Evropa
Poljska
Na pomoč! Konvoj gasilske brigade iz Poljske na avtocesti v bližini Uppsale. Foto: Reuters

Dodaj v

Švedska se bori s požari: na pomoč tudi Evropska unija

Najtoplejši julij v zadnjih 260 letih
23. julij 2018 ob 13:57
Bruselj/Stockholm - MMC RTV SLO, STA

Evropska komisija je odobrila pomoč Švedski pri obvladovanju požarov, ki so izbruhnili med za Skandinavijo neobičajno dolgim vročinskim valom.

Italija, Francija, Nemčija, Litva, Danska, Portugalska, Poljska in Avstrija so na Švedsko poslale sedem letal za gašenje požarov, sedem helikopterjev, 60 vozil in več kot 340 strokovnjakov.

Po navedbah švedskih oblasti po državi še vedno divja 27 požarov, v nedeljo pa jih je bilo celo 50. Med drugim jim še vedno ni uspelo pogasiti štirih največjih požarov v osrednjem delu države. Strokovnjaki napovedujejo, da bi spričo vse višjih temperatur utegnili izbruhniti novi požari. Več deset požarov je Švedsko prizadelo med neobičajno dolgim vročinskim valom. Letošnji julij je po navedbah vremenoslovcev najtoplejši v zadnjih 260 letih.

Švedska 16. julija zaprosila za pomoč
Švedska je 16. julija zaprosila za pomoč prek mehanizma Evropske unije na področju civilne zaščite, ki ga koordinira Evropska komisija. Prek tega mehanizma sodelujoče države prostovoljno ponudijo pomoč v primeru zahtevka druge države ob naravni nesreči ali drugih izrednih dogodkih. Komisija lahko tudi sofinancira prevoz pošiljk nujne pomoči in osebja v namembno državo. V mehanizem je vključenih 34 evropskih držav: 28 članic EU-ja, Makedonija, Islandija, Norveška, Črna gora, Srbija in Turčija.

Za pomoč prek mehanizma je v preteklih letih zaprosila tudi Slovenija. Oktobra 2015 je na primer za lažje obvladovanje prihoda velikega števila beguncev in prosilcev za azil zaprosila za gmotno pomoč v obliki šotorov, odej ter sanitarne in druge opreme.

A. V.
Prijavi napako
Komentarji
Jožeine
# 23.07.2018 ob 14:32
...in prav je tako, da EU prihaja na pomoč. Tu se sedaj kaže kako močni smo lahko, če kot EU držimo skupaj in za skopno dobrobit skupaj delamo! Upam, da Švedski s silami iz EU čim prej uspe ukrotit tega rdečega petelina. Ogenj je dober služabnik a slab gospodar! Na pomoč!
pasant
# 23.07.2018 ob 14:41
Za moje pojme imamo letos veliko srečo. Ni vročine, vse je zeleno, dež sproti spira prah, noči so hladne, zato se odlično spi, zelenjava pobesnelo raste (vsaj večina nje) ... Krasno poletje.
Burner
# 23.07.2018 ob 14:19
Sredozemske države pošiljajo svoje gasilske zmogljivosti v Skandinavijo. Narobe svet.
Alchemist
# 23.07.2018 ob 14:43
Podnebne spremembe terjajo svoje. Kmalu bomo začeli hoditi na Norveško tropsko riviero.
webman
# 23.07.2018 ob 14:21
@Zetes
Kar v Ljubljani, kjer imamo praktično vsak dan dež. Vode je v naši državi toliko, da kar po rekah v tujino teče :) Vsa trava je zelena kot pomladi, od namočenosti pa na vrtovih in vinogradih tudi ne bo nič dobrega. Visoke temperature ne zdržijo več kot dan ali dva, potem sledi padec na slabih 18C, tako kot včeraj popoldan.
Kakšno krajše suho obdobje res nebi škodilo.
Zetes
# 23.07.2018 ob 14:14
Webmana zebe? Jaz sem celo poletje v kratkih hlačah in zgoraj brez. Ni poletje s temperaturami 35+, je pa to še vedno precej klasično poletje izpred 20 let.

