Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,7 od 18 glasov Ocenite to novico!
Anders Behring Breivik
Breivik je obtožen terorizma in v primeru obsodbe mu grozi do 21 let zapora. Foto: EPA

Dodaj v

Foto: Breivik osupnil svojce žrtev z zahtevo po odlikovanju za pokol

Skrajnež zahteval izpustitev iz zapora
6. februar 2012 ob 18:03
Oslo - MMC RTV SLO/STA

Norveški desničarski terorist Anders Behring Breivik bo ostal v zaporu do začetka sojenja 16. aprila. Na sodišču je dejal, da je lanski napad izvedel proti izdajalcem in za obrambo etničnega norveška prebivalstva.

Breivik, ki je julija lani v dvojnem napadu ubil 77 ljudi, je med zaslišanjem na sodišču zahteval takojšnjo izpustitev, saj je po njegovih besedah namreč izvedel "preventivni napad proti državnim izdajalcem."

"Ne sprejemam zapora. Zahtevam takojšnjo izpustitev," je pred sodiščem dejal 32-letni desničarski skrajnež, ki je priznal, da je 22. julija lani najprej izvedel bombni napad na poslopje norveške vlade, ko je umrlo osem ljudi, pozneje pa je šel še na strelski pohod na bližnji otok, kjer je ubil še 69 večinoma mladih ljudi.

Čeprav je Breivik priznal pokol, pa zanika krivdo zanj in zatrjuje, da je poveljnik odporniškega gibanja, ki želi z oblasti odstraniti evropske vlade in jih nadomestiti s patriotskimi oblastmi, ki bodo iz Evrope izgnale muslimanske priseljence.

Preiskovalci sicer niso našli nobenega dokaza, da tako gibanje obstaja, zato menijo, da je Breivik sam načrtoval in izvedel napad.

Na sodišču je Breivik tudi dejal, da si zasluži častno odlikovanje za svoje dejanje, saj je pokol izvedel proti "izdajalcem", ki spodbujajo priseljevanje za promocijo "islamske kolonizacije Norveške".

Današnjemu zaslišanju je prisostvovalo okoli sto preživelih in svojcev žrtev, ki niso mogli verjeti, da je Breivik zahteval izpustitev iz zapora in dejal, da si zasluži odlikovanje. Zaskrbljeni so, da bo morilec izkoristil sodni proces za promocijo svojih skrajnih idej.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
miroslav
# 07.02.2012 ob 12:45
podpiram ramusov protest.
Nena Sitna
# 07.02.2012 ob 12:35
Tudi v Sloveniji (glede na komentarje v drugih temah) je veliko možnih bodočih Breivikov.
Mnogi so namreč proti EU in ZDA nastrojeni.

Simpatizirajo z diktatorji, bratomorija v imenu ideologije se jim ne zdi sporna... Skratka veliko preveč imamo takih praznoglavcev tudi v Sloveniji.... Res pa je, da so večinoma to mamini sinčki, najverjetneje tudi delomrzeži in lenuhi. Tako da imamo srečo.
Binder Dandet
# 07.02.2012 ob 11:55
Verjetno mi bodo admini spet brisali komentar zaradi neprimernosti. Moje mnenje je, da je edina primerna kazen za Breivika, da ga na stol priklenejo, pa v samico stol postavijo. Pa naj do konca življenja razmišlja kako in kaj. Ker tole, kar zdj delajo, s tem se on futra.
odpadnik-1
# 07.02.2012 ob 10:36
Kdo bo razumel te desnjakarje - jaz jih ne . . .
radijovandl
# 07.02.2012 ob 10:33
Treba bi ga bilo zapret k družinam ubitih, tako bi lahko v živem telesu spoznal vse muke tega sveta.
ginza
# 07.02.2012 ob 09:48
minores, Kitajcev je 1,3 milijarde. Tam nikoli niso kaj dosti cenili človeškega življenja, ker jih je vedno bilo preveč. Jaz si ne bi Kitajcev vzela za vzor. Pa tudi Sudancev ne. Vemo, kaj se tam dogaja.

Glede na to, da je Norveška v povprečju še vedno na vrhu lestvice držav z najmanj umorov (mi smo takoj za njimi) bi rekla, da njihov sistem v globalu kar dobro deluje. Lansko povprečje se jim je dvignilo zdaj samo zaradi Breivika. Ampak mislim, da novega Breivika tam še nekaj časa ne bo.

V ZDA imaš eno najbolj strogih zkonodaj, zapori pa so pod kritko, pa to nič ne vpliva na zmanjšanje št.umorov.

