Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 23 glasov Ocenite to novico!
Zunanji minister Karl Erjavec je pojasnil, da Slovenija ponuja dobre usluge pri reševanju krize v Ukrajini, ker uživa zaupanje Rusije. Foto: BoBo
       Mediacija je potrebna znotraj EU-ja, ker imajo članice zelo različna stališča do Ukrajine, Slovenija pa lahko odigra pozitivno vlogo, ker je deležna zaupanja ruske strani, ki pa ga nekatere druge države EU-ja nimajo.       
 Karl Erjavec o slovenski pobudi za reševanje krize o Ukrajini
VIDEO
Erjavec: Morda sem se ner...

Dodaj v

Erjavec o Ukrajini: Slovenija ponudila dobre usluge, ker uživa zaupanje Rusije

Zunanji minister: Ashtonova pozitivno sprejela našo pobudo
7. marec 2014 ob 11:12,
zadnji poseg: 7. marec 2014 ob 12:36
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Do krize v Ukrajini je prišlo, ker je Evropska unija samostojno, brez dialoga z Rusijo, želela približati Ukrajino EU-ju," pravi slovenski zunanji minister Karl Erjavec.

"Lavrov mi je povedal, da so bili primorani zaščititi rusko manjšino, saj je ukrajinska vlada suspendirala ruski jezik," je Erjavec povzel srečanje z ruskim kolegom Sergejem Lavrovom ob robu mednarodne konference o Libiji v Rimu.

"Rusija bo storila vse, da ne pride do asociacijskega sporazuma med Ukrajino in EU," je še dodal Erjavec, ki se zavzema za čimprejšnjo vzpostavitev dialoga med Moskvo in novo ukrajinsko vlado, ki pa je Kremelj ne priznava. "Unija ni predvidela, da bo Rusija tako močno zaščitila svoje interese," je dejal Erjavec in dodal, da je najslabše, ker ni nobenega dialoga.

Mediacija "mogoče nerodna"
Priznal je, da je bila njegova izjava o pobudi za mediacijo »mogoče nerodna«, čeprav je bila mišljena v smislu dobrih uslug, ki jih Slovenija lahko ponudi: "Mediacija je potrebna znotraj EU-ja, ker imajo članice zelo različna stališča do Ukrajine, Slovenija pa lahko odigra pozitivno vlogo, ker je deležna zaupanja ruske strani, ki pa ga nekatere druge države EU-ja nimajo," je pojasnil.

Astonova pozitivna do njegove pobude
"Visoka zunanjepolitična predstavnica EU-ja Catherine Ashton je pozitivno sprejela našo pobudo, s katero smo ponudili svoje dobre usluge," je dejal Erjavec na tiskovni konferenci ob letu dni vlade.

Sankcije spodkopavajo konkurenčnost
EU zelo težko izvaja samostojne dejavnosti v Ukrajini brez dialoga z Rusko federacijo, je ponovil Erjavec in menil, da bi morali ves ta gospodarski prostor odpreti, saj bo le tako konkurenčen drugim delom sveta – Aziji, Južni Ameriki, a očitno razmere za to še niso dozorele. Prepričan je, da si EU z razmišljanjem o sankcijah spodkopava konkurenčnost.

Erjavec ne govori z Vesno Pusić
"V zadnjem času nimam stikov s hrvaško zunanjo ministrico Vesno Pusić," je odnose s Hrvaško strnil Karl Erjavec in ponovil, da so mu bila teden pred koncem pogajanj s Hrvaško odvzeta pooblastila. "O 'zastoju' ni bilo govora, dokler sem se jaz pogajal," se je pohvalil zunanji minister in spomnil na besedo, zaradi katere Hrvaška nadaljuje sodne postopke, čeprav bi jih morala - po črki slovenskega razumevanja memoranduma - ustaviti. Meni, da bi bilo do državljanov obeh držav pošteno, da bi bila ustna obravnava predstavitev argumentov hrvaške in slovenske strani pred arbitražnim sodiščem javna. O tem Erjavec še ni govoril s hrvaško kolegico, a pogovori potekajo na delovni ravni.