Webman, kje pa ti živiš? V Postojnski jami?
alex961
# 23.07.2018 ob 14:57
Za nastanek požara mora biti še kaj drugega kot samo vročinski val. In če hkrati izbruhne 50 požarov, ni slučaj, temveč požigalec na delu.
Ali pa so imeli inženirji in doktorji piknike.
zlobniCO2
# 23.07.2018 ob 14:42
paradajza sploh ne zalivam .....ko bi lahko višek vode na švedsko poslal
pacoman
# 23.07.2018 ob 14:43
"Švedska je 16. julija zaprosila za pomoč prek mehanizma Evropske unije na področju civilne zaščite, ki ga koordinira Evropska komisija."

---------------

Se pravi je trajalo en tedn, da je prispela pomoč. To bi moralo potekati hitreje, si predstavljate koliko gozda pogori v enem tednu.
Bivši uporabnik
# 23.07.2018 ob 16:14
@cairns

Torej jim vode ne manjka.

Lahko je bluzit. Sam sem prostovoljni gasilec že 25 let in vem kako je, če ni urejenih poti do požara. Da boš požare te magnitude lahko omejil brez dostopnih poti in možnosti hitrega umika, lahko napiše samo nekdo, ki še nikoli ni sodeloval pri gašenju gozda. Glede na dimenzije švedskih požarov, pa sploh ne vem kako se to omeji. Najbrž nikakor. Poskušaš rešit naselja, če so v bližini in čakaš na dež.
kotzi
# 23.07.2018 ob 15:35
ja..ste pozabili kako je blo lansko letoooo..vse pozgano..travniki rjavi...od vrocine..hvala bogu da so zeleni..hvala bogu da mamo dež...ko ga ne bo...bomo sele zaceli ga pogresati...
Bivši uporabnik
# 23.07.2018 ob 15:30
Meni je letošnje poletje zmaga. Nobene vročine... Vrt mi brez zalivanja raste k pr norcih, jablane, hruške, slive polne, sam da ne bi blo toče in je to, to. No fižol mi je rja obdelala, ampak drugač pa zmaga. Takoj podpišem, da blo skoz tko.
B in .
# 23.07.2018 ob 15:28
Osebno mi je letošnje poletje top.
Predvsem me veseli in z začudenjem gledam kako uspeva zelenjava, kljub temu da jo je 2x toča dobila, vse raste in se obnavlja kot noro ... dovolj visoke temperature in vsakdanji dež ustvarijo tropske pogoje, pravo džunglo. :-)
Brain fart
# 23.07.2018 ob 14:10
Ne rabimo več poslušat znanstvenikov o segrevanju ozračja. Teorija je že zdavnaj prešla v prakso.
firtoh
# 23.07.2018 ob 15:08
Evo,pa so me ubogali,ko sem pod 44 žrtvami vročine,zapisal,da bi lahko napisali kaj o vročini in požarih na Švedskem.Konec koncev je Švedska v Evropi.

Lahko bi pa kaj zapisali še o suši ob Baltiku in na Poljskem,ker so s tega konca tudi zaprosili za pomoč EU.Pomoč in denar iz EU bi,kakšne neprivlačne stvari(kvote),to pa ne bi.
luckylucke
# 23.07.2018 ob 14:16
No, pri nas za enkrat ni bojazni pred kakšnimi gozdnimi požari...
webman
# 23.07.2018 ob 14:06
Mi se borio z depresivno slabim vremenom. Take mizerije ni bilo zadnjih 260 let, arso napoved je pa tako točna kot moj nostradamus za SP v Rusiji... Nobenega poletja, sama vlaga in mraz...
KovacevaKobila
# 23.07.2018 ob 15:33
@HOR

Strašno mi je všeč, ko klima relativisti vzamete majhen intervalček tukaj, majhen intervalček tam ... in na osnovi tega dokazujete globalne trende. Podobno kot vaš idol, ki si je ob hudi zimi cinično zaželel 'malce več globalnega segrevanja'.