Koliko je kriminala je bolj odvisno od tega, kako egalitarna oz. neegalitarna je družba in ne od tega, kako stroge zakone ima.
ssn
# 07.02.2012 ob 09:36
V Sloveniji je polno Breivikov, ki se še danes kljub povojnem pomoru 100.000 Slovencev, veselo smehljajo s TV ekranov in nam po potrebi podelijo kakšno mralno lekcijo. In vsi vemo kdo so to in nič ne naredimo, da bi prišli pred roko pravice.
Bake
# 07.02.2012 ob 09:13
@Ramus: Protestiram proti temu, da objavljate članke o tem morilcu.

Se strinjam. Svet je že prenatrpan s slabimi novicami.
klko
# 07.02.2012 ob 09:09
Naj se vodilni kaj naučijo iz tega dejanja ter njegovih izjav! To ni prazno govorjenje in tudi ni edini, ki stoji za tem prepričanjem!

Ni se rodil s takimi nazori, takega ga je naredil svet.

Breivik je šel predaleč (bolestno) in najbrž je kje še kdo s tem potencialom ...
niss9x
# 07.02.2012 ob 08:49
Zredil se je v zaporu,dobro ga hranijo.
Tomi76
# 07.02.2012 ob 08:42
Meni kot staršu bi bil tak proces in njegova kazen popolnoma brezveze, ker bi mi bilo vseeno če jutri umre ali pa sedi 21 let ....ker njihovih otrok ne vrne več nič, predvsem je odvisno kako se s stvarjo soočiš....itak da bolečina ostane za vedno, glede na to da jih ubil pa čez 70 si je nakopal veliko sovražnikov, in skoraj stavit upam, da se bo med temi bljižnjimi sorodniki našel kdo, ki bo šel na sistem oko za oko, vprašanje je samo če bo prišel kdaj do njega...
minores
# 07.02.2012 ob 08:36
Najbolj žalostno in bolno za norveško in evropsko družbo pa je, da se morajo pojaviti taki psihopati, da se vsaj kdo vpraša ali morda le ni kaj narobe z razumevanjem naše multikulturne civilizacije! O razkroju naše in posebej skandinavske družbe ovori ne nazadnje že sam podatek, da si bo lahko "prislužil" samo 21 let zaporne kazni.
Še bolj od vsega tega pa je žalostno, da drugod po svetu (Sudan, Kitajska...) mirno pobijajo na tisoče kristjanov pa za evropske medije to sploh ni pomembno in tudi tistim zločincem nihče ne sodi. Celo odlikovanja dobijo.
Tomi76
# 07.02.2012 ob 08:36
Sicer se strinjam s tem da ta osebek ne bi smel dobiti več niti 1s medijske pozornosti,...največja kazen za njega bi bila, če se ga naredi totalno nepomembnega....Samo je v današnjem svetu to nažalost nemogoče....vedno se bodo najdli pacienti, ki bodo v imenu razno raznih prepričanj in interesov, zagovarjali ali idealizirali najbolj pokvarjene izrodke...Saj če se ozremo po svetu imamo veliko hujših izrodkov, ki je kot je tale model, samo, da tisti pač dajejo veto, njihova bomba zgreši cilj, namensko v imenu profita in ozkih interesov onesnažujejo zrak in okolje..razlika je samo v tem, da so pokol Bervika vsi videli po TV in da je bil neposreden (bomba in pištola ter gremo) pa še usmerjen v nič krivo mladino.... Oni drugi se pa pač skrivajo nekje v ozadju....
iztrd
# 07.02.2012 ob 08:33
mbvana
# 07.02.2012 ob 08:30
Sprašujem se, kam smo prišli. Demokratične in pravne norme gredo tako daleč, da sojenje osebi, ki je izvedla nepredstavljiv pokol, izgleda samo še kot en povprečen proces zaradi ločitve ali kraje.

Ali je to sistem, za katerega si prizadevajo razni Helsinški monitorji in Amnesty international?

Življenja pobitih mladih Norvežanov in Norvežank so ta trenutek ničvredna. Staršem omenjenih daje sistem jasen signal - "pozabite, da ste rodili, skrbeli, vzgajali. Vsedite se na klop, mirno glejte osebo, ki je vašemu otroku spustila metek v čelo in počakajte na odločitev sodišča. Kakršnakoli že bo, se avtomatično smatra, da jo boste upoštevali in spoštovali."

