Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 51 glasov Ocenite to novico!
Gaza
V Gazi so po Trumpovem govoru izbruhnili manjši spopadi. Palestinci so sicer napovedali 'tri dni jeze'. Foto: Reuters
Jeruzalem
Izrael je Trumpovo odločitev označil za 'pomemben korak k miru'. Foto: Reuters
Donald Trump
Trump je v sredo sporočil, da so ZDA priznale Jeruzalem kot prestolnico Izraela in da bodo tja preselile svoje veleposlaništvo. S tem je spremenil več desetletij dolgo politiko ZDA in tvegal sprožitev novega nasilja na Bližnjem vzhodu. Foto: Reuters
VIDEO
Svet obsoja Trumpovo odločitev

Dodaj v

Hamas po ameriškem priznanju Jeruzalema poziva k novi intifadi

Jeza, opozorila in pozivi Trumpu, naj prekliče odločitev
7. december 2017 ob 08:54,
zadnji poseg: 7. december 2017 ob 19:21
Washington/Riad/Berlin/Bagdad - MMC RTV SLO, STA, Reuters

Po odločitvi predsednika ZDA Donalda Trumpa o priznanju Jeruzalema za prestolnico Izraela je palestinsko gibanje Hamas pozvalo k novi intifadi, izraelski premier Benjamin Netanjahu pa je dejal, da bo ZDA sledilo "še veliko držav".

Čeprav bo dejanska selitev veleposlaništva po Trumpovih besedah šele čez nekaj let, pa je ameriško zunanje ministrstvo nemudoma začelo proces uveljavljanja odločitve. Suhoparno poročilo State Departmenta sicer ni omenjalo zgodovinske narave Trumpove poteze, ampak le navedlo nekaj podatkov in izrazilo prepričanje, da na Bližnjem vzhodu obstaja priložnost za trajni mir.

Državni sekretar Rex Tillerson, ki je na obisku v Evropi, je iz Nemčije v sredo zvečer sporočil enako kot njegovi sodelavci iz State Departmenta. Potrdil je, da bo ministrstvo "nemudoma začelo" uresničevati predsednikovo odločitev o selitvi. Ob tem je poudaril, da "je največja prednostna naloga zagotoviti varnost Američanov", zato so "skupaj z drugimi zveznimi agencijami implementirali močne varnostne načrte za zaščito varnosti Američanov na prizadetih območjih". Zatrdil je tudi, da so se v sredo pred napovedjo posvetovali s številnimi "prijatelji, partnerji in zavezniki".

A medtem se po svetu bolj ali manj vsi, razen Izraela - med njimi tudi več evropskih držav, ameriških zaveznic v regiji in mednarodnih organizacij z Združenimi narodi na čelu - na napoved Trumpa odzivajo s kritiko in izrazi zaskrbljenosti ter celo pozivi, naj jo prekliče. Vrstijo se mnenja, da je treba status Jeruzalema urediti v okviru mirovnih pogajanj, katerih cilj je ustanovitev dveh držav, in svarila, da je treba zdaj na vsak način preprečiti izbruh nasilja.

Predsednik DZ-ja Milan Brglez je izrazil obžalovanje zaradi odločitve ZDA o priznanju Jeruzalema kot glavnega mesta Izraela. Kot je dejal, enostranske poteze kogar koli v mednarodnih odnosih prej škodujejo kot koristijo. Skrbi ga, da bi bil oškodovan mirovni proces na Bližnjem vzhodu in sposobnost izraelske ter palestinske države za miroljubno koeksistenco, je še dejal. Brglez je še spomnil, da je to enostransko potezo ZDA obsodilo veliko držav.


Že v četrtek je slovensko zunanje ministrstvo izrazilo resno zaskrbljenost zaradi ameriške odločitve. Ta škoduje prizadevanjem mednarodne skupnosti v iskanju rešitve izraelsko-palestinskega konflikta, so poudarili v sporočilu za javnost.


Hamas: Upor proti sionističnemu sovražniku

Vodja palestinskega gibanja Hamas Ismail Hanija je pozval k novi vstaji (intifadi) palestinskega ljudstva proti "sionističnemu sovražniku". Netanjahu, ki je sredino odločitev Trumpa označil za "zgodovinski dan", pa je medtem izjavil, da bo "več držav" sledilo ZDA pri priznanju Jeruzalema za prestolnico Izraela in premiku veleposlaništva iz Tel Aviva v Jeruzalem. Katere naj bi bile te države, ni povedal.