Dialog v BiH-u kot dialog med Beogradom in Prištino
Erjavec je tudi napovedal, da se bodo zunanji ministri na njegovo pobudo na marčevskem srečanju ukvarjali s socialnimi razmerami v Bosni in Hercegovini, v zvezi s tem je tudi pisal Ashtonovi. Opozoril je, da bi morala biti Unija dejavnejša v BiH-u. Po njegovem mnenju bi bil lahko model pogovora o ustavnih spremembah v BiH-u podoben dialogu med Beogradom in Prištino. "Daytonski sporazum je omogočil ustavitev vojne, ne omogoča pa ustreznega delovanja države. Dokler ne bo ustavnih sprememb, bodo težave, ki se še bodo zaostrovale," je menil zunanji minister.

Slovenska dodana vrednost
"Tudi v EU je prišlo do spoznanja, da je treba BiH podpreti, saj se pripravlja tudi nov model pomoči," je dejal Erjavec in dejal, da Slovenija tudi tukaj lahko prispeva k dodani vednosti.

Saša Banjanac Lubej
Prijavi napako
Komentarji
Rasta75
# 07.03.2014 ob 11:41
Nisem prepričan, ali je kaj manj škodljiv od Rupla, je pa vsaj neprimerno zabavnejši.
Jethros
# 07.03.2014 ob 11:43
Včeraj sem se le smejal zblojenemu Rupsije, kaj vse je klamfal....pa ga je Erjavec dobro zabijal. Rupsi se je šel kampanjo, nič drugega. Blodil je take, da so še ostali gostje samo gledali.
Wasabi
# 07.03.2014 ob 11:29
Se ni pust že zaključil?
crazyhorse65
# 07.03.2014 ob 11:44
Lahko da Erjavec izgleda smesno, ena njegova izjava pa zagotovo drzi: EU je bila naivna.
Dri se ena izjava: da ni pravega dialoga.
Politiki vcasih izgledajo kot da vse vedo in da so v ozadju neke igrice, ie. potek demonstracij delo Cie, zakulisna kuhinja itd. Na koncu se vse placa in pride na dan in EU politika se sicer obnasa zelo pametno in samodrzno a se je ze veckrat izkazalo da nimajo prave vizije in (pre)pogosto mlatijo prazno slamo.
Plus za Erjavca!
zapatist
# 07.03.2014 ob 11:29
Erjavec daj nehaj se smešiti no...
mickey
# 07.03.2014 ob 11:50
Ne vem zakaj smo takoj do Erjavčeve pobude negativni. A potem naj bo Slovenija nek osamljeni otok na mednarodnem parketu in pridno mirovala ter poslušala ukaze drugih?! Slovenija mora zunanjo politiko pozicionirat sama. Druga stvar je ali se s takšno politiko strinjamo ali ne. Meni je Erjavčeva pobuda zelo všeč. Problem je ta, da se do zdah nismo znali ustvarjat samostojno vlogo v zunanji poltiki. Teh 20 let je glede tega izgubljenih.
da funk
# 07.03.2014 ob 11:35
haha,
ko v tujini vidijo tega človeka..mislm, saj ni čudno, da nas nobeden ne more resno jemat:):)
amorce
# 07.03.2014 ob 11:40
S takimm načinom bi prej zanetu kot pa pomiru...
bulin
# 07.03.2014 ob 12:10
Kot zunanjemu ministru rupel Erjavcu lahko samo čevlje čisti. Rupel je poln samega sebe in puhloglav. Je kot domišljavi hlapec, ki hodi za svojim gospodarjem in je prepričan, da se vsi mimoidoči njemu klanjajo ter ga pozdravljajo. Še mnogo slabše mnenje imam o ruplu a tega tu ne pač ne smem zapisati.
Samsa
# 07.03.2014 ob 11:38
Včerajšnja Tarča je dokaz, kako dva "lokalna" politika-pajaca pereta umazano perilo na problemu svetovnih razsežnosti. Dejstvo je, da naši politiki to znajo. Le to znajo! Saj vsako priložnost izkoristijo za medsebojna obračunavanja in "nabiranje j****** točk". Lahko bi se opravičila Osmačku, ostalim gostom in nam gledalcem!!! Seveda pa tega niče ne pričakuje, čeprav bi morali to zahtevati!
povžek
# 07.03.2014 ob 11:32
Še en zapozneli godovnik!
gruzinec
# 07.03.2014 ob 14:31
Res je Erjavec precej klovnovski, a je v tem, morda ne zelo diplomatskem stilu, povedal veliko realnih stvari, predvsem pa se je videlo, da se zaveda da sta tako EU in nova ''oblast'' v Ukrajini naredili vse, da bi sprovocirali Rusijo.
Rupel pa je v svojem stilu, ko hoče ispasti kot neka kulturna in diplomatska elita, veličina, avtoriteta...komajda skriva svojo veliko željo, da bi se gol ovil v ameriško zastavo in jo branil pred vsako packico..
Ta njegova vdanost ni več smešna, je že prav odvratna...lahko je stokrat doktor, samo pravi doktorji imajo do vseh stvari kritično distanco in ničesar ne obožujejo slepo.
Kakorkoli,vprašanje, ki ni idealno, je, ali imamo rajši več resničnost v bolj smešni podobi Erjavca ali odvratnega hlapčevstva v salonskem vedenju Rupla ? Jaz sem vsekakor za prvo...
Jethros
# 07.03.2014 ob 11:58
Modrijan6
# 07.03.2014 ob 11:52
@mobydik