Tako kot se pregreto ozračje ohlaja z brutalnimi nevihtami (slednjim smo kljub 'milemu' poletju redno priča tudi mi), se tudi na globalnem nivoju pregrevanje planeta uravnoveša z izjemno hudimi orkani, poplavami, zimami itn. Tudi tem smo zadnje čase izjemno redno priča.

Globalni trend pa je kristalno jasen: odkar jih beležimo, povprečne temperature strmo rastejo - kot je še slepcu razvidno iz spodnje animacije:

https://www.telegraph.co.uk/news/earth/e
nvironment/globalwarming/12117449/Animat
ion-100-years-of-global-warming-in-less-than-a-minute.html

Pokazateljev, da je situacija kritična, je ogromno: lomljenje ogromnih kosov ledu od Antarktike, izginjanje Arktike, izginjanje ledenikov, taljenje permafrosta, odmiranje koralnih grebenov itn.

Kot sem že nekajkrat zapisal: ste inteligenten komentator, s čigar zapisi se velikokrat strinjam, zato si vaše negiranje objektivne realnosti lahko tolmačim le tako, da vam je nadaljevanje z 'business as usual' v poslovnem interesu.
Bivši uporabnik
# 23.07.2018 ob 15:59
@cairns

Švedska naj aktivira brezposelne migrante, pa bodo požar pogasili v enem dnevu.


Si kdaj v švedski divjini? Jz sm prehodil Kungsleden in ko vidiš kako ogromna je, ti je jasno zakaj je gašenje težava. Mislim da 1.500 km v dolžino, 500 km v širino in manj kot 10 milijonov prebivalcev. To ni Slovenija, kjer povsod prideš vsaj po kolovozni poti. Tam stotine kilometrov lahko ne srečaš žive duše, močvirji in jezer pa toliko, kot ima naš Maribor občanov.
čezplotnik
# 23.07.2018 ob 16:44
@HOR, dejansko razmišljam o tem, da bi te prijavil zaradi zavestnega in škodljivega zavajanja bralcev.

Danes nimam časa navajati dejstev in podatkov. Zato vsem nejevernim Tomažem, ljubiteljem zarot, malikovalcem Trumpa zgolj tole:

Triglavki ledenik 1897


1954


in 2007 (identična površina kot 2017, 0.7ha)....


Sedaj pa mi pametnjakoviči razložite, kaj je razlog za izginotje snega in ledu....!
anny22
# 23.07.2018 ob 14:56
Sever Evrope se dobesedno kuha, temperature okrog 38 stopinj, dežja ni bilo že dooolgo...
Požari so samo logična posledica. No, kakšen je tudi na računa človeške malomarnosti.
KovacevaKobila
# 23.07.2018 ob 14:37
Več deset požarov je Švedsko prizadelo med neobičajno dolgim vročinskim valom. Letošnji julij je po navedbah vremenoslovcev najtoplejši v zadnjih 260 letih.

Zadnja tri leta so uradno najtoplejša, odkar se meri temperature. Priča smo absurdnim temperaturam na Arktiki, zastrašujočim vročinskim valovom v Avstraliji, peklenskim sušam in požarom v Kaliforniji, rekordnim vročinam na Japonskem itn. Cape Town je postal prva prestolnica, ki je ostala zaradi brutalne suše brez vode. 2017 je bilo zaradi številnih orkanov in monsunskih poplav najdražje leto po stroških zaradi ekstremnega vremena.

Počasi bo tudi slepcem postalo jasno, kaj nas dejansko ogroža.

