Svet

Poudarki

  • Povprečna plača v Ukrajini od 90 do 200 evrov
  • Juščenko obljublja uvedbo ruščine kot uradni jezik
  • Ukrajinci želijo v EU in Nato
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 19 glasov Ocenite to novico!
Juščenko in Timošenkova
Viktor Juščenko, Julija Timošenko in evrovizijska zmagovalka leta 2004 Ruslana. Foto: EPA
Julija Timošenko
V predvolilni kampanji je Timošenkova trdila, da Juščenko ni tisti človek, kot ga Ukrajinci vidijo v javnosti. Foto: EPA
Andrija Hevka
Andrija Hevka navija za železno damo Julijo Timošenko. Foto: Andrija Hevka
Viktor Juščenko
Zdajšnji ukrajinski predsednik Viktor Juščenko je velik poraženec letošnjih volitev, saj se je v prvem krogu uvrstil na predzadnje, sedmo mesto. Foto: EPA
Ukrajina
Julija Timošenko je že najavila, da bo ob morebitnem porazu na volitvah ljudi pozvala k protestom. Foto: EPA
Dve barvi
Ukrajinsko-slovenski priročnik Dve barvi Foto: www2.arnes.si/~ahevka
VIDEO
Bi šli Ukrajinci znova na...
VIDEO
Juščenko je razočaral
VIDEO
Janukovičeva predvolilna...

Dodaj v

Če zmaga Janukovič, bodo Ukrajinci znova govorili rusko?

V drugem krogu nedeljskih predsedniških volitev tekmujeta Julija Timošenko in Viktor Janukovič
7. februar 2010 ob 09:13
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ko je na oblast prišel Juščenko, se je stanje v Ukrajini še poslabšalo. Državo razjedajo visoka korupcija in beda ljudi. A sodbo si bo narod pisal sam. Tako meni MMC-jev sogovornik Andrija Hevka.

Bi lahko šli Ukrajinci zaradi politike znova na ulice, kot so to storili pred petimi leti z oranžno revolucijo?
Bojim se, da bi se to lahko zgodilo. Kdor koli bo zmagal, se bodo pojavile govorice, da so bile volitve neregularne.

Andrija Hevka je eden izmed soustanoviteljev Društva Ukrajincev in Rusinov v Sloveniji in soavtor ukrajinsko-slovenskega priročnika Dve barvi. Več o življenju Hevke lahko poslušate v oddaji Vala 202 Sredi Evrope.


No, čeprav naj bi bil po podatkih Sveta Evrope prvi krog volitev zelo transparenten.
Volitve bodo poštene vse do trenutka, ko se bodo pojavili izidi. Takrat se bo zgodila katarza.

Na "kakšne karte" sta v predvolilni kampanji "igrala" Timošenkova in Janukovič?
Oba sta imela veliko dobrih in pametnih potez ter veliko nizkih udarcev. Vsakdo bo poskušal sebe prikazati kot najboljšega kandidata, svojega nasprotnika pa kot neprimernega in nevarnega. Timošenkova zna odlično izraziti svoje mnenje. Je zelo samostojna in prepričljiva. Na žalost je tudi provokativna, zato pogosto polarizira družbo. Za svojega nasprotnika Janukoviča je trdila, da bi njegova zmaga pomenila velik korak nazaj. ''Ne glejte na Janukoviča, ko je urejen, počesan in našminkan. On ni tisti človek, ki ga vidite na televiziji. Je nekaj popolnoma nasprotnega. Predstavlja tajkune in je točno tak, kakor so ga vzgojili ti tajkuni – slab, neinteligenten in je njihova lutka,'' je opozarjala ukrajinske volivce.


Janukovič pa je dejal, da je Timošenkova Putinova prijateljica, da je imela tajne dogovore. Skliceval se je tudi na Moskvo kot velikega medveda, velikega prijatelja, ki bo rešil ukrajinski narod. In kar je zame najhujše, obljublja vrnitev ruščine. To je nekaj najhujšega. To je tako, kot da bi v Sloveniji znova uvedli cirilico ali hrvaščino ali srbščino. A nekateri ljudje to žal sprejemajo, saj je v Ukrajini 20 odstotkov Rusov. Nekaj ljudi podkupiš in to je to.

Mislite, da bi bila ruščina drugi, izbirni jezik ali uradni jezik?
Na žalost uradni jezik. To me kot Ukrajinca najbolj boli. Na žalost veliko Ukrajincev govori rusko. Jaz kot veliki ukrajinski domoljub in kot Slovenec svetujem vsem, da govorijo v svojem maternem jeziku. Če si v Rusiji, govori rusko, če si v Sloveniji, govori slovensko.

Kakšen je standard v Ukrajini danes?
Povprečna plača je od 90 do 200 evrov. Elita, ki predstavlja od dva do pet odstotkov ljudi, pa živi v izobilju. Torej, dva ali trije milijone ljudi živijo kot Bogovi, drugi živijo v revščini. To je tisto, kar zamerim Juščenku, da tega ni preprečil.