Podpišem, kar ste zapisali. In gospod Rupel je profesor doktor, ne pozabimo tega, bil je tudi večkratni zunanji minister, včeraj v Tarči me prijetno presenetil, bil je daleč najboljši in prepričljiv govorec......

A ste oddajo gledali v "kofišopu" v centru Asmterdama?
Ron Burgundy
# 07.03.2014 ob 11:34
Haluciniranje in blodnje mu vsekakor gredo dobro od rok.
križnik
# 07.03.2014 ob 11:55
Bravo Erjavec. Najboljši ZM do sedaj. Čestitke za pokončno držo. Pljuvačem pa sledeče: "za dobrim konjem se praši".
gesan
# 07.03.2014 ob 11:51
mobydik
# 07.03.2014 ob 11:47
Lepo se vid, da se še uči. (== Pojma nima o diplomaciji.)
Rupel je zanj profesor.
----------------------------------

Ja, mi imamo same profesorje za poneumljanje okolice s svojim neumjem!
vivaladean
# 07.03.2014 ob 11:40
Zakaj pa Slovenija ne bi bila dobra kot 'mediator'?? Pa saj smo nekdanja socialistična država in mnogi Rusijo vidijo kot prijateljsko državo. Po drugi strani pa smo povezani v 'zahodne procese' in smo del EU. To je odlična priložnost za Slovenijo, da se malce bolje uveljavi mednarodnih odnosih.
ferit
# 07.03.2014 ob 11:59
Zakaj ne bi slovenija se aktivno vključila v problem? Jasno, da mi nismo odlučojoči faktor, samo tako lahko pa vsaj nekoliko glasneje poskušamo uvlejaviti naš interes, ki ni konfrontacija Zahod-Vzhod ali pa geostrateško nadigravanje ZDA/NATO vs Rusija...

Mi rabimo mirno Evropo, kjer vsi dobro sedolujemo in to ni možno brez evropske velikanke - Rusije to pa ni možno brez imeti razuevanje za njene vitalne interese (pa je komu to všeč ali ne).

Za nas je Rusija 5% izvoza, v turizmu so Rusi 4. gostje za Ita., Nem., Avs. S tem, da nam trgovina in turizem z Rusijo zelo hitro rasteta in lahko v v desetih letih bistveno več prodamo v Rusijo.