Riad: "Neupravičena in neodgovorna odločitev"
Po sredinih odzivih, med drugim generalnega sekretarja ZN-a Antonia Guterresa ter predstavnikov Egipta, Jordanije, Turčije, Sirije in Irana, so se oglasili še številni drugi. Savdska Arabija je potezo Bele hiše označila kot "neupravičeno in neodgovorno" ter v nasprotju z "zgodovinskimi in trajnimi pravicami palestinskega ljudstva", Trumpa pa pozvala, naj jo prekliče. Turški premier Binali Jildirim je Trumpa označil za neodgovornega, saj da je na bližnjevzhodnem območju"odprl Pandorino skrinjico", turški predsednik Recep Tayyip Erdogan pa je izjavil, da odločitev pomeni "nespoštovanje Združenih narodov" in da bo povzročila, da se bo v regiji oblikoval "ognjeni obroč". Iz Bagdada so prišle zahteve, da Washington prekliče svojo potezo in s tem "ustavi nevarno zaostritev razmer, ki bi lahko spodbudila ekstremizem in ustvarila pogoje za terorizem".

"Zvezna vlada tega stališča ne podpira, saj se je treba za status Jeruzalema dogovoriti v okviru rešitve dveh držav," je v imenu nemške kanclerke Angele Merkel na Twitterju sporočil njen predstavnik Steffen Seibert. Nemški zunanji minister Sigmar Gabriel je presodil, da predstavlja Trumpova odločitev veliko tveganje, da se bo spor med Izraelom in Palestinci zdaj še zaostril. "EU vse vpletene v regiji poziva k miru in zadržanosti, da se prepreči zaostrovanje," je pozvala visoka zunanjepolitična predstavnica EU-ja Federica Mogherini in izrazila globoko zaskrbljenost. Kot je ponovila, morajo biti izpolnjene zahteve obeh strani v bližnjevzhodnem vprašanju, rešitev glede statusa Jeruzalema pa dosežena v okviru pogajanj o dveh državah.

Tudi Rusija je izrazila resno zaskrbljenost ob odločitvi, ki bi po njenem mnenju lahko ogrozila varnost v regiji. V Moskvi so ponovili, da bi morali spor o statusu Jeruzalema rešiti na neposrednih pogajanjih med Palestinci in Izraelci. Rusija je sicer aprila letos sporočila, da priznava zahodni Jeruzalem kot glavno mesto Izraela, ob tem pa dodala, da mora biti Vzhodni Jeruzalem glavno mesto neodvisne palestinske države.

Guterres: "Načrta B ni"
"Ta odločitev krši mednarodno pravo in vse resolucije ZN-a. Za vsako ceno moramo preprečiti nasilje,"
se je odzval francoski predsednik Emmanuel Macron. Tudi britanska premierka Theresa May je bila jasna, da se njena vlada s Trumpovo odločitvijo ne strinja, saj ta nikakor ne bo pripomogla k bližnjevzhodnim mirovnim pogajanjem. Italijanski zunanji minister Angelino Alfano je podobno sporočil, da so v Rimu "vznemirjeni" in obenem zavezani "evropskemu in mednarodnemu soglasju".

Osem držav je poleg tega že zahtevalo sklic nujne seje Varnostnega sveta ZN-a zaradi Trumpove poteze in ta je tudi že bila sklicana. Potekala bo v petek zjutraj po newyorškem času. Na seji bo med drugim zbrane nagovoril generalni sekretar ZN-a Antonio Guterres, ki je že v sredo ostro kritiziral Trumpa in posvaril, da "načrta B" ni in da je dogovor o Jeruzalemu mogoče doseči izključno z neposrednimi pogajanji med Izraelom in Palestinci.

V kongresu prikimali Trumpu
Je pa napoved uresničitve določil ameriškega zakona iz leta 1995, ki vladi nalaga selitev veleposlaništva v Jeruzalem, pričakovano naletela na navdušenje v ameriškem kongresu, kjer ima Izrael več zaveznikov, kot jih je imel prejšnji predsednik Barack Obama. Republikanci niso zamudili priložnosti za izrekanje pohval Trumpovi zunanji politiki. Potezo so hvalili kot že zdavnaj potrebno in ponavljali Trumpova zagotovila, da to, kar je storil, z ničimer ne ovira mirovnih prizadevanj.