V želji po boljšem življenju želijo Ukrajinci postati člani EU-ja. Si to želijo, da bodo bližje Evropi ali da bodo dlje od Rusije?
Veste, kaj, velik politik je dejal, da demokracija prihaja v Rusijo prek Ukrajine. Zelo pomembne besede. A trdim, da si 60 odstotkov Ukrajincev, ki so kolikor toliko zavedni, želi bolj v EU in Nato kot v Rusijo. Trenutno stanje pa jim ne dovoljuje, da bi to uresničili.

Razumevanje razmer v Ukrajini in Rusiji je za Slovence zelo zapleteno. Litovci, Poljaki, Ukrajinci in Gruzijci popolnoma drugače dojemajo Ruse kot vsi južni Slovani. Rusijo dojemajo kot ''ječo narodov'', ki ima moralni nauk - vsak imperij je dober, dokler ne prestopi tvojega praga. Mislim, da noben Slovenec ne bi šel več nazaj v Jugoslavijo. Tako tudi noben Ukrajinec ne bi šel nazaj v Sovjetsko zvezo. To velja ne glede na to, kdo bo zmagal na volitvah. Janukovič se je od zadnjega poraza zelo popravil. Spremenil je svoj videz, svoje govore. Imel je svetovalce tako v Moskvi kot v Ameriki. Zagotovo bo delal v dobro ukrajinskega naroda, sicer bo odletel, kot vsi drugi.

Ko ravno omenjate Ameriko. Janukovič naj bi imel v svoji ekipi istega strokovnjaka, ki ga je imel na ameriških predsedniških volitvah poraženi republikanec John McCain.
Všeč mi je, da ste to odkrili. Ni skrivnost, ne vem, ali lahko to povem na glas, da Janukoviča podpirajo tudi tajkuni. Govori se o tem, da so glasovi kupljeni, da se jih lahko kupi za 63 dolarjev in še več. Govoric je veliko, a jaz nisem pristojen, da govorim o teh stvareh. Je pa res, da bo naredil vse, da zmaga.

Če bo Janukovič zmagal, bo očitno igral dvojno igro. Ima podporo Zahoda, na drugi strani pa ponuja roko Kremlju.
Neverjetno je, kakšne igre igrajo. Zahodu očitam, da ni več naredil za Ukrajino. Bolj bi jo moral podpreti na poti v EU. To je zaušnica EU-ju, da naj se ne igra z Ukrajinci.

Ali so se politiki igrali z Ukrajinci pred petimi leti, ko so za svoja načela zavzeli ulice?
Vsak narod ve, kaj dela. Oranžna revolucija je bila stopnja v razvoju ukrajinskega naroda. Brez nje ne bi bilo sodobne Ukrajine. Če bo Janukovič zmagal, se bo moral truditi, da nekatere pridobitve oranžne revolucije nadaljuje. Ni bilo vse tako slabo, kot je prikazano.

A Janukovič je vendarle izjavil: ''Skupaj smo trpeli med to oranžno nočno moro''. Kaj je bilo tako morečega?
Vsekakor gre za besedno igro, da bi pridobil čim več volivcev. Dejstvo je, da premierki Juliji Timošenko in predsedniku Viktorju Juščenku ni uspelo uresničiti obljub, ki sta jih dala na začetku mandata. Demokratične reforme so propadle druga za drugo. Nekdanji ruski predsednik Vladimir Putin je dejal, da je bila oranžna revolucija za Rusijo ''najhujši mogoči strateški udarec''.

Ob vsem tem pa so bila za Ukrajince najbolj boleča medosebna nesoglasja, ki so nazadnje pripeljala vse Ukrajince v slepo ulico. Še bolj se je poglobila delitev na ''Vzhod'' in ''Zahod''. Dejstvo je, da je uradna zgodovina Rusije vedno prikazovala ukrajinsko zgodovino, kot da je le ta del ruske. Timošenkova in Juščenko pa sta dokazovala nasprotno.

Se nezadovoljstvo ljudi kaže tudi v tem, da se je zdajšnji predsednik Viktor Juščenko v prvem krogu predsedniških volitev uvrstil na predzadnje, 7. mesto?
To je popolnoma normalen in upravičen odziv ljudi. Ne vem, koliko sta k temu prispevala Juščenko sam in njegov kabinet. A veliko analitikov meni, da je od razpada Sovjetske zveze postala Ukrajina ena izmed najbolj podkupljivih držav na svetu. Nekateri gredo tako daleč, da jo primerjajo z Gvatemalo in s Sudanom.