Mi pa mečemo milijarde za Nato ... da bomo 'varni', pa to.
pasant
# 23.07.2018 ob 15:30
B in .
Res je, pa tudi gozdovi okoli Ljubljane dobivajo podobo deževnega pragozda:)
mooodeeel
# 23.07.2018 ob 14:43
je bil morda na delu pozigalec?
Hardworker
# 23.07.2018 ob 20:30
Kdaj pa pridejo bele čelade?
Bolek
# 23.07.2018 ob 17:49
Za predstavo velikosti požara:
20.000 ha = 200 km2

Se pravi, kot da bi gorel približno 2 km širok pas od Ljubljane do Kopra.
Seesaw
# 23.07.2018 ob 17:23
Švedska naj aktivira brezposelne migrante, pa bodo požar pogasili v enem dnevu.

Tako, kot so se pred nekaj leti brezposelni Slovenci aktivirali pri gašenju požarov na primorskem, ne? Kako so recimo brezposelni pomagali pri odpravljanju posledic poplav ali žleda? Kakor jaz vidim, niso nič boljši od brezposelnih migrantov.
Bivši uporabnik
# 23.07.2018 ob 15:49
Globalno gledano, smo pa gotofi… Tja to 2100 nas bo skurilo. J... ga, jst svojmu tamalmu vsakič ko pride na obisk rečem naj uživa na polno zdaj in naj se ne obremenjuje z ničemer.
HOR
# 23.07.2018 ob 15:28
@KovacevaKobila
# 23.07.2018 ob 14:37

"...Zadnja tri leta so uradno najtoplejša, odkar se meri temperature..."
-Zadnja tri leta se globalno ohlajamo ( od konca prve ćetrtine leta 2016 naprej...)...

"...Priča smo absurdnim temperaturam na Arktiki,..."
-Ja, za klima alarmiste je na Arktiki že od konca maja absurdno hladno ( in led se poleti tali z "absurdno" zamudo) saj so poletne temperature pod dolgoletnim povprečjem...

"...zastrašujočim vročinskim valovom v Avstraliji, peklenskim sušam in požarom v Kaliforniji, rekordnim vročinam na Japonskem itn..."
-"Zastrašujoči" vročinski valovi v Avstraliji niso nikakršna unikatna novost, kar nako velja za "peklenske" suše in požare v Kaliforniji ( videno že v prvi polovici 20. stoletja), pa tudi bročin na Japonskm niso nka novost, da pa toplotni otoki v mestih vsled vedno večje asfaltno betonske urban džungle proizvajajo umetno povišane temperature pa tudi ni neka novost...

"...Cape Town je postal prva prestolnica, ki je ostala zaradi brutalne suše brez vode..."
-Cape Town ni ostal brez vode ampak je zaradi velike porabe vode vsled velikega porasta prebivalcev in odtekanja vode iz slabega omrežja ostal nekaj časa z zelo malo vod, sedaj pa imajo vode dovolj, da ni krize s preskrbo, morajo pa zmerno normalno varčevati, čeprav še vedno potrošijo nad zastavljnim planom - pač že stoletja staro periodično naravno nihanje padavin...

"...2017 je bilo zaradi številnih orkanov in monsunskih poplav najdražje leto po stroških zaradi ekstremnega vremena..."
-2017 ni bilo zaradi številnih orkanov in monsunskih poplav najdražje leto po vseh stroških zaradi ekstremnega vremena, bilo pa je najdražje le po teh zavarovanih stroških in tudi ni bilo najdražje v % škode glede na globalni BDP, kjer stroški upadajo že nekaj desetletij, kar pomeni , da družbo stanejo vedno manj in jo tako vedno manj prizadenejo ( kar ne pomeni, da se ni potrebno odzivati in prilagajati)...

"...Počasi bo tudi slepcem postalo jasno, kaj nas dejansko ogroža..."
Ja, počasi bo tudi slepcem postalo jasno, da nas dejansko ogrožajo medijske in klima alarmistične ter druge Fake news...

