistov, ki neselektivno pluvajo po RKC, medtem, ko poveličujejo najbolj izprijene iznajdbe multikulturalizma z opravičilom, da smo vsi isti in enaki. Smo isti ... Smo enaki ...Vsak lahko trdi svoje. Ampak, vsaka budala, ki ji uspe pritegnit množice "kimavcev", še ni mesija.
Knindza
# 15.09.2009 ob 12:28
To je bolano sto na uro!
pikam_dopust
# 15.09.2009 ob 12:22
Jemen ima life expectancy prilično low. Ženska pri 40ih je samo še za v trugo.

Kot je nekdo omenil - bila je spolno zrela, saj drugače ne bi mogla zanosti. Torej z vidika zakona narave ni bilo popolnoma nič narobe. Drugo pa je, kako razvit zdravstveni sistem imaš - kot je tudi nekdo omenil - tudi pri nas izkrvavijo, pa se imamo za orto razvite.

Drugače pa tudi kanonsko pravo ni kaj prida boljše od šeriatskega. Tudi oblikuje se pretežno na enak način. Da ni ravno vse dovoljeno, je posledica le tega, da se mora kanonsko pravo prilagajati protestantski mentaliteti, ki je RKC gladko povozila s preprostim dejstvom, da RKC ne zna (ali pa noče) pomagati svojim ovčicam, da bi se izkopale iz revščine - torej zanima jo samo oblast, medtem ko so protestanti uspeli doseči ekonomski razvoj. V takih razmerah si pa (konkurenčno gledano) ne moreš privoščiti, da bi dopuščal nekaj, kar ekonomsko uspešnejša religija gladko zavrača, kot nemoralno in neetično. Če nebodigatreba protestantov ne bi bilo tako blizu (ampak bi bili na kakšnem drugem kontinentu), bi pa tudi tu gledali t.i. pedofilske poroke. Gladko. Saj se RKC celo to, da duhovniki natepavajo tuje dečke, ne zdi tako silno velik greh - in gladko uporablja kanonsko pravo v tej smeri, da to "pomete pod preprogo".

Skratka - vse je isto sranje in tudi sam se pridružujem mnenju, da sodi religija samo v "book clube", saj drugače bolj ali manj samo škoduje družbi.
Think
# 15.09.2009 ob 12:17
matjažek že tvoj vzdevek pove, da si še na ravni otroka.
miroslav
# 15.09.2009 ob 12:04
samo osebnostno, čustveno in intelektualno popolnoma nezrel polnoleten moški vidi v 12letni deklici žensko...
TheNomad
# 15.09.2009 ob 12:03
vidim_vas, aha torej je samo naklučje, da je v (skoraj) vseh državah, kjer je islam večinska religija, uveljavljeno širiatsko pravo (bozz, oba zapisa sta veljavna)...
Tako da tisti, ki ne vidite povezave med islamom in širiatskim pravom, si dajte sončna očala gor, ker vas očitno nekaj hudo slepi in ne vidite resnice.

In res je, tudi krščanstvo ima en kup svinjarij na grbi, ampak to ni razlog za obračanje teme - tu se gre za islam in širiatsko pravo! Sicer pa se strinjam z Bender, da bi se moralo reducirati moč in status religij na nivo bralnih krožkov.

Aja pa samo tako mimogrede, tisti "anagram" ni kaj prida anagram, ker lahko vstaviš poljubno besedo noter pa bo vedno šlo... ;)
matjažek
# 15.09.2009 ob 11:53
ne vtikajmo se v navade drugih ljudstev!!!! deklca je bla spolno zrela, da je pa izkrvavela pa ni nič tazga. sej 25 letnce tut izkrvavijo. če mene vprašaš je bolj skregano z naravo to kar se dogaja pr nas, da hočjo ženske prvič zanost po tridesetm, pa ne morjo ker je njihov čas minil.
provokatorr
# 15.09.2009 ob 11:42
Vera nima tukaj nobene zveze s poroko, ampak lokalni običaji, Saj se tudi hinduji poročajo mladi, pa še kdo. Naši mladci pa se pač opijajo z alkoholom, namesto, da bi se poročali.