Dejstvo je tudi, da se je močno poglobila razlika med bogatimi in revnimi. Veliko ljudi v tej veliki državi je razočaranih. Pravijo celo, da je življenje v Ukrajini dobro samo za predsednika in njegove prijatelje ter sorodnike. Pod pretvezo uvajanja tržnega gospodarstva se je v Ukrajini izoblikoval t. i. tranzicijski model. Na koncu pa se je izkazalo, da gre za celo vrsto protislovij in prisilnih privolitev, ki služijo le interesom elite. Pomembno vlogo naj bi od osamosvojitve države imela tudi mafija. Po nekaterih domnevah naj bi zapolnila vrzel na področju avtoritete, prav tako naj bi ponujala odgovore na negotove razmere.

Po oranžni revoluciji je Juščenko postal predsednik, Timošenkova premierka. Vse je bilo lepo in prav, nato pa je v oranžnem taboru dobesedno počilo. Predsednik se je v predvolilni kampanji celo tako spravljal na premierko, da je na ta račun dobival podporo Janukovič. Kaj se je zgodilo v oranžnem taboru?
Menim, da je Juščenko dober človek. A če si dober človek, to še ne pomeni, da si dober politik. Timošenkova je dama. Ona ve, kako je treba delati, ljudem se zna prilagoditi in je dober govornik. S tako "železno lady" je težko delati. Težave so nastale zaradi različnih pogledov na politiko. Težave so revščina, vse večje socialne razlike in korupcija. Ni se težko prepirati, če imaš težave. Če težav ne bi bilo, se ne bi prepirali.

Janukovič je obljubil revizijo plinske pogodbe z Rusijo. Kaj bi se zgodilo, če bi dregnil v osje gnezdo?
To je zelo zapleteno in težko vprašanje. Evropa je priznala, da potrebuje četrtino ruskega plina. 80 odstotkov vsega tega plina pa gre skozi Ukrajino. Šlo je za politično kupčijo. V zameno za ruski plin bo dobila Ukrajina posebne ugodnosti na račun povečanja cen plina za druge države Evropske unije. A dolgoročno to ne more biti uspeh. Menim, da bodo na ta račun trpeli v Evropi, vse dokler ne bo alternativnih poti, ki bi plin peljale po drugih ozemljih.

V nedeljo (op. p. intervju smo posneli v četrtek) je drugi krog predsedniških volitev. Če res zmaga Janukovič, bo njegovo maščevanje sladko ...
Vaše vprašanje skriva tudi pravilen odgovor. Drugi krog volitev v Ukrajini razumejo kot referendum o oranžni revoluciji. Trenutno bolje kaže velikemu poražencu omenjene revolucije in vodji opozicije Viktorju Janukoviču. Res je, da je Janukovič takrat izgubil. O tem ni nobenega dvoma. Očitali so mu krajo ali poneverbo glasov. Zdaj pa si je močno opomogel po zaslugi poslabšanih odnosov med Juščenkom in Timošenkovo ter razpoloženju v ukrajinski družbi. Kako in kaj bo, bodo pokazale volitve. Jaz osebno navijam za železno lady.

Katja Štok
Prijavi napako
Komentarji
provokatorr
# 07.02.2010 ob 10:14
Če ukrajinsko zgodbo natančno pogledamo, hitro najdemo paralele s Slovenijo.

Najprej razdeliš ljudstvo (pri nas na rdeče in bele, oz. leve in desne), potem pa lahko delaš kaj hočeš, pa se bodo ljudje še vedno kregali med sabo, ter navijali vsak za svojo barvo.
Lahko kradeš, lahko si koruptiven, lahko izvajaš divjo privatizacijo, ljudje nikoli ne vidijo početja vladajoče elite, saj se vedno kregajo samoo barvah.

Tako kot pri nas. Ko so na oblasti levi lopovi in jih tadesni kritizirajo, so za vse zlo krivi desni, saj so oni tisti, ki onemogočajo razcvet in blokirajo leve v njihovih dobrih namenih.
Ko pa so na oblasti desni lopovi in jih levi kritizirajo, pa je spet enako. Kriva je opozicija, ki blati državo, ter onemogoča razvoj.....

Imamo srečo, da smo že pred odcepitvijo od Juge imeli dokaj visok standard, saj bi dugače ob naših lopovih, ki nas vodijo zadnjih 20 let, bili na istem, kot so Ukrajinci. Tam zgoraj si delijo pogačo, mi pa si na ulicah tepli za drobtine in za to, da nam jih uspelo dobiti, vedno krivili tadruge, namesto, da bi stopili skupaj in nagnali lopove, ter si namesto drobtin razdelili pogačo.....
provokatorr
# 07.02.2010 ob 10:45
@ maajde

mi smo že v bedi, a zaradi medsebojnega kreganja tega sploh še nismo opazili.

a je kdo opazil, za koliko so se podražile stvari, odkar smo dobili evro? istočasno pa so plače na praktično enakem nivoju.
A mi nimamo časa za to, saj je treba izgnati rdeče, ter potolči bele.
mi se nimamo časa kregati za višji standard, za boljši zdravstveni sistem, za boljše šolstvo, ker se moramo skregati okrog plonkanja nekega poslanca, mi nimamo časa za ukrepe za rešitev gospodarstva, ker je treba najprej spremeniti zakon o nevarnih psih.
mi nimamo časa ugotavljati, ali je Golobič koruptivna baraba, ker je najprej treba ugotoviti, ali je Ertl zaslužil medaljo ali ne. Mi nimamo časa ogotavljati, kdo in koliko podkupnine je dobil za nakup Patrij, ker moramo najprej ugotoviti, ali imajo homoseksualci pravico, da se poročijo ali ne.