Tisti, ki bi sedaj šli po navodila k Musomeliju... Kdo bo nadomestil potencialen izpad naše trgovine z Rusi, če se Evropa in Rus. ne dogovorita? ZDA?
Kdo se je pripravljen odpovedat delu plače, pokojnine, socialnih tranferjev v imenu "zmage demokracije"?
Wasabi
# 07.03.2014 ob 11:56
Rulova glavna napaka je, da ne razume, da se je treba umaknit. Drugače pa tip obvlada

Če bi tip obvladal, se mu ne bi bilo potrebno umakniti. Nekaj ne gre skupaj...Kdo bi si želel, da se odstavlja ljudi, ki obvladajo?
bulin
# 07.03.2014 ob 11:52
Končno imamo zunanjega ministra, ki ima nekaj hrbtenice. Ne pa sluzastega in lažnivega rupla hlapca in agenta CIA.
matcc
# 07.03.2014 ob 17:48
Erjavec ciso prav !!Ne pa da kot kuzki sledimo kaj nam svetujejo veleumi ala Rupel ,ki so poslusni pudlji USA in EU!!
oliva
# 07.03.2014 ob 15:26
Se strinjam, @gruzinec. Dober post.

Prejle sem pa pomislila, kaj bi se zgodilo, ko bi bil ruski veleposlanik karal in 'poučeval' nas Slovence, kako pa kaj, kot je to počel Musomeli, pa so mu nekateri ploskali.

Ne gre za bit profesor ali ne, pač pa za suverenost, ki jo bolje odražaš s pokončno držo, kot pa z ritolizniško.

In dejstvo je, da "Slovenija uživa zaupanje Rusije" (oz. vsaj simpatije).

En naš folk bi pa zaradi tisočkrat prepranih in scentrifugiranih ideologij rajši zj* ornk kos gospodarstva.
In to ravno tisti, ki se skoz usajajo v zvezi z gospodarstvom, kako da je to neskončno pomembno, sami pa stalno trajbajo izključno ideologije.

Point diplomacije je ohraniti dobre odnose v korist vsem oz. obema vpletenima strankama.
Zato se v tem primeru Erjavec obnaša prav.
Oz. mene (kot državljanko) zastopa čisto okej.

Ne predstavljam si, da bi zdaj bil Rupel minister.
On bi zaradi narcizma pa res utegnil kaj ornk zaj* (kot je bilo v primeru Vilniške izjave).

Narcisi, ki vidijo v vsem zgolj sebe, so v bistvu nevarni in nezaupanja vredni, ker jim več pomeni svoja koža kot pa odnosi med državami.
gesan
# 07.03.2014 ob 14:13
smolensk
# 07.03.2014 ob 12:02
Jaz sem pa mnenja, da je Erjavec boljši ZM kot je bil rupel.
-------------------

Ja ane?
Malo manj laže...to pa je že nekaj kenede?!
zapatist
# 07.03.2014 ob 12:29
@mikcey
Druga stvar je ali se s takšno politiko strinjamo ali ne. Meni je Erjavčeva pobuda zelo všeč.

Jaz se z Erjavčevo oceno stanja kar strinjam, saj je precej blizu realnosti. Kritičen pa sem do njegovega klovnovskega nastopanja na mednarodnem parketu, ko ponuja svoje usluge, katere nihče ne jemlje resno, saj slovenija ne samo, da nima v tem konfliktu nobene teže, temveč sploh nima neke infrastrukture, da bi dejansko lahko prevzela vlogo, ki jo ponuja.

Torej je vsem jasno, da ne gre za realno pobudo in nihče ne verjame, da bi jo kdo tudi sprejel.
če je temu tako, potem je vse skupaj namenjeno samo domači javnosti.

In od tu moja kritika...da naj se Erjavec v mednarodni javnosti ne smeši s pobudami, ki niso realne in dela Sloveniji sramoto, zato da nabira doma politične točke.