Treba je tudi vedeti, da so arabci dobesedno šele pred dvajsetimi letimi živeli v kočah iz blata. Tako, da sploh ne preseneča, da je tudi njihovo mišljenje tam, kjer je bilo v Evropi 20 let po tistem, ko so naši predniki prilezli iz hiš iz blata.
Sicer pa si poglejte v bližnjo evropsko zgodovino, ter si poiščite podatke o tem, koliko so bile stare nekatere znane evropske princese, ki so jih poročali s kralji.......
yoyo9
# 15.09.2009 ob 11:41
akulcravks;to že samo se pa ne poročijo
akulcravks
# 15.09.2009 ob 11:35
Hmm... Saj se tudi v Sloveniji "dajajo dol" pri dvanajstih. :)
vidim_vas
# 15.09.2009 ob 11:11
Malo odj...te, debili z vašimi komentarji. Drugi kraji, drugi časi, drugi običaji. Kaj je pedofilija, določa lokalna kultura, ki pa ni samo vera. Tole nima nobene direktne povezave z vero. Vera ne predpisuje porok pri 12. letih starosti. Nismo slišali, da bi se kaj takega dogajalo v muslimanski Bosni. Še ne pred tako davnimi časi so se tudi pri nas poročale zelo mlade deklice.
ExKavboj Kavbojc
# 15.09.2009 ob 11:06
Hvala bogu, da živim kjer pač živim...
JebatGa
# 15.09.2009 ob 11:04
Problem je v tem da berejo koran dobesedno. Če bi kristjani brali biblijo dobesedno, bi bili še hujši kot oni. Zakoni države bi morali to preprečevati. Na žalost je bil Mohamed pedofil, ki je hotel seksati z mladimi punčkami in je zaradi tega vzel biblijo in jo dopolnil s stvarmi, ki so mu bile všeč. Isto pa je bilo z biblijo. Ljudje so hoteli upravičit vse posiljevanje, zasužnjevanje in pobijanje z božjo besedo.
Bender
# 15.09.2009 ob 10:59
@Hallenbeck
Se kar strinjam z MrBlackom. Krščanstvo je skozi zgodovino že pokazalo kaj se zgodi, če so preveč močni. Upam, da se bodo religije v prihodnjih stoletjih zreducirale na raven kakšnih book clubov. Kajti niso nič več kot to... skupek fanatikov, ki verjamejo v pravljicve. Nekako tako kot Tolkienovo društvo. S tem da slednji vedo, da gre za pravljice.
MrBlack
# 15.09.2009 ob 10:56
Morda sem. Ampak pedofilstva in kristjanov pa vseeno ne zagovarjam.
bozz
# 15.09.2009 ob 10:42
Problem ni toliko sam islam (vera) kot šeriatsko pravo. Namreč, na Zahodu imate tudi kopico muslimanov, ki pa te vrste pedofilstva ne prakticirajo, ker so podvrženi drugim državnim zakonom, ki take poroke smatrajo za zločin.
MrBlack
# 15.09.2009 ob 10:39
Še ena verska bedarija. Kristjani niso prav nič drugačni! Razlika je samo to, da večina kristjanov živi v državah, kjer vsaj približno veljajo neki pravni zakoni in se kaj takega težko zgodi. Če pa teh pravnih okvirov ne bi bilo, bi pa kristjani bili(so) enaki primitivci. Kar preberite si Biblijo, če ne verjamete.
elan elan
# 15.09.2009 ob 10:37
Torej, mlada punčka, ki je komaj stopila v puberteto se mora poročiti s kakšnim debelim plešastim škrbastim smrdlivim šejkom, ki jo že na poročno noč posili s svojim kosmatim ...
Think
# 15.09.2009 ob 10:29
12 letna? fak
SubZZero
# 15.09.2009 ob 10:25
hmm...zanimivo...samo 8 komentarjev, če bi bilo v zvezi kaj z rimokatoliško vero bi bilo že najmanj 100 komentarjev kako da lahko to počnejo ...
Perro
# 15.09.2009 ob 10:14
Tako kot islam dovoljuje take stvari, tako druge vere določajo kaj drugega prav tako skreganega z logiko... Otroke stran od religije in v šole, znanstvene ustanove, fakultete...
Bender
# 15.09.2009 ob 10:09
Saj se je že prerok Mohamed poročil z zelo mlado punčko. Ni naključje, da je stavek "Je prerok Mohamed pedofil?" anagram stavka "Prerok Mohamed je pedofil." Premislite o tem!
Krapez
# 15.09.2009 ob 10:05
Islam... vera kamene dobe...
ulrich
# 15.09.2009 ob 10:05
in pol se nekateri nad krščanstvom zgražajo
papiga
# 15.09.2009 ob 10:01
Predvsem je to stvar primitivizma. Tudi izobraženi v tem veselo sodelujejo. Samo poglejte onega Karzaia v Afganu, da se ti želodec obrne, če odkloniš moškemu seks, ne dobiš hrane.
Fej gospodje, toliko o pameti.
{Belen}
# 15.09.2009 ob 09:57
To ni stvar neizobraženosti, temveč indoktriniranosti ...
Dr. Kumrovec
# 15.09.2009 ob 09:56
Vse to je islam.
bozz
# 15.09.2009 ob 09:54
Širiatsko pravo? Najbrž mislite šeriatsko. Kakorkoli, bolano. Vsaj v takih pedofilskih zadevah.
Kazalo