Ampak zaradi polarizacije ljudje, pravzaprav ovce, ne ogotovijo, da jim lažejo in jih zavajajo, medtem pa lahko oboji z roko v roki kradejo in se mastijo......

Tako, kot Ukrajini. Ludje gredo na ulice, ker mislijo, da so Juščenka okradli na volitvah. Ljudje bodo šli na ulice, ker bodo mislili, da je bila Timošenkova prevarana na volitvah. Ne gredo pa na ulice, da bi zahtevali kaj zase.
Tako, kot pri nas. Kregamo se, kdo je večji lopov, levi ali desni, beli ali rdeči, namesto, da bi stopili skupaj in od drhali zahtevali, da naredijo kaj za tiste, ki jih plačujemo.
prim00z
# 07.02.2010 ob 10:28
če že, bi volil Timošenkovo.
pa še kaj drugega bi jo.
komsomolec
# 07.02.2010 ob 13:44
Zopet laži o Rusiji, nesramno blatenje največje slovanske civilizacije v vesolju!
Nemškutarji so dvignili glave, spomnite se Stalingrada,ravno te dni je obletnica veličastne zmage nad nacistično zverjo!
pinkobalinko
# 07.02.2010 ob 12:18
@tupamaross, takole nekako si je misli tudi Mussolini. Namreč, nič ni narobe, če Italijani in Slovenci živijo skupaj in govorijo italijansko.
Mi bi radi imeli svoj narod, svojo identiteto, svoj jezik, drugim pa tega ne privoščimo. Bogi, bogi...
rvr
# 07.02.2010 ob 11:18
Bil sem poleti v UKR, pa lahko rečem, da kar ni Kijev je beda bolj ali manj. Vidiš ob cesti otroke, ki prodajajo sadje, propadajoče hiše, ljudi ki se z vozovi in konjsko vprego vozijo.. na drugi strani pa v Kijevu toliko luksuznih avtomobilov kot jih ni v Munchnu. Razlike so res velike. Desetletja Sovjetske zveze in uničujočega komunizma, potem liberalizacija in turbo kapitalizem so naredili svoje - tudi na mentaliteti. Predvsem pa me je presenetla ravno mentaliteta prebivalstva, ki je naveličano in brez volje do življenja. Zanimivo mi je to, da so hektari površin neobdelani, medtem ko se ljudje komajda preživljajo.. država ima velike potenciale, vendar bo treba zavihati rokave. Srečno Ukrajina!
max70
# 07.02.2010 ob 10:22
A v Srbiji bi potem tudi moral biti drugi uradni jezik albanski, saj je jug Srbije(Kosovo) naseljen z albansko govorečimi etničnimi skupinami in bi bilo nekaj normalnega in demokratičnega, da poleg srbščine postane tudi albanski jezik uradni jezik. Tu ni nič spornega.
Gavrilo
# 07.02.2010 ob 13:39
@biberkopf
Zanimivo kako največji sovražnik vseh Slovanov vključno s Slovenci postane "osvoboditelj"
help
# 07.02.2010 ob 11:51
Litvijci, Poljaki, Ukrajinci in Gruzijci popolnoma drugače dojemajo Ruse kot vsi južni Slovani. Rusijo dojemajo kot ''ječo narodov''...
ja, od kdaj pa je SZ = RUsija?? Konec koncev je tisti klalec, nad katerim "domoljubni" Ukrajinci,Gruzijci, itd. tarnajo bil GRUZIJEC in je dal pobiti daleč največ RUSOV!! Da ne govorim o Krimu in ostalih ozemljih, ki jih je Rusija izgubila zaradi te nesrečne zveze...
Tole me spominja na tisto večno tarnanje Slovencev in (predvsem) Hrvatov nad SFRJ kot neko kruto "velikosrbsko tvorbo", čeprav je bil vodja te države pol Slovenec pol Hrvat, na tistem zloglasnem in krutem Golem otoku, pa je bilo vsaj 95% zapornikov Srbov. Prav tako je Slovenija zaradi Juge pridobila Primorsko, Hrvaška pa Istro in Krajino (ki po dogodkih 2.svetovne vojne ne bi smela po nobenih naravnih in moralnih zakonih soditi pod hrvaško državo), medtem ko je Srbija zaradni SFRJ izgubila Črno Goro, Kosovo in je sedaj še na dobri poti, da izgubi Vojvodino.
K_ris
# 07.02.2010 ob 11:26
Provokator napisal bedarijo:
"a je kdo opazil, za koliko so se podražile stvari, odkar smo dobili evro? istočasno pa so plače na praktično enakem nivoju."

povprečna mesečna plača:
2006 - 1244 eur
2007- 1317 eur
2008 - 1425 eur
(oktober 2009 - 1448 eur)

V obdobju 06-08 so se torej plače zvišale za 14,5 %.

