V Parizu so marca letos zaradi hude onesnaženosti zraka hitrost na obvoznici znižali na 60 kilometrov na uro. Foto: EPA
V Parizu so marca letos zaradi hude onesnaženosti zraka hitrost na obvoznici znižali na 60 kilometrov na uro. Foto: EPA

Anne Hidalgo je dejala, da bo njen načrt za boj proti onesnaževanju mestni svet obravnaval v kratkem. "Res si želim, da dizelska vozila do leta 2020 ne bi imela več vstopa v Pariz." Dodala je, da bi lahko izjeme veljale za lastnike vozil z nizkimi dohodki, ki bi lahko svoje stare dizelske avtomobile v mestu uporabljali občasno.

"Danes že 60 odstotkov Parižanov nima več lastnega avtomobila, kar je odlično v primerjavi z letom 2001, ko je bilo takšnih 40 odstotkov. Stvari se hitro spreminjajo," je prepričana Hidalgova, ki si je v boju za čistejše okolje zamislila tudi omejitve voženj za turistične avtobuse, ki obremenjujejo mestne ulice, prepoved vožnje za tovornjake skozi mesto in uvedbo električnih kombijev.

"Vožnja po nekaterih ulicah, ki so postale pravi 'kanjoni onesnaževanja', na primer Elizejske poljane ali Rue de Rivoli, bi bila lahko kmalu dovoljena le za avtomobile in tovornjake z nizkimi emisijami," je še dejala županja, ki ideje za predloge črpa od svojega predhodnika in mentorja, nekdanjega pariškega župana Bertranda Delanoeja. Delanoe je uspešno uvedel sistem izposoje koles in avtomobilov, razširil avtobusne linije in kolesarske proge in zaostril omejitve hitrosti.

Po zadnji javnomnenjski raziskavi kar 84 odstotkov prebivalcev francoske prestolnice boj proti onesnaževanju vidi za prednostno nalogo, 54 odstotkov pa jih podpira predlagano prepoved dizelskih vozil.