"...Mi pa mečemo milijarde za Nato ... da bomo 'varni', pa to..."
Ja, oslarija, ki jo med drugim prav tako poganjajo fake news...
Bolek
# 23.07.2018 ob 17:45
Med drugim jim še vedno ni uspelo pogasiti štirih največjih požarov v osrednjem delu države.
+++
V tujih medijih sem prebral, da po mnenju strokovnjakov teh štirih požarov sploh ni mogoče pogasiti, saj zaradi gostega dima je uporaba helikopterjev omejena, pa tudi letala ne morejo zadeti jedra požarov.
Zaradi tega so se odločili, oziroma že podirajo drevesa in bodo naredili okoli požarov širok pas brez rastja, tako da bi preprečili nadaljnje širjenje požarov.

Za predstavo o velikosti požarov: ti štirje požari obsegajo več kot 20.000 hektarjev gozda.
KovacevaKobila
# 24.07.2018 ob 00:31
ne oporekam globalne klimatske spremembe, le oporekam clovesko krivdo, vpliv verjetno je le zanemarljiv. ker vsi ljudje na planetu ne zavzemejo povrsino ene slovenije in ocean izpusti vec CO2 kot vsa industrija skupaj ...

Vpliv človeka je 'zanemarljiv'?

Zaradi aktivnosti ljudi, ki 'na planetu ne zavzamejo površino ene Slovenije', imamo v oceanih cele kontinente razpadajoče plastične brozge. Le ena od teh zaplat, 'Otok smeti' v severnem Pacifiku, pokriva 1,6 milijona kvadratnih kilometrov površine. Ker stvari radi merite v površinah Slovenije: gre za površino OSEMDESETIH Slovenij.

Vsako leto s kurjenjem fosilnih goriv, radiranjem gozdov itn. v ozračje našopamo 40 miijard metričnih ton CO2-ja. Naj še enkrat ponovim to številko: 40 MILIJARD metričnih ton.

Dajte se že enkrat zbudit.
čezplotnik
# 23.07.2018 ob 23:37
@neprilagojen
Dejansko smo z izpusti CO2 zamajali zelo krhko ravnovesje. Sedaj oceani absorbirajo del industrijskih emisij CO2, del prevzame biosfera, del pa atmosfera.

Posledično imamo naraščanje CO2 v atmosferi, zakisanje oceanov: CO2+H20->H2CO3 ter seveda t.i. global greening.


Ne pozabi, da je za človeka naseljivih zgolj spodnjih 5 km atmosfere. Ne pozabi še, da je polovica mase celotne atmosfere pod 500 hPa ploskvijo, ki je tipično na okoli 5.5 km višine. Verjamem, da je tipična horizontalna razdalja, ki jo prepotuje človek do službe, precej večja.

Paleoklimatske meritve z veliko gotovostjo kažejo sledečo sliko temperatur v zadnjih dveh tisočletjih. Zaradi njihove dovolj dobre časovne resolucije lahko tudi z gotovostjo trdimo, da se spremembe še nikoli niso dogajale tako hitro kot sedaj. Vir: NOAA

@HOR
Za začetek pa pričakujm točno navedbo podprto z dokazi kje in s čim "zavestno in škodjivo" zavajam bralce
No pa poskusimo še enkrat boj z mlini na veter... Zgolj na hitro nekaj neresnic ali polresnic v tvojih postih pod tem člankom.

na primer za Arktiko, ki je pravkar znatno pod povprečjem dolgoletnih temperatur
Laž. Trenutno ima Arktika nadpovprečne temperature...

Arktika ne "izginja" ampak je tam nekaj manj predvsem poletnega ledu na morju Arktike,
Nekaj manj? Volumen arktičnega plavačjočega ledu ob poletnem minimumu se je zmanjšal iz 18000 km3 na zgolj 4500 km3 od leta 1980 do 2017.

manj pa jih ve za global. segrevanje z začetkom od ca 17 in še bolj od 19
Regionalno morda ponekod toplejše kot posledica multidecadal variability. Zagotovo pa ne globalno!

globalne temperature pa od 2016 do nadalnjega upadajo,
Res? 2 letni trend si upošteval. Globalno temperature padajo tudi vsako leto od meseca avgusta do januarja! Se strinjaš?

in led se poleti tali z "absurdno" zamudo)
Z zamudo? Povsem povprečno glede na zadnjih 10 let, a močno prehiteva trend taljenja obdobja 1981-2010
B in .
# 23.07.2018 ob 15:01
svedaka nima gasilnih vozil, letal.....