Trumpu je ploskal tudi predsednik senatnega odbora za mednarodne odnose Bob Corker iz Tennesseeja, s katerim je v sporu, tudi na Twitterju. "Jeruzalem je prestolnica Izraela in lokacija veleposlaništva mora odražati to dejstvo," je dejal vodilni demokrat v Corkerjevem odboru Benjamin Cardin iz Marylanda, podobno pa so menili tudi drugi.

Resda je bilo tudi nekaj izrazov nelagodja, ki jih je prenesla voditeljica demokratov v predstavniškem domu Nancy Pelosi iz Kalifornije. Opozorila je, da lahko selitev veleposlaništva v Jeruzalem v tem trenutku, ko ni mirovnega sporazuma med Izraelom in Palestinci, po nepotrebnem sproži množične proteste, poveča napetosti in oteži pot do trajnega miru.

Vzhodni Jeruzalem zaseden od leta 1967
Mednarodna skupnost ne priznava izraelske suverenosti nad celotnim Jeruzalemom, ki vključuje vzhodni del, v katerem so sveti kraji za muslimansko, judovsko in krščansko skupnost. Izrael ima celoten Jeruzalem za svojo prestolnico, Palestinci pa nasprotno vztrajajo, da mora biti Vzhodni Jeruzalem, ki ga je Izrael zavzel v vojni leta 1967 in si ga pozneje pripojil v neskladju z mednarodnim pravom, prestolnica njihove prihodnje države. Od začetka zasedbe je Izrael v vzhodnem Jeruzalemu porušil številne domove Palestincev, na tem območju pa je zgradil številne domove za Jude.

A. P. J., B. V.
Prijavi napako
Komentarji
SamoRes
# 07.12.2017 ob 08:59
Pozivam predsednika države Boruta Pahorja, predsednika vlade Mira Cerarja in parlament Republike Slovenije, da nemudoma obsodijo ravnanje ZDA in na zagovor pokličejo ameriškega veleposlanika.
V kolikor tega niso sposobni storiti, prosim da odstopijo, ker molčati ob takšnih stvareh je isto kot se z njimi strinjati. Država pa se ne sme in ne more strinjati s kršitvami resolucij ZN.
Hima
# 07.12.2017 ob 09:24
Celi svet je obsojal Nemčijo za njihova dejanja proti Judom sedaj ti isti judje počnejo to arapcom pa nikomer nič Bo ta trumpek pa naredil sranje da bomo ga Evropejci lahko pojedli
Svit-1
# 07.12.2017 ob 09:07
Moj predhodnik Billi ne pozna zgodovine prav nič!!!

Sicer pa, važno da bo Trump orožje prodajal. Izraelu in Arabcem...
direndaj
# 07.12.2017 ob 09:35
Od začetka okupacije je Izrael v vzhodnem Jeruzalemu porušil številne domove Palestincev, na tem območju pa je zgradil številne domove za Jude.

Ta stavek v članku pove vse..........
Mimobeznik
# 07.12.2017 ob 09:07
Koga so Palestinci napadli v Gazi, kjer so izbruhnili manjši spopadi? Spet med seboj, kriv pa Izrael za stanje.
Soni
# 07.12.2017 ob 09:34
james blake
Vse kar si napisal, je res, vendar to še zdaleč ne opravičuje Izraelce, da sedaj počnejo podobne stvari, kot so drugi njim! Narod, ki je toliko pretrpel, pa res ne bi smel imeti tako agresivne politike in sejati sovraštvo po celem Bližnjem vzhodu!
Druga Švica
# 07.12.2017 ob 09:28
Ameriški predsedniki pač morajo ubogati svoje gospodarje.