Inflacija:
2007 - 5,6 %
2008 - 2,1 %
(januar-oktober 2009 - 0,0 %)

V obdobju 06-08 so se cene zvišale za 7,8 %.

Če se tvoja plača ni spremenila in če se je cena piva, ki ga kupuješ, zvišala, to še ni zadosten podatek za to, da lahko poveš, kaj se v Sloveniji dogaja s plačami in cenami....
tupamaross
# 07.02.2010 ob 11:11
Ni mi všeč ta formulacija o jezikih. Kolikor mi je znano,
približno pol Ukrajine govori rusko, pol pa ukrajinsko.
Meja med njimi poteka dobesedno po ravni črti. Sedaj
se vprašajmo, zakaj bi ta dva naroda, ki govorita skoraj
isti jezik, živela ločeno? Srbi in Hrvatje imajo zgodovinsko
hipoteko v pobojih hrvaških poslancev v skupščini v
Beogradu (stjepan Radić). Med Rusi in Ukrajinci pa kaj
takega ni. Veže jih skupni boj zoper fašizem. Dosti več
razlogov imajo za skupno, kot pa za ločeno življenje.

Vedno sem zelo zadovoljen, če slovanski narodi najdejo
kjerkoli možnost soživetja in sem zelo nesrečen, če tega
ne najdejo. Politiki bi morali več delati na tem.
-sloga--
# 07.02.2010 ob 10:38
citiram iz članka: ''Povprečna plača v Ukrajini od 90 do 200 evrov''

hmmm nekomu ni jasno kaj pomeni povprečje.
maajde
# 07.02.2010 ob 10:20
Prav bi bilo da je ukrajinski jezik prvi uradni jezik in prav bi bilo , kjer živi ruska manjšina, da je tam prvi uradni jezik ruščina.
Petar Karamazov
# 07.02.2010 ob 09:19
Ker je cel vzhod ukrajinske države naseljen iz rusko govorečih etničnih skupin, bi bilo nekaj normalnega in demokratičnega, da poleg ukrajinščine postane tudi ruski jezik uradni jezik, tako kot je to bil pred letom 1991. Tu ni nič spornega, v nasprotnem primeru se bodo pa malo "ratovali" in država bo za vedno razpadla na več delov.
tupamaross
# 07.02.2010 ob 18:52
Biberkopf, soglašam s Teboj, vendar ali ni ravno zahodna
demokracija zahtevala od vseh vzhodnih držav, da se
demokratizirajo po njenem vzorcu. Sedaj imajo to, kar so
same zahtevale.

Ne gre za "proruske fante," vsaj kar se mene tiče. Gre za
neka pravila igre. Če jih poteptaš, ve se kaj sledi. Osebno
sem spremljal nekaj ameriških svetovno znanih analitikov,
ki so sami navajali točne podatke zahodne blamaže.

Po mojem mnenju svet vodijo vojaški strategi, predsedniki
so le njihove marionete. Verjetno jim bolj ustrezajo napeti
odnosi z Rusijo, kot pa sodelovanje, saj dobijo več denarja,
če si ustvarijo sovražnika. Za prijatelja ne dobiš nič.
peacekeeper
# 07.02.2010 ob 15:37
Fantje, dajte si malo prebrat zgodovino, ker če tega ne poznate, diskusija poteka na nivoju baba čula - baba rekla.
Dosti se najde na wikipediji, vendar so najbolj podrobne in releventne informcije žal v ruščini, ki je, domnevam, nihče od tukaj pišočih ne razume. Za celovit vpogled v problematiko pa priporočam Rupnikovo knjigo: Tretji rim
Petar Karamazov
# 07.02.2010 ob 14:35
Če bi upoštevali koliko 100 000 kvadratnih kilometrov je Rusija šenkala ukrajinski bratski sovjetski republiki, v dobri veri, da bo vedno ostala znotraj iste državnosti z RSFSR. Pa so ne samo protiustavno razglasili neodvisnost Ukrajine, ampak so želeli še več ozemelj od Rusije. V prvih letih po rzapadu SSSR-a so morali v novonastali ukrajinski vojski ( nastala s krajo sovjetskega orožja in kadra ) prisegati, da se bodo z orožjem borili proti Rusiji za veliko ukrajinsko državo.
tupamaross
# 07.02.2010 ob 13:18
Pinkobalinko, sem že prej omenil, da v zgodovini
nisem ne vem kaj. Vem le, da je Belorusija že
dosegla nek dogovor z Rusijo. Mnenja sem, da
to želi tudi Ukrajina. Prej so volilci bili dobesedno
razdeljeni na dva dela. Kaj bo sedaj, ne vem.