Jim bomo mi prodali, ne rabimo več, če bo šlo tako naprej.
Ali pa zamenjamo za kakšen hotel ob švedski obali. :-)
webman
# 23.07.2018 ob 14:28
@Zetes
Da ne pišem samo subjektivnih dejstev, si lahko aktualne podatke prebereš tudi na:
http://meteo.arso.gov.si/met/sl/climate/
current/last-30-days/
Temperature so resda znotraj povprečja 1981-2010, padavin pa je 23% več, sončnega obsevanja pa 25% manj od povprečja 1981-2010.
anny22
# 23.07.2018 ob 16:32
Tukaj rabiš samo dvoje: floto gasilskih letal in pešadijo, da na tleh tolče grmičevje, podira gozd in omeji zunanji rob požara.
Od gasilskih avtov iz celinske Evrope ne vem, če ima kateri nameščen štirikolesni pogon, vitlo in izpuh na meter višine. Po nenaseljenih območjih ne prideš niti blizu, ker ni cest, poleg tega je to močvirje (jezera so bila pred sušo).
B in .
# 23.07.2018 ob 15:22
Ne morem verjet, da so mi zbrisali komentar na temo vremena .... hahahaha. Presedan politične korektnosti na temo vremena. Manipulacije z vremenom so možne in jih znajo že vsaj 50 let, začetki segajo od N. Tesle dalje.

Preberi.si.: https://www.bibliotecapleyades.net/scala
r_tech/esp_scalarwar06.htm

V vojaških krogih je uradno priznana le ameriška manipulacija v Vietnamu v operaciji Popeye.
Olorin
# 23.07.2018 ob 15:17
Kaj pa pravi Valvazorjeva pratika?
odprtizvezek
# 23.07.2018 ob 14:59
v VB je ze mesec dni vrocina da se ubije, Svedska v plamenih medtem pa v Sloveniji, Grciji, Spaniji po 20 stopinj. Vcasih smo imeli sneg od Nov to Feb, danes ga imamo od Mar to Maj. Cist narobe svet, vse se je obrnilo.
HOR
# 24.07.2018 ob 15:29
@@čezplotnik
# 23.07.2018 ob 23:37
in led se poleti tali z "absurdno" zamudo)
"...Z zamudo? Povsem povprečno glede na zadnjih 10 let, a močno prehiteva trend taljenja obdobja 1981-2010..."

Ja, res. Tukaj je moja napaka saj manka "na Grenlandiji": " in led se poleti na Grenlandiji tali z "absurdno" zamudo...
(modra črta v grafu, siva črta je povprečje med 1981 do 2010)...
klik...
HOR
# 24.07.2018 ob 15:21
@čezplotnik
# 23.07.2018 ob 23:37
"...globalne temperature pa od 2016 do nadalnjega upadajo,
Res? 2 letni trend si upošteval. Globalno temperature padajo tudi vsako leto od meseca avgusta do januarja! Se strinjaš?..."


Upoštval sem dejstvo 2 leti padanja temperatur od naravna toplotnega pospeška El Nino v začetku leta 2016, ki so ga klima alrmisti prodajali , kot trend globalnega segrevanj, kar pa ni. Kratkoročni (začasni...!?) trend padanja temperature pa lahko najdemo že ca 4 leta - od ca sredine 2014, kar pomni vračanje na temperature pred čas zadnjega začasnega El Nino temperaturnega pospeška, po katerem se ohlajamo v neko bolj normalno manjše segrevanje...
Posamezni T prikazi se sicer za zadnja leta nekaj razlikujejo (kakor vedno), kažejo pa podobna razmerja...
In globalno temperature NE padajo tudi vsako leto od meseca avgusta do januarja! Zato se s tem ne morem strinjati, kar ti bo jasno, če boš dobro pogledal graf... ! Kakšno leto pa se tudi zgodi, ker pač ni pravilo...
Se zgodi, no. Ampak boljše da stvari prej malo bolj preveriš, da ne boš takšne klatil...
klik...
HOR
# 24.07.2018 ob 14:54
@@čezplotnik
# 23.07.2018 ob 23:37
manj pa jih ve za global. segrevanje z začetkom od ca 17 in še bolj od 19
"...Regionalno morda ponekod toplejše kot posledica multidecadal variability. Zagotovo pa ne globalno!..."