"Povej mi čigav kruh ješ in povem ti čigavo pesem poješ!" - nemški pregovor.
Joker
# 07.12.2017 ob 09:25
V bistvu je to dobra novica. USA si s Trumpom na čelu uspešno nabira vedno več nasprotnikov in počasi se bo večina normalnega sveta zavedla od kod prihaja najhujša grožnja za mir.
rdečinavijač
# 07.12.2017 ob 09:27
Pričakujem izjavo Pahorja ali Cerarja ali vsaj Erjavca v stilu: "ZDA se je sama odločila za to delikatno potezo. Če bodo zadeve eskalirale v neobvladljive razmere in se bo ZDA zapletla v novo vojno ne pričakujte da se bo Slovenija vključila v kakršnokoli koalicijo."
el kondor prevc
# 07.12.2017 ob 10:14
Si predstavljate koliko dodatnih pojasnil bi pri taki odločitvi potreboval Cerar? Ta se ne bi mogel odločit do leta 2300.
Druga Švica
# 07.12.2017 ob 09:32
Bajbaslo:
"1. Jeruzalem je glavno mesto Izraela, v njem je sedež vlade."

Ja, za Katalonce je pa Bacelona glavno mesto, itd ...
Voly
# 07.12.2017 ob 09:46
bilzerian
Preberi si zadnji odstavek članka in boš ugotovil v čem je smisel. Jeruzalem pač ni v celoti izraelski, Trump pa hoče skupaj z Izraelci to doseči, zato bo premaknil veleposlaništvo v Jeruzalem, nekako hoče pokazati svetu, da ZDA priznavajo, da je celoten Jeruzalem izraelski.
badžo
# 07.12.2017 ob 09:37
Zdaj je zadnji čas, da ostale države storijo, kar je naredila Švedska - priznajo Palestino in v neki meri dajo uravnoteženo kontro Izraelu in ZDA.
Binder Dandet
# 07.12.2017 ob 10:47
Bravo Donald Dumb, 20 let mirovnega procesa si izničil. Dandanes je že Evropa govorila o priznanju Palestine. Inzdaj se bodo šli novo intifado.
bilzerian
# 07.12.2017 ob 09:35
vse ostale države bodo imele veleposlanišva v tel avivu, samo ameri v jeruzalemu?
kje je smisel tega?
Voly
# 07.12.2017 ob 09:27
Arogantna in ignorantska poteza, ki bo stvari na bližnjem vzhodu samo še bolj zapletla!
Sicer pa, kaj je bilo drugega pričakovati od človeka, ki po celem svetu dela samo s...
Dokler dela neumnosti po ZDA, me še ne briga, druga stvar pa je, ko jih po celem svetu.
Ta človek bo v treh letih zakuhal še kaj hujšega, res se ga je za bati!
kolnkista
# 07.12.2017 ob 12:23
Posredno gre pri tem priznanju za izivanje Irana. Hudičevo se jim že mudi povleči v konflikt Iran, ker po planu že kar nekaj let zamujajo. Seveda umazan posel ne bodo izvajale direktno ZDA (razen blagorečene logistične, obveščevalne in materijalne podpore), ampak Izrael in Savdska Arabija, ki se zadnje čase zbližuje z Izraelom, le zakaj.
granadir
# 07.12.2017 ob 10:26
Saj ne, da bi se kaj dosti ukvarjal z Izraelci in Palestinci, pa vseeno ... Oboji so sicer po vseh teh letih nevredni kakršne koli pozornosti.... Tisto kar šteje je asimetričnost.... Kosovo = Krim --------- Jeruzalem = ??? ..... Pametnemu je to dovolj... In, ko bo nekdo drug iskoristil ta politični presedan, bo pa spet vekanje in mencanje...
dejneseri
# 07.12.2017 ob 10:03
billi, tocno tako, to nima veze s trampom. samo on tega ne razume.
tako kot ne razume osnovnih nacel diplomacije, ne pozna osnovnih zgodovinskih dejstev in je kompletno nesposoben videti posledice svojih dejanj dlje od spremembe stanja na njegovem racunu.

je pac iz nekega priblizka demokracije naredil pol-monarhijo.
badžo
# 07.12.2017 ob 09:41
@bilzeran

Načeloma ima država lahko veleposlaništvo kjerkoli v državi gostiteljici. Vse je stvar dogovora in ni nujno, da je ambasada ravno v glavnem mestu. Gre za dolgoletne izkušnje in ocenjevanje potreb, kje je najbolj smotrno imet veleposlaništvo.
moj komentar
# 07.12.2017 ob 15:11
pkorosec

Čas ni na strani Izraela.
Kaj bo z njim ko ZDA izgubijo svojo moč?
Zamer se je pa nabralo ogromno.....
nomensland2015
# 07.12.2017 ob 13:53
@zeng.zeng
"
muslimani bodo imeli korist - saj je 1000 x več in prej ali slej bodo zavzeli jeruzalem . Izraeli so imeli možnost fair dogovora ampak tega niso izkoristli ....
"

Očitno ne veš kako močan je izraelski lobi v ZDA....
moj komentar
# 07.12.2017 ob 13:21
zeus.zeng
Trump bi lahko z modro politiko to preobrnil je pa enostavno svetovno zadevo še zakompliciral ...