Mnenja sem, da je primerjava med Italijani in
Slovenci malo pretirana. Res pa je, da zgodovnine
odnosov med Rusi in Ukrajinci ne poznam. Nekje
sem le slišal, da so Ukrajinci leta 1994 bili Rusi.
Po tem se je vse skupaj počasi ločevalo. Enako,
kot pri nas. Narod bo pač sam izbral pot. Če bo
Janukovič poražen, se bo verjetno umaknil iz politike.
Če pa bo Timošenkova poražena pa zna resnično
ustvariti revolucijo in razdelitev države na dva dela,
kar sama grozi. Torej si mi tega ne izmišljamo.
K_ris
# 07.02.2010 ob 11:45
@tupamaross

Polja v Ukrajini so zelo lepo obdelana, pa tudi travniki v Karpatih se za razliko od naših hribov še kosijo. Problem je verjetno bolj v tem, da pšenica in sončnice danes ne dajejo več kakšnega bajnega zaslužka. Ali mi lahko kdo pove za kakšno razvito državo, pri kateri je kmetijstvo osrednja dejavnost? Dvomim. Tudi v tistih državah, ki so vsaj na zunaj zelo kmetijske je delež BDP iz kmetijske dejavnosti zelo majhen (Avstrija - 3 %, Francija - 2,7 %, Švica - 1,2 %).
tupamaross
# 07.02.2010 ob 14:19
Komsomolec, soglašam s teboj, vendar nekaj v
zaledju pa je, sicer zahod ne bi kar tako kazal mišic.
Res je tudi, da Nemci dvigujejo glave. Posredno ali
neposredno so po svetu že (so)krivci ze večje število
civilnih žrtev (afganistan). Odstopi njihovih ministrov
in generalov mrtvim afnaskim otrokom ne bo vrnilo
življenja. Če pride do tretje vojne, Njemčije ne bo več,
žal pa tudi nas ne.

Obnovljivih virov energije, o kateri se toliko govori in piše,
ni. Torej je le energija v naravi, ki je Evropa praktično nima.
Preživeti pa mora. Tržišče je prezasičeno z vsem mogočim
in nemogočim. Prebivalstvo se veča, nasprotno temu pa se
proizvodna podjetja zapirajo, delavci odpuščajo... Torej, že
videno. In, kam vse to vodi?

Zahod je svoje rezerve izčrpal. Afriške tudi skoraj. Za le še
nekaj let jih je še. In kaj po tem? Kitajska praktično nima
nobenih surovin (vsaj strateških ne), dobesedno s svetlobno
hitrostjo pa se razvija in pri tem troši nezamislive količine
neobnovljive energije. Kam svet pravzaprav drvi?

Rusiji je pred celim svetom obljubljeno pošteno sodelovanje,
če vsem narodom pod svojo kontrolo dovoli svobodo. Verjela
je in je ponujeno roko sprejela. Vsi ti sedaj resnično svobodni
narodi ne živijo dosti bolje, kot prej, le veliki porabniki neobnovljive
energije so postali v primerjavi z prejšnjimi časi. Ogromno po
nepotrebnem.

Rusija naj bi imela strateških surovin za svoje potrebe za okrog
petsto do sedemst let. Če te surovine bo dala vsem, ki jo rabijo,
sama bo ostala brez njih v zelo kratkem času.

Naj še tako tuhtam in premišljujem o čemerkoli, do neizogibnega
bo moralo priti. In to v kratkem. Deset, dvajset, trijset let...