Podobno zagotovo globalno, kot sedaj ... (Antarktika, na primer, se ne segreva...)
Sedanje globalno segrevanje imamo od ca 17 stoletja naprej...
Meritve in prikazi se sicer razlikujejo ampak večina kaže globalno segrevanje od 17 stoletja...
Globalno...
S polobla...
S polobla...
HOR
# 24.07.2018 ob 13:26
@čezplotnik
# 23.07.2018 ob 23:37
Arktika ne "izginja" ampak je tam nekaj manj predvsem poletnega ledu na morju Arktike,

"...Nekaj manj? Volumen arktičnega plavačjočega ledu ob poletnem minimumu se je zmanjšal iz 18000 km3 na zgolj 4500 km3 od leta 1980 do 2017..."

Ja, pri volumnu ( pod gladino) se kaže več upada predvsem precej več poleti, vendar trend zadnjih ca 12 let kaže spet naraščanje volumna, zadnji 6 let pa veliko naraščanj volumna. Ali je to le začasno bo pokazal čas...
Dodatno je tako volumen kot obseg podobno močno upadal tudi v prvi polovici 20 stoletja in potem spet naraščal do ca 1980 odkar spet upada (oziroma zadnji čas narašča), kar lahko pomeni, da gre za nihanje ne pa za izginevanje...
"Ata" klima alarmizma iz NASA James Hansen je 24. junija 2008 napovedal, da bo Arktika v 10 letih brez ledu (poletnega), kar ne samo, da se ni zgodilo ampak je volumen od takrat (10 let) narasel. Klima alarmisti pa še naprej verjamejo svojim prerokbam, čeprav jih realnost demantira (izginevanje...??). Najmanj, kar je jasno, je jasno dejstvo, da zadeve potekajo precej počasneje in nič kaj katastrofalno...
klik...
klik...
Led na morju Arktike oziroma povšina ledu na morju Arktike (to sem navajal...) pa ne kaže tako velikega upada oziroma "izginevanja"...
klik...

Zadnje čase je nadpovprečna tudi količina tvorbe ledu na površini Grenlandije, poletno taljenje pa počasnejše in manjše (izginevanje...??)....
klik...
HOR
# 24.07.2018 ob 11:04
Še malo čistega vina na klima alarmistični mit o "zakisanosti" oceanov...
klik...
HOR
# 24.07.2018 ob 10:48
@čezplotnik
# 23.07.2018 ob 23:37
na primer za Arktiko, ki je pravkar znatno pod povprečjem dolgoletnih temperatur
"...Laž. Trenutno ima Arktika nadpovprečne temperature..."

...
Navajaš abotnosti brez podlage zato skušaš diskvalificirati z dikcijo tipa "LAŽ", medtem ko ali sam lažeš ali pa nimaš preveč pojma o čem pišeš...
Arktika je pravkar (in o konca maja) znatno pod povprečjem (rdeča linija) dolgoletnih temperatur (zelena linija), modra linija pa je 0 st C. Graf pa je od Danskega meteorološkega inštituta...
Tako, da bi bilo bolje, da se uskladiš z dejstvi,..
klik...
d_a_r_k_o
# 23.07.2018 ob 19:20
temperatura je navedena kot kelvin
cairns
# 23.07.2018 ob 15:34
Švedska se bori s požari: na pomoč tudi Evropska unija