Torej eno je njegovo stališče, ki se mi ne zdi sporno, drugo pa je, da ponuja, da bi Slovenija prevzela neka pogajanja v tej igri med velesilami.
smolensk
# 07.03.2014 ob 12:02
Jaz sem pa mnenja, da je Erjavec boljši ZM kot je bil rupel.
TamleMamo
# 07.03.2014 ob 11:46
Erjavec je ko Chuck Norris :) Karl bo vse rešil ja :)
matcc
# 07.03.2014 ob 17:50
Erjavec ima cisto prav!!!Ne pa da kot kuzki sledimo kaj nam svetujejo veleumi ala Rupel ,ki so poslusni pudlji USA in EU!!
zorb
# 07.03.2014 ob 15:28
Erjavec je najvecji cirkusant- o njemu bodo v Holivudu naredili komedijo tipa Jery Lewis, upam da bo tudi on odigral glavno vlogo.
oliva
# 07.03.2014 ob 13:58
@mobydick:
"Rupel je zanj profesor."

Ja, zaradi točno takihle profesorjev je Slovenija zdaj, kjer je.
odzajcatč
# 07.03.2014 ob 12:47
..sam karel je đek- pozna kerija, lavrova, eštonovo...skratka, vse pozna in bi zadevo lahko poštimal, a ne!!??....večje neumnosti naše zunanje politike že dolgo ne!!..upam, da tujina razume, da poteza zgoraj dotične osebe ni odraz mišljenja in volje državljanov...
zapatist
# 07.03.2014 ob 11:31
Enako velja tudi za druge naše stratege kot so Janša in Rupel...ki to krizo izkoriščajo za medsebojno notranje politično prepucavanje.

Dejstvo pač je, da vas v vrhunski politiki nihče ne jemlje resno, prav tako pa tudi vaše mnenje nima teže.
psihoidiot
# 08.03.2014 ob 10:12
"Do krize v Ukrajini je prišlo, ker je Evropska unija samostojno, brez dialoga z Rusijo, želela približati Ukrajino EU-ju," pravi slovenski zunanji minister Karl Erjavec.
_____________
točno tako
ALFAinOMEGA
# 07.03.2014 ob 22:41
Užaljeni klempo
vojnaslo91
# 07.03.2014 ob 22:33
Erjavec o Ukrajini: Slovenija ponudila dobre usluge, ker uživa zaupanje Rusije
--------------------------------------------------------
Še dobro, da ima ta vlada vsemogočnega Korla...
Sam z njim ali brez njega je ta vlada totalno izgubljena.
bsr
# 07.03.2014 ob 21:42
Lora
smeli komplicerati odnosov z Zahodom, kateremu bi morali biti primarno zavezani in pripadati
Če misliš le EU se strinjam, pa še njim bolj zavezani, kot pripadati. Sicer pa kaj je EU? Nemčija, potem kar nekaj časa nič in nato VB in Francija. Ostale države so le številke , trg,...
VB se ne dovoli, Francozi pa tako niso v gospodarskem, .....pomenu v stanju parirati Nemčiji, ki ima v Rusiji že 6000 podjetij.
bsr
# 07.03.2014 ob 21:36
Lora
Zaradi gospodarstva je koristno, da imamo dobre odnose z Rusijo.
In tudi z Ukrajino (Krka!),....
bsr
# 07.03.2014 ob 21:35
Zelo čudno mi je bilo, da je Erjavec dal takšno izjavo. Še bolj neprimerno pa je kar izjavil Zbor za republiko, posebej Rupel in zelo nizkotno je bilo njuno prerekanje v Tarči. Bergant ju je dobro ustavil in okrcal šekdo od sodelujočih.
revolution
# 07.03.2014 ob 19:41
Erjavec o Ukrajini: Slovenija ponudila dobre usluge, ker uživa zaupanje Rusije

Čisto tako, mimogrede, a mogoče ne bi bilo dobro, da bi tako tudi ostalo?
nikhrast
# 07.03.2014 ob 17:55
Korl, malo nasvetov daj Krimovcem, silijo v Rusijo, iz ene luzerske države v še bolj luzersko. Bi se vsaj na referendumu odločili da se prikljućijo kakšni skandinavski državi.
oliva
# 07.03.2014 ob 13:58
@da funk:
"haha,
ko v tujini vidijo tega človeka..mislm, saj ni čudno, da nas nobeden ne more resno jemat:):)"

Res ni ravno uglajeno diplomatskega videza, kar pa se tiče videza sploh, smo pa imeli Slovenci že velik biserov za svoje predstavnike.