Pa bi se z Rusom dalo človeško zmeniti kot vedno v njihovi
zgodovini. Vendar, bojim se, da so Rusi najmočnejši takrat,
ko začutijo, da so sami, kar sicer sploh ni važno. Močni so točno
toliko, kolikor jim je potrebno. V to sem prepričan. Vsi skupaj pa
dobro se ozrite okrog sebe in se prepričajte kdo v svetu odloča
o življenju več milijard ljudi?
pinkobalinko
# 07.02.2010 ob 12:01
Tole z uradnim jezikom povsem pije vodo, sploh glede na razmere, ki vladajo v sosednji Belorusiji. Tam živi nekaj več kot 10% Rusov, uradna jezika sta beloruski in ruski, seveda pa je uporaba slednjega neprimerno bolj razširjena in je beloruščina skoraj gotovo obsojena na pozabo. Počasi bodo Belorusi prevzeli rusko identiteto. Verjamem, da so Ukrajinci tudi zaskrbljeni.
Iz prve roke poznam razmere v Latviji, kjer še skoraj 20 let po osamosvojitvi veliko ljudi sploh ne zna latvijsko.V času SZ so priseljeni Rusi živeli v svojih mestih, kjer so se družili izključno med seboj, hodili v svoje šole, nakupovali v svojih trgovinah, ko so imeli opravka z domačini, so pričakovali, da bodo govorili rusko. In to je ostalo še danes. Da kakšna starejša babuška ne zna drugega jezika kot ruskega še razumem, da pa 20 letni fant, ki praktično celo življenje živi v samostojni Latviji, ne zna latvijsko :O - sem videl (in slišal) na lastne oči (ušesa).
help
# 07.02.2010 ob 11:36
Jaz kot veliki ukrajinski domoljub in kot Slovenec...
Heh pravega ste našli, da deli lekcije o domoljubju...
peacekeeper
# 07.02.2010 ob 11:36
tupamaross,
tudi jaz sem srečen, če se katerakoli naroda, ne le slovanska, dogovorita možnost sobivanja. In Nijer ne piše, da to ne bo uspelo Rusom in Ukrajincem.
Tvoje trditve o zgodovini pa govorijo o tem, da jo poznaš zelo površno. .
tupamaross
# 07.02.2010 ob 11:31
Rvr, vesel sem Tvojega komentarja. Po nekaterih analizah
bi Ukrajina lahko prehranjevala Evropo. Tam je ena cela
generacija popolnoma uničena, druga generacija se pa
bo zelo težko izkopala iz bede. P nič drugega ne rabijo le
voljo do dela. Daj na tista rodovitna tla Slovenca, Nemca,
Hrvata in tudi Srba, verjami mi, da bi vsaj naredil takšno
posest, kot jo je videti v Vojvodini in na Hrvaškem.

Tam so ljudje od leta 1920 do 1990 bili strogo poklicno
usmerjeni. Vse življenje si na nekem avtu moral le priviti
isti vijak na tekočem traku. Po tem si čez noč pristal na
nekem posestvu, ki si ga dobil, vendar sploh nisi vedel,
da se krompir sadi v tla. Znal si ga le pojesti, če so ti ga
skuhali ali spekli. Enako je v Rusiji. Čudoviti, vendar ubogi
ljudje, ki za nič niso krivi. Država pa je prevelika, da bi se
jo dalo nekako hitro preusmeriti in ljudi izšolati.
mare3912
# 07.02.2010 ob 11:21
@rvr: Se strinjam
fuksel
# 07.02.2010 ob 11:02
mah to je cirkus...
peacekeeper
# 07.02.2010 ob 10:51
Ruski voz
ukrajinščina se razlikuje od ruščine približno toliko kot slovensščina od hrvaščine.
Kluzo
# 09.02.2010 ob 09:56
hokej, kar veliko resnic si povedal. Podpišem.
knjiga5
# 09.02.2010 ob 08:10
Rusi so packi.

Žal.
biberkopf
# 08.02.2010 ob 19:33
hokej,če bi bilo toliko napadov na priseljence v naši južni sosedi kot jih je v rusiji,bi jo že zdavnaj proglasili za najbolj nacistično državo na svetu.
komsomolec
# 07.02.2010 ob 17:49
Niso se nič dogovorili, agenti zahoda so razbili Sovjetsko zvezo, zato več kot 70% prebivalcev hoče živeti v skupni državi, to kar nabija lažniva zahodna propaganda nima veze z realnostjo.
skuggi
# 07.02.2010 ob 17:26
Petar Karamazov:
Ne bom se spuscal v problematiko o ukradeni zemlji, ker je ne poznam. A s 50 miljoni prebivalcev, ki so soustvarjali nekdanjo sovjetsko zvezo, se mi le zdi malo smesna trditev o kraji orozja rusiji, se ti ne zdi??. Dogovorili so se pac, da bo tisto kar je na njihovem, njihovo
tupamaross
# 07.02.2010 ob 17:10
Peacekeeper, lepo je poznati zgodovino, vendar dvomim,
da bo v določenem momentu pomagala.

Zgodovina okrog te problematike mi je res malo znana,
vendar dvomim, da mi bo v pomoč.

Vseeno Ti lepa hvala za nasvet, ker je verjetno res mučno
poslušati razna naklapanja za tistega, ki je v tej zadevi "doma."