Grozljivo.
Zlobni genij
# 07.02.2012 ob 07:29
Že dalj časa je znano, da ta možakar nima čistih vidikov v glavi.
obriobri
# 07.02.2012 ob 01:58
AVTO
Chopin
# 07.02.2012 ob 00:27
Mediji (tudi vi rtvslo) počnete točno to, kar hoče. Objavljate njegove psiho ekstremistične ideje in se ne zavedate, da s tem, ko mu dajete toliko prostora v medijih, tudi legitimizirate njegove ideje. Marikdo ima dobre ideje ali misli pa le stežka pride do takih množičnih objav, zdaj psihoti vsaj vedo kaj morajo narediti...
RAAKP
# 06.02.2012 ob 23:48
Hja, vsakič, ko blekne eno tako bolano, s pendrekom po glavi, da pride spet hitro k pameti nazaj.
Polymath
# 06.02.2012 ob 23:46
S takimi izjavami hoče "dokazat" da je res tako neumen, kot ga psihijatri ocenjujejo ... v resnici je pa zelo nevaren in "pameten" evil.
nunnnu
# 06.02.2012 ob 23:41
Uglajen bolnik-------> Hannibal Lecter pa za vzor
zmagoslav
# 06.02.2012 ob 23:28
Ne razumem pa ga ne more kje na poti iz resta v sodnijo povoziti avto!?
MADERA
# 06.02.2012 ob 23:00
Pri današnji zamejenosti predvsem mladine je takole oglaševanje hladnega kriminalca lahko celo nevarno.
help
# 06.02.2012 ob 22:20
Zdi se mi, da bodo "primer Breivik" v prihodnje zelo pogosto zlorabljali z namenom opravičevanja EU centralizacije, ukinjanja vpliva ljudi na oblasti in suverenosti držav. Vsak, ki bo temu naprotoval bo ideološko izenačen z Breivikom.
SteVsiNeumni?
# 06.02.2012 ob 22:11
Politkomisar.: ja se strinjam s tabo.
Dodajam samo to, da bi bilo potrebno pri nas preimenovati 3/4 trgov in ulic, ker so poimenovani po istih zločinskih psih, kot je tale norvežan. Saj ne uporabljamo dvojnih meril a ne?
Politkomisar.
# 06.02.2012 ob 22:01
Mislim...a je še sploh potreben kak komentar? Zapreti nacista v samotno celico in ključe vreči v smetje!
soncek-zlat
# 06.02.2012 ob 21:56
Ta osebek je potencialni novi Hitler. Tudi hitler je bil zaprt...
sybelmyne
# 06.02.2012 ob 21:49
@jedercan

uni čudaki za človekove pravice

lah sam upaš, da jih nikol ne boš rabu.
Ales505
# 06.02.2012 ob 21:24
do 21 let!? Ka se hecajo. Ta nima na zemlji kaj več počet. Sam pod njo.
bsr
# 06.02.2012 ob 21:23
Ramus
Točno. Norveško pravosodje in...... pa se milo rečeno igrajo. Pa ne, da se bo v času sojenja branil s protosti
TyTo
# 06.02.2012 ob 20:58
No ja... Vendar je le dosegel svoj namen in to z pomocjo medijev! Cestitam vam, cim vec taksnih novic, morda vam bo le uspelo skregati evropsko ljudstvo z muslimanskim svetom, zaradi par bolanih ljudi! Ocitno imamo premal svojih tezav... Sej nemors verjet res ne!
Mmishko
# 06.02.2012 ob 20:58
Za moje pojme bi ga morali usmrtiti. Seveda ne kot vzgojno kazen, pač v preventivne namene, da se odpravi tudi najmanjša možnost, da bo kdaj na prostosti.
In tako, kot so povedali že zgoraj, brez promoviranja njegovih blodenj...
maxbernie
# 06.02.2012 ob 20:31
podobnost s slovenskimi 'breiviki'je zgolj naključna... Preveč je verjel zapisom v brezplačnikih
ronzi
# 06.02.2012 ob 20:21
MP3CE

No ja, nič čudnega. Bankirji v po svetu so potopili banke, pa zahtevali nagrade. Pri nas potopijo podjetje, izdajo sumljive kredite, pa zahtevajo nagrado. Trgujejo z orožjem ali zemljišči ali prejemajo podkupnino, pa so kandidati za predsednika vlade. In prav nepresenetljivo se to velikemu delu populacije ne zdi nič čudnega. Zatorej se Breiviku ne gre čuditi.