Trump je samo lutka za kazanje. Zadaj stoji odločitev vladarjev iz pentagona, ki imajo izredno moč in so pod direktno komando Izraela. ZDA so že nekaj desetletij samo orodje v rokah cionističnih vladarjev. Židovski bogataški lobi je v ameriškem parlamentu najmočnejši in ima imuniteto na vseh nivojih. Lahko celo vrže dol ameriškega predsednika in sproži nove volitve.
GORILA
# 07.12.2017 ob 11:07
@WeeBay
...ne morem verjet! ga je en demokrat malo za komolc pocukal, pa se je oranžni takoj pokakal, a kako? ...bolano!
el kondor prevc
# 07.12.2017 ob 09:37
Kako to, da so bratje Egipčani na meji z Gazo zgradili neprebojni zid iz jekla, ki sega 18 metrov pod zemljo in 10 metrov nad zemljo, če so Palestinci res take face in so venomer prikazani kot žrtve?

Kekec99
# 07.12.2017 ob 17:35
@moj komentar
Kot sem seznanjen se 2. tok gradi ne glede na sankcije, še več, nekaj sto nemških firm posluje v Rusiji kot tudi nekaj tisoč nemških državljanov. Sankcije so le za "manj vredne", za prave igralce sankcije ne obstajajo.
pkorosec
# 07.12.2017 ob 16:40
@moj komentar, cez kaksnih 10, 15 let ko bo pkorosec v Sloveniji za kosilo spil kozarec rdecega vina in pojedel ena svinjska reberca, bo tudi to imelo neke posledice. Verjamem da bom s tem uzalil kakih 70% slovenskih drzavljanov, ki bodo zahtevali mojo smrt. Ze sedaj jih je verjetno 10%.
moj komentar
# 07.12.2017 ob 16:17
Skoraj vse države so proti ameriški odločitvi, da Jeruzalem postane glavno mesto Izraela. ZDA prejemajo ogromno protestnih not in izrazov nezadovoljstva tudi od svojih največjih zaveznic.
Ali je svetu dokončno jasno, da so ZDA postale globalna nevarnost za mir v svetu in šizofren bolnik, katerega dejanja so zelo nevarna:
https://rs-lat.sputniknews.com/komentari/201712071113720966-pocinje-li-krstaski-rat/
moj komentar
# 07.12.2017 ob 16:10
O množičnih demonstracijah Kataloncev sredi Bruslja pa danes na MMC čisto nič:
https://rs-lat.sputniknews.com/evropa/201712071113719646-Katalonija-brisel-demonstracije/
glasnost
# 07.12.2017 ob 16:07
Če kdo zna destabilizirati kako regijo, so to Američani.
sandiego1995
# 07.12.2017 ob 15:27
Admin vstrajno brise moje komentarje, ampak dejstva to ne spremeni, da so zidje agresor na palastinski zemlji.
Bondjanez
# 07.12.2017 ob 15:22
Pa kaj men brisejo. LOL. Šurda .Trump se ne sekira za mnenje ene fotografke genitalij.
Binder Dandet
# 07.12.2017 ob 14:38
@Billi:
Očitno si nekoliko poučen glede zgodovine. Kaj te potlej sili v pisanje neumnosti?

@admin, pri neumnosti se sklicujem na njegovo izjavo
"Edini razlog zakaj je Izrael smatran za "bad", in Palestina smatrana za "good", je zato ker eni so bogati drugi pa niso."