Sicer pa, meni (tujina) je npr. van Rompuy za pop*dit smešen.
barezi
# 07.03.2014 ob 13:10
Slovenija je premajhna za tako težke diplomatske naloge, lahko se samo zamerimo obema stranema, to pa ni dobro.
Milmar
# 07.03.2014 ob 12:36
Bravo Erjavec !!
gesan
# 07.03.2014 ob 11:50
Erjavec o Ukrajini: Slovenija ponudila dobre usluge, ker uživa zaupanje Rusije
-----------------------

Ta država me vedno bolj spominja na kakšno pocestno radodajko, ki ji tudi skisano vino tekne.
ferit
# 07.03.2014 ob 11:47
Kakor drugače Karel deluje kloven pa se mi zdi, da se v vlogi zunanjega ministra še kar znajde, predvsem v tej situaciji se mi zdi, da pravilno želi ohranit dobre odnose z Rusijo in razume, da so za Evropo odnosi med EU in Risijo bistveni ter, da bo morala EU tudi dobit več razumevanja za Ruske interese, če želimo skupaj prosperirat.

Ker, na drugi strani, ko poslušam Rupla (in izjave iz naše "desnice") me je kar groza kdo je kreirav našo zunanjo politiko toliko časa. Za Rupla sploh nimaš občutka, da je človek iz zunanje politike, nobenega občutnka za mednarodno realnost ali za interese Slovenije, samo neke ideološke puhlice in pa na vsak način, da mora Slovenija brezpogojni podpred interes ZDA in večjih držav EU-ja. Deluje kot kašen premalo izobražen in ideološko obremenjen novinar ne pa nekdo, ki je bil celo kariero v zunanji politiki in bi lahko vedel, da v politiki vlada ciničen interes in kompromis ne pa načela. Francija, Anglija, ZDA bodo brezsramno sledili svojim interesom, mi pa moramo uveljavljati svoje.

Najsesliši, še tako hecno, dobro, da imamo Karla za zunanjega ministra, ker vsaj osnove razume, ker vidim, da bi bilo lahko mnogo slabše.
Ron Burgundy
# 07.03.2014 ob 11:36
Po vzpostavitvi svetovnega miru, mu uspe samo še z odpravo lakote po vsem svetu in dobi čin Jezusa Krustusa.

Sarcasm off
Branko3
# 09.03.2014 ob 20:04
Čeprav Erjavca nočem zagovarkati, pa so vaše kritike neupravičene. Zakaj pa ne bi tudi nepomembna slovenija spet kadj poskusila v mednarodnem prostoru narediti kaj odmevnega, kot je bilo v začetku (ko je svet še verjel v nas) to običajno. In če bi nam to uspelo z Ukrajinsko krizo, to res ne bi bilo kar tako. Ali res mislite, da mora slovenija vedno brez razmišljanja tuliti z volkovi?
ikacbe
# 07.03.2014 ob 23:31
Klovni....
veza
# 07.03.2014 ob 23:18
Janković

naš Zoki, je lahko marsikaj narobe naredil, da pa Erjavca ni hotel za zunanjega ministra niti pod razno, to mu štejem v velik plus, vsa čast...
Glavno ste pozabili, na tarči je Karel razlagal, kaj mu je Lavrov zaupal na štiri oči v Moskvi, pa saj nima pojma o pojmu...
bsr
# 07.03.2014 ob 21:43
Lora
smeli komplicerati odnosov z Zahodom, kateremu bi morali biti primarno zavezani in pripadati
Če misliš le EU se strinjam, pa še njim bolj zavezani, kot pripadati. Sicer pa kaj je EU? Nemčija, potem kar nekaj časa nič in nato VB in Francija. Ostale države so le številke , trg,...
VB se ne dovoli, Francozi pa tako niso v gospodarskem, .....pomenu v stanju parirati Nemčiji, ki ima v Rusiji že 6000 podjetij.
Kazalo