PODPIS.............
Insider
# 06.02.2012 ob 20:00
RTVSLO dosadni ste. Najprej sponzorirate Severno Korejo, zdaj še Breivika. Kdo je naslednji?
mušica
# 06.02.2012 ob 19:56
@MP3CE ajej ,krepko dvomim,da se ja kdaj znašel v taki situaciji kot politični zaporniki v Rusiji po vojni,ko so pri minus 30 v strganih gatah kopali jame.tam se je še vsak zlomil.
MP3CE
# 06.02.2012 ob 19:50
mušica, glede Sibirije, dvomim. Pri psihotih nikol ne veš, morda bi mu bilo celo všeč. Sej veš, red in disciplina.
mušica
# 06.02.2012 ob 19:41
Očitno se ima preveč lepo v zaporu ,da mu take bolne misli prihajajo na plan.Tako je ,smrt je za njega rešitev ne pa kazen.Kazen bi morala biti 24 urno delo v Sibiriji,potem bi se zagotovo zamislil ,če že ne kesal na kolenih
sanauna
# 06.02.2012 ob 19:34
Ramus

imas moj podpis!
ancient
# 06.02.2012 ob 19:33
Ne zasluži si nikakršnega sodnega procesa in nobenega odvetnika. Ne zasluži si niti smrti. Nobeno trpljenje ki bi mu ga lahko naložili, se ne more primerjati s trpljenjem svojcev tistih, nad katere je dvignil roko. Naj mu ga življenje vrne v isti meri.
KosmataPazduha
# 06.02.2012 ob 19:26
Če kdaj pride iz zapora, ga bo itak nekdo "pospravil"...

Res misliš, da bojo takega psihiča se spustl kdaj na svobodo?
Ko bo odslužil kazen ga itak čaka "bel jopič".
jedercan
# 06.02.2012 ob 19:18
edina poštena kazen je usmrtitev, po možnosti dosmrtna če bi bli slučajno uni čudaki za človekove pravice proti. nevem kako lahk za umor 78 ljudi dobiš samo 21 let?
sunken
# 06.02.2012 ob 19:04
Človeška neumnost je res neskončna. sicr pa smešno, 21 let zaporne kazni? in ko bo odsedel kazen, bo spet mel proste roke in bo lahko ponovno po mili volji moril. če bi meli ti ki mu sodijo KANČEK pameti, bi mu dali dosmrtno.
Ramus
# 06.02.2012 ob 19:02
"Breivik osupnil svojce žrtev z zahtevo po odlikovanju za pokol"

Ja saj,... dajte ga še v osrednji dnevnik, da bo lahko delil z vsemi nami svoje nazore in razmišljanja. Prav gotovo se lahko veliko naučimo od njega in je čudovit zgled za mladino.

Protestiram proti temu, da objavljate članke o tem morilcu.
sanauna
# 06.02.2012 ob 19:01
Nekdo ima ocitno interes da je sojejnje javno,..kajti njegove izjave spet pogrevajo strasti,...!
sistem99
# 06.02.2012 ob 18:41
Če kdaj pride iz zapora, ga bo itak nekdo "pospravil"...
heureka
# 06.02.2012 ob 18:39
Na sodišču je Breivik tudi menil, da si zasluži častno odlikovanje za svoje dejanje, saj je pokol izvedel proti "izdajalcem", ki spodbujajo priseljevanje za promocijo "islamske kolonizacije Norveške".

Tako je ce se ksilofobija izrodi ,ce si preprican ,da si izbran da lahko odlocas kaj je dobro za narod in verjames v to da namen posvecuje sredstvo.
Naj bo to lekcija vsem,ki hocejo odvzet drugim pravico o odlocanju nad sabo
R2D2
# 06.02.2012 ob 18:31
... ali pa sela na tem da je neprišteven torej "sanatorij" dosmrtno ...
MP3CE
# 06.02.2012 ob 18:28
No ja, nič čudnega. Bankirji v po svetu so potopili banke, pa zahtevali nagrade. Pri nas potopijo podjetje, izdajo sumljive kredite, pa zahtevajo nagrado. Trgujejo z orožjem ali zemljišči ali prejemajo podkupnino, pa so kandidati za predsednika vlade. In prav nepresenetljivo se to velikemu delu populacije ne zdi nič čudnega. Zatorej se Breiviku ne gre čuditi.
severna zvezda
# 06.02.2012 ob 18:28
@ aripeka: .......... ja, za za normalno večino je totalni pacient, psiho .......... a dovolj inteligenten, da s svojo pojavo v soju žarometov prepriča nekatere, da je ''heroj'' ..............
lunajko222
# 06.02.2012 ob 18:27
če so dal obami nobelovo za mir pa kolje od pakistancev, iračanov, somalijcev povprek.. ne vem zakaj ne bi mogli skandinavci še enega heroja nagraditi.. tak al tak nobelova izgublja smisel..
aripeka
# 06.02.2012 ob 18:22
če kliknete na slike , lahko v njegovem bolanem pogledu zaznate, da prav uživa v medijski pozornosti. Osamit. Pa dosmrtni zapor.
Comando valut
# 06.02.2012 ob 18:16
Tako zahtevo je treba z gnusom zavrnit.

Veliko lažje bi to naredili, če v EU ne bi imeli držav, ki taka dejanja čislajo kot herojska.

Brevijkova cesta.
Kazalo