Ta izjava je neumna in me žali, ker mi sporoča, da sem nerazgledan zavistnež, pa je niste brisali.;)
Kekec99
# 07.12.2017 ob 13:46
@Majestic12
Kdo jim brani, naj razglasijo. Poželi bi val smeha in to bi bilo bolj ali manj vse :)
--------------------
Enako je z Jeruzalemom in Trumpom.
zeus.zeng
# 07.12.2017 ob 13:23
Moramo se zavedati , da je ustanovitev izraelske države bila umetna tvorba s posledičnim izgnaqnstvom kakih 6 miljonov Palestincev , na katerega ozemlje se je naselilo kakih 3 miljone židov . To je nekaj takega kar se ni zgodilo v človeški zgodovuni , saj so vsi do takrat spoštovali avtohtono prebivalstvo . Seveda bo zaradi tega židovski narod žal v prihodnosti plačal visoko ceno ....
copcop
# 07.12.2017 ob 11:34
Jeruzalem leži v Izraelu, o glavnem mestu odločajo Izraelci, kaj si mislimo mi je nepomembno. A Slovenci sprašujemo Hrvate kje bo naše glavno mesto? Zato je nepomembno tudi kaj si mislijo Palestinci in muslimani. Malo bodo cepetali z nožicami, čez mesec dni bo to pozabljena tema.
lukace5
# 07.12.2017 ob 11:14
Torej ko so Clinton, Bush in Obama obljubljali to kar je sedaj dejansko naredil Trump, je bilo pa vse v redu? Trump se vsaj drzi predvolilnih obljub oz se jih vsaj poskusa cimbolj drzati. Ljudje so ga izvolili na podlagi tega kar je obljubljal, Obama je recimo pogrnil na celi crti in vedno bolj se kaze da je bilo njegovo predsednikovanje katastrofa.

Sicer pa ze 45 let se trudijo za "trajni mir" med Izraelom in Palestino, pa nikoli nic ne spremenijo. Trump je temu statusu quo naredil konec in sedaj bomo videli ali je to pravilna poteza. Boljse vsaj poizkusiti kot pa ne narediti nic. Sam sem mnenja, da je to dobra poteza. Nekatere drzave so seveda nezadovoljne ampak se bodo hitro pomirile. Nihce si ne zeli tezav z Americani, sploh pa ne pod Trumpom saj nihce ne ve kaj bo naredil. Obame se nihce ni bal in uposteval, zato pa je sedaj taksno sra....
roccer
# 07.12.2017 ob 10:43
Ob tem je poudaril, da "je največja prednostna naloga zagotoviti varnost Američanov", zato so "skupaj z drugimi zveznimi agencijami implementirali močne varnostne načrte za zaščito varnosti Američanov na prizadetih območjih".

pa zakaj, saj je trumpova odločitev vendarle začetek miru na bližnjem vzhodu, a ne g. Rex Tillerson....
Ramus
# 07.12.2017 ob 10:20
Riad: "Neupravičena in neodgovorna odločitev"

Pa odpovejte tistih 450 milijard dolarjev orožarskih poslov in kupite rusko orožje, pa se bo nori Trump takoj streznil,...
el kondor prevc
# 07.12.2017 ob 10:17
Edini, ki si upajo udarit po mizi in jasno povedat svoje stališče:

Trump-Orban-Kurz-Le Pen-Putin

Vsi ostali so kar nekaj. Piš me v uh.
džeko
# 07.12.2017 ob 09:58
Psi lajajo, karavan gre dalje. Vsi neki piskajo, noben pa ne upa kaj narediti. Cela zahodna Evropa ima krvave roke in Trump to ve in zato tudi ne bo nič.
Če pa muslimani ne znajo vkup potegniti je pa to njihov problem. Je pač denar bolj pri srcu kot Palestinci in vsi ostali muslimani.
Miham
# 07.12.2017 ob 09:39
mislim, da ne bo imelo hujsih posledic

konec koncev je pohlep bolj osnoven od vere, vse se da kupit
odoaker
# 07.12.2017 ob 09:25
kaj naj recem, kdo stoji za migrantsko krizo se vprasajte - Savdijci (po prikritem dogovoru z evropskimi oblastmi in ameriskimi demokrati)! Zdaj jim je ZDA stopila na prste! Pa se za razsvetlitev, niso vsi Judje Soros, sem govoril z njimi in so proti migrantom; tako kot pri nas, ki sta dve strani, so tudi oni razdeljeni. Noben z zdravo pametjo ne bi kvazi beguncev nekontrolirano sprejemal, to je bil dolg nekdanjih ameriskih oblasi in zal se sedanjih evropskih, da v zameno za posle, ki so jih sklenili v arabskem svetu povezane z naftno industrijo, sprejme Evropa muslimane, in tako so Arabci migrante financirali, da so lahko podkupili tihotapce. Brez dogovora to ne bi pilo vode.
neprilagojen
# 07.12.2017 ob 23:41
moj komentar
# 07.12.2017 ob 19:15
-------------------------------------------------
kaj pa tvoj prejsnji komentar?
kaj si tam napisal
da muslimani niso nikoli preganjali Judov zaradi vere!!!!