Švedska naj aktivira brezposelne migrante, pa bodo požar pogasili v enem dnevu.
neprilagojen
# 23.07.2018 ob 14:59
@KovacevaKobila
# 23.07.2018 ob 14:37

Zadnja tri leta so uradno najtoplejša, odkar se meri temperature. Priča smo absurdnim temperaturam na Arktiki, zastrašujočim vročinskim valovom v Avstraliji, peklenskim sušam in požarom v Kaliforniji, rekordnim vročinam na Japonskem itn. Cape Town je postal prva prestolnica, ki je ostala zaradi brutalne suše brez vode. 2017 je bilo zaradi številnih orkanov in monsunskih poplav najdražje leto po stroških zaradi ekstremnega vremena.

Počasi bo tudi slepcem postalo jasno, kaj nas dejansko ogroža.
---------------------------------------------------------------------
in kaj nas to ogroza?
verjetno ne ves, jaz zivim na svedskem in zadnjo zimo nisem pozabil, enako kot sedaj obcutim to vrocino brez padavin, sicer ni toliko vroce glede na to, da 100 dni ni padel dez in to je problem za pozare, po drugi strani pa od sredine oktobra pa tam nekje do maja nisem videl sonca od snezenja in pozneje od deza
HOR
# 24.07.2018 ob 10:33
@čezplotnik
# 23.07.2018 ob 23:37
"...Paleoklimatske meritve z veliko gotovostjo kažejo sledečo sliko temperatur v zadnjih dveh tisočletjih. Zaradi njihove dovolj dobre časovne resolucije lahko tudi z gotovostjo trdimo, da se spremembe še nikoli niso dogajale tako hitro kot sedaj. Vir: NOAA..."

Zavajajoć hakeljc, je "v zadnjih dveh tisočletjih". Tudi pri NOAA kdaj za javnost z veliko gotovostjo politično klima alarmistično flancajo in nasprotujjo sami sebi, na kar tako jasno kaže njihov sledeči zapis:
NOAA:
Podnebje med zadnjim ledeniškim obdobjem je bilo daleč od stabilnega... ... Vsak od 25 opazovanih D-O dogodkov je zajemal nenaden izbruh segrevanja do skoraj interglaciarnih razmer, ki so se zgodile v okviru nekaj deset let, nato pa je sledilo postopno ohlajanje.

+ razlaga iz Wikipedia:
Na severni polobli so ( D-O dogodki) v obliki epizod hitrega segrevanja, ponavadi v nekaj desetletjih, sledi postopno ohlajanje v daljšem časovnem obdobju. Na primer, pred približno 11.500 leti se povprečne letne temperature na ledeni plošči Grenlandije segrejejo za okoli 8° C v nekaj več, kot 40 letih, v treh korakih po pet let, čeprav so spremembe 5° C v ca 30-40 letih pogostejše...
In ravno paleoklimatske meritve, kiji pozna tudi NOAA kažejo, da je bilo v zadnji 10000 letih več obdobij s srevanjem podobnimi sedanjim - klik....
klik...
klik...

Pa tudi ca 10.000 do 5000 let nazaj, so bile globalne morske gladine povprečno tudi 3 metre višje, temperature pa par stopinj C toplejše ob manj CO2...!
klik...
klik...
cairns
# 23.07.2018 ob 21:17
PeterM
Da boš požare te magnitude lahko omejil brez dostopnih poti in možnosti hitrega umika, lahko napiše samo nekdo, ki še nikoli ni sodeloval pri gašenju gozda.

Napaka. Sodeloval velikokrat.
HOR
# 23.07.2018 ob 16:00
Pa tudi požari v naravi so zadnja desetletja globalno v upadanju...
Skratka Zemlja se globalno nekaj segreva, klimatski ekstemi in % škoda pa se povprčno globalno ne povečujejo...
Kar pa nima povezave s tem, da je na primer v morju preveč plastike in, da se alarmantno preveč sekajo tropski gozdovi (tudi za polja biodizla...), da nas imajo razni Kemisi in država & politiki ter še kdo za norca, itd...
Kazalo