Zasebna ruska letalska družba U Tair s poleti povezuje predvsem z nafto bogate regije zahodne Sibirije in Urala. Foto: EPA
Zasebna ruska letalska družba U Tair s poleti povezuje predvsem z nafto bogate regije zahodne Sibirije in Urala. Foto: EPA

Ruski preiskovalci so pojasnili, da z letala ATR-72 francosko-italijanske izdelave pred vzletom niso pravilno odstranili ledu in je to "najverjetnejši vzrok za nesrečo". Vseeno so opozorili, da bodo pred dokončno oceno potrebne še dodatne analize tehničnih podatkov.

Prve domneve preiskovalcev potrjujejo izjave tistih, ki so zadolženi za odstranjevanje ledu z letala, in videoposnetki nadzornih kamer. Lastniki letala, ruska družba U Tair, ocen preiskovalcev niso komentirali.

Dvomotorno letalo z 39 potniki in štirimi člani posadke se je ponesrečilo kmalu po vzletu z letališča v mestu Tjumen, ki leži okoli 1.720 kilometrov vzhodno od Moskve.

Letalo se je po vzletu najprej nagnilo na desno stran in nato naglo na levo, preden je padlo na tla okoli 40 kilometrov od letališča. Ponesrečilo se je med poskusom zasilnega pristanka, sicer pa je bilo namenjeno v naftno mesto Surgut na zahodu Sibirije.

V nesreči je umrlo 31 ljudi, 14 pa jih je bilo ranjenih, nekateri izmed njih kritično.

U Tair je po nesreči v svoji floti prizemljil vsa letala ATR-72, ki jih izdelujejo v Franciji. Letala bodo ostala na tleh do konca preiskave nesreče. S tem hočejo po besedah predstavnikov družbe potnikom zagotoviti, da ni nobenih dvomov o tehnični usposobljenosti omenjenih letal.

Rusija in druge nekdanje sovjetske republike imajo eno najslabših statistik pri letalski varnosti, zato so nesreče letal pogoste.

Po lanski nesreči ruskega letala jak-42, ko je bilo med 44 mrtvimi celotno hokejsko moštvo iz Jaroslavlja, je predsednik Dmitrij Medvedjev napovedal zmanjšanje števila letalskih družb, ki so kot gobe po dežju zrasle po razpadu Sovjetske zveze ter pomagale pri hitrejšem in cenejšem premagovanju razdalj v največji državi na svetu.