prvo neka trditev nato te pa ne zanima
to je za mene dvolicnost, ce ze mesas religijo, ne mores izlociti knjige katere predpisujejo religijo, samo zato, da se boljse pocutis
cairns
# 07.12.2017 ob 21:18
Predsednik DZ-ja Milan Brglez je izrazil obžalovanje zaradi odločitve ZDA o priznanju Jeruzalema kot glavnega mesta Izraela

Še en arabski asslicker.
moj komentar
# 07.12.2017 ob 16:57
pkorosec

Po svoje si zelo zanimiva osebnost.
V profilu imaš sliko ateista Asada, ki je v izraelu označen kot zločinec in avtokrat, hkrati pa je versko-fanatični Izrael več kot 6 let oboroževal in podpiral skrajno-islamski ISIS, z izgovorom, da ISIS do Izraela nima sovražnih pretenzij. Ta isti Asad se je boril proti islamskim skrajnežem, danes pa ga ZDA, Izrael in Evropa želita raztrgati na kose, ker je porazil njihovo proxy vojsko ISIS.
In kdo so zdaj resnični teroristi in fanatiki?
Narobe svet.....
moj komentar
# 07.12.2017 ob 16:31
Kekec99

Države, ki poslujejo v hiper zadolženi valuti, kot je dolar, morajo nenenehno iskati oziroma pleniti svetovne vire, glede na to, da se dolar tiska oziroma prikazuje v novih količinah brez protivrednosti.
Zdaj se ta začaran krog vse bolj oži, saj je na svetu vse manj področij, ki bi jih lahko zahodni imperialni interes plenili, hkrati pa nastajajo medsebojni gospodarski spori med državami, ki so priklopljene na dolar. Eden od teh sporov je recimo ameriški spor z nemškimi podjetji, ki želijo iz Rusije napeljevati še drugi severni plinski tok.
Kekec99
# 07.12.2017 ob 16:19
@moj komentar
# 07.12.2017 ob 15:57
Imaš prav, Rusije je pred parimi dnevi izdala državne obveznice v juanih, vrednost okoli milijarda dolarjev. To je po moji oceni le tipanje trga, se že veselim tistemu kar sledi. Papirnat denar se naj tiska glede na zlato ki ga država ima, to je načrt Rusije in Kitajske.
moj komentar
# 07.12.2017 ob 15:57
Američani bi vojno vendar jim zmanjkuje sovražnikov, tako da sedaj netijo spore med svojimi zavezniki.

ZDA so same po sebi en velik paradoks.
Gre za izredno in najbolj zadolženo državo, ki svoj dolg poizkuša prevaliti na cel svet. Pri tem še kar naprej brez omejitev tiska denar in vsiljuje svojo finančno dominacijo z vojaško silo.
Prej ko slej se bo to končalo na zelo tragičen način za večino njenih zaveznic.
Rusija in Kitajska dobro vesta, zakaj si takšnega hlapčevskega zavezništva z ZDA ne želita.
mopo
# 07.12.2017 ob 15:54
Hamas je palestinsko gibanje....

Ja, gibanje katerega smisel je GENOCID nad vsemi ki niso islamisti. Temu se po domace rece teroristicna organizacija.

Novinar preberi si prosim njihov statut preden trosis nesmisle in prispevas k sirjenju zla v svetu.

http://avalon.law.yale.edu/20th_century/
hamas.asp
Citiram:
Israel will exist and will continue to exist until Islam will obliterate it, just as it obliterated others before it" (The Martyr, Imam Hassan al-Banna, of blessed memory).

Ce ti je vsaj malo intelektualne integritete se ostalo prosim popravi ta clanek.
Hvala.
Kazalo