Še enkrat hvala!
sansam
# 07.02.2010 ob 12:07
Ni nujno, da se za čudovito embalažo skriva tudi kaj vredna vsebina.
tupamaross
# 07.02.2010 ob 12:07
Če sem pošten, sploh mi ni jasno, kaj bi bilo narobe,
če bi Belorusi in Ukrajinci živeli skupaj z Rusi in celo
govorili rusko. Če ne bodo govorili rusko, lahko se zgodi,
glede na dogodke v svetu, da ne bodo govorili nobenega
jezika. Ne vem, kje naj iščejo zavetje tako veliki narodi.
tupamaross
# 07.02.2010 ob 11:46
Peacekeeper, res je, da zgodovino poznam površno
in se Ti zahvaljujem na besedah, da si srečen, če
kjerkoli dva naroda najdeta možnosti za soživetje.
Tudi sam sem tak, vendar je tu bilo govora le o
Ukrajincih in Rusih. Hvala za opozorilo in lep pozdrav!
maajde
# 07.02.2010 ob 11:16
Enako velja za Ukrajince, če bi jim povedali da bodo imeli osnovne stavri poceni, sem prepričan da je vseeno kdo je na oblasti.
help
# 07.02.2010 ob 11:16
Julija Timošenko je že najavila, da bo ob morebitnem porazu na volitvah ljudi pozvala k protestom.
No tole pa pove vse o t.i. "oranžni revoluciji" ali bolje rečeno državnem udaru. O kako prav je imel stric Putin ko je tole nesnago počistil daleč proč od matere Rusije.
maajde
# 07.02.2010 ob 11:16
Ne morem pa iti čez nekaj stvari. V Jugi smo imeli poceni hrano, poceni pijačo in pa tudi do stanovanja si lahko prišel veliko lažje kot danes. Šolanje zastonj, itd. Se strinjam materialne stvari so bile drage, prav tako avtomobili in še kaj. Poceni počitnice, sicer ne vem kaj (morje) ampak roko na srce, če bi to predlagali raji, kja mislite da bi izbrali vključno z menoj?
maajde
# 07.02.2010 ob 11:12
provokatorr se strinjam
Alchemist
# 07.02.2010 ob 10:37
Tudi jaz navijam za Julijo. Ukrajina spada v Evropo in samo Timošenkova lahko državo usmeri v to smer.
vidim
# 07.02.2010 ob 09:52
Prav je, da se govori izključno samo ukrajinščina in da se narodi nikjer ne mešajo, tako da matični narod kot so Ukrajinci postane ogrožen. Spomnimo so velikega genocida Ukrajincev v času Stalina, kio je z množičnim pobojem omogočil naseljevanje Rusov.
Vedno in povsod spoštovanje matičnega naroda, gost naj se obnaša kot gost in ne kot gospodar.
staness
# 07.02.2010 ob 09:52
Navijam za Timošenkovo, da Ukrajina ostane prijateljica Slovenije in Evrope. Priča smo bili neverjetnemu izsiljevanju Rusov s plinom, z zastrupitvijo Juščenka in pri pogajanjih z Evropo na račun Ukrajine.
Rusi so agresivni imperialisti. Upam, da Zahod ne bo delal napake, tako kot leta 1930 v popuščanju Hitlerju.
Gavrilo
# 07.02.2010 ob 09:47
Ukrajinci in Rusi so isti bratski slovanski pravoslavni narod. Nekateri hočejo razdelit državo in zanetit spore med njimi tako kot so to naredili z Jugoslavijo, ker jih bodo razdružene zlahka obvladovali.
hokej
# 08.02.2010 ob 15:28
Očitno je cel kup proruskih fanov na netu,pa kaj vidite v tej Rusiji,dežela ki ima največjo populacijo tajkunov in skinheadov oziroma fanov Hitlerja in ekstremne desnice na svetu.Če bi bilo v Nemčiji ali katerikoli drugi evropski državi toliko napadov na priseljence kot jih je v Rusiji s strani skinheadov in naci-desničarjev,bi bile te države že zdavnaj proglašene za ultra desničarske.

Pljuvaš po Rusiji, hkrati pa naslikaš identično situacijo v naši južni sosedi ;-)
revolver
# 07.02.2010 ob 18:54
ukrajinke so dobre bejbe
Politkomisar.
# 07.02.2010 ob 12:08
Zmagat mora Janukovič!
komsomolec
# 07.02.2010 ob 12:04
Ukrajinci želijo v EU in Nato
Hohoho!
Zresnite se, večina jih nasprotuje in sploh niso ukrajinci temveč Rusi! Ukrajinska nacija in ukrajinski jezik sta le nacionalistična mita.
Gavrilo
# 07.02.2010 ob 10:31
To je vse skupaj podobno kot so problem južnih republik. Imajo ista ali podobna imena, iste ali podobne priimke, govorijo enak materni jezik...in so si en drugemu najhujši sovražniki.

Na tak način hočejo razkosat- parcelizirat Rusijo in ljudi spreti med seboj. In jim vsem skupaj vzet vse izvode moči.
Ruski Voz
# 07.02.2010 ob 10:28
In v čem se razlikuje ukrajinski jezik od ruskega? A tako kot se razlikuje "črnogorski" od srbskega?